"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 31, 2011

BERSIH 2.0: Peduli Apa Dengan Misteri 11 Doktor..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

10hb. Julai, 2011:
Polis: Tiada gas pemedih mata dilepas di Tung Sin

Pemangku ketua polis Kuala Lumpur Amar Singh hari ini menafikan dakwaan bahawa polis melepaskan gas pemedih mata ke dalam perkarangan Hospital Tung Sin di sepanjang Jalan Pudu, walaupun terdapat bukti yang menunjukkan sebaliknya.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 2Beliau juga mempertahankan tindakan pegawainya dalam menggunakan "kekerasan yang munasabah" untuk menyuraikan penunjuk perasaan, sambil berkata orang ramai melakukan memprovokasi terhadap polis.

Friday, July 29, 2011

DAP Anti MeLAYU Atau UMNO Anti Cina..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Tiap-tiap hari kita boleh baca kenyataan-kenyataan Menteri-Menteri PenChaChai dan juga boleh baca dalam blog-blog pro PenChaChai lagu DAP anti MeLAYU, DAP anak beranak PAP, DAP nak ambik alih Malaysia, DAP pinggirkan MeLAYU terutamanya di Pulau Pinang.

Hari ni:
MCA Marah DAP Utamakan Melayu

Pergerakan Wanita MCA Pulau Pinang mempersoalkan kenapa kontraktor-kontraktor Cina di negeri itu tidak mendapat walaupun satu projek dari Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS) negeri dan sebaliknya kesemua projek diberi kepada kontraktor Melayu, Bumiputera dan India Muslim.

Rosmah Terus Mencukur Wang Negara

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Kenyataan Media: "Rosmah Terus Mencukur Negara!" (29 July 2011)

Respon kepada kenyataan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sewaktu lawatannya ke Pokok Sena semalam, yang turut dilaporkan portal berita Free Malaysia Today (FMT) 'Permata mahu lebih peruntukan' - saya meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak merujuk perkara ini ke sidang Parlimen terlebih dahulu sebelum meluluskan atau membuat sebarang keputusan mengenainya.

Wednesday, July 27, 2011

1Malaysia: Jumpa PM - Tangkap...!!!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/5Bhnqvmv9oA

UMPhorNO Rasuah Blogger & Facebooker..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Dapat info ni dari blogger UMphorNO:
Seminar untuk Facebooker & Blogger di Jalan Bellamy esok masih open. Sila email detail ke panglimaperangcyber@yahoo.com.​ Hadiah istimewa untuk 200 terawal.
Hahaha... Penyakit UMphorNO... Kalau x de imbuhan, memang x jalan... Blogger & Facebooker UMphorNO yang sedia ada gaji bulan2 pun kena rasuah dulu baru jalan..? Hahaha...!!!

Shahrizat Masih Di Zaman Primitif - Zuraida

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Kenyatan Media: YBZ - Shahrizat Masih Primitif (27hb. July. 2011)

Respon kepada kenyataan media Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat sewaktu Konvensyen Persidangan Wanita 2011 di Putrajaya semalam - saya menyifatkan bahawa nampaknya Shahrizat masih ditahap primitif dan sangat kuno dalam memahami tuntutan sebenar wanita di negara ini.

Sambutan Kuning Untuk PM & Kabinet Di KL Sentral

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Ahli Patriot Kecewa Gagal Halang BERSIH 2.0

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Malas nak tulis apa-apa...

1Malaysia.com: Berapa Kos Upah 9 Pengendali Bodoh..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Lewat tengah malam tadi gua terima berita dari geng-geng Hackers - 1Malaysia.com dah kena hacke... Content tak diubah, tapi database dah release.

Cara Mudah Manipulasi BioMetric FingerPrint

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/MAfAVGES-Yc

Tengok betapa mudahnya nak manipulasi BioMetric FingerPrint... Tak payah susah-susah nak fikir pasal "teknikal"... Dengan sekeping kertas yang ada cap jari pun dah boleh menipu BioMetric FingerPrint.

