Saturday, July 19, 2008

Erti Persahabatan Bagi UMNO , “Tangan Kanan Acu Pistol Kepala DSAI/PKR” , “Tan

Dilulus terbit pada Saturday, July 19 @ 16:02:11 MYT oleh reformis
Oleh ulitmayang

Umum sudah mengetahui , PAS bersetuju untuk bermuzakarah , berbincang , berunding atau sebagai – bagainya , dengan UMNO.



Cuma , sedikit terkilan di hati , apakah makna dan ertinya salam persahabatan dan ukuwah yang dihulurkan oleh UMNO , sekarang ini ?

Dalam keadaan , tangan kanan memegang pistol dan mengacukan ke kepala DSAI/PKR , manakala tangan kiri memeluk erat PAS sebagai seorang muslim sejati.


Agak sukar untuk GURU - GURU bagi menerangkan kepada murid – murid sekolah , peringkat menengah yang sudah ada akal , lebih – lebih lagi kepada peringkat yang lebih rendah , situasi sebegini.


Adakah terdapat perumpamaan yang sesuai , bagi menjustifikasikan keadaan yang terjadi kini ?


oh ya , mungkin PEPAT DI LUAR DAN RENCONG DI DALAM ? .

Bagaimana dengan kata – kata ini TELUNJUK LURUS KELINKING BERKAIT ?


Boleh lah tu , kalau tak betul – betul tepat , itu lah personaliti sebenar UMNO.


Tapi masih juga risau , sangsi dan syak yang melampaui tahap keraguan yang munasabah , macam mana UMNO boleh KONAR LEPER atau KONAR BARING , bukan setakat 1800 , tetapi 3600 dalam sekelip mata ?


Jaguh – jaguh handalan dunia dalam Formula One , spt Luis Hamilton , Rulf Shumaccer , dan team Mc Larren Mercedes , Sauber Petronas dan lain – lain kena belajar dari orang – orang UMNO , khususnya pemimpin – pemimpinnya , bagaimana cara – cara nak konar leper atau konar baring , nanti dalam Sepang F1 , 2009.


Adakah ini satu Umpan/perangkap/jerangkap/jerut Untuk PAS ?

Mungkin tidak boleh dinafikan ini sebahagian dari konspirasi terancang , bagi merosakkan nama baik .PAS [ Walaubagaimanapun , motif paling utama IALAH untuk menghancurkan PAKATAN RAKYAT.]


UMNO sedar , PAS tak mungkin dapat dihancurkan. Ini fakta.

Tetapi , ia boleh menjadikan nama PAS , begitu buruk dan hina di mata masyarakat.


Bagaimana mungkin , PAS boleh terjebak dengan situasi ini , dimana rakan dalam PR dihina begitu rupa , diaibkan , difitnah , dimalukan dan hancur maruahnya , tiba – tiba PAS boleh menyambut “SALAM” persahabatan ‘SEJATI” atas nama islam , dakwah dan Melayu ?

Bagaimana pandangan masyarakat umum , khususnya mereka yang tidak berparti , iaitu orang – orang atas pagar dengan sikap PAS ini?


Bagaimana pandangan dan PERASAAN masyarakat umum , khususnya mereka yang tidak berparti , iaitu orang – orang Cina dan India yang telah memberikan sokongan begitu padu kepada PAS , dengan sikap PAS ini?

Sekiranya ini berlaku , sangtlah malang bagi PAS . Ini sama lah dengan kata – kata SDR SUBKI ABDU LATIF , dalam media SIASAH , keluaran 13 -19 julai 2008 , ms 45 , Terbitan 0106 , bertajuk TIADA RUNDINGAN PAS DAN UMNO, di bawah kolum TERKENANG SEMASA LALU.


Bagaimana pandangan masyarakat umum , khususnya mereka yang menjadi musuh tradisinya ,dalam BN ? UMNO mengharapkan , ianya menjadi bertambah benci. Ini sudah dikira berjaya oleh UMNO.

Tidaklah susah untuk musuh , yang sudah membuat penyelidikan dan pembangunan SECARA MENDALAM , bagi mencemarkan nama baik lawannya ? Kacang bossssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Oleh kerana sudah ada persetujuan pucuk pimpinan tertinggi parti , untuk diadakan muzakarah , nak buat macam mana lagi , PAS kena teruskan juga muzakarah , perbincangan , dan perundingan ini. Nanti dituduh mungkir janji pulak. Mungkir janji itu , salah satu cirri orang MUNAFIK

Semoga berjaya membawa UMNO kembali kepada Islam , yang telah gagal dibuat oleh DSAI , dari tahun 1981 hingga 1998 , dalam program islamisasinya. InsyaAllah

-tranungkite

No comments:

Post a Comment

Mintak maaf banyak-banyak geng, pihak Perisik Rakyat telah mengesan adanya cubaan menggodam laman web ini melalui ruangan komen, jadi kami terpaksa mengaktifkan "word verification" untuk keselamatan.

Mekasih Untuk Komen Korang... Korang Nak Maki Ke, Nak Puji Ke, Itu Korang Punya Pasal... Dosa, Pahala Sendiri Tanggung..! Paham..?