"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 04, 2009

1 Lagi Pilihanraya Kecil

Reactions: 
Nampaknya negara akan menyaksikan satu lagi pilihanraya kecil iaitu pilihanraya kecil yang ke-9 apabila ADUN Bagan Pinang, Azman Mohd Noor meninggal dunia sebentar tadi.

DUN Bagan Pinang terletak di dalam kawasan Parlimen P132 Telok Kemang.

Pada pilihanraya umum yang ke 12, Azman memenangi kerusi tersebut dengan menewaskan Ramli Ismail dari Pas dengan majoriti 2,333 undi. Beliau memperolehi 6,430 undi manakala Ramli pula 4,097 undi.

Kawasan tersebut mempunyai komposisi 66% pengundi Melayu; 19.9% India; 10.5% Cina dan 3.5% lain-lain kaum.Menurut laporan awal, kematian Azman adalah disebabkan serangan jantung. Beliau dilaporkan meninggal dunia pada jam 2.30 petang di Hospital Seremban Specialist Center. Azman berusia 55 tahun.

Kerusi DUN Bagan Pinang secara tradisinya adalah kubu BN. Sebelum ini calon BN, Mohd Faizal Ramli memenangi kerusi tersebut dengan majoriti 4,411 undi.

Bagaimanapun dalam situasi politik negara sekarang, adalah jelas sekali, pilihan raya kecil yang bakal diadakan nanti pasti menyaksiakan persaingan yang sengit.

Apatah lagi Parlimen Telok Kemang sekarang dikuasai oleh Parti Keadilan Rakyat. Terdapat lima DUN di dalam kawasan Parlimen Telok Kemang. Tiga dikuasai oleh pembangkang manakala BN dua kerusi.

Kerusi-kerusi yang kini dikuasai oleh Pakatan Rakyat ialah DUN Chuah (PKR), DUN Lukut (Dap) dan DUN Port Dickson (PKR).

Manakala DUN yang dikuasai BN pula selain Bagan Pinang ialah DUN Linggi.

Sumber - mStar Online

118 comments:

chot said...


raya panjang le tahun niiiiii

sasaudengo said...

Jangan terlalu gumbira dgn PRK... belum tentu ada PRK Bagan Pinang sebab SPR akan menolak sijil kematian yg dikemukakan oleh Speaker DUN N9, kecuali kalo yg Speaker tu Speaker Ganesan atau pun Speaker Radio.

UMNgOk BNgok akan cuba menunggang SPR sampai tertonggeng...

mat s said...

Al-fatihah...Gamaknye arwah adalah diantara UMNO yg baik dan beriman sebab tu dia meninggal hari Jumaat dlm bulan Ramadhan..
Allah saja yg tahu......
Mcm mana pun...Lawan tetap Lawan...
TAKBIRRR !!!

AnaK BugiS said...

al-fatihah pada yg pergi..

balik pd realiti.. kali ne.. prk yg negeri dikuasai BN..ada 5 dun .. semer ade wakil.. harap kali ne calon PAS dapat merampas kusi tuh dari umno dgn pertolongan rakan2 PR yg lain.. hehehe kes lembu tuh cukup besar impak pd pengundi indai kat sana.. cuma pihak PR kena standby bai tepis isu kg buah pala yg sure akan digunakan oleh BN.. apa pon selamat berjuang.. jumpa di bagan pasir..

Anonymous said...

eh... SPR kata kena rujuk jawatankuasa hak dan kebebasan dun dulu... kalau jawatankuasa tu tak izinkan, takleh mati la...

BoNgok punya SPR, sama cam UMNgOk

Anonymous said...

Padan muka SPR, Allah nak tunjuk, tak dapat Kota Seputeh, DIA bagi Bagan Pinang.

kun fayakuuuuun...

KEMBOJA said...

SPR KATA DIA AKAN RUJUK DULU DGN PEGUAM NEGARA SAMADA ADUN TERSEBUT BENAR2 MATI ATAU BOLEH DIHIDUPKAN SEMULA.

KEMUNGKINAN TIDAK ADA PRK DALAM MASA TERDEKAT KERANA MAYAT ADUN TERSEBUT BOLEH DIJADIKAN SIMBOL WAKIL RAKYAT- ITU DAH MEMADAI.

SPR AKAN MERUJUK PADA PEGUAM NEGARA AGAR SEBERAPA BOLEH SEBARANG MAYAT BOLEH DILANTIK SEBAGAI WAKIL RAKYAT BAGI MENGELAKKAN PRK.

Anonymous said...

Mat mat kepala lembu tak ditangkap lagi.Gelabah le mat sembab sbb kawasan tu india ramai.

Anonymous said...

Mat mat kepala lembu tak ditangkap lagi.Gelabah le mat sembab sbb kawasan tu india ramai.

AnaK BugiS said...

sedara.. mm yang dah meninggal tuh sb dah sampai seruan dia... nak kritik spr bleh jer.. tp jgn ler sampai babitkan arwah tu..

sopangayopojuang said...

den bagi pihak anak jati Podeksen mengucapkan slamat datang pado geng2 PR...

den Dun Linggi...takleh nk ngundi lak...CIS!!!!

Anonymous said...

