"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 18, 2011

Daftar Pemilih: Kod "00" Untuk Tanah Perkuburan SPR

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Cerrr teka apa yang magik dekat atas ni..?

Kod "00" tu untuk Tanah Perkuburan mana..?

47 comments:

Anonymous said...

1.ala!kesilapan teknikal je!!macam kes terdahulu la!!
2.dua kemungkinan!pertama puak yang daftar tu saja nak pedajai SPR!!ditambah lagi dengan kelalaian pegawai SPR yang terbabit!!
3.yang kedua!!pegawai SPR tersalah masukkan no IC dalam sistem!!
4.kan dah kata dulu!!SPR bukan hak UMNO!!malah ramai jugak puak yang kerja dengan SPR merupakan puak-puak pas!!
5.ala mat poji oiii!!hangpi tenguk kat Lembaga Peperiksaan Malaysia!!setiap tahun berlambaq kes kesilapan pendaftaran calon peperiksaan!!UOSR ka!PMka!SPMka!STPMka!!silap eja nama la!silap ic la!!selagi bernama manusia!!mesti wujud kesilapan!!tambah lagi bila melibatkan angka berjuta-juta!!
6.kes kesilapan teknikal ni pun hangpa nak jadikan isu!!atau hangpa dok tiru puak peguam gang kalpal singh!!dok cari salah teknikal je bila berhujah dalam mahkamah!!salah dan tak salah pihak yang didakwa tidak diambil kira!!macam kes bicara susilawati lawiya sekarang!!peguam dok cari kesalahan TEKNIKAL pihak pendakwa saja!saksi belotla!itu la!ini la!!sedangkan dah sah-sah puak hindu tu yang bunuh!!
7.tapi biaqpi la kat depa!!nanti NERAKA akan tunggu depa!! hang mau jadi macam puak kapiaq kalpal and the gang tuu!!!

Anonymous said...

Sama sama kita berdoa dibulan Ramadhan yg penuh Barakah ni...agar ALLAH swt musnahkan UMNO.

Lu crita apa pun..waima sejuta kebaikan yg umNO dah lakukan...gua ckap umNO p mampos lagi baek!!!

Anonymous said...

1.mamat diatas!!samalah jugak!!pada puak umno!!hang ceritala apa saja tentang Pr!!tentang pas!!depa kata pi mampus la sama Pr!!sama Pas!!
2.tapi dok tenguk-tenguk dari pr gallas hinggalah pada sarawak!!puak melayu dan islam condong pada umno!!
3.tapi takpalah noo!!puak kapiaq cina tentu akan sokong pas nanti!!

Anonymous said...

berlambak2 yg silap..itu bukan kesilapan teknikal!!!
Satu lagi contoh produk Bangang oleh umNO!!!

Anonymous said...

umno tido malam pun mimpi DAP!!!!
punya takut dgn DAP!!!
tu pasal gua kata umno sesat!!!

Anonymous said...

SPR bukan hak UMNO!!
SPR PERKAKAS UMNO!!!

Anonymous said...

hahaha..pekerja spr yg pro pr yg mskkn no slh tu..tu msti konspirasi pr utk musnhkn agensi kerajaan dr dlm..gov servant berlambk2 pro pr..aku kje kerajaan aku tau aa..

Anonymous said...

oi geng2 pr sume..sudah2 la wt fitnah tu..harap sgt2 korng g kt link ni..tgk wan azizah/saifudin nasution dan mat sabu ade 2 ic..xcaye klik kt bwh ni

http://1peluru.blogspot.com/2011/08/gemparrr-miliki-2-ic-wan-azizah-mat.html

hahahhahahaha....lps tu korng bc skali entri..so br korng tau kebenran di sebalik sume ni..dlu kes mismah..lps kantoi wt fitnah lain plak..sudah2 la tu pojie oi..ko xtkt dose ke bersubahat skali wt fitnah..ko dh mntk maap kt mismah ke blom??xtkt neraka ke

Anonymous said...

http://1peluru.blogspot.com/2011/08/gemparrr-miliki-2-ic-wan-azizah-mat.html

korng dh bkk blum link yg aku bg kt ats ni..begitu mudhnya teknologi digunakn utk mnipu..sudh2 la nipu tu poji.

Anonymous said...

Gua tak nak cakap apa-apa, lu dengar gua cakap ni : "UMNO gi Mampos"

Anonymous said...

org bela hantu raya kalo nak mampos..waktu nazak cukup susah nak habis nyawa..kena buka bumbung rumah baru hantu raya dia bole keluar..tapi bila dah mampos..adoi nak tgk mayat dia pun..nauzubillah!!

sama kes dgn umno..lagi dekat nak mampos..lagi liat nyawa dia..sal hantu raya dah seronok duduk dlm umno..rasuah, menipu..pembohong, mcm2 benda busuk ada dlm umNO...tapi kalo dah mampos nnti..tak tau la nasib hantu raya ni semua!!!

Anonymous said...

hahha..bdk pr msh syok sndri..ingt pr tu msh dpt sokongn majoriti ke..hahaha..makin meluat ade la dgn prangai2 puak2 perosak rakyt ni..kompem akn ade undi protes dr ahli2 sndri..padan muke pr..ketua peliwat dh nk mampos msk sg buluh.

Anonymous said...

super impose punya ss. tak caya cuba buat repot dan biar polis sahkan ketulinan. tak berani?nmpak sgt penipu. mcm ni pun korang nak pcaya. patutlah senang kena kencing!

Anonymous said...

Ko ni bangan ke apa . kod 00 memang ada.. maksudnya Tiada Maklumat.. Ni senarai lengkap kod asal:

Kod Negeri (alpha order)

00 Tiada Maklumat
01 Johor
02 Kedah
03 Kelantan
04 Melaka
05 Negeri Sembilan
06 Pahang
07 Pulau Pinang
08 Perak
09 Perlis
10 Selangor
11 Terengganu
12 Sabah
13 Sarawak
14 Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
15 Wilayah Persekutuan Labuan
16 Wilayah Persekutuan Putrajaya
71 Luar Negara
88 Polis
99 Tentera

Tak tau buat la research bro.. google kan ada

Anonymous said...

bdk2 pr ni mn reti research2 ni..dieorg main ikut n percya je ape org lain tulis or ckp kt dieorg..cth yg kes spr2 ni..ni sume dieorg cedok dr mlysiakini..mlysiakini kne taja dgn kristian n yahudi pon dieorg leh cya..bdk2 pr sume iq tahap longkang sbb tu sng kene kelentong..hahahaa

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 12:56 & Anon 1:35...

Baik... Kod "00" direkod sebagai "Tiada Maklumat"... - selesai 1 masalah...

Semakan dalam jabatan Pendaftaran Negara mendapat jawapan "Tiada permohonan/No yang dimasukkan tidak sah" - Yang ni siapa nak jawab..?

Najib/BikMama/Muhyiddin/Hisham Keris nak jawab..?

Ataupun lu berdua nak jawab sesuai dengan kedudukan lu sebagai PenChaChai.

*nampak sangat PenChaChai UMphorNO ni BANGANG... dah bagi bukti cukup lengkap pun masih tak nampak jugak.

Moron..!

Anonymous said...

Depa bukan moron, depa kedarah moron, UMNO dah nak gi mampos. Aku dah bosan... ni. Asik kena tipu hidup, abih jahane.

Anonymous said...

Sudah ler tp ko x pyh layan pencacai2 umno sememangnya dia org nei d cipta sebagai manusia yg bodoh dan gelap hati serta sombong.

Anonymous said...

lebih baik org melayu bersatu supaya hak melayu dan agama islam terjamin. tinggalkan biaDAP kerena mereka anti melayu dan islam. tanamkan jihad dlm hati saudara2 sekelian. bertindak sekarang, jgn tunggu nasi dah jadi bubur baru nak bersatu. masa tu dah terlambat.

Jeo Botak said...

Kah..kah..kah...
Dlm islam tak di suruh jadi lembu Melayu laa...
Bila melayu jadi penyamun...hang nak jadi penyamun jugak ka?
Bila melayu jadi pembohong, hang nak jadi pembohong jugak ka?
Bila melayu jadi perompak, hang nak jadi perompak jugak ka???

Bangang punya lembu la cam tu....!!!!
Cuma lembu ja yang suka makan duit hasil penyamun.

Lembu mana????
Lembu UMNOPURNO la.....

kah..kah..kah...

Joe Botak said...

oi jeo botak..bersuara lg ko ye..aku tunggu ko aritu..lm ko ilng..tkt dgn aku ke..hahahha..

Anonymous said...

Ko jgn perasan la joe botak.umno. X org yg nak tkt dgn ko cuma org malas jer nak layan kebodohan ko.

Joe Botak said...

hahhaa..penakt jgk rupenye Jeo Botak ni

Anonymous said...

terkenang debat brsejarah DSAI dgn Shabery Cheek. Raja lawak umno ni rupa nya jahil dlm isu yg didebatkan..tu pun dapat jawatan menteri..
Tambah lagi sekor pecacai umno yg tnya soalan paling bangang tu..Nordin Kardi.

Setakat pecacai umno dlm blog ni nak hingat org takut kat depa...p mampos la lu!!

Kalo menteri umno pun bangang...ni kan pecacai...brapa juta kali punya bangang..!!
Malas nak layan bangang pecacai umno!!

Jeo Botak said...

Lembu2 bulan posa ni org sembeleh ja buat gulai...


ha//ha//ha//

Tapi....

Kalau lembu2 Umnopurno....sembelehpun orang tak lalu .....

Busuk haprak sampai ke hujung jalan baunya....


ha..ha..ha..

Joe Botak said...

keldai2 digunekn utk angkut brng..tp kt mlysia keldai2 dap(pas pkr) jd pengangkut najis..keldai ni jgk org jarang mkn sbb daging die xsedap..so keldai ni kire cam xde value aa..sm cm keldai dap..xde value..cume tau kene arah dek dap je..hahahaha.

Anonymous said...

zaman globalisasi utk angkut brg dah ada sistem logistics yg canggih..x payah pakai keldei lagi..

Kalo ada pun lagi keldei yg tinggai kat dlm umno..sbb otak depa mcm keldei..
org dah maju kedepan, pecacai umno masih guna sistem keldei nak pindah/angkut taik depa..hahahaha

tu pasai org x mau campur gan keldei..bukan saja takat busuk..tapi bangang..mmg elok p mamposss!!hahahaha..

Anonymous said...

terkenang thun 2002..penyakit JE menyerang penduduk sekitar Bukit Pelanduk, NS.Habis segala jenama babi dan khinzir mati d musnahkan.

Penternak yang bergantung mata pencarian kepada binatang tersebut bagaikan dilanda tsunami.Kerajaan pemerintah UMNO menjanjikan bayaran pampasan kepada penternak.

Yg menghairankan..Berpuluh puluh nama orang Melayu tersenarai nama sebagai penternak babi yang bakal menerima pampasan.Cina bukit Pelanduk heran..bila masa melayu umno ni bela babi!!!

Begitu sekali tergamak mereka mencari makan dengan duit yang dua kali jatuh haram,haram menipu sekali,haram duit babi sekali...hahahaha

Anonymous said...

Moral of the Story...kalo pecacai umno sangup mengaku sebagai penternak babi, semata2 nak dapat duit mudah dgn cara menipu..apatah lagi dgn pemimpin atasan lagi kuat menipu supaya bole kekal berkuasa dan sapu semua hak rakyat..

PRU13..umno bole mamposss..hahahaha

Anonymous said...

hidup lagi poji....

kerjaan nak nipu jah..

ic 71 senyap..lps tu tubik plak 00.

mismah pun senyap dah lani..kena wi ats muka ko sinar pasal mismah senyap dik tak kata poji..

Jeo Botak said...

Yang bestnya melolong...melalang lembu2 umnopurno buat demo pasai babi..

Tup...tup...rupanya lembu yang buat demo tu pernah pegibuat lawatan sambil belajar kat luar negara pasai nak ternak babi cara berkelompok.

kah..kah..kah...

Macam tu la perangai lembu2 umnopurno ni..
Memerut pandai....lepas tu shitnya dia buat bodo aje.....

Anonymous said...

Ala... Br ko tahu ker umno nei bebal? Aku 20 thn yg lalu dah tahu. Ko negok jer menteri2 dia bercakap. Ali rustam ckp mcm bdk sek rendah. Adnan bercakap mcm org x der pelajaran. Hisham bercakap mcm x der panduan siapa lagi yg dlm umno yg pdi bercakap. Bh tahu wahai pencacai siapa ketua ko yg pandai. X der bro semuanya bebal2 belaka. Nak hidup pun x pandai kena menipu.menyamun baru blh hidup. Betul x pencacai? Ko bagi tahu siapa ketua ko yg blh hidup tanpa menipu.menyamun?

Anonymous said...



Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.



1.rasanya!!inilah pemimpin yang paling HEBAT dimalaysia!!

Anonymous said...

Begitulah pemimpin yg hebat. Menyeru pengikut bergantung harap hanya pada allah. Pemimpin umno menyeru apa?

Jeo Botak said...