Tuesday, July 26, 2011

Apa Selepas 9 Julai..? Rakaman Penuh BERSIH 2.0 vs SPRM

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/tCOwhe6Yh9M

Warkah Dr.MAZA Buat PDRM

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
"Pada hari kita memukul orang yang tidak bersalah, melukai atau menfitnahnya, kita mungkin rasa selamat di balik peruntukan kuasa yang ada. Mungkin juga rasa selamat di balik pakaian lengkap kita yang mungkin gagal mangsa mengenali pelakunya".
Assalamualaikum warahmatuAllahi wabarakatuhu,

Monday, July 25, 2011

BERSIH 2.0: Hitler Pun Pening Dengan PDRM

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/1xDo1F8a7eA

Sunday, July 24, 2011

BERSIH 2.0: PenChaChai Dilanggar Mat Sabu

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Klik sini ataupun gambar dekat atas kalau tak nampak...

Friday, July 22, 2011

BERSIH 2.0: Video Polis Kantoikan Diri Sendiri!

Reactions: 
PADA 9 Julai 2011, iaitu tarikh yang sama dakwaan Mat Sabu dilanggar kereta Polis sebelum ditahan, Portal The Malaysian Insider ada menyiarkan berita mengenai dakwaan tersebut, yang juga pada hari yang sama perhimpunan BERSIH 2.0 diadakan

Jelas, terang dan nyata, Portal The Malaysian Insider melaporkan bahawa Mat Sabu dilanggar dengan sebuah kereta Polis sebelum ditahan, diulangi dilanggar dengan KERETA POLIS sebelum ditahan. Sila rujuk sendiri berita ini, klik! [Malaysian Insider].

Polis dengan yakin dan bangganya mengeluarkan video untuk membuktikan Mat Sabu menipu. Tapi malangnya video yang dikeluarkan oleh Polis, menguatkan lagi dakwaan bahawa Mat Sabu memang benar dilanggar oleh kereta Polis sebelum beliau ditahan 9 Julai lalu.

BERSIH 2.0: Bila Polis Nak Tayang Video Ni..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/8YK4pucRY4s

Wednesday, July 20, 2011

Saman Judi: Mana PERKASA, Patriot & Silat Lincah..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Hari tu bila BERSIH 2.0 nak buat Perhimpunan Aman, PERKASA, PATRIOT, SENI SILAT LINCAH & macam2 pertubuhan "Pembela Agama Islam & Bangsa MeLAYU" timbul...

Tuesday, July 19, 2011

BERSIH 2.0: Keganasan Polis - Rakyat Akan Nilai Siapa "Putar-Belit"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Rakyat Akan Lihat Rakaman Video Putar Belit Pembangkang - Muhyiddin

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa pihak polis untuk bertindak pantas menyiarkan rakaman video yang bakal menjadi bukti menolak dakwaan pihak pembangkang tentang keganasan polis.

Bercakap kepada pemberita selepas tinjauan di Pasar Raja Bot, beliau berkata pihak polis sudah bersedia dengan bukti rakaman video yang akan menunjukkan kepada rakyat pihak mana bercakap benar.

Monday, July 18, 2011

Pusat Hiburan: UMNO Patut Malu - TGNA

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Enekmen Hiburan Dan Tempat-tempat Hiburan 1997 yang mana di dalam dalam Jadual C, muka surat 150 menyatakan dengan jelas syarat am no.8 seperti berikut: Jenis-hiburan yang tersebut di atas tidak boleh diadakan pada bulan Ramadhan atau pada hari Jumaat (iaitu, antara jam 6 petang hari Khamis dan jam 2.30 petang hari Jumaat)kecuali izin bertulis daripada Pihak Berkuasa Negeri diperolehi.
Saya mengikuti perkembangan yang berlaku di Kedah iaitu yang melibatkan isu arahan penutupan pusat-pusat hiburan sepanjang bulan Ramadhan. Seperti biasa, media massa yang dimiliki oleh UMNO terus menerus menghentam PAS dan melaga-lagakan di antara pimpinan Pakatan Rakyat dalam isu ini. Utusan Malaysia yang menjadi lidah rasmi UMNO pula mengambil kesempatan untuk membina keyakinan palsu di benak pembaca dengan tajuknya PAS Tunduk Kepada DAP.

