"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 08, 2009

The Best Moment - malaysiakini

Reactions: 
Ni photo paling best. komen, komen..! Klik gambau geng...

17 comments:

cathenclox said...

aku no 1!! lawa bro.. musti gian dak BPN tgk..hahaha

cathenclox said...

kamera jenis ape bro pakai ni? resolusi tinggi.. jeles nye..saya nak amek gmbo lampu liplap sempena besday sultan kelantan pon susa.. asek gegar je..

Topeng Perak® Unmasked said...

Aku pakai Sony Alfa 200 je... camera pinjam. angan-angan nak beli Canon EOS 450d, tapi tak dak modal beb... pinjam je la yang mana ada...

Hahaha...

Anonymous said...

cantik gambar tu.Tahniah TP!!!

:D

kuda_laut said...

beliau mmg tak penah lekang dari kameranya..macam ibarat sepasang kekasih..yg sentiasa berdua duaan..hahahahahahaha..ko mmg terer la TP..kagum aku..suer2 bloggers team smalam mmg hebat..

Anonymous said...

salam...

tau x mane nak dwnload video perarakan semalam???

tok iskandar said...

Alhamdulillah.PR menang di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

Segala penat lelah petugas,bloggers dan semua penyokong dan pemimpin PR terbalas sudah.
Kemenangan 2-1 boleh dikatakan sangat cemerlang biarpun tewas di Batang Ai.Terima kasih dan syabas kepada petugas-petugas dan mereka yang terlibat untuk memenangkan calon PKR di Batang Ai.
Pengaruh Taib Mahmud sangat kuat dan kekurangan maklumat terkini pengundi-pengundi di kawasan pendalaman menjadi faktor mereka tak celik politik.taktik BN menguasai tuai atau ketua rumah panjang memudahkan BN menguasai pengundi-pengundi rumah panjang selain wang ringgit malaysia untuk 8 ribu pengundi Batang Ai.

PR perlu bekerja lebih keras untuk menawan Sarawak.Ada yang kata tawan Sabah lebih mudah daripada menawan Sarawak

itu analisis tok untuk PRK Batang Ai

Anonymous said...

tahniah tok sume
berjihad kerana Allah
...tabik spring kat sume blogger

Anonymous said...

tok iskandar, lama xjengah sini..

tq kat sape yg sponsor bunga api tu..

cathenclox said...

mahal x? aku beli pon yg paling kopa a.. 4oo.. samsung.. tp problem beb..dalam sepuloh,musti ada 1 gmbo rosak.. tp xpe,hasrat nk ada dgcam tu tercapai jugak..hihihi

pengliporlari said...

wa tau..itu munge api kt dewan perbandaran tadi malam lo,lepas itu kira undi result..wa pun ala maaa..wa pun diaolang tak kasi masuk,wa ingat nizar saja tak boleh..apa??wa pun kasi undi ma..tak boleh meh?tapi bagan selai punya la..huoseaw lu

Xenan said...

Power la bro,
smlm wa try gak amik gamba bunga api tuh tapi sbb hujan + punya ramai org keliling + kemera wa yg sedih..wa gagal.huhu.Smlm gamba semua agak hancur la.

jinbara said...

salam...
hahahahhaha mcm kat purtajaya je...i.allah x lama lg aku rs...so mari kita trskan perjuangan untuk pakatan rakyat....

Sakuragi said...

awat gambaq yang bawah tu, bila meletup dia jadi warna biru?

marauhirang said...

Salam...
Nak Tanya Sikit Pasal Gambar Tu
Setting dia camne?

Berapa AF dia?
Berapa laju shutter speed?
ISO/ASA apa bro pakai?
Lensa apa yang bro pakai?
Ada apak filter ke?

Hari tu kawan ada gie ambik gambar bunga api kat kuala kangsar...Waktu Sambutan Jublee Pemerintahan Sultan Perak ..
Malangnya semua hampeh...x jadi bro..

Kawan pakai Canon 400D + Lensa standard...

hehehehehe

Topeng Perak® Unmasked said...

salam marauhing - pergh... banyak soklan tuh... x pe, aku try jawab...

aku pakai kamera Sony DSLR Alfa200 (kamera pinjam).

Settingnya -
AF - 5/6
Shutter speed - 1/125
ISO - 400
lense aku pakai standard je - 15-75 tanpa apa-apa gadget tambahan.

Kalau dengan camera kau (canon 400d) aku ingat lagi cun beb... aku dok mengidam paling kurang pun canon EOS 450d tapi apakan daya uwangnya nggak ada...

marauhirang said...

Salam TP...

TQ atas informasi...


Sony Alfa200.....
Best oooooo.....
Vivid colour x de tandingan....
Dulu aku pakai kamera pekak sony cybershot.....Ambik gambar bunga api cukup cantik....
Pakai canon....nak ambik gambar yang yang berkaler-kaler cukup susah.....Rasenya aku yang x pandai..Macam macam-macam setting aku cuba....x juga jadi...

Cuma D400 nie cantik kalau ambik gambar nature.....Tapi light kena cukup la.....

Tentang komen hang mengenai saf kepimpinan gerak kerja pilihan raya BG tu.....aku respek abis...

Jiwa seni macam kita nie sukar nie sukar nak di fahami oleh orang lain.Keberanian hang menegur aku cukup respek....

Lastly.....aku dah tengok galeri gambar hang...mantap oooooo.
Tahniah.....