Biasa la...zaman moden..
Lembu2 ternak umnopurno hanya mengharapkan tuan menyuapkan makanan kat mulut mereka ja.
Tuan mampus kena sembeleh...lembu2 ternak umnopurnopun akan mati kelaparan...
Sebelum nak mampus... lembu2 ternak ni akan buat bising la.... macam sekarang ni...macam kat Penang....Macam kat Perak itu hari.

Anonymous said...

UMNO ternak babi..buat lawatan sambil belajar sal nak ternak cara kelompok..bila virus JE serang habis mampos semua babi UMNO..buat senarai nama utk UMNO dapat pampasan duit babi.

zaman canggih UMNO ternak babi benih baru agar lebih montek..sampai jadi gendut..babi benih baru ternakan UMNO ni suka menyondoi & buat bising walaupun dah kenyang makan...!!
Klau kenyang pun bising..bila lapaQ ini babi bole jadi gila..GILA BABI!!!!

Anonymous said...

1.awattt dok meroyan memanjang puak -puak pas ni!!
2.kih!koh!kih!

Anonymous said...

geli hati tgk telatah lembu & babi ternakan UMNO tgh meroyan lapaq nak makan..kih!koh!kih!

Jeo Botak said...

Mana tak meroyannya....
Takut tuan babi kena sembeleh....
Bila tuan babi kena sembeleh...babi2 Umnopurno nak makan kat mana lagi....
Nak cari makan sndiripun tak tahu...
Asyik nak bersuap aja....
Makan suap aja tahu....
Itulah babi ternak umnopurno namanya...

Anonymous said...

dalam firasatku PRU ke 13 ni berakhir lah riwayat agong UMPORNO / BN walaupun dibantu oleh hampir 2 juta PATI...kesian umporno krn dah NAZAK dan tunggu masa utk kojol je.

Anonymous said...

konfem ke 2 juta PATI tu akan digunakan utk bantu kerajaan skrg ni? ke FITNAH? supaya kalau lah PR kalah dlm pru13 nnt, ada alasan utk cover kekalahan tu? hehehe...

Anonymous said...

PRU 13..BN kalo kalah pun malu...sal BANGANG, dgn segala kemudahan jentera kerajaan di perkudakan pun BN kalah juga..

Kalo BN menang pun lagi malu besar..pasal MENIPU!!!!hehehehe

Anonymous said...

Bro...BN mana ada malu kalo menipu, muka sekor2 pun tampal kulit Babi..dah tu pula, UMNO ada pula stok babi ternak..tu lagi x tau malu..hehehehe

Anonymous said...

babi ternakan umno x brkeliaran ari ni. Pintu kandang x buka kut!!!

aku islam bangsa melayu said...

AKU BERANI KATA KAT KAU LAA POJI

ANONI DIATAS KOMPOM SEORANG JE YG JADI PENCACAI UMPORno

AKU BERANI KATALAH..ORANG YG SAMA JE JUGA PENYAMAR SI JOE BOTAK

MORALNYER KAT SINI

SIAPA LAH YANG SURUH MEREKA NI MELALUT KAT KOMEN RUANGAN KAU NIII

BUKAN APA

KESIAN AKU TENGOK DARI MULA HINGGA SEKARANG SUNGGUH SETIA DAN TAAT MEREKA MENGIKUTI BLOG ENGKAU

MUDAH MUDAHAN SATU HARI ANTI

ALLAH BUKA HATI MEREKA NI TINGGLKAN KEMUNGKARAN

DOA AKU DI BULAN PUASA NI

Anonymous said...

BEGITULAH HENDAKNYA, TERBUKA PINTU HATI MEREKA UTK MENINGGALKAN SEGALA KEMUNGKARAN DAN KEZALIMAN YG ADA DIDALAM UMNO.

TIDAK LAGI PENJADI PECACAI PADA PARTI SESAT UMNO. PERJUANGAN UMNO YG PENUH DGN KEMUNGKARAN & SESAT DARI TUNTUTAN QURAN & HADIS.

DOA DARI GUA, DIBULAN PENUH BERAKAT INI, UMNO AKAN HANCUR & MUSNAH, UMAT ISLAM ISTIQAMAH DLM PERJUANGAN ISLAM.

Jeo Botak said...

Lembu2 dan babi2 ternak umnopurno tak semudah itu utk menutup dan memalingkan wajah2 mereka yang memang hodoh dari perbuatan jahat dan lahanat mereka.

Kejahatan, kebebalan dan kedegilan melampau lembu2 dan babi2 ternak umnopurno ini menyebabkan tuan2 mereka menjadi bertambah resah dan gelisah dihari PRU-13 nanti.