"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 24, 2011

UMNgOk Hina Islam..!

Reactions: 

37 comments:

Nur Islam said...

Hampa kalau jumpa muka2 tu bagi tempeleng aja.

Mereka2 ni memang BIADAP...KURANG AJAR

Mereka merendah2kan hukum tuhan....
Mereka merlecah2kan hukum tuhan.

Aku tak tau la hampa kalau tak terasa langsung. Aku tak tau nak kata apa la kalau hampa masih sokong orang yang menghina sendiri agama islam.

Aku rasa kalau mereka2 ni hidup di negara islam misalnya di Iran, dah lama kerajan jatuhkan hukum bunuh.

Manusia paling biadap pada agamanya.....

Anonymous said...

1.Tengah dok pikiaq ni!!Pas nak bangunkan islam ke!!hukum hudud ka!!
2.Rasanya!!semenjak dua menjak ni!!semenjak dok kena cucuk idung dengan puak kapiaq dap ni!!pas dah humbankan undang-undang islam dan hudud kelaut!!!
2.apakata!!mai kita sama-sama tampaq juga puak umno dan puak pas!!
3.sama-sama pakat bai penampak kat najib!kat muhyiddin!kat hadi awang!kat nik aziz!!

dino.yp@gmail.com said...

sejak bila PAS mmperjuangkan Islam dan orang Islam ? Dari dulu tabur janji, isi kosong... poooorah!

Nur Islam said...

Dino,

Kau tanya pulak diri hang, sejak bila pulak Umno Munafik terus menghalang dan mengugut PAS dpd melaksanakan Hukum Hudud.

Kau tanya pulak diri hang, sejak bila pulak UMno Munafik ni menanamkan perasaan takut dan benci akan Hukum Islam pada bukan Islam.

Kau tanya pulak diri hang, sejak bila pulak Umno Munafik ni giat memburuk2 dan memperleceh2kan islam di Malaysia.

Kau tanya pulak mak hang, hang ni lahir tahun gelap ka?

tuan komrad said...

hahahaha..dlu2 ms umno letakkn calon wanita jd adun or mp org pas kate xblh n langgr syariat islam..skrng dibolehkn plak..dlu2 kate suara wanita aurat n xblh bertadarus..skrng siap org kafir n xttp aurat bg tazkirah kt surau n msjid..pas mempergunakan agama demi kepentingan politik..mudahnya islam dilacurkn oleh pas..mmg hamPAS!!

ketuanan layu said...

Masih lagi mau tegakkan benang yg basah puak2 UMNOapco/BarangNaik nie masih sanggup membela pemimpin UMNOapco/BarangNaik yg terang2 menghina Islam ...sanggup lihat agama terkorban daripada parti sendiri???

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii
Apa ni hudud...
Apa ni Islam...
Ini Malaysia la....
Negara Demokrasi...
Negara berbilang kaum....
Mana sesuai Hudud kat Malaysia....
Mana sesuai undang2 Islam kat Malaysia.
Nanti habis tangan orang islam kena potong (mcm TDM kata)
Nanti habis batu2 kat jalan sebab nak rejam orang (mcm TDM kata)
Nanti habis tangan orang2 kafir kena potong tangan (mcm Ghani Osman kata)
So, mana sesuai undang2 Islam kat Malaysia, nanti porak peranda rakyat kat Malaysia (mcm Najib kata)
Hampa ni tak faham2 ka.......
Belajaq agama tinggi2 tapi masih tak paham. Tu la....lain kali jangan asyik nak belajaq agama aja....hal dunia tak tau apa. Belajaq la erti kemasyarakatan sikit. Bodoh betoi orang agama ni.

So, sekali lagi aku nak habaq (mcm Najib kata), negara ni negara majmuk hukum islam tak sesuai di Malaysia.

hasbiyAllah said...

bagi yg beragama islam, kalau diri sendiri tak mampu tegakkan hukum Allah, jgn laa bangkang.

kalau baca komen-komen di atas, ternyata ada pengunjung yg bukan islam.

untuk pengunjung yg komen entri ni dari yg bukan beragama islam, anda tak termasuk dalam perlaksanaan hukum hudud.. jgn risau.

Nana said...

Tu la aku dah kata parti Umno ni adalah parti munafik. Depan masyarakat cina and india dia takutkan dengan hukum hudud....di depan orang melayu termuncung2 kata merekalah islam.

Lepas tu dengan muka tak malu nak ngajak PAS joint depa......wekkkkkkk nak termuntah rasanya.

Puak2 UMno ni adalah jenis naga kepala tujuh...jenis bahaya dan tak boleh caya.

Cina cakap.."manyak sui woooo kawan sama itu Umno"

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakaka...

puak2 pas memang larang calon perempuan....

tapi larang yang berjambul burung belatuk....

wakakkakakakakakakakakakaka...

umngok takut nak guna masjid,sebab nanti kena panah petir....nak berdoa apatah lagi...

wakakakakakakakakakaka....

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakkaka..

nanti boleh suruh tok guru soklek bagi tarbiyah kat wanita2 umngok...

pakai tudung ngan tutup aurat....


wakakakakakakakaakakakakakkak...

soklek tak minat glove..dia minat kondom jeee

wakakakakakakakakakakkkkakaka

PuteraPuteriUmno said...

Weiii....
Tak payah la sebut pasai islam...
Tak payah la sebut pasai hudud...
Kat Malaysia ni tak sesuai hukum tu...
Hukum tu ketinggalan zaman....
Hukum tu hukum kuno....
Kat malaysia ni ada melayu, ada cina ada india dan macam2 lagi dengan agama masing2...jadi tok sah mengarut la pasai hukum islam.
Hukum tu menyebabkan manusia ketinggalan...macam hampa.
Kalau melayu islam yang memerintah kat malaysia nipun (mcm TDM, Najib. Muhyidin, Ghani dan ll) dah menolak hukum islam...hampa toksah mimpi la nak buat.
Lebih baik hampa terjun bukit lagi bagus.
Angan2 hampa macam mat jenin....

Anonymous said...

Weiiii
Apa ni hudud...
Apa ni Islam...
Ini Malaysia la....
Negara Demokrasi...
Negara berbilang kaum....
Mana sesuai Hudud kat Malaysia....
Mana sesuai undang2 Islam kat Malaysia.
Nanti habis tangan orang islam kena potong (mcm TDM kata)
Nanti habis batu2 kat jalan sebab nak rejam orang (mcm TDM kata)
Nanti habis tangan orang2 kafir kena potong tangan (mcm Ghani Osman kata)
So, mana sesuai undang2 Islam kat Malaysia, nanti porak peranda rakyat kat Malaysia (mcm Najib kata)
Hampa ni tak faham2 ka.......
Belajaq agama tinggi2 tapi masih tak paham. Tu la....lain kali jangan asyik nak belajaq agama aja....hal dunia tak tau apa. Belajaq la erti kemasyarakatan sikit. Bodoh betoi orang agama ni.

So, sekali lagi aku nak habaq (mcm Najib kata), negara ni negara majmuk hukum islam tak sesuai di Malaysia.
-----------------------------------
kalu ko bukan islam pasti ko percaya dgn kata2 lidah dan tngan dajjal tu. tp bg aku, aku percaya hukum islam amat sesuai utk semua kaum. sbbnya semasa zaman nabi kami Muhammad SAW memerintah Madinah iaitu negara islam pertama hukum2 islam telah berjaya menyatukan semua kaum disana termasuk kaum yahudi. so ko xpayah nk hasut org islam utk benci dgn agama kami. cukuplah bangsa2 melayu yg ko ctatkan sebagai pengikut dajjal. dan ko kena ingat melayu bukan islam sbb melayu adelah bangsa tp islam adalah agama(pegangan hidup). tp kalu ko penganut agama islam aku nasihatkan ko bertaubat cepat2 sbb takut xsmpat sujud dpan Allah SWT nyawa dh kena tarik.

lurus said...

kaum2 Binatang Neraka ni saje provoke org2 PAS supaya kita melakukan kegansan dgn mencaci pegangan hidup kita. so hati2. INGAT...masalah ni mesti diselesaikan dgn baik sprti menarik rambut dlm tepung. Pasti Allah SWT telah menyediakan kita cara2 trbaik utk mengatasi masalah ni..ini la masa utk kita lebih mendalami ilmu sosial dlm islam.

Allah Maha Mengetahui..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii..

Kan aku dah kata...
Kan si LURUS di atas pun dah kata...
Puak2 agama ni kena mendalami ilmu agama dulu...kemudian barulah berpolitik.

Weiiii...
Kan aku dah kata...
Puak2 agama ni memang kolot tak tau zaman semasa. Tak tau di mana depa duduk...tak tau dimana depa tinggal. Depa ingat depa tinggal sama2 depa aja kot? Depa ingat depat dok sorang2 aja dalam jubah depa aja kot? Patut la kolot nak mampus.

Weiiii...
Cuba hampa tanya semua pemimpin UMNO...
Cuba hampa tanya semua lelaki Umno
Cuba hampa tanya semua pompuan Umno...
Depa nak hukum hudud tak?
Depa nak hukum Islam tak?
Jangan pulak pak2 aji hampa tanya kat bebudak sekolah....lain jawapannya.

Weiiii...
Kalau TDM dah tolak hukum hudud...
Kalau Najib dah kata tak sesuai dengan rakyat Malaysia...
Apa lagi yang hampa nak....???
Otak depa ni otak first class..bukan..macam otak pak2 aji hampa...otak tempurung.

Anonymous said...

1.Mai nak habaq kat hangpa semua!!
2.Dulu!puak pas kata!!wanita tak boleh jadi pemimpin!tak boleh jadi calon!
3.sebab depa tafsir Al-Quran bergurukan syafie!dan lain-lain imam besaq!!
4.lani!depa kata perempuan boleh jadi calon!!
5.Sebab lani!!depa tafsir Al-Quran bergurukan SYAITAN!!bergurukan dap!!
5.Ish!ish1ish!puak-puak pas ni!ingat depa saja yang pandai tafsir Al-Quran!!tafsir main ikut suka depa saja!!sekejap boleh!sekejap tak boleh!!
6.ITULAH TANDA YANG NYATA!!PUAK-PUAK YANG JUAI AYAT AL-QURAN!!DIAKHIR ZAMAN!!

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii..
Mai sini pulak aku nak habaq...
Hampa baca elok2....
Hampa teliti elok2...

Aku nak habaq kat hampa yang orang melayu asalnya bukan islam. Dulu Melayu sama macam "Kafir harbi" kalau nak ikut apa yg YB Zulkefli Nordin suka kata. Kalau hampa tak caya baca sejarah.

Jadi, aku nak bagi tau hampa...jangan lah bangga yang melayu tu islam. Banyak lagi melayu di rantau ini yang bukan islam.

Sebab tu hampa jangan heiran, kalau ada orang melayu yang tolak islam.
Sebab tu hampa jangan heiran, kalau ada orang melayu yang menghina islam.
Sebab tu hampa janga heiran, kalau ada orang melayu yang merleceh2kan islam.
Sebab tu hampa jangan heiran, kalau ada orang melayu yang cuba merasuk orang bukan islam untuk tolak islam.

Jadi, kalau hampa kata hampa melayu islam, pasai apa ada orang melayu sendiri yang tolak islam?
Kalau hampa kata hampa melayu islam, pasai apa ada orang melayu sendiri yang tak percaya islam.

Jadi......kesimpulannya....Melayu itu bukan islam.

Agama islam kat malaysia ni cuma lambang aja.....cuma sebab orang melayu jadi ketua negara maka diletakkan islam tu jadi agama resmi sebab orang melayu "perasan" islam tu dia punya. Kalau melayu tu bukan islam aku percaya tak jadi macam ni. Maknanya agama lain pun sama setaraf.

Jadinya.....orang melayu tak boleh paksa orang bukan islam ikut cara melayu.....nak ikut hudud....lagi la???

Begitu lah juga...orang melayu islam tak boleh paksa orang melayu yang "kafir harbi" ikut cara melayu islam.

Ada faham orang melayu yang dah nak layu......

Anonymous said...

1.oiii!!tak habih lagi nak habaq!!tentang puak-puak yang dok juai agama ni!!
2.Dulu zaman 60an!!puak-puak umno dok guna dan juai agama untuk dapat undi!!
3.Puak-puak 4 senawi amno pun juai agama!ayat AL-qURAN!!Depa guna ayat "ya aijuhal lazi na amanu..." perkataan "amanu" depa ganti AMANO!!maka puak-puak melayu pun pakat-pakat pangkah umno la!!lani depa dah sedaq!!
4.sEKARANG TERBALIK LA PULAK!!Puak pas pula dok juai ayat Al-Quran!!dah jelas ayat Al-Quran mengenai kedudukan kaum perempuan!!
5.Puak pas kata!!!!depa boleh tafsir lain pulak!!
6.oii salahuddin!!dalam ayat Al-Quran tu dah jelas la oii!!budak tadika pun boleh faham tentang ayat tu!!hang tak yah bohong orang islam la oiii!!

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Hampa percaya tak kalau aku kata melayu kat malaysia adalah melayu haprak atau melayu "paria"...tak kira la melayu 'kafir harbi" ka atau melayu islam.

Kalau depa ni betoi2 melayu kunun kata islam tu agama depa...pasai apa bila agama depa di hina...diperlecehkan....langsung aku tak dengaq depa protest. Macam tak ada apa2 perasaan?. Tak sensitiv langsung aku tengok. Tak payah la nak tanya kat melayu "kafir harbi" memang kita dah tau jawapannya.

Pasai apa hahhhhh?

Aku rasa kalau puak2 "taik cicak" disentuh pasal agama depa tu...dah lama dah melenting...dah lama dah memprotest. Rasanya penuh kat jalanraya "taik cicak" ni berdemo. Tapi...melayu 'kafir harbi" dan melayu islam senyap ja!!! Macam tak ada agama....macam agama tu tak dak nilai.....macam agama depa tu tak suci.

Hissssss...aku pelek betoi la. Memang melayu paria...memang melayu haprak.

Tapi memang betoi la....."melayu tu bukan Islam" dan orang melayu tak boleh kata islam tu dia yang punya sebab aku tak nampak langsung depa bangga dengan agama depa (bab ni tak payah la tanya melayu "kafir harbi" sebab memang tau jawapannya)

Sape nk tau teknik hubungan batin yang betul? said...

huhu..ganasnye

Nur Islam said...

Wahai saudara ku,
Lihat lah, tenung lah, hayati lah segala bentuk tulisan di atas.
Inilah akibat, inilah bahana apabila dilantik dikalangan kamu pemimpin yang jahil dan fasik.
Agama mula dipersendakan, Agama mula dihina, agama mula dijaja dan dicaci sedemikian rupa.
Penghinaan terhadap agama islam bukan sahaja diluahkan oleh orang kafir, malah, orang yang mengaku beragama islam sendiri telah tanpa rasa takut pada kemurkaan allah mula menular. Ini ditambah lagi dari ucapan dan kata2 dari barisan pemimpin yang biadap yang telah mewakili rakyat.

Wahai saudara ku,
Ayuh, bagun lah, buka lah mata dan hati mu bahawa agama mu telah mula dihina dan dicaci. Marilah kita bersama menentang dan menjatuhkan pemimpin2 yang biadap terhadap agama allah.

Wahai saudara ku,
Ingatlah akan janji2 Allah. Ingat lah akan peringatan2 Allah bahawa akan sampai suatu masa laknat Allah akan turun bilamana agama dimain2kan, agama diperolok2kan, agama dicaci dikalangan umat.

Wahai saudara2ku,
Apakah kita masih mempunyai masa utk kita merubah keadaan ini atau hanya menunggu dan berserah akan kedatangan laknat dan balasan Allah????

PAS CELAKE!! said...

celake la org2 pas yg membuat fitnah psl kes kematian su umno bhgn kt tenang aritu..smpai ati org2 pas yg celake kate keluarga arwah sengaja lmbat2kn pengebumian jenazah semata2 nk tunggu pm dtg..smpai ati org2 pas kate ogr2 kg kt situ xdpt nk uruskn jenazah sbb nk smbut PM..kenape busuk sgt ati korng aaaa????hal2 kematian pon korng nk putar belitkn n tpu...ati busuk btul org2 pas ni....ati yg penuh sifat dengki n putar belit cmni ke nk martabatkn islam...kirim salam je la....ptui...aku sbg slh seorg saudara keluarga arwah xakan maapkn org2 pas yg buat fitnah tu dunia akhirat!!!!celake la org2 pas yg buat fitnah tersebut!!!AMINNNNNNNNN!!!

Anonymous said...

Oii..melayu2 umnoAPCO!
wat apa hang baca quran, solat, puasa, haji ... jika kau tolak hukum hakam ISLAM, anti-hudud, anti-dakwah, dedah aurat, kedarah arak, rasuah & riba, tahi judi, .........????

perangai anti-Islam sama seperti MCAsengkek , MICpariah ... patutla najib senang2 luluskan RM15juta duit rakyat untuk projek pembangunan kuil berhala batu caves tuuuu ... melayu umnoAPCO hilang batu k**e, setuju saja tak la melalak...

boleh ke duit/ harta felda, kemas, dll... dimonopoli oleh segelintir elit kapitalis umno... utk buat kempen BN?

demi maruah Islam, bila lagi MUhyidin, A Gani osman & umno johor nak kembalikan cuti am mingguan di johor kepada hari dimuliai, hari jumaat?

"bila ibadat solat kita tunduk/sujud kepada Allah,
bila tadbir negara kamu derhaka/tolak hukum hakam Allah..."

..
.. melayu2 umnoAPCO, kau kelentonglah sepuas-puasnya untuk diri bohongi kamu sendiri ..... hehehehehe

"Ya Allah aku pohon perlindunganMU dari kejahatan iblis syaitan, kejahatan jin, kejahatan manusia durjana dan kejahatan umnoAPCO terhadap aku, zuriatku, keluargaku dan seluruh ummah ... Amiin!"

Anak Labis said...

MasyaAllah,

Ada juga "belut" (Pas Celaka) yang nak menyamar sedara pak cik aku (si arwah). Tak taju hujung pangkal, tak tahu dari mana datangnya, tiba2 ngaku sedara si arwah.

Tapi, mujur lah kau ingat mati, aku ingatkan kau nak menongkat langit tak mahu ingat mati.

Apa kau dah bertaubat ka dengan pembohongan cerita kau tu mengatakan orang Pas buat firnah?

Agaknya siapakah yang "mendapat cilaka" ye??

Anonymous said...

cikgu mala ni nampak muka dia suei lah! fengsui takder.. takder rezeki lah nak menang prk kat tenang ~hamba tenguk budak azhar tu yang menang.. tapi rasa2nye cikgu mala nie boleh menang ratu feseyen lah baju dier lawa2 cantik2 walau pun muka dia tak manis sejak penamaan calon lagi baju dier lawa lah.. hehehe ~yang bestnyer dier macam lady dee lah! pakai sarong tangan ..kan elok cikgu mala nier pakai hijab ~dier kan ketua muslimat.. jangan lah cakap tak serupa bikin kata tun det kepimpinan melalui teladan! pakaian muslimat kan menutup aurat.. gantung kain hitam tutup muka diakan best! ~macam musliamt2 arab @ siti rahmah ~kat lot 10 di bukit bintang tu.. hahahahahahahahaha

Kenari said...

Hampa (Beruk Umno) pun silap jugak. Kalau hampa ambik pelakon purno Soi Lek bertanding kan lagi best. Paling kurang pun boleh la promote VCD purno dia. Hampa ni betoi2 tak pandai ambik peluang lah.

FACELESS said...

Nauzubillah...Kata-kata yang boleh menggelincirkan akidah sesorang muslim.

Ok..lepas ni mst ade yg nak komen.."lu sapa nak ckp org gelincir akidah ni?? lu ulamak ke?"

gua rase gua nk jawab cani je.."bende dah terang, jelas dan nyata..tak perlukan ulamak nak explain..gua pun bole bezakan ayat macam mana yg tolak hukum Allah ni,ayat macam tu la"

budak2 sekolah yang br belaja agama kalu tgk statement ni bole konpius.."Eh ayah, tadi kat sekolah adik belaja Allah kata kalu org mencuri kene potong tangan tp kenapa pakcik tu ckp tak bole plak" kalu nasib tak baik dpt ayah bangang macam pakcik tu, ayah die akan jawab macam ni "Eh tu bukan Allah yang cakap tu, tu org PAS yg cakap tu..dah dah gi main jejauh"..

*sigh* dasar manusia yg tak paham islam (macam Isa Samad)

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii
Kat sini tak payah la nak cakap hukum islam.
Hampa ingat sempurna sangat ka Hukum hampa tu?
Hampa ingat complete sangat ka hukum yang hampa nak tegakkan tu hah?
Cuba tanya Pak2 Mufti hampa tu.....
Cuba tanya Pak2 Aji hampa yang ada skrg ni...
Lengkap sangat kah hukum hampa tu?
Contoh:
Kalau ada dua pasangan berzina dalam bilik hotel, mana hampa nak cari saksi yang boleh dipercayai? Yang ada dalam bilik tu 2 orang aja-penzina ja. Aku rasa hakim syariah hampapun pening kepala nak bagi keputusan sebab mana mau cari saksi. Sebab tu aku nampak hukum agama hampa tak logik, tak praktikal dan tak sempurna.

Kah..kah..kah,,,
Mana mau cari saksi beb! Saksi beli boleh la.

Jadi, kalau itupun hampa pening kepala macamana nak cari saksi....hampa lupakanlah hajat hampa tu. Sebab tu TDM, Najib dan pemimpin Umno tolak dan tak setuju hukum Islam tu dibuat di Malaysia.

Jadi.....sempurnakah macam tu hukum yanbg hampa nak buat tu?????

Anonymous said...

Islam datang pada masa jahiliyah dalam keadaan asing, dan telah datang masanya di mana islam saat ini dirasakan asing oleh pemeluknya. Sungguh benar sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam yang artinya, “Sesungguhnya Islam dimulai dalam keadaan asing dan akan kembali asing sebagaimana awalnya, maka thuuba (beruntunglah) orang-orang yang asing” (HR Muslim).

Anonymous said...

butuh ah putera puteri umno..

ckp mcm hanjing...ckp byk..xtau hukum xyah ckp byk
butuh ang..(ak bkn org baik tp xdela nk burukkn org len)

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...hang
kah..kah..kah..
Awat hang mare-mare????
Awat hang tak jawap penyataan aku?
Betoi ka tak betoi apa yang aku cakap??
Kalau hang tak jawap....makna betoi la apa yang ku kata.
Maka betoi la apa yang hampa nampak.
Maka betoi la apa yang berlaku.

Takkan melayupun mau jadi specis "taik cicak"?

Anonymous said...

gebang aje nin, masuk dun kelantan buat hudud, gerenti dapat 2/3 tapi kenapa tak buat.. takut dap mare ke..selangor masuk dun nak pinda undng-undang itu baru lah betui tapi dah tak dapat 2/3 buat abis beras aje.. tunggu apa lagi kelanatan ... najid mana ada power nak halang... inilah masa yang sseuai...

Anonymous said...

salam...

masing2 fikirlah sendiri
kubur masing2, masa dalam kubur nnt sendirian menjawab soklan2 malaikat...

pilihlah nak ikut siapa,

antara TGNA dan TPM fikirlah mn yg terbaik untuk diikuti...

mrLpo

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Semua orang mati mesti mau simpan dalam kubur punya. Semua agama caya semua manusia mesti mau mati punya.....kecuali wa rasa satu saja ....ie Melayu 'kafir harbi' saja tak mau mati. Dia olang talak caya sama dia punya agama...dia olang talak caya sama dia punya nabi. Dia olang cuma caya sama dia punya pelut saja.....kasi bulat...kasi busat.

Anonymous said...

"Wallahuholaqokum wamata'malun"
Sesungguhnya Allah yang menciptakan kamu dan segala perbuatan kamu..

Setiap patah perkataan, setiap huruf huruf yang ditaip, setiap caci mencaci, setiap maki hamun..datangnya dari Allah SWT..


Wahai saudara2 ku, fahamilah baik2 ayat tersebut,pegang lah ayat Al Quran tersebut..

Andai didalam diri umat Islam, tersisip ayat tersebut, maka malu rasanya kita mencaci caci, memaki maki..malu kepada Allah..

kerana yang kamu caci, yang kamu maki adalah dari Allah..maka sama sepertinya kamu mancaci Allah..

jika bersalah seseorang itu,tegur lah dia, bkn dengan cara caci mencaci maki memaki, jika tidak mampu, mengadu pada Allah, berdoa pada Allah supaya org yg bersalah tersebut berubah dan diterangi Iman..kerana Allah sentiasa menyayangi orang yang sentiasa mengadu padaNya..

kelemahan kita terlalu bnyk,kaji kelemahan diri kita dahulu,perbetulkan kelemahan diri kita..

sy sekadar mengingatkan diri sendiri dan ilmu yang sedikit ini wajib disampaikan..

UMNO HARAM JADAH said...

HANCUR UMNO LAKNATULLAH!!!!

pisau lipat said...

umno perintah hang ckp barang naik , pkr lom lagi memerintah barang lagi naik asik ingat kilang kunyit jew hi hi hi