Perjuangan Al-Marhumah YB Dr Lo'lo Perlu Diteruskan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS TITIWANGSA
"Perjuangan Al-Marhumah YB Dr Lo'lo Perlu Diteruskan"

Dewan Pemuda PAS Kawasan Titiwangsa mengucapkan takziah di atas kembalinya Almarhumah YB Dr Lo'lo' binti Hj Ghazali ke pangkuan Allah SWT semalam dan Alhamdulillah selamat dikebumikan jam 11.30 tengahari tadi.

Dewa Murujib Mengadap Pope Di Itali

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Malaysia Muslim PM Najib Razak to meet Pope

Malaysian Prime Minister Najib Razak is visiting Italy and is scheduled to meet the head of the Roman Catholic Church, Pope Benedict.

Pusat Hiburan: Tahniah Ali Rustam, Tahniah UMphorNO Melaka..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

Pemergian Dr Lo’ Lo’ sangat dirasai

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

PAS merakamkan ucapan takziah di atas pemergian Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali ke rahmahtullah malam tadi.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pemergian beliau sangat dirasai oleh seluruh ahli PAS dan juga rakyat, terutamanya penduduk-penduduk kawasan Titiwangsa yang mengenali beliau, kerana beliau merupakan seorang pejuang yang sangat gigih dalam memperjuangkan cita-cita Islam.

Sunday, July 17, 2011

Projek 118: Pembangunan Poket Kroni UMphorNO/Beer eNd

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Kerajaan Pusat tidak pernah menganaktirikan Kelantan dalam penyaluran peruntukan pembangunan walaupun negeri itu ditadbir pembangkang, kata Timbalan Pengarah Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP), Yahya Mamat.

Beliau berkata, sebaliknya Kerajaan Pusat menyediakan peruntukan lebih besar untuk Kelantan daripada sesetengah negeri ditadbir Barisan Nasional (BN), contohnya Melaka dan Perlis.

BERSIH 2.0: Tumbuk Muka Anwar Ibrahim..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
"Kalau jumpa Anwar, (Datuk Seri Anwar Ibrahim) saya nak tumbuk dia"
Kamariya Rejab, 59, kecewa majlis perkahwinan anak tunggalnya kurang menerima kehadiran jemputan kononnya kerana Himpunan Aman Bersih 2.0, Sabtu lepas.

BERSIH 2.0: "Ibarat Melepas Anjing Tersepit"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Anggota Polis dalam gambar ni pun ikut sama terseksa lepas terkena Tembakan Gas Pemedih Mata yang dilepaskan oleh Anggota Unit FRU. Dia kemudiannya dibantu oleh salah seorang peserta Himpunan BERSIH 2.0.

BERSIH 2.0: "Sumpah Polis Tak Ganas..!" - Najib

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/WH21OPkQeXo

Saturday, July 16, 2011

BERSIH 2.0: Special Performance From United Kingdom

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/zw8ylW4HvGc

Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 2.0: Brave Sabahan Women

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/NPxMWlfuXg4

Kalau Polis tak buat kerja bodoh macam yang "Pihak Atasan" arahkan, Polis tak kan dipandang macam hari ni.

Video Kontroversi BERSIH 2.0: PenChaChai Bodoh

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/ivuhjDbG-fk

Dekat atas tu Print Screen Video di YouTube yang gua upload pada akaun YouTube gua bertarikh 10hb. Julai, 2011. Dekat bawah YouTube tu gua sertakan sekali "Description" (makna dia korang tanya PakcikGoogle).

Monday, July 11, 2011

BERSIH 2.0: Sumbangan Ikhlas Untuk Allahyarham Baharuddin Ahmad

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Saya tidak mengenali Allahyarham Baharuddin Ahmad. Rakan-rakan FB saya juga tahu bagaimana pedasnya kritikan saya terhadap perhimpunan Bersih 2.0 yang dianjurkan pada 9 Julai 2011.

Pagi ini di News Feed, berderet capaian artikel-artikel dan berita mengenai kematian Allahyarham sewaktu menghadiri perhimpunan berkenaan.

Atas dasar kemanusiaan, timbul pula rasa simpati terhadap balu dan anak-anak Allahyarham yang ditinggalkan. Apatah lagi bila menyedari bahawa keluarga beliau tinggal berdekatan sangat dengan blok apartmen yang saya pernah diami ketika bujang dahulu.

BERSIH 2.0: Penipuan Yang Tak Dapat Disembunyikan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/vCetbFLceFI

Saturday, July 09, 2011

BERSIH 2.0: Mula Bergerak Ke Lokasi

Reactions: 
Sekarang gua dah mula gerak ke lokasi... Rasa macam bukan duduk dalam Negara sendiri... Walaupun lu pegang Kad Pengenalan Warna Biru dan bertulis 'Warganegara', belum tentu lu bebas bro...

BERSIH 2.0: Makin Disekat, Makin Ramai Yang Datang..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Road-block...


BERSIH 2.0: Awas SMS Perangkap Pihak Polis..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Maklumat terkini yang gua dapat dari kawan-kawan sekitar Kuala Lumpur - Tolong maklum pada semua rakan-rakan melalui Twitter, Facebook, Blog atau apa-apa saja alat perhubungan.

Hati-hati tiap kali berhubung dengan rakan-rakan anda melalui SMS/BBM atau apa saja alat perhubungan Sistem Pesanan Ringkas. Ramai rakan-rakan yang dah kena tahan oleh pihak PDRM dan Handphone masing-masing telah diambil-alih oleh Pihak PDRM.

BERSIH 2.0: Polis Serbu Hotel Sekitar KL..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Operasi 2.0 namapkanya dah bermula sebaik saja masuk pukul 12:00 tengah malam tadi. Gua dapat SMS dari geng-geng yang menyewa hotel sekitar kawasan Kuala Lumpur, masing-masing melaporkan bilik hotel mereka diserbu Pihak PDRM.

Ada yang bukak pintu dan ada yang tak bukak pintu. Yang mana tak bukak pintu melaporkan, Polis yang ketuk pintu masih setia mengetuk dan menendang-nendang pintu, budak-budak ni layan tidur atas tilam empuk dan air-conditioning...

Friday, July 08, 2011

BERSIH 2.0: LRT Berhenti Di 4 Stesen Sahaja Mulai Pagi Esok

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Perkhidmatan Light Rail Transit (LRT) hanya akan berhenti di 4 lokasi bermula dari perkhidmatan pertama esok iaitu di Stesen Damai, Stesen Kelana Jaya, Stesen KL Central dan Stesen Gombak.

Anggota CID akan berada di semua kaunter tiket di semua Stesen LRT untuk membuat pemantauan.

Exclusive: "Natural Fancy Blue Diamond" Milik Siapa..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Imej atas: "30.11-Carat Natural Fancy Blue"-Gray Cushion Cut Diamond Ring - The VVS2 clarity diamond is mounted on a platinum ring surrounded by 414 diamonds in a micro-pave setting (3.48 cts.). It retails for $20 million.

(Update) BERSIH 2.0: Lawak Permit

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah diminta untuk datang ke Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur untuk mengambil permit bagi mengadakan perhimpunan mereka di Stadium Merdeka, esok.

Menulis pada laman sosialnya di Facebook dan Tweeter, BERSIH 2.0 berkata mereka diminta berbuat demikian melalui sebuah panggilan telefon.

BERSIH 2.0: Keputusan Mesyuarat BERSIH 2.0

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Keputusan Mesyuarat Delegasi BERSIH 2.0. Himpunan BERSIH 2.0 tetap akan diteruskan walaupun Pihak Polis dan Pihak Kerajaan tidak meluluskan permit untuk berhimpun walaupun di Stadium seperti saranan YDP AGONG.

Hasil dan Keputusan Mesyuarat mengesahkan bahawa Perhimpunan BERSIH 2.0, akan di teruskan bertempat di Stadium Merdeka pada jam 2 petang 9hb. Julai, 2011 seperti yang dijadual dan dimaklumkan sebelumnya.

BERSIH 2.0: Himpunan Belum Bermula, Peniaga Sudah Untung

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dipercayai telah mengeluarkan sejumlah dana yang besar sejak beberapa minggu lalu bagi menempah bilik hotel di ibu kota.

