"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 08, 2009

Terima Kasih Dari Kami BloggersNetwork@Perak (bhg iii) - malaysiakini

Reactions: 
Terima kasih dari kami BloggersNetwork@Perak kepada semua sahabat-sahabat bloggers yang bersama-sama menyalurkan, menyampaikan, berkongsi dan menyebarkan maklumat-maklumat terkini kepengetahuan umum.

Komuniti ini tidak akan sekali-kali undur dari medan perjuangan.

Dekat ataas tu phot bro Pyan Habib, semalam bro kita sempat jugak bersama meluangkan masa dengan kami. ku rock beb..!

Jom jenguk blog bro Pyan Habib... sape tak kenal bro Pyan Habib memang nak kena sesah..! hahaha...!!!

2 comments:

tok iskandar said...

Tok nak ulas tentang PRK Bukit Gantang.
Kemenangan cemerlang MB kita dengan majoriti 2789 undi boleh dikira sebagai referendum rakyat terhadap kepimpinan najib.
PAS menang di Dun Kuala Sepetang dan Dun Changkat Jering.Undi kaum cina meningkat dari 65% kepada 75% dan undi Melayu meningkat daripada 40% kepada 43%.Undi kaum India tok tak tahulah pulak.ada kemungkinan meningkat juga.

Satu tamparan hebat kepada kawan baik Anwar,Zahid Hamidi yang juga Pengarah jentera PRK Bukit Gantang.Najib tengah marah pasal maruahnya tercemar.tak tahulah kau dapat ke tidak jadi menteri esok.
Isu kau hadir majlis yang ada penari separuh bogel dan adakan perjumpaan dengan ketua kongsi gelap antara punca kemenangan PAS di Bukit Gantang.Terima kasih tok untuk Zahid Hamidi kerana masih ingat dan sudi menolong kawan-kawan lamanya.

Changkat Ibol pulak jadi kubu kuat PAS dan kawasan ini menjadi zon bebas UMNO.Mana-mana petugas UMNO nak gantung poster dan bendera UMNO kena mintak bantuan 100 FRU.Ikut laporan paperlah.TV3 sukupun ada laporkan berita kat changkat ibol ni.Kampung air puteh jadi kontroversi sehari sebelum nak mengundi.Petugas PAS dan UMNO berebut tempat dan berperang mulut pasal nak gantung poster atau bendera parti kesayangan mereka.

Petugas UMNO tak benarkan gantung sepanduk Altantuya dan UMNO rasuah.Penyokong PAS pulak cakap dah memang rasuah apasal tak leh gantung.

Terpaksalah beberapa trak FRU dikerahkan malam tu untuk meredakan ketegangan.

Tok kagum dengan semangat petugas PAS dan rakan-rakan mereka daripada DAP dan PKR.Sekitar pukul 10 pagi hingga 1 petang,petugas PAS bertungkus-lumus memasang bendera,poster dan sepanduk sekitar jalan air puteh,kampung pak dolah dan kampung-kampung yang tok tak ingat namanya.Panas terik brother.memang mengkagumkan.Malampun sama.

Kampung yang totok UMNO pun sanggup diredah mereka,memang skuad komando betul.

Pada hari mengundi,pada awal pagi tok terlihat sekumpulan 9 sekawan berjalan kaki memegang bendera PAS dan berjalan kaki ke SK Air Puteh.Semangat betul.

Penyokong PAS dari kalangan kaum India dan Cina tak kurang hebatnya.Di Dun Kuala Sepetang,memang harapan UMNO menang kat sana tipis.

Ceramah Anwar,TG Haji Hadi,TG Nik Aziz,Lim Guan Eng dan lain-lain lagi menarik puluhan ribu rakyat.Ceramah UMNO pulak kalau dikira dengan kerusi yang hadir boleh cecah seratus orang.

Tok kagum tengok penyokong PAS kaum India.Siap beri salam dan bertakbir sekali.Penyokong Cina sibuk membina bangsal di Matang untuk ceramah Anwar.Macam kenduri kawin pulak sibuknya.di sesetangah tempat PAS dan DAP berkongsi markaz.Tok lalu kat markaz DAP,dengan pulak orang berdikir barat.

Inilah satu Malaysia satu harapan.Bukan macam laungan retorik Najib tu.Bila dah kalah je hari ni ayam naik 40 sen.sebelum PRK harga ayam diturunkan sebanyak 2 kali.

Tok sedih pasal Melayu Bukit Gantang ramai yang totok UMNO.Ada setengah tempat Melayu,30 tahun tak ada bekalan air dan geran tanahpun tak ada.dengar citer dah pajak kat tokey cina.itupun masih sanggup undi UMNO.tak paham tok.
jangan biarkan kita diperbodohkan UMNO.Cukuplah 50 tahun UMNO menipu kita.

pengliporlari said...

umno dah hilang keprcayaan rakyatttttt..
semua orang tolak BN zalimmmmmmmmm...(mcm pian habib ka pian cecupak?)