"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 20, 2010

Tahun 1966: Siapa Rasmi Kilang Guinness Malaysia Bhd..?

Reactions: 
Gambar-Gambar Pada Tahun 1966 Bilamana Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama merangkap PRESIDEN UMNO YANG KE-2 Merasmikan Kilang Guinness Malaysia Bhd 1966.

Apa kata pencacai Cyberuk UMNO..? nak aku siarkan yang lain-lain lagi..? aku dah cakap... "Kami ada maklumat lengkap dan menyeluruh"... kalau dari tahun 1966 kami boleh dapat, apa lagi yang bulan lepas..?

Super Impose tak main beb..!

p/s - ada antara pengkomen yang menasihati saya supaya tidak mengaitkan nama mereka yang sudah tiada dalam hal ini. harap maaf, entri ini bukan untuk menonjolkan individu, sebaliknya cuba untuk menampilakan kepada umum - "Parti apa sebenarnya yang terlibat", sebab itu saya tidak bold pada nama Allahyarham sebaliknya saya bold pada Jawatan dan nama Parti - UMNO/APCO.

Harap maklum.

209 comments:

1 – 200 of 209   Newer›   Newest»
umnobodo said...

HAHAHA..!! UMNO dengan rasminya beer supporter. yahudi supporter pun iya jugak.

AzamDin said...

orang yang dah meninggal jangn la disebut2..biarlah..gamba pun hitam kelabu...

apa2 pun..terima kasih yahudi coca cola melabur 1 bilion ke juta ntah..tak ingat.. ahahahah...dapat taraf perintis kot..ahahahaha

Anonymous said...

Ni la gaya lagak APCOUMNO (UMCO) kata org tapi dia yg lebih... jahanam anak yahudi nie
Hidup!!! UMCO ...

merbok said...

kalau-kalau GAP baca kat sini...

WOI GAP(Gabungan Anak-Anak Pelesit) hang memang dah kantoi laa.. pi cari keja lain la.. dengaq cerita kilang carlsberg nak pakai supervisor.. nak jadi calon bebas hang dah tak layak.. sebab hang takut kat samy vellu..

mempelung said...

Camno ni...umnok yang tolong rasmikan.

Mau topokik tololong orang umno kalo kito tutup kilang ni.

Umno kono la mintak nasihat APCO macam mano nak tutup kes ni...wakakaka

UMNO dan ARAK dan APCO dan JUBURIT said...

wakakak kecoh pr selangor tak nak tutup kilang arak...yang heran veteran dorang buleh jadi porasminyo.. wakakkaa...

nightcaller said...

Perisik Rakyat

Saya bersetuju dengan Azam Din. Harapnya kita jauhkan diri dari mencerca orang yang dah tiada. Al-fatihah.

Mengenai serangan peribadi terhadap calun PR, harapnya KJ dapat melaksanakan arahan beliau untuk menurunkan poster, banner dan bunting tersebut.

Lainlah kalau KJ pun tak dapat control pemuda BN....

mempelung said...

Kalau komen ateh namo parti bukan pemimpin eh salah jugak ko...?

Hehehehe...

joostspring said...

poji...

kilang tu ada kat negeri mana eh???

aper citer der..tutup je kilang tu...ada berani..hr tu bkn main gempak ckp nak tutup,smpai skrg habuk pun tarak..

UMNO arak..bukan kerelaanku... said...

botul jugak polung yo..yang nak di attack umno dan poncacai eh...itu jo..tapi Allahyarham lak tokono tompias..mano la kito tau..Yunku rahman poie tanpo korelaannya....kan kan kan?? wakakakkaka

joostspring dah kendur..cam kontol dia gak.. wakakaka said...

joostspring..kalau dah dirasmi umno..eloknya ditutup umno..sndiri punyo dosa sondiri borsihkan lah...takkan nak tutup dosa tunggu orang buekkan..apo ekau semayang nak suruh mak ekau somayangkan ko??kalau haji buleh la..upah haji namo eh...

wakakakakakka

mempelung said...

Bangang gak eh joostspring ni...kan den dah kobarkan tadi.

Kalo tutup kilang ni mau topokik tololong orang umno ni..

Ko ni paham maksud tak..

p/s: APCO ado bukuk kelas tambahan untuk pemahaman bahaso.

Tu kilang arak ke kicap ke cuka???wakkakaa said...

wakakakakaka...nanti anak najib poie disko nak minum apo??? wakaka tak do plak pocacai sangap babun umno nak kato tu botol kicap yo..yak pun cuko.. wakakakakakkaa

Anak Lenggong said...

Kah..kah..kah..sudah kehabisan isu ke Poji ooiii sampai kisah lubang kubur pun ko keluarkan..tetapi sebelum arwah ni meninggal..arwah bersama Tun Salleh ni lah yang dijaja oleh PAS sewaktu pilihanraya..ngape ko tak kasi tau bahawa Zaid tu dah putih bersih selepas minum air basuhan kakai nik ajis...

semalam Zaid kata "Ambo dah tak minum arak dohh...pagi tadi baru start ambo tak minum..lepas ambo minum air kaki tok guru..ambo dah tak minum dohh"kah kah kah...baru dikata camni barua PAS termasuk nik ajis dan hadi serta blogger upahan Pas dah percaya..serupa jugak masa kes royalti baru Ku Li kelentong sampai bawak kepersidangan dewan luluskan supaya KU LI dijadikan wakil PAS untuk berunding dengan kerajaan.

Asyik kena kelentong je laa pak lobai pas..nak berusaha sendiri ..diri tu bangang..so bila nuar kelentong kata BN boleh tumbang...percaya habis sampai sanggup jadi barua dan budak upahan nuar...kah..kah kah.kah begini lah sikap pemimpin PAS ..punya laa bodoh ..adeke dengan pembukaan pasaraya di kota baru dikata kelantan tu negeri maju kah kah kah...

mustikacitra-indah said...

biasalah kerja PM kan merasmikan. Bukan nya die pergi teguk arak kat situ

mempelung said...

Wakakaka...silap ari bulan bilo tutup dihonjut eh botol tempoyak...diingatkan botol arak...wkakakaka

Dah sanggap..

anak lenggong the fuck said...

wakakakaka anak haram lenggong masih monobalkan muko dio.... wkakaka kalau umno yang rasmikan..makno dio umno yang halalkan..jangn sampai den kaitkan tunkuk abdul rahman the allahyarham..ok longgong.. wakakakka

mustika ratu MONGOL said...

yo mustika ratu.. wakakaka slalunyo orang yang morasmikan dapek buah tangan..well..den tak nampak..den buek spekulasi jo.. wakakaka..tapi minum arak oleh KJ memang terbukti..samolah zaid ko..tajuddin pasir salak ko..hisam awwwwww mudin ko.. wakkakakaka

mempelung said...

wakakaka...anak lenggong sg loi dah sampai..

Baguslah dah ngaku...ini tidak dah minam tak ngaku pulak, kendian boleh pulak isu arak ni bukan datang dari umno datang dari pencacai umno yang tak sodar diri...wakakaka

Asyik kono berak jo pencacai umno ni


p/s: anak lenggong ko nak pinjam sabun?

joostspring said...

mempeluang..

alasan tu lu g jawab dgn bdk skolah la woi...

apa kaitan dgn org umno???

dah kilang tu kat negeri selangor..bwh kerajaan negeri selangor...tutup r der..

ker lu xbrani...takut kena potong kepala bana oleh taiko2 dap..

sembang je lebih lu ni..habuk tarak..

Anak lenggong suka main SABUN said...

tak payah kasi pinjam sabun..lain pulak kojo si anak longgong ni karang.. wakakakakakaka

di MAIN2NYA sabun tu nanti.. wakakakaka

Anonymous said...

hahaaha...lantak korang la bdk2pr..korang dahla pemalas..melayu lain ade tanah,umah,bisnes ats usaha..korang plak siang mlm berpolitik n komplen org lain n lg penting korang pg ptg siang mlm komplen gov tindas korang...ape yg gov tindas korang ek..kalo pon tunku ni dlu rasmikn kilang tp ats kapsiti PM n kalo pon die org umno..xsemestinya parti umno tu berslh..bodo la bdk2 pr ni..letakkn dosa kt satu parti plak...Allah je layak bg dosa pahala..korang duk senyp2 sudah..
lg satu..kefahaman ISlam ms tu kurang..tp sbb gov(umno) tadbir malaysia dgn berkesan,harmoni,aman,xde cpurtgn luar..so kite sume dpt beljr agama n kefahaman agama..kalo neg kite cm sudan,afganistan,iraq aku rs org xheboh2 pon psl kilang2 arak ni..masing2 pkir diri sendri..apela korang..
kilang arak kt selngor korang dh ttp ke..nk tnye lg ni..ape yg gov dah tindas korang??kalo xblh jwb nmpk sgt korang ni badut sarkas..xpon otak udang..hahaha..

p/s:undi pkr=undi kwn2 zionis anwar,kaki judi lumba kuda,undi kaki mabuk(ehh..yeke insaf)..hahah

mempelung said...

wakakaka...yang meluluskan lesen orang umno...ko ingat luluskan lesen dongan tangan kosong ko?

Sobab tu den kobar kalo tutup kilang ni topokik tololong orang umno.

Ko paham tak atau ko ni memang bingai nak paham

joostspring the juburit dan anonikimak DEB said...

wakakaka kalau BN naik balik kat selangor buleh ko tutp kilang..janji tak botulis tu dibuek sobab kohondak rakyat josstspring..apo nanti si toyol tu nak tutup kilang arak ko?? wakakakaka

yang mamat deb kimak ni plak..oooo orang lain ado tanah sbb dah jilat punkok umno habis2.. wakakaaka dah diorang dapat diorang tamak tak nak syer ngn orang..buek bisnes sorang2.. wakakak untung sorang2..tak nak bagi poluang kat orang lain.. wakakakak..kalau tak tak wujud istilah kroni.. wakakakaka kalau bankrap pun sorang2 la gamaknyo orang2 melayu ni..tu si gomo tu mongomis..dio kojo apo sampai nak mintak sodokah bayar broadband.. wakakaka politik lak sumo fitnah.. wakakaka..POPE GOMO la katokan..dio ni mosti kaki molantak duit masjid ni.. wakakkaa


ooooo dah cium bontot najib?? apo raso... wakakaka

Anonymous said...

MARI KITE TGK MUNAFIK2 PR KT SELANGOR...APE JANJI2 YG SUDAH DITUNAIKN N BLUMMM...

* 16 September 2008, Perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia di Stadium MBPJ, Kelana Jaya kononnya pembentukan “kerajaan baru Malaysia” – Inilaj janji 9-16 Anwar yang famous. BOHONG!!

* Kerajaan negeri Selangor mensasarkan kutipan hasil pasir negeri bernilai RM150 juta tahun 2009. Tetapi royalti pasir 2009 hanya RM 4,6 juta. Mereka BOHONG!!.

