Thursday, January 01, 2009

Rais hadir mesyuarat tergempar OIC

Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim akan menghadiri Mesyuarat Tergempar Jawatankuasa Eksekutif Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) di Jeddah, Arab Saudi, Sabtu ini bagi membincangkan serangan Israel ke atas Gaza.

Wisma Putra dalam kenyataan di sini memberitahu, mesyuarat tersebut bertujuan membolehkan OIC menghasilkan satu keputusan bersama untuk memaksa Israel menghentikan tindakan kekerasan ke atas penduduk Gaza.

"Ia juga bertujuan meminta masyarakat antarabangsa mendesak Israel supaya mematuhi undang-undang antarabangsa dan menamatkan tindakan keganasan dan jenayah di Gaza,'' kata kenyataan itu.

Penduduk Gaza kini terus menderita apabila jet-jet pejuang Israel terus memperhebatkan serangan yang masuk hari keempat berturut-turut semalam.

Agensi berita Reuters melaporkan pegawai perubatan meletakkan angka kematian sejak serangan Israel bermula Sabtu lalu pada 374 orang dan 1,690 orang cedera.

2 comments:

  1. selamat tahun baru :-)




    (( Renungkan )) Ke Mana Kita Mahu Pergi?
    http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com
    Forum Generasi Muda
    http://Forum1Malaysia.blogspot.com
    Pakatan Antara Parti Lawan Tidak Kekal
    http://pro-faizal.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. MESYUARAT JE LA KERJA KORANG NI....

    ReplyDelete

Mintak maaf banyak-banyak geng, pihak Perisik Rakyat telah mengesan adanya cubaan menggodam laman web ini melalui ruangan komen, jadi kami terpaksa mengaktifkan "word verification" untuk keselamatan.

Mekasih Untuk Komen Korang... Korang Nak Maki Ke, Nak Puji Ke, Itu Korang Punya Pasal... Dosa, Pahala Sendiri Tanggung..! Paham..?