Aanak Bugis aku setuju...yang mati biaq pi la..tu urusan dia dengan ALLLAH

heheheh ada calon bebas pe belas orang plak ini...RAmizul macam ne?maimon mcm ne?hindraf mcm ne?PPP nak letak calon tak??mca?hahahahhaha

HABIS la...isu kepala LEMBU...

AnaK BugiS said...

memang conform arr.. ramai calon bebas tajaan kali ne.. hehehe

najib tgh pening kapla tuh..tgh meeting closed door..mesti dia minta rosmah g jengok2 sedara kat negori..hehehe

Anonymous said...

Musa Hasan nak jadi calon tak?hm hm kontrak leh letak jawatan kan kan kan hahahahha

Musa nak balas budi kan kan

geng2 pakatan N geng2 Blogers segala TOPENG2 kena hati2 hahahahah time balas budi akan menjelma...disitu maka wujudlah beribu ribu lemon FRU kakakakakkaak

Anonymous said...

anak bugis...

sedara Rosmah pun marah dia daaa kakakakkaka den tak dapat nak nolong hahahhaha

AnaK BugiS said...

rosmah nak wat open house..tgh2 poser ne.. ehehehe

sopangayopojuang said...

klu rosmah berani turun, kito bawak Induk Leha turun skali....hahahahahahahaha!!!!

sopangayopojuang said...

klu rosmah berani turun, kito bawak Induk Leha turun skali....hahahahahahahaha!!!!

AnaK BugiS said...

heheh kalo camtuh najib kena carik bini baruuu.. muahahahaha

Songkok Dah Tak Tinggi said...

minta maap ye!!! suku Bagan Pinang dak kenai eh sapa tu Ros-Moh... dio pun dak pernah mai kat sinin... kununnya takut hitam paneh! puaka jebon mana pulak dio bawak nanti tu... (Apa cerita Najib + artis dulu tuh kat pord Dickson yang kena tangkap khalwat tu...) lama dulu... sampai kena diberentikan pegawai JAINS...

zali said...

dungu-dungu anak bugis pun tau dia
menghormati arwah dan perasaan kaum
keluarganya.

al fatihah buat allahyarham azman.

UMNgOk BoNgok said...

Kampung aku wehhhh~... esok nak balik PD...

S-D-T-T said...

Berita Terkini...
"untuk maklumam semua pengundi Batang Pinang...calon UM=NO adalah ahli SPR atau SPRM (dua2 tu adik beradik)... SPR akan meletakkan calon mereka sendiri supaya segala putar belit akan dapat dilaksanakan dengan jayanya..."

Anonymous said...

pencacai2 UBN di blog ni kena kerja keras dari sekarang pastikan UBN menang x ni

jangan sampai UBN kalah lagi
kalau kalah juga hendaklah pencacai2 ni letak jawatan dan masuk PK

matstimketum said...

seronoknya ado prk kat nogori. penyokong pr boleh berkampong kat telok komang. akan bertaborlah duit rayo nanti. ada harapan ko bn monang kali ini?

zali said...

mayat tak kebumi lagi pro pr dah
berpesta sakan.

adab islam apa la pembawaan
puak-puak pemberontak pr nih?

SDTT said...

kali ini UM-NO akan menggunakan calon yg ada iras2 seperti otak lembu bagi menarik pengundi kaum India kerana UM=NO begitu percaya bahawa mereka UM=NO boleh memperdayakan kaum India di BP. Segala duit2 minyak mahal baru ni akan digunakan semua sekali bagi membeli undi2....BN baru je nak cari modal untuk PRU13 nanti dah kena keluar duit semula... pokai cam ni...

KEMBOJA said...

TAUKE EMAS: MUHYIDIN SEMBAB AKAN MENGUMUMKAN

LEPAS NI TELOK KEMANG AKAN DI JADI KAWASAN ANAK EMAS KETIGA KERAJAAN PERSEKUTUAN.

zali said...

puak pemberontak pr berpesta
ala-ala setan dan iblis...

TAKEBEEER la...apalagi?

KEMBOJA said...

AHMAD NISFU KATA:

"JANGAN MARAH....INI UNDENG2...KALAU MATI KENA BUAT PILIHANRAYA"

"KENAPA MUKA KAU PUCAT ZALI"

TOK HAJI BUNGA said...

LORRRRRR ZALI YAHUDI HARAMJADAH NIE IDUP LAGI UPANYERRR!!!!

MMG KO ZALI MANGKAQ BUIH LAAAA.... KO ISLAM KE APA???

SEMOGA ALLAH SWT BUKA PINTU HATI KO ZALI .....AMIN.....

TAKBIRR!!!

ALLAHUAKBAR!!!

ALLAHUAKBAR!!!

ALLAHUAKBAR!!!

Anonymous said...

al-fatihah utk arwah, kita doa kan dia ditempatkan bersama org2 beriman, yg dah pergi tu biarkan.

Tapi kesian pulak dengan geng UMNgOk yang BoNgok macam zali, boleh main2 dgn takbir.

Hormat org meninggal tetap kami hormat, biarpun dari BN, tapi soal mileh pemimpin bkn boleh tangguh2, bace lah sirah nabi, ketika jasad baginda masih belum disemadi, sahabat sudah bincang ttg siapa penganti nabi..

Anonymous said...

Kes Lembu belum selesai angkara um-NGOK, Konfirm sebelum PRK BP um-NGOK akan cuba selesaikan secara baik kununya, kalau tak mampuih orang India nak ngundi um-NGOK kat BP.

Terima kasih banyak-banyak pada puak gerombolan um-NGOK yang usung Kepala Lembu, ZALI dan P*** MERDEKA sebab korang dah memudahkan kerja-kerja PR untuk menang di BP.

um-NGOK dengan Bangganya meneruskan tradisi kekalahan 8 kali berturut-turut tanpa rasa malu sebab MEMANG SPESIS TAK TAHU MALU.

-Zackry-

Anonymous said...

Zali skeleton adalah lambang pada UMNgOk yg bakal menjadi rangka dan dikuburkan...

Anonymous said...

SPR kena kaji dulu ni sebab kematian ni tidak berlaku dalam dua penggal.Sijil mati si mati pulak hanya diserahkan setelah arwah meninggal dunia.Mungkin tak adalah p.raya kecil kerana si mati tu betul betul demam.

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk Allahyarham YB.. Pulang ke rahmatullah pada Hari Jumaat di Bulan yang mulia.. Semoga dirahmati dan lepas azab kubur..
SPR nak tanya skit. ada prk tak?
Nampaknya Allah bayar cash atas krisis adun Kota Siputeh tempohari.. Tak tangguh lama2.. Apa plak alasan kali ini.. Nak mengelak lagi ker?

Anonymous said...

Kalo buat ngundi hari rayo gerenti dapat 100% keluar ngundi.Semua ada kat kampung.

Anonymous said...

zali said...

Mati tidak kira sapa..Yang ko tu x ingat mati ke?
dah banyak ko tersasul dgn mempersenda agama...
Awaslah..

Anonymous said...

AL-FATIHAH BUAT AZMAN MOHD NOOR SEMOGA DIA BANGKIT DENGAN PARA-PARA MENTERI DIA YANG TERDAHULUNYA DULU KINI SELAMANYA UMNO BERFAHAMAN MELAYU....MATINYA DALAM KEMELAYUAN.....

TAKZIAH BUAT KELUARGANYA....SEMOGA PIHAK UMNO TAK MELUPAKAN JASA2 ARWAH...SEMOGA UMNO DAPAT MEMBERI SUMBANGAN...PASTU BUAT2 LUPA...

AnaK BugiS said...

zali .. aku tak kaco nko.. jgn kcao aku..kalo aku dungu.. ade pehal dgn ko..? lu puak juak lain aku lain..hehehe..

anaoy 622.. aku fikir arr..spr mesti

1. benarkan balik pondok panas.
2. tarikh undi hari cuti

sebab nak bagi peluang sebaik mungkin umno menang.. sebab ne ler kawasan yg cerminkan 1 malaysia.. kalah kalo.. najib kena tukar slogan ler.. kroni diutamakan.. pencapaian di C$ kan.. hehehe

Anonymous said...

InsyaAllah, calon PR boleh menang. Teruskan berusaha dan berdoa'.

Banyak isu nie..

1Malaysia - Harga Petrol NAIK !

19.9% India - Puak2 UMNO terlibat dgn demo kepala lembu 'berdarah' !

10.5% Cina - MCA kalut pasal isu Presiden dan Timbalan Presiden ! Presiden didakwa dapat RM10juta.

66% Melayu - Masa untuk berubah !
Berubah la dari buruk kpd baik, dari baik kpd yg lebih baik !

'Cegah Sebelum Parah, Ubah Demi Maruah'

Anonymous said...

satu lagi projek Amno BN

"Setiap rakyat Pahang tanggung RM3,370 hutang?"

KUANTAN, 3 September – Akibat dari jumlah hutang kerajaan negeri Pahang yang begitu besar, setiap rakyat Pahang, sama ada tua, muda, besar, kecil atau masih di dalam buaian sudah terpaksa menanggung hutang sebanyak RM3,370 seorang.

Inilah yang berlaku di Pahang ekoran saman terhadap kerajaan dan juga hutang yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan negeri.

The Malaysian Insider sebelum ini telah melaporkan perihal tindakan dua buah syarikat, Spag’n Plantation Sdn Bhd dan Upayapadu (M) Sdn Bhd, yang menyaman Kerajaan Negeri Pahang, Unit Perancang Ekonomi Negeri Pahang dan Jabatan Perhutanan Negeri Pahang kerana ingkar janji dengan saman masing-masing berjumlah RM209 juta dan RM24 juta.

http://malaysianinsider.com/index.php/bahasa/36778-setiap-rakyat-pahang-tanggung-rm3370-hutang

Hebat2

Anonymous said...

Comments

written by nakata, September 03, 2009
Tahniah rakyat Pahang...anda berjaya menanggung hutang...
Si Denan tu nak ke gaji kene potong???die yg buat janji???x mungkin...
die dah buat hutang berani lagi nak kuar tv...die yg buat taik kat seme rakyat pahang camne???
dalam kes ni sape yg tanggung utang...slamat la org pekan...selamat la org bentong....

written by SHEIKH-ALWI, September 03, 2009
apa boleh buat, rakyat pahang sendiri sokong. maka kena tanggung sekali.

written by Joel C, September 03, 2009
This is the perfect example of an experience blood-sucker BN government in action! So, stop exaggerating the fact that BN has ruled the country for 52 years and PR only 1. The fact is, you guys have turned into the biggest blood sucker ever!

written by kacanghantu, September 04, 2009
Harap PR13 nanti Pakatan tidak dapat memerintah pahang. Buat apa perintah negeri yang banyak tanggung hutang. Bila dapat perintah, asyik nak setelkan masalah hutang kerajaan bn saja. Bukan setahun dua dapat setelkan. Duit yang ada habis bayar hutang macamana nak buat pembangunan.Tentu nanti rakyat pahang kata Pakatan tidak membawa pembangunan semasa pemerintahan PR di Pahang. Sapa yang akhirnya disalahkan.

Bn yang buat taik, PR pulak yang kena busuknya.

Syabas Pahang!

Anonymous said...

Alfatihah... InsyaAllah calon PR ada peluang untuk menang.

Bagi mamat zali...seperti biasa dia dah gelabah sbb takut kalah lagi. Biarlah dia dengan takebeer dia, tapi PR takbir, Allahuakbar.

SIAL Zali.

AnaK BugiS said...

pasal tuh arr.. teori rahman akan jadi kenyataan.. hehehe najib ni yg last.. pastu PR take over..

Anonymous said...

Apeee kerajaan UBN PAHANG berhutang juta2. Pulak dah. Abis abis.... cam mane nak bayar duit rasuah kat ZALI BANGANG nanti. Cian ZALI BANGANG tak boleh balik kampung guna duit HARAM.

Anonymous said...

yahooo..... dah matiiii..... PRK lagiiii.... mati lagiii...mati lagiii.... sempena musim H1N1 ni minta Allah matikan lebih bayk lg ADUN2 UBN biar UBN 1Malaysia tak ada ADUN lagi.... padan muka... tak sedar diri rakyat dah tak terima UMNO yg ada laki puaka bini puaka tu.....

KEMBOJA said...

Woiii...apa lu hairan..!!!
Kalau PMnya orang Pahang boleh songlap duit komisyen ratus2 juta takkan MB Pahang tak boleh songlap sama.

PM songlap duit Persekutuan
MB nya pula songlap duit negeri...

MBnya langgar perjanjian mungkin komisyen dia tak masyuk kot?

Adenan bontot.....Adnan bontot.

CUPING MERAH said...

SELEPAS NI KITA BONGKAR LAK ISU RASUAH N9...

enamjahanam said...

hangpa tengok , aku berani potong anu aku sekali lagi...
sah SPR akan buatkan PRK pada hari cuti

KEMBOJA said...

Betol tu....isu rasuah pemimpin2 Umno..

Orang yg pertama ialah: KJ

"Rasuah...rasuah....rasuah" itulah sorakan para penyokong Mukhriz kepada KJ semasa keputusan pemilihan Ketua Pemuda Umno yg lepas..

SPRM kununnya telah meletakkan pegawai2nya untuk memantau rasuah yg berleluasa semasa pemilihan itu...tapi...yg mengejutkan rakyat ialah si Ketua SPRM menyatakan masalah "rasuah" itu adalah masalah dalaman UMNO. Jadi, tiada tindakan dapat dilakukan....(lihat Berita Harian)

Anonymous said...

Al-Fatihah...

apa lah onar yg BN akan buat kali ni untuk memastikan kemenangan BN...

pilihanray kali ni pasti yg paling sukar bagi PR...

mrL

Anonymous said...

Masalah rasuah masalah dalaman UBN erm.. zali ko tak mengaku ke parti ko perasuah besar??? Ke ko tak kisah pasal rasuah??? ke ko kaki rasuah???

Anonymous said...

TP N the dah tempah rumah sewa ka?woi kawan2 Mana pi Ahmad Maslan?dia tak pi menoreh getah kat bagan pinang ka?Ops ka masih duk menoreh getah kat ANAK EMAS MANIK URAI?woi TOPENG PERAK kalau terjumpa la si AHMAD Maslan katakan padanya teori Ladung di nak guna lagi ka kat bagan?

Ahmad Maslan=kapal selam mcm nak karam je kakakaka

Anonymous said...

TP N the dah tempah rumah sewa ka?woi kawan2 Mana pi Ahmad Maslan?dia tak pi menoreh getah kat bagan pinang ka?Ops ka masih duk menoreh getah kat ANAK EMAS MANIK URAI?woi TOPENG PERAK kalau terjumpa la si AHMAD Maslan katakan padanya teori Ladung di nak guna lagi ka kat bagan?

Ahmad Maslan=kapal selam mcm nak karam je kakakaka

Anonymous said...

TP N the dah tempah rumah sewa ka?woi kawan2 Mana pi Ahmad Maslan?dia tak pi menoreh getah kat bagan pinang ka?Ops ka masih duk menoreh getah kat ANAK EMAS MANIK URAI?woi TOPENG PERAK kalau terjumpa la si AHMAD Maslan katakan padanya teori Ladung di nak guna lagi ka kat bagan?

Ahmad Maslan=kapal selam mcm nak karam je kakakaka

Anonymous said...

Allah bayar CASH kepada SPR yang melembukan diri untuk umno.

Al-Fatihah untuk arwah dan marilah kita mula dari sekarang berkempen untuk calon kita. Media yang dikawal sepenuhnya oleh umNO tidak akan tolong kita berkempen jadi kita sendiri kena bekerjasama menolong wakil PR kita.

Anonymous said...

Awas..tunggula kemunculan Si Ahmad Maslan dengan teori hayunan ladungnya kakakkakakakakka

KJ ape citer..Kj meraju ka?Idris Jala potong jalan You ka Kj?

sian sian...raja Kotak si Ezam jap lagi pasti akan mengumpulkan semua kotak2 nya..termasuklah kotak mancis..kejam kejam..

Mat sembab pasti akan UMUM Bagan Anak PERMATA INTAN DELIMA UMNO ala si itam payung..

Isa Samad mimpi Naik Gajah lagi Ke?ke ditindih gajah?ke terpijak tahi gajah?

hahahha topeng perak..apa lagi Gali cerita Mat Hasan Rantau..kalau tak tahu mcm ne nak gali maka tanyalah Fauziah Ahmad Daud..dia ni guru gali-mengali kat AF 4 dulu kakakkaka

Anonymous said...

Anak Bugis & Others

'Inna lillahi wainna ilaihi rajiun'

Al fatihah.. Semoga dicucuri rahmat kepada sedara seagama yang telah mendahului kita kembali ke rahmat Allah SWT

Hadith At-Tirmidzi yang menerangkan bahawa Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasallam pada suatu hari masuk ke dalam tempat sembahyang, melihat para sahabatnya berbual-bual. Lalu baginda bersabda "Alangkah baiknya kalau kamu memperbanyakkan mengingat hadzimillazdaat (pemutusan atau penghilangkan segala kesenangan, yakni mati), tentu ia memperbimbangkan dan melupakan kamu dari apa yang kulihat daripada kamu sekarang ini (yakni tentu tidak suka banyak membuang-buang masa yang tidak berfaedah). Sesungguhnya tidak akan lalu sesuatu haripun pada kuburan-kuburan itu,melainkan ia berkata: Akulah rumah-rumah para petualang,akulah tempat orang yang kesepian tersendiri,akulah tempat seksaan dan akulah tempat ulat-ulat. Bilamana telah dikuburkan seseorang mumin,maka kuburan itu berkata: Selamat datang,selamat menemui keluarga,memang tadinya engkaulah orang yang kusukai,berjalan diatas belakangku,maka apabila engkau telah tiba dalam lingkunganku,akan engkau lihatlah perlakuan baikku terhadap dirimu". Tetapi bilamana sebaliknya,dikebumikan orang kafir atau fajir,maka perkuburan itu pula berkata:"Tidak selamat atas kedatanganmu,engkaulah orang yang sangat kubenci,berjalan dibelakangku. Oleh kerana engkau telah masuk dalam lingkunganku,maka akan engkau lihatlah bagaimana aku memperlakukanmu".

Kemudian sambung baginda: "Disediakan untuk menemani orang itu,99 ekor naga,kalau seekor sahaja di antaranya,meniup kepada permukaan bumi ini,nescaya tidak akan tumbuh sesuatupun selama-lamanya,demikianlah diperlakukan,sehinga dia dibawa untuk hisab". Baginda menyambung lagi: "Hanyalah perkuburan itu suatu taman,daripada taman-taman syurga atau suatu lubang dari lubang-lubang api neraka"

Anonymous said...

to ZALI,
Zali dah tak de idea, tunjuk baik la pulak. Cepatlah bersara sebelum bagi komen yg tah ape2. Mintak gantikan ngan orang lain kut ade idea yang lebih "bernas" konon !!!

john said...

kata zali
"mayat tak kebumi lagi pro pr dah
berpesta sakan"

tahukah anda rasullullah wafat x dikebumikan lagi orang dah pilih penggatinya...

urusan pentadbiran perlu diutamakan..

zali jgn nak tunjuk alim la..kerja keras le engkau lepas ni..

Anonymous said...

aku dapat bayangkan kalaula ADUN PAS yang meningal dunia maka RIUH gempak gempita la SPR dengan secepat kilat akan adakan mesyuarat tentukan tarikh penamaan dan tarikh buang UNDI

Tak percaya tengak kat Permatang Pasir tempoh hari..Speaker belum maklumkan kematian Si pengerusi SPR dah kata sok ada meting hampeh!!!

Kalau yang terlibat dari ADUN UMNO maka lewatlah pengumuman akan dibuat...depa nak bagi AHMAD Maslan pi Tidur kat sna dan menoreh getah puas2 dulu n baru SPR Umum tarikh mengundi.

Jeneral Ahmad Zahid hamidi apa khabar?tentera tak dapat cuti raya lama la kot...kakaka nak ne pi buka klinik kat Bagan

woit TOPENG PERAK kat bagan UNDI POS banyak tak?

agak2 si hisamudin aw yang mempertahankan geng kepala lembu ada pi kempen kat bagan tak?

Anonymous said...

Ni pilihanrayo kat negori Rosmah puaka ni.Bolehlah dia balik kampung jenguk keluarga yang dia tinggalkan tu.

Anonymous said...

Kita tgk nanti,mesti SPR buat PRK tu hari cuti,sabtu sbb kawasan umngok cam k.tganu

Anonymous said...

Patung Murujib dari Batu Caves akan diangkut ke Bagan Pinang pula bagi mengambil hati orang india.

Anonymous said...

anony 1020

..ssstuju dengan kau ADUN PAS meninggal dunia riuh gempak pempita sebab dahh konpom masuk neraka.. hakhakahak

perompak harta rakyat said...

Kalau diIzinkan Allah ada PRK di Bagan Pinang dan jugak sekiranya diIzinkan Allah kita menang lagi, aku nak wat pertandingan mengarang surat terbuka meminta Najib meletak jawatan dan membubarkan Parlimen secepat mungkin,

Kalau Najib nak kasi jawatan PM pada DSAI terus dan serahkan Putrajaya pada PR lagi molek tapi aku konpem ini mustahil berlaku pasal Yahudi Bani umNO ni teramat erat memeluk 'kuasa', kalau kuasa hilang dari genggaman bagi mereka bak tercabut roh dari jasad.....

Berbalik pada pertandingan Mengarang tadi,

1)hadiah utamanya ialah
Jawatan Ketua Hakim Negara ganti Zaki, 2)Pemenang kedua Pulak akan ganti Gani Petail sebagai Peguam Negara, 3)Pemenang ketiga akan dikurniakan Jawatan Ketua Polis Negara ganti Musang. 4)Pemenang keempat akan dapat menjawat jawatan Pengerusi SPRM ganti Ahmad Said 5)Pemenang kelima akan dapat jawatan Pengerusi SPR mengganti Aziz lembu.

Dan Pemenang Terakhir dapat hadiah saguhati, hadiahnya ialah Istana Khir Toyo beserta perabot-perabot yang terdapat didalamnya dan tak ketinggalan kolam renang yang amat menyihatkan badan jika kita selalu istiqamah beriadah menyelam didalamnya.....

Oppp terlupa.... Bini Khir Toyo -Zaharah Kecik jugak akan menjadi pembantu rumah untuk pemenang hadiah saguhati @ Pemenang No 6 tersebut. Tugas utama Zaharah ni ialah menerangkan kepada Pemilik Istana Toyo yang baru mengenai keindahan Disneyland yang diserikan oleh Mikey Mouse....

Tapi sume hadiah tu mintak ngan Najib.... jangan korang mintak ngan aku pulak... aku ni mana pernah songlap duit rakyat ratus juta kemudian panggil 'aktiviti' perompakkan aku ni sebagai Komisyen....

Anonymous said...

dsai nak jadi pm? puuiii! pm@peliwat mampui ade ler

Anonymous said...

dsai nak jadi pm? puuiii! pm@peliwat mampui ade ler

---------------------------------
Abis tu,, najib liwat bontot Altantuya kemudian C4 kan badan dia beserta anak dalam kandungan campuran benih Najib Razak dan Razak Bagainda tu, layak sangat jadi PM ke 6?

Anonymous said...

Alah dah berfirman "Wama karu wama karallah", yang bermaksud: Manusia mempunyai perancangan, tetapi Allah juga mempunyai perancangannya sendiri, tetapi akhirnya perancangan Allah juga yang terbaik dari segal perancangan manusia.

SPR ambil ikhtibar, berlaku adil pada rakyat, kalau Adun ponteng, sama juga dengan murid ponteng sekolah. Hukuman mesti di kenakan. Tak boleh lepas macam tu.

Tengok Allah dah ganti dengan PRK di tempat lain.

Anonymous said...

Bani umno ni kalau Najib sembah Dewa Hindu pun, diorang akan anggap dia macam Dewa, nak wat macam mana,dari atas sampai ke pencacai otak semua macam tong taik. Pemimpin rompak billion duit rakyat pun depa ni masih jugak buta2 pangkah kaum lanun dan perompak.

Apa nak jadi pada generasi akan datang aku tak peduli yang penting kantung poket aku masyuuuuukkk

Anonymous said...

Anon 10.37..apa ingat neraka bapak hang cipta ke?sesuka hati je kata adun pas kompem nasuk neraka?

aqidah ko terpesong la setan..politik2 juga aqidah ne jaga..bodo umno

Anonymous said...

Anon 10.37..apa ingat neraka bapak hang cipta ke?sesuka hati je kata adun pas kompem nasuk neraka?

aqidah ko terpesong la setan..politik2 juga aqidah ne jaga..bodo umno

Anonymous said...

Woi Perompak, kalau aku menang hadiah no 1 dapat jawatan Ketua Hakim Negara tapi aku nak hadiah yang no 6 iaitu Istana Khir Toyol boleh tak? rakyat miskin macam aku ni dapat tengok je lah pemimpin umno wat istana beso2 ngalahkan Istana Agong! Tapi dengan adanya pertandingan ni dapat jugak lah aku cube nasib manalah tau kalau boleh menang. Macam pertandingan PowerRoot pulak... kehkehkeh.

zali said...

Anon 10.56..apa ingat neraka bapak hang cipta ke?sesuka hati je kata UMNO kompem nasuk neraka?

aqidah ko terpesong la setan..politik2 juga aqidah ne jaga..bodo PAS

perompak harta rakyat said...

Boleh dengan syarat 1) Kau kena mintak ngan Najib, 2) Kau kena berbincang secara ilmiah dengan pemenang no 6.... kalau dia pun setuju, apa salahnya......

Anonymous said...

Anon 10.50 saya setuju dengan kamu...najib pe pun tak pandai jap2 umum pakej ransangan jap2 umum pakej lagi n pah ekuinas hasinya apa pun tak de last minyak naik lagi!!!!!!!

Aku nak tanya sikit si penjilt najis ni mane pi hadiah Najib umum pada rakyat tempoh hari???mane dia???cube bagitau aku???

1malaysia rakyat didahulukan konon

Anonymous said...

Anon 10.50 saya setuju dengan kamu...najib pe pun tak pandai jap2 umum pakej ransangan jap2 umum pakej lagi n pah ekuinas hasinya apa pun tak de last minyak naik lagi!!!!!!!

Aku nak tanya sikit si penjilt najis ni mane pi hadiah Najib umum pada rakyat tempoh hari???mane dia???cube bagitau aku???

1malaysia rakyat didahulukan konon

Anonymous said...

Anon 10.50 saya setuju dengan kamu...najib pe pun tak pandai jap2 umum pakej ransangan jap2 umum pakej lagi n pah ekuinas hasinya apa pun tak de last minyak naik lagi!!!!!!!

Aku nak tanya sikit si penjilt najis ni mane pi hadiah Najib umum pada rakyat tempoh hari???mane dia???cube bagitau aku???

1malaysia rakyat didahulukan konon

Jeffry said...

KEHKEHKEH SEBIJIK MCM PUAK KAFIR..ORG KAFIR KLU MATI DIORANG MAIN DAUN TERUP. KORANG KLU ORG ISLAM MATI RAYE SAKAN..BAGUS2!..AMALKAN KEHKEHKEH

TAKEBEER!!...TAKEBEER!!!...TAKEBEER!!..YAMSENGGGGGG!!

TokMudim said...

Parti Neraka dah kepanasan....

Undi kaum India jadi penentu, geng kepala lembu konfirm akan kena belasah..ada yang kena ISA ni...padan muka dungu-dungu ni...Bodoh Punya UMNO

Anonymous said...

hahaha...

inilah hadiah yg pertama. tunggu la 5 lagi hadiah dan beberapa pakej ransangan untuk rakyat.

najib, khak ptuiiih!!!

Anonymous said...

ZALI n JEFFREY,
korang dua orang gi tidur lagi bagus, to zali, jgn lupa baca doa tidur, Jeffrey tu ska ati kau, simpan komen korang untuk besok.!!!

Anonymous said...

Kali ini pulak YB UMNO pulak yg jalan..............satu persatulah........

Anonymous said...

Zali nak tido tu jangan lupa isap kopek rosmah dulu

Anonymous said...

Zali mmg bangang....x sedo kene kencing dek BN.

Anonymous said...

JEFFRY ngan zali mmg bodoh...

Anonymous said...

kemboja
kepala otak hang memang oklah

zali tu menang sial

Anonymous said...

sedih dok tgk org BN bagi komen.kot ya pn munafik jangan dok tunjuk sangat.. malu kt najib najis.nnt org dok kata dia xreti nk ajaq anak buah.
AJAR BINI PN XRETI NI PULAK NK AJAR RAKYAT..

Anonymous said...

LAGI 1..ORG KALAU MATI KUL2.30 PTG TD XKALUT SGT NK P TEMPAH BANNER SIAP GANTUNG PANGKAH BN.
TU BARU NAMA KAFIR..

prkbaganpinang.blogspot.com said...

prkbaganpinang.blogspot.com

Anonymous said...

Zali dan Jefry ni kuat minum arak agaknya. Asyik sebut saja. Wallahu A'lam.

Anonymous said...

fuck gov...

AnaK BugiS said...

Harap2 1 Malaysia menjadi kenyataan di Bagan Pasir..dgn kemenagan berpihak pada PAS for All.. baru lerr real 1 malaysia.. hehehe

Pada sedara anon..yg tegur aku.. terima-kasih..

Anonymous said...

mak bapak depa kurang pengetahuan agama..biarkan..keh tu 2ekoq tu jadi cmtu.tgk muka pn mcm setan

bob said...

assalamualaikum...aku sebagai penduduk teluk kemang dapat rasa yg umno akan mempertahankan kerusi ni sebab diorang ada undi simpanan..korang nak tau undi apa?? undi pos bro...sampai bila2 pun PR x kan menang kat situ..kalau Allah nak bagi menang alhadulillah..kalau kalah pun x kecewa...kepada TP,kalau dah sampai bagan pinang, datang lah umah aku..ni no aku 0192455670

Anonymous said...

di kuantan pn sama jugak keh NAJIB NAJIS menang kt pekan tu pasai lebih undi pos dari biasa.ANG BAYANGKAN KEM BT10 KUANTAN SEMUA UNDI-UNDI KAMI MAT ASKAR DIHANTAR KE PEKAN TEMPAT NAJIB.MANA XMENANG..FAHAM2 JE LA.BARU SEKARANG AKU TAHU.

Anonymous said...

undi pos masuk kereta polis tukaq box..setel.abis pelingkupp

Anonymous said...

ZALI n JEFFREY,

Elok sangat dua mamat tu baca doa tidur ....
setiap hari umur kita makin pendek..

Anonymous said...

bagus ada perisik rakyat ni.ni la antara berita utama aku dok tgk hari-hari.terima kasih kepada penulisan anda

Anonymous said...

Assalamualaikum sume, Alfatihah. tak sabar aku nak pangkah bulan kat BP ni. Aku doakan agar PR menang nanti. Hapus ketidakadilan di negara kita ini, TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!

Anonymous said...

Assalamualaikum sume, Alfatihah. tak sabar aku nak pangkah bulan kat BP ni. Aku doakan agar PR menang nanti. Hapus ketidakadilan di negara kita ini, TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!TAKBIR!

Anonymous said...

harap2 para petugas PR dapat memainkan peranan yang berkesan dalam kempen nanti

Anonymous said...

kau tak mampus lagi ya JEFRI.. bak kata ahmad nisfu... hehehhe

Anonymous said...

AL FATIHAH BUAT YB YANG MENINGGAL SEMOGA DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA ORG2 YANG BERIMAN.

HARAP2 PAKATAN RAKYAT MENERUSKAN KEMENANGAN PRK BUAT SEKIAN KALI.INSYAALLAH.KEPADA SPR URUSKANLAH PILIHANRAYA DGN ADIL DGN KEMAMPUAN YG DIBERIKAN.AMIN

Anonymous said...

Jerry dan Zali mmg kaki minum. Aku dah lama tahu. Tak silap aku waktu sekolah menengah dah start minum kot.

Anonymous said...

geng UMNO mmg byk mcmtu.tgk muka pn daht tahu rosak

MeriamBuluh said...

UNDI POS 5000 PENYOKONG PR JANGAN SYOK SENDIRI...INI TIDAK TERMASUK HANTU2 KEPUNYAAN KJ LAGI...
NANTI ZALI NGAN JEFFRY TU KUTUK KITA BALIK...
KAT SINI MEMANG KENA KERJA KUAT...
BN = 70%
PAS = 30%
HANYA KEBANGKITAN RAKYAT SAHAJA MAMPU MELUPUSKAN JUMLAH UNDI POS INI..

Anonymous said...

AKU TENGOK SEMUA YANG BERKOMENTAR DALAM BLOG NI SEMUANYA MELAYU,DAH TENTU ISLAM DAN DAH TENTU WAJIB BERPUASA, TAPI SEDIHNYA BANGSA MELAYU TETAP MEMERANGI SAMA2 MELAYU SAMPAI BILA BILA.MAKI HAMUN TANPA MENGHORMATI RAMADHAN AL MUBARAK.KALAU KITA PEJUANG ISLAM TOLONGGGG.... JANGAN MAKI ORANG, BIAR KALAU BN NAK MAKI LANTAK LAH BIARKAN,KITA PEJUANG ISLAM MESTI HORMAT BULAN YANG MULIA INI.PERCAYALAH LAMA LAMA NANTI RAKYAT AKAN LARI TINGGALKAN PERJUANGAN KITA,KITA DAH HAMPIR KEPUNCAK LAGI 2 TAHUN AJE,SABAR. YANG PENTING KITA KENA PANDAI JAGA HATI CINA INDIA,KITA TAHU WALAUPUN MEREKA BERPURA PURA SUKA KITA TAPI NIAT MEREKA JUGA AKAN TELAN KITA. TAK PERCAYA TUNGGU DAN LIHAT,HATI HATI.KITA PASTIKAN INSTITUSI RAJA RAJA TIDAK MATI. KALAU TIDAK JADI HONGKONGLAH KITA BILA PERLEMBAGAAN DITONGSAMPAHKAN CINAINDIA NI. KITA TERUSKAN PERJUANGAN YE.

KEMBOJA said...

KJ KATA DIA AKAN BANGKITKAN ISU "RASUAH" DIKALANGAN PR SEMASA BERKEMPEN DI BAGAN PINANG NANTI....he..he...he.. nak terkencing aku

Anonymous said...

kencing dalam air minuman org UMNO.tender makan kt sana aku dah setelkan untuk org UMNO.

Anonymous said...

1MALAYSIA RAKYAT DIBODOHKAN , HARTA KITA KUMPULKAN!!!

Terima kasih kepada rakyat Malaysia yang bodo memilih Barisan Najis (BN)...

RAKYAT MALAYSIA BODO LAGI BAGUS!!!

Anonymous said...

Biarkan rakyat bodo.Najib najis dapat untung semua jadi hamba

anak nagoghi said...

Selamat berpauaso..
dan selamat berpilihanrayo kito laii' ondak nyo monang lagi PR kali ko yo..

Anonymous said...

Org N9 xsabar nk jmpa ROSMAH MANSUR.

Anonymous said...

anon 1242

semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh semelayu bodoh

Anonymous said...

http://hamirdin.blogspot.com/2009/09/kepala-lembu.html

muka-muka kepala lembu malaysia.langsung xreti etika mesyuarat.melayu-melayu....

anak nagoghi 9 said...

anon 1242 kau bukan melayu ke..?
kalau melayu kau pun sama bodoh macam lembu..