"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 08, 2009

Belajarlah Untuk Senyum..! - malaysiakini

Reactions: 
Ada antara kita yang tak reti nak "senyum" dan "kurang pandai" berbudi bahasa. pangkat bukan alasan untuk bermegah diri. kedudukan setinggi langit bukan tiket untuk meninggi diri.

Belajar hormat-menghormati sesama sendiri. awat..? memang projection muka memang macam tu sejak lahir ka? awat..? memang tak reti nak sembang baik-baik ka..?

Piiirah..!

168 comments:

oasiswar said...

Itulah saya sendiri lihat juga En Topeng Perak...tapi kekadang ramai yang tak perasan atau sengaja tak perasan... tahniah kerana anda juga merasakannya

Anonymous said...

salam....

Mengapa rakyat menolak BN di Parlimen Bkt Gantang?...(post mortem tu)

banjaq30//

-thethinker- said...

hishh pedih pedih..
tapi tak pe kot.. nii publisiti kelas trang tang tang nii.. lebih dari TV3suku

gaban said...

Mungkin penat kot TP..

Jgn menilai org melalui wajah..

Kadang2 wajah yg manis hati sepahit hempedu dan wajah yg masam hati semanis madu..

**BERBAIK SANGKALAH SELAGI TERDAYA**

SatriaMuda said...

setuju dgn gaban...
berbaik sangka la
buat pe nak mencipta musuh.
biar org benci kita, jgn kita benci org.
pe pun PAS no 1

Anonymous said...

erk..ni pasai apa? kes apa? tak senyum? org ni sapa? - Neo

Anonymous said...

sapa tu yg tak senyum tu?

kot macam mail sapian, senyum lelebih nanti nampak gigi rongak!

ABJ

oasiswar said...

Saya setuju juga dengan gaban dari satu sudut lain....maafkanlah saya bro

Anonymous said...

abg ni sapa? tak kenal pon

Anonymous said...

abg ni memang muke natural dia bengis.. so tak leh nak buat ape... redha je la..

sukun said...

dia letih meraih undi kot

Anonymous said...

kata orgtua2..rambut je nmpk sama, hati lain..tmbhn lak zmn skrg ni..rambut pon dh lain..pasal si sombong ni,wlu siapa pon dia,sape yg x puas ati dgn dia kena la fhm x semua org pandai berbahasa..mgkn dia ni tergolong dlm insan yg mempunyai masalah dlm sosial hidup...dan mgkn dah mmg tabiat dia suka guna bahasa kasar bila bercakap..dan mkn juga dia ni x suka senyum sbb takut trnmpk giginya yg jrg diberus..hehe

khalid said...

Saudara TP

saya kenal sangat dengan Hamba Allah ni.. seorang peguam terkenal..jangan salah sangka.. sebenarnya memang dia selalu kelihatan macam ni.. agak tegas.. tetapi hati budi sangat baik.. telah banyak menyumbang tenaga dan yang paling penting wang ringgitnya telah banyak dicurahkan untuk perjuangan PAS.. dia agak low profile dan jarang menonjolkan diri namun pengorbanan besarnya tidak dapat dinafikan.. saya amat menghormatinya.. Saya bersetuju juga sekiranya dia ni mesra rakyat sikit sudah pasti dia adalah pemimpin PR yang dikagumi..

tamban tegeliat said...

oklah topeng Perak...alaa benda kecik je. tak semua manusia diciptakan sama. nanti boring lak takder org yg garang kat dunia ni...dah asyik semua senyum jer..takper tu mungkin stail dia kut. sejak azali. maafkan jer lah

Anonymous said...

Mgkin dia ada poblem dgn wife dia kat umah kot. kasi chance laaaa

Anonymous said...

Orang ini sekelas dan satu hostel dengan Zahid Hamidi masa di SIS Ipoh...Zahid terkenal dengan senyuman nya..Orang ini saya kenal begitu juga Zahid .kami satu batch....Daripada Zahid ..lebih baik aku pilih orang ini yang "susah" senyum dari dulu lagi...Pertembungan Bukit Gantang ialah antara Anwar dan Najib...Zambri dan Nizar..Asmuni Awi dan Zahid....

gaban said...

dia ada terkasar bahasa hgan mike ke TP..

jgn le gitu,xbaik simpan dlm ati..

cuba le maapkan dia wpun kemaafan itu suatu yang sukar untuk ditelan..


sekali mike maapkan dia,beribu kali org hormatkan mike..

kehormatan tidak dpt diperolehi dgn permintaan & paksaan tp dpt dicapai dgn tindakan yg ikhlas..

**KITE SATU GENG BRADER**

prblogger said...

Kurang senyum lately ni pasal tak dapat jadi calon bkt gantang kot?jgn mare ha..hihihi

gaban said...

lerr kerabat zahid ropenya..

naseb baik xikut fikrah zahid, kalo dak alhancor wal lebor hehe..

mangchikla said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaa ..rambut sempoi... sekali pandang macam temenggong Jugah, dua kali kalu.... (tak sampai ati nak cakap..muekekekek) ciakkkk!!!!

tuan-komrad said...

dia ni seorang peguam..Pengarah Jentera Operasi Pilihanraya PAS Bukit Gantang, Hj. Amuni Awi nama dia.. nampak tegas dan garang tapi sebenarnya baik..topeng,setiap manusia ada kelemahan,jesteru sempena meraikan kemenangan Pas dan PKR,buanglah sifat tidak berpuas hati...tak guna kita timbulkan rasa kemarahan disebabkan masalah kecil..banyak lagi benda yang nak kita fikirkan..terutama kerenah umno dan bn selepas ini..ok??

kato said...

kepada semua pro PR bloggers pergorbanan kalian tanpa mengharap sebarang habuan tetap kami kagumi... hebat saudara semua... tabik springgg....

chot said...

taper le bro TP

jangan di simpan dalam hati

kita manusia mesti ada kekurangan..

kita tunjukan tauladan yang baik pada puak umno..

yang pasti keikhlasan saudara-saudari berjuang berjaya..

syabas

chor cafe said...

TP,
jangan la hang marahkan HJ Asmuni..dia ni orang taman aku..Meru Heights..dia ni baguih..pasai dia muka x senyum ka apa ka jangan la marahkan dia pulak...haih..hang ni pon...

Anonymous said...

takpe bro TP,

dlm pengurusan organisasi perlu gak ada insan mcm nie. tegas dan berani berkata yg benar demi memantapkan petugas-petugas. apapun teman setuju kalu dapat semua petugas PAS & PR lebih mesra dalam tegas. tahniah kepada semua yg telah berusaha dgn gigih. Percayalah! bila kita ikhlas Allah akan beri balasan yg setimpal dgn perbuatan kita. Maafkan dan lupakan masalah tu. Kan lepasnie byk lg tugas yg akan menemukan bro dgn org tu..
salam tahniah pd semua. TAKBIR!!!

dugong_darat said...

muka tak reti senyum bukan alasan untuk tak mampu berbahasa elok-elok...

ingat, kita kene jaga juga habrur minannas... bukan habrur minallah sahaja...

Anonymous said...

takpe bro TP,

dlm pengurusan organisasi perlu gak ada insan mcm nie. tegas dan berani berkata yg benar demi memantapkan petugas-petugas. apapun teman setuju kalu dapat semua petugas PAS & PR lebih mesra dalam tegas. tahniah kepada semua yg telah berusaha dgn gigih. Percayalah! bila kita ikhlas Allah akan beri balasan yg setimpal dgn perbuatan kita. Maafkan dan lupakan masalah tu. Kan lepasnie byk lg tugas yg akan menemukan bro dgn org tu..
salam tahniah pd semua. TAKBIR!!!

Anonymous said...

Apa cerita ni..tiba2 marah sungguh..habaq mai la sikit...kena tau sebab musabab gak!!!

Anonymous said...

aku kenal sangat dia ni,,,,
ni la asmuni awi...
dia juga yang dikatakan salah seorang calon pas bukit gantang...
tapi namanya xterpilih...
nasib baik bukan dia calon ...
kalau tidakk..cmfrm pas kalah!!!!!

bodik said...

x apalah...biarkan dia dah mmg mcm tu kot. senyum ke x senyum ke janji hati mau baik...yg penting terima islam. kalau setakat senyum kambing aje buat apa kalau hati hitam mcm dakwat....mohon restu rakyat!!!

mat s said...

Saidina Umar al Khattab pun garang jugak, sampei syaitan pun takut.. tapi beliau dijanjikan syurga.. Dlm perjuangan ni mesti le ada yg garang.. baru le boleh menyerang..
Syabas kepada pendukung Islam sekelian !!!!!!

Anonymous said...

amat2 setuju dgn sdra khalid. bukan sebarang orang tu. tak kenal maka tak sayang.

