"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 29, 2011

Blogger UMNO Bercakap Soal "Moral"..?

Reactions: 
Artikel dekat bawah ni gua cilok dari blog House PK:
KISAH SEMBAHYANG HAJAT MEMPERTAHANKAN SI PELIWAT YANG JUGA PENZINA DI SHAH ALAM!

Seperti yang telah akiu janjikan tadi, sekarang ni tiba giliran aku nak cerita pasal apa yang berlaku di stadium Malawati di Shah Alam semalam.Memang tak dinafikan ramai yang hadir, mereka ni tak serik-serik naki pertahankan si Peliwat dan Penzina. Amat menyedihkan sekali tengok perangai bahlul-bahlul PAS ni.

Depa mula dengan sembahyang Maghrib yang diimamkan oleh Idris Ahmad. Antara yang hadir ialah Azmin Ali, Tuan Ibrahim Tuan Man, Abdullah Sani dan ramai lagi. Mereka sembahyang di tengah gelanggang dalam Stadium.

Selesai Solat Maghrib, Tuan Ibrahim Tuan Man telah menyampaikan tazkirah seperti berikut:

Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)

Tambah Tuan Ibrahim lagi, beberapa perkara telah di kesan kononnya yang menyebabkan orang tak percaya individu dalam video itu adalah Anwar (tunggu le video tu bila keluar nanti), contohnya perut dan dia mendakwa zaman skarang semua perkara boleh di lakukan (kiranya Tuan Ibrahim ni adik 'Steven Spielberg la)

Lepas tu Tuan Ibrahim kata sesuatu fitnah perlu di selidik terlebih dahulu dan bukan ditayangkan(tadi kata bukan Anwar so kenapa nak gelabah ni brahim oi?). Dia juga pertikai fitnah terhadap Nik Aziz yang dikatakan terlibat rasuah. (Oh! Part korang sedekah part orang lain rasuah kan). Fitnah terhadap Anwar Ibrahim masih guna isu sama iaitu liwat dan seks yang akhirnya diketahui dilakukan oleh Rahim Thamby Chik (Isu sama? Dah itu yang dia suka buat, kita nak buat macamana, betul tak?).

T.Ibrahim juga menyeru hadirin buat perubahan pada PRU ke 13 nanti. Selesai saja T.Ibrahim putar-belitkan fakta, mereka terus adakan solat Isyak berjemaah dengan diimamkan sekali lagi oleh Idris Ahmad.

Selesai je solat Isyak, mereka terus adakan Solat Hajat yang diimamkan oleh Hadi Awang. Selesai je Solat hajat untuk pertahankan si Penzina dan Peliwat, maka bermulalah Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' yang dipengerusikan oleh Idris Ahmad. Masa ni Anwar, Lim Kit Siang, Dato Johari Abdul sudah ada.

Aku nak share sikit apa yang dikatakan oleh Abd Hadi Awang. Beliau kata rakyat kini menghadapi satu permainan politik kotor yang bercanggah dengan amalan demokrasi. Kata dia lagi PR akan laksanakan Buku JingGAY jika di beri amanah oleh rakyat (Hadi faham ke apa bendanya Buku JingGAy tu?). Isu ini sepatutnya di bawa ke mahkamah bukannya di tayang di hotel serta pihak berkuasa perlu siasat siapa dalang dalam pembikinannya (kan ke tengah siasat tu Hadi oi, ish, dari statement Hadi ni dia macam percaya Anwar dalam video tu la kan?.

Hadi kata kerajaan sanggup lakukan apa sahaja agar terus dapat memerintah. Hadi ucap syabas kepada Dato Johari Abdul kerana tidak termakan dengan imbuhan yang di tawarkan (yalah Hadi, dia demand mahal sangat, kalau dia dapat hari ini dia dok ceramah kata itu memang Anwar).

Hadi menambah lagi bahawa kezaliman oleh sesebuah negara akan mngalami kejatuhan seperti Mesir, Tunisia, Libya. (Apa kena mengena Anwar main dengan jalang Cina dan Mesir Hadi oi?). Hadi juga mengingatkan pemimpin BN bahawa mereka tidak akan kekal telah ada tanda-tanda akan berlaku perubahan. (Ya, perubahan itu adalah DAP GANTI PAS)

Semasa Hadi tengah sedap dok kempen pasal PRU13 (aku pun tak faham dia nak defend Anwar ke nak cerita pasal PRU ni) tibalah yang dinanti, iaitu MUR-SHIT-DOL HAM-PAS! Nicky sampai agak lewat lebih kurang jam 10 lebih, yalah dia pun dah naik cuak nak defend Anwar yang nafsu seks dia yang semakin buas!

Itulah lebih kurangnya kisah yang aku nak sampaikan pasal ceramah semalam, aku nampak mereka yang datang sembahyang hajat ni pun macam half hearted je. Tapi yang paling besar kena tanggung dosa sebab menipu semalam ialah Johari Abdul, manusia yang takde moral, dia masih sokong Anwar pun sebab apa yang dia mintak masa tengok video tu dia tak dapat!

Bangunlah rakyat Malaysia. Sampai bila korang nak kena tipu dengan jenis manusia tak bermoral seperti mereka ni? Aku tak kata la pemimpin BN moral mereka tinggi sangat, at least mereka tak jual agama demi mempertahankan si Peliwat yang kuat berzina dan menipu ni.
Malas nak komen panjang-panjang, malas nak taip banyak-banyak... tengok gambar dekat bawah kemudian jawab soalan dekat bawah gambar...


Moral...???
“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (TMQ al-Hujurat [49]:6)

Perhimpunan Haram Perdana: Disebalik Kehebatan, Ada Kelemahan

Reactions: 
Perhimpunan Haram & Solat Hajat Perdana di Stadium Melawati, Shah Alam semalam khabarnya dapat sambutan yang sangat-sangat membanggakan. dari info-info sekitar Twitter, Facebook, Blog & Portal website kehadiran dikatakan mencecah 10,000 orang & ada jugak yang mengandaikan kehadiran mencecah 20,000 orang.

Oleh sebab gua tak hadir, jadi gua andaikan kehadiran adalah diluar jangkaan. kalau tengok dalam gambar memang boleh meremang bulu roma. Allahu Akbar..! Allahu Akbar..! Allahu Akbar..!

Yang bagusnya sejak Pakatan Rakyat ambil alih pemerintahan Negeri Selangor, tak kurang dari 10 kali dah diadakan majlis ibadat, sujud kepada Pencipta dalam Stadium Melawati, sebelum ni Stadium sekadar jadi tempat bersukan & berfoya-foya dalam majlis lagha.

Alhamdulillah Amin...

Gua tak nak ulas panjang bab Perhimpunan Haram Perdana semalam sebab dah ramai sangat Twitter, Blogger, Facebooker & Portal ulas... gua nak ulas bab "Kejadian Yang Tak Sepatutnya Berlaku" dalam Perhimpunan Haram Perdana semalam.

Mungkin tak ramai yang tahu akan kehadiran Encik Armand Azha yang sedia kita kenal sebagai Ketua Wira PERKASA. gua dapat tau berita ni dari Twitter Armand sendiri.

Gua jugak dapat tau bahawa Armand hadir bersama beberapa rakannya dalam Perhimpunan Haram Perdana tersebut dan bagu gua, Encik Armand patut dipuji kerana berani menghadirkan diri dalam Perhimpunan "Haram" & gua anggap kehadiran Armand adalah kerana dia "Meraikan Demokrasi" di Malaysia & gua fikir selebihnya Armand hadir kerana cuba mencari kebenaran terhadap isu terkini dalam politik Malaysia.

Bab yang tu gua ucap Tahniah buat Armand, gua tak heran walaupun imej lu tak berapa bagus dimata orang ramai & gua anggap nasib Armand tak berapa baik dalam beberapa hal & mesti la ada sebabnya.

Mungkin jugak sebab salah Perjuangan.

Topik utama gua dekat sini ialah berkenaan dengan sikap ataupun tindakan bodoh beberapa pihak yang secara tak cerdik telah mengherdik Armand & rakan-rakan dia masa dia hadir di Stadium semalam.

Pada gua, majlis semalam boleh dihadiri oleh sesiapa sahaja sebab tujuan Perhimpunan tersebut diadakan ialah untuk memberi penjelasan atas isu berbangkit. petutnya tuan rumah kena rai tetamu macam ni. kalau gua ada semalam, gua usaha jugak supaya Armand diberi seat atas podium sebagai penghormatan kita pada tetamu.

Ni bukan masalah nak backing sape-sape dalam hal ni, tapi masalah utama ialah, benda macam ni tak sepatutnya berlaku. tu bukan cara kita merai tetamu.

Kita bercakap soal keadilan, soal yang baik-baik tapi sikap kita sendiri tak macam orang baik, sikit lebih kurang dah nak jadi macam sarkis. mungkin bagi kita seronok dapat maki-maki musuh kita tapi pada moralnya macam mana..?

Ni nak tarik sokongan pada Pakatan Rakyat atau rasa-rasa Pakatan Rakyat dah cukup kuat & tak perlukan sokongan lain dari yang sedia ada..?

Akai ada ka...???

Monday, March 28, 2011

Permulaan Kearah Perhimpunan BERSIH 2.0

Reactions: 
Alhamdulillah apa yang gua cuba gerakkan beberapa hari lepas mendapat respon dari PAS Temerloh hari ni.

PAS Temerloh usul perhimpunan Bersih 2

TEMERLOH, 28 Mac: Masyuarat Agung PAS Kawasan Temerloh ke 24 semalam (Ahad) meluluskan usul menuntut PAS Pusat supaya menggerakkan perhimpunan BERSIH 2 bagi menuntut pilihan raya yang adil.

Usul daripada jawatankuasa yang dibawa oleh Amiruslan Manaf itu, mahukan pertandingan demokrasi yang betul-betul telus dan adil bagi membolehkan rakyat dapat menilai dan memilih pemimpin mereka tanpa dipengaruhi penipuan dan ugutan.

“Sehubungan dengan itu, PAS Kawasan Temerloh menggesa PAS Pusat menggerakkan perhimpunan sejuta rakyat BERSIH 2 bagi menuntut proses demokrasi yang adil sebagai mana tuntutan yang terdahulu iaitu akses kepada media awam yang bebas dan adil kepada semua parti politik.

“SPR juga mesti melaksanakan penggunaan dakwat kekal (celup jari) untuk menghalang pengundian berganda. Selain itu memansuhkan sistem pengundian pos kecuali untuk para diplomat dan pengundi yang berada di luar negara,” tambah Amiruslan.