* Kerajaan negeri mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Negeri meliputi lima projek dengan jangkaan perbelanjaan melebihi RM 50 bilion melalui inisiatif pembiayaan swasta. RM50 Billion? Fulamak. Dulu sebab janji macam ni lah Pak Lah Bedawi kena tendang. Semua BOHONG!!.


* Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri. BOHONG!!.. Mungkin dia maksud nurseri jual pokok bunga.

* Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah – habuk pun tak ada.BOHONG!!.

* Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga. Gapo ni?BOHONG!!.

* Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri – yang ni saya nak sahkan bohong. Pasal apa? Sebab saya pun tak ada rumah sendiri. Itu pasal lah. Cakap pasal lah.BOHONG!!.

* Menyediakan perubatan percuma untuk warga 65 tahun ke atas – BOHONG!!. BOHONG!!.

* Mengurangkan cukai pintu kediaman - 20% dan cukai premis komersial - 10% - sekali lagi habuk pun tak ada. Tak potong cukai pun. Satu Lagi Pembohongan Oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.BOHONG!!.

* Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan sistem baru yang lebih berkesan - sistem apa pula tu? Sistem rumah urut taraf antarabangsa akan diletakkan sebagai jiran anda di Negeri Selangor.BOHONG!!.

* Melaksanakan Pilihan Raya Peringkat Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Tidak boleh dilaksankan kerana tiada dalam peruntukan mana-mana akta – Alamak ! Akta pun tak ada? Habis apa pasal pula mereka boleh janji buat Pilihanraya PBT? Bukankah pembangkang ada ‘loyar buruk-buruk’ yang selalu bising macam Karpal Singh, Raja Aziz Addruse, Sivarasa, Harith Ibrahim, Lim Kit Siang, Zaid Ibrahim dan ramai lagi ‘loyar buruk’. Takkan depa semua tak tahu baca undang-undang dulu. Habis kenapa depa semua boleh janji nak mengadakan Pilihanraya PBT padahal tidak ada Akta atau Rang Undang-undang pun untuk mengadakan Pilihanraya peringkat PBT? Jawapannya senang saja : mereka bohong.BOHONG!!.

MUNAFIKNYE PUAK2 PR NI..BERJANJI PANDAI..TP XRETI NK TUNAIKN..NI KE YG KORANG NK PILIH JD PEMIMPIN MALAYSIA...HAHAHAHA..G JAHANAM DGN PR..CKP JE LBH..BUAT XPANDAI..
KESIMPULANNYA SEL GOV BOHONG!!.
BOHONG!!.BOHONG!!.
HAHAHA..PR AKN BUNGKUS DI HS..MELALAK LA KORANG SEBLM KORANG KNE GELAK 25MAC NI.MEMPELUNG..APE GOV DH TINDAS KO EK..

mempelung said...

anonokimak...nak tanyo pulak apo gov dah tindas?

Ko ni baru keluar dari utan ko tak ikut pokombangan atau ko ni samo jo dongan joostsring....wakakaka

anonikimak tak ponah tau polombagaan umno said...

baru duo tahun nak kecoh.. wakkaak dah 50 tahun dalam perlembagaan umno nak majukan ekonomi molayu..mano dio??? boniaga arak jugak anak mahathir tu woi!!!!! wakakakaka eh ..mahathir punyo korabat bukan molayu.. wakakakkakaa

Pekerja Kilang said...

Dengan kilang itulah arwah bapa @ datuk sebilangan rakyat Malaysia ini bekerja. Mencari rezeki untuk membesarkan anak-anak mereka. Mungkin tuan puan yang menghina dan gembira sekarang ini adalah anak @ cucu @ sepupu @ sedara kepada pekerja kilang tersebut...

cucu pekerja kilang cuka said...

wakakaka tak po lah..iman tak dapat diwarisi...samo gak ngn dosa.. wakakak..napo buek kilang arak..buek la kilang kicap ko..kilang cuko ko..tak bedoso do..ado ko orang ,melayu dan islam pado zaman tu kojo kek kilang arak??? wakkakakaa mano dio harusssssssss sani tu.. wakakkaa

umnobodo said...

beer power root satu untuk totok umno. madey bila mau mintak saham guiness kasi kat anak ko??

joehan said...

hahaah...bodonye komen anon April 20, 2010 2:01 PM..
nmpk sgt ko ni miskin nk mampus(dh apply msk rancangan bersamamu ke blum)...smpai sume org berjy dgn bisnes n ade tanah ko kate hasil dr kroni2..pkr,pas n dap amalkn kroni ko xbsing2 ke..bodo la ko ni..tp xpe..otak orang yg bg hujah tahap sampah,longkang cam ko ni mmg layak duk dlm pr..orang bijak pandai cm dr halili tu plak kuar pkr..hahaha..so tinggal yg otak bingai2 cm korang yg duk melalak ni je dlm pr..bagus2...hahahaha..hujah bodo nk mampus..lg satu..blh tahan gak ek org neg 9 ni mencarut...seb baik xjatuh kt tgn pr..kalo x mesti bkk akademi carut kt sn..pengetua die n.ajis...wt mcm AF..hahahaha...bodo pnye bdk pr..

umnobodo said...

umno perintah Malaysia dah lebih 50 tahun, kasik pelingkup ekonomi orang Melayu lagi adalaa..

joehan pembela arak said...

wakakak kalau bodoh pun sobab den jawab soalan bodoh daripado kawan ekau gak joehan.. wakakakaka kalau dah umno tu..arak pun dio halalkan.. wakakakkakaa

mempelung said...

Pokojo kilang...kalo teraso bukan sajo nak menghino.

Bak pepatah orang tuo sarang tobuan jangan dijolok ataupun alang-alang nyolok perkasa...eh silap...perkasam biar sampai kopangkal longan.

Anak takan derhaka pada ibubapa jika sistem kekeluargaan itu baik.

Aku pncinta perlembagaan UMNO said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

wakaka sumbernya

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

sotakat janji tak bortulis dengan misi parti dalam polombagaan parti.. wakaka

mano lagi satu bosa eh.. wakakka

50 tahun den tunggu.. mano dio??? wakkakakaa 50 tahun nak dibanding 2 tahun.. wkakakakakaka

umnobodo said...

madey.. last stock anak ko bagi berapa crate? ada lagi ka dalam peti ais??

mempelung said...

wakakaka...berapo koret tanah melayu yang tinggal joehantu.

Ko poie pokan bahau tanah bukan habis ditarah eh bagi kek sapo tu?

Nak dicito sampai monjalar ko nak dongar nanti

Arak UMNO is the BEST! said...

umnobodo..ehhehe sajo bagi tau ekau yo

arak kalau disimpan lamo2 baru kaw!!!

wakakakakkaka tak cayo tanyo mahadey dan marinaSIS.. wakakaka..den raso ado laie dalam poti ais zaman pramlee kot.. wakakakkaa

Anonymous said...

org indon duk malaysia ni pon leh berjya...korang je pemalas..org asing sume pakat2 duk malaysia..siap masuk cr haram lg..korang je dok bising2 gov tindas la..apela..padahal korang pemalas..mlm2 g mrempit..kn MEMPELUNG KN..dah bape rmai bohsia ko angkut g merempit..hahaha..kesimpulan yg aku wt bdk2 PR pemalas..komplen je reti..hahaha..org len berjy korang dengki..
SO MEMPELUNG BEBAL TAHAP JAMBAN..LISTKN LA APE GOV TINDAS KO...KE KO PNDAI TAIP JE LBH..TP SBNRNYA XTAU APE2...KE KO NK AKU LISTKN APE YG GOV TOLG KO..HAHAHA..LEMBAB TOL KO NI MEMPELUNG..KO BR BLAJA MENAIP KE...KE XDE IDEA..BR NK CR IDEA KE..HAHAHAHA...BODO BTUL..ADE HATI NK BG KOMEN.

Hubungan umno dan komunis dalam MCA said...

betul tu polung.. wakakaka

mak den kato..dulu komunis tinggal dalam hutan..skang ni dah kat banda.. wakakakakkaa..apo komen orang umno solamo 50 tahun momorintah.. wakakakka

karang adolak yang cito pasal DAP komunis.. wakakakkaka

mempelung said...

wakakaka...lamo gilo tu

tamingsari said...

Sekarang dah ada kuasa kt Selangor arah tutup je. Dulu masa kempen janji nk hapus semua kemungkaran. Jangan banyak cakap.Kasi tutup sama dia.Kedai yg jual nobor ekor batalkan lesen premis.Di Hulu Selangor kawasan muslim majoriti ada kedai jual arak dan nombor ekor.Ambil tindakan! Kalau tak ambil tindakan ertinya subahat.Sama mcm Umno.Periok nak kata kuali hitam.
UMNO RASMI KILANG ARAK,PKR TUTUP KILANG ARAK. ADA BERANIKAH?

HIDUP MELAYU DAN ISLAM ALA2 ZUL NORDIN. said...

wakakak buat pombela gov tu..ekau tau tak anak melayu kini susah masuk U.. wakka bodohnyo tocipto UITM mombuekkan anak2 Melayu makin tipis peluang masuk U.. wakakakak kuota mano ado dah.. wakka tu tindas..

DEB..bagi makan sapo..kalau bukan najib dan anak2 nyo.. wakakakakkaa

hargo barang makin naik..buat GST makin naik la hargo..alahai ..sorok gulo pun tak buleh buat apo2..ini kan pulo kalau dah GST.. wakakakaka

jenayah makin menjadi2..apo dio hukuman buek perogol..pncurik..mat2 rempit2 umno?? wakakakakaka

momalukan melayu dan Islam ajo..itu lah antaronyo..banyak laie..maleh jo den nak taip..macam anak longgong lak jadinyo.. wakakakkaa

tamingsari cuma dongengan melayu..kot said...

taming sari..tutup kilang arak..tapi boleh import..apo cito lak???kito nak arak tu jangn diboli umat Islam..kito tak nak larang orang bukan islam minum arak..tu lantak diorang..tutup kilang arak tu boleh mmbantu ko..smuggler kini dah terer... wakakakakkaa

umnobodo said...

marinaSIS punya stock dah habis daa.. dulu kasi hidang kat sami2 + paderi2 multifaith punya majlis sebab marinaSIS tak percaya ugama sendiri nak doakan bapak dia..!! hehehe

marinaSIS halalkan arak??mana dia joehan? said...

marina SIS tu kan sis...so..bagi dio boniaga arak buleh asalkan tak minum kot.. wakakakkaa

dah sah sosat..mano la ustaz harussss sani hukumyo tu yo?>? wakakakaka

pria malaya said...

gud info bro...

dah di dikumpulkan dlm link bawah..

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/04/koleksi-pemimpin-umno-dan-arakini-bukan.html

Awang Dogol said...

Mak oiiiiii.....siap rasmi lagi kilang arak....

Agak2 dia tu dari pemimpin parti mana noh????

Mungkin beruk2 UMNO boleh jawap kot????
ha...ha...ha...

mempelung said...

wakakaka...pencacai sudah panas weii..wakakaka

Anonokimak...den dah bagi komen ni dulu pasal penindasan. Nak den ulang tak payah laa buek somak jo sobab eh diakhir komen pencacai umno diam toruih.

Nak cakap bosar idak la...kalau ko cakap yang den merempit main bohsia buleh laie monaip...korang jadi cyberuk trooper berbayar dongan duit londir rakyat takan takdo maso nak cari komen den.

wakakaka...nak seribu daya taknak seribu dalih...macam kono pakso jilat jubor samy tu...wkakakaka

Anonymous said...

MARI KITA BACA PETIKAN HARAKAHDAILY. INILAH NAMANYA MUNAFIK DULU KUTUK SKRG BOLEH. INI BUKAN SUMBER UTUSAN EK, INI DARI HARKAH ENDIRI

'Cadangan Zaid supaya wujud loteri diselar'
Bashir Ishak
Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Zolkharnain Abdin Al-Hafiz menyelar saranan Zaid dan menganggapnya biadap dan tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang Islam.

"Dulu dia nak bawa hukum hudud ke mahkamah. Ini nak buat loteri pula, apakah dia tidak ambil kira sensitiviti umat Islam atau inikah dia Islam Hadhari?," katanya.

Zaid dipetik berkata demikian ketika membahaskan Bajet 2006 bagi Kementerian Belia dan Sukan.

Akhbar The Star Khamis lalu menyiarkan komen daripada Zaid yang menyarankan agar diadakan loteri khas sebagai dana bagi mengatasi masalah kewangan yang dialami institusi sukan di negara ini.

Zaid menyatakan bahawa banyak syarikat perjudian tidak memberikan sumbangan yang secukupnya kepada sukan di negara ini.

Beliau juga memberikan contoh di England di mana indusrti sukan dibiayai penuh dari sumber perjudian.

Bila ditanya adakah ianya halal, Zaid dipetik sebagai berkata, "Yang pentingnya ialah untuk apa tujuan wang itu digunakan. Kenapa kita takut melakukannnya? Adakah kerana PAS ? Mereka hanya ada enam kerusi di Parlimen. Nak takut apa?".

Ustaz Zolkharnain juga melihat kata-kata Zaid sebagai satu keangkuhan mereka dari parti kerajaan.

Walau bagaimanapun baginya, ini adalah pengiktirafan dari kerajaan Islam Hadhari pimpinan Umno akan peranan Ahli Parlimen PAS di Dewan Rakyat dalam menyuarakan pandangan berkaitan agama.

"Sungguh angkuh dan terbukti mereka tidak pernah mengambilkira aspek halal-haram sesuatu perkara. Kalau tak ada PAS di Parlimen tak tahu apa nak jadi? Jadi jelas kehadiran kita tetap digeruni," tambahnya.

Selain itu, Ustaz Zokharnaian turut menyuarakan pandangannya tentang usaha memperbaiki mutu sukan tanahair.

Baginya, segala kekurangan dan kelemahan patut diperbaiki dengan cara yang tidak merosakkan nama institusi sukan di negara ini.

"Cukuplah institusi sukan negara dicemari pelbagai perkara yang tidak sesuai dengan agama dan jangan dimasukkan perkara lain yang akan lebih merosakkan," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

UMNO dan loteri kebajikan said...

sobab loteri tu memang budayo umno...takkan tak ponah tengok surat loteri KEBAJIKAN umno kot.. wakakakakakaka

Anonymous said...

pulak dah...asal loteri je umno..erm..tula aku ckp..korang ni otakbebal..mind korang dh trttp utk bg pandangan yg xberat seblh dlm mcm2 isu..yg slh sumenye umno or gov wlpon dieorg xblh dislahkn atas kesilapan individu..apela bdk2 pr ni..tp xpe...sesuai aa yg tinggal dlm pr ni bdk2 bodo..ni ape plak kate duit lendir rakyat bya duit aku..aku kje swasta la bongok..tp bkn kje tahap mcm bdk2 pr yg rs die ketinggalan td..org lain maju die ketinggalan..dlu mak bapak suh blaja korang ponteng..da bsr usaha mls..pastu kalo org lain kaye korang ckp die kroni umnola..rasuah laa...ssh la islam nk maju kalo mentaliti korang cm sampah..ke ko yg kje gov..pastu curi2 gune tenet..wt malu je wei..gj ko tu aku jgk yg baya..hahahaa..aku baya cukai..ko ade baya ke..

Psl gst nnti brng akn trun la ngok..sbb cukai jualan 10% dh ditukar jd cukai barangan 4%..peruncit xblh lg kenekn cukai jualan 10% kt pengguna..cukai 4% tu plak peruncit akn kenekn kt pemborong..pastu pemborong plak akn knekn kt pengeluar..kt tiap2 rantaian jualan ade cukai..lain kalo xde ilmu g cari..bkn ngadap ceramah nuar al juburi je..bodo btul puak2 pr yg ngaku parti dieorg hebat tu..padahal pemimpin2 hebat dlm pkr pakat2 kuar..tingal la bateri 3A dlm pkr tu..hahahah..
korang tau ke perlaksanaa gst mcm mn??ape korang xtau,,dgr2 org ckp je..haahaha..mmg dasar melayu pemalas la bdk2 pr ni..info pon mls nk cr..hahaha..sume pkai dgr je ckp pemimpin2 agung korang..bodo tahap lembu.hahaha

loteri kebajikan tu halalke?? kan umno punya kebajikan said...

wakakakakakaka dah terbukti lagi ekau nak kato orang bebal..loteri kebajikan umno tu pekebendenya?? wakakakakkaa

Anonymous said...

hahaha..kesimpulan aku blh buat kt sni ..MEMPELAM..EHH..MEMPELUNG OR MEMPELANGKUNG..HAHAHA.. ckp je lbh..listkn laa..kalo ko kunun2 kate ditindas..ke ko yg mls usaha utk berjaya..hahaha..dasar mat rempit pemalas ko ni..tula..duit ko abiskn main bohsia..MEMPELUNG BODO NK MAMPUS BERLAGAK PANDAI..HAHAHA..

MELALAK LA KO MEMPELUNG MEMPELAM BUSUK OI..25MAC NI JGN SENYAP PLAK..KO MESTI DPT BYK ZAID BG NI..KE ANWAR BG.HAHAHA..MEMPELUNG BYK CKP TP ISI XDE..KO KJE APE MEMPELUNG..APE..PENGUTIP SAMPAH KE..PTTLA RS DITINDAS..
TLGLA KO LISTKN KT CNI..NK TGK AKU DIAM KE XLPS KO BG LIST TU..HEHE..tupon kalo ko brani n hebat la..kalo x brani duk sn senyap2..bkk web blue yg ko slalu bkk tu..xpon g layan bohsia kau tu..hahaha..mempelam/mempelung busuk.

Anonymous said...

Wei, Zaid DAH INSAF LA..buang yg keruh amik yg jernih..dia da tak lagi togok arak..dia da mengaku pun and insaf..dah pegi MEkah pun cam umi aida tu..korg nak per lagi..

setakat lumba kuda tu, ape la sgt..bukan lumba babi pun..duit menang loteri pun dia ade bagi "royalti" kat PAS, eh silap, DERMA kat PASTI..utk PAS dan Kelantan jugak..dapat pahala dan masuk syurga lagi..

tu la ko zaid, len kali jgn mengaku awal2..bila org tanye ko minum arak, kau jawab 'sy tak tau'..senang, berapa kali nicky ajis nak ajar ko..hj hadi ni pun satu, kasi la taklimat dulu cara2 nak ber retorik..

take beer tuk ZAID ..take beer!

anti-firaun

p/s: dey TB, brape byk posting nak citer pasal arak je..org hulu selangor nak kan pembelaan..buat posting lain la plak..citer pasal pembangunan hulu selangor sblm and selepas PR amik alih..ok?

anti firaun suka fitnah2..tak nak insap apo said...

waakakaka kosiannyo lah.. wakaka budak2 umno ni melalak isu2 camni dio nak bikin kasi kipas.. wakakakkaka

dah tunjuk tak nak baco apo.. wakakkakaka

..si firaun ni plak tak habis2 buat fitnah..kosian la ko ni.. wakaka aku pun nak fitnah la..anti firaun ponah mongandungkan anak orang.. wakakakkakaka makwo dio la punyo kojo tu.. wakakaka

dio suko ambik gamba dongan pompaun..sambil rabo2.. wkaakakaka

dah2 lah..takdo isu la kalian ni sumo.. wakakakkaka

joostspring said...

mempelir...

lu nak citer pasal lesen benda lak ni???

kl MB selangor arahkan supaya kilang2 arak ditutup..gulung tikar beb kilang arak tu..kuasa di tangan selangor,cuma nak tutup ke tak nak....habis citer..

kl nik ajis jd MB selangor n arahkan kilang arak ditutup,lu igt kilang arak tu boleh beroperasi ke der???

masalahnya pkr ni bacul,hanya tahu bercakap je...pas lak dah jadi hanjing pkr dgn dap..

aku berani jamin kl pas yg dapat kerusi terbnyk di selangor diklngan PR n MB org selangor..kilang arak tu tak kan ditutup...sbb nak jaga hati cina n india dlm pkr n dap..

kl pas stand alone aku caya yg pas akn tutup kilang arak..

joostspring bacul bapok pondan said...

wakakak tau lak joostspring..kalau khir toyo lagi bacul sobab tak borani tutup kilang..yang kat pahang lagi bacul..tak borani tutup kasino.. wakakkakakakakakaa

joostspring said...

mempelir...

lu xpyh sembang lebih r...


suruh gagap tutup kilang arak di selangor tu dulu...

joostspring takde fakta.. wkakaka said...

wakakakak suruh mat yang tunjuk buto kat pahang tu tutup kasino..demi melayu dan Islam.. wakakaka khir toyo pun tak borani la wei.. wakaka khir toyo bukan melayu..w akakakaka tak yah cakap banyak la..suruh tunjuk manifesto..tak leh bagi.. wakakakkaa

joostspring said...

anon pokemon..

lu per citer ni der...lu sibuk2 nak suruh negeri BN tutup genting lak..

LU PUNYA KILANG ARAK TU BILA MAU TUTUP MAa...

kl nak ajar org kena la bg contoh teladan yg baik....TUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR TU DER..

kl pkr dapat pahang..jawabnya genting pun sama r mcm kilang arak di selangor....still kat situ jgk...sembang pari r PR ni..

DER..TUTUP KILANG ARAK TU...

joostspring adalah malaikat!!!!!! malaikat yahudi said...

wakakaka joostspring..kalau ekau dipihak yang bonar..tunjuk bukti PR kato nak tutup kilang arak!!!!

CABARAN DEN NI DIBUKO KOPADA SEMUA PONCACAI UMNO!!!!!!!!!

wakakakakakakakakakaka

nak monipu konon.. wakakakkaa

berdosa la wei..putar belit.. wakjakak berdoso...

joostspring said...

lor...ini org pun ada eh..

lu ni se spesis r dgn manusia yg larang org merokok,tp diri sendri merokok..

ini macm,mana org nak ikut ckp lu der...

LU TUTUP KILANG ARAK KAT SELANGOR TU DULU...bru lu leh sembang pasal nak tutup genting..

spring dah kendur.. wakakakaka said...

wakakak tunjuk bukti tak nak..mano dio konyataan PAS woi.. wakakakakakakkakakaka klakau la orang dah takdo fakta nak monogakkan batang yang dah mati pucuk cam ko spring kendur.. wakakakkaa

Anonymous said...

tak usah cerita byk. takut dengan azad ALLAH suroh la 3 negeri yg pr memerentah tutup dulu kilang arak dan kedai no ekor.jgan berdalih2 lagi. takut ALLAH ka takut pusat.

joostspring said...

kecik hati org2 pas der bila lu ckp mc tu..

hahahahahhahahaha

org2 pas leh saksikan sendri r betapa hipokritnya si anom pokemon tu...

PAS TERTIPU BEB....

joostspring said...

anom pokemon...

jd selama ni org2 pas xnak la tutup kilang arak tu?????

spring dah tak dak modal said...

wakakakakak azab Allah akan sampai ke negeri BN dulu la kan?? wakaka sobab tak ponah langsung try nak monogakkan syiar Islam..w akaka

spring..tunjuk bukti..jangn malukan UMNO...

Allah marah..Allah tahu sapa betul sapa salah..tunjuk bukti.. wakakakkakaa

Anak Lenggong said...

BERITA TERKINI OOIII....!!!!

Ketua Penerangan Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Perak, Soraya Sulaiman dan Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir hari ini mengumumkan keluar daripada parti itu.

NEXT....

3 lagi bakal keluar pkr, 2 pemimpim kanan pkr, 1 adun dari kedah..

anak lenggong the ketua penerangan umno said...

tau awal anak lenggong...sapo bagitau?? kotuo ponorangan umno ko?? wakkakakaka..dah bayar la tu.. wakakaka..ops..aku takdo bukti.. wakakkaa

Anonymous said...

laaa..mana bdk mempelam busuk ni..ehh silap lg..mempelung...senyap je...cpt la taip penindasan GOV DEKAT KO..nape..bos ko panggil ke..eh..ko td kje kutip sampahkn..sbb tu ko rs melayu xmaju bwh gov skrng sbb ko kje kutip smpah..HAHAHA..MEMPELUNG BUSUK CAM SAMPAH..KJE PON DGN GOV..GUNE PC YG GOV BG..GAJI KO AKU BAYA LA MEMPELUNG..G BUAT KJE BALIK..SAPE BDK PR NK CKP PSL GST TD..KORANG NI ILMU XDE MELALAK PLAK PSL ISU TU..SAPE2 YG TAU PSL GST TU..NK HARAPKN MEMPELUNG NI..DIE PON KJE KUTIP SMPAH..DIE JENIS2 SMPAH DIE TAU LA..MANUSIA2 CAM SAMPAH PON DIE TAU CMNE NK BEZA..SBB TU DIE SKONG PR..PAKATAN HARAM YG SMPAI SKRNG XDAFTAR2 LG KT ROS.HAHAHAHAH..

anonikimak yang rabun said...

wakakak tak baco apo..kan ado kek atas.. wakakak bodoh bengap buta ke.. wakkakaa kosian nyo lah.. wkaak membodohkan diri jo kojo dio.. wakakaka

joostspring said...

awt anom pokemon...

tertegaknya syiar islam di selangor tu bila pr amik alih selangor bermacam2 segala jenis perniagaan berunsur maksiat wujud...

kahakahakaah

tertegaknya syiar islam bila arak yg dirampas disuruh pulang balik...

hahahhahahha

aper citer dork...nak ajar org kena tunjuk contoh yg baik...

TUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR TU DULU...

spring apa kes??mana bukti janji.. wakkaka said...

wakakakakakaka...kesianyolah.. wakakaka

suruh orang tutup kilang plak... wakaka tutup kasino dulu la.. wakakaka takut sultan pahang amrah ko??? wakakakkaka..sultan pahang pun leh ampunkan dosa kartika.. wakak patut la..dosa MB pahang sultan maafkan.. wakakkakaka

Anonymous said...

hahahaaha....pkr ni kelam kabut sungguh..tiap ari ade je org kuar parti..wt malu je wei..melalak kata hebat sgt..ade ati nk tadbir malaysia si nuar al juburi ni..wei nuar..tadbir parti elok2 dlu..dah lulus br tadbir malaysia..ko jd men kew dlu pon ikut ckp mahathir je..ko bkn tau ape2pon..grad pengajian melayu..tu yg khalid gagap baya ko rm1..die tau sumbangan ko mesti rm1 je kt selngor..sian nuar al juburi..hahaha..

nuar juburi harus bertaubat-kapal sink..
hahaha..bdk2 pr terutamanya bdk pkr sgt2la bodo..pemimpin2 dieorg pakat2 kluar..bdk2 bawah yg bodo2 je tinggal cam sirahman n poji ni..tulang babi n topeng berak ni..n mempelung n anak bugis n anon2 sengal tu..
woi mempelung..cptla bg list..ko ni ckp je lbh..bodo la ko ni..

Husni Hanadzlah the GST said...

sangatlah bodo mahathri boleh pilih graduan pengajian melayu tu jadi menteri kewangan.. wakakakaka

Anonymous said...

WOI MEMPELAM BUSUK..CPTLA SAMDOL..LEMBAB NGALAHKN BAPOK KO NI..AKU MINTAK LIST2 PENINDASAN GOV KE ATS KO..AKU ULANG LG..PENINDASAN KE ATS KO..MN DIE??CPT LA BERUK BAPUK..HAHAHA..senyp je..takut ke..ke tgk cr idea..bodo la..meh aku bg idea..ko tel raja petra..die ade byk list2 tu..hahaha

Anonymous said...

joostspring, derang tu ckp je berdegar2, tp 1 pun tak leh pakai.
Yg sibok nak tutup tu duluuuuu.....
Tp skrg arak tu bagi derang dah halal.
Iyer lah.. sejak berkawan ngn setan ni mcm2 dah jadi halal.
Bersekedudukan halal,
mencaci carut halal,
meliwat halal,
rasuah halal,
kroni anak beranak halal, sembahyangkan sikafir mati pun halal.
Kat klang org kapir pun dah boleh duk saf paling depan dlm masjid.

Byk contoh nak tulis lagi nih.

joostspring said...

anon pokemon...

lor...PR kan suci,jd tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

PR tegakkan islam di selangor tu dgn tutup kilang arak...

lpas kilang arak dah tutup..kaw3 punya geng2 PR leh balun BN ni..

orait tak bro cadangan gua...TP BERANI KE kalid gagap tu nak tutup kilang arak di selangor...

hahahahhahahahha

Anonymous said...

yela..dh hari2 nuar ampu die..ayat2 femes nuar 'kan ku ukir nm mahathir di awan biru'..ko pnh dgr x ayat2 tu..hahah..last2 kne sack sbb terlalu bodo psl ekonomi smpai mntak cmpurtgn IMF...tu kemuncak kebodohan die..pastu snyp sekjp..skrng ni kemuncak kebodohan die terbukti lagi..hari2 ade je org kuar dr PKR tu..dlu wt lawak bodoh tahap taik babi psl 16september 'we hv the number'..hahaha..skrng wt lawak nk mng prk hulu selngor plak..
klaka la PR ni..hahaha..bodo nk mampus pr ni..apepon nasihat aku..g daftar dlu pakatan haram ni dekt ROS..konvensyen dh buat..daftar xjgk..pakatan haram sungguh..setau aku yg haram2 ni dpt dose..cm hram mkn babi,minum arak,berzina,n lain2..tp korang duk dlm PAKATAN HARAM..tp xpe,xberdose..cume haram je.hahahaah..

joostspring said...

org2 pas leh tolong tak si anom pokemon ni...

mintak bukti tu beb bila PR ckp nak tutup kilang arak di selangor..

org2 pas leh tolong explain tak????

kihkihkhihkihkihkih...

Anonymous said...

lalalaal..ni blog pr ke blog pro bn..hahahaha..woi mempelung bapok..mn list tu..lembab btul otak ko berpikir..cmne nk berhujah dgn aku ni..pttla kje kutip smpah..main bohsia kuat ko ni..dah otak berkarat..cptla mempelung bodo..hahahaha..ko panas ke bc komen2 ni..lalalala..mn2 bdk pr leh tlg mempelung x..aku mntk die listkn penindasan gov kt die..so korang tlg la..snyp plak...ckp je lbh korang ni..ilmu xde..otak masing2 da kne liwat dgn ceramah nuar.

tuan komrad said...

nampaknya keadaan semakin panas...

satu,panas sebab isu..

dua,sebab hari undi makin dekat

tiga......sebab minum todi banyak sangat,terutama pencacai yahudi

hahahahahahahahahahahah..pedulik hape,kilang arak diaorang punya....

hahahahahahahahahahah

tuan komrad said...

kalo pas tutup kilang arak..nanti orang umngok mengamuk...

"mana bleh tutup???abis tu,kitaorang nak dapat stok todi kat mana??beli kat filipino jauh sangat" kata mr yahudi sambil mengaru-garu bulu ketiaknya itu....


hahahahahahahah..yahudi sungguh umngok nih....wei baung songkok tinggi,ganti dengan kopiah kecik...

hahahahahaha

mempelung said...

wakakaka...sibuk dongan tutup kilang eh...woi jibraok kalau dulu korang yang rasmikan sekarang korang sibuk nak suruh orang lain tutup.

Aku tak mau cite lebih la...kalau aku cite lebih kang ada keluarga kerabat akan tersinggung. Aku bukan bangang macam korang nak menceceh tak tentu hala.

Kalau anak madey boleh ada saham kilang arak kat luar aptah lagi kalo dalam malaysia.

Sobab tu aku kata ada golongan yang akan topokik tololong.

Paham tak pencacai bangang

mempelung said...

Yang dorang meroyan sangat ni sebab ada bukti tak yah superimpose.

Dalam masa 2jam aje ade 85 komen. Ini membuktikan pencacai umno cuba mempertahankan yang dorang sebenarnya pengasas kilang arak.

joostspring said...

komrad,mempelir n anom pokemon...

dah jelas yg lu ni cyberberuk PKR...

kcian kat ahli2 pas yg dah jadi tipah tertipu ni...

igtkan bila joint PR leh r tutup kilang arak kat selangor tu....rupanya kena kencing..hohohohohoho

lor komrad...

org pas ni takutkan umno ke dr ALLAH???

joostspring mengaku.. said...

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

joostspring mabuk said...

wakakak orang mintak bukti kat dia..dia suruh orang lain bagi plak.. wakakakakakakakkaa

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

joostspring said...

mempelir...

bila masa lak PR ni takut kat kerabat diraja???

kahkahkahkah..

ckp jela takut kat dap...xpyh pusing2

joostspring ni mabuk rilek la said...

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

dio kan jahil bia jo lah.. wakakakaka

tengok..dia dah nak spin dah.. wakakak dah jahil tak nak ngaku.. wakakakkaa

joostspring dah ngaku la said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

joostspring said...

lor anom pokemon...

awat sekerat2 lu amik ayg gua....

pdi lu spin citer derr...

mana lu belajar der psywar mcm ni???

itu aljuburi(pinjam gelaran yg mat sabu bg) bikin klas ajar lu ker derr..

mempelung said...

Anonokimak 3:54 Sapo ko ni nak kato den kojo kutip sampah? Sapo kau nak kato level ko laie tinggi dari den? Apo kojo kau pencacai nak banding dongan den.

Kalau den kobarkan kek kau den datang dari keluargo bosar umno apo ko nak cito?

Ko bukan level den nak den list penindasan, level ko cumo sepintas lalu ajo komen den. Cari balik komen den kalo ko nak tau. Kalau tak bole carik jangan molalak macam orang terrpakso jilat jubor samy.

joostspring dah ngaku said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

mana dia bukti nak tutup kilang arak?? wakakka tak bagi bukti maknanya ko tipu..umno memang suka tipu.. wakakakak

joostspring said...

anom pokemon..

ni je kemampuan cyberberuk pkr...

memalukan r derr...

HERKK....KHATKKKKKKK TUIII

mempelung said...

PKR boleh berunding dengan kerabat diraja...cumo umno jo yang tolompek-lompek macam boruk

BN mengaku kejahilan mereka.. wakakaka said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

joostspring penipu..tengok2 dia..tak leh bukti apa2..cakap je merapu.. wakakka ini ke kebenaran umno bn yang ko sndiri akui jahil ni.. wakakakakkaa

joostspring said...

help me!!!! help me!!! PAS help me!!!!..PAS help me!!!nijar tolong..huse tolong

anom pokemon pkr mintak bukti dgn gua bila masa PR cakap nak tutup kilang arak kat selangor...

TIPAH TERTIPU katanya PAS..

hohohohohoho

BN the jahil said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

umno lak menipu.. wakakakakkaa

berdosa wei cakap bende2 yang ko reka tanpa bukti...tunjukkan bukti plzzzz

joostspring said...

pelung...

PKR takut dgn umno ke dgn ALLAH???

oppps terlebih sudah...dlm pkr ni rmi cina n india..kihkihkhih...

BN abu jahil..dah ngaku pun jahil.. said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

orang yang jahil tak mampu membuktikan apa2...dah jahil la yang tak takut ngn Allah kan?? wakakakkakaa

Anonymous said...

to mempelung busuk kje kutip sampah. ni ayat ko "Kalau den kobarkan kek kau den datang dari keluargo bosar umno apo ko nak cito?"

hahaaha..woi mempelung..aku peduli ape ko dr keluarge besr umno..ko ingt aku takut ke..laaaa...mempelung ni org umno rupenye..tp kutuk beria2..rupenye mak bapak org umno..so apsal mempelung...ko nk suruh aku takut ke dgn ayat2 ko tu..hahaaha..kn aku dh ckp ko kje kutip sampah..marah btul ko ek..btul ke...so mn die list tu..ckp je berapi2 ko ni..
ni ape plak ayat ko "PKR boleh berunding dengan kerabat diraja.."
laaa..berunding dgn kerabat diraja pon nk kecoh...bgla komen bernas skit...opsss..lupe..ko kje kutip sampah..so komen2 ko cam sampah..nk pkir pon lembab..hahaha..woi bdk2 pr..mempelung ni org umno la...hahaha..family die agaknya yg kuat mkn rasuah,togok arak sume..die tgk dpn mata..sbb tu melalak kuat kt cni..hahaha..sbb ko yg kate org umno jht2 n tindas ko...ckp je lebih bdk2 pr ni..tp hampeh..hahaha..

mempelung said...

Boleh ko umno tutup kilang arak jugak?

joostspring said...

anom pokemon..

sbb tu gua mintak tolong dgn org2 pas ni....

ada berani tak ni der tutup kilang arak kat selangor tu???

POPEGOMO ajar joostspring minum arak.. wkakaka said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

aku akan copy and paste sampai ke blog POPE GOMO.. wakakakaka..umno akan tutup kilang arak lopeh habis kucup jubo samy..ok.. wakakaka

POPEGOMO ALWAYS THE NO 1 said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka
kenapa tak mintak tolong khir toyo..dia kan wakil rakyat umno..dan kami menyokong kepimpinan umno oleh khir toyo..

TAKBURRRRRRIT

Topeng Perak® Unmasked said...

Terima kasih kepada kengkawan yang memeriahkan laman komen hari ni... tak yah sebut nama kot sebab ramai sangat...

Mekasih jugak pada Pencacai Cyberuk UMNO yang berjaya menampilkan keBANGANGan diri sendiri...

Tutup kilang arak..? meh nak jelas...

Yang tu memang ada dalam menifesto Pakatan Rakyat, tapi BUKAN UNTUK NEGERI, SEBALIKNYA yang tu termaktub dalam menifesto Pakatan Rakyat Malaysia.

Disebut bahawa Pakatan Rakyat akan menutup kilang arak sekiranya BERJAYA MENAWAN MALAYSIA dan asasnya ialah perkara tersebut hanya boleh dilakukan di Parlimen dan bukannya di dalam DUN..

Paham wahai pencacai..? DUN tak boleh buat apa-apa sebab perkara berkenaan termaktub didalam Parlimen.

Dapat tawan Malaysia, beres, bukan stakat kilang arak, dengan blog-blog UMNO skali kita tutup..!

Hahaha...

PKR ramai Cina dengan India..?

Eh... BANGANG... dalam BN berapa ramai bukan MeLAYU..?

Yang kompom MeLAYU dalam BN cuma dalam UMNO je kan..? lagi 13 komponen BN tu bangsa apa..?

Yang ni Fakta bukan FUCKTA..!

CyBeruk ni memang BANGANG... mungkin banyak makan hasil todi...

Topen Perak the best said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

sama-sama Topen Perak!

mempelung said...

wakakaka...anonokimak ni...memang bebal.

Kalo den dah cakap macam tu makno eh ado selok belok umno yang den tahu. Jadi takyah la ko nak monceceh bonar.

Kalau ko nak menceceh jugak cari komen den yang lopeh-lopeh. Dah kato apo level ko ni den nak ulang banyak kali. Sapo suruh ko ngori dongan den...den cumo nak ko tau...kalo den dari keluargo umno jangan nak temberang lobih-lobih dongan den.

joostspring said...

pelung..

Derr....kilang arak kat mlysia ni kat negeri mana???

gua dah pesan kat anom pokemon td..suruh je selangor tu tutup kilang arak kat negeri pr dan lpas tu leh hentam kaw3 punya BN sbb xbrani tutup kasino kat genting..

gua caya r rmi yg akn sokong pr kl pkr tutup kilang arak kat selangor tu....

persoalannya...BERANI KE TAK SI GAGAP TU???

joostspring muko tobal said...

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

kasino terbesar sekali di mana..berani tak umno buat manifesto tutup kilang judi..

TAKBURRRRRRRRRRit

mempelung said...

Yang sobonar eh pencacai umno ni cyberuk trooper makan duit londir rakyat mano tau pasal perlombagaan.

Samo la jugak dongan hudud...den kato kalo kerajaan tak sokong hudud mano boleh nak laksanokan 100% sobab undang-undang mengikut perlembagaan.

Kan dah cehmat dongan TP...buek malu yo

tuan komrad said...

halamak jootspring....lu akai letak celah ketiak kaa???..tarak paham itu ayat sindir2 jugak....

mau suruh itu pas kasi tutup kilang todi,tapi balakang kasi tonggang jugak ini umgok...boleh pakai ka ini orang???

jootspring..jangan marah2..lu punya badan sudah panas...sebab ada minum juga...kasi sejuk skit minum air cap tonyok...


hahahahahahahahahahha..

Anak Lenggong said...

maree...mareee..maree..23 ni tuan guru trompah nak datang ke hulu selangor..sesiapa yang nak selipar dan keropok free boleh datang...

Lepas tu kita sesama buat jamuan TAKE BEER bersama calun PKR Zaid..

bodoh..bodohhh..pemimpin dan penyokong PAS disebabkan tamakkan kuasa dan juga untuk memenuhkan kocek sanggup diri diperbodoh dan merelakan diri dijadikan sebagai saekor kambing yang boleh mengembek bila diperlukan oleh nuar..dan kit siang 2 beranak.

bangangg...bangangg..pemimpin...bolgers dan penyokong PAS...sanggup menjilat kahak yang telah diluahkan..dulu kononnya penjuang islam sejati tetapi sekarang ni dah jadik PAS4ALL dan mengamalkan konsep liberal...

maree..maree..23hb ni kita dengar tok ajis akan berkata"ambo dah nampok cahaya bulan didada zaid...dia dah baik sekarang ni"..begini lah sikap hipokrit pemimpin dan penyokong PAS

Anonymous said...

UMNO mendabik dada konon telah memajukan orang Melayu...walhal selama 52 tahun orang Melayu kian terbelakang dari bangsa lain dalam semua segi...

Yang mereka pandai betina dan rasuah...

Cerita mcm mereka PEMBENCI ARAK yang teramat sangat sedangkan si Zahid dalam UMNO dulu tak de le nak bangkitkan...

Bila dia dah bertobat nak ungkit cerita plak...

Begitu sifat UMNO melambangkan sifat Melayu yang penuh dengan hati busuk...

Cerita fitnah ini sudah sebati dengan budaya Melayu UMNO sebab itu dalam UMNO sendiri pun tak ada lain cerita kejahatan yang lalu Pemimpin mereka... Tak percaya tengoklah setiap kali Pemilihan mereka...

Anwar pun diterajang mereka dek cerita fitnah jahat mereka itulah...

Kenapa umno tak nak buat hudud duliu..demi Melayu dan Islam said...

polung...diorang akan menggunakan porkara 74 dan 76.. wakakaka..sobab dah di aja pope gomo..padahal porkaro 75 76A diorang tak nak sobut..cakap bodogar2 macam dogak arak diorang tu.. wakakakakkaa

mempelung said...

Mano deh anonokimak sibuk nak list ponindasan dari gov tadi...

POPE LENGGONG!!!! said...

anak longgong asyik buek corito jo..fitnah2 bolako..nak kono panggil POPE LENGGONG jugak ko?? wakakakaka

berdosa..ingatlah Allah..

kalimah Allah hanya untuk umat Islam...

mempelung said...

woreih...gitu lah goman eh kalo sondiri mabuk kato orang lain mabok...cakap eh nak pom pom pom..yo

tuan komrad said...

" takpe..kalo pas tutup kilang todi,kita bleh beli kat filipino..apa susah ye tak??"kata mr umngok kepada para pencacainya...

wei..tukar songkok tinggi tu..pakai kuffah kecik..baru yahudi skit...

hahahahahahahahahah..haram zadei sungguh...