Anonymous said...

takpa la..kita hormat la dia jugak sbb dia pemegang amanah Pengarah jentera Operasi P/Raya... klu tak, camner nk gerak kempen.. tahniah utk semua penggerak jentera p/raya.. - neo

PAS4ever said...

ape lg wahai si Topeng Perak,

nak suruh org layan ko mcm anak raja kaa?

Hj Asmuni tu jauh lebih hebat kalau nak dibandingkan dgn engko...

ko buat lah keje ko baik²...jgn nak pecahbelahkan jemaah...

mungkin salah satu sebab ko jd meluat kat dia sebab dia selalu berganding dgn Dato Mustafa Ali ka?...org yg selalu ko kutuk dulu?

ko ni TP kena byk join usrah ni...bersih kan diri dulu...jgn asyik nak mengutuk org...nanti hati jd hitam

Topeng Perak® Unmasked said...

Kalau teguran dianggap sebagai "cubaan nak pecah belah" maka tunggulah saatnya Pakatan Rakyat jadi UMNO..!

Ada ke jemaah yang tak boleh ditegur?

tok iskandar said...

Rileks kawan-kawan semua.
dah lama tok tan nulis ni.
buat apa gaduh-gaduh
macam lagu wonderpets"apa yang penting..kerjasama".
masing-masing ada kelemahannya
nanti PAS tumbangkan lembu dan kobau,kita bermaaf-maafan
orait

Anonymous said...

Isy...apa la hang ni TP.Orang mcm ni amat penting dlm jemaah dan pakatan.Sebagaimana keadaan/suasana politik berbeza-beza yang dihadapi oleh PAS dan PR,maka sudah tentu kita perlukan mastermind yang berbeza-beza juga bagi menangani keadaan/suasana yang berbeza-beza tersebut.Apa yang aku perhatikan masa PRK hari tu ialah puak BN memang kecut teloq sunggoh dengan dia ni pasai ketegasan dia.Asmuni ni lah yang aku lihat sebagai faktor mantapnya jentera PAS dan PR.Syabas pada Asmuni!!! (:D)

penukul_besi said...

kita baru menang bro...

walaupun muka dia macam kruk atau kata org perak macam pecah rumah, hati dia ok...memang ramai manusia stail macam dia...jenis tak reti nak senyum dan cakap elok...main brutal jer...

aku dulu pun 'angin' jugak dengan dia nih..tapi lama2 boleh terima sebab peel dia dah macam tu sejak dulu...takpe...kita tegor pelan pelan,,,lama lama suk mungkin boleh berubah...

Marhain said...

semalam saya turut berada hampir dengan saudara peguam kita asmuni ini..sememangnya saya terperasan dia begitu.

alangkah bagus kalau diserikan lagi dengan senyuman..seperti YB Nizar kita...

Takbir !

Anonymous said...

oi en.topeng perak, aku hormat engkorang dan aku hormat sangat orang yang hang tayangkan ni...pejuang macam hang jugak..mungkin dia takde bloq macam hang...kalau tak puas hati pi la jumpa dia..jangan la buat macamni..aku betul-betul tak sukala..aku hormat hang dan pemimpin pas sebab persaudaraan kalian...ni tak puas hati tayang dalam bloq perangai apani..hang pun macam UMNO jugak ke Topeng Perak...jangan sampai aku tak hormat pada hang topeng perak...akau harap hang pi minta maaf balik kat hamba Allah yang hang tayangkan gambar tu..jumpa dan berdepan la kalau tak puas hati...bukan macamni caranyaaa

si tenggiling said...

senyum kalau tak ikhlas baik tak payah senyum..
ada macam macam senyum..
senyum kambing (utusan meloya)
senyum plastik ( itik gembo gembo)

si tenggiling said...

em... dulu dok bergaduh dgn umno/bn la nak bergaduh dlam pakatan..
em.. inggatlah kemenangan adalah ujian dari allah..
yang menang memikul tanggong jawab yang diberi allah..
mai kita pakat pakat doa moga Yb nizar dapat mejalankan tugas yang di amanahkan oleh allah..
jangan la gadoh gadoh.. malaysia ni kecik ja.. kalau kita gaduh nanti kita nak dok kat mana..
tunjukan adab muslim sejati. moga allah memberi kita semua pertunjuk
ameen...

sumbu said...

hang sebagai bloggers jangan bagi orang tertanya2 mengenai apa yang hang nyatakan. Mungkin engkau tak suka dia pasal tegurannya...atau karektornya...atau wajahnya. Itu mungkin masalah peribadi antara hang dengan dia. Tak puas hati terus jumpa dia... Dia bekas mejestret... Mungkin ada satukeputusan yang memuaskan hati hang... Sabar banyak2. Maaf bermaafan... Untuk pengetahuan semua...dia menarik diri nama dia dicalonkan...di BGantang..malah pru 12 pun tak bertanding.Orang kaya yang banyak infak dengan PAS. Jangan jadikan isu muka tak senyum... Muka selamba yob..!!!

Anonymous said...

Saya pun x sangka TP berperangai macam ni.

Dalam sebuah hadis sahih,salah seorg lelaki mengutuk sahabat nabi SAW dengan panggilan yang menjatuhkan air mukanya kerana dia memanggilnya dengan panggilan "ummul aswad" iaitu "ibu orang hitam". Bila nabi SAW dgr cercaan itu,nabi terus marah lelaki tu dan katakan pd dia, "pada diri kamu masih terdapat sifat2 jahiliah".

Sememangnya ketegasan beliau adlh demi kebaikan PAS juga,tp cercaan TP adalah demi kepentingan TP sendiri.Kamu mengherdik dia,bermakna kamu juga mengherdik Umar yang jauh lebih tegas dari apa yg kamu lihat pd Hj Asmuni ni.Bahkan nabi sendiri mengiktiraf ketegasan Umar dlm sabdanya,"Umar adlh org yg paling tegas ttg halal dan haram".Kalaupun beliau bersifat begitu,maafkanlah dia atas persaudaraan Islam dan tegurlah dengan cara yg betul.Siapa kata kita menafikan hak utk menegur.Tegurlah kalau nak tegur,tp biarlah teguran tu tepat dgn caranya,bukan dgn cara buruk spt yg dibuat oleh TP.Ini namanya "Ghibah" & "Namimah" yg jelas dilarang dlm Al-Quran .. sila baca surah al-Hujurat baik2 & buka Riadus-Solihin.Org PAS takkan tak tau bende ni sdgkan ia ada dibincangkan dlm Risalh Usul 20 Imam Hasan al-Banna.

Mungkin TP belum diuji sbg pemimpin dan TP belum tahu bagaimana menjaga orang2 di bawah TP yg bermcm2 kerenah & perangai.Kalau kamu tahu,tentu kamu tahu kepentingan ketegasan dlm mentanbir sebuah organisasi.

Orang kutuk T.G Hj Hadi tegas & muka tak senyum,tp kekuatan PAS masih tetap bertambah.MB Kedah,Ustaz Azizan juga tegas,tp mengapa Kedah boleh menang & org masih tetap pilih dia sbg MB?Maknanya,Islam itu adalah dgn pengorbanan yg ikhlas & usaha yg istiqomah serta ikatan yg terus kpd Allah,bukan semestinya dengan muka manis dan bibir yg sentiasa tersenyum.Itu hanya bonus,bukan syarat.

Kalau itu syarat,Islam pun mungkin lambat lg sampai pd kita disebabkan oleh kelemahan Umar yg tegas dan garang.Tp zaman Umar lah Islam byk membangun & berkembang.

Imam Malik juga seorg yg sgt tegas,tp mazhab beliau berkembang sbb org yg berada di sekelilingnya tahu,selagi mana beliau seorg manusia,tiada siapa yg sempurna.

Mungkin TP ikhlas,tp TP salah tempt utk menegur.Jadi,buatlah muhasabah diri iaitu melihat kelemahan org dgn melihat kelemahan diri sendiri juga.Itulah yg nabi sebut, "Org Mukmin itu cermin kpd org mukmin yg lain".

Maaf TP krn menegur.

pengliporlari said...

ok..ok..jangan bersengketa..nanti blah sana tau kena gelak sakan!samuni ni memang camni,dia dah pernah mai tempat aku bagi taklimat,memang street..dia tak pandai gelak bia kita je yang gelak sendiri..wakakakaka

Anonymous said...

