"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 26, 2011

Kenyataan Media DPPP: Mohon penjelasan daripada Tan Sri Muhyiddin Yassin

Reactions: 
KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS PUSAT
26 JANUARI 2011

Minta Penjelasan Daripada Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO

Tanah En. Mansor Bin Mohamad HS(M) 535, Lot 2091, Mukim Jabi, Daerah Segamat telah di lelong pada 1/12/2003. Beliau mempunyai tunggakan bayaran hutang dengan pihak bank sekitar RM20,000. Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat En. Mohd Azahar Bin Ibrahim yang juga calon Barisan Nasional (BN) pilihanraya kecil Tenang telah gagal menyerahkan notis pendengaran kes lelong ini kepada beliau. Secara rasminya En. Mansor tidak dimaklumkan tanahnya akan dilelong. Pada 19/9/2003 perintah jualan hartanah telah di keluarkan.

Menurut En. Mansor, sehari sebelum lelongan beliau telah membuat bayaran kepada pihak bank sebanyak RM10,000 bagi bayaran tunggakan bayaran hutang. Beliau merayu kepada En Mohd Azahar agar tanahnya tidak di lelong. Pada hari tanahnya di lelong beliau membawa tunai sebanyak RM12,000 untuk menyelesaikan tunggakan hutangnya. Semua rayuan En Mansor tidak di layan.

Tanah seluas 8 ekar telah dilelong dengan harga RM70,000 sedangkan nilai tanah tersebut pada tahun 1996 bernilai RM116,000. Nilai semasa tanah tersebut dijangka RM120,000. Ini bermakna tanah En Mansor telah dijual dengan harga dibawah harga pasaran. Hanya seorang sahaja pembina yang hadir pada masa lelongan tersebut. Akhirnya tanah tersebut telah di beli oleh pembida tersebut.

En Mansor telah membuat saman pemula No 24(L) -674-2004 berkaitan tanah tersebut ke Mahkamah Tinggi Muar. Beliau telah dapat membuktikan kepada mahkamah bahawa tiada sebarang notis pendengaran kes lelongan hartanah diberikan kepada beliau. Pada 29/1/2008 Yang Arif Hakim Dato’ Asmadi Bin Haji Asnawi, Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Muar telah memutuskan membenarkan tuntutan En Mansor ke atas Pentadbir Tanah Daerah Segamat dengan kos akibat dari kecuaian pegawainya En. Mohd Azahar mengendalikan kes tersebut. Tanah tersebut telah dikembalikan kepadanya. Akhirnya En Mohd Azahar telah dipindahkan ke Pejabat Daerah Kecil Renggit. Pangkatnya telah diturunkan.
  1. Saya mohon penjelasan daripada Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO mengenai perkara-perkara di bawah :Mengapa calon BN bagi pilihanraya kecil Tenang En. Mohd Azahar Bin Ibrahim sebagai Penolong Pentadbir Tanah Daerah Segamat telah gagal memberi notis pendengaran kes lelongan tanah En. Mansor?
  2. Mengapa nilai tanah En. Mansor di lelong dengan harga RM70,000 dibawah harga pasaran?
  3. Mengapa rayuan En Mansor untuk mengelakkan lelongan tanah dengan membuat bayaran RM10,000 kepada bank tidak di layan oleh En Mohd Azahar?
  4. Mengapa hanya seorang pembina tanah sahaja yang hadir pada masa lelongan tersebut berlaku?
  5. Mengapa En Azahar diturunkan pangkat daripada Pejabat Daerah Segamat kepada Pejabat Daerah Kecil Renggit?
  6. Apakah terdapat perundingan jahat antara En. Mohd Azahar, jurulelong dan pembina semasa mahu melelong tanah En Mansor?
  7. Berapa kerugian yang ditanggung oleh Pejabat Tanah Daerah Segamat akibat kecuaian pegawainya menguruskan urusan tanah En Mansor?
  8. Mengapa UMNO sanggup menghampakan ahli-ahlinya dengan meletakkan calon yang telah terbukti bersalah di mahkamah dalam pilihanraya kecil Tenang?
Suhaizan Bin Kaiat
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Pusat

29 comments:

Anonymous said...

1.kalaulah puak pas dapat buktikan bahawa pembeli tanah tersebut ada kaitan dengan calun umno ni!!baru nampak ada isunya!!ada kesnya!!
2.Memanglah!!bila tanah dilelong!!harganya lebih murah!!macam bank dok lelong keretala jugak!!C200k!baru 70-80K berbanding harga pasaran 140 atau 150k!!
3.selalulah juga pemilik asal tak dapat notis!banyak sebab!!satu sebab kerana penghantar notis cuai!!sebab kedua tuan badan kena notis!!selalu elak!!nampak penghantar notis!tutup pintu!lari!!banyaklah kes macam ni!!
bila kes dibawak kemahkamah!!kata tak dapat notis!!nayalah pegawai yang terlibat!!
4.Tak pa!!esok-esok!!ada mahkamah satu lagi!!pakat-pakat jawablah noo!!

Anonymous said...

Anon6:53,

"Pada 29/1/2008 Yang Arif Hakim Dato’ Asmadi Bin Haji Asnawi, Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Muar telah memutuskan membenarkan tuntutan En Mansor ke atas Pentadbir Tanah Daerah Segamat dengan kos akibat dari kecuaian pegawainya En. Mohd Azahar mengendalikan kes tersebut. Tanah tersebut telah dikembalikan kepadanya. Akhirnya En Mohd Azahar telah dipindahkan ke Pejabat Daerah Kecil Renggit. Pangkatnya telah diturunkan."

Bro/Sis....mahkamah dah mandapati yang dia ni cuai! Engkau buta ke? Dia diturunkan pangkat. Dihantar pulak ke Rengit. Whatever lah...dia pakat ke tidak ke...tapi masaalahnya dia CUAI!!! Engkau nak orang cuai jadi wakil rakyat engkau ke? Sepatutnya dia boleh tolong si Mansor ni yang dah datang buat pembayaran. Itu lah dia ciri-ciri seorang wakil rakyat. Tolong orang. Tapi dia tak tolong pun. Ngape engkau ni? Sebab harga getah/ kelapa sawit kau naik, engkau nak sokong dia? Please lah bro. Harga getah naik pasal harga minyak mentah untuk buat getah tiruan mahal. Harga kelapa sawit naik pasal nak buat bio-fuel sebagai alternative pada minyak mentah yang mahal di pasaran dunia. Kerajaan tak buat apa-apa pun. FAHAM???

Nana Tanjung said...

Pasai apa la Umno pi pilih calon macam tu.
Ni la kalau hampa nak tengok perangai dan peil pemimpin2 umno. Tang nak mengundi, bukan main suruh orang pilih calon dia. Satu undipun dpd rakyat bukan main makna utk depa. Tapi, bila dapat pangkat, dh dok kerusi empuk, dah naik kereta besaq, dah pakai kasut bekilat, dah pakai lektai.... rakyat yang pilih dia langsung dia buat tak tau, langsung tak pandang. Lepas tu kalau ada "chan" harta rakyat yang ngundi dia tempoh hari dia sapu senyap2. Binawe punya wakil rakyat.!!!

Anonymous said...

1.Tuan anom diatas!!banyak bezanya cuai dengan bersalah tuan!!tambahan bagi kes dia!!banyak lagi pekerja dipejabat tersebut yang terlibat!dari penghantar notis!kerani dan dia!!memanglah!! bila jadi kes sebegini!!pegawai yang terlibat yang terpaksa tanggong!!
2.cuba hang tenguk sekarang!!kes-kes yang dimenangi oleh kalpal singh!!kes dadah ka!kes bunuh ka!!banyak yang lepas kerana kesalahan teknikal!!macam kes calon umno diatas!!kecuaian sapa!!selalunya pendakwalah yang disalahkan!tapi kalau hangpa pikiaq!banyak lagi pihak yang terlibat!!sebelum dibawa oleh pendakwaraya!!
3.memanglah harga getah dan kelapasawit naik!! getah skrap je dekat RM sekilo!nasib baik ada kebun getah dua tiga ghelongg!!
4.nasiblah ada felda!!peneroka pun tumpang tuah!!kalau ladang rakyat dikelantan!!macammana tuan!!

Anak Peneroka said...

Woiii,

Akupun anak peneroka tapi fikiran aku bukan macam kau orang macam batu terpahat tak boleh fikir2.

Jangan lah kerana mak bapak hampa di beri tanah hampa dah tak boleh fikir. Yang bagi tanah tu pemimpin yang macamana. Siapa dan zaman bila. Akupun puji Tun Razak tapi bukan anaknya si Najib. Dua manusia yang berbeza la. Dua sifat yang berbeza. Dua kelakuan yang berbeza.

Jangan lah kerana sibapa hampa sampai tak lalu nak fikir dan sanggup buat perubahan. Takkan hampa tak kenal si Najib tu. Pelahap duit rakyat. Terlibat dengan banyak kes tak bermoral. Memang berlawanan langsung kalau nak bandingkan dengan bapaknya.

Takkan orang yang macam tu hampa masih nak kekalkan. Takkan hampa tak pernah baca kot kes kat luar negara. Bapak bukan main baik tapi anak macam syaitan. Takkan hampa nak kekalkan syaitan sebagai pemimpin hampa kot.

Buka la sikit minda hampa tu. Takkan tak nampak kot,duit rakyat senang2 depa sapu dan buat macam duit sendiri. Depa senang2 seronok joli, belanja dan habiskan duit rakyat, akhirnya rakyat yang tanggung susah.

Anonymous said...

sembur! lah air liur kau orang semua! budak azahar tu.. akan menang undi 30 januari nie.. jangan lupa undi calon umno dan bn... apa jua komen kritikan apa2 lah jua.. hehehehe ~konpom! budak azahar wakil rakyat dun tenang! selepas 30 januari ~ingat! jangan tak ingat! undilah budak azahar nie... hahahahahahahahahahahaha

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii..
Betoi ka nabi hampa kata kalau nak lantik pemimpin mesti kena cari orang yang baik2, bukan kaki penipu, bukan pembunuh, bukan perasuah, bukan peminum, bukan perogol dan lain2 lagi yang jahat? Kalau lantik jugak negara akan hancur...betoi ka????

Nabi hampa tipu kot atau agama hampa yang tak betoi?

Tengok....
Hampa kata TDM zalim...tapi Malaysia maju jugak?
Hampa kata Najib pembunuh...tapi negara maju jugak
Hampa kata Rahim Tambi Chik perogol...negeri Melaka maju jugak?
Hampa kata Jamaluddin Jarjis kaki peminum dan peraba....dia berjaya jugak...jadi duta kat US lagi.
Hampa kata Chua Soi Lek kaki zina dgn pelacur...orang cina MCA angkat dia jadi ketua jugak?

Jadi, siapa tipu siapa.???
Jadi, siapa tertipu???

Anonymous said...

Anon8:03,
Wah kau punya tulis pakai bullet point. Very civilize. Macam tulisan blog mamak karalla je.

Hujah aku dia ni orangnya cuai. Dah terbukti dia cuai. Comfirm cuai. Yang Arif kata dia cuai. Masaalahnya engkau nak pilih orang yang cuai sebagai wakil rakat. Takda orang lain ke? Engkau tahu tak cuai tu maknanya apa? Kalau tukang sapu jalan cuai takpe lah jugak.Cuma jalan kotor je, tak sedap mata memandang, boleh pandang tempat lain. Ini engkau nak lantik wakil rakyat bro. Kalau driver kau lupa nak ambik anak kau balik sekolah macam mana? Aku rasa itu cuai kan? Bangla yang kau bayar jaga kebun getah kau tak ronda, getah sekerap kau hilang. Itu cuai tu bro. Aku rasa bila tanah 8 ekar kau hilang di sebabkan kecuaian wakil rakyat kau baru kau nak sedarlah bro.

Aku tak faham bila kau kata “nasiblah ada felda!!peneroka pun tumpang tuah!!kalau ladang rakyat dikelantan!! macammana tuan!!”. Apa, harga getah kat Johor dengan Kelantan tak sama ke?

Agak mane duduk!!!

apist said...

negara maju??! negara maju butoh hang

Anonymous said...

lee kuan yew kate umat islam s'pore tk perlu kuat kepada ajaran islam kerana akan menghalang pembangunan serta intergriti eeemmmm... lepas tu nik ajis.. bangkit bela sahabat karib dier lee kuan yew ~nik ajis kate 'melayu tolak islam lebih teruk daripada lee kuan yew'
binawe sungguh! hipokritnya nik ajis..??? kalu dahcamtu nik ajis pun tolak islam lebih teruk daripada sahabatnya lky duduk berdiri tidur bangun asyik nak politikkan islam untuk kepentingan pribadi dan parti pas puss.. puss.. apa2 pun pengundi tenang bertenanglah jangan lupa undi budak azahar pada 30hb Januari nanti.. undi azahar, undi umno, undi bn bererti rakyat tenang akan mengundi keharmonian, kemajuan, pembangunan dan yang penting engkau orang semua sentiasa tenang untuk megerjkan ibadat di surau2 di masjid2 seluruh tenang.. budak azahar akan meneng! percayalah..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii..
LKY kata betoi pa,
Memang betoi la...memang tepat sekali.
Takkan hampa tak tengok sekeliling hampa...
Takkan hampa tak pandang depan belakang hampa...
Depan mata hampa paaaaa.... benda tu berlaku.
Kat Malaysia ni TDM kata Melayu ja yang boleh bersatu
Kat Malaysia ni Pak Lah kata hanya melayu aja yang boleh menyatukan Islam
Najibpun kata hanya Melayu yang menyatukan islam
Tak betoi ka cakap aku....
Depa ni pemimpin first class...otak geliga bukan macam pak2 Lebai hampa....yang tau baca kitab aja.....dunia sekeling tolak tepi.
So, betoi paaaaa...kat Malaysia ni hanya melayu ja yg boleh nyatukan Islam hampa. Nak harapkan puak2 "taik cicak" sorry la...sorang lidah macam skrew, sorang lagi kuat pembelit. Memang azali dah depa ni...jenis tak boleh caya.

Anonymous said...

kalau lu pkir lu betul report polis bawa kes ni ke mahkamah....jgan melalak je....hamPAS!

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii Beb...!!!
Lu jangan la mare-mare.
Bikin malu geng je.
Tunjuk la cikit org BN ada otak.
Tunjuk la cikit org Umno ada idea.

Apa la lu beb ini macam.!!!!
Jangan jadi otak "sontot"

Anonymous said...

repot polis la beb baru gentle

Anonymous said...

seutama-utama amal 'menganjurkan kebaikan dan mencegah kejahatan' tapi lain pulak dengan amal yang di buat oleh cikgu maarof bin abd. mutalib ni.. suami cikgu mala calon pas puss.. tu

~amal dier 'menganjur kejahatan dan mencegah kebaikan' apa tidaknyer sanggup berbohong! ambil cuti sakit! 3 minggu! ..beb! nak bantu isteri berkempen lepas tu hujung bulan ambil gaji daripada kerajaan bn

~di mana amanah dan tanggungjawab yang ibu bapak harapkan untuk mendidik anak bangsa..??? cikgu jadi penipu! dan pembohong! ini ke ahli2 pas.. ??? munafik! ini lah kata perumpamaan melayu "cikgu kencing berdiri murid kencing berlari" apa tidaknyer orang melayu umno selalu mendoakan kebaikan kesejahteraan dan supaya teguh iman dan patuh ajaran islam sebenar kepada muslimin dan muslimat umat yang bersaudara iaitu islam

~tapi melayu pas puss.. ni sering sembahyang hajat dan mendoakan kejahatan! pecah perutlah! dan bermacam2 lagi doa niat jahat daripada ulamak2 pas puss.. kepada melayu islam umno dan bn

~tetapi kalau puak2 mereka kafir laknatulAllah pun para ulamak pas puss.. nie di doakan yang baik2 kebaikan kesejahteraan mereka lepas orang2 kafir nie dah besar kepala sebab dah di doakan macam2 perangai mereka mencemarkan kesucian masjid dan islam pulak..

~apa2 pun jangan lupa undi budak azahar tu.. pada 30hb Januari undi umno dan undi bn untuk keharmonian sepanjang masa.. 'selamat mengundi' dan sentiasa berwaspada kepada semua rakyat tenang maklum jerlah cuaca tak menentu banjir kilat bila2 jer melanda.. doa untuk semua tenaga kerja penyokong pengundi kepada budak azahar umno dan bn semoga berjaya dengan kemenangan 5000+++ majoriti

~kepada calon dan penyokong pas tu semoga sihat2 belaka mental dan fizikal dan semoga ditunjukkan hidayah sokong dan undi lah calon umno dan bn dalam pilihan prk tenang nie dan pru akan datang aminnn...

PuteraPuteriUmno said...

Weiii...
Ini yang buat aku malu dgn geng2 aku ni.
Ini yg buat aku segan nak keluaq tunjuk muka.
Ini yg buat muka aku tebai nak jumpa orang ni.....

Apa la punya politik canm ni...!!!

Tu la... kadang2 aku tengok geng2 aku ni...pak2 menteri aku ni otak macm otak "samdol"....otak "sontot"

Takkan pasai cikgu tu nak cutipun hampa buat modal. Cuba tanya mana ada "cuti utk politik" utk kakitangan kerajaan. Cuma cuti sakit ja yang ada.

Hampa ni laaaaa....ni yang buat aku malu mengaku geng hampa ni.

Jangan la jadi mcm dulu.....ambik la sikit pengajaran dr pengalaman dulu. Tau saja mamat tu sokong parti lawan...terus nak tukar ke tempat atau daerah lain. Tau saja mamat ni tak sokong kita...terus hantar ke ceruk manapun tau. Apa punya politik macam ni woooiiiii...! Bikin malu la...!!

Lagi banyak hampa hantaq depa ke merata tempat...lagi banyak parti lawan akan tumbuh. Hampa tak boleh buat macam tu. Ini politik. Fahaman masing2. Ini politik hak individu. Hampa tak boleh paksa. Kalau hampa lagi paksa....lagi sakit la hampa....macamana yang dah berlaku sebelum ni. Lagi banyak hampa hentam dan tindas...lagi banyak orang benci.

Tolong la beb....tolong laaaaa...!!!

Buat Pak Menteri Puad Zakarshi...jangan ikutkan perasaan....sekarang ni nama BN dah teruk....sokongan makin berkurangan....generasi muda makin benci...takkan nak teruskan perangai puak2 dulu kot. Aku takut....loagi hampa buat perangai...lagi banyak orang lari....lagi banyak kebusukan hampa terdedah dan terpamer.

Weiiii....tolong la weiiiii...!!! Jangan malukan Umno. Jangan malukan Melayu....!!! Dah la melayu makin layu....hampa nak matikan terus ka????

Aku tak heiran kalau melayu terus layu...tapi....nama Umno akan terus busuk.....Jadi,mana aku nak pegi????

suami cikgu normala ponteng keje said...

hahaha..laki calon pas amek cuti sakit sbb nk bantu istri...sakit ape mamat tu...meh aku senaraikn salah laku die pd murid2,rkyt malaysia n Allah..

laki cikgu normala ni dh tunjukkn cth yg xelok kpd warganagara malaysia lainnya..dgn menipu utk dpt cuti..

laki calon hamPAS yg konon2nye mulia ni mengkhianati amanah yg diberikn utk mendidik anak bngsa dgn mngmbil mc tpu..

laki calon hamPAS ni jgk menipu doktr,kerajaan,diri sndri n anak2 murid dgn ambik mc tpu..paling2 tdk pon dpt dose je..ye tak wahai suami normala ngok ngek...ko jwb la kt akhirt sok...

oii bongok...aku sbg rkyt xredha dgn gaji ko yg dibaya oleh kerajaan pusat kalo ko amek mc tpu..ko tu kakikatangn kerajaan..jgn mkn gj buta la bongok!!!! ni la die akhlak org2 pas..konon2 baik..tp dlm ati Allah je tau..tunjukknla cth yg baik oi..kate perjuangkn islam..xkn selamba je menipu kot..xtkt dose ke???

pemuda pkr said...

hahaha..klakala mamat puteraputeriumno ni..nmpk sgt mamat ni org pr..mcm yahudi..nyamar2 jd pihak lwn..hehehe..msti nuar juburi ajar ni..konon2 ngaku org umno..tp sbnrnya org pr..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii..Anon 9:11 kat atas,

Hang jangan la malukan aku.
Hang jangan la "drop my water face" he..he..he
Akupun kerja jugak.
Aku kerja dgn tokey cina.
Tokey cina aku tu musuh hampa jugak.
Tapi dia baik....dia tak busuk hati...dia tak dengki.
Dia tau aku tak pernah sokong parti dia....tapi dia professional. dia tak pernah tukar aku tempat lain...dia tak pernah marah aku sbb tak sokong parti dia....dia tak pernah nak anaktirikan aku. Malah dia very open minded and selalu memberi galakkan dan tunjuk ajar. Dia tau aku pi kempen. Dia tau aku bukan calun Umno utk bertanding, tapi dia tak marah....dia tak dengki.

Sebab tu aku kata..hampa jangan buat malu aku. Buruk betoi perangai hampa. Kalau hampa tunjukkan perangai hampa cam ni....macam mana dengan aku. Kalau aku malu...hampa pun malu tau., sebab aku budak Umno!!!!!!

Kalau macam ni perangai hampa...macam mana aku nak tarik depa masuk Umno. Depa nampakpun busuk Umno ni. Depa nampak perangai bebudak Umno ni pun dah tak bagus. Pendengki...hati busuk.

Camna weiiiii geng????

leroy jethro gibbs said...

apa pendapat tentang suami calon PAS yang tipu sakit? dapat cuti sakit. tapi sihat sejahtera menemani isterinya.

http://ohpolitik.blogspot.com/2011/01/suami-cikgu-mala-menipu-cuti-sakit.html

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii....anon 9:29,

Ini yang aku mare ni....
Ini yg buat aku tak seronok ni...
Geng sendiri tak percaya.
Geng sendiri mau bantai geng sendiri
Nanti aku dan geng buat "U-turn" baru hampa tau.

Geng sendiri nak bagi pendapat pun hampa bantai noh!!! Ini utk kebaikkan la. Kalau bebudak Melayu tak mau aku tak kisah tapi hampa jangan malukan UMNO. Aku budak UMNO!!!!!

Open minded la sikit beb!!!! Be professional!!!! Don't let your attitude like "jungle people". Politic is politic. What for you questions like this? Itu suami dia...lantak dia la.

That why I asked you, are you malay muslim or malay "kafir harbi". Hampa tak baca koran hampa ka. Hampa tak baca hadis nabi hampa ka? Bukankah kalau wanita muslim tu nak keluar adalah digalakkan membawa suami dia demi menjaga maruah dia?

Aku rasa hampa ni jenis Melayu "kafir harbi" kot tak paham2.

Kan dah malu tu.....!!!
Tu sebab aku kata...jangan bagi aku and the geng buat "U-turn"

PuteraPuteriUmno said...

Weiii anon 9:42,
Ni sekok lagi....
Tak paham2....
Politik biar politik laaaaa....
Jangan sangkutkan hal kerja.
Dia tu suami dia....lantak dia la nak sokong sapa.

Tak professional langsung la aku tengok Melayu Umno ni.

Ni buat aku benci.....!!!!!

Kalau melayu nak mampus ka....nak mati ka....lantak hampa la. Tapi...jangan malukan UMNO! Hampa mesti ingat UMNO ni bukan melayu saja yang ada dalamnya yg jadi ahli. Ada ramai lagi bangsa lain. Itu hampa kena ingat tu.

Mungkin sebab tu kot hampa rasa hampa melayu....islam tu hampa rasa hampa punya. Fuhhhhhh....bodoh punya pemikiran.
Lihat lah keliling hamnpa weiiii...
Lihat lah keliling dunia ni weiiii..

Kan malu namanya tu......
Sekali lagi aku kata...jangan buat benda yang bukan2 dan jangan buat aku and the geng buat "U-turn"

pemuda pkr said...

hahahaha..bdk puteraputeriumno ni ckp org pth berterabur...hahahaa...sudah2la menyamar tu...klaka la mamat puteraputeriumno ni..bape kali ko nk bgto ko ni bdk umno...dr gaya penulisan tu nmpk sgt ko ni bkn org umno pon..ko ni anak ikan nuar juburi kn...peduli ape ko n geng ko kuar umno..buat la uturn..xde sape kisah dgn ko pon..oi mangkuk..buat la u turn..xde org kisah pon..perkataan u turn siap letak " tu..hahaahaha..klaka la mamat pr yg menyamar ni...g blk umh blaja english btul2..buat ayt dlm bi pon tunggang langgng..shame on u..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii anon 2:59....
Biasa la beb mau tulis kat sini mesti kasi mata bukak ckit..tulis rapu2 tp janji paham. Tabur ka tak tabur ka...itu bkn hal..itu gaya penulisan...janji hang bukak telinga cikit....janji otak hang kembang sikit and jgn jadi "otak sontot"

Aku dh bilang cara Umno Melayu sekarang ni kempen memang low class...tak dak standard (sorry haaa...tadi lu cakap wa buat u-turn no hal punya kan??). Wa kasi tegur...lu kata wa pembangkang. Wa mau nasihat...lu kata wa geng sama depa.

Itu laki dia la beb!!! Wa tak dak hal punya kalau laki dia mau sokong dia ka...atau tak mau sokong dia ka itu calun PAS. Dia mau pigi mana...dia mau ikut dia punya wife kempen ka...itu hak dia sebagai sebahagian dpd pengundi di situ.

Lu ada mengajai ka tau tarak??? Lu ada baca koran ka atau lu koyak lu punya koran. Lu mau ikut lu punya nabi ka atau lu mau tendang lu punya nabi??? Wa banyak pelek la sama lu orang. Lu cakap sana-sini lu Melayu. Lu selalu cakap Melayu itu Islam. Ini macam ka.???? Lu punya koran sudah tulis....lu punya nabi sudah cakap...tapi lu tarak caya. Lu lagi hina sama dia....lu lagi peleceh sama dia. Wa cakap lu haaaa....lu betoi2 Melayu "Kafir harbi". Sorry haaaaa...wa pinjam ini Zulkefli Nordin punya perkataan.

Satu lagi haaaaa wa mau cakap...kalau ini macam Melayu Umno punya style politik....wa cakap lu...memang logik ini Melayu mau hancus. Nobody want to respect. Bodoooo punya politik ini macam.!!!

Satu lagi wa mau tambah haaaa...
Kalau ini macam punya Malay stupid.....wa cakp lu haaa...bangsa lainpun tarak suka mau respect.

Itu pasai melayu ketinggalan...
Itu pasai melayu nobody want to respect.
Melayu terus layu....because of u all......stupid minded.

Sorry haaaaaa geng!!! Wa punya tulisan sikit ada u-turn sebab mau kasi itu pekak punya mamat dengaq.

pemuda pkr said...

hahaha..oi bongok..aku bkn anon laa...kn aku letak nm aku pemuda pkr tu..nape ko xnk gune nm yg aku letak tu...nmpk sgt ko syg dgn pkr...oi bodoh..ko ni msti india..xpon cine..tulis ayt pon tunggang langgang..hahaha..org bodo slalu xngaku die bdo..ko la org tu..nuar juburi ajk ko mlm ni..nk join x..haha

pemuda pkr said...

oi samdol..kate nk buat u turn..buat laa...bodo btull..xde spe pon skong ko..np gune name pemudaputeriumno lg kalo ko dh wt u turn..hahaha...ko ni ade bakat msk rj lawak ni..otak ko mmg bengap..hahaha.

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii Anon 5:37,:38

Lu dengar sini,,,
"Buah cempelak di luar pagar....
Ini Melayu punya bulak mmg talak boleh ajar....."

That why wa cakap....lu punya otak mmg "otak sontot". Pasal namapun lu mau bikin issue. Poooorahhhhh....!!!

OK la beb....wa tak mau cakap pasal bodo-bodo punya issue. Sekarang lu cakap sama wa...."apasal lu...malayu "kafir harbi"... tak mau protest pasal itu CSL komen pasal salam sama laki2 by using itu sarung tangan?" Apasal lu melayu kafir harbi diam saja?

Jawap melayu kafir harbi

Anonymous said...

csl yg salah.isu tu x sepatutnya timbul.

Anonymous said...

what your religion and race PuteraPuteriUmno?