"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 07, 2011

BERSIH 3.0: 2 Lokasi Untuk Perhimpunan BERSIH 3.0

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Ketika gua mengambil keputusan mendedahkan "Kod 71", gua langsung tak menyangka posting gua akan jadi 1 isu yang besar seperti hari ini dan pada ketika gua mengambil keputusan mendedahkan kepincangan berkaitan "Kod 71", gua sedia faham akan kemungkinan untuk pendedahan gua menjadi "Pendedahan Palsu" pada bila-bila masa selepas posting dipublish berada dalam margin 3000%.

Sebab utama pendedahan berkenaan akan jadi "Pendedahan Palsu" pada gua ialah kerana gua dan mana-mana blogger pro Pakatan Rakyat bukan berhadapan dengan musuh yang kecil. Musuh kami ialah "Pemanipulasi Sistem" di Malaysia dan pada bila-bila masa 24 jam sehari, 7 hari seminggu, musuh yang kami berhadapan mempunyai "akses terus" untuk mencelah dan memanipulasi sumber maklumat kelas 1 di Malaysia.

Tanpa kelebihan itu, musuh yang kami berhadapan ini tak mungkin dapat berkuasa penuh selama lebih dari 50 tahun dan tanpa kelebihan yang sama juga, tak mungkin orang yang mengarahkan pembunuhan dapat bermewah-mewah di Malaysia tanpa gentar pada tindakan undang-undang.

Rekod kemasukan seorang Wanita Mongolia ke Malaysia tidak akan mungkin hilang dari rekod Imigresen Malaysia tanpa kelebihan ini. Apa yang nak dihairankan selepas lebih 50 tahun berkuasa..? Ini cuma perkara kecil... "Small Matter" kata mereka.

Sebelah pagi Mismah bukan Warga-Negara Malaysia, sebelah petang Mismah dah jadi Warga-Negara Malaysia.

Pung-pang-pung-pang-pung-pang... akhirnya Jabatan Pendaftaran Negara keluarkan kenyataan bahawa Mismah dah jadi Warga-Negara sejaka awal tahun lagi, kekeliruan berkenaan status Mismah berpunca dari Website Jabatan Pendaftaran Negara yang tidak dikemaskini sitemnya.

Jadi rakyat Malaysia ikut mana-manapun kena terima jugak kenyataan rasmi dari Jabatan Pendaftaran Negara "tanpa prejudis".

"Tanpa Prejudis" jugak gua terima penjelasan dari JPN walaupun gua tahu "ini semua hanya wayang", nak bagi puak-puak UMphorNO seronok walau hakikatnya pihak JPN sendiri tau UMphorNO dalam masalah besar.

Hari ni gua nak dedahkan lagi 1 kes "terpencil" (kata UMphorNO) yang berlaku dalam senarai daftar pemilih iaitu, seorang individu mempunyai 2 MyKad dan telah disahkan didalam senarai pemilih sebagai "layak untuk mengundi" sebanyak 2 kali.

Maklumat Kad Pengenalan individu seperti dibawah.

No Mykad: 611110-01-5143
Nama: Sulong bin Jalil
Status: Kad telah diambil


No Mykad: 611110-01-5371
Nama: Sulong bin Jalil
Status: Kad telah diambil


Maklumat individu diatas dalam Semakan Daftar pemilih adalah seperti dibawah.


Mustahil Sulong bin Jalil yang nombor MyKad nya ialah 611110-01-5143 dan Sulong bin Jalil yang nombor MyKad nya ialah 611110-01-5371 ialah 2 individu yang berlainan sebab daripada hasil carian dan rekod Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia, ke 2-2 individu tersebut pernah memegang Kad Pengenalan lama yang bernombor 6290844.

Gua tak pasti apa SPR dan JPN nak jawab untuk isu ini. Harap-harap SPR dan JPN tidak akan beri alasan yang sama dengan hari lepas sebab mulai esok, ada beberapa perkara lagi akan didedahkan membabitkan Daftar Pemilih.

Gua akan dedahkan sebanyak mana maklumat yang ada kepengetahuan umum. Sekiranya segala pendedahan yang dibuat ini tidak membawa sebarang perubahan didalam SPR dan juga JPN, gua fikir ada baiknya Gerakan BERSIH 3.0 dilancarkan 3 bulan dari sekarang.

Kita akan ke Jalanraya dan kali ini gua tak rasa Jalanraya di Kuala Lumpur sebagai tempat yang menarik. Ada baiknya kita kejalanan dan seterusnya berkampung di perkarangan Ibu-Pejabat SPR dan perkarangan Ibu-Pejabat Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia.

Terus berkampung disana sehingga Perubahan dilakukan didalam Daftar Pemilih. Kalau SPR dan JPN cuba nak main gila dengan Rakyat, Rakyat pun boleh tunjukkan apa itu "Gila".

*Tunggu pendedahan seterusnya setiap hari mulai esok.

9 comments:

Anonymous said...

1.boleh semak dak!!sisulong bjn jalil tu ahli pas atau ahli umno!!

Anonymous said...

tak kiralah si sulong tu ahli pas ke ahli umno yang penting pilihanraya ini mestilah bersih dan tulus

Anonymous said...

tak kesahlah parti mana pun...yang penting kita pilihanraya adil....itu pun mau tanya ke????bangang....

Anonymous said...

Anon 7:13 tolonglah jgn marah blogol2 umngok ni. bak kata RPK, diorang ni banyak unemployed atau unemployable. Level pemikiran pun tak ke mana. Habih tu ni jer kerja yg diorang boleh buat pun. apa jer isu asyik nak maki hamun. jangan dilayan ajelah. kesian....

Anonymous said...

maklumat JPN terbuka.tiada rahsia. sesiapa boleh akses. kalau ada kesilapan , lapor dan betulkan. Orang JPN tu bukan semuanya orang UMNO tapi menganut mcm2 parti politik. Yg masalah besar ialah di selangor. 12 orang islam nak di kristiankan..ini isu gempar

Anonymous said...

kawe stuju boh. ni baru betul. kalu buleh bersih 3.0 biar anok mudo leading. ejah ketua unit guaman pas ko jd ppalo... br tratur sikit. kawe nok anok mudo bangkit meminpin pulok. br kerajaan takut....

uhh..anon2 UMNO. nmpak bebenor bodoh piang. xkira la dia tu pas ke pkr ke dap ker, aku pun x hingin kalo pas menang nga cara kotor. kasi bersih semua itu senarai pemilih...

but anon 10.41, yg kes xbrapa jelas yg ko nk persoalkan. gempar?!! ko ni x matured. budak2 lum sunat berjawi ni ko ni. wei...yg melayu mengaku islam tp x sembahyang camner der? x gempar ker? yg duk caci tok2 guru agama dalam masa yg sama duk puja artis2 tu plak camana? xgempar?!! bak kata brahim ali, dont talk shit.

baik korang diam lah umporno. makin ko bercakap makin terserlah kebodohan korang.

~shark~

cicitHJHASSANu said...

salam tuan...

ni kira tazkirah bab spr dan jpn lah...bagus2,teruskan sampai pengundi benar2 paham.

Anonymous said...

sial apa yg ada pada umNo sampai bole jadi mcm ni..

Anonymous said...

satu kerugian.. kerana be;liau ahli pas.. =(