POPE GOMOlah yang membaptiskan ANAK LONGGONG said...

bukan kuffah..diorang ni patut pakai yarmulka...tak tau>>check kat ggogle..kat ebay.com ada jual.. wakakak

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

mempelung said...

anak lenggong sg loi...disambar dik potir moncirit ko kang buek fitnah...baru ko tau...wakakakaka

joostspring said...

fulawei..

poji dah berbunyi.....

kejam gila lu derr...nak ditutupnya blog umno kl pr perintah mlysia...jwbnya semua yg kerja dgn kerajaan dibwh pr nanti kena buat baih cerai talak tiga r sapa xundi PR dlm PRU..kahkahakah..yg perempuan lak baih fasakh...hohohohoho...

tv tv yg ada mase tu dah tentu tayang citer pasal pr je...silap2 hb sapa yg xsokong pr kena tembak,maklum la..polis dah bwh pr maa...

bro poji yg berhidung mancung tu...

slgr tu bwh pakatan rakyat..bwh pkr..dan kilang arak tu terletak dlm negeri PR...kuasa mutlak tuk tutup kilang arak tu dah ditangan kalid gagap...nak tak nak je derr...

kl selangor tu jth kpd pas(pas sblm pru 12-pas skrg penakut)...gerenti kilang arak tu dah ditutup derr...

kalid gagap mana berani nak tutup kilang arak tu...






d

Anonymous said...

Hahahaha... meriah sunggu posting kt sini. Meriah jugak tgk org yg sama pakai nickname lain2.

wakakaka...

POPE Joostspring.. said...

patut la lamo..nak syarah si topeng perak pulak.. wakakakaka
apo pulak dongan konyataan ekau ni..?

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

mempelung said...

Aikk...komen ko ni macam bukak pokung sondiri jo joostspring...wakakaka

RABBI JOOSTSPRING BEN LENGGONG said...

dio bukan pokung jo..kurap panau..siplis pun silap2 ado.. wakakak..jangn lupo jorawat batu di muko..den suggestkan..spender anak daro untuk ekau joostspring..mengikut petua orang2 MELAYU.. wakakakka

apa macam lak ngn ni?

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka

tuan komrad said...

wei anak lenggong..apa punya akai la lu...ikut perangai yahudi ke??

orang mengaku insaf,pon salah..

tak mengaku insaf..pon salah jugak...

situasi 1:

"wei yahudi sekalian,aku dah insaf,tak minum todi lagi"kata mr umngok pada pencacainya...

pencacai yahudi: yeeeeeee..tuan yahudi dah insaf...lpas ni pakat ramai2 pakai kuffah,kita pegi kuil, sembahyang...


situasi 2:

"wei yahudi sekalian,aku taknak berenti minum todi..tapi nak teruskan cita2 aku beli kilang todi..amacam..ok tak??kata mr umngok pada pengikutnya

pencacai yahudi:yeeee..kami semua setuju...lpas ni bos yahudi boleh la belanja kitaorang 2 tong drum todi...


hahahahahahah..hawau sungguh

mempelung said...

wakakakaka...goli ati den jang ooiii...wakakaka

Anonymous said...

"DUN tak boleh buat apa-apa sebab perkara berkenaan termaktub didalam Parlimen"

takyah citer byk, aritu HAssan aLI NAK suh haramkan penjualan arak kat 7-Eleven pun si ROnnie Liu bising..apetah lagi nak tutup kilang arak..ade hassan ali mintak pengharaman jualan arak kat 7-eleven kena gubal undang2 kat parlimen?

sape kata penutupan kilang arak termaktub kat parlimen? akta mane ko pakai ni bro? lesen perniagaan dibawah bidang kuase kerajaan negeri..batalkan je la lesen tu..tutup kilang arak kat selangor..ke takut ronnie liu bising?

TB, jgn asik nak salahkan org..apakah effort kerajaan negeri dalam isu nak menutup kilang arak ini, tanye sikit ade tak usul2 ni dikemukakan kat parlimen? bukan da ramai ke MP2 PR kat parlimen tu, pesal tak suarakan? whether usul itu lulus ke tak blakang citer, but adekah usul itu dibentangkan?
RETORIK JE BRO>.

anti-firaun

p/s: cakp tak serupa bikin..

Mari pertikai perlembagaan UMNO! said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

mempelung said...

Boleh ko ko jamin orang umno tak molompek kalo kilang ni tutup?

MCA tak cucuk jubor umno ko suruh bukak balik?

wakakakaka

p/s: antu-firaun bn konokan cukai perjudian dan arak boleh tak APCO tolong mansuhkan...wkakaka

joostspring said...

anti..

mana berani pkr nak tutup kilang arak tu...

TUTUP LA WEI KILANG ARAK DI SELANGOR TU...

duk menyalak je pandai...

tuan komrad said...

keadaan semakin genting dan panas..masing2 cuba menegakkan kebenaran dan prinsip perjuangan mereka

kelihatan 2/3 ekor pencacai yahudi sedang menengok botol todi sambil cuba mencurahkan idea menumpaskan pihak lawan di alam maya

nampaknya usaha mereka masih lagi samar2 kerana kuantiti todi yang diambil masih belum mencukupi,lantas beberapa tong drum todi dioder dari pondok panas bn yang berhampiran...bagi menguatkan mental dan fizikal...

yeah..caiyok..caiyok yahudi sekalian.

berjuang sampai titisan todi yang terakhir..

hahahahahahahahah

anti firaun anti perlembagaan umno jugak ke? said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 

mana berani nak tutup kasino kat pahang...menyalak je lebih hidup melayu dan perjuangkan melayu dan islam..kan firaun kan??? wakakakakka

mempelung said...

MCA tak cucuk jubor umno ko suruh bukak balik?

wakakaka

joostspring said...

pelung...lu ni btul2 mempelir r derr...

lu ni xhbs2 dgn umno..ape kaitan umno dgn aper yg kerajaan negeri slgr nak buat..lantak r umno nak melompat ke nak memekik ke...janji KILANG ARAK DI SELANGOR DITUTUP...ada brannn tak derr???

lu takut ALLAH ke takut umno mempelir wei????

joostspring teringin pelir said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 

dia kata orang mncarut la apelah si spring ni..dia sebut bende2 kotor boleh plak.. wakaka mncemar duli kerrrrrrrrr.. wakakakkakakaa

mempelung sipengutip sampah said...

APENI MEMPELUNG SIPENGUTIP SAMPAH NI..KALO KO TERER SGT TAIP LA SKRNG PENINDASAN TU..BLH JE TAIP 2,3..TRUK BTUL BEBALNYE OTAK KO NI..CAM AKU CKP TD..PEDULIK APE AKU KALO KO ANAK ORG BESAR2 UMNO..KONON2 TAU SELOK BELOK UMNO LA...HAHAHA..SO PEGI LA TLG BANG NUAR KO TU TIME PRK NNTI..BGTAU SUME RAHSIA YG FAMILY KO PNH MKN RASUAH N TLG KRONI2.MSTI NUAR JWB.ISU RASUAH N KRONI XBLH PKAI.NNTI N.AJIS TERASA.HAHAHA.BTW KIRENYE KO NI HIDUP SBB DUIT UMNO LA YE..LG SATU..GAMBA KO POYO LA..KO TEMBAK APE TU..TUPAI KE..HAHAAHA..MEMPELUNG SI PENGUTIP SAMPAH MKN TUPAI JE SBB XDE DUIT N DIE KNE TINDAS SBB PEMALAS NK MAMPOS..HAHAHA..ALA MEMPELUNG..LIST TU KALO DLM KEPALE OTAK KO, TAIP JELA..KE MMG KO XTAU..CKP JE LBH..BONGOK LA KO NI..

joehan dah start tiru aku dah said...

wakakaka ado budak nak tiru stail aku.. wakakak nampak sangat BN suka meniru.. wakakakakakakakakakakaka

booooooooooooooooooorit la wei..

wakakakakakaka

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 
tolong jawab plzzzzzz

mempelung said...

Wakakaka...ko bolom baligh rupo eh..

Cubo ko paham boto-boto ayat den tu...MCA tak cucuk jubor umno ko suruh bukak balik?

Kalo tak paham ko tanyo kek rabbi anak lenggong dan popegomo ko.

joostspring said...

komrad...

gua tanya lu tegak2 nya kat sini...betul ke tak aper yg anti cakap tu pasal kuasa kerajaan negeri selangor???

derr...lu leh tak amik si anom pekemon ni n campak kat hulu slngor tu....

wat malu aljuburi r ada cyberberuk mcm anom pokemon tu...

mempelung said...

Pencacai umno jadian biaso laa..

joostspring merajuk la..dia dah marah ngn aku la.. wakaka said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 

joostspring teh bapok..wakakaka macam mengamok je.. wakaka kenyataan ko den dah sebarkan kat POPEGOMo.com.. wakaka

mesti kerabat dia malu.. wakakakakaka..dah la tiru ayat cyberuk...w akak dasar cyberuk umno suka tiru dalam exam.. wkakakkaka

Topeng Perak® Unmasked said...

Jootspring@Juborspring...

Seperti yang ngko tahu, bidang kuasa KERAjaan Pusat lebih besar dari bidang kuasa Kerajaan Negeri...

Jadi... KENAPA KERAJAAN PUSAT TAK TUTUP SEMUA TEMPAT-TEMPAT YANG KAU SEBUT TU...???

Takut Tuhan ke takut rakan-rakan segerombolan BN...???

Pencacai CyBeruk ni bila la nak upgrade pakai processor terkini...

lembab betul la... ada peruntukan, dok perabis dekat kelab malam...

BANGANG...

juborspring dia pakai perlembagaan mongolia said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 

Perkara 75. Ketidakselarasan antara undang-undang persekutuan dengan undang-undang Negeri.
Jika mana-mana undang-undang Negeri tidak selaras dengan sesuatu undang-undang persekutuan, maka undang-undang persekutuan itu hendaklah mengatasi undang-undang Negeri dan undang-undang Negeri itu adalah tidak sah setakat yang tidak selaras itu.

joostspring said...

pelung..

lu ni bikin malu sama aljuburi r derr...

negeri PR suka hati laki gagap r nak buat aper ni..

tak pyh malu2...cakap je trus terang yg pkr taknak tuutp kilang arak kat selangor tu...

lpas tu buat statement.."saya dah insaf n dah bertaubat"--acai2 pr leh maafkan nya kalid gagap tu kl dia buat statement ckp pkr tak nak tutup kilang arak di selangor tu..

NAJIBurit said...

To uphold the sovereignty of the people and social justice by practicing Democratic System of Parliamentary Government, and developing the economy of the Malays and Bumiputeras as well as the Malaysian people in general.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2009/etc/perlembagaan/umno.pdf

dah 50 tahun masih tak membangun gak orang melayu..

so firaun retorik semato2

http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

joostspring said...4:02PM


tunjuk kan teladan la kpd BN yg jahil ni...

wakakakakaka 

Perkara 75. Ketidakselarasan antara undang-undang persekutuan dengan undang-undang Negeri.
Jika mana-mana undang-undang Negeri tidak selaras dengan sesuatu undang-undang persekutuan, maka undang-undang persekutuan itu hendaklah mengatasi undang-undang Negeri dan undang-undang Negeri itu adalah tidak sah setakat yang tidak selaras itu.

joostspring bikin malu najiburit

mempelung said...

Kan dah kono maki...padan muko.

Den dah bagi clue dah tadi...MCA tak cucuk jubor umno ko suruh bukak balik...

wakakakaka

joostspring said...

fulawei poji...

mse nik ajis amik alih kelate dr umno dulu aper dia buat????

kl nak tutup kilang arak tu boleh je....cakap je lebih,habuk tarak..

lu sudah lupa ke derr...opps terlebih sudah,mse tu lu kan kat lorong2 hitam....kahakhakahakahakaha...

Topeng Perak® Unmasked said...

Jootspring@Juborspring...

Nampaknya makin terserlah keBANGANan ngko...

Kelantan mana ada KILANG ARAK..?

Stupid..!

kiloang arak belakang rumah najib?! said...

ado ko kilang arak kat Kelantan???

mempelung said...

Ado sesapo boleh bagi tau...

joostspring said...

kl aku kata mu bodo marah...kl dah bodo sombong gak payah r...

wei poji....mmg la kilang arak takdok...tp gp dia buat...bkn aper segala pusat judi diharamkan dikelate lpas nik ajis amik alih kelate...

td mu kata kl kerajaan pusat lebih berkuasa dr kerajaan negeri...

kl nik ajis bleh tutup pusat judi bakpo pulak pr xbrani/xbleh nak tutup kilang arak...

igt cerdik sgt org2 pr ni...hampeh.

mempelung said...

joostspring...ko belek balik gambar sapo yang rasmi kilang tu...

akta baru akan diusulkan joostspring..akta jubo2 said...

wakakakak sobab koduo2 tu dalam akta yang berbezo bangang!!!!!!!!

wakakakakakakka

akta kilang mano satu rumah dengan akta perjudian

bodoh!!!!!!!!!!!!!!

POPE GOMO in da house said...

lamo gilo dio nak menaip bondo2 cam tu punyolah pendek.. wakakak..mintak nasihat POPE GOMO la tu.. wakakakaka

Anonymous said...

Heh3..Bodospring tol la jootspring ney!Wakakakaka!!!X thn nk gelak!Sakit perot aku..Haduiii...Pe la pencacai2 umco ni.Nk tegak benang yg bsh lencun wehh..

joostspring said...

pulak dah...

mmg kaki spin r lu org ni...

Topeng Perak® Unmasked said...

Jootspring@Juborsping...

Nak aku publish dokumen berkaitan pembukaan Kilang Stout dengan bla bla bla (sape ek)..?

Kang hilang terus kau dengan pencacai2 kang...

Jangan cabar gua beb... kang tak sempat PRU-13 TERTONGGENG TRUSSS KANG..!

aku tak spin apa2 pun..aku cuma swing aje.. wkakakaka said...

dah kata aku spin plak...dah itu hakikatnya.....ko tau ke tidak??

pasal undang2 ni..wakakakak

mempelung said...

tertonggeng sobab dah mabok ko...wakakaka

Anonymous said...

TB, ape ko citer ni pasal nape Federal Government tak tutup suma kilang2 arak kat Malaysia ni?..ade tak menda ni dalam manifesto BN PRU12 aritu? yg aku tau kat PR punye manifesto ade menda ni, dan byk janji2 manis bangang yg lain..ISU NYE SKRG, APA PASAL JANJI2 MANIFESTO TU TAK DILAKSANAKAN?

..lenkali, jgn janji menda yg tak pasti boleh dilaksanakan..itu janji2 kosong..manifesto utk kutip undi je lebih..mudah kata - RETORIK..lenkali sblm buat manifesto, tanye DAP dulu, boleh ke tidak..

kalu kelantan boleh haramkan pembukaan kilang2 arak dan pub2 & disco2, nape tak boleh nak dibuat kat Selangor? ade perlu undang2 kat parlimen digubal? kalu cenggitu suma menda tak boleh buat then ape guna bidang kuasa kerajaan negeri kalu suma menda ni kena clear Parlimen?

anti-firaun..

p/s: asik nak divertkan kesalahan kat org lain..biase la org2 PR ni..

joostspring said...

poji...

publish je...

dedahkan semua gmbr dan nama pemimppin umno yg minum arak n yg kau ckp tu...

xpyh nak gertak2 gua...

gua x kerja dgn sapa2...

gua lak cabar lu publish artikel tu skrg....ada brann tak bro..

firaun nak buat kilang arak terbesar dan tercaggih di kelantan juka dia dari umno jadi MB! said...

lagi sekor bebal pasal real estate..

wakakaka

kilang arak tak do kat kelantan sobab tanah tak dimajukan untuk tujuan sedemikian.. bangang..apo..sebelum PAS naik kat kelantan..umno ado buekko kilang arak firaun???

wakakakakakakaakakakak

firaun..sucikan jubo anda dongan POPEGOMOASSHOLESPLASH!

wakakakakaa

Anonymous said...

BIASERLA ORG MUNAFIK MMG XPENAH NAK TEPATI JANJI...

KALO TAU XBOLE NAK TUTUP KILANG TU JGNLA NAK BERJANJI DLM MANIFESTO...

AKU DITIPU PR HIDOP2. NYESAL UNDI PR DULU...

KPD PR JGN NAK ASYIK DIVERT KELEMAHAN DIRI SENDIRI KAT UMNO JER.. ORG NAIK MUAK. LG2 KALO SBB KONSPIRASI LGLA ORG MENYAMPAH DGR..

joostspring said...

jgn jd mcm tule babi dah r poji...

artikel syok sendri...hahahahhaa

trus tak nak cakap pasal tutup kilang arak pencacai2 PR ni...

kahkahakahakaha.

pelung lak asyik duk serkap jarang je..

mempelung said...

Serkap jarang abah ko...kalo MCA dah cucuk jubor umno...mano umno nak poie bangang...

Ko tak sodar ko apo dah jadi kek HS...MIC baru tutup cawangan mat sombab dah arahkan seluruh para balachi dalam umno jilat jubor MIC?

Ko paham tak bangsat...sikit -sikit hantam sudah...kalau ko nak lobih macam kato TP kot tortonggeng...bangang

joostspring said...

anom pokemon..

lu sakit ke derr...sebijik cam nijar seh lu..

rilek derr...jgn tunjuk sgt yg lu ni skt..lek2 dah,jgn lupa eh mkn ubat...

joostspring said...

pelung..

lu ni dr td lg gua tgk duk sibuk pasal cucuk jubor..

awat lu frust ke cik noi sbb aljuburi tak liwat jubor lu...

jgn r habaq kat org yg lu frust aljuburi tak liwat lu...malu sey kl org tahu...kikikikikiki

mempelung said...

Makin lamo ko monceceh kek sini makin tolanjang umno ko buek..

Anonymous said...

woi mempelung..lembab ko ni..isu ko dgn aku pon xsetel lg..meh sni aku listkn janji2 pr kt selangor...tgk ape yg pr dh laksanakn n blum laksanakn..aku terjumpe plak penindasan gov ke ats ko ..ni aku paste hujah2 bodo dr ko "wakakaka sobab gov tindas la lahirnyo mat rompit semuo.. wakakakakkaa
sobab gov la budak2 hisap rokok..dan den sumpah den tak buek bondo2 tu..sumpah..tak cayo"

klakala hujah2 ko tu mempelung oii..tp xpe.ko kn si pengutip sampah..taraf camtu je pemikiran ko..hahaha

ni janji2 pru12 PR kt sel,betapa munafiknya dieorg sbb byk xditunaikn lg..mr kite tgk:

* 16 September 2008, Perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia di Stadium MBPJ, Kelana Jaya kononnya pembentukan “kerajaan baru Malaysia” – Inilaj janji 9-16 Anwar yang famous. Bohong.

* Kerajaan negeri Selangor mensasarkan kutipan hasil pasir negeri bernilai RM150 juta tahun 2009. Tetapi royalti pasir 2009 hanya RM 4,6 juta. Mereka bohong.

* Kerajaan negeri mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Negeri meliputi lima projek dengan jangkaan perbelanjaan melebihi RM 50 bilion melalui inisiatif pembiayaan swasta. RM50 Billion? Fulamak. Dulu sebab janji macam ni lah Pak Lah Bedawi kena tendang. Semua bohong.

* Memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri. Bohong. Mungkin dia maksud nurseri jual pokok bunga.

* Memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah – habuk pun tak ada.

* Memberi bantuan kepada anak-anak muda untuk mendirikan rumah tangga. Gapo ni?

* Membantu setiap rakyat Selangor untuk mendapatkan kediaman sendiri – yang ni saya nak sahkan bohong. Pasal apa? Sebab saya pun tak ada rumah sendiri. Itu pasal lah. Cakap pasal lah.

* Menyediakan perubatan percuma untuk warga 65 tahun ke atas – bohong btul!!

* Mengurangkan cukai pintu kediaman - 20% dan cukai premis komersial - 10% - sekali lagi habuk pun tak ada. Tak potong cukai pun. Satu Lagi Pembohongan Oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

* Menggantikan sistem Rukun Tetangga dengan sistem baru yang lebih berkesan - sistem apa pula tu? Sistem rumah urut taraf antarabangsa akan diletakkan sebagai jiran anda di Negeri Selangor.

* Melaksanakan Pilihan Raya Peringkat Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Tidak boleh dilaksankan kerana tiada dalam peruntukan mana-mana akta – Alamak ! Akta pun tak ada? Habis apa pasal pula mereka boleh janji buat Pilihanraya PBT? Bukankah pembangkang ada ‘loyar buruk-buruk’ yang selalu bising macam Karpal Singh, Raja Aziz Addruse, Sivarasa, Harith Ibrahim, Lim Kit Siang, Zaid Ibrahim dan ramai lagi ‘loyar buruk’. Takkan depa semua tak tahu baca undang-undang dulu. Habis kenapa depa semua boleh janji nak mengadakan Pilihanraya PBT padahal tidak ada Akta atau Rang Undang-undang pun untuk mengadakan Pilihanraya peringkat PBT? Jawapannya senang saja : mereka bohong.

kesimpulannya PR pembohong..hahaaha

joostspring said...

pelung..

lu ni lauk je derr...aym bru..lu g bljr dgn narutosensei r der..

mana dia bukti.? said...

wakakak ado pun senarai..mano dio nak haramkan arak tu??? wakakakakakakaka


aik..dah beronti cito pasal haramkan kilang ko???wakakakakakakka..

mano dio bukti,,masih lagi menunggu bukti,.., wakaka

joostspring said...

poji...

bila mu nak publishnyo artikel yg lu ckp tu...

aper yg penting...

