"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 16, 2011

Ajaran Ahmadiyah Qaidani: Kenapa Tiada Tindakan Dari JAIS..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Gua tak nak ulas apa-apa, gua cuma siarkan email yang gua dapat dan gua rasa menarik untuk kita sama-sama kongsi.

Harap masing-masing dapat manfaat tak kira la lu geng Murtad ke, geng Kristian ke, geng JAIS ke, geng Hassan Ali ke, geng Bang ke, geng PATI ke... Yang gua tau, malaysia makin jahannam...
Mengapa JAIS Tidak Bertindak Ke Atas MASJID Qadyani di Kampung Nakhoda?

Tuan Editor,

Saya merujuk kepada sebuah artikel yang tersiar dalam Utusan Malaysia bertarikh 12 Aug 2011 bertajuk “Ketegasan JAIS pertahan akidah mesti dipuji-IRIMM”.

Artikel tersebut memetik kata-kata Presiden Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM), Amir Amsaa Alla Pitchay:

“Tugas JAIS adalah untuk menghindari daripada berlakunya apa-apa kemungkaran di negeri tersebut. Ia adalah sesuatu yang harus diperjuangkan oleh setiap umat Islam. Namun, mereka seolah-olah bersalah dalam isu ini? Adakah mereka yang mengkritik JAIS tidak mampunyai semangat juang dalam memertabatkan akidah ummah”

Kenyataan Amir ini dibuat sempena menyokong penyerbuan JAIS ke atas Damansara Utama Methodist Church (DUMC) baru-baru ini.

Dari sumber rasmi JAIS, penyiasatan JAIS ini masih belum selesai dan setakat ini tidak jelas samada berlaku usaha permurtadan atau tidak.

Saya cuma ingi mempersoalkan mengapa JAIS masih belum bertindak ke atas Masjid Qadyani di Kampung Nakhoda.

Berbeza dengan kasus DUMC, kesesatan Qadyani ini amat jelas. Malahan, sudah ada pun Fatwa yang mengkafirkan ajaran Qadyani serta mereka yang menganutnya.

Sebuah fatwa yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Perunding Hukum Syara (Fatwa) Negeri Selangor pada tahun 1975 antara lain menyebutkan:

Jabatan Ugama Islam Selangor telah menghukumkan kafir kepada pengikut-pengikut Qadiani yang berpusat di Batu 20 Jeram, Kuala Selangor pada 15 disember 1953 setelah mereka dibicarakan di Istana Kuala Lumpur di hadapan DYMM Sultan Selangor serta beberapa oranmg alim ulama" di Negeri Selangor. Setiap orang yang telah menjadi penganut ajaran Qadiani adalah mereka telah Murtad (keluar dari Ugama Islam ) maka wajiblah dituntut mereka bertaubat kembali kepada Islam dengan mengikrar dua kalimah syahadat.(http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/ajaran-ahmadiah-qadiani)

Sudah lebih 50 tahun Masjid Qadyani beroperasi di Kampung Nakhoda. Namun, sehingga hari ini, JAIS tidak mengambil apa-apa tindakan.

Dari JAIS mengambil risiko dalam kasus DUMC yang tidak jelas itu, lebih aula sekiranya JAIS mengerah tenaga mereka menutup masjid Qadyani itu sama sekali.

Saya hairan apa yang menghalang JAIS untuk menutup masjid Qadyani tersebut dalam keadaan terdapat fatwa yang jelas bahawa ajaran Qadyani ini ajaran kafir serta mereka yang menganutnya murtad.

RAKYAT SELANGOR PRIHATIN AKIDAH

12 comments:

Anonymous said...

Syiah sekali.

Anonymous said...

wahabi pon..

Anonymous said...

Perkembangan Fahaman Syiah Di Selangor

1996/Khas
Akidah

Huraian Tajuk/Isu:

Laporan ini dikemukakan kepada Ahli Jawatankuasa Perunding Hukum Syara'(FATWA) Negeri Selangor, untuk menimbang dan memutuskan mengenai perkembangan penyebaran fahaman Syiah di Selangor
Keputusan:

Jawatankuasa Perunding Hukum Syara'(FATWA) telah membincangkan perkara di atas dengan penuh teliti dan keputusannya adalah seperti berikut:

'Jawatankuasa FATWA kali 1/98 memutuskan bahawa fahaman Syiah didapati menyeleweng dan bertentangan dengan ajaran Islam yang berlandaskan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Umat Islam yang menganut fahaman ini hendaklah kembali kepada ajaran Islam yang sebenar'

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/perkembangan-fahaman-syiah-di-selangor

Anonymous said...

sebelum ko smua nak naikan isu syiah, Ahmadiyah, ko orang pergi serbu kat bukit bintang, kat genting, kat Zouq, tu fahaman haramjadah budak melayu, fahaman GRO melayu yang kerja separuh bogel.

Pi kejar depa, kot kot jumpa anak VVIP UMNO dalam tu yang kunun ikut kemajuan western. Ya lah bapak banyak buat duit anak perabis kat disko untuk seronok.. Ini fahaman seronok abis duit rasuah dari mak-bapak.... haa hahh ahahahaha

Anonymous said...

Lum sum, semua skali,Syiah, Ahmadiyah,anti hadis, Ayah Pin, GRO, anak vvip umno, rasuah dsb...

leekonu said...

uesday, August 16, 2011
Lebai Malang: Giliran Gereja Pula Menganjing Kurapkan PAS.


Sebelum ini kerap kali kita dapat lihat bagaimana DAP dan PKR memperbodoh-bodoh dan menganjing kurapkan PAS. Macam-macam cara mereka buat untuk menampakkan yang PAS itu bodoh, tidak boleh diharap dan tidak layak untuk membuat apa-apa keputusan.

Hari ini sampailah pula giliran gereja yang bermati-matian dipertahankan oleh Khalid Samad dan juak-juaknya membangang-bangangkan dan menganjing kurapkan Parti 'Isle' Semalaysia itu.

Punyalah besar hasrat PAS mahu mengadakan pertemuan dengan gereja berkeaan, akhirnya bila sampai waktu yang dijanjikan pihak DUMC dengan selamba membatalkannya.

Dulu JAIS pun menolak apabila PAS meminta untuk diadakan pertemuan. Cuma cara JAIS menolak permintaan PAS adalah dengan cara baik. Bukan macam cara yang dilakukan oleh DUMC...mula-mula setuju untuk bertemu, tapi sudahnya membatalkan disaat-saat akhir.

Kita semua boleh faham mengapa JAIS menolak untuk bertemu dengan PAS. Buat apa JAIS adakan pertemuan dengan PAS sedangkan PAS tanpa usul periksa telah menghentam mereka hanya kerana mereka menjalankan tugas untuk menyelamatkan akidah umat Islam yang bakal dimurtadkan?

Sedangkan PAS dalam pada masa yang sama bersungguh-sungguh mempertahankan pihak gereja terlibat. Seolah-olah pihak gereja berkenaan telah dianiaya dengan zalim oleh JAIS.

Sungguh malang nasib PAS. Tak ubah macam kisah "Lebai Malang" dalam kisah dongeng kanak-kanak yang pernah kita baca. Kehulu melepas...kehilir pun melepas. Sudahnya yang nampak bodoh adalah diri sendiri.

Tapi dalam keadaan diperbodoh dan dibangangkan oleh DAP, PKR dan gereja yang mereka pertahankan itu pun PAS masih tak sedar diri lagi.

Meraka tetap sanggup diperlakukan sedemikian sampai bila-bila asalkan mereka diberi sedikit kuasa politik. Itulah nilai PAS yang dibangga-banggakan oleh penyokong-penyokong totoknya.

Kasihannnn....



Share
Reactions:
Anda mungkin juga meminati:
Inilah Konsep Kebajikan Pakatan Haprak, Anjing Mendapat ...
21 DALIL PAS BUKAN PARTI ISLAM...
Panas! Benarkah Individu Beragama Islam Paling Ramai ...
LinkWithin
Posted by Horas! Hulu Langat at 6:51 PM

Anonymous said...

PAS pencacai pakatan. Nak jumpe JAIS..JAIS tolak siasatan dan laporan semua dah dijelaskan kepada Sultan dan Dr Hassan Ali Exco Hal Ehwal Agama.

Nak jumpa gereja..gereja pun boolayan jer. Ahaks2 nampak sgat PAS ni parti pencacai..parti SIBUK2. Dok canang ppukul gendang satu Malaya nak jumpa semua pihak last2 semua takmo jumpa. Last-last ditibainye UMNO jgk. Padehal depa tak sedar UMNO tu dinasour yg tak bangun2 dah.Dah reput tak bersuare tade sape yg nak ambik kesah. Kalo desperate lg ditibainye Rosmah plak.

Hai itulah Nasib PAS parti pencacai Kebajikan Hakptui sekian Alam..

Anonymous said...

mule2 nk tbuh negara islam..lps die berpeluk2 dgn dap trus tuka jd negara kebajikan..blh plk tuka2 dasar ye..hahaha..pok nik plak kate bkn stakat dap..kalo syaitan nk kerjsm jthkn umno pon die sanggup kerjasama...ni ayat paling gile babi dr seorg yg konon2nye ulamak..Allah larang kwn dgn syaitan..tp poknik sanggp berkwn dgn syaitan..sejahil2 org umno pon die xpnh ckp camtu..

arekey said...

Ni sebabnya ->> (keluar dari Ugama Islam ). Maknanya Ajaran Qadiani ni setarap Kristian diklasifikasikan sebagai agama lain. Jadi bila agama lain, ikut undang2 sivil boleh diamalkan secara aman damai dimalaysia. itulah kesilapan yg dilakukan JAIS. Kalau jais kata Ajaran Qadiani ni ajaran sesat, baru boleh kita sebu berdasarkan enakmen syariah tadi.

Anonymous said...

hah! mula dah blogol2 umngok ni mengomen. kalau cerita bab islam mcm dialah perjuang fisabilillah paling tersoroh (mcm berahim ali gak lah).

tapi tak lama lah komen pun. paling sehari dua jer sebab tak de ape yg nak ditulis selain maki hamun pkr jer. kan?

makin lama makin bosanlah baca komen korang ni bai. kan aku dah pesan, cer research sikit bagi kualiti dan kreatif sikit penulisan korang ni. Dasar makan gaji buta. tapi dok mintak lebih memanjang.

jangan marah haaaa....

Anonymous said...

Apa isu posting ini? Ajaran Qadiani tiada dikenakan tindakan dari JAIS.

Orait...tulis surat kepada JAIS..oh tidak, kalau faham sistemnya, tulis kepada Sultan, melalui JAIS. Jangan lupa sertakan BUKTI. Reti tak? BUKTI dan saksi, bukan sahut sahut refer hoyak thoyak tah siapa. Kalau hoyak tu Yahudi amacam?

Bukan apa , hal ini bukan baru pun, sebenarnya bukan tiada tindakan pun...dan cuma perisik yang masih bulu pahat ni jer yang dok gebang.
Tak reti-tak tahu -tapi tak tanya- pada sumber dan subjeknya. Dok sahut salak sana sini. Sepah sepah.

Pernah gi Kg Nakhoda, masjid disebutkan tu ke bro. Kalau tidak.....lu geng tanduk mana? Buat apa puasa?

Anonymous said...

Bapak kaula! Asyik kutuk pas je!