Ia sekali gus menguatkan dakwaan bahawa pertubuhan haram itu mendapat bantuan kewangan daripada beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing dari Eropah yang dikatakan mahu menjadikan Malaysia huru-hara.

BERSIH 2.0: "Friend's Of BERSIH 2.0" - Solidariti Dari Korea

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Dunia sedang memandang Malaysia. Bagaimana Pentadbir Negara melayan Warganegara sendiri. Bagaimana suara Rakyat Malaysia disekat.Bagaimana kebebasan Rakyat Malaysia dinafikan.

BERSIH 2.0: Jumpa Di Stadium Merdeka Esok..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Thursday, July 07, 2011

BERSIH 2.0: Senarai Nama Pimpinan Yang Diharam Hadir

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Berikut adalah senarai nama-nama Pimpinan BERSIH, PERKASA, PATRIOT, PAS, PKR, DAP, UMNO lain-lain NGO dan Parti Politik yang disenarai-hitamkan oleh Pihak Polis dan telah mendapat arahan Mahkamah yang menghalang mereka dari hadir ke Lokasi Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. Julai, 2011.

Nama-nama yang tiada dalam senarai tiada halangan untuk hadir...

BERSIH 2.0: Perintah Mahkamah Halang Pemimpin Hadir

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Polis Kuala Lumpur telah mendapat perintah larangan daripada majistret untuk menghalang 91 pemimpin daripada tiga kumpulan utama yang merancang untuk berhimpun pada 9 Julai.

Perintah berkenaan melarang semua individu tersebut -- daripada PERKASA, BERSIH 2.0 dan PATRIOT supaya tidak hadir atau mengambil bahagian dalam perhimpunan berkenaan.

BERSIH 2.0: Penting..! - Makluman Untuk Sebaran

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Maklumat Sahih: Pesanan buat semua sahabat2 di seluruh Malaysia.

Sila delete mesej2 dalam handphone anda yang berkaitan dengan politik & ada words BERSIH. Polis road block akan periksa. Polis di KL akan periksa handphone secara rambang dan penahanan serta-merta akan dilakukan bagi membantu siasatan.

Harap Maklum & share pada Facebook, Twitter & Blog masing2.

BERSIH 2.0: Tangkapan Besar-Besaran Akan Dilakukan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Walaupun telah mengadap Yang di-Pertuan Agong semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, BERSIH 2.0 masih sebuah pertubuhan haram.

Ia masih lagi diharamkan. Tiada sesiapa mengatasi undang-undang. Hanya bila berjumpa dengan Tuanku tidak bermaksud ia halal," katanya.

BERSIH 2.0: Najib Benar BERSIH 2.0 Guna Stadium

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


OPS IC Akan Gegar SPR, Imigresen & Kedutaan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Kenyataan Media: OPS IC Akan Gegar SPR, Imigresen dan Kedutaan.

Janji-janji SPR dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk mereformasikan sistem pilihanraya yang lebih adil dan bersih bukanlah suatu janji, tetapi hanya retorik semata-mata dan ianya tidak boleh dipercayai.

Ini kerana, sudah terlalu banyak penyelewengan yang dilakukan Umno-SPR selama ini semata-mata demi meneruskan legasi kekuasaan mereka. Buktinya:

BERSIH 2.0: Tender Pembekal Molotov Cocktail

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Molotov Cocktail ditemui dan ianya disyaki ada kaitan dengan Perhimpunan BERSIH 2.0. Tengok gambar betul-betul.


Kasi Bungkus Sama Ini Perempuan!

Reactions: 

LIHAT wajah perempuan ini baik-baik. Namanya Datuk Yasmin Binti Dato Yazid, pemegang kad pengenalan bernombor 591028035078. Wanita ini bakal dilantik menjadi CEO (Chief Executive Oficer) TH Travel & Services Sdn Bhd [TH travel] sebuah anak syarikat Tabung haji pada hari jumaat ini. TH Travel adalah sebuah syarikat yang menguruskan perjalanan beribu-ribu jemaah ke tanah suci Mekah terutamanya untuk menunaikan kewajipan rukun Islam ke lima.

BERSIH 2.0: KERAjaan Berbelit

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

5hb. Julai, 2011:
Kerajaan bersetuju membenarkan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) yang akur dengan nasihat Yang di-Pertuan Agong supaya memindahkan perhimpunan aman jalanan ke stadium tertutup bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.

"Saya difahamkan BERSIH mahu berunding dengan kerajaan untuk berhimpun di sebuah stadium (dan) kita bersedia berjumpa dengan mereka,” kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini.

Wednesday, July 06, 2011

BERSIH 2.0: Najib "Hi-Jack" Pertemuan BERSIH 2.0 Dengan Agung..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Semalam dalam kita dok kecoh-kecoh menunggu keputusan pertemuan wakil BERSIH 2.0 dengan Yang Di Pertuan Agung yang dijadualkan pada jam 11:30 pagi, tak ramai antara kita tahu bahawa Najib dan puak-puaknya berada dalam keadaan gelabah.

Paling ketara kegelabahan Najib ialah apabila dia dengan tanpa segan silu telah meng"Hi-Jack" janji-temu Wakil BERSIH 2.0 yang sepatutnya berlaku pada jam 11:30pagi.

BERSIH 2.0: Walk Dari Mana-Mana Ke Stadium Merdeka

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


BERSIH 2.0: 9711 Tetap Berjalan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Sekretariat BERSIH 2.0 mengambil sikap terbuka mengadakan Perhimpunan Aman Bersih 2.0 di stadium, ibi dibuat susulan pertemuan wakil NGO itu dengan Yang di Pertuan Agung tengahari semalam.

Najib Tun Razak: Bapa KeBodohan Malaysia

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Sehingga ke hari ini,Malaysia sudah mempunyai 5 Bekas Perdana Menteri Malaysia dan Seorang "Bakal" Bekas Perdana Menteri Malaysia. Setiap Bekas Perdana Menteri Malaysia terkenal dengan kehebatan dan jasa masing-masing.

Y.T.M Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj (1957–1970) dikenali sebagai Bapa Kemerdekaan kerana telah membebaskan Malaya dari penjajahan Inggeris seterusnya memMerdekakan Malaya melalui rundingan.

Tuesday, July 05, 2011

BERSIH 2.0: "Bekas" Dato' Paduka Ibrahim Ali Terkulat-Kulat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Gua bikin artikel seringkas mungkin sebab tak nak blog gua tercemar dengan Katak.

Semalam bila Ambiga mengeluarkan hasratnya untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agung, "bekas" Dato' Paduka Ibrahim Ali melenting macam orang gila. Banyak la dia persoal itu-ini macam dia ni bapak kepada Agung pulak.

Pak Brahim tak yah citer banyak-banyak, Pak Brahim tak yah huha-huha banyak-banyak... Pak Brahim dok diam-diam atas sejadah, Muhasabah diri kenang balik kisah lama cuba carik jawapan sebab apa Pak Brahim sekarang dah jadi "BEKAS" Dato' Paduka Ibrahim Ali.

BERSIH 2.0: Checkmate Untuk UMphorNO

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Bila cakap bab "bodoh", tak de sape dapat nafikan tahap "kebodohan" penyokong-penyokong UMphorNO. Sesuai dengan tema "Dulu, Kini dan Selamanya", puak-puak penyokong UMphorNO tetap "bodoh" dari Dulu, Kini dan Selamanya.

Yang ni gua bukan cakap kosong. Cakap gua beserta dengan bukti. Bola tanggung yang kita lempar 3-4 hari lepas sampai ke sudah tak dapat disambut puak-puak penyokong UMphorNO, umpan busuk yang dah lemau yang kita hulur - bodoh-bodoh je puak-puak penyokong UMphorNO telan sampai kenyang, siap mintak tambah lagi.

Monday, July 04, 2011

BERSIH 2.0: 9711 - Jom BERSIH..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/0l797oiy-HU

BERSIH 2.0: Tok Guru & Pimpinan Tertinggi PAS Hadir

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/9IVENzxdH10

BERSIH 2.0: Yellow - Kuning

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/4g4Ip4n1PhA

Sunday, July 03, 2011

BERSIH 2.0: Agung Seru Kerajaan Amanah, Adil & Bijaksana

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Istana Negara mengeluarkan Titah Khas Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin mengenai perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai.