"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 09, 2011

BERSIH 3.0: SPR & JPN Nak Kena Kepung..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini& sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.

Mekasih...

Kedua-dua Kad Pengenalan ini telah diambil oleh pemohon. Kad pertama dengan nombor Pendaftaran 631114-08-6326 dimiliki oleh Ong Siew Lai manakala Kad kedua dengan nombor Pendaftaran 631114-10-5216 pula dimiliki oleh Ong Siew Lai...

Mungkin secara kebetulan kedua-dua pemunya Kad Pengenalan diberikan nama yang sama oleh keluarga masing-masing.


Hasil semakan di Laman Web SPR pula menceritakan sebaliknya.


Rupa-rupanya kedua-dua Kad Pengenalan berkenaan dimiliki oleh 1 individu sahaja dan ini dapat dikenal-pasti melalui rekod no Kad Pengenalan lamanya iaitu 7170288. Gua tak pasti MyKad yang mana 1 berada dalam simpanan Ong Siew Lai dan gua jugak terfikir, ada kemungkinan kedua-dua MyKad berkenaan ada dalam simpanan Ong Siew Lai.

Kemungkinan lain ialah adanya individu lain yang menggunakan salah 1 MyKad tersebut secara salah tetapi macam mana nak sabitkan kesalahan gua tak pasti sebab kedua-dua MyKad telah disahkan oleh pihak JPN. jadi..?

Ikut mana-mana pun pemegang Kad pengenalan (lama) bernombor 7170288 telah diklon samada secara sedar atau tidak dan pemegang MyKad hasil dari pertukaran Kad Pengenalan lama kepada MyKad boleh mengundi sebanyak 4 kali. 2 undi untuk Parlimen dan 2 undi untuk DUN yang sama.

Individu tersebut kalau hanya melibatkan hanya 1 individu boleh datang untuk pengundi pada sebelah pagi dengan MyKad bernombor 631114-08-6326 dan pada sebelah petang dengan MyKad bernombor 631114-10-5216 dan gua yakin tak de siapa akan perasan perkara ini.

Ini masalah yang besar pada gua sebab kes begini bukan sekadar kes terpencil... terlalu banyak kes begini dikesan dalam senarai daftar Pemilih yang terkini.

Pada gua, sistem BioMetrik tak kan dapat menyelesaikan masalah begini... BioMetrik boleh dimanipulasi... Individu yang sama masih dapat mengundi dengan hanya membawa MyKad yang berlainan.

Dakwat kekal..? Korang tak kan dapat memanipulasi Dakwat Kekal. sekali dah terpalit dekat jari korang, jangan harap la nak mengundi sekali lagi.

Bila SPR dengan JPN nak paham benda ni..? Nak tunggu Rakyat Malaysia berhimpun dekat perkarangan Ibu-Pejabat JPN dengan SPR dulu ke..?

No Kad Pengenalan Lama: 7170288
No MyKad 1: 631114-08-6326 (Kad telah diambil)
No Mykad 2: 631114-10-5216 (Kad telah diambil)
Nama: Ong Siew Lai

26 comments:

Anonymous said...

1.hang tenguk pulak nama ahmad bin abdullah pulak!!ada berapa ribu gamaknya!!
2.nak senang lagi tenguk kat buku panduan telefon telekom!!
3.pila motong getah ka!!ada la untungnya!!

Topeng Perak® Unmasked said...

Hoi Anon bodoh dekat atas... Kau nampak ke tak nampak nombor MyKad lain tapi no Kad Pengenalan lama sama..?

Bodoh...

Patut la sokong UMNO.

Anonymous said...

SPR / JPN dah jadi lembu dicucuk hidung.

Anonymous said...

Pojii, Betul3, kalau dah jadi tahi UMNO, benda dah jelas pun masih xmau ngaku, kata di je betul, basa bengong

pr menyokong murtad!! said...

oi bdk pr bodo n poji yg bodo...korng xtau ke yg identiti siit al wuzara yg hina agama tu dh diketahui rmai..ni blog minah gile babi tu http://makcikhajjahsittalwuzara1001.wordpress.com/

pembongkaran identiti minah gile ni blh bc kt sini

http://1peluru.blogspot.com/2011/08/wajib-baca-hajjah-sitt-alwuzara-melayu.html

rupenye minah murtad ni penyokong tegar pr,dap,ambabiga n bersih...oi org2 pr...korng sedar x yg pr ni sebenrnya rmai pertubuhan2 murtad kt malysia ni adlh penyokong tegar pr n dap..KORNG SDR X YG SECARA XLANGSUNG KORNG JGK MENYOKONG MURTAD SBB BERSEKONGKOL DGN DAP...TAUBAT LA WEH..MURTAD TU SIAP BLH DIBUNUH LG..KORNG TGK LA PERKEMBANGAN MS SERBUAN GEREJA ARITU..XPSL2 HASAN ALI KENE..SEMATA2 KORNG NK JG UNDI BKN ISLAM...XMALU KE OIIIIII!!!!

pr menyokong murtad n disukai golongan2 murtad!!kornr xplik ke..sape kt blkng sume ni kalo bkn yahudi n nasrani!!syabas org islm pr sbb turut sm2 menyokong murtad!!

Anonymous said...

utk 2 org pecacai Umno yg bangang,

UMNO dah bersekongkol dgn MCA lebih 50 tahun...xlak bising...MCA tu Islam ke bangang..??

UMNO bayar 72 juta stahun sb hire APCO, firm yahudi....lagi terang2 sokong yahudi....

malu la sket...sedar diri.....xperlu nak berhujah lau hanya nak tunjuk bangang....

ni baru sket...lau nak list, xcukup comment box ni...

ape pn, lau da jadi pecacai Umno, mmg buta hati ngan gelap mata...kesian...~

Anonymous said...

anom 9.56AM

dulu,kini,selamanya bodo! gerey aku bule2 poso neh!

Anonymous said...

umporno n penyokong trus membangangkan diri mereka sampai ke mampussss...

Anonymous said...

hahahaa

kepala bana apa kata dia penyokong PR??
yg bongkarkan sapa dia pon blogger2 PR...blogger2 BN senyap je??
ada skandal ek??

yela..NAJIB KAN JUMPA POPE UTAMA KRISTIAN KAT VERTICAN CITY YAKNI GEREJA TERBESAR UTK UMAT KRISTIAN...tu kira cmne tu??
memurtadkan diri ke apa??

kah kah kah

Anonymous said...

1.kih!kih!kih!tula bila dok tulih berita fitnah memanjang!!sekali tulis yang "mungkin" betui!!orang cap fitnah la juga oii!!
2.lagipun!!yang buat silap puak JPN!!apa kena mengena dengan puak umno pulak!!yang dok kerja dengan JPN dan yang selalu tak tau buat kerja puak-puak pas la oii!!
3.kih!kih!kih!

pr menyokong murtad!! said...

oi anon August 9, 2011 11:45 AM..

hahaha..sape kate blogger2 pr je yg bongkar..ko nk tgk kaitan minah ni dgn pr..klik la kt link tu..or ko bkk link ni..http://twitter.com/#!/sitt_alwuzara3/following/people

ko xpelik ke kenape org2 murtad syg sgt kt pr ni!!!!taubat la oi...korang sbnrnye menyokong org2 murtad!!!ni dh melibatkn soal akidah!!!!korng xrs ape2 ke...hitam sgt ke ati korng tu!!!

nk lg ke kaitan minah gile sitt al wuzara ni dgn pr..nk lg ke tgk kaitan die..bkk plak ni..pengalaman die msk bersih http://purplepearl.wordpress.com/2011/07/17/my-bersih-2-0-experience/..ape lg korng nk ckp..

Anonymous said...

umno dh leak gov lebih 50 thn, dan tiada undang2 yg nmengekang drp org mulim drp murtad.. kalu ada pun enakmen negeri, yg tu pun barangkali hanya denda..

umno yg lead gov lebih 50 thn, tp PR yg disalahkan?? umno buat ap selama ini dlm mengekang isu murtad di malaysia??

gol2 murtad menyokong pr!! said...

hahaha.trus senyp bdk2 pro gol murtad ni..korng nk tau x nape org2 kafir ni suke sgt kt pr wlpon ade pas dlm tu..sbbnye pas ni mcm smpah je dlm pr tu..kene dgr ckp nuar juburi n tuan paling bsr dlm pr iaitu dap..memalukn btul org2 pas ni..sekadar jd pak turut.

murtad menyokong pr!! said...

hahaha..anon August 9, 2011 1:25 PM lg lawak..mmg dasar bengap2 bdk pr ni..dhla psl serbuan jais aritu org2 pas tuding jari kt umno kate sj sensaikn isu ni..ketua bodo..anak2 buah lg bodo.....ko sibuk jgk cr kesalahan org lain kn..memalukn btul pas sbg konon2 parti yg perjuangkn islam..24jam cr slh org lain..lngsung xnk muhasabah diri!!

oi bdk pr yg sengal...psl agama ni adlh bwh bidang kuasa negeri..setahu aku dh 4negeri pr pegang n 2 negeri pas pegang..klate yg pegang 20thn tu ade wt undang2 x psl murtad ni..hahahhaa..bdk pr ni bile berckp je msti kne blk kt diri sndri..AKU PELIK NI..BDK2 MURTAD N GOLONGAN ATIES MCM MINAH SIIT AL WIZURA NI MENYAMPAH BTL DGN UMNO N SYG BTUL DGN PR...KENAPE YE..HAHAHAHAHAHA..ngaku je la korng ni pelacur agama..melacurkn agama demi undi bkn islam!!tu yg dieorg suke tu..sampah!!

pr penyokong murtad!! said...

lupe plak nk bgto..dlm perlembagaan ade ckp rmh ibadat bkn islam xblh melebihi or tinggi dr masjd kalo tu kawasn majoriti islam or kalo ade msjd kt situ..tp klate selambe je buat patung2 budha besar tegak berdiri dlm kg2..aku g bachok bln 5 aritu..tersergam indah patung tu..

dlm perlembagaan jgk ade ckp yg agama lain dilarang utk disebarkn pd org2 islam..ni adlh lngkh awl utk elakkn org islam dr jdmurtad..so sume ni dh ade pon dlm perlembagaan...ni kirenye gune konsep mencegah..mncegah lg elok dr mengubati..harap tu dh jwb sokln ko wahai anon August 9, 2011 1:25 PM yg cetek ilmu..mntapkn skit ilmu pengetahuan tu..jgn 24 asyik kene tpu dgn nuar juburi je!!

Anonymous said...

aku kalau dapat duit apapun sanggup buat

Anonymous said...

Bukan kee Ugama bawah Raja

Anonymous said...

wa x heran kalo pecacai umno bodoh & bangang ...sbb kalo cerdik & ada ilmu, dia x akan jadi pecacai..
prinsip dalam UMno..Bos saja yg cerdik...pecacai kena bangang..baru x lawan toke..!!!

Anonymous said...

dr komen2 kt sini nmpk mcm balaci nuar juburi je bangang2...hahahaha..bg komen ntah ape2.

Anonymous said...

komen ntah ape2 pun lu minat juga nak baca...lu lah yg gua maksudkan contoh pecacai umno yg bangang & bodoh...mmg layak lu jd pecacai...ake..akee..

saja nak uji bangang lu tahap mana!! rupa2 nya pecacai umno ni bangang tahap berahim katak!!!

Anonymous said...

Pas tiada buat undang2 murtad di kelantan?? lupakah saudara dgn enakmen jenayah syariah II??

pada 25 Mac 1988, Presiden PAS selaku Ahli Parlimen Marang telah mengemukakan usul untuk membincangkan gejala murtad, tetapi ditolak.

Selepas itu pada 2 November 1999, Tg hadi juga tidak dibenarkan membentang rang undang-undang ahli persendirian untuk mencegah murtad..

Anonymous said...

Ano 7:26 manalah pencacai2 ni tahu. diorang ni kan blogol2 umno yg dibayar untuk maki hamun jer. bukannya untuk study issue betul2 semua. baca sejarah ke. mungkin bayar pun tak banyak. ye lah kualiti penulisan pun tak ke mana.

UmNgok2 ni pun, cuba lah tulis yg ilmiah sikit supaya tuan kau boleh justify kat org atas bagi peruntukan lebih sikit. ini tidak, asyik copy paste maki hamun korang aje. manalah nak dpt lebih.

Bodoh betul. Itu pun aku nak kena ajar.

Anonymous said...

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub juga pernah mengemukakan rang undang-undang persendirian yang dinamakan Rang Undang-Undang Murtad pada Mac 2006..

menurutnya, rang undang-undang itu tidak dipedulikan oleh ahli-ahli Parlimen Umno malah ditolak mentah-mentah..


sekali lagi YB Salahuddin Ayub mengemukakan usul meminta Dewan Rakyat mewujudkan undang-undang mencegah murtad iaitu dgn meminda Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan dengan memasukkan peruntukan yang jelas menghalang individu Islam daripada secara bebas mengisytiharkan diri keluar daripada agama Islam...

Sekali lg, usul itu juga tidak dipedulikan oleh kerajaan dan ahli-ahli Parlimen Umno.....

Anonymous said...

Your comment is awaiting moderation.
Posted April 10, 2012 at 8:07 PM
Pro-UMNO MCA Is Anti Buddhist !
Contributed by Anak Mami

Ven. Phra Piya Thammo,
Rumah Pangsa
Blk A-7-9- Jln Padang Tembak,
11400 Pulau Pinang,
Malaysia

Dear Devotees,

Before I commence of my letter-writing toward. All of you, I would like to inform all of you that I am not satisfy with the lawyer, Dato YIP KUM FOOK (MCA chairman Gombak) due to his bad inspirit impressions because he sent an inspector to come to our SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia to arrest me without any good reason, moreover, the lawyer, YIP KUM FOOK is not satisfy with Chief monk.

When the Chief monk had me to go to his Temple already and he went away and left me alone to take care until Chief monk come back to the Temple first and he also told me not to leave the Temple if any committees or the chairman want to chase me out, you don’t leave the Temple at all understand? Then I said, alright? To the chief monk! On the second Day, YIP KUM FOOK(MCA Man) came to our Temple and talk to me. He tired to make some inquiry from me and he asked me, where I come from? I told him that I came from Penang.

Then, I told to the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) that the chief monk came to Penang and fetch me and invited me to accompany him to go to his temple in K.L. I am not aware that YIP KUM FOOK(MCA chairman Gombak) is not in a good terms with the chief monk, chief monk already in this way, YIP KUM FOOK try to create trouble with me unnecessary. That is why, the lawyer want to chase me out of the Temple. Then I asked the lawyer, why you want to chase me out of the temple? Moreover, the Temple is not belonging to you, UNDERSATAND? Then, I asked him, who are you? I don’t know you at all, you have no right to chase me or control me at all, UNDERSTAND? You are just like a layman only. Do you know the regulations that any the chairman or committee cannot control the monks and the Nuns at all, also UNDERSTAND?

I scolded him like that. Then the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) is not satisfy with me and he told me that he will called the police to come to the Temple and arrest me. I told him to go ahead and called the police to come and arrest me. I won’t run away, I said to him like that. I have done nothing wrong toward you, why you want to arrest me? He said, he doesn’t like me to stay here. I asked him, why? Again. After this he got very angry with me, then he phoned up to the police and the police came to the Temple and told me to leave the Temple.

I told to the inspector of the again, I am sorry, I won’t leave the Temple because the chief monk had instructed me not to leave the Temple without his consent, UNDERSTAND? Then the inspector told me to leave, again. I told him I cannot leave the Temple because the Chief Monk hasn’t come back yet. This time, the inspector got very angry with me and he took out his handcuff and try to threaten me, then I immediately show off my hands for him to lock me up but he scare, then again, the inspector told me leave the Temple again but I still don’t want to leave the Temple.

Then I phoned up to the chief monk again and I told him that the inspector insisted want to arrest me, you better come back to settle the case for me. After this incident, Chief Monk came back to the Temple and take me to go to another temple and stay their. That’s all about this incidents! Last of all, I would like to inform all of you, that no committees or the chairman can control all the monks and Nuns at all also UNDERSTAND? “They are higher than the King,” also! So how can the laymen, the committees and the chairman to control them: – EVEN THE KING ALSO RESPECTED THE MONKS AND NUNS. Why the chairman doesn’t respect the monks and nuns? They will carry the sins later on, UNDERSTAND?

Yours in Dhamma

Ven. Phra Piya Thammo
Penang, Malaysia

Anonymous said...

To Whom It May Concern:
The thrust of the Buddha Dhamma is not directed to the creation of new political institutions and establishing political arrangements. Basically, it seeks to approach the problems of society by reforming the individuals constituting that society and by suggesting some general principles through which the society can be guided towards greater humanism, improved welfare of its members, and more equitable sharing of resources.
On the other hand, may be Datuk Yip Kum Fook father of Buddha because he can played dirty politics inside Buddhist Temple (SANMAK SAMBODHI) at No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. If Buddha alive, Buddha will shout of his father because of is very low knowledge. WHY people at that Buddhist Temples are very stupid to selected leader crooks human.
However, this does not mean that Buddhists cannot or should not get involved in the political process, which is a social reality. The lives of the members of a society are shaped by laws and regulations, economic arrangements allowed within a country, institutional arrangements, which are influenced by the political arrangements of that society. Nevertheless, if a Buddhist wishes to be involved in politics, he (Datuk Yip Kum Fook) should not misuse religion to gain political powers, nor is it advisable for those who have renounced the worldly life to lead a pure, religious life to be actively involved in politics.
BUDDHIST MAHA VIHARA'
Brickfields, KL.

Anonymous said...

Klu nk citer pasal issue murtad ni sblm PR ada lg dh berleluasa di negara ini..... Tp xde issue pn...... nape skang nk salahkn pr plak? dh memang gov yg corrupt..... suka salahkn org lain walhal puncanya mereka sndr.......