"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 24, 2011

UMNgOk/Beer eNd & Islam...

Reactions: 

9 comments:

Anonymous said...

1.Tu la!!islam kan dah kata!!bagi puak lelaki je yang jadi pemimpin!!hangpa ni puak islam ketidak!!
2.awattt!!ada dalil dan ayat al-Quran baruka!!yang membolehkan perempuan jadi pemimpin!!

Nur Islam said...

Kalau mereka2 ni hidup kat negara islam, dah lama dah di jatuhkan hukman bunuh.

Manusia paling biadap menghina dan merendah2kan hukum islam.

Cikgu Di said...

Salam persaudaraan buat tuan..
Biar apa pun yang berlaku hukum Allah adalah tetap tidak berubah walaupun zaman berubah, Tidak akan ada sesuatu yang boleh dihalalkan jika sudah diharamkan. Jika kita melakukan kesalahan atas maksud sesuatu yang kita tidak tahu berlainan hukumnya dengan yang kita tahu atau sengaja dibuat-buat. Apatah lagi sengaja menghalalkan apa yang haram.

Cari lah ilmu dan rujuklah pada ariffbillah yang tidak berkepentigan dunia pastinya kita akan selamat. Dunia hari ini banyak fitnah, subhat dan kesamaran. Jika kita benar-benar berpegang kepada agama yang suci Islam pastinya tiada apa yang perlu dibimbangkan.....walahaualam

Sape nk tau teknik hubungan batin yang betul? said...

panas2

Anonymous said...

mana dia video enteng Soi Lek dulu.. dia ni hebat, seksi, lucah ... geli geleman dengar ucapsyarah tokoh BN-MCAsengkek nii..... sama seperti sami velu MICpariah dulu... cakap pakai lepas saja...kerana TUAN BESAR umnoAPCO ada dibelakang, tukang dokong biawak!

Ben10 said...

Puak2 Umno kata kalau Pelakon purno (Soi Lek) buat sex dengan pelacur tak salah. Sapa2pun boleh menonggeng dengan pelacur.

Tapi, yang best nya masa Soi Lek syok menonggeng dgn pelacur dia masa tu masih jadi Menteri Kesihatan. Cakap sana-sini dlm TV la, dlm radio la, dalam akhbar la, ie supaya masyarakat jauhkan diri dpd sex bebas....tapi....rupanya dia ni cakap tak serupa bikin. Rupanya Pak Menteri Kesihatan BN sendiri yang buat sex bebas....menonggeng pelacur.

Apa nak jadi la pemimpin BN ni. Itu baru sorang....belum kita dedahkan yang lain.

Buruk sungguh pemimpin BN ni.

Mungkin bagi Soi Lek, berjabat tangan guna sarung tak boleh. Yang ok menonggeng dengan pelacur boleh.

chuakongkeksoilek said...

soi lek masa main je guna sarung...baru x dapat anak 'haram'...kalau salam guna sarung haram...sbb sentuh lelaki pempuan bkn muhrim haram...main baru x haram...hahaha...ape la cina2 malaysia nie bodoh...pelakon filem lucah pon leh amek jadik pemimpin...jgn la ikut pemimpin melayu umno yg bodoh2 tuh...hahaha...

Anonymous said...

salam perjuangan.

benar, Allah s.w.t telah serahkan tugas pimpinan kepada kaum Adam. Tapi kaum Adam kini tidak berani untuk memikul tanggungjawab dan amanah Allah s.w.t sehingga menjadikan mereka hanyalah berfizikalkan lelaki tetapi berjiwa wanita. Mereka lebih seronok berhibur dengan kejahillan hukum Allah s.w.t. MAka dengan keadaan ini maka muncullah kaum Hawa yg berjiwa lelaki tampil kehadapan untuk memikul amanah itu.

@jking bersuara

METRO HAVEN HOMESTAY, SUNGAI PETANI said...

@Mesej kepada Anonymous, bertarikh January 24, 2011 8:36 AM

Bertenang saudara, bertenang. Jangan terlalu lantang sekiranya saudara memiliki ilm tentang soal ini secara kasar. Lebih baik kita berbincang.


Seorang wanita tidak dibenarkan untuk menjadi gabenor, pemerintah, atau khalifah negara Islam kerana kebiasaannya yang tidak dapat menanggung beban pekerjaan yang amat besar.

Kita sering berkata, pada hakikatnya bahawa mungkin terdapat sesetengah wanita yang lebih berkuasa dan lagi penyabar daripada golongan lelaki. Namun, ini adalah luar biasa dan hukum Islam, oleh itu tidak boleh diasaskan kepada pengecualian.

Maka tidak ada salahnya pun, jika seorang wanita dilantik sebagai ketua institusi, atau Ahli Parlimen ASALKAN ia adalah berlandaskan kepada kepentingan masyarakat Islam.

Cendekiawan Islam yang terkenal, Sheikh Muhammad Al-Hanooti, ahli Majlis Fiqh Amerika Utara, menambah:

"Jika kita memerlukan wanita untuk menduduki kedudukan yang sedemikian, saya tidak melihat apa-apa Shari`ah peraturan-peraturan yang menghalang mereka dari mengambil kedudukan itu, tetapi saya mengatakan ia perlu di bawah kontingensi yang dimana kita tidak mahu mewujudkan suasana fitnah"

Itu sahaja.