Tambah Amiruslan lagi, PAS mahukan satu sistem baru di mana semua warga negara ini layak mengundi apabila berusia 21 tahun secara automatik didaftarkan sebagai pengundi.

“Kami juga mahukan tuntutan baru iaitu persempadanan kawasan pilihan raya hendaklah mengikut perlembagaan negara iaitu berdasarkan persempadanan geografi dan sosio ekonomi, bukannya berdasarkan kehendak parti politik.

“Yang keduanya melanjutkan waktu tempoh berkempen sekarang daripada sekitar 8 hari kepada 21 hari sebagaimana yang diamalkan di negara-negara komonwel yang lain,” ujarnya.

Amiruslan juga berhujah, PAS yang memiliki ahli paling ramai dalam komponen Pakatan mestilah dilihat lebih menonjol dan terkehadapan dalam usaha menuntut demokrasi. PAS tidak seharusnya dipandang berada di tempat ketiga bagi tujuan menuntut keadilan itu.

Beliau mengingatkan BERSIH 1 telah berjaya membuatkan lima negeri jatuh ke tangan Pakatan.

Mesyuarat Agung tersebut dirasmikan oleh Setiausaha Majlis Syura Ulamak, Nik Zawawi Nik Salleh.

Sementara itu PAS Temerloh memeilih kepimpinan baru semalam iaitu Haji Jusoh Darus sebagai Yang Di Pertua, Hassanuddin Salim timbalannya dan naib pula ialah Adun Kuala Semantan Syed Hamid Syed Muhamad.

Kesemua mereka menang selepas bertanding satu lawan satu.
Masa mula-mula gua cuba nak gerakkan idea himpunan BERSIH 2.0 ni gua tak terfikir pun nak cuba bersepakat dengan mana-mana parti politik sebab gua fikir gua nak gerakkan Perhimpunan ni atas nama "Rakyat".

Penggeraknya ialah para blogger baik pro Pakatan Rakyat mahupun pro Barisan Nasional.

Dalam fikiran gua, kalau gua gerakkan idea ni dengan parti politik, ianya akan dipolitikkan walaupun menatang ni 110% memang politik.

Masa gua dalam perjalanan balik dari Kuala Lumpur ke Kota Bharu atas bas tadi gua pos dalam Twitter gua "Brp rmi antara kita s2ju adakan prhmpunan 500k BERSIH 2.0 kearah Pilihanraya yang telus & adil untuk Malaysia baru..? Sila respon." & Alhamdulillah dapat respon yang membanggakan.

Ada jugak followers Twitter gua tanya Armand PERKASA dalam Twitternya adakah Armand PERKASA akan sertai perhimpunan ni..? jawab Armand dalam Twitternya "Mai jer bro :)".

Jadi gua pun terfikir untuk ajak sekali Khairy Jamaluddin untuk join kami dalam menggerakkan agenda BERSIH 2.0.

Gua nak seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira fahaman & pegangan politik bersama-sama bergerak dalam melakukan perubahan dalam sistem Pilihanraya Negara Malaysia.

Kita mahu Pilihanraya yang telus tanpa manipulasi mana-mana pihak.

Tujuan kita menuntut Pilihanraya yang telus ialah supaya rakyat benar-benar diberi kuasa dalam menentukan pilihan mereka dalam memilih siapa yang layak meneraju Kerajaan Malaysia.

Gua pendekkan cerita.

Cuma dalam usul yang PAS Temerloh usulkan tu ada beberapa perkara yang gua agak tak bersetuju. gua tak setuju bukan sebab ianya tak praktikal untuk dituntut tapi sebab kita kesuntukan masa.

Lepas gua fikir-fikir banyak hari, gua dah buat keputusan untuk memasukkan CUMA 1 TUNTUTAN SAHAJA dalam agenda BERSIH 2.0.

Tuntutan tunggal yang gua rasa praktikal untuk dibuat ialah - PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL.

Bagi gua, makin banyak tuntutan dibuat, makin luas peluang Pemerintah Kuku Besi bagi alasan untuk tidak menunaikannya.

Faktor paling penting bagi gua ialah faktor masa & kita kena ingat, pemerintah yang berkuasa sekarang tidak efektif & tidak pandai menggunakan kemudahan moden yang ada untuk mempermudahkan urusan.

Jadi korang fikirlah sendiri.

1 tuntutan sahaja dah memadai bagi gua dan ianya mudah untuk dipenuhi sebagai permulaan lagipun masa kita tak banyak. jangan merumitkan lagi keadaan.

Gua ada beberapa rancangan awal yang akan gua bincangkan dengan geng-geng blogger & gua akan cuba gerakkan idea ni sebaik sahaja habis Pilihanraya negeri Sarawak.

Sama-sama kita berpadu menggerakkan Perhimpunan BERSIH 2.0.

Allahu Akbar...!!!

Friday, March 25, 2011

Perhimpunan 500,000 BERSIH (2.0), 2011

Reactions: 
Malam tadi lepas balik lepak-lepak seharian suntuk, macam biasa gua online depan laptop cabuk gua bukak Google Reader gua untuk surf update berita-berita dari Website-Website, Blog-Blog & Portal-Portal internet carik berita menarik untuk gua ulas malam ni.

Malam Jumaat kerja bunuh setan amat diutamakan bagi kebanyakan wargabumi yang beragama Islam. malam sunat la katakan. tu pasal lepas jam 12:00 tengah malam bila gua online, update dah terlalu selor... daripada ratus-ratus Portal, Website & Blog yang gua subscribe, ada tak sampai 20 yang diupdate lepas jam 12:00 tengah malam. mungkin admin-admin tengah berpeluh-peluh bekerja keras membunuh setan.

Mat-mat Twitter pun senyap sepi dah... Awas bro..! jangan sampai aktiviti anda dirakam dengan CCTV oleh Trio "T"... buruk padahnya..! jangan sampai sekali lagi berlaku kisah "Blue Monday At Carcosa Seri Negara"..! muahahaha...

Gua bunuh setan dari depan laptop je lah... depan laptop pun boleh bunuh setan jugak... dekat luar sana ada setan besar yang dikenali dengan nama UMNO/BN yang jugak pada gua harus dihapuskan walaupun akan memakan masa.

Berita menarik untuk malam ni..?

Gua tertarik untuk ulas berita yang ni:
Kerajaan tolak guna dakwat kekal
Hazayani Zakaria

KUALA LUMPUR, 24 Mac: Dewan Rakyat hari ini diberitahu bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak bercadang menimbang semula penggunaan dakwat kekal kerana ia dianggap tidak lagi sesuai untuk digunakan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz ketika menggulung perbahasan titah ucapan Diraja berkata, SPR sedang berusaha mencari kaedah baru yang lebih moden dan boleh diterima oleh semua pihak untuk digunakan dan sedang meneliti penggunaan biomatrik sebagai ganti.

"Namun ia masih dalam perhatian kerana perlu melihat dari semua sudut," katanya.

Nazri menambah, penggunaan dakwat kekal juga tidak sesuai kerana bercanggah dengan perlembagaan dengan memberi contoh situasi pengundi tidak mahu ibu jarinya dicalit dengan dakwat.

Bagaimanapun, jawapan itu mendapat tentangan daripada Dr. Siti Mariah Mahmud (PAS-Kota Raja) yang menyifatkan ia masalah peraturan yang boleh diselesaikan sebelum hari mengundi.

"Alasan mengenai perlembagaan itu kurang tepat. Kalau itulah yang menjadi isunya pada pilihan raya yang lepas, saya kira kita mempunyai masa yang cukup untuk meminda peraturan dalam pilihan raya itu sendiri.

"Tapi kita tidak membuat usaha ke arah itu. Mungkin tidak ada political will dan perjumpaan kita dengan SPR pun, SPR kata ini adalah keputusan kabinet, ini adalah keputusan kabinet," katanya.

Pada pilihan raya umum 2008, SPR menerima tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) agar dakwat kekal digunakan namun keputusan itu ditarik balik beberapa hari sebelum mengundi atas arahan kerajaan.

Siti Mariah juga menyanggah jawapan Nazri bahawa tidak berlaku pengundian dua kali dan mendakwa terdapat pendatang asing menerima kad pengenalan meskipun tidak layak.

"Saya nak bangkitkan mengenai tidak ada pengundian dua kali. Mungkin kalau saya bawa perkara ini Menteri kata tuduhan tapi kita sudah banyak kali mendengar bagaimana di Sabah kad pengenalan diberikan kepada pendatang tanpa izin.

"Pengeluaran kad pengenalan ini menjadi perbualan malah di kalangan kakitangan kerajaan di jabatan Pendaftaran Negara sendiri mengatakan kad pengenalan mudah diberikan kepada rakyat termasuk pendatang tanpa izin yang dah lama beerada di sini untuk menjadi pengundi. Ini utuk kepentingan politik BN," dakwanya.

Tambahnya, tidak mungkin mereka yang menerima kad pengenalan secara tidak sah akan mengaku mengenai perkara itu.

"Menteri mungkin suruh saya bawa saksi. Tapi mana ada orang yang dapat kad pengenalan, yang tak sepatutnya dia dapat akan mengaku bahawa dia mendapat kad pengenalan.

"Inilah kebimbangan kita, JPN akan keluarkan kad pengenalan kepada orang yang tak sepatutnya sehingga ada yang mempunyai kad pengenanalan lebih daripada satu, boleh pergi ke dua tiga pusat pengundian,"katanya.

Nazri juga memberitahu, sistem pengundian automatik juga tidak akan dilakukan atas alasan sebahagian besar rakyat tidak tinggal di alamat seperti yang didaftar dalam kad pengenalan.
Lepas baca berita ni, serta merta gua teringat sejarah yang berlaku hampir 4 tahun dulu.

Tarikh: 10hb. November, 2007
Hari: Sabtu
Event: Perhimpunan BERSIH

Masa tu gua belum pakai kamera lagi...

Baik... Oleh kerana wakil ataupun jurucakap KERAjaan dah keluarkan kenyataan dalam Parlimen sedemikian, semangat gua untuk menyemarakkan 1 Demonstrasi seumpama Demonstrasi BERSIH 2007 naik meruap-ruap.

Setakat ni kita dah ada BERSIH 2.0 yang pada ketika ini sekadar bergerak ke seluruh Negara Malaysia melalui siri penerangan dan juga program-program kesedaran akan kepentingan perlunya diadakan Pilihanraya yang Bersih & Adil di Malaysia.

Bab menaikkan gelombang rakyat setakat ni memang ada tapi dipihak Urusetia BERSIH2.0 nampak tak berapa bersungguh. kalau tak salah gua, ada dikeluarkan kenyataan dan dalam kenyataan tersebut, jangkaan awal untuk Perhimpunan BERSIH 2.0 ialah pada hari sabtu pada bulan Jun 2011.

Dalam kenyataan itu juga disebut bahawa "Perhimpunan BERSIH 2.0 akan diadakan pada bulan Jun 2011 sekiranya menjelang 1 Mei 2011 ini kerajaan masih gagal untuk meyakinkan rakyat dengan satu komitmen untuk memastikan sistem pengendalian demokrasi negara benar-benar dipulihkan serta bebas dari sebarang ruang manipulasi serta kepincangan

Pada hemat gua, kenyataan yang menyebut "sekiranya menjelang 1 Mei 2011 ini kerajaan masih gagal untuk meyakinkan rakyat bla bla bla bla bla" sudah tidak terpakai apabila Menteri telah mengeluarkan kenyataan seperti diatas.

Masa untuk berkempen agar matlamat Perhimpunan 500,000 BERSIH 2.0, 2011 tercapai WAJIB dimulakan dari saat ini..!

Gua harap para Blogger, Twitter, Facebooker & lain-lain rakan-rakan yang cintakan Negara Malaysia & mahukan 1 Pilihanraya yang Bersih & Adil dapat bersama mengembleng tenaga membangkitkan kesedaran kepada semua rakyat Negara Malaysia mulai saat anda membaca artikel ini.

Mulai hari ini, kita akan menggerakkan kesedaran dengan meluaskan apa-apa sahaja maklumat berkaitan dengan Kesedaran betapa perlunya diadakan bukan 1, tapi sebuah Pilihanraya yang Bersih & Adil setiap kali ianya diadakan kepada semua rakyat Malaysia.

Keutamaannya ialah dengan menyebarkan Tuntutan Utama BERSIH 2.0 iaitu:
-Penggunaan Dakwat Kekal kepada pengundi
-Pembersihan daftar Pemilih
-Pemansuhan Undi POS
-Kebebasan media
Bro... sampai bila kita nak biarkan Negara kita kena jual dek setan-setan & iblis-iblis yang hanya pentingkan poket..? sampai kita sendiri pun kena jual..?

Masa untuk bangun beb... Hari dah siang...!!!

Thursday, March 24, 2011

Siasat Keaslian Video Atau Pelakon..?

Reactions: 
Hari ni bila aku bukak blog-blog, website-website dan jugak twitter politician di Malaysia baik pro Beer eNd dan jugak pro Pakatan Rakyat, aku baca benda yang sama, aku baca desakan yang sama dan aku jugak baca kebodohan yang sama.

Kenapa semua politikus yang katanya cerdik pandai semuanya mendesak supaya disiasat keaslian video tersebut..? Apa masalahnya dengan video tu..? Kalau asli apa masalahnya..? Kalau tak asli, apa masalahnya..?

Ni yang dok bising-bising ni soal halal-haram video tu ke apa..? Kalau masalah halal-haram video kita serah je la dekat FINAS. Apahal pulak nak bikin Suruhanjaya Siasatan..?

Kenapa tak de langsung desakan untuk siasat siapa pelakon sebenar dalam video tu..?

Yang kita perlu fokus sebenarnya ialah siapa pelakon utama dalam video tu, bukan soal video tu asli atau palsu. Video tu gua jamin 110% gerenti asli. Cuma cop SIRIM je yang tak de.

Beb... Kita nak tau pelakon utama tu siapa, Anwar ke..? Brad Pitt ke, Bob Lokman ke, Zulkifli Noordin ke... Siasat la yang tu...

Kita nak tau yang muka macam Anwar tu Anwar yang asli atau orang lain yang mekap macam Anwar... Aperla punya bingai politikus-politikus ni...

Buang masa betul la...

Video Seks: Suruhanjaya 110% Siasatan Bebas

Reactions: 
Dalam memperjuangkan Kebenaran & Keadilan, kita nak kena ada Keberanian, Kejujuran, Kecekalan & Ketabahan. Ni bukan Formula nak lawan Trio "T" dengan mewujudkan lagi 1 Trio iaitu Trio "K". Baik Trio "T" ataupun Trio "K", ianya juga tidak mewakili mana-mana individu berperut buncit, dada bidang, punggung tonggek atau kulit yang agak cerah berbanding dengan amoi siam atau cina berumur 20-an.

Jugak tiada kena mengena dengan awek berbaju seksi yang membonceng motor dengan 110% kuasa keyakinan tahap tinggi. awek berbaju seksi ini tidak bersalah walaupun dia memeluk joki motor tersebut dengan sepenuh hati sambil tersenyum keriangan. Itu adalah hari gembira bagi mereka.

Itu bahagian intro & muqaddimah... selesai...

Bab lain pulak - Rakaman Video Seks Ahli Politik

Demi Allah, sampai ke saat gua menaip artikel ni, gua tak tengok pun lagi rakaman video yang disebut-sebut sebagai rakaman video Pemimpin Tertinggi Pakatan Rakyat yang telah disah & diakui hasil kerja 3 sahabat atau Trio "T".

Kita bincang hal yang serius dalam keadaan santai. kalau serius sangat, aku takut laptop aku pecah berderai sebelum sempat aku tekan butang "Enter". hahaha...

Sehingga ke waktu ni, aku agak yakin bahawa video tu dah mula tersebar kebeberapa kawasan liputan (sekitar Kolumpor). dekat Kota Bharu, sehingga artikel ni ditaip, masih tak de berita lagi yang video tu dah sampai atau belum dekat sini. tapi aku rasa dalam masa seminggu lagi mungkin dah boleh dapat di Pasar malam Wakaf Che' Yeh kalau pandai carik.

Dengar cerita yang di ce citer ce citer ce citer, geng-geng blogger puak PenChaChai ada yang dah tengok video ni. cemane diorang boleh dapat tengok gua tak tau... gua harap UMNO tak dilibatkan dalam hal ni walaupun jelas akses paling mudah untuk apa-apa info ialah dengan berada didalam "kem"... muahahaha...

Wallahi, Wabillahi, "Wata'ALAHI" UMNO tak terlibat dalam hal ni..! muahahaha...!!!

Gua tak minat nak bincang pasal geng Trio 'T". hujah gua & alasan gua cukup mudah & simple - "Orang jahat memang kerja dia buat jahat, Iblis memang kerja dia menghasut manusia ke Neraka Jahannam". Jadi kita tinggalkan persoalan & perbincangan tentang orang jahat, kita bincang pasal Kebenaran & Keadilan.

Gua rasa dalam hal ni, untuk mencari Keadilan bagi OKT (tak yah sebut nama la sebab korang tau OKT ni 110% bukan Zulkifli Noordin...), ada baiknya ditubuhkan 1 Suruhanjaya Siasatan bebas (bukan Suruhanjaya Sia-Siat Bebas).

Suruhanjaya Siasatan Bebas ni elok kalau dipilih oleh ke 2-2 belah pihak yang terlibat dalam kes ni. pihak OKT kita mintak dia pilih 5 orang wakil, pihak OTT (orang tukang tuduh) kita mintak dia pilih 5 orang wakil, pihak NGO(k) kita mintak dia pilih 5 orang wakil & pihak NGO kita mintak dia pilih 5 orang wakil. yang lain-lain korang tolong pikir la pulak.

Benda-benda wajib yang nak kena siasat yang pertamanya ialah lokasi kejadian. yang keduanya ialah lokasi & alibi OKT masa kejadian.

Kalau dah dapat lokasi kejadian, senang sikit cerita. boleh tengok balik rekod tempahan bilik, keadaan bilik sama atau tak sama dengan yang ada dalam video & perlu jugak saksi-saksi iaitu pekerja-pekerja dilokasi kejadian yang bertugas ketika kejadian.

Keterangan saksi mata sangat-sangat penting dalam kes ni tapi jangan lupa pulak alibi saksi kejadian pun nak kena siasat jugak & ada baiknya saksi-saksi kejadian bawak pulak saksi-saksi yang dapat mengesahkan kehadiran mereka dilokasi-lokasi mana semasa kejadian. kalau tak sahkan semua benda ni, RM500 dah boleh dapat sorang saksi palsu.

Tapi gua rasa saksi palsu untuk kes ni tak kan dibayar dengan rege RM500 je... mesti lebih bro...

Pengesahan keaslian video gua rasa tak leh pakai untuk kes ni sebab gua gerenti rakaman video tu tulin, cuma yang boleh dipersoalkan ialah "pelakon utama" video tu. pelakon lu boleh mekap beb... Ala... Martin Lawrence pun elok-elok je mekap tukar jadik Big Mama...

Pengesahan individu dalam video tu pun gua rasa tak leh nak buat dengan sekadar melayan video 69 tersebut. kalau gua dibagi peluang untuk jadik penonton pun gua 110% (sorry Zul...) yakin yang gua tak leh nak verifiy siapa dalam video tu walaupun muka dia sama seiras sehati sejiwa.

Hujah & alasan gua senang je... gua tak pernah tengok OKT tu bugel depan gua. hahaha... tak kan la sambil tengok video 69 kita nak mintak OKT bugel depan kita secara live untuk dibuat perbandingan..? gila lu..?

Paling penting gua rasa pihak Suruhanjaya Siasatan Bebas tu WAJIB carik amoi berumur 20-an tu 7 dapatkan keterangan dari dia. tak kan la dia tak leh nak ingat walau sikit pun muka mamat yang tala dia dengan bermacam-macam gaya bebas..?

Pengesahan masa kejadian dengan lokasi OKT ketika kejadian pun gua rasa sangat-sangat tak relevan untuk diambil kira sebab dekat situ boleh ditimbulkan keraguan.

Keraguan bagi pihak gua ialah ketepatan masa dalam rakaman video sebab gua tau dan gua 110% yakin (pinjam keyakinan Zilkifli Noordin) tetapan masa & tarikh pada alat perakam boleh diubah sesuka hati oleh pemilik alat perakam. menatang tu lu boleh set ikut suka kepala otak mak bapak jiran tetangga sepupu mamat pakai kopiah sebab tengah kepala botak beb... lu nak set tahun 1946 pun boleh...

Yang tu kira basic benda-benda yang nak kena siasat la... bab siapa tukang rakam, berapa orang rakam, atas arahan siapa dia rakam tu semua kita tak yah buang masa nak siasat dulu. tinggalkan dulu benda-benda bodoh tu.

Setelkan siasatan utama dulu sebab yang kita mula-mula nak cari ialah Kebenaran dah setel bab kebenaran, barulah kita pergi bab Keadilan.

Kalau betul terbukti OKT tu tak terlibat, Suruhanjaya Siasatan Bebas kena masuk bab Keadilan pulak. katakan OKT tak bersalah & apa yang ada dalam video tu adalah fitnah semata-mata, maka Keadilan WAJIB diberikan kepada OKT untuk membersihkan nama dia.

Yang tu kita bincang kemudian.

*agak-agak kalau bawak amoi 20-an tu dalam kes ni, ada peluang tak dia saman pihak yang rakam aktiviti dia tanpa kebenaran dia..? hurmmm...



Wednesday, March 23, 2011

Video Seks: Beberapa Fakta Yang WAJIB Diketahui Rakyat Malaysia

Reactions: 
Saya adalah seorang penganalisa ekonomi yang sekarang ini bekerja di sebuah firma perbankan yang terkemuka di Malaysia . Saya bertanggung jawab untuk menguruskan dana yang berjumlah RM45.2 juta untuk tujuan pelaburan dalam dan luar negeri. Sebagai seorang rakyat Malaysia yang prihatin, saya ingin berkongsi pengalaman dan pengamatan saya mengenai pengurusan ekonomi di Malaysia .

Sebagaimana yang kita tahu, kegiatan ekonomi yang lancar merupakan tunggak kekuatan dan kemajuan sesebuah negara. Namun demikian, banyak dasar dan keputusan ekonomi negara tidak dibuat dengan teratur serta banyak melibatkan kepentingan kroni. Akibatnya, harga barangan asas terus menaik yang menjejaskan majoriti rakyat.

Kuasa beli rakyat semakin rendah sedangkan harga barangan dan perkhidmatan semakin meningkat. Ini akan membawa kepada peningkatan inflasi yang seterusnya akan memberi tekanan kepada kadar faedah. Sebarang peningkatan kadar faedah akan melembapkan pertumbuhan ekonomi. Dan sekiranya inflasi lebih tinggi daripada kadar simpanan, maka kita akan melihat simpanan kita terhakis.

Laporan Tahunan Buku The Global Competitiveness Report 2007-2008 (sebuah penerbitan Forum Ekonomi Dunia) telah meletakkan Malaysia berada pada kedudukan ke-21 di dunia dari segi persaingan global. Walau bagaimanapun laporan yang sama meletakkan Malaysia di tempat ke-69 dari segi bebanan hutang, tempat ke-54 dari segi kadar inflasi dan tempat ke-33 bagi prestasi bank.

Fakta-fakta ini menunjukkan tahap pengurusan ekonomi di Malaysia masih lagi lemah jika hendak dibandingkan dengan senarai 131 buah negara. Dengan trend harga barang yang terus meningkat kesan daripada peningkatan harga tol dan minyak tahun demi tahun sudah pasti akan menjejaskan ranking negara Malaysia ke tempat yang lebih buruk. Apa yang lebih membimbangkan adalah, kesan tingginya inflasi ini bakal membebankan rakyat jelata yang rata-rata bukanlah dari golongan yang berada.

Kita boleh melihat betapa bahayanya kesan daripada ketidak-cekapan pengurusan ekonomi boleh membawa kepada peningkatan kes-kes samun, rompak, rasuah, penipuan dan sebagainya. Hal ini demikian kerana rakyat sudah terdesak dan terpaksa melakukan apa saja demi untuk menyambung survival mereka dalam keadaan semua harga barangan dan minyak meningkat.

Kegagalan Besar UMNO/BN Dalam Ekonomi

Gagal mengawal peningkatan harga minyak walaupun Malaysia adalah pengekspot minyak. Dari tahun 2000-2006, harga minyak telah meningkat dari RM1.10/liter (tahun 2000) hingga RM1.92/liter (tahun 2006) iaitu peningkatan sebanyak 75% dalam masa 6 tahun.

Gagal menyekat harga tol yang meningkat tahun demi tahun. Walaupun kerajaan berjanji tiada peningkatan tol pada tahun 2008, tetapi tahun 2009 akan pasti menyaksikan peningkatan harga tol yang seterusnya. Kerajaan membelanjakan lebih 300 juta ringgit wang rakyat setahun untuk membayar konsesi tol.

Gagal menyekat kenaikan harga barangan asas hasil daripada kenaikan harga minyak dan tol. Kenaikan harga barangan ini terpaksa dibayar oleh segenap lapisan rakyat walaupun sebahagian daripada mereka tidak menggunakan jalan bertol terutamanya mereka yang tinggal di kampung-kampung.

Statistik menunjukkan pendapatan isirumah kaum India RM3,215, lebih tinggi daripada purata kebangsaan RM3,022, dan juga kaum bumiputera RM2,522. Ini jelas menunjukkan UMNO tidak bersungguh-sungguh malah telah gagal menaikkan taraf hidup orang Melayu setelah 50 tahun memerintah.

Duit rakyat dihabiskan hasil daripada ketidakcekapan pengurusan ekonomi:

Pengagihan projek yang tidak telus - dikuasai oleh kroni2 Patrick Lim dan Kamaluddin - taman tamadun islam, penang global city center

Pembangunan Koridor Ekonomi dengan angka tidak masuk akal - jumlah RM1 trillion, Dari manakah BN mendapat duit sebanyak itu, sedangkan pembinaan jambatan Pulau Pinang yang kedua yang berharga kurang 3 billion pun terpaksa meminjam wang daripada Negara China.

Hutang Kerajaan Persekutuan terus meningkat dari RM146 billion kepada RM165 billion.

Beberapa Fakta yang perlu diketahui untuk perkongsian:

Bailout Bank Bumiputera sebanyak 4 kali - rugi RM10.4 billion.
Kerugian Perwaja Steel - rugi RM10 billion.
Bailout Indah Water Konsortium (IWK) - rugi RM200 juta.
Bailout Konsortium Perkapalan Berhad - rugi RM1.7 billion.
Hicom (Proton) kerugian sehingga Kerajaan terpaksa menggunakan duit Petronas untuk membeli saham Proton -rugi RM1 billion.
Membeli semula saham MAS daripada Tajuddin Ramli dengan harga RM1 billion lebih dari harga pasaran.
Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku - rugi RM3.3 billion.
Bailout LRT PUTRA dan STAR - rugi RM6 billion.
Bailout Renong/UEM - rugi RM12 billion.
Pampasan pembatalan Projek Empangan Bakun - rugi RM950 juta.
Hutang tertunggak InventQjaya - rugi RM228 juta
Pampasan Jambatan Bengkok - rugi RM257 juta
Pampasan pembatalan Broga Incinerator - rugi RM500 juta
Kerugian membeli saham Agusta - rugi RM510 juta
Skandal Port Klang Free Zone - rugi RM4.6 bilion
Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) - rugi RM6.75 bilion
Blok L dan M - RM 380 billion
Sime Darby - RM 1.6 billion
Pos Malaysia - RM 546 juta
Felda - RM 8 Billion

Sumber - Facebook

Datuk Eskay Abdullah: "Konspirator" Atau "Mangsa Konspirator"..?

Reactions: 

Individu dalam video seks berkaler itam & putih yang ditayangkan kepada para wartawan dikatakan sebagai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Anwar pula pada hari yang sama telah menafikan bahawa beliau adalah individu didalam video tersebut dan beliau juga telah membuat laporan polis agar kes tersebut disiasat oleh pihak polis.

Hari ini, salah seorang Ahli Parlimen dari PKR telah tampil membuat Kenyataan Media dan telah mengesahkan beberapa nama Ahli Perniagaan & juga Ahli Politik terlibat dalam menayangkan video seks tersebut kepada beberapa individu di Hotel Flamingo.

Salah seorang yang dikatakan terbabit didalam kejadian tersebut ialah seorang Ahli Perniagaan yang dikenali sebagai Datuk Eskay Abdullah.

Agak memeranjatkan apabila melihat wajah Datuk Eskay kerana wajah beliau dan Anwar Ibrahim agak seiras.

Persoalan yang timbul pada masa ini ialah - siapakah sebenarnya individu yang tertangkap mengadakan hubungan seks dengan pelacur didalam video tersebut..?

Dalam Kenyataan media hari ini juga dijelaskan bahawa antara individu yang terlibat dalam tayangan video seks di Hotel Flamingo ialah Rahim Thamby Chik yang kita sedia maklum pernah mengadakan hubungan sulit dengan gadis bawah umur sehingga gadis tersebut mengandung & melahirkan zuriat hasil hubungan mereka.

Gua terfikir 1 perkara...

Adakah individu didalam video tersebut ialah Datuk Eskay..?

Kemungkinan Datuk Eskay telah dikantoikan oleh Rahim Thamby Chik dengan rakaman tersebut & mungkin juga Rahim Thamby Chik telah mengugut Datuk Eskay supaya bersubahat dengannya untuk menjatuhkan DSAIdengan video tersebut.

Kebetulan pula wajah Datuk Eskay seiras dengan DSAI... mungkin juga video tersebut sengaja diolah dalam bentuk hitam putih agar semua kelemahan-kelemahan yang dapat dikesan akan dikaburi.

Ini semua kemungkinan & anggapan gua buat masa ni.

Datuk Eskay ni 'konspirator" atau "mangsa konspirator" yang terpaksa bersubahat dengan Rahim Thamby Chik untuk menutup rahsia skandalnya sendiri..?

Ada banyak kemungkinan. kemungkinan individu dalam video tu Anwar pun kemungkinan jugak.

Video Seks: Kenyataan Akhbar Dato' Johari Abdul

Reactions: 
KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

Datuk "T", 110%, "GangBang" & Zulkifli Noordin

Reactions: 
Persoalan... Rujuk pada ayat yang telah diBOLDkan:
ARKIB : 22/03/2011
Video seks pemimpin pembangkang didedah
Oleh RAJA SYAHRIR ABU BAKAR
syahrir.bakar@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 21 Mac - Satu rakaman video aksi seks seorang lelaki yang didakwa pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur dipercayai dari China di sebuah hotel di ibu kota didedahkan kepada pihak media hari ini.

Rakaman video hitam putih itu dimiliki dan didedahkan oleh satu kumpulan yang enggan dikenali dan diketuai oleh seorang yang hanya mahu dikenali sebagai 'Datuk T'.

Menerusi video bertarikh 21 Februari lalu, aksi hubungan seks ahli Parlimen itu berlangsung selama kira-kira 19 minit iaitu bermula pukul 10.23 malam dan berakhir pada pukul 10.42 malam berdasarkan kod masa dalam rakaman berkenaan.

Datuk T turut memiliki seutas jam tangan Omega yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa diambil oleh wanita berkenaan semasa mengadakan hubungan seks pada tarikh tersebut dan menunjukkannya kepada wakil media sebagai bukti.

Menurut Datuk T, rakaman itu diperoleh apabila beliau diarahkan oleh ahli politik tersebut supaya mengambil jam tangan berkenaan.

"Saya diminta mencari jam itu di bilik hotel tetapi tidak menjumpainya. Ketika mencari di belakang laci meja solek saya terkejut apabila ternampak wayar berselirat.

"Saya cungkil laci yang berkunci itu dan mendapati ada empat kamera litar tertutup (CCTV) dan satu perakam tersembunyi di dalamnya," katanya.

Datuk T menambah, beliau mahu pemimpin pembangkang itu bersara daripada politik sekiranya tidak mahu video tersebut disebarkan kepada umum.

Justeru, beliau akan menyerahkan satu salinan video tersebut kepada ahli Parlimen itu serta isterinya dalam masa terdekat supaya mereka sendiri boleh mengesahkan identiti individu yang dirakam melakukan hubungan seks dengan pelacur yang berusia 20-an itu.

"Jika beliau dan isteri tidak berundur daripada politik dalam masa tujuh hari selepas menerima salinan video tersebut, saya akan menyerahkannya kepada satu panel pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta ahli forensik bagi menentukan keaslian rakaman itu.

"Selepas itu baru satu dunia tahu siapa beliau dan mengapa saya melakukan semua ini? Saya sudah muak dengan segala pembohongan, cukuplah dan kini masyarakat awam perlu mengetahui perkara sebenar," tegasnya.

Bagaimanapun, Datuk T enggan menyerahkan salinan video tersebut kepada pihak media kerana khuatir ia akan disebarkan secara tidak bertanggungjawab.

Beliau juga tidak mengetahui pihak yang bertanggungjawab memasang CCTV berkenaan serta tujuan ia dipasang, namun percaya ia dilakukan oleh pihak pengurusan hotel kerana ahli politik tersebut dikenali ramai dan pernah terpalit dengan beberapa skandal seks sebelum ini.
Baik...

Keraguan yang pertama rujuk kenyataan Datuk T yang berikut:
"Saya diminta mencari jam itu di bilik hotel tetapi tidak menjumpainya.
Kemudian yang berikutnya:
Datuk T turut memiliki seutas jam tangan Omega yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa diambil oleh wanita berkenaan semasa mengadakan hubungan seks pada tarikh tersebut dan menunjukkannya kepada wakil media sebagai bukti.
Soalan: Jam yang dicari tidak dijumpai, jadi jam mana pula dimiliki oleh Datuk T & ditunjukkan kepada wartawan..?

Keraguan yang kedua rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
Ketika mencari di belakang laci meja solek saya terkejut apabila ternampak wayar berselirat.
Soalan: Perlu dijelaskan pada umum bagaimanakah "teknik" "mencari di belakang laci" meja solek & bagaimanakah caranya untuk kita melihat "wayar berselirat" dibelakang laci..? Adakah laci berkenaan dari jenis "lutsinar", jenis "tiada penutup dibelakangnya" atau jenis "GangBang"..?

Disini berlaku kekeliruan kerana seingat & setahu gua, belakang laci biasanya terlindung oleh "dinding meja". bab ni lu orang boleh tengok sendiri laci dekat rumah atau opis korang. aku tak pikir ada laci jenis telanjang tak de dinding dekat belakangnya kecuali laci tu jenis "GangBang".

Keraguan ketiga rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
"Saya cungkil laci yang berkunci itu dan mendapati ada empat kamera litar tertutup (CCTV) dan satu perakam tersembunyi di dalamnya," katanya.
Soalan 1 (keraguan ketiga): Apakah semasa proses mencari jam tangan, Datuk T ada membawa apa-apa peralatan samada skru driver, pisau, kayu, besi atau apa-apa peralatan pertukangan yang membolehkan Datuk T menyungkil laci tersebut yang berkunci..?

Beb... bukan korang tak tau berapa punya susah nak cungkil laci yang berkunci. kalau rasa nak tau susah ke senang nak cungkil laci yang berkunci, korang boleh cuba dekat laci rumah atau opis masing-masing. praktikal lagi bagus dari dok gebang... cuba sekarang... gua bagi masa lu orang bikin praktikal.

Soalan 2 (keraguan ketiga): CCTV 4 bijik, Perakam 1 bijik... macam mana nak sambung direct connection dari 4 CCTV ke 1 perakam tanpa menggunakan peralatan khas..?

Datuk T kena perjelas bab ni. Gua malas nak soal panjang-panjang. ringkas macam ni cukup, bagi yang biasa dengan alat perakam & CCTV, mesti korang paham soalan aku. tolong perjelas dekat Datuk T sebab penjelasan dia sebanarnya langsung tak jelas & mengelirukan. Lu boleh kelentong wartawan Media Perdana tapi lu tak boleh kelentong gua.

Keraguan keempat rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
pelacur yang berusia 20-an
Soalan (keraguan keempat): Mana Datuk T tau umur pelacur tu "20-an"..? Adakah Datuk T kenal akan pelacur yang berusia "20-an" itu..? kalau Datuk T kenal akan pelacur yang berusia "20-an" itu, kenapa Datuk T tak bawa pelacur yang berusia "20-an" itu bersama Datuk T semasa sessi tayangan khas "Blue Monday at Carcosa Seri Negara" untuk diambil kenyataannya oleh para wartawan yang dijemput..?

Ataupun mungkin jugak pelacur berusia "20-an" itu telah diupah oleh Datuk T dengan bayaran yang dipersetujui untuk "melakonkan" adegan seks tersebut bersama pasangannya yang memiliki susuk tubuh seperti "OKT"..?

Keraguan kelima rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
"Selepas itu baru satu dunia tahu siapa beliau dan mengapa saya melakukan semua ini?
Soalan (keraguan kelima): Apa yang Datuk T dah lakukan..?

Keraguan keenam rujuk pada kenyataan Datuk T yang beikut:
namun percaya ia dilakukan oleh pihak pengurusan hotel
Soalan (keraguan keenam): Adakah pihak pengurusan hotel yang membuat rakaman bernilai berjuta-juta ringgit jika dinilai dari sudut kepentingan politik terlampau BANGANG meletakkan peralatan rakaman tersebut didalam laci bilik hotel setelah rakaman selesai dilakukan..?

Sikit ulasan: Gua nak ulas sikit bab CCTV yang ditemui dalam laci yang berkunci tu. agak mengherankan macam mana geng "GangBang" yang bikin rakaman CCTV tu boleh pasang CCTV tanpa disedari atau dilihat oleh "mangsa" yang lepak dalam bilik tu.

Sepemahaman gua la, bila dah Datuk T perjelas bahawa dia jumpa wayar berselerak, gua 110% yakin (gua pinjam keyakinan Zulkifli Noordin) cara terbaik untuk pasang 4 set CCTV tanpa mendedahkannya kepada mata manusia ialah dengan memasangnya didalam bumbung bilik.

Kerja ni bukan kerja senang beb... lu kena panjat dekat atas bumbung tu, tebuk lubang untuk locate 4 set CCTV kemudian tarik cable CCTV (samada cable wayar ataupun fiber optic) yang panjangnya berjela-jela kemudian disambungkan pada main connection. dari main connection lu kena sambung pulak dekat perakam. gitu la lebih kurang.

Kemudian nak kena sambung jugak power supply dekat semua equipment berkenaan. kalau pakai bateri gua ingat leceh banyak sebab lu kena save power, rakaman nak kena buat immedietly bila pelakon memulakan aksi "GangBang". tapi skil pakai bateri ni memang tak masuk akal la beb...

Yang lain-lain aku malas nak ulas sebab kalau aku ulas pun puak-puak UMNgOk/Beer eNd bukannya ada otak nak pikir.


Ada 1 lagi kemungkinan yang gua tak boleh tolak dalam hal pasang 4 CCTV tanpa dilihat oleh mata manusia. yang ni memang tak mustahil...

Mungkin jugak CCTV tu jenis "wireles". kalau jenis "wireles", memang orang tak kan perasan menatang ni... tapi kalau CCTV tu jenis "wireless", wayar yang berselirat tu nak buat menatang apa...??? Buat rantai motor Zulkifli Noordin supaya 110% selamat dari dibonceng perempuan berbaju seksi..?

Hahahahahahahahahahahaha...!!!

Tuesday, March 22, 2011

Video Seks: Pencacai Dah Mula Merapu

Reactions: 
Tak sampai 12 jam lepas video seks yang dikatakan pelakonnya ialah Pemimpin Tertinggi Pakatan Rakyat ditayangkan pada beberapa orang wartawan terpilih, geng-geng Pencacai UMNgOk/Beer eNd nampaknya dah mula kelam-kabut cuba nak spin balik isu video tersebut.

Kalau pagi kelmarin, kita perhatikan dalam Facebook, Twitter & Blog-Blog pro UMNgOk/Beer eNd bersungguh-sungguh mengiakan bahawa individu dalam video tersebut ialah Anwar Ibrahim dan beria-ria mendesak supaya Anwar meletak jawatan dalam kadar segera.

Bermula dari tengah malam semalam lepas dapat respon kebangkitan "negatif terhadap UMNgOk/Beer eNd", nada puak-puak pencacai nampaknya dah berubah. tiba-tiba timbul pulak macam-macam "teori" kununnya video tersebut adalah "konspirasi dalam konspirasi" yang didalangi oleh Anwar sendiri.

Pulak dah...???

Ni strategi yang gagal atau memang puak-puak pencacai UMNgOk/Beer eNd ni bodoh..?

Lepas video seks tu keluar, Pencacai bukan main bersungguh dalam Blog, Facebook & Twitter masing-masing 1000% sah Anwar..! macam-macam hujah keluar walaupun masing-masing tak tengok pun video tu.

Hari ni secara terang-terangan para Pencacai dengan tanpa sedar telah menolak sendiri hujah dari mereka kelmarin yang mengatakan bahawa video itu adalah "original". tiba-tiba ada cerita bahawa video tersebut adalah "rekaan & lakonan" yang dibuat-buat & ianya adalah konspirasi yang dicipta oleh Anwar untuk divert isu sebenar iaitu DNA & perbicaraan kes Liwat II.

Betul la cakap orang, puak Pencacai ni BANGANG. tak de pendirian.

Apasal pulak tak pertahankan hujah kelmarin..?

Sebab respon dari rakyat tak seperti yang diharapkan..? takut pada kebangkitan rakyat yang dah bijak menilai mana yang benar mana yang salah..?

Malaysia Maju Bersama "Oral Seks" Diatas Motor

Reactions: 
Laporan Utusan Malaysia Online:
Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu, Zulkifli Noordin mendakwa beliau yakin lelaki yang terlibat di dalam video seks dengan pelacur dipercayai dari China yang didedahkan ‘Datuk T’ sebagai pemimpin pembangkang yang terlibat dengan banyak kontroversi sebelum ini.

Meskipun enggan memberi jawapan sama ada sudah menonton video itu, beliau berkata, adalah 110 peratus jelas bahawa pemimpin pembangkang itu merupakan lelaki yang terlibat dalam video berkenaan.

“Orangnya jelas dan kita semua tahu siapa dia. Tiada dolak-dalih lagi dan saya berani mengesahkan bahawa itu memang dia.

“Saya percaya dia ada penyakit dan ini perlu diubati segera. Kalau tidak ia bukan saja merosakkan diri, malah keluarga dan negara kerana dia selalu menonjolkan diri sebagai orang yang warak dengan memetik ayat-ayat al-Quran membuatkan ramai pihak termasuk yang ‘kuat agama’ terpedaya,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
Dalam bab video yang disebut-sebut ni aku tak nak komen apa-apa sebab aku tak mau jadi "bias" sementelah lagi aku belum tengok video yang disebut-sebut tu. Mat Motor ni sendiri pun aku tak tau samada dia dah tengok atau belum video tu tapi kalau dibaca kenyataannya, dia "yakin" itu dalah pemimpin Mr. Y yang disebut-sebut oleh puak-puak UMNO.

Mungkin betul dan mungkin jugak tak betul dakwaan puak-puak UMNO. bagi yang memakai ketayap dan membawa imej Islam, bila dia sebut dia "yakin 110%" maka dah jelas berlaku "subahat" kalau individu yang berada dalam video tersebut bukan Mr. Y yang disebut-sebut oleh puak-puak UMNO.

Betul atau tidak kita pun tak tau sebab aku yakin kita semua belum tengok lagi video tu dan kita pun tak tau kesahihan video tu.

Kalau video tu palsu, maka yang jelas bersubahat akan menanggung dosa selama mana dia tidak mohon maaf pada individu yang menjadi mangsa fitnah. dosa memfitnah tidak akan mendapat pengampunan daripada Allah melainkan hanya boleh dimaafkan oleh individu yang menjadi mangsa fitnah.
"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya." (Surah al-Baqarah, ayat 191)
Aku tak mau terlibat dalam menanggung dosa fitnah, jadi buat masa ni aku tak nak komen apa-apa pasal video yang disebut-sebut tu.

Cuma sebagai rakyat Malaysia, aku rasa sangat-sangat sedih sebab dalam era kemodenan, era menuju negara maju, negara yang hebat dengan teknologi Nuklear yang akan kita bina, kita masih menggunakan taktik kuno zaman jahiliah iaitu menjatuhkan lawan politik dengan "fitnah".

Masuk dekad baru, kita semakin kebelakang. musuh politik tidak dijatuhkan dengan hujah kebijaksanaan berpolitik sebaliknya cuba dijatuhkan dengan skandal "seks".

13 tahun dulu adik-adik aku baca surat khabar sebab ada cerita seks & 13 tahun kemudian aku tak sangka anak-anak aku & anak-anak kita semua masih membaca cerita yang sama di dalam surat khabar. paling hebat, cerita-cerita ni terpapar dimuka depan akhbar Media Perdana.

Majalah seks cuma letak tajuk dekat muka surat depan dan bila kita bukak mua surat dalam, cerita yang ada dekat dalam tu kadang-kadang langsung tak de kena mengena dengan seks. lain pulak dengan akhbar sekarang. tajuk besar dekat muka surat depan dah jelas berunsur seks, bila baca cukup detail siap cerita apa itu "oral seks".

13 tahun dulu umur aku 23 tahun, bila aku baca dekat surat akhbar bab oral seks, aku kena tanya ramai orang apa tu "oral seks" dan masa tu aku rasa bila aku tanya oral seks tu apa, hampir semua orang yang berumur daripada aku tak tau apebenda "oral seks".

Last skali aku dapat tau "oral seks" tu melalui sorang sasterawan yang arif dalam bahasa melayu lama & baru. baru aku tau "oral seks" tu apa. tahun ni umur aku 36 tahun, budak-budak sekolah rendah yang aku jumpa pun tau oral seks tu menatang apa... betul la... Malaysia dah maju.

Oleh kerana Malaysia adalah sebuah Negara Maju, maka taktik mengalahkanmusuh dengan hujah dah berguna lagi... rakyat makin bijak menilai hujah, rakyat makin terdedah dengan berbagai fakta dan akan mengadili semuanya dengan akal yang sihat hatta sambil-sambil menikmati "oral seks" pun rakyat masih sempat berBB mencari maklumat.

Jadi Negara ini harus undur sedikit kebelakang. undur kebelakang adalah 1 cara yang bagus untuk mengelirukan manusia-manusia bermaklumat. cara kuno ni kira macam lebih kurang pakai santau la... kes macam ni selalunya yang buat bijak pandai yang ada lulusan PhD terbongkang tak leh nak jawab dengan jelas sebab maklumat tak jelas.

Bila maklumat tak jelas, akan jadi masalah untuk buat kajian... jadi lulusan PhD hanya akan keluarkan "pandangan" sahaja. pandangan ni tak berapa jelas, dan akan jadi bahan debat sampai bila-bila.

Bagi yang ada "gen MeLAYU bodoh" macam Zul Kulim, tak payah fikir panjang, terima ke bulat-bulat pandangan sekerat jalan tanpa hujah berbukti.

Ini yang berlaku sekarang.

Yang lain-lain korang fikir la sendiri.

Monday, March 21, 2011

Malaysia Berjaya Mengatasi Barat Dalam Hal "Seks"

Reactions: 
Hari ni rakyat Malaysia terkejut lagi... terkejut bukan sebab harga barang naik... buat kesekian kalinya, Malaysia dikejutkan lagi dengan kisah "seks".

Politik Malaysia dengan "Seks" memang tak boleh dipisahkan.

Pimpinan tertinggi baik KERAjaan mahupun Pembangkang di Malaysia sering di kaitkan dengan "Seks".

Balun bini orang, balun anak dara orang, balun sesama jantan, balun sesama betina, balun beramai-ramai, balun GRO, balun pelacur, balun bohsia dah jadi perkara biasa di Malaysia.

Pimpinan BN & Pimpinan PR sama rata, sama rasa... 2-2 belah pihak ada skandal masing-masing sampai kita tak tau siap yang betul, siapa yang salah.

Mulai hari ni jugak, rakyat Malaysia sikit demi sikit akan "lupa" pada masalah negara yang lain. rakyat akan lupa pada kos sara hidup yang semakin tinggi, rakyat akan lupa pada kezaliman SPRM, rakyat akan lupa pada kezaliman PDRM, rakyat akan lupa pada kezaliman pemerintah.

Tiada lagi Keadilan untuk Allahyarham Aminurrasyid...
Tiada lagi Keadilan untuk Teoh Beng Hock...
Tiada lagi Keadilan untuk Altantuya...
Tiada lagi Keadilan untuk Allahyarham Sa'aid...
Tiada lagi Keadilan untuk Kugen...
Tiada lagi Keadilan untuk Norizan Salleh...
Tiada lagi Keadilan untuk Allahyarham Aminurrasyid...

Harga barangan akan terus naik...
Kilang Nuklear akan terus naik...
Beban sara hidup rakyat akan terus naik...

Semuanya kerana Malaysia berjaya mengatasi Barat dalam hal "Seks".

Barangkali Datuk Seri Mustapa Mohamed Sudah "Nyanyuk"...

Reactions: 
Hari ini dalam Utusan Malaysia Online Datuk Seri Mustapa Mohamed dilaporkan membuat kenyataan seperti berikut:
RM2.4 bilion untuk Kelantan
Oleh AZRAN FITRI RAHIM
azran.rahim@utusan.com.my


KOTA BHARU 20 Mac – Kerajaan Persekutuan memperuntukkan sebanyak RM2.4 bilion bagi fasa pertama Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) untuk pembangunan Kelantan.

Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, peruntukan itu bagi melaksanakan 426 projek baru di negeri itu termasuk penambahbaikan kemudahan dan infrastruktur.

Menurutnya, ketika ini pihaknya sedang menyenaraikan projek-projek untuk fasa kedua sebelum dihantar ke Unit Perancang Ekonomi (EPU) bagi mendapatkan peruntukan.

“Projek-projek ini dilaksana bagi memberikan kemudahan kepada rakyat di negeri ini terutama dari aspek infrastruktur kerana masih banyak lagi yang diperlukan oleh rakyat Kelantan,” katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Majlis Tindakan Persekutuan Kelantan di sini hari ini.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata, kerajaan mahu setiap program yang dilaksanakan memberi manfaat maksimum kepada rakyat dan pulangan baik terhadap setiap wang yang dilaburkan itu.

“Kita perlu lihat semula kepada skop projek supaya tidak berlaku pembaziran dan tidak melebihi kehendak rakyat,” katanya.
Sebelum saya memanggil Datuk Seri Mustapa Mohamed sebagai "orang tua nyanyuk", saya ingin mengingatkan Datuk Seri Mustapa Mohamed akan 1 Kenyataan Rasmi yang dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan negeri Kelantan seperti yang dilaporkan didalam Harakahdaily bertarikh 22hb. September, 2010 seperti berikut:
Pusat beku 118 projek pembangunan di Kelantan
Harakahdaily

KOTA BHARU, 21 Sept: Sejak Rancangan Malaysia ke-6 diperkenalkan pada tahun 1991, sejumlah 118 projek pembangunan telah dibekukan kerajaan pusat di negeri Kelantan.

Jumlah itu meliputi 1,086.278 hektar atau melebihi 2500 ekar tanah dari sepuluh jajahan di negeri ini.

Pendedahan itu dibuat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Mohd Aiseri Alias pada sidang media selepas menghadiri perasmian Forum Model Baru Ekonomi Kelantan di Dewan Teratai Kota Darulnaim, pagi ini.

Menurutnya lagi, tindakan tersebut telah membantutkan pembangunan negeri dan dipandang serong oleh rakyat yang terlibat dengan pengambilan tanah tersebut.

“Kita berharaplah kerajaan pusat dapat menyegerakan penggunaan tanah yang diambil ini dalam sambungan RMK 9 dan ke10 nanti.

“Maklumlah tanah tersebut adalah kebanyakannya milik rakyat dan rakyat melihat ia masih belum dibangunkan dan mungkin ada kekangan dalam hal ini, tetapi ia seharusnya tanah ini tidak dibiarkan lama untuk dibangunkan,” katanya seperti lapor web gegarkelantan.net.

Menurut Aiseri lagi, pengambilan tanah tersebut melibatkan 16 kementerian dan perkara tersebut akan dimaklumkan segera kepada Unit Perancangan Ekonomi Jabatan Perdana Menteri untuk diambil tindakan.

Ditanya kerjasama antara kerajaan negeri dengan pusat berhubung pengambilan tanah di negeri ini, beliau memberitahu kerajaan negeri memberi kerjasama sebaiknya.

“Kerjasama yang kita berikan kepada Pusat dalam hal ini amat memberangsangkan dan amat mudah dan ia tidak timbul soal kelewatan kelulusan tanah untuk pembangunan di negeri ini," katanya lagi.

Beliau juga berkata sehingga kini tidak ada sebarang permohonan dari kerajaan pusat untuk mengambil tanah bagi pembangunan negeri ini dihalang.

Tambahnya bermula dengan RMK9, sebarang kelulusan tidak perlu lagi dibuat dalam Mesyuarat Exco negeri kerana Pejabat Tanah dan Galian hanya perlu berurusan dengan Timbalan Menteri Besar untuk disegerakannya.

PAS mula megambil alih pemerintahan negeri itu selepas Pilihan Raya Umum 1990 setelah mendapat majoriti kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).

Sejak mentadbir negeri itu, PAS mendakwa Kelantan sering dianaktiri oleh kerajaan pusat khususnya dalam meyalurkan peruntukan.

Manakala terbaru, Kelantan sedang berdepan kerajaan pusat dalam usaha mendapatkan hak royalti rakyat negeri itu.
Saya tidak faham apa perlunya KERAjaan Pusat membazirkan sejumlah RM2.4 billion untuk projek pembangunan di Kelantan dalam Rancangan Malaysia ke-10 (RMK-10) padahal "hutang" pembangunan yang sedia ada masih belum terlaksana.

Saya juga ingin bertanya, hasil dari pembekuan sebanyak 118 Projek Pembangunan di Kelantan sejak 20 tahun dulu, KERAjaan Pusat sudah pasti juga masih menyimpan baki "bajet" keatas 118 Projek Pembangunan "Beku" yang nilainya sudah pasti berbillion-billion RM.

Kemana perginya "bajet beku" tersebut..? masih dibekukan, atau telah disalurkan kepada proksi-proksi KERAjaan Pusat di Kelantan..? Kalau masih di"beku"kan, sila bentangkan "Belanjawan Beku" tersebut supaya rakyat Kelantan & Malaysia tahu tiada penyelewengan berlaku selama ini.

Kalau sudah disalurkan pada "proksi-proksi" KERAjaan Pusat, juga sila bentangkan supaya rakyat Kelantan tahu "proksi-proksi" KERAjaan Pusat tidak ada yang menyeleweng wang peruntukan tersebut.

Kalau janji-janji lama masih tak dapat diselesaikan, janganlah cuba bermanis-manis mulut menjanjikan gula-gila yang baru.

JAMBANtan Manek Urai sudah jadi Gula-Gila.

RM2.4 billion itu untuk apa sebenarnya..?

Barangkali Datuk Seri Mustapa Mohamed sudah Nyanyuk.

Sunday, March 20, 2011

PASWED: Penyiasat MCMC/SKMM Yang Kelakar

Reactions: 
http://www.youtube.com/watch?v=_54LGlqm3Mg

Cuba dengar pada minit ke 06:54 disebut - kod penyulitan & kod penyahsulitan, penyahsulitan tu kira Passwordlah... kata Pegawai MCMC/SKMM.

Bro...

Penyulitan - Encryption
Penyahsulitan - Decryption

Password - Kata Laluan

Pegawai MCMC/SKMM tu sekolah takat derjah berapa..? awat hangpa ni bodoh sangat..?

Mi no sepik Inglish...!!!

Blogger Hanief Ditahan & Disiasat, Pegawai Korup Bermaharajalela

Reactions: 
Hari sabtu lepas lewat tengah malam, blogger Hanief yang dikenali dengan nama pena - Malaysianews pengendali blog http://hanief.blogspot.com/ ditahan oleh beberapa Pegawai MCMC dirumahnya tanpa diketahui apa kesalahan & siasatan keatasnya.

Penahanan ala-ala Rejim Mubarak dilakukan pada waktu tengah malam tanpa mengikut prosedur. tiada waran dikeluarkan & tiada pertuduhan dibacakan, hanya penahanan seperti yang biasa dilakukan kepada para penentang KERAjaan.

Sampai hari ini, kita masih kabur atas apa yang berlaku, tak diketahui apa kesalahan Hanief, kita cuma dijelaskan oleh Hanief, siasatan dan tangkapan dilakukan kerana ada yang "sakit hati" dengan entri didalam blog Hanief.

Itu kisah terkini... masih panas... blog Hanief semakin dikenali.

25hb. Februari, 2011 iaitu hampir sebulan dahulu, satu artikel bertajuk Salah guna kuasa (Pegawai Polis) telah dikeluarkan didalam portal mahsyur Malaysia Today yang antara pengendalinya ialah Raja Petra Kamaruddin.

Saya ciplak kembali sepenuhnya entri tersebut dibawah sebagai ingatan kita semua:
Pegawai ini adalah SUPT JAAFAR BIN MAT (K/P NO: G/11545) iaitu Ketua Jabatan Narkotik di IPK Melaka sekarang. Bersama ini saya lampirkan gambar rumah barunya yang pernah diceritakan/dikhabarkan kepada semua oleh isteri beliau bernilai RM4Juta dan senarai aset berserta detail yang mana sedang di "update" oleh saya dari masa ke semasa.

Mohammad Fahmy


Dia mempunyai sehingga 15 syarikat kawalan keselamatan yang mana kesemua pengarah & pemegang saham di syarikat-syarikat tersebut terdiri daripada isteri, anak, adik, adik ipar, sepupu, anak saudara, rakan, jiran dan isteri rakan (bekas pengarah - meletak jawatan kerana pernah seseorang ingin melaporkan kepada KPN) iaitu isteri kepada Datuk Khalid Abu Bakar (Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri/Ketenteraman Awam KDN/KA).

Maklumat ini boleh dirujuk dalam lampiran yang saya berikan. Dia memperolehi lesen-lesen tersebut adalah daripada adanya "connection" dia dengan salah seorang panel/orang kanan yang meluluskan lesen kawalan keselamatan selain daripada kerani yang bekerja di KDN. Memang diketahui umum di KDN dan dipercayai dia ada membayar (memberi rasuah) secara bulanan kepada mereka-mereka tersebut. Bukti tidak dapat diberikan kerana dia dipercayai memberikan mereka secara tunai. Ramai yang beranggapan bahawa modal awalan untuk kesemua syarikat beliau datang dari duit rasuah yang mana mudah diperolehi daripada tugas hakikinya kerana dia bukan datang dari keturunan yang kaya atau berada.

Suatu ketika dahulu dia pernah ditahan oleh BPR (SPRM) untuk siasatan dan kemudian pengadu telah menarik balik laporan atas rasa kasihan terhadap dia. Kerana dia pernah berjanji tidak akan menganiaya sesiapa lagi selepas itu. Hasil daripada tahanan terhadap dia oleh BPR dahulu, kini dia sudah mempunyai kenalan (pegawai penyiasat) yang rapat dimana setiap bulan dia akan membayar sekurang-kurangnya RM1000 kepada pegawai penyiasat tersebut.

Saya tidak ada masalah untuk tampil apabila PDRM, SPRM atau apa-apa badan yang ingin menyiasat malah saya tidak keberatan untuk memberikan maklumat yang saya ada. Tujuan saya mengedarkan maklumat ini kepada media adalah kerana tidak mahu nanti jika maklumat ini diadukan pada SPRM @ PDRM, mereka hanya akan simpan atau buang kes sahaja. Ini adalah kerana dipercayai dia mempunyai hubungan yang baik dengan pengarah-pengarah atasan PDRM & SPRM. Kerana pada tahun lalu ada individu yang telah membuat laporan terhadap dia dan ada surat telah dihantarkan kepada Ketua Polis Negara akan tetapi ia hanya sampai ditangan P.A KPN kemudian tiada apa-apa tindakan diambil. Laporan/surat yang telah dihantar akan didedahkan jika ada keperluan nanti.

Yang benar,

Mohammad Fahmy

NAMA-NAMA SYARIKAT MENGGUNAKAN ISTERI (GURU), ADIK BERADIK, IPAR DUAI, ANAK-ANAK SAUDARA DAN PEKERJA-PEKERJA YANG DIJADIKAN PROKSI DI DALAM SETIAP SYARIKAT YANG DIMILIKI.

SUPT JAAFAR BIN MAT (K/P NO: G/11545)
KETUA JABATAN NARKOTIK, IPK MELAKA.
LOT 8701, JLN NAKHODA DALAM, KG.NAKHODA,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
  1. JAYAPADU BERSATU KAWALAN SDN BHD
  2. BERTAM SECURITY SERTVICES SDN BHD
  3. JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
  4. PROGRESSIVE SECURITY SERVICES SDN BHD
  5. JW KAWALAN SDN BHD
  6. TIARA FORCE SECURITY SERVICES SDN BHD
  7. IQ SECURITY SERVICES SDN BHD
  8. ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD
  9. SASA SECURITY SERVICES SDN BHD
  10. QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD
  11. INLAND SECURITY SERVICES SDN BHD
  12. JUNARIANG TRAVEL & TOURS SDN BHD
  13. AYU EDISI SDN BHD
  14. EXCELLENT SECURITY NETWORK SDN BHD
  15. PRIMA PLATINUM SDN BHD
  16. SPLENDID TACTIC SDN BHD
ASET-ASET YANG DIMILIKI ATAS NAMA SENDIRI, ISTERI, IPAR DUAI DAN JUGA ANAK-ANAK SAUDARA.

1) PEJABAT PROGRESSIVE SECURITY SERVICES SDN BHD
NO. 103-1, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

2) PEJABAT JAYAPADU BERSATU KAWALAN SDN BHD
NO. 89-2, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

3) PEJABAT JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
NO. 77-2, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

4) PEJABAT BERTAM SECURITY SERVICES SDN BHD
NO. 75-2, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

5) PEJABAT IQ SECURITY SERVICES SDN BHD
NO. 11-1B, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

6) PEJABAT ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD
NO. 11-1A, JALAN SBC 1, TMN SRI BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

7) PEJABAT QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD
17-1, JALAN MEDAN SELAYANG 1, MEDAN SELAYANG,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

8) PREMIS NO.17 G DAN 17-2, JALAN MEDAN SELAYANG 1, MEDAN SELAYANG,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPTJAAFAR BIN MAT)

9) PEJABAT SASA SECURITY SERVICES SDN BHD
SUITE 1026-C, JALAN SAMUDRA UTAMA,
TAMAN SAMUDRA, FASA 2B-2,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(ATAS NAMA: SUPT JAAFAR BIN MAT)

10) PREMIS NO. SUITE 1026, SUITE 1026 A DAN SUITE 1026 B
JALAN SAMUDRA UTAMA,
TAMAN SAMUDRA, FASA 2B-2,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

11) 314, BLOCK MELUR D, GUGUSAN MELUR,
JALAN CAMAR 4/5 A, KOTA DAMANSARA, SEKSYEN 4,
47810 PETALING JAYA, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

12) A 07-07-18 PANGSAPURI ANGSANA, SUBANG MEWAH,
SUBANG KAYA, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

13) BLOK E, E26, APARTMENT LAKSAMANA,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

14) NO. 19, JALAN GP 3/7, GOMBAK PERMAI,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

15) NO. 32-3A, JALAN PINGGIRAN 2/2, PINGGIRAN BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

16) NO. 16, JALAN SM 5, SUNWAY BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: DSP JAFAR BIN MAT)

17) NO. 6, JALAN SM 5A, SUNWAY BATU CAVES,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

18) LOT 8694, JALAN NAKHODA DALAM, KG NAKHODA,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

19) LOT ……........ JLN NAKHODA KANAN, KG. NAKHODA,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
(RUMAH SEWA 4 PINTU / UNIT)
ATAS NAMA: ………………………………………..

20) LOT 9237, JALAN TERATAI, SG. TUA BHARU, SG. TUA,
68100 BATU CAVES, SELANGOR.
ATAS NAMA: ………………………………………..

21) DUSUN BUAH2AN DI ULU YAM BARU

22) RUMAH BUNGALOW 3 TINGKAT DI KG.SG.TUA, BT CAVES, SELANGOR.

23) RUMAH TERES 2 TINGKAT DI MELAKA (BERHAMPIRAN IPK MELAKA)

KENDERAAN – KENDERAAN YANG DIMILIKI OLEH DSP JAAFAR BIN MAT
  1. SS 50 J - KERETA MERCEDES E 200
  2. WQP 5959 - KERETA TOYOTA FORTUNER
  3. WMG - KERETA BMW 318i (3 SERIES)
  4. WQB 8701 - KERETA HONDA CIVIC
  5. MBF - KERETA NISSAN FRONTIER
  6. WGW - KERETA PAJERO (COLOR HIJAU)
  7. WHA 8410 - KERETA PRODUA KANCIL (DAH BUAT KERETA SYKT)
  8. KERETA BMW 5 SERIES (NO. PLAT MELAKA)
  9. SUPERBIKE
HUBUNGAN NAMA-NAMA DIATAS DENGAN DSP JAAFAR BIN MAT

BIL. NAMA HUBUNGAN / STATUS
1. ARINA BINTI HUSSAIN - ISTERI SUPT JAAFAR BIN MAT
- SEORANG GURU DI SMK DARUL EHSAN, SELAYANG.
- PENGARAH SYKT JUNARIANG TRAVEL & TOURS SDN BHD
- PENGARAH & PEMEGANG SAHAM SYKT PRIMA PLATINUM SDN BHD

2. NOR AMIRAH BINTI HUSSAIN - ADIK IPAR SUPT JAAFAR
- ADIK ARINA BINTI HUSSAIN
- PENGARAH & PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JAYAPADU BERSATU KAWALAN SDN BHD
- BEKERJA DI SYARIKAT SUPT JAAFAR

3. JUNAIDAH BINTI ZAKARIYA - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JAYAPADU BERSATU KAWALAN SDN BHD
- PROKSI LELAP

4. HJ. BAHARUDIN B. BASAR - KAWAN SUPT JAAFAR (BEKAS POLIS)
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JAYAPADU BERSATU KAWALAN SDN BHD
- PROKSI LELAP

5. NORAINI BINTI IDRIS - PEKERJA DAN JIRAN SUPT JAAFAR
- PENGARAH & PEMEGANG SAHAM JAYAPADU BERSATU KAWALAN S/B

6. MUHAMMAD SAIFULLIZAN BIN ABU BAKAR - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT BERTAM SECURITY SERVICES SDN BHD

7. NORHAMITA BINTI SABARUDIN - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- ISTERI PERTAMA MUHAMMAD SAIFULLIZAN B. ABU BAKAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT BERTAM SECURITY SERVICES SDN BHD
- BEKERJA DI SYKT SUPT JAAFAR

8. DATO’ AZIZ JAMALUDIN BIN HJ. MOHD TAHIR- KAWAN SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT BERTAM SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

9. DIVAKARAN A/L SUBRAMANIAM - KAWAN SUPT JAAFAR (BEKAS PEGAWAI POLIS)
- PENGARAH SYKT BERTAM SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

10. NURULHANIM BINTI ABDUL MUTALIB - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
- BEKERJA SEBAGAI PEMBANTU MAKMAL (KERAJAAN)
- PROKSI LELAP

11. ACP ABDUL TALIB B. YAACOB - KAWAN SUPT JAAFAR (BEKAS PEGAWAI POLIS)
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

12. MOHD. ANUA B. ABDUL RAHMAN - KAWAN SUPT JAAFAR
- BEKERJA SEBAGAI AKAUNTAN (KERAJAAN)
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

13. JULIZAWATI BINTI AHMAD - ORANG KAMPUNG SUPT JAAFAR
- PENGARAH SYKT JERAI SECURITY SERVICES SDN BHD
- BEKERJA DI SYKT SUPT JAAFAR

14. MOHAMED SOHAIMI BIN ZAKARIA - KAWAN DAN JUGA SUB-CON SUPT JAAFAR
- PENGARAH & PEMEGANG SAHAM SYKT PROGRESSIVE SECURITY SERVICES SDN BHD

15. TAYIB BIN CHE ON - SEPUPU SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT PROGRESSIVE SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

16. ZAINAB BINTI AHMAD - SEPUPU ISTERI SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYKT PROGRESSIVE SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

17. AZLINDA BINTI HUSSAIN - ADIK IPAR SUPT JAAFAR
- ADIK ARINA BINTI HUSSAIN
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JW KAWALAN SDN BHD
- BEKERJA DI SYKT SUPT JAAFAR

18. AZMAN BIN HUSSAIN - ADIK IPAR SUPT JAAFAR
- ADIK ARINA BINTI HUSSAIN
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT JW KAWALAN SDN BHD

19. JAAFAR BIN BAHARAM - KAWAN SUPT JAAFAR
- BEKAS PEMILIK ASAL JW KAWALAN
- PENGARAH SYARIKAT JW KAWALAN

20. AZIZ BIN AWANG - SEPUPU SUPT JAAFAR BIN MAT
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT TIARA FORCE SECURITY SERVICES SDN BHD
- SUB-CON SYKT SUPT JAAFAR

21. SHAFEI BIN AWANG - KAWAN DAN SUB-CON SYKT SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT TIARA FORCE SECURITY SERVICES SDN BHD

22. DATIN IMRAN BINTI IBRAHIM - ISTERI KEPADA BEKAS BOS SUPT JAAFAR: DATO’ KHALID BIN ABU BAKAR (KETUA POLIS SELANGOR)
- PROKSI LELAP

23. ZURAINI BINTI ALI MUSA - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARAIKAT IQ SECURITY SERVICES SDN BHD

24. KOMANDER YAACOB - KAWAN SUPT JAAFAR BIN MAT
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT IQ SECURITY SERVICESSDN BHD

25. ADANAN BIN DIN - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT IQ SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

26. AZMAN BIN DIN - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PEMEGANG SAHAM SYARIKAT ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD

27. HASSAN BIN MAT - ADIK SUPT JAAFAR BIN MAT
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD

28. MOHD. MUKREEK B. MAHZAN - PEKERJA DI SYARIKAT SUPT JAAFAR
- ANAK KEPADA KAWAN ISTERI SUPT JAAFAR BIN MAT
- PENGARAH DI SYARIKAT ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD

29. DATO’ MOHD. YUSOFF BIN HAMID - KAWAN SUPT JAAFAR
- SEPUPU KEPADA BAPA AZMAN B. DIN
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT ASAS SECURITY SERVICES SDN BHD

30. MUHAMMAD SYAHRIL BIN ABU BAKAR - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT SASA SECURITY SERVICES SDN BHD
- BEKERJA DI SYKT SUPT JAAFAR
- CONSULTANT SEMUA SYARIKAT SUPT JAAFAR (JA GROUP)

31. JAMALUDDIN - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT SASA SECURITY SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

32. KOL. (B) MUSTAPHA BIN ISMAIL - KAWAN SUPT JAAFAR
- BEKAS PEGAWAI TENTERA
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

33. MOHD. NURZAWANI BIN ABU BAKAR - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD

34. MD. BAITI BIN SAIDIN - KAWAN SUPT JAAFAR
- BEKAS ANGGOTA POLIS
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYARIKAT QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD
- PROKSI LELAP

35. NURZAIHA BINTI IDRIS - PEKERJA DAN JIRAN SUPT JAAFAR
- PENGARAH & PEMEGANG SAHAM SYKT QUALITY GUARD SERVICES SDN BHD

36. SITI NOORHAZLIANA BINTI ABU BAKAR - ANAK SAUDARA SUPT JAAFAR
- PENGARAH DAN PEMEGANG SAHAM SYKT INLAND SECURITY SERVICES SDN BHD
- BEKERJA DI SYKT SUPT JAAFAR

Sumber asal - Malaysia Today
Benar, ke dua-dua kes di atas adalah kes yang berlainan, kes Hanief berada dibawah bidang kuasa MCMC manakala kesPegawai Polis Rasuah beradadi bawah bidang kuasa SPRM... persoalannya ialah, mengapa setiap kes yang melibatkan pihak yang tidak mesra KERAjaan tindakan diambil sepantas kilat, lebih cepat dari & lebih pantas manakala kes yang melibatkan pihak yang mesra KERAjaan... siput babi lebih laju dari tindakan.

Apakah pemerintah Negara Malaysia ini dahagakan Revolusi..?