"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 24, 2011

Siasat Keaslian Video Atau Pelakon..?

Reactions: 
Hari ni bila aku bukak blog-blog, website-website dan jugak twitter politician di Malaysia baik pro Beer eNd dan jugak pro Pakatan Rakyat, aku baca benda yang sama, aku baca desakan yang sama dan aku jugak baca kebodohan yang sama.

Kenapa semua politikus yang katanya cerdik pandai semuanya mendesak supaya disiasat keaslian video tersebut..? Apa masalahnya dengan video tu..? Kalau asli apa masalahnya..? Kalau tak asli, apa masalahnya..?

Ni yang dok bising-bising ni soal halal-haram video tu ke apa..? Kalau masalah halal-haram video kita serah je la dekat FINAS. Apahal pulak nak bikin Suruhanjaya Siasatan..?

Kenapa tak de langsung desakan untuk siasat siapa pelakon sebenar dalam video tu..?

Yang kita perlu fokus sebenarnya ialah siapa pelakon utama dalam video tu, bukan soal video tu asli atau palsu. Video tu gua jamin 110% gerenti asli. Cuma cop SIRIM je yang tak de.

Beb... Kita nak tau pelakon utama tu siapa, Anwar ke..? Brad Pitt ke, Bob Lokman ke, Zulkifli Noordin ke... Siasat la yang tu...

Kita nak tau yang muka macam Anwar tu Anwar yang asli atau orang lain yang mekap macam Anwar... Aperla punya bingai politikus-politikus ni...

Buang masa betul la...

34 comments:

Anonymous said...

Hari ini aku bersetuju dengan Perisik Rakyat. Video tu memang ori, check pelakonnya ori ke tak itu aja. Tak payah dakwa di Makamah. Rakyat nak kepastian itu je. tak lebih.

Anonymous said...

Hai jangan lupa. Penerbitnya pun kena cari gak.
Kan bersalah dari segi undang2 1 Msia, semua yang terlibat berhubung video lucah. Dari penerbit, pelakon,pengedar dan pemilik/penonton, kesemuanya wajib dihukum. No diskaun!
Sekarang generasi anak2 kita sedang memantau apa kesudahannya. Jika pihak berkuasa tidak mengambil apa2 tindakan, pasti mereka pun boleh lakukan juga. Bapak borek anak cacar merbau lah akhirnya!!!
Aku sarankan TANGKAP kesumuanya!!!

Anonymous said...

tolol ke ape topeng perak nih..bile kate nak check keaslian video tu..maknenye nak checkla sape pelakonnya. Mane tau couple siam mane ntah beromen Datuk Trio ni kutip pastu dijajanya kesana-kesini, sebab tu la suruhanjaya bebas ditubuhkan utk mengesahkan video nih..

Mane2 pihak tak payah nak spektikal tentang isu nih. Duq-dua tak bwk manfaat pun. Kalo betul pelakon video nih Anwar so mtk tolong Anwar berundur dan jgn menyemak lg dalam kepimpinan Pakatan Rakyat.

Tp kalo video ni fake, perut boroi ker, anu panjang ker..mmg bukan Anwar, so mtk tolong UMNO tanggung2la akibatnya. Yg dedahkan ni pun dua oerg besar UMNO. Nak taknak UMNO jgk karang kene bungkus jgk asyik wat keje fitnah jer.

So tak payah nak heboh2. Korg seme yg tak puas hati ni sbb korg tak dpt tgk video tuh he...kalo tak bole byk blaja skill Anugerah tuhan. Dah la tu tak menguntungkan pun ambik kesah isu nih.

candu said...

Surh PAKIDA yang check....

ha..ha..ha....

PUKI La ada laaaaa...

kah..kah..kah..

Polis Rasuah said...

Kau orang percaya tak kalau aku kata kes video ni akan sama macam kes liwat 1?

Kau orang ingat tak masa kes Liwat-1, siapa yang kena tangkap, siapa yang kena cekup dan siapa yang kena belasah sedangkan orang yang kena tuduh telah mengadu pada polis supaya kes ini disiasat?

Kau orang ingat tak bagaimana keadaan orang yang menuduh - mereka kini hidup bebas, tiada tangkapan dibuat selepas kes ditolak?

Aku yakin 110%, pihak polis akan ulangi perkara yang sama. Lihatlah sampai sekarang tiada tangkapan pada pemilik dan penayang video lucah sedangkan sudah ada akta larangan tersebut. Perkara yang sama telah berlaku dahulu. Aku tak nampakpun sampai sekarang ketiga konspirator ini digari, di serbu bagai genster utk menangkap dan merampas video itu sepertimana mereka telah lakukan dan iniaya pada DSAI.

Aku juga yakin 110% selepas ini pihak polis akan membuat tangkapan ala gengster terhadap DSAI seperti mana mereka telah lakukan beberapa kali sebelum ini.

INILAH STANDARD POLIS MALAYSIA......

YANG DI FITNAH DIBELASAH.....YANG MEMFITNAH DI BELA.

Anonymous said...

kes ni sudah tentu menarik minat mahasiswa undang-undang tak kiralah di universiti tempatan atau luar negara. peguam zulkifli nordin jadi idola terutama berkaitan dengan hobinya sekodeng kambing mengawan. fuh... cayalah.

Steamboat said...

Dalam kes Liwat 1, salah seorang peguam DSAI pernah berkata bahawa kalau beginilah keadaan dan pendirian Hakim Coklat Hacks (semua tak relevan... semuanya apa yang hendak di nyatakan utk bukti ditolak), dan, jika bahagian pendakwaan itu terdiri dari peguam2 yang baru graduate dan peguambela dari mereka2 yang experts, maka beliau geranti pihak pembela akan kalah.

Sekarang kau orang cuba lihat Hakim yang ada......ada persamaan tak?

Di permulaan lagi...hakim ni dah tolak permintaan pembela utk mendapatkan kertas pertuduhan bahan kes, kemudian di ikuti dengan beberapa penolakkan dan terkini, sekejap batal...sekejap terima balik bahan kes DNA ini.
Apakah Hakim macam ni yang boleh di harap? Tak dak pendirian. Nampak sangat dia punya BIAS.

Orang Melayu ni Hakim ni....tapi....tak ubah macam Hakim Coklat Hacks.

Kau orang boleh fikir la pasal Hakim ni...adAKAH Hakim ni antara 3 jenis hakim yang mana 2 dpd jenis hakim ni akan dimasukkan dalam NERAKA seperti mana yang Allah nyatakan dlm Quran.

rakyat hakim negara said...

hakim mcm ni kalau mati tak perlu dikebumikan memadai ditinggalkan dlm hutan utk habuan binatang buas hehe....

Anonymous said...

setuju kali ngan kau..

siasat pelakon tu.. nak confirm kan aje betulke si Nuar tu ade main ngan amoi tu.. period...

lepas tu aku tak nak tanya lagi..

GELAK said...

JUAK PAKATAN HARAMJADAH DOK LORAT VIDEO TU APA HAL

LU TAK TAU KA HAKIM DAH TERIMA SAMPEL DNA NUAR, CERITA MUDAH MR Y AKAN DIUMUMKAN

CERITA VIDEO TU AUTOMATIK BURN LA SEBAB ALJUBS AKAN KE SG BULOH

HABIS CERITA MAKA MEROYANLA PAKATAN HARAMJADAH

Anonymous said...

OOOOOO STEAMBOAT

Kalau Hakim tu pro Nuar, mesti kau kata diala hakim yang paling pandai di dunia kan

Lagi lawak hang tau ka soal perundangan siap kait dengan Quran lagi

Meroyanla hang, Aljubs nak pi Sg Buloh dah tau

RoPeah said...

Apabila seorang hakim tidak meletak Al Quran di hadapannya dalam menghakimi sesuatu kes maka azab allah yang pedih pasti menunggu mereka

Polis Rasuah said...

Apabila hakim sudah tidak ada pendirian, maka pd pandangan masyarakat adalah hakim itu sudah pasti ada perancangan jahatnya.

Aku pasti sangat ini adalah satu perancangan.

Lihatlah bagaimana DSAI ditangkap dan kemudian di bawa ke HKL utk pemeriksaan mengejut. Aku pasti lagi di situ lah salah satu DNA DSAI telah di curi dan kemudian telah dengan jahatnya telah di campur dgn seperma Epoi dan di masukkan kedalam dubur si Epoi. Sebab itulah semasa doktor2 membuat periksaan DNA ke atas Epoi terdapat juga seperma Epoi.

Inilah perancangan jahat polis yang aku pasti dan mengikutinya dari dulu utk mengenakan dakwaan terhadap DSAI.

Lihat...bermaruahkah pihak polis yang melakukannya? Lihat bermaruah kah orang yang benama Epoi ini bila membiarkan dirinya digunakan utk memgfitnah DSAI. Apakah dgn saja2 pihak polis hendak melakukannya kalau tidak ada desakan atau arahan dpd pihak atasan?

Manusia yang waras saja yang boleh berfikir.

SEMOGA ALLAH MEMBERI BALASAN YANG PEDIH KEPADA PEMFITNAH2 YANG TELAHG MELAKUKAN FITNAH KEATAS DSAI.

RoPeah said...

Ammin...!!!

Aku pun turut berdoa siang malam supaya Allah menurunkan AZAB PEDIH kepada pemfitnah2 DSAI1.

Marilah kita ramai berdoa kehadarat Allah terutamanya di hari Jumaat ini supaya Allah menunjukkan kuasanya dan membalas akan perbuatan fitnah kepada pemfitnah2 kerana mereka2 inilah perosak agama dan masyarakat.

Anon said...

Doa pon dah berat sebelah. Doa lah supaya siapa yang salah diturunkan azab.

Confident betul Anwar innocent. Hangpa ingat DNA & sperma tu boleh campur2 macam buat gulai ka?

lipan bara said...

umngook lubang pukimak anak haram celaka babi sial dah buat balik ... itu pun ada lagi melayu yang lebih bodoh dari babi buta yang sokong jugak.... melayu bodoh ngan umngook haram jadah babi sial keluar dari lubang pukimak yang sama .....

Anon said...

Buka lah hati dan mata anda ahli2 dan penyokong2 PAS. Tidak salah membenci UMNO. Tapi jauhkan lah diri anda dari Anwar (a.k.a. hipokrit paling besar). Kembalilah ke perjuangan asal.

Anonymous said...

Bangang punya UMNO...tuduh anuar balun jubok pun orang dah x percaya..
la ni buat pula lawak bodoh anuar main puki china doll..
Lagi tinggi la simpati rakyat kat anuar..kecuali orang-orang yang memang buta perut, x da akai saja yg percaya fitnah kat anuar.
Kuasa UMNO la ni.. terletak pada jubok n puki saja...

Anonymous said...

Najib n the geng akan cari jalan nak lingkupkan anuar..mcm2 cara..kes liwat la..sex la..etc2. Sebab nak petahankan kuasa depa..dari kuasa depa boleh kaut keuntungan mewah melalui projek2 yg dilaksanakan.
Tapi yg pecacai UMNO dok terkediQ-kediQ dok nak bising sama hal anuar..berapa juta punya projek yg najib bagi kat hangpa..? Setakat pegang jawatan AJK...dapat tender potong rumput @ buat tandas sekolah..toksah dok bisinglah...baik p minta doa supaya allah terang hati nampak sikit mana yg bathil mana yg haQ..

Anonymous said...

hoi. ini cerita liwat dan terbaru memantat yang di kaitkan dgn anuar jgn cakap aku nak percaya. nenek aku pun gelak bila dgr crt ini. aku x faham mcm mana org2 umno bingai blh percaya dgn crt2 ini. sememangnya korang nei layak duduk dalam hutan. umno ingat rakyat malaysia nei bodoh sgt ker? nak menipu sampai sebegini. ko nak tutup crt lain ko bangkitkan isu2 baru. pandai korang ye org umno. lepas nei korang ingat rakyat semua akan lupa dgn apa yg korang dah buat? dgn isu rasuah korang, dgn isu pembohongan korang, dgn isu salah guna kuasa korang byk lagi kalau aku nak sebut. tapi aku bukan sebodoh korang wahai juak2 umno. aku akan pastikan undi kali ini berpindah tangan. ya aku golongan muda yg arif perihal dunia siber dan aku akan pastikan servis bertukar tangan kali ini. korang semua juak2 umno teruskanlah kebodohan, ketolollan korang ke darjat yg paling tinggi. Ini yg dikatakan penyokong babi hutan, sondol apa saja, langsung x pakai otak. sia2 saja allah berikan akal kat korang wahai juak2 umno.

Anonymous said...

hu...hu...hu...
MEMANG BETUL KUASA UMNO LETAK ATAS PUNGGUNG N PUKI SAJA.
CONTOH NAJIB...KUASA DIA LETAK BAWAH PUKI ROSMAH SAJA...
KESIAN KAT PENCACAI UMNO YANG BUTA PERUT SOKONG UMNO TAK TAU PUNCA.

Anonymous said...

dulu umno sengal aje, sekarang dah ke tahap gila

Anonymous said...

betul ler UMNO dah rotten to the core

Anonymous said...

UMNO busuk lagi membusukkan

Anonymous said...

CERITA SEBENAR DARI THINK TANK UMNO...video ni sebenarnya dirancang olek geng Mahyuddin untuk jatuhkan Najib n Hisammudin.
Think tank Mahyuddin tau..isu pasal anuar mesti akan dapat simpati dari rakyat...jadi kambing hitamkan anuar supaya rakyat dengan juak-juak umno yang masih simpati dengan anuar akan tuduh Najib n Hisammudin punya kerja.

Persiapan sedang dijalankan oleH think tank Mahyuddin n Zahid secara rapi untuk jatuhkan Najib n Hisammudin waktu pemilihan UMNO yg akan datang.

Buat masa sekarang PR bawa bertenang dulu..kita tengok macamana Najib and Hisammudin nak defence diri mereka. Najib n Hisammudin dah tahu ini kerja think tank Mahyuddin n Zahid. Setakat la ni Najib n Hisammudin dah kena 2 kali dari Mahyuddin n Zahid. INGAT TAK lagi kes enjin jet yang hilang...sapa yg bocor rahsia kat pembankang ttg isu ini selepas dia dilantik jadi Menteri Pertahanan??????
Mahyuddin n Zahid tak akan berputih mata nak tengok selepas Najib jadi PM..Hisammudin pulak naik jadi PM..tambahan pulak Rosmah sekarang dah lebih dari Menteri Pelajaran... jadi sekarang la masa yg sesuai mereka atur strategi, supaya geng UMNO meluat kan 2 orang sepupu ini....kita tengok lepas ini serangan dari Najib n Hisamudin pulak keatas Mahyuddin n Zahid.

Anonymous said...

Hahahhhaha... DSAI yg diagung2,dipuja2 dan nak diangkat ke Putrajaya oleh puak2 Pakatan Ronggeng dimana Nikyajis? dmana Limau Kitar Siang??? dimana KapalSinky ????? kenapa tak keluarkan fatwa...

Hahahahahaha... dah terserlah DSAI tu.. Datuk Syaitan Anak Iblis!...

'Kebenaran Akan Mengalahkan Kebatilan'

Anonymous said...

Open ticket to HELL by UMNO

Anonymous said...

umno bn ni bnda yg tak jelas..kalut mcm pa lg..hujah puak umno..anwar liwat..mudahnya mulut puak ni sebut..smua ni nak ambik dosa kering..tak penah jumpa ka ayat tuduh org liwat tanpa bawa bukti..stakat ni belum ada saksi yg blh diterima syarak..4 saksi lelaki..tu pon puak umno ni brani menghukum..yg anwar ni meliwat..bila anwar nak bersumpah dimahkamah syariah..jamil khir pulak tak bg..lps tu sibuk anwar tak nak sumpah..

yang umno bn jelas2 angkat pemimpin yg dah sah terlibat dgn seks..seperti priseden mca skarg..isa samad yg sah tlibat dgn rasuah..puak umno boleh buat buta hati pulak..

yg tak jelas cai umno sibuk sgt..yg terang lg bersuloh buat buta hati plk..?

Anonymous said...

bila anuar bercakap semalam..UMNO hantar anjing-anjing mereka untuk menggangu majlis...anjing-anjing mereka hanya akan bergerak secara kurang ajar bila diarah oleh Menteri yg berkuasa. Menteri yg berkuasa ialah sepupu pada PM. 2 orang sepupu ni semangkin kalut n gelabah bila anuar bercakap...MAHYUDDIN n ZAHID TERSENYUM PUAS DIRUMAH MELIHAT 2 ORANG SEPUPU INI MENANGKIS SOALAN DARI RAKYAT..nampak sangat UMNO mangkin bercelaru sementara menunggu untuk hancur.
Inilah akibat dari perbuatan UMNO yg zalim bercanggah dari apa yg ALLAH telah turunkan dalam Al-Quran.
Teruskan perbuatan laknat dan terkutuk wahai UMNO...doa dari org yang beriman & dizalimi tiada hijab dengan ALLAh s.wt.

Anonymous said...

Yang pasti sekarang Najib n Hisammudin akan melancar serangan balas keatas Mahyuddin n Zahid. Rakyat n barua UMNO yg buta perut jadi mangsa..

Anonymous said...

Barua-Barua UMNo akan menyokong apa saja yang diperkatakan oleh pemimpin mereka. Waima cerita sex n liwat "BODOH n BANGANG" ini pun ikut dipersetujui oleh BARUA-BARUA UMNO ni..kerana pendapatan hidup mereka melalui projek n tender yg diberi oleh UMNO. sekiranya musnah UMNo maka hancurlah pendapatan mereka..

Anonymous said...

“Bukan cerita-cerita bodoh seperti ini,” tulis Dr Asri dalam blognya sambil menegaskan, perbuatan mengaibkan orang lain dilarang keras dalam Islam.
“Jika hendak didakwa, hendaklah di mahkamah dan bukan untuk tontonan orang ramai,” katanya yang turut berpandangan penubuhan suruhanjaya bukan penyelesaian terhadap kes video seks palsu.
BERANI KAH JAMIL KHIR @ MASITAH MENYATAKAN PENDIRIAN SEPERTI DR ASRI????

Anonymous said...

Dulu KULI kena bedal dengan lambang salib, tertiarap orang tua tu, lepas x lawan lagi terus dibersihkan. Anwar ni kaki lawan UMNO sebab tu unit pengebom UMNO

rakyat hakim negara said...

ustaz asri tu jgn korang tak tau dia tu ejen tun kutty. memang bijak menyamar dan menyokong pakatan utk dpt publisiti.lepas tu bila pakatan dah caye dia serang kowkow la pulak.sebijik perangai mcm tun kutty kimak.