"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 02, 2011

KERAjaan Malaysia Bakal Tumbang Dalam Revolusi..?

Reactions: 
Krisis di Mesir semakin meruncing... perkembangan terkini dari negara Jiran kita yang selalu kita hina & kita injak-injak:
Indonesia Hantar Pesawat Boeing Untuk Pindahkan Rakyatnya Dari Mesir

JAKARTA: Berikutan krisis politik yang kian meruncing di Mesir serta suasana tegang dengan ancaman demonstrasi lebih sejuta orang di Kaherah Selasa, Indonesia menghantar sebuah pesawat sewa khas untuk memindahkan rakyatnya yang berjumlah 6,200 orang dari negara itu.

Pesawat Garuda Boeing 747 itu akan memindahkan kumpulan pertama berjumlah 428 orang sebaik sahaja ia mendapat kebenaran mendarat di lapangan terbang antarabangsa Kaherah.

Operasi pemindahan itu dijalankan atas arahan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono.

"Situasi politik di Mesir semakin buruk dan boleh mengancam keamanan serta keselamatan saudara-saudara kita di Mesir," kata Susilo di Jakarta.

Menteri Luar Dr Marty Natalegawa berkata pesawat sewa khas itu berlepas tengah malam tadi dan mendarat di Jeddah, Arab Saudi, sementara menunggu kebenaran mendarat di Kaherah.

Jurucakap Kementerian Luar Negeri Kusuma Habir pula berkata warga Indonesia di Mesir berjumlah 6,149 orang, dan daripada jumlah itu 4,297 orang adalah pelajar dan selebihnya ialah tenaga kerja Indonesia di Mesir.

Selain pesawat penerbangan Garuda, dua syarikat penerbangan lain dari Indonesia iaitu Batavia Air dan Lion Air akan menyusul terbang ke Kaherah dengan pesawat Boeing 747 untuk operasi pemindahan itu.
Sementara itu, berita terkini dari lain-lain Negara yang rakyatnya terlibat sama terperangkap dalam Krisis di Mesir:
Sejumlah pesawat dari beberapa negara lain seperti Amerika Syarikat, Jerman, Iraq, Britain, India, Portugal, China, Kanada, Azerbaijan, Denmark dan Turki dilaporkan turut menunggu giliran mendapat kebenaran mendarat di Kaherah untuk memindahkan rakyatnya.
Berita dari Tanahair kita Malaysia pula:
K'jaan timbang guna kapal TLDM pindah pelajar di Mesir

Kerajaan sedang menimbang menggunakan kapal serbaguna Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang sedang bertugas di Teluk Aden, Timur Tengah untuk operasi pemindahan pelajar Malaysia yang kini berada di Mesir.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kapal terbabit akan diguna untuk memindahkan pelajar Malaysia di Mesir ke Jeddah, Arab Saudi, bagi membolehkan mereka menaiki penerbangan pulang ke Malaysia.

"Kita mempunyai pelan untuk menggunakan aset Angkatan Tentera Malaysia termasuk kapal TLDM yang sedang meronda di Teluk Aden, untuk membawa mereka keluar daripada Mesir," katanya pada sidang akhbar selepas melawat mangsa banjir di Dewan Kampung Ayer Panas di Labis, hari ini.

Najib berkata demikian ketika ditanya mengenai kebimbangan keluarga pelajar dan rakyat Malaysia yang kini berada di Mesir, berikutan keadaan yang semakin meruncing di negara Timur Tengah itu berikutan demonstrasi yang diadakan oleh rakyatnya bagi mendesak Presiden Hosni Mubarak berundur.

Kapal serbaguna TLDM terbabit, KD Bunga Mas kini terlibat di dalam operasi anti-lanun di Teluk Aden.
Komen gua: B***T RosMoh la...!!! KERAjaan Malaysia adalah KERAjaan Babi..! Woi laki RosMoh..! dengan Rakyat sendiri pun nak berkira ke..? Babi Lu...!!! yang ada dekat Mesir tu Rakyat Malaysia..! bukan anak orang PAS, DAP & PKR je, anak orang UMNO yang hidupnya susah pun ramai jugak..! ni bukan masalah politik..! ni masalah KESELAMATAN RAKYAT MALAYSIA..!

BABI LU LAKI ROSMOH...!!!

Nak tunggu Rakyat Bangkit macam dekat Tunisia dengan Mesir dulu baru nak bertindak ke...???


31 comments:

Anonymous said...

1.najib dengaq cakap hang!!dia dah bawaq pelajar dari mesir dengan guna kapai dan kapal terbang!!
2.yang puak nik aziz!hadi awang dok buat apa!!!

Mohamadazhan hjDesa said...

Revolusi Mesir: Bukti Kelembapan Malaysia Bertindak Berbanding Negara Lain?

Anonymous said...

rakyat bangkit!??? tolol! takder lah.. topeng perak jer, babi! bangkit.. nikajis melacur agama islam untuk kepentingan pribadi dan puak2 ..itupong topeng perak masih tak sedar!

termasuklah jugak mohamadazhan hjdesa orang yang maha lembab

Anonymous said...

~saya setuju dengan ira.. semua pihak harus bersabar ~sebab kerajaan sedang berusaha sedaya upaya untuk membawa balik pelajar2 m'sia kat mesir tu..

~kerajaan telah mengambil beberapa langkah bijak untuk membawa pelajar2 tu.. dari mesir ke jeddah melalui laut dan udara

~seperti kata ira.. jika hantar pesawat sebijik du bijik jer kat sana yang terbang dulu jer gerenti selamat ~penerbangan akhir tu camna???

~kerajaan jua sudah meminta mas dan airasia melakukan penerbangan khas ke kaherah membawa keluar pelajar2 tu..

~so sape bijak engkau orang ke? yang asyik mencari dosa kering.. jer! alang ke baiknye puak2 yang menggunakan budi sopan santun orang utan nie ..ajak tok2guru kau solat hajat mohon kebaikan dan kesejahteraan kepada semua rakyat m'sia kat mesir tu.. ni asyik menyembur airliur busuk jer mengutuk sedara seagama

Jojo said...

Baru nak timbang? Alamat hancurlah kalau guna timbang BN yg org dah tak pakai tu. Dulu ingat pak lah bodoh, rupanya najibun lagi bodoh... apalah nasib aku jadi rakyat malaysia? Apalah nasib aku dilahirkan jadi melayu?

Anonymous said...

1.hang!poji!nak jadi ketua revolusi!!kena jeling sikit tempohari!!hang dah cabut balik kelantan!!
2.elokla!!hang dengan tukar tiub!suruh pelajaq dimalaysia tak payah balik!!sama-sama berrevolusi!!dia tak palah!!bukan ada anak bini!!ingat kalau dia pi revolusi kat mesir!!dia dulu kena parang!!sebab orang ingat dia agen israel!!puak revolusi tak kenai!!cara hidup sama jee dengan puak yahudi!!
3.ala!!macam hang la jugak!!

ALahaI sI LunCAi said...

KORANG JANGAN PERKECILKAN USAHA PAS. MEREKA SEDANG BERTUNGKUS LUMUS MENGHASUT RAKYAT BANGKIT BUAT DEMONSTRSI.

PIMPINAN DIