"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 26, 2009

The Best Short Video - malaysiakini

Reactions: 
Semua kene tengok video pendek ni sampai habis..!

24 comments:

pengliporlari said...

ish...kita patut sujut syukur dengan kehidupan harini....terima kasih PM....hehehe

Anonymous said...

Bukan PM yang beri kita rezeki. hanya bersyukur pada Allah

Anonymous said...

Perghhhhh....xdpt ku bygkan diriku lelaki yg usung tong sampah pergi ambik ayam yg bekas org makan tuu...

YA ALLAH..Ampunkan dosa ku ini...Selama ini aku asyik menghina makanan...AMPUN KAN AKU YA ALLAH...


Amin..

Tuk Ketuo said...

Assalamualaikum

Maha suci Allah yang memberikan rezeki tak henti henti walaupun kami ini selalu menjadi orang orang yang melampaui batas.

Ampun ni kami berilah kami cahaya keimanan dan berkatilah rezeki kami ya Allah.

Anonymous said...

Tapi satu Tuhan akan tarik rezeki,,sebab Pemimpin - pemimpin negara zalim!

Anonymous said...

YA ALLAH, murahkan rezeki kami
YA ALLAH...

jgn lupa, negara kita pun ada org2 miskin yg memerlukan bantuan...

Anonymous said...

pemimpin kaya raya, rakyat merempat di bumi sendiri...

usop sontoroyo said...

Insaf la aku...kanak2 nie dapat sisa makanan dan mungkin dah basi...tetap senyum riang kesukuran tp kita terlalu mewah ngan makanan.

Anonymous said...

Minatk TP tolong komen pasal artikel maknyah ni di Nutgraph..saya rasa Pak Mufti mesti duk diam punya..artikel ni macm hina Islam saja!
http://thenutgraph.com/kalau-you-separuh-babi-pun-i-terima#comments

Anonymous said...

Benda macam ni aku pernah tengok kat Bersamamu TV3 episod yang mana tah...satu family takder rumah, merayau2 cari rezeki...ada 1 part tu mcm kat dlm cite pendek ni la tapi bapak dia makan dulu takut makanan tu ada racun...memang sedih, tak terlintas kat fikiran aku benda nie boleh berlaku kat Malaysia. Aku ingat mat2 gian jer yang buat benda2 cenggini...

Anonymous said...

kalau nak bandingkan tempat tu dgn malaysia memang macam langit dgn bumi tapi tak mustahil akan berlaku dinegara kita...
kalau Allah mahu tunjukkan kuasanya kpd org2 yg gila kuasa hanya kun fayakun sekelip mata akan terjadi...
marilah kita insafi dan banyakkan bersyukur kpd Allah sebelum Allah menarik balik rezeki yg diberikan pada kita...

Bikir Perak said...

Apabila RASUAH tidak dapat dibendung, Pemimpin mengikut nafsu, Berfikir cara dajal mata satu, Hak Rakyat kepunyaan AKU maka lahirlah kehidupan rakyat daif,naif bergini di mana-mana sekalipun di dunia yang fana..

Nor Amran Abdullah said...

aku mengalir air mata..........
YA ALLAH JANGANLAH AKU KUFUR NIKMATMU, JADIKANLAH AKU GOLONGAN ORANG YANG BERSYUKUR

ALLAHU AKBAR

LanaBulu said...

Aku dah tengok video ni..mula2 rasa simpati..tapi bilah ending tu ada menunjukkan 'amalan ugama kristian'..aku jadi malas nak hebahkan..rasa2nya macam ada benda yg terselindong je dalam ' mesej' video nih....

pakabuana said...

sapa-sapa yg free hari ni pegi la jengah kfc kat pudu...korang masuk jamban dowang...tak selera langsung nak cicip makanan yang ada kat situ...napa pm tak lawat jamban kfc masa melawat kat puduraya kelmarin...

Anonymous said...

Yang bestnye... orang miskin tu hari-hari dapat makan ayam goreng dari restoran makanan segera. Tak macam aku ni,dalam sebulan pun tak pernah pergi tempat macam tu.

HambaMu ni bersyukur atas segala rezeki dan nikmat yang telah dicurahkan olehMu ya Allah..

satria said...

sedih betul aku tengok. dulu aku kecik2 susah jgk tapi xde la smpai makan sisa makanan org lain.
teringat kecik2 dulu keluarga aku selalu makan nasi campur air kosong dan gula sahaja. kadang-kadang makan nasi campur minyak bekas goreng ikan dgn kicap.
sedih giler bila ingat balik semua 2

Anonymous said...

satria,..

zaman dulu jgn cerita lah,.. aku xpenah dgr KFC pun,. mkan ayam time raya aje,.. tu kena kejar dulu ayam yg terlepas,..satu kg tolong kepung,.. hehehe

dlm video tu aku heran,.'hero' aku tgk sihat,.muda pula,..hensem lagi,. sanggup dia bagi ank isteri dia mkan sisa,..

klu aku,.baik aku goreng telur aje.
klu seorg lelaki xsanggup berusaha utk sara keluarga,baik jgn kawin dan jgn ada anak pinak,..lebih elok lagi "baik jgn idup",..

rajalela said...

Apa apapun ambil iktibarlah.

Dalam Islam ada pepatah yang menyebut "Apabila pemimpin gemuk maka rakyat akan kurus, apabila pemimpin kurus maka rakyat akan gemuk".

Selalunya pemimpin adalah gemuk gemuk belaka, rumah besar empat lima biji.

Ada pula rakyat yang dibiarkan duduk dalam hanya sebuah dangau yang hanya layak didiami oleh kambing dan lembu.

Kalau rasuah,tamak haloba bermaharajalela, maka rakyat akan menderita.

Anonymous said...

rajalela,.

pemimpin ada kurus ada gemuk

org umno ada kurus ade gemuk

org pr ada kurus ade gemuk

rakyat malaysia ade kurus ade gemuk,..

ade org kurus sbb gen,..makan byk pun xbleh gemuk,.

ade org mkan sikit tapi badan naik melambung2,..

ciptaan Allah SWT,..

madkri said...

Aku tengok klip nie teringat macam geng2 UMNO ja masa PRK.Berebut2 orang kampung ambil duit/basikal/gula kopi..tambah2 lagi ada gambar mee pulak tu.
wakakakakakaka..

Anonymous said...

Aku tak mau komen panjang2, cuma apa yg boleh aku katakan "memang minitik airmata kelakian aku ni bila menonton video clip itu walaupun ianya bukan berlaku kepada manusia yg sebangsa & seugama dgn aku"....

Anonymous said...

semua tertipu,.lakonan shaja

TP celaka saja nk cari isu

Sang Tuba said...

Salam hormat...

Perlukah kita semua menanti ketibaan krew Bersamamu utk membantu mereka yg memerlukan? Sampai bila harus menanti?

Wakil-wakil rakyat yg dipilih tak buat kerja atau curi tulang ka?

Walaupin klip tersebut dari Filipina, aku rasa di Malaysia pun masih ada cuma tak diketengahkan atau Bersamamu tak tau.

Apa-apa pun, aku bersyukur dengan rezeki yg ada. Tapi kalau pemimpin um-NO MORAL dok buat hal sampai aku susah nak cari makan, tidak mustahil perkara sedemikian boleh terjadi.

Pissttt, pissttt! Bukan apa, nak bagi elokkk...

-SANG TUBA-

p/s: anom 3:39PM! lakonan ka apa ka, yg penting iktibar. Habih tu yg dok berlakon peluk romen rempit tergedik dlm filem melayu tak per plak???