"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 29, 2011

Perutusan Aidilfitri 1432 Hijrah PAS Gombak

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/vwD8Y9sn9JE

Perutusan Aidil-Fitri 1432 Hijrah Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/W3e-wKDt8Qo

Pesanan TGNA Sempena Syawal 1432 Hijrah

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/ZWK59C6fZ30

PPSMI: Kenyataan Media Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Merujuk kepada kenyataan yang telah dibuat oleh The Parent Action Group For Education (PAGE) yang meminta untuk bertemu dengan kabinet, supaya dapat diadakan pertemuan dan seterusnya kabinet didesak mengambil langkah untuk mengembalikan semula PPSMI-Pengajaran Dan Pembelajaran Sains Dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris.

Sunday, August 28, 2011

Perutusan Aidil-Fitri 1432 Hijrah TGNA

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/HcnkWBYFt5Q

Lynas: Suatu Sikap diantara Pandangan Pakar dan Rakyat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Langkah terbaiknya, saya selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, mewakili seluruh warga pemuda PAS menggesa agar kerajaan Malaysia mengarahkan agar Kilang Lynas Corporation menghentikan terlebih dahulu sebarang bentuk operasi pembinaan dan operasi penghasilannya sementara memberi laluan kepada semua pakar berbincang dan mengkaji. Bukan hanya melibatkan pakar nuklear, tetapi juga pakar racun, pakar alam sekitar, pakar kesihatan, pakar ekonomi, pakar undang - undang dan lain - lain pakar yang berkaitan termasuk pakar politik serta pemantau bebas antarabangsa.

Friday, August 26, 2011

Pemalsuan Sijil Tauliah Jabatan Kimia Malaysia Oleh Blogger UMNO..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Pendedahan yang agak menarik dari sebuah blog "Islam Inside" berkenaan dengan Sijil Pentauliahan yang dikeluarkan oleh The American Society of Crime Laboratory Directors (ASCLD) kepada Jabatan Kimia Malaysia sepertimana yang dikeluarkan oleh blog-blog pro Kerajaan.

Tuesday, August 23, 2011

PETRONAS Bakal Terima Nasib Seperti MAS..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Dapat keluhan dari Kakitangan Petronas yang berbunyi:

Thursday, August 18, 2011

Daftar Pemilih: Kod "00" Untuk Tanah Perkuburan SPR

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Wednesday, August 17, 2011

Pendedahan Manipulasi Undi Pos: Apa Kata SPR..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Kemudiannya, beliau mendakwa pihak atasan telah mengeluarkan arahan supaya memangkah kertas tersebut kepada calon pembangkang kerana tidak berpuas hati dengan layanan kerajaan terhadap anggota tentera pada ketika itu.
Lagi pendedahan manipulasi Undi Pos & kali ni pengakuan dibuat oleh 3 orang bekas Anggota Tentera.
KUALA LUMPUR: Tiga lagi anggota bekas tentera hari ini mengaku pernah memanipulasi kertas undi pos Pilihan Raya Umum (PRU) atas arahan pegawai atasan semasa tempoh perkhidmatan mereka.

Kemelut UNISEL: Ada Yang Tak Kena..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Sebelum ni Blog MiLo SuaM telah mendedahkan kemelut dalaman Universiti Industri Selangor, UNISEL dalam artikelnya yang gua copy & paste dekat bawah:
Bongkar kemelut Universiti Industri Selangor, UNISEL!

Sejak semalam media elektronik dan akhbar-akhbar menyiarkan berita Rokmaa Mat, bekas Pendaftar Unisel akan “dikembalikan” ke Pejabat Menteri Besar atau Yayasan Selangor, akibat kemelut Unisel.

BERSIH 2.0: Antara 2 Darjat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Berita 1:
BERSIH 2.0: SKMM panggil jurufoto Suara Keadilan

Tuesday, August 16, 2011

Ajaran Ahmadiyah Qaidani: Kenapa Tiada Tindakan Dari JAIS..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Gua tak nak ulas apa-apa, gua cuma siarkan email yang gua dapat dan gua rasa menarik untuk kita sama-sama kongsi.

Harap masing-masing dapat manfaat tak kira la lu geng Murtad ke, geng Kristian ke, geng JAIS ke, geng Hassan Ali ke, geng Bang ke, geng PATI ke... Yang gua tau, malaysia makin jahannam...
Mengapa JAIS Tidak Bertindak Ke Atas MASJID Qadyani di Kampung Nakhoda?

Monday, August 15, 2011

Gay: Ni Semua Karpal Singh Punya Angkara..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Baca je lah...
Gay: Kerajaan perlu bertindak cepat

KUALA LUMPUR 14 Ogos – Kerajaan perlu bertindak lebih cepat, tegas dan agresif dalam menangani isu gay dan perkahwinan sejenis sebelum ia terus menular di negara ini.

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Aziz Jamaludin Mhd. Tahir berkata, pada masa sama penggubal undang-undang tidak seharusnya takut terhadap tekanan pihak-pihak tertentu dalam memastikan budaya yang bercanggah dengan etika, moral dan nilai agama ini tidak bercambah.

Isu Gereja Bukti Kegagalan Pembangkang

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Baru lepas sahur...selesai solat subuh... Macam biasa, bukak laptop redah Google Reader gua untuk berita-berita terkini.

Utusan Malaysia Online lapor kenyataan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik (yang pernah terlibat dengan kes rogol pelajar wanita bawah umur) dan jugak Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkenaan dengan isu Gereja dan jugak gejala Murtad di Malaysia.

Koleksi Terbaik Pimpinan UMNO "Membela" Islam

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Kenyataan Pemimpin-Pemimpin UMNO Berkenaan Dengan Undang-Undang Hudud.

1. "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim.

Sunday, August 14, 2011

Tahniah..! Bukti UMNO Sayangkan Islam..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Seorang imam bertauliah di kawasan Gelang Patah digantung jawatannya oleh Jabatan Agama Johor (JAJ) dipercayai kerana beliau menyertai himpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Beliau Hassan Md Said, imam masjid Kampung Ladang sudah berkhidmat selama 14 tahun.

Pendatang Haram Ambil-Alih Malaysia Lepas PRU-15

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Bagi puak-puak Penggadai Negara, kes dekat bawah ni hanya dianggap atau diklasifikasikan sebagai "Kes Terpencil".
PATI Halau Imam, Rampas Surau?

PENDATANG Asing Tanpa Izin (PATI) yang mendapat MyKad melalui pintu belakang, Wahab Bin Nonong telah bertindak menghalau Imam Rawatib yang dilantik Jabatan Hal Ehwal Islam Negeri Sabah (JHEAINS) dan melantik dirinya sebagai ‘Imam Bertauliah’ di surau yang dibina di atas tanah adat yang dicerobohnya; milik Anak Negeri Sabah, Nina Bte Gaya.

Ketua Hakim Negara: Harapkan pagar, Pagar makan padi

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Penderitaan empat generasi Ladang Bukit Jalil
Rakyat miskin tidak mendapat pembelaan sistem kehakimam: Harapkan pagar, Pagar makan padi

Yang Amat Arif,

1. Kami, 41 Keluarga adalah bekas Pekerja Ladang Bukit Jalil yang beralamat di batu 16 ½ Jalan Puchong, Kuala Lumpur.

Thursday, August 11, 2011

Murtad: Pahang Catat Kelulusan Murtad hampir 100%

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Ni kali ke 3 gua menulis bab Murtad... Lepas ni gua malas dah nak tulis... Tulis banyak kali pun, bukannya puak-puak UMNO paham. Cerita bab Murtad, gua tak berapa paham kes Gereja DUMC jadi gua tak nak komen apa-apa.

Baik Hassan Ali, baik Kerajaan Negeri Selangor bagi gua adalah mangsa pihak yang berkepentingan. Secara automatiknya, isu JPN dan SPR jual Negara pada Pendatang Haram dah tertutup dengan isu yang sebenarnya bukan isu.

Gereja DUMC: Dakwah Kepala Hotak Kau la..! (siri 2)

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Sekarang tengah bising isu Gereja DUMC, Gerakan meMurtadkan penganut Agama Islam bla bla bla bla bla...Gua malas nak ulas apa-apa dalam isu ni sebab kalau korang ingat (pembaca setia Blog gua mesti ingat) gua pernah ulas isu ni lama dulu... Tahun 2010... Rujuk artikel gua bertajuk "Dakwah Kepala Hotak Kau La..." bertarikh 17hb. Januari, 2010.

Masa tu memang tak de sape ambik port dan gua tau apa sebabnya... "No Political Mileage" ataupun tak menguntungkan mana-mana pihak dalam Politik... "Isu Terpencil" kata separuh Politikus... Macam sial...

Wednesday, August 10, 2011

Daftar Pengundi: Pengerusi Gentel Pengarah Gentel Menteri Gentel Artis

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


MyKad bernombor 591023-02-5794 milik Papathy a/p Chandran seperti yang kita lihat diatas telah pun dituntut oleh tuan-punya MyKad tersebut seperti yang disemak di laman Website JPN.

Daftar Pengundi: JPN & SPR Jangan Cabar Kesabaran Rakyat..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Rasanya dah hampir sebulan blog ini dan blog-blog lain termasuk portal-portal Media Alternatif mendedahkan pelbagai bukti kepincangan didalam Daftar pengundi yang telah dikeluarkan oleh pihak SPR dan "kununnya" telah disahkan oleh JPN kesahihan maklumat yang terdapat didalamnya melalui apa yang dipanggil "link".

Setakat hari ini, pihak JPN dan SPR hanya menjawab satu isu sahaja iaitu kes Mismah. Lain-lain kes yang didedahkan langsung tidak mendapat respon seperti yang diharapkan dari JPN dan juga SPR.

Tuesday, August 09, 2011

BERSIH 3.0: Selvi Bertuah, Tahniah Kg Baru, Takziah Noraini

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Semenjak pendedahan demi pendedahan dibuat oleh pelbagai pihak, pihak JPN dan juga SPR nampaknya semakin hilang dari bumi Negara Malaysia. JPN dan SPR yang sebelum ini dilihat sebagai sebuah badan "gergasi" semakin hilang taringnya.

Tiada lagi kenyataan penafian atau apa-apa kenyataan untuk mempertahankan tindakan-tindakan mereka didalam isu-isu yang dibangkitkan terutamanya berkaitan dengan Daftar Pengundi yang sangat jelas berlaku berbagai kepincangan. 1 isu sahaja yang kita lihat JPN dan SPR kedepan iaitu isu Mismah... tetapi selepas diasak bertubi-tubi dengan pelbagai persoalan, ke 2-2 institusi "Gergasi" ini hilang.

BERSIH 3.0: SPR & JPN Nak Kena Kepung..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini& sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.

Mekasih...

Kedua-dua Kad Pengenalan ini telah diambil oleh pemohon. Kad pertama dengan nombor Pendaftaran 631114-08-6326 dimiliki oleh Ong Siew Lai manakala Kad kedua dengan nombor Pendaftaran 631114-10-5216 pula dimiliki oleh Ong Siew Lai...

Mungkin secara kebetulan kedua-dua pemunya Kad Pengenalan diberikan nama yang sama oleh keluarga masing-masing.

Edisi Khas Untuk Blogger PAPA GOMO aka POPE GOMO

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Mula-mula gua nak tujukan lagu dan Videoclip dekat bawah ni kepada Blogger PAPA GOMO ataupun POPE GOMO...

Semoga terhibur...


Monday, August 08, 2011

BERSIH 3.0: 1 Individu Boleh Mengundi 4 Kali..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Hari ni gua bawak lagi 1 kes yang perlu diambil perhatian... Kes yang agak unik... 1 individu dengan 1 Kad Pengenalan Lama, memiliki 2 MyKad yang nombornya berlainan,1 MyKad telah dituntut oleh individu ini manakala 1 lagi MyKad belum dituntut dan masih berada dalam simpanan JPN Wilayah Persekutuan (KL).

Paling menarik ialah, individu ini telah disahkan oleh SPR sebagai pengundi berdaftar yang sah dan layak mengundi di 2 Parlimen dan 2 DUN yang berlainan.

Duit Syiling Baru Negara Malaysia: Najib Perkukuh Freemason Malaysia..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Gua merujuk kepada artikel sebelum ni yang dikeluarkan oleh blog MiLo SuaM berkenaan dengan pengaruh FreeMason atau Illuminati dalam Duit Syiling Baru Negara Malaysia keluaran Bank Negara Malaysia.

Dekat sini gua ulas sikit bagi lebih jelas pengaruh-pengaruh Zionis, FreeMason dan juga Illuminati dalam Duit Syiling Negara Malaysia yang bakal berada di pasaran Malaysia seterusnya berada didalam kocek-kocek seluar kita semua rakyat Malaysia sedikit masa lagi.

Sunday, August 07, 2011

BERSIH 3.0: 2 Lokasi Untuk Perhimpunan BERSIH 3.0

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Ketika gua mengambil keputusan mendedahkan "Kod 71", gua langsung tak menyangka posting gua akan jadi 1 isu yang besar seperti hari ini dan pada ketika gua mengambil keputusan mendedahkan kepincangan berkaitan "Kod 71", gua sedia faham akan kemungkinan untuk pendedahan gua menjadi "Pendedahan Palsu" pada bila-bila masa selepas posting dipublish berada dalam margin 3000%.

Sebab utama pendedahan berkenaan akan jadi "Pendedahan Palsu" pada gua ialah kerana gua dan mana-mana blogger pro Pakatan Rakyat bukan berhadapan dengan musuh yang kecil. Musuh kami ialah "Pemanipulasi Sistem" di Malaysia dan pada bila-bila masa 24 jam sehari, 7 hari seminggu, musuh yang kami berhadapan mempunyai "akses terus" untuk mencelah dan memanipulasi sumber maklumat kelas 1 di Malaysia.

Wednesday, August 03, 2011

Surat Terbuka kepada Perdana Menteri Malaysia

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Surat terbuka kepada,
Perdana Menteri Malaysia, Yang Amat Berhormat Dato’ Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak.

Adalah tidak bermoral dan haram untuk mengadakan Pilihan Raya Umum Ke-13 sebelum melaksanakan reformasi pilihan raya yang bebas dan adil.


Yang Amat Berhormat Perdana Menteri,

Tuesday, August 02, 2011

Kos Hidup Tinggi : Kelantan Mahu Import Beras Di Buka Untuk Negeri Pakatan

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Surat ini diutus kepada YAB Datuk Seri Perdana Menteri pada 1 Ramadhan.

Pertama, untuk mengucapkan salam Ramadhan kepada YAB Datuk Seri. Di samping itu, saya doakan juga dengan berkat Ramadhan, YAB Datuk Seri segera sembuh.

PRU-13: Misi Pertahan Kuasa Dengan Kod "71"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

PENDAFTARAN PEMILIH

1. Latar Belakang

Mengikut Perkara 113 Perlembagaan Persekutuan, salah satu fungsi SPR adalah untuk mendaftarkan warganegara yang layak sebagai pemilih supaya mereka dapat menyertai proses memilih wakil untuk menyuarakan pendapat mereka dalam Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri.