"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 17, 2011

BERSIH 2.0: Tumbuk Muka Anwar Ibrahim..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
"Kalau jumpa Anwar, (Datuk Seri Anwar Ibrahim) saya nak tumbuk dia"
Kamariya Rejab, 59, kecewa majlis perkahwinan anak tunggalnya kurang menerima kehadiran jemputan kononnya kerana Himpunan Aman Bersih 2.0, Sabtu lepas.

Sambil menyalahkan Anwar kerana Himpunan itu, wanita itu membuat laporan polis pada hari kejadian untuk menyaman penganjur himpunan kerana kerugian RM45,000 ekoran kurang tetamu hadir.

Daripada 3,000 tetamu jemputan, hanya 1,000 orang hadir, maka rugi lah..., katanya yang mengadakan kenduri anaknya Rehan Jaharudin, 29, dengan Dzulfikar Mahtar, 29, di Desa Pandan, Kampung Pandan.

"Ramai tetamu tidak dapat hadir kerana takut terperangkap dalam kesesakan jalan," katanya.

"Saya dan suami, Jaharudin Khan, 63, sedih kerana hanya jiran di Desa Pandan yang datang menyebabkan lauk-pauk yang ditempah dari syarikat katerer terkenal dengan kos RM45,000 terpaksa disedekahkan kepada tetamu," katanya yang jelas tidak redha dengan apa yang berlaku.

BERSIH pada hakikatnya telah rencanakan lebih enam bulan lepas.

TPU: Sebelum Makcik nak tumbuk muka sape-sape, elok Makcik berpijak balik dibumi nyata... Gua rasa Peniaga India ni ada jawapannya...

http://youtu.be/J36nF9KTdfI

4 comments:

Anonymous said...

aku nk tumbok muke ko leh x , bodoh

Anonymous said...

nak tumbuk dada anwar dgn dua tangan gitu .. geram haha,

nampaknya isu peribadi mula menjadi bahan utama akhbar nasional .. nape ye

Anonymous said...

kihkihkihkih..

kalau takde perhimpunan haram takdelah road block/sekatan jalan raya oleh polis dimerata tempat..semua urusan boleh berjalan secara normal/biasa dgn aman. disebabkn perhimpunan haramlah polis terpakse buat sekatan jalan raya..itu pun bolos jugak..

korang pakatan ni memang betul2 lembu..otak pun otak lembu bodoh tak boleh nak fikir secara logik..

Anonymous said...

kesian kt pencacai2 dap...
idup kheje nyalahkan org lain je..
otak kamu da beku ke?
pkir x abes..
kheje fitnah je.. dakwa kt mahkamah idok juge...
bodoh sampai ketua le kamu semua.. hehe