TUTUP KILANG ARAK DI SELANGOR...persoalannya,berani ke tak kalid gagap nak tutup kilang arak tu..

bila mau tutup kasino la..??? said...

persoalannya mengapa penegak melayu dan Islam tak mau tutup kasino?

wakakakakaka

Anonymous said...

aku salah seorg ajk umno cawangan kt hulu selangor ni rase kecewa sangat dgn calon BN piliham PM kita..

minggu lepas kata ambik anak tempatan. minggu ni ambik org luar pulak...

minggu lepas kata nak ambik org umno...minggu ni dia calon kan org MIC plak..

cakap mcm 'keling mabuk'...
nampak sangat UMNO ni dah jadi 'boneka' MIC..

mungkin aku dgn member-2 cawangan akan boikot BN dlm prk ni...

bukan ape...nk bagi peringatan je..

Anonymous said...

anon 6.41pm..

aku boleh ckp aku ketua pemuda PAS cawangan PANTAI DALAM..

kalu boleh, taruk name sket, full name ngan ic, meh aku verify name kau betul ke ajk cawangan hulu selangor..sape yg ko kenal lagi kat UMNO cawangan hulu selangor meh sini bagitau aku..

joostspring said...

anon pokemon...

lu duk sibuk2 pasal kasino tu aper citer dork...duk sembang pasal judi,kilang arak,loteri...


tutup kilang arak kat selangor tu...bg pengajaran kat BN bhwa PR ni bkn reti sembang je...

ni duk menyalak suruh org tutup kasino..tp kilang arak kat selangor tu baik punya duk landing ats tanah selangor...

Anonymous said...

perghh..record, byknye comment kat sini..hot topic ke?

jgn ckp pasal real estate la ngan aku..ko da lupa lubang kubor pun boleh dijadi hotel, kalu PAS kelantan nak? ni buktinya...

http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2010/04/yahudi-di-kelantan-tanah-kubur-dijual.html

bodoh bengap takleh diajar..hahaha

anti-firaun..

mat kambing said...

habis..dah UMNO buka kilang arak, yang ZAID dok teguk apa kejadahnya..buka kilang dengan teguk arak..rasa2nya yg teguk tu ler celaka..lepas teguk dia cite..sodap..

Anonymous said...

dah la wei, komen kat posting2 kat atas tu pulak..TB ni sungguh baik hati kasi peluang kite comment2 kat sini..posting2 pulak tak pernah kering..aku suka..haha..

but, nasib baik aku tersgt la busy dua arini, kalu tidak agaknye sampai 500 comments kat sini..dan yg 450 comments tu adalah comments mencarut-marut pencacai2 PR pengangkat NAJIS JUBOR NUAR bila takde point..

hahahaaa..

anti-firaun..

p/s: gua nak chow ni..PAS kata, ***** pun MENCARUT..

UMNO pembela arak dan judi.kuatkuasa segera said...

wakakaka agenda tutup kilang arak....yang ko dok sibuk kenapa??? wakakaka tutup la kasino woi.. wakakakakaka..kan janji dalam perlembagaan...to propagate Islam..ketuanan melayu dan islam..melayu main judi ker?? wakakakka

tamingsari said...

Oi Anon2 dn Mempelir,

Soal seludup dan import bukan alasan untuk tak tutup kilang arak. Tutup dulu kalau berani. Soal GENTING kau pegi cek kt kerajaan Selangor. Sebahagian kawasan genting termasuk dalam negeri selangor dan pihak genting ada bayar cukai yg dikutip oleh kerajaan negeri Selangor. Kau pegi siasat kalau tak peercaya.

Amacam berani tutup ke? DAP beliak
mata Pas dan Pkr terkencing2. Cakap nak hapus kemungkaran tapi kecut perut kt DAP. Gantung kt telinga jelah benda tu.

Berani janji berani bohong.Dengan Umno tunjuk garang dengan DAP tak suruh jilatpun korang jilat.

tamingsari jolok jubo said...

wakakakakakkak..jadi ekau nak kato DAP yang tak nak tutupkan ko??? umno pun tak nak tutup kilang arak..inikan pulo DAP yang ekau panggil kafir.. wkakakakakaa

mempelung said...

wakakaka...panjang bojelor ko tulis anonok 6:35.

Sapo yang tulih...den ko? Silap orang la weii. Ko carik laie komen den...kalo tak dapek cari jangan paste orang lain punyo. Malu weii buek fitnah.

Den boleh bori ko satu kalau ko ondak sangatkan.

Kenapo bantuan PPRT hanya untuk orang yang undi BN ajo? Konapo rakyat yang mengundi PR tak dapek?

Soklan den tu adalah salah satu dari penindasan keateh rakyat.

Boleh ko tolong jawap?

Korang ingat gonting tutup kilang arak tutup cino-cino yang dah bori habuan pado BN untuk kempen PRU tak molonting?

Dap yang akan molonting atau cino-cino MCA yang akan molonting?

Pikir pakai akal bukan buntut.

Kalo ko pikir umno boleh handle, bagaimano dongan HS...kenapo MIC gertak umno boleh bagi Timb Menteri pado Palani? Kenapo MIC boleh dapek Parlimen dongan Timb Montori sodangkan PRaya HS tak sohebat PRU yang monontukan siapo yang akan menerajui kerajaan?

mempelung said...

Den mintak komen baleh boto atau tidak mat sombab suruh pencacai umno jilat jubor samy...sampai ari nih takdo orang nak baleh...

joostspring boleh tulung jawap tak?

wakakaka...kalo joostspring dah baligh tolong la jawap

Anonymous said...

Buruknya perangai pejuang PAS ini, orang dah meninggal pun kamu buat cerita lagi.

Buruk perangai oang PAS serupa dengan perangai orang UMNO.Sama2 buruk.

Saksikanlah kamu semua di dunia ini perbuatan angkara buruk bersama PAS dan UMNO.

Dua2 tak boleh percaya. Mari kita semua lupakan Lebai PAS dan Mat UMNO, kita kembali ke jalan Allah. Jalan Allah ialah ikut Allah dan Rasulullah SAW.

PAS dan UMNO dua2 sayang kat dunia.

Paul Stadlen of APCO Worldwide. said...

lagi buruk kalau melanggan APCO.. wakakaka

Awang Dogol said...

Bagi aku, selagi UMNO-BN memerintah, selagi itulah politik Malaysia akan kucar kacir, selagi itulah undang2 Malaysia akan dipertikaikan, selagi itulah system kehakiman di Malaysia akan di tertawakan, selagi itulah rasuah akan tersebar, selagi itulah keadilan tidak dapat di tegakkan, selagi itulah pembaziran wang rakyat akan dilakukan.

Hancur UMNO-BN, akan lenyaplah segala ketidak tentuan di Malaysia ini. Sudah lebih 50 tahun mereka memrintah, keadaan negara terutamanya system kehakiman dan ketelusan dalam pemerintahan makin teruk bukan sahaja di mata masyarakat tempatan malah di dunia sehinggakan terpaksa melantik wakil perunding yahudi APCO untuk memulihkan nama Malaysia di mata dunia.

Bukankah ini semua hasil dari pada tangan puak2 UMNO-BN sendiri yg telah mencalarkan nama baik Malaysia? Mereka diberikan peluang memerintah...TAPI...mereka sendiri yang mencalar dan memburukkan nama Malaysia di mata dunia.

Memang keparat pemimpin2 UMNO-BN ni.....

Anonymous said...

Dgn ini baik, JAKIM dpt menbuat squad
khas tanpa diketahui oleh sesiapa kecuali gunakan program pengintip supaya Datuk2/Tan Sri yang beragama Islam kebanyakan minum Arak kawasan yang khas bersama gondet mereka di hotel mewah serta tempat khas yang dijaga oleh bodyguard dan secuity hotel yang kenal perangai mereka termasuk pemandu peribadi mereka.

Diharap JAKIM dapat main peranan dan hal ini, jgn sebok check masalah HALAL JAKIM sahaja.

Awang Dogol said...

Tapi aku rasa JAKIM ni tak ada telor,
Tengok la dulu ada kes tangkapan minum arak yg melibat kan seorang artis wanita (anak datok katakan), bila Pak2 Menteri UMNO-BN mula bersuara dan menghentam JAKIM....terus JAKIM tarik balik kes tu..


Betol2 memalukan lah.......

Sebab tu kita tak pernah dengar pihak JAKIM menangkap mana2 Pak Menteri yang minum arak....sedangkan benda ni memang berleluasa berlaku. Yang berani ditangkap cuma ikan bilis sajaha.

MALU....MALU....

Anonymous said...

Bro..aku ckp simple jer...matlamat tak menghalalkan cara...tu jer...

Gerakan Mansuh Taib Mahmud said...

Umno byk makan duit dari Sarawak n Sabah.. !! melalui proksi2 mereka! jahanam! UMNO Jahaman BN!!

fc3smk2 said...

Salam Bro,

tunjuk la suma gmabr yg ada....xyah nk tunggu tarikh siaran plak...ingat wayang ka?.

...lagi 1 pdulik apa yg dh mampuih ka, yg tggu nk mampuih ka...tunjuk je la sapa yg terlibat pun...

kedarah arak xmalu plak....

adios

anti-Parti AS said...

Din Beraamboi yang dah mati tu, kalau org nak buat hukum boley je. ni pulak PM 1st, pon dah mati jugak. pon nak ungkit ke? ni la politik,yg dah mati pon nak sangkut paut lg. yg blom terpilih tu la kene jaga2,dah habis watpe lg..

Berarak..Mendung Kelabu said...

yang gamba ni nak tunjuk bukan nye Tunku Rahman tu...tapi orang umno.. wakakakaka nak nunjukkan umno tetap arak..wakakaka

tamingsari said...

Kata dulang paku serepih.
Cakap berapi2 nak hapus itu nak hapus ini bila ada kuasa jadi mampus.
Bila dicabar suruh tutup ini dan itu pandai cari helah dan fitnah diri sendiri.Cakap tak serupa bikin.Cakap lain bikin lain.Mengaku jelah kerajaan Selangor perlu hasil arak dan judi.Janji nak turun cukai pintu,remaja kawin bagi bantuan,ibu tunggal ada kemudahan dan mcm2 lagi.MANA DIA? ANAK HABOK PUN TAKDE.

Tepok air di dulang.
Kata Umno kroni dan anak beranak dapat tempat. Nik Ajis,Anwar Jub dan Lim kit Siang camne? Tiga2 parti samdol lebih hebat.Kalau PR perintah negara, Tiga2 ekor tu punya anak beranak dan bini2 duduk dalam kabinet.

TUTUP KILANG ARAK DAN GENTING!!!
PENCINTA SETOR KUNYIIIIT.

Anonymous said...

pesal korang ni sume bodoh... sape ahli parlimen paling ramai..UMNO.. kalau campur sume ahli parlimen melayu, sudah lebih 2/3. UMNO sudah bole usul pinda perlembagaan utk laksanakan hukum hudud..kenapa xbuat sedangkan mereka adalah majoriti. kepada penyokong2 UMNO, jgn memperbodohkan org. baca law dulu, jgn dok merapu... korang mmg bullshit...kat padang mahsyar besok tgk la apa korang jawab.. kat atas dunia nih mmg bole bg mcm2 alasan..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 209   Newer› Newest»