Salam.. maafkan hamba.. hamba minta mohon derhaka pada saudara TP. Sesungguhnya kita semua ada kelemahan dan kekurangan masing2 saudara. hamba, tuan hamba dan begitu juga dgn haji asmuni ni. Mungkin ketika tuan hamba menegurnya itu dia tgh penat ataupun hangin. kadang2 kita mampu untuk bersabar, tetapi sebagai manusia yg serba kekurangan ini jua terkadang melenting x tentu pasal. mungkin perut tgh lapar ker.. atau mlm tadi isteri merajuk ke.. atau dah lama x balik rumah ke.. atau air dah naik kepala ke.. mana la kita tau kan.
maafkan hamba.. hamba mungkin x rasa seperti yg tuan hamba rasa. tetapi harapan hamba, tuan hamba dapatlah memaafkan haji asmuni ini. demi siraturahim kita yg dituntut islam. harapan hamba jua jikalau Haji asmuni ni terbuka blog TP ni, dapatlah kiranya menghantar secoret dua komen atau email kepada saudara TP demi kerana Silatulrahim. jgn cari jalan bertengkar dan siapa yg salah, tetapi carilah jalan bagaimana hendak bermesra. Insya Allah masalah akan selesai. Perjuangan kita masih jauh dan perlu diteruskan. Perselisihan faham dan terasa hati itu biasa. Yg penting kita sama2lah bermaaf2an.

Terus berjuang demi Agama dan negara.. ALLAHU AKBAR...!!!!!!

(BYETOOLS HYPETECHWORK MELAKA)

Anonymous said...

aku setuju jg ngn TP.mcm mana penat pun kita kerja,bahasa kena baik.aku xtau la ape benda yg asmuni buat smpai TP xpuas ati.kalo ikutkan xpuas ati,ramai pimpinan kita yg tak perfect.biasa la manusia.kita ni br ja abis PRK.jgn la sebab benda kecik ni kita nk gaduh.kalo kena kt BN kita bubuh semacam.kena kt kita,pn sama jg ka??aku akan respect pd org yg 1st mntak maaf.so TP n asmuni,masing2 dh besar,pndai2 la berbaik balik.korg tau x yg benda ni bleh dieksploitasikan oleh puak BN???come on beb,sikit pnya hal kasi face 2 face je la. wassalam!!!

Anonymous said...

aku sokong ckp ko.jumpa face 2 face la.br gentleman.ketepikan je la ego masing2.yg rugi nnti jemaah kita je.ni masa kita perkukuh jemaah,jgn la kita berpecah sbb benda cmni.xkan pasai ni pun kena pimpinan kita jg yg handle???come on la.buang yg keruh amik yg jernih (3 abdul satu!!)steady TP n Asmuni korg berdua dh buat very2 gud jobs.TQ pada korg berdua.

gaban said...

apapun hanya kita pembaca blog ni xtau ape yg berlaku antara TP n Hj Asmuni..

Nak kata TP terlalu emosi xblh gak krn mgkn tn hj yg salah..

Nak kata tn hj yg emosi marah xtentu pasal pn xblh jgak sbb mgkn TP yg salah..

hanya yg mampu kami pembaca blog TP yg hensemlagi macho ni ialah mg dilembutkan hati kedua2 belah pihak memaafkan segala kesilapan n kekasaran yg telah dilakukan..

**HANYA YG MENGALAMI MENGETAHUI PAHITNYA SESUATU PERKARA**

Anonymous said...

hati2 puak perang saraf BN akan mainkan peranan cthnya cakap TP salah,mcm budak2 dll.lagi satu side plak kutuk asmuni cthnya ego,gila kuasa dll.pastikan korg semua menilai dgn baik.jgn ikut emosi.dan ingat "PERANG SARAF ADALAH SATU CARA YG BOLEH MEMECAHKAN SATU KUMPULAN YG KUAT".Jd pendapat aku,better tutup tajuk ni n saudara asmuni diharap baca blog ni dan jumpa semua blogers dan mintak maaf kt dorg semua.xrugi apa pun mintak maaf kt org.risau aku ngn korg ni..

Anonymous said...

aku tak tau hangpa camna, tp setau aku kalu nk tarik ramai jemaah, kena ada adab.. tak kira la hebat camna. YAB DSMNJ pun kalu besikap camni, x sapa kebuloq nk bersalam dgn dia.

aku tgk, dlm pas msh byk yg amik ringan psl PR (bukan pakatan rakyat bro..). jgn salahkn org (esp melayu) takmo terima perjuangan. kalu mcm pimpinan di kwsn ***** pun hidung tinggi, jgn mimpi le undi org melayu spesis DUN Trong nk betambah!

hangpa nk terima atau kutuk pndgn aku, tu hangpa punya pasai. mcm TP ckp, dlm jemaah x leh nk tegoq ka? belapang dada la terima kritikan. jgn tau tarbiyah marhaen saja, pimpinan pun kena jugak.

TP, aku tau.. kalu tak sungguh hang tak kata ..depa tak rasa, kutuk mcm2 laa..

Anonymous said...

aku setuju jg ngn pendapat TP.aku dpt rasa mcm mana ko rasa.better kita berbaik la.kalo TP rasa berbulu semacam ngn asmuni,suruhlah pimpinan yg lebih tinggi tegur dia then stop berbalah.br je rasa nk seronok baca blog dh kuar topic cmni plak.kalo la org atas pagar bc ni,cnfirm dorg kutuk kaw2 pnya org pas.respect pd TP tetap ada coz tegur pimpinan kita.aku setuju sgt2.yg penting kita tetap setia pada jemaah kita PAS.cmna TP???aku harap ko jgn swing dh la.steady bro.TAKBIR!!!

dulu UMNOsekarang PAS said...

aku bukan nak bergaduh sesama sendiri..cara TPni tak betoii...tak puas hati tayang dalam Bloq..perangai mcm UMNO..dulu kutuk UMNO...aku UMNO dulu...hang pun jumpa aku tak senyum pun kat air kuning hari tu....dgn org lain pun hang tak senyum aku tengok..awat tak senyum sepanjang jalan sampai kereta hang ari tu..aku tak kisah..aku tau hang sibuk...janganla mcmni...aku betoi-betoi ta suka cara hang TP...

Anonymous said...

hahahha!!!baru menang satu parlimen dh berdaduh ka??kah kah kah!!kutuk org BN mcm2 kena kt kepala sendiri br korg ada akai.kah kah kah!!!gelak lagi..kah kah kah.akan ku sebarkan benda ni pd smua org malaysia.kah kah kah!!gelak sikit lg..kah kah kah!!!

Anonymous said...

harap2 marah tu tak berpanjangan lg TP. mcm2 komen dah dibuat. bgs jg idea mnt hang pi jmp hj asmuni tu ckp apa yg hang tak puas ati ngan dia. jgn lak nnt jd mcm api dlm sekam mcm puak2 UBN tuh. semua rkn2 jemaah doakan semua silisih faham ni akan tamat demi perjuangan untuk rakyat. TAKBIR!!

kami tunggu komen & jwpn positif hang TP.

Anonymous said...

aku sambung gelak ko..kah kah kah!!amik korg.pndai sgt ckp kt org.psni msti ada yg tulis dgn bnyinya 'org pas berani tegur pimpinan bukan mcm umno/bn xberani tegur pimpinan' betulkan??kan?kan?kan?soo xyah la korg blasah komen aku ni.lu pikir la sendiri.kah kah kah.Asmuni vs TP..1,2,3..fight!!!

gaban said...

sian lak teman tgk kat TP ni,kene hentam je..

teman puji sikap TP yg berani menegur pimpinan atasan,bkn telan bulat2 ape yg org buat kat dia..

tp bg teman,lg bagus TP tegur dia face2face or jumpa org tgh,baru dia tau apa salah dia..

kalo ada salah paham,maybe dia blh jelaskan..

Mg dia blh berubah dr yang baik kpd yg lbh baik..

**ADAT MANUSIA BIASA,ADA KEKUATAN ADA KELEMAHAN.TERIMALAH DENGAN BERLAPAN DADA**

Anonymous said...

puak mangkok BN masuk dh...aini angkat kain ujan jemuran dh turun!!!!

Anonymous said...

TP pi kat asmuni or asmuni pi kt TP. bgtau hamba mohon sembah derhaka..

Anonymous said...

mohon sembah derhaka..
apa la korg ni pasal benda cmni pun nk masam2 muka n gaduh.

Anonymous said...

aku setuju ngn TP.kita kena perbetulkan jg kalo pemimpin kita ada yg silap.mgkin bg TP dgn blog ni je cara yg bleh dia tegur.bg aku nevermind.gud jobs TP.yg penting jemaah kita xpecah dan semakin kukuh ngn komen2 pedas mcm TP buat ni.bg pimpinan plak,jgn berasa ati dgn teguran.kalo rasa positif amik je.xrugi pun.kalo xbetul,let it go.jemaah lg penting!!respect pd TP,Asmuni n semua petugas PAS.Tahniah dgn kemenangan.Islam Pasti Menang!!!

gaban said...

Gaduh nak tegakkan keadilan N kebenaran xde hal punya..

gaduh nak berebut pangkat,jawatan,rete mcm puak yg belah sana mmg xblh pakai..

**BERJUANG MENENTANG KETIDAKADILAN**

si lembik's said...

nikan pengarah pilihanraya kecil bkit gantang dan juga TPJ PAS Perak, Asmuni Awi..muka dia memang macam tula....ko tak sembang, tryla tanya kabo, insya-Allah mesra kla tu

PAS4ever said...

Topeng Perak...

nampaknya perangai amarah ko masih tak berubah²...ku sangkakan bila ko dah tukar nama drp Topeng Perak Xinwugi kepada Topeng Perak 'Usmasked', dah dedahkan gambar sebenar ko, ko akan menjadi lebih tabah dan profesional sbg seorang blogger...

ternyata ko buat satu provokasi terhadap Tuan Hj Asmuni...dlm artikel kat atas langsung ko tak nyatakan nama dia sedangkan ko tahu nama dia siapa...amat malang lah kalau ko tak tahu...mungkin juga ko baru mengenalinya bila ko bertandang ke Bkt Gantang...kalau tidak kerana PRK mungkin ko masih belum mengenali siapa beliau...

dan aku percaya ko ni si Topeng Perak bukanlah datang drp jemaah PAS...ahli² jemaah PAS tidak diasuh atau diajar menegur pimpinan dgn cara begini...tidakkah ada jalan yg lebih sopan drp cara yg ko buat skrg ni wahai si Topeng Perak?

aku masih ingat dulu bagaimana artikel ko yg menghentam Pesuruhjaya Pas Terengganu, Dato' Mustaffa Ali

skrg ko lihat sendiri betapa byk komentar² yg tidak bersetuju dgn cara ko buat ni...

dulu boleh lah, mase blog ko masih belum popular...skrg dah link dgn Blogger Network, dah ramai pengunjung secara tak langsung...

dan ko pulak kembali dgn cara lama ko...

kami ahli² PAS, tidak bersetuju sama skali sesiapa yg menegur pimpinan kami dgn cara yg tidak sopan atau dgn kata lain, cara yg menghasut perasaan kebencian terhadap pimpinan kami...

tegur laa dgn cara yg diajar oleh Rasullullah SAW

dulu UMNO sekarang PAS said...

aku setuju sangat...topeng perakni memang nak cari pasai...hang ingat dah baguih sangat ke apa yang hang buat ni..kita semua berjuang sama-sama..jangan nak riak..aku nak habaq sekali lagi...bukan begini caranya kalau tak puas hati...

gaban said...

awat PAS4ever ni marah sgt..

sabor pakcik oiiii...

ada sbb TP marah mcm tu sekali..

cube mike selami hati dan perasaan org2 bawahan mcm kami2 ni..

maap cakapla,ada betolnya,kdg2 pimpinan tertinggi (xsume la)ni pandang xpandang dgn org bawahan mcm kami2 ni..

pada diorang org bawahan ni hanya layak buat kerja2 kasar mcm gantung bendera,xmcm pimpinan atasan yg mampu kedepan mmberi ucapan yg membakar semangat juang..

teman ckp ni bkn nak memecah belahkan jemaah tp itu pernah terjadi didpn mata teman..

biorla lepas ni puak2 yg dah xlaku tu nak menyalak ape tntg pendapat kami org bawahan ni,jgn lps ni org2 kita pulak yg keluar parti sbb xsuke dgn pimpinan..

harap pimpinan atasan yg ada sedikit sifat meninggi diri n perasan bagus dlm diri dia,berubahlah..teman xkata hj asmuni tapi sume pimpinan PAS minta lbh prihatin kpd org2 bawahan

**KEJAYAAN DATANG BUKANLAH HASIL USAHA SEORANG DUA INDIVIDU,TP DATANGNYA DRPD KEKUATAN JEMAAH**

Anonymous said...

emmm, dua2 slh dlm hal ni.. Yg pemimpin ni pun jgn nk cb tiru perangai pemimpin UMNO, nk kna org sanjung tggi2.. Hang pemimpin PAS, contohi mursyidul am TGNA.. Utk hang plak TP, tk baik hang jthkan maruah dia kt public.. Hang kna igt, klu kita malukan org, kt akhirat nti tuhan akn malukan kita berkali2 gnda.. hang buat kt public ni bg kelebihan kt lwn utk melaga2kn lg jemaah..Syor aku, mane2 pemimpin pas yg lain cb leraikn dl kekusutan.. klu dia tknk mengalah jgk, stlh bncg scra baik, rsnya, tk slh klu nk hentam.. aku pun tk sk pemimpin yg berlagak.. teguran ikhlas dari aku..

PAS4ever said...

saudara gaban,

kalau hang kata aku marah, memang betul aku marah...

dan hang ni dah berapa lama masuk jemaah?..kita buat kerja ni utk Allah, berjuang utk agama Allah...tak perlu utk dpt sanjungan drp manusia....yg penting keihklasan

insyaallah, kerja kita yg ikhlas akan diberi balasan yg setimpal oleh Allah di akhirat kelak...

gaban said...

PAS4ever..

yg teman maksudkan, bkn org bawahan nakkan sanjungan atas usaha yg dilaksanakan dgn ikhlas tp cukup la sekadar keprihatinan drpd pimpinan..

teman xpernah masuk jemaah PAS,cm teman hanya pengamal agama ISLAM yg syumul..yg menegakkan agama Allah dimuka bumi

kalo ada yg xbetol pd pimpinan or ahli PAS,elok la kita saling tegur menegur tp bkn dgn cara menyakitkan hati..

kalo ada org menegur,kita kenelah terima dgn minda yg terbuka,jgn dicucuk sikit,riuhnye sekampung..

**TEGURAN UNTUK KEBAIKAN**

SIPUT SUNGAI said...

oi en gaban..cara TP ni menyakitkan hati...kenape engko yg dok bersuara..mana pi si Tpni...dia kena bertanggung jawab semua ni..aku sokong kita kena menegur kalau tak betoi...tapi bukan macamni caranyeee.aku setuju ngan dulu UMNO sekarang PAS..

gaban said...

siput sungai..

teguran yg mcm mana yg betoi..

habaq mai la..

bg tau kat TP..

blh dia jadikan panduan kalo nak menegor lain kali..

bagi la alternatif teguran utk dia..

**TEGUR MENEGUR AMALAN MULIA**

bodik said...

saudara2ku sekalian...kembalilah kita pd Al Quran dan Hadis. jgn bersengketa. rileks lah baru menang bukit gantang dgn selambau. peluh pun belum kering lg.

SIPUT SUNGAI said...

aku cadangkan..TP boleh masukkan kitikan dalam bloqni..tapi janganla terus masukkan pic macamni...lepastu janganla bagi ayat yg boleh menimbulkan pelbagai persoalan..tak baikla..kita kawan-kawan,menegur untuk kebaikan bukan lawan..lawan kita UMNO...jangan la layan kawan macam lawan..bukan nak berat sebelah,tapi encik gaban tengokla..kan dah sesama kita rasa tak puas hati...kita nak rapatkan persaudaraan dan menguatkan perjuangan..cara TPni seolah-olah nak merobohkan benteng kita yang bukanya kuat sangat lagini...maafla..aku rasa tak baguihla macamni...

Anonymous said...

TOPENG PERAK NI MCAM UMNO JUGAK...
PONDAN...
BERLAWAN CARA PONDAN..
KALAU ANAK JANTAN P LA FIGHT...
JANGAN LAWAN CAM PONDAN

Anonymous said...

Sidang ni sidang Tegur menegur. Yang Baik tetap baik. Tahniah pada TP dan Tn Hj Asmuni dan yang seperjalanan menuju kebahgiaan Dunia dan Akhirat. Salam ku pada TP, mengalir airmata ku berterima kasih kegigihan mu.

tok iskandar said...

dahlah tu.
rentikanlah...ok
menda-menda ni semua kita lupakan
amacam setuju

gaban said...

saudara siput sungai..

macam tu la bagus,

kalo kita nak bg kritikan,kita mesti bg alternatif pd kritikan kita tu..

jgn itu xblh, ini xblh,tp dlm masa yg sama kita xbg tau apa yg boleh..

insyaAllah,nasihat saudara akan dijadikan panduan..


Betol kata saudara,kita dtg ke blog ni utk mencari maklumat n mengukuhkan persaudaraan,jgn wujud rasa xpuas hati antara kita ye..

**BERMAAFAN DEMI PERSAUDARAAN**

PAS4ever said...

Tok,

kita setuju utk menghentikan perkara ni dgn syarat Topeng Perak mesti menarik balik kata² penghinaannya dan memohon maaf secara terbuka kepada Tn Hj Asmuni khasnya dan seluruh ahli jemaah PAS termasuk ahli pimpinan yg lain amnya...

jika tidak, saya rasa perkara ini tidak akan berakhir...

tok iskandar said...

itu dah jadi masalah peribadi kaulah pulak PAS4ever said.
mana boleh kita paksa orang mintak maaf.
nanti kalau dia mintak maaf tak ikhlas buat apa.
setahu tok blog ni tak patut jadi persengketaan peribadi
tok dah bagi nasihat
korang nak dengar atau tak terpulanglah
semua dah besar...ada yang dah anak dan cucupun
ok......sendiri mau ingat

tok iskandar said...

tok cadangkan kita tutup je topik ni.
kita minum dulu

Topeng Perak® Unmasked said...

Salam semua... apahal korang ni? sape suruh korang gaduh dekat sini? cuba la jadik cerdik sikit. tak kan la sebab aku letak gambar asmuni dekat atas tu korang nak sabitkan dia pulak dengan cerita ni?

oit..! apa masalah?

PAS4ever - apa masalah? ada aku sebut nama sape-sape dalam pos dekat atas tu ke?

apahal yang tetiba nak mengamuk?

enjoy nampak gaduh-gaduh...

rilex la... buang masa betul la, dari korang dok gaduh x tentu hala, baik korang pi buat solat syukur.

appara..! kalau aku letak gambar Bush dekat atas tu, aku nak kene mintak maaf dengan anak beranak bush n parti buruh ke?

adui... penat la korang ni...

jangan la jadik macam UMNO woi. kurangkan rasa sensitip tu, tak baik untuk kesihatan, esok2 kene darah tinggi susah.

Anonymous said...

oi!! topeng perak..ko yang perangai macam UMNO...ni nak mengelak lani..bukan sensitip,tapi bengang dengan sikap hang...

PAS4ever said...

Topeng Perak

tak perlu la ko nak berdolak dalih...

ko sendiri boleh lihat dgn mata kepala ko sendiri, betapa byk komentar yg tidak bersetuju dgn artikel yg ko tulis...

aku rase DS Nizar pun tidak bersetuju dgn ape yg ko telah tulis ug berbentuk penghinaan terhadap tuan Hj Asmuni...

kenapa?...atau skrg ko mula terasa bahangnya?

kenapa ko tak fikir dulu sebelum ko tulis artikel ni

gaban said...

mu ni TP buat lawok tgh2 male ni..

mati2 kawe ingat mu nok gocoh td,

terok bebenor teman ckp kelate,udah mcm org siam haha..

rupenya gambar tu hanya gmbr hiasan bg artikel mike kat bawah tu ye haha..

bijak bijak..

kita minum dulu..

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 11:37 PM - senang cerita lah... ikut suka hang... kalau rasa nak maki aku, ni no aku 013 973 9721, di persilakan.

seronok jugak layan penyokong PAS yang tak leh terima teguran ni.

Anonymous said...

..awat hang tak bubuh muka hang kat situ oiiiii....hampeh!!! puithh..

gaban said...

udah le PAS4ever..

entah2 hj asmuni ngan TP xde ape2pun..kamceng je..

mike pulak yg xtido malam ni kang marahkan si TP..

tok iskandar said...

daripada melatah tak tentu hala ni elok kita celebrate menang
manalah tahu ada puak umno kat sini yang sengaja cetuskan perselisihan biar kita berpecah
tok masak sangat dengan puak umno ni
cuma darah je bukan yahudi
tok anggap lepas ni kalau ada yang bising lagi dia berdarah umno
boleh tak

PAS4ever said...

Tok,

tgh nak sambut kemenangan ni lah si Topeng Perak telah buat 'spoil'...

kalau tanya siapa umno ker saper tu kena tanya Topeng Perak

gaban said...

memang ada pun tok..

cume dia xtunjuk je..

tp dr segi bahasa n provokasi yg dia buat,kita dah blh agak dia org belah mana..

kalo kita layan,makin menjadi la..

makhluk mcm ni satu spesis dgn syaiton nirrajim..

elok direjam dgn batu je..

Anonymous said...

TP, ape kata hang buang aje topic ni, blh tk? Kontroversi ni.. Dh jd gdh2 pun.. Mane th yg dok hentam hang tu org UMNO yg cb nk laga2 kn kita..

Topeng Perak® Unmasked said...

PAS4ever - orang tua cakap, kalau seronok sangat, nanti jadik musibah. jadi elok la masa ni teman buat "spoil". supaya yang dok happy sangat tu beringat sikit jangan sampai nasik jadi bubur.

Dalam kita dok happy ni pun teman nak pesan, minum ayaq suam banyak-banyak.

bila aku baca komen hang masa tekanan darah hang tinggi, aku teringat muka "orang atas" tu masa tekanan darah dia tinggi...

hang ni orang yang sama ka?

hahaha... jangan marah, nanti Tok Iskandar starlite hang aku tak dapat nak tolong, Gaban kalau dah jadik "satria" susah...

Bawak bersabar semua, moh kita pekene apple ganja.

kloklokloklokloklokloklok..!

Topeng Perak® Unmasked said...

Apple Ganja dekat Restoran Zambry sedap... sape nak blanje aku..?

tok iskandar said...

macam sedap je bunyinya
korang minumlah bagi pihak tok
air asam boi ada tak?
lepas ni kat mana lak PRK
tok harap bukan sebulan dua ni
penat tak hilang lagi

gaban said...

ape barang apple ganje..

dey zamry..kopi radix so

tok iskandar said...

korang agak-agak mamak zambri keja kat mana
tok lapar tose ni

PAS4ever said...

tak perlu nak tuduh kat org umno laaaa
masalahnya sesama kita ni ader yg tak reti bahasa...mengata org bukan main, terkena batang hidung sendiri pandai pulak dia melenting

sesiapa ahli PAS kat sini pun tiada yg bersetuju dgn aper yg ditulis oleh Topeng Perak ni...

masalahnya skrg, kita boleh lihat sendiri gelagat si Topeng Perak dgn dolak dalihnya...

ingat pepatah melayu, " terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya "...

Topeng Perak® Unmasked said...

hehehe... tok...teman guling2 baca konem tok tu... hahaha... tetiba lak tringat zanbry... ada la pulak yg lapa tose memalam nih...

standby la kalau jadik bulan jun ni ada kor by election...

lokasi - rahsia... mungkin jugak DUN taman tasik tepen... muakhakhakha...

Topeng Perak® Unmasked said...

PAS4ever - ai... tak turun lagi darah kamu yer... tekan la nombor teman tu, teman sudi mendengar cemuhan keme... kalau segan takut nombor keluar, pi la pablik fon...

kan kan kan kan kan..?

gaban said...

ait tok..

nak PRK lagi??

tok kene byk2 doa osman,jamal n hee berubah fikiran la..

**MUNGKINKAH TERJADI**

tok iskandar said...

tok harap lepas ni semua penyokong PR kat sini jangan terikut-ikut over PAS4ever
Asmuni tu tak marah kat TPpun tapi kau yang lebih
elok biar mereka settle sesama mereka
tak payahlah kau nak nyibuk
lepas ni jangan layan puak-puak macam ni kalau mereka sengaja jadikan isu perkara tadi
tok nak pi makan tose dulu
lapar bro

tok iskandar said...

tok nak kerusi pasir mas.
mari kita beramai-ramai solat hajat
mintak berahim ali letak jawatan MP Pasir Mas

Topeng Perak® Unmasked said...

tok... teman serahkan kerusi pasir mas dekat tok, teman nak dok atas lantai je...

korang rasa Parlimen Danok bila nak buat pilihanraya ya?

prblogger said...

Apple Ganja?...Tembikai syabu ada tak?

dugong_darat said...

to Pas4Ever...

aku bukan kan rasa dilayan macam raja... tapi aku tetap terasa kalau dah dilayan macam anak tiri yang ditirikan...

Ko nih cakap lebih nih... mai la sini aku nak tgk sikit muka ko...

Nak tau jugak maner yang 4ever nih...

to Tok Iskandar...

Tok... bila la nak mai sini... jom sesama cari tosei... saya pun lapor jugak nih...

dugong_darat said...

To Tok_Iskandar...

Klu tok bertanding kerusi pasir mas... teman ng TP gerenti datang untuk tolong tok kat saner...

Janji ader streamyx ng berukband...

Topeng Perak® Unmasked said...

prblogger - ayaq ketum ada la... pi mintak ngan Shabery nuh... layan buih maaa...

tok iskandar said...

danok apa ada TP,
tempat mail and the gang joli adalah
pasir mas boleh gak makan nasi kerabu,nasi berlauk,kuih tahi itik,kuih akok
dekat dengan rantau panjang dan golok
boleh pi shopping
selimut tebal toto,baju jersi bola
sebelum tok pi makan tose kat warung mamak zambri tok nak mintak korang baca point penting kat bawah ni.ada yang tok ambik daripada blogger lain dan idea tok sendiri
taktik-taktik kotor umno yang dikesan
1.bawak pengundi hantu dengan bas dan bila dikesan,isi hantu-hantu pulak dalam keta dan van.
2.benarkah ada kenderaan agensi kerajaan seperti RTM dan keta polis bawak pengundi.elok disiasat perkara ini.
3.provokasi cetuskan pergaduhan tentang poster dan bendera.kemudian FRU dan polis datang.time kecoh tu bas bawak pengundi hantu pun tak sedar.
4.lain kali bila polis berikan arahan turunkan poster atau sepanduk kita kena ingatkan kepada petugas jangan akur selagi tiada arahan daripada pegawai spr.
5.di setiap pondok panas elok ada ketua untuk elakkan provokasi.
6.penyamar atau spy perlu dikesan.bila melaporkan diri pastikan mereka ahli parti.jika bukan jangan tempatkan mereka dalam markaz dan rumah petugas.
7.kena ada link sesama bloggers.masukkan tranungkite.net dan lain-lain lagi dan wujudkan bloggers kesatuan setiap negeri untuk memantau kerajaan umno-bn.perlu ada bloger-blogger lain untuk melawan dakyah dan fitnah bloggers umno
8.kawalan 24 jam oleh petugas PR di kawasan masing-masing untuk mengesan kartun yang menghina yang disebarkan oleh anasir tak
bertanggungjawab
9.untuk elakkan jem yang mungkin sabotaj parti lawan.elok perbanyakkan unit bermotor atau keta kecil seperti kancil.
10.masalah petugas PAS dilarang masuk kampung oleh puak-puak umno kerana bukan orang tempatan.lain kali di setiap markaz perlu ditempatkan sekurang-kurangnya seorang dua orang tempatan untuk membantu

dugong_darat said...

brup brup brup bunyi nyer...

Topeng Perak® Unmasked said...

dugong - tu bunyi ekzos kereta ke ekzos kau?

tok iskandar said...

Tok nolong je dugong darat@DG
kau nak join tok makan tose..anytime
tok satu keping tose tak cukup
tose masala memang sedap....
korang dah penah taste ke?

tok iskandar said...

tak lama lagi kerusi umno pulak ada PRK
kita tunggu Pak Lah letak jawatan
anak buahnya yang tak jadi menteri lagi boleh le join masuk PR

dugong_darat said...

to TP...

tu bunyi buih mulut shabery...

to Tok Iskandar...

tosei masala...???
huyo macam best jer...
selama hari nih saya ingat tosei telur jer yang best...
uper nyer ader lagi..

DEY ZAMBRY... TOSEI KASI TAMBAH LAGI 4... untuk Tok Iskandar...

Anonymous said...

nampaknya seperti biasa Topeng Perak akan mendapatkan pertolongan drp geng2 bloggers yg sealiran dgn nya...

panggil lagi, ramai lagi tak pe...

kita sama tengok nama2 geng2 bloggers yg menyokong artikel kat atas ni...

Topeng Perak® Unmasked said...

Tok, PAS4ever, Gaban dll - pagi esok teman naik bas jam 10:30 pagi, balik kampung (dah lama tak bunuh setan), kampung teman jauh kedalam, tak de tenet, tak de broadband.

Teman Mohon Sembah Derhaka untuk bercuti selama 3 hari...

Ahad teman muncul balik insya-Allah.

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 12:30 - aku suka spekulasi hang tu. aku harap sangat supaya hang aktif berpolitik dan ambik tau tentang politik. insya-Allah x sampai setahun ko akan paham.

aku tak mintak pertolongan sesapa. tapi kalau ada yang datang, Alhamdulillah.

tok iskandar said...

anonymous kau jangan main tuduh ikut sedap mulut je
bila masa tok sebelah TP
kan ke TP dah bagi no HP dia,korang tak puas hati call ajelah dia
cakap apa yang patut
tak payahlah nak panaskan suasana kat sini
oklah semua,tok nak makan tose masala dengan ayam tandoori
mamak zambri teh thani wunekk

dugong_darat said...

to anon 12.29pm

Poooo dah la...
Ko ingat aku berkenan sangat nak sokong post Mamat yang duk tepi aku nih...

Adachit...

Baik aku layan tgk video aku...

cuma sebab aku takder video nak edit ng buat... aku pun layan kat post nih...

Aku bukan nyer kisah sangat tak senyum tu... sebab dari rupernyer... kalau senyum pun tak beraper nak berahi aku tgk...

cuma bab tak reti berbudi basa tu yang aku hangin sikit... tak reti nak respect orang... cara cakap macam dalam court... aku tak dengar aku takder la kuat terasa nyer... tapi kawan-kawan aku yang terasa nak letak kat maner lak... celah ketiak aku ker???

tok iskandar said...

Selamat jalan romeo.ehh tu lagi ramlah ram kan.
apa-apa ajelah.ehh itu shamsul ghau ghau.
esok masih ada...jins shamsuddin pulak
balik kampung..sudirman
oklah selamat jalan.dont drink and drive

prblogger said...

Demo nok balik esok doh?,kirim budu ngan jeruk mame supek..

Anonymous said...

aduhai...anta ni kurang bijak la..
org sebegini hebat anta ckp mcm ni?
kenal kah anta dengan hj asmuni ni?
kalu x knal baik diam dan jgn cuba melakukan provokasi.x sangka sungguh setelah bertungkus lumus dalam mengarah dan menangani pilihanraya ini,ini balasan yg beliau dapat?
buanglah post ni.

tok iskandar said...

ok semua,tok nak gerak dulu
tak gerak tak makan
tak makan tak adalah GERAKAN
biarlah puak umno enjoy kat sini
depa dapat duit dan makan upah
korang dapat tak beskal free dengan RM300
dekat je rumah tok dengan mamak zambri
siapa nak join tok

Topeng Perak® Unmasked said...

prblogger - x leh janji tuh... x tau ado ko x dop, demo duk mmano?

tok iskandar said...

join makan tose je

prblogger said...

Takpo la..kawe berlawok jah..kawe KL..tapi asal KB...demo?

dugong_darat said...

to Tok Iskandar

kalau dekat-2 sini boleh join sekali... lapo nih tok...

to anon

nih la perangai UMNO yang kene kita buang...
kalau kita rasa dia tu hebat...
aper salah dia kita diam kan...

aku tak nafikan dia memang hebat...
aku penah lihat track record dia...
tapi kalau ader yang salah kita tegur la...
bukan diam kan ajer macam UMNO...

Topeng Perak® Unmasked said...

Kawe asal KB, kolupo abah kawe ado, KB ma kawe ado, lo ni lepok Perak sapa KERAjaan BN mapuh.

tok iskandar said...

wokey....Dugong Darat
Kehebatan seseorang diukur dengan kesabarannya menerima ujian daripada Allah..betul tak?
lagi hebat dia kalau berlapang dadah memaafkan orang
tak ke gitu anon
kau dah call ke TP
kalau kau gentle pi call dia
ok....

prblogger said...

aaiii..guano banyok cawangan demo..?takpola..timbuk berat Kerajaan BN sampai selok..

prblogger said...

http://4.bp.blogspot.com/_PUqpQGtb70c/Sdym2hMPknI/AAAAAAAAC9U/3SEqa-JZcrQ/s1600-h/rotizambry.jpg <---Tok,nah toseii terbang satu..

Topeng Perak® Unmasked said...

prblogger - lagi banyok tepat KERAjaan buat gilo, lagi banyok cawangan kawe bukok. lagi banyok cawangan kawe bukok, lagi cepat KERAjaan BN reboh.

PRU-13 kito pereboh terus UMNO/BN.

tok iskandar said...

komen anonymous said kat blog albanjari,
PAS AKAN MENJADI SAMA SEPERTI UMNO

UNTUK MENANG PAS PERLUKAN UNDI ORANG KAFIR

LU FIKIRLAH SENDIRI

so,eloklah kita berhati-hati ada pencacai umno kat sini
kita jangan layan mereka
gaya cakap anon tu macam puak umno je

tok iskandar said...

oklah dah panas enjin keta
nak pi makan tose

Anonymous said...

nak berkenalan dgn TP boleh ?. untuk menghormati TP. dari melaka.

Anonymous said...

kpd TP
ana tak pasti ape perteligkahan anta dgn hj asmuni..cuma ana rasa mcm tak brp syok la camni..tapi ana tetap sokong anta kerana menegur kesilapan pimpinan...ape2 pun tahniah buat anta dan semua blogger PR di atas bakti yg di curahkan..salam kemenangan utk semua! takbir!

-pemuda PAS Indera Mahkota

Anonymous said...

mung TP kalu doh xsuka cara dio bekecek. jupo dio muka to muka la. mung jugok royat xse buak provoksai dale ni. pahtu yang mung dok siar dale blog ni apo crito. bukan dio tahu terus pung mung dok maroh dio. xpayoh la nak tayang dale ni. gi nun jupo dio depan-depan. oyat dio.. asmuni aku tok puah ati mung kecek kasar nga aku!!! abih cerito. nok suruh dio mitok maah pung buleh. niat mung sebenar buat masok isu ni dale ni bakpo? x payoh nok kecoh2 la gu. aku kalu ado no talipon dio aku bui doh ko mung. talipon jah dio. mung nak marah, nak oyak gapo pung oyak. cari la nombor dio. x leh? mung nok kelik doh ko tu? jale molek deh. naik keto ko bah? aku male xdi dok ikut jugok blog mung nak tahu result. dok harap ko tv pah sudoh dok oyak dio mene di bate aii. timo kasih la pasa brito mung n de geng cepat2 blako. bereh boh. gi la kelik tido. mung x letih bekali. tu yang dok marah sgt tu. assalamualaikum.

cyberboron said...

Alangkah indahnya kalau kita memeriksa diri kita masing-masing. Hj Asmuni periksa diri. Topeng Perak periksa diri. Aku pun wajib periksa diri aku sendiri.

Lepas tu kita pakat2 muhasabah bersama. Hj Asmuni kemukakan kelemahan Topeng Perak yang dia nampak. Topeng Perak pun kemukakan kelemahan Hj Asmuni yang dia perasan. Hj. Asmuni akur terima teguran Topeng Perak. Topeng Perak pun akur terima teguran Hj. Asmuni. Aku pun mau tumpang sekaki, ditegur dan menegur.

Setakat malam ni, aku nak selesaikan check diri aku dulu. Setakat check sikit2 ni pun, dah 16 kesalahan dan kelemahan diri aku yang aku sendiri dapat kesan. Besok aku nak sambung lagi memeriksa dan menganalisis diri.

Insyaallah lusa aku akan mula menilai ke luar diri aku pulak. Maknanya teropong peranan, keberkesanan, aksi dan pencapaian kawan-kawan. Kalau ada yang aku yakin perlu dikemukakan, insyaallah aku akan buat teguran. Cara aku la.

Aku lebih bahagia begitu.

Aku tabik spring pada semua yang terlibat di PRK Bukit Gantang, daripada presiden-presiden parti sampailah ke bawah. Semuanya menyumbang kepada kemenangan ini. Syabas & tahniah!

uwais said...

Salam..

Cukuplah, TP boleh tak buang artikel tu..banyak fitnah lagi daripada manfaatnya. Dah Allah beri ganjaran atas usaha kamu semua (bloggers)memenangkan PAS di Bukit Gantang, tunjuk pula rasa tak puas hati pada semua 'tetamu'. Betullah mcm kata cyberboron, semua kena muhasabah, masing-masing bekerja untuk menangkan Bkt. Gantang.

Yg rasa buat kerja banyak jangan riak, yg rasa buat sikit jangan sedih..siapa tahu kemenangan ini ALLAH beri adalah usaha orang sikit buat kerja tapi paling ikhlas niatnya..Fikirlah..

KITA TIDAK MAHU MEROSAKKAN AMAL KITA SENDIRI KAN??

Sakuragi said...

Semoga selepas dapat menawan Putrajaya, maka semua pejuang2 akan tersenyum manis. Jangan pula terhasut dengan syaitan, maka kita berkelahi dan bermasam muka kerana pangkat dan kedudukan.

Syabas kepada bloggers, dan teguran yang membina pula - apa salahnya?

Sekian.

gaban said...

wah panas isu ni hehe..

mana yg baik jadikan panduan mana yg buruk jadikan sempadan..

wokey la TP,selamat balik kampung,pandu cermat jiwa selamat..

ingat,,balik je ahad ni mike terus post cite2 yg sensasi ye..

kalo boleh hantor je beEND ke neraka jahanam..

**JGN PANDANG BELAKANG,TP PAKAILAH TALI PINGGANG BELAKANG**

Anonymous said...

Salam utk
Anda BloggersNetwork dan kita berjaya berjaya berjaya
Tentang gambar kawan kita tak reti senyum tu,
kita anggap dia sedang tention agaknya....
tengok dari baju diatu member kita juga... tapi tak taulah.....

Anonymous said...

memang pun. kami kat bukit selambau pun sama gak.. ada tu kami tak bwk broadband. x leh nak tgk internet. saya pun tumpang la tgk kat member separti tapi dia tutup (geng selangor menyombong)memang mcm 2 kot.

Bukit Besi said...

Youp dah cakap sama dia ka blum...cuba try cakap..insya-Allah..mmg mesra punya...jgn tengok rupa je...

Anonymous said...

yang menjadi pemimpin kena mesra dengan semua...jangan hanya yang kenal aje baru nak mesra...yang x kenal buat menyombong tak nak tegur...apalah salahnya senyum (walaupun dilahirkan dengan muka tak senyum) bertegur sapa...angguk kepala sikit...angkat tangan ka...dah cukup...kami orang bawahan memang tau pemimpin banyak kerja...dan kami pun tak le nak dilayan lebih2....tapi hargailah orang bawahan...pemimpin memang x kenal kami,tapi kami kenal pemimpin...dan lagi kalu beri arahan tu...jangan le anggap orang bawah ni macam kuli..."mulai hari ni semua kena tinggal kat bukit gantang...tapi saya nak balek rumah..kesian isteri saya tinggal sorang....."bole ke macam 2....

Anonymous said...

TP suruh org berhenti bergaduh,tp mengapa TP masih membiarkan picture Hj Asmuni berada dalam tu?

Buang la gambar di atas tu dan mintalah semua org berhenti bergaduh..

Kita semua sokong PAS.PAS ajar kita ikuti cara Islam.

Tanya balik diri kita..APAKAH PERASAAN NABI SAW APABILA MELIHAT UMATNYA YG KONONNYA MENYOKONG ISLAM TETAPI BERBALAH SESAMA SENDIRI? .. Gembira atau sedih,bahkan menangis.

Kalau kita sendiri yg sokong ISLAM dah berpecah,apakah kita nak harapkan UMNO utk bersatu?

Islam ajar macam mana nak selesaikan masalah..Islam ajar,di antara perpaduan(Ukhuwwah) dan perbezaan/perselisihan .. Islam mewajibkan kita mendahulukan Ukhuwwah.Kalau tidak,semua akan menanggung DOSA.Tok Guru Nik Aziz sering pesan spy kita semua jauhkan dosa sbb dosa tempatnya di neraka.

Jd,tanggapilah perselisihan ni dgn cara yg betul sehingga tidak menimbulkan perpecahan.Kalau tidak,masalah TIDAK AKAN SELESAI dan perpecahan akan terus berlaku.

TP,bukan ke ramai org bagi cadangan spy TP selesaikan masalah ini dgn berdepan atau call sendiri dgn Tuan Hj Asmuni.Kalau TP letak dlm blog ni pun,dia bukan tahu.

Tuan Hj Asmuni mmg tidak sempurna,dia manusia.Tp dia telah byk memberi sumbangan kepada PAS,begitu juga TP.Tp bila TP buat mcm ni,TP akan menimbulkan fitnah sehingga boleh menyebabkan org melihat bhw Tuan Hj Asmuni seperti seorg pesalah besar.Padahal masalah ni boleh diselesaikan dgn cara yg baik.

Saya tak nampak sebrg jalan utk tutup pergaduhan ini melainkan TP sendiri yg memulakannya .. Buang entry ni dan minta semua berhenti bergaduh.Itu cara yg terbaik.Kalau Tuan Hj Asmuni tak nampak pun,tp Allah nampak TP telah buat suatu kebaikkan.

Marilah KITA MUHASABAH.

Saya rasa org PAS semua terbuka utk terima nasihat sbb PAS sering mahukan pendokongnya sering muhasabah diri, krn kita nak pejuangkan ISlam, dan Islam sentiasa perlukan org yg sentiasa bersih hatinya.

INGATLAH PADA ALLAH SBB ALLAH SEDANG MELIHAT BURUKNYA PERANGAI KITA DALAM NI.

sutera said...

sian kat die... ;)
mungkin dier ter'taksenyum' 5 saat je
sakit perot kot
tang 5 saat tu la tersnap gambar ni

---jangan teros judge orang

Anonymous said...

sedar lah sikit...duit tabung bloggers tu siapa yg sumbangkan...

kita semua sumbang duit bukan utk dptkan berita menghina org mcm ni...

kalau ada masalah boleh jumpa direct...jgn campur adukkan soal masalah peribadi...

lama2 takde org berminat dah bukak blog ni...

hang jgn sombong...aku tak halalkan duit yg aku sumbang kalau hang buat artikel menghina mcm ni...

kalau nak tegur, tegur cara yg bersopan...

Anonymous said...

aku quote balik artikel kat atas...

Belajarlah Untuk Senyum ( tajuk OK )

Ada antara kita yang tak reti nak "senyum" dan "kurang pandai" berbudi bahasa. pangkat bukan alasan untuk bermegah diri. kedudukan setinggi langit bukan tiket untuk meninggi diri. ( cantik ayat ni, common...boleh diterima )

Belajar hormat-menghormati sesama sendiri.( OK ) awat..? memang projection muka memang macam tu sejak lahir ka? ( tang ni KO, aku betul2 tak setuju, kenapa ckp lagu tu TP?...aper muka hang lebih hensem dr dia kaa?..jgn hina org lagu tuu ) awat..? memang tak reti nak sembang baik-baik ka..?

Piiirah..!

Anonymous said...

Topeng Perak ni bukannya ahli PAS !

sebab tu dia hina pemimpin PAS...

Anonymous said...

CUKUP-CUKUP. SAYA HARAP KITA TAMATKAN SEBARANG KOMEN DAN PERGADUHAN. KALAU TIDAK, AKAN ADA YANG AKAN MENJAWABNYA & MASALAH TENTU X KAN SELESAI. BIARKAN INI SEBAGAI KOMEN TERAKHIR.

Mohon kerjesama SEMUA PENDOKONG ISLAM .. kalau UMNO tgk, langsung dorg tak nak ambil kita sbg contoh. Yang lebih malu lagi kerana ALLAH tgk.

"Sesungguhnya Orang Mukmin itu BERSAUDARA, maka damaikanlah diantara keduanya semoga kamu beroleh RAHMAT"

Tq

Anonymous said...

siapa yg mulakan provokasi ni semua kalau bukan Topeng Perak?

org ini lah yg sepatutnya bertanggungjawab...bukan pembaca!

soal umno tgk ker aper tu soal lain...

soalnya skrg blogger yg kononnya menyokong PR yg menghina pemimpin PR sendiri...

polemik ini takkan berakhir selagi Topeng Perak masih nak tunjuk besar kepala!

Anonymous said...

Ok, kita semua minta TP tolong tutup & buang entry ni spy tak ada lagi org yg panas.

Mohon kerjasama dari TP utk selesaikan di pihak TP dan semua pembaca pula diminta berhenti memberi komen.Jgnlah menyakitkan hati sesiapa lagi.Demi Ukhuwwah Fillah.

Saya sgt malu bila baca komen ni semua.Nampak seolah spt tidak matang .. padahal kita ada matlamat besar utk Islam.

Tanpa menafikan hak utk mengkritik dan menegur,sy harap kalau lps ni TP berkesempatan bertemu dgn Tuan Hj Asmuni,gunakanlah peluang tu utk bawa berbincang dgn baik.Itu yg lebih baik..Mcm nak tegur ibu bapa juga la,bukan x bleh tegur dorg,tp Islam ajar beradab dlm menegur.Kalau tidak,jd dosa je.Begitu juga dlm semua hal,nak tegur bleh,tp biar dgn salurannya.Kalau tak,lain padahnya.

Itu yg perlu kita semua fahami.Bukan atas alasan HAK & KEBEBASAN utk menegur,kita pun main tegur je tanpa saluran dan cara yg betul.Ada cara yg Islam ajar.Sebab itu,kembalilah kpd manhaj Islam bila berlaku msalah,insyallah mslah akan selesai.Itu yg PAS ajar.

Ok,sekali lagi..mohon kerjasama semua demi Islam dan PAS yg kita perjuangkan.

"ALLAH MATLAMAT KITA,RASUL PANDUAN KITA,JIHAD JALAN KITA,SYAHID CITA-CITA KITA".

Anonymous said...

saya setju tp tarik artikel ni...dan saya lagi setuju kalau hj asmuni berubah ....

Iron_Mask said...

salam....pergh sampai 155 komen....

anyway.....topeng perak....ni aku dah mai topeng besi plak....besi stainless steel....tahan karat lagi...

kepada yg duk menghina abang(yer ker...umur aku 38 dah) aku si topeng perak....jaga korang....kalu jumpa dgn aku....aku bantai dgn topeng besi aku....paha kaki kiri aku pun ader besi...panjang 32 cm....jaga korang.

kepada adik/abang topeng perak...relax....kat skolah aku pun sorang cikgu yg jenis mcm org yg hang cakap tu....sepanjang aku kenai dah 2 tahun....tak pernah sekalipun dia cakap elok elok dgn budak budak kat skolah....kalau keluar suara jer...menengking jer tau...pagi tadi pun sama....aku suruh anak murid aku ambil barang sukan kat stor....dia tengking...mmg aku rasa mcm nak pi tengking balik jer...cara aku senang jer...aku elakkan diri dari bertembung dgn dia...atau bersembang dgn dia...kalau dia ader di tempat yg sama dgn aku...aku buat buat mcm dia tak der..habis crita...dia pun parasan kot aku tak brapa suka perangai dia...

so abang/adik topeng perak....biarkan luncai terjun dgn labu labunya....hang buat mcm aku buat...lelama dia mesti sedar....hang nyer blog ni...tiap mlm aku masuk...sama dgn blog bro al banjari...sehari mesti lebih sekali akumasuk...nak membaca crita korang....

ok...salam

Anonymous said...

Topeng Perak ni kalau tak kerana PRK kat Bkt Gantang ni harus dia tak kenal siapa Tn Hj Asmuni ni...

cara dia tak suka kat Tn Hj Asmuni tu sama lah mcm maner dia tak suka kat Dato Mustaffa Ali, Pesuruhjaya Pas Trg...

sape² masih ingat mase PRK K.Trg dulu?...Topeng Perak dan gerombolannya hanya pegi ke KT mlm jumaat, sehari sebelum hari pengundian...kenapa lewat?

hang memang tak suka kat PAS Trg kaa?

persoalan yg masih belum terjawab...

Anonymous said...

topeng perak ni memang celakaaaaaaaa...kia kena berhati-hati dgn org macam tp ini...dah buat salah tak reti nak ngaku...kata kat orang pandai...puithhhhh..

MrNorthCorner said...

Apasal lu olang bising-bising? sesama kita ni kena give n take le. Nak bikin apa pun kena pikiq kesan pada jamaah. kita semua ahlinya ingat perjuangan kita bukan perjuangan individu!

p/s: untuk dihormati kita mesti tahu menghormati.

wassalam

Anonymous said...

Ha! mana lagi? Semua dah penat. Bagus. Pergi tidur besok sekolah.

kobe said...

Buang yg keruh amik yg jernih,Baru teguh Peribadi.......sedang lidah lagikan terketik....Ajakla Hj.Asmuni gi make air mana2...Tu pun kalau dia nak.....ha ha

Xenan said...

eh TP minat nak g danok ka?hehehe.Wa leh sediakan tourist guide complete.

Pilihanraya mayor die baru lepas sblm PRK Bkt Gantang rasenye.

Btw
kalu dtg Danok bawak la camera.Banyak gamba org besar kita leh tangkap.KP2 gomen pon ramai.Ujung minggu kat danok dah rasa cam kt Malaysia.

CYBERCDO said...

Apa nie kecoh-kecoh? PRK dah menang, duit dah masyukkkk, hampa semua sepatutnya.....WAKKAKAKAKAK.....KAKAKA...KIONNNGGGG

Anonymous said...

Ingat Semua

SALAHUDDIN AL AYUBI TIDAK PERNAH SENYUM SEHINGGA DAPAT KEMBALI TANAH PALESTIN..

aPAKAH dIA JUGA SEORANG YG SOMBONG?
Dia perwira dunia, dia ketua kepada sejumlah besar Kaum Muslimin..

Tak caye tanya cik gogel, dia pun tahu..

budi baik said...

kalau dah kerek tak bertempat abes la.. agak2 la nak kerek pon kan. aku orang pas gak. tapi tengok orang kerek2 ni aku memang kutuk je. apehal lu pas4ever? nak marah?
ingat orang pas maksum ke tak bleh kene tegur?
PR naik sebab mesra rakyat. kalu muke kerek nak mesra apenye.. lu pikir la sendiri..
nak kerek pon agak2 la.. orang laen pon kerek jugak.

Anonymous said...

aku jumpa hj asmuni dia kirim salam kat topeng perak
lepas tu aku jumpa topeng perak dia kirim salam kat hj asmuni
SELESAI...TAKBIR

Anonymous said...

masing2 dah berkirim salam
tiada lagi selisih faham
kalau ada yg ungkit juga,
itu memang kerja syaitan
-hamid JP.

Anonymous said...

Ok ..sampai disini saja...Oleh kerana aku peminat blog TP dan aku "kenal" Hj Asmuni Awi secara dekat( No Hp pun aku ada )...Dan kebetulan aku menetap di KB, Kelantan...Kalu demo kelik Klate call kawe...Nanti kawe call demo....

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH...
kerana saling memaafkan,
hj.asmuni dan topeng perak akan mendapat mahligai di'sana' nanti
itulah janji ALLAH...

ICT PAS Kuala Kangsar said...

die perosak perjuangan PAS yg asli,dh byk cite yg aku dengar tentang die...die mementingkan golongan professional,,,,,ulama' pemimpin kite.......jgn percaye kate2 die....contohilah pimpinan kte d kelantan.....ayuh!
bangkitlah ulama'....betul kn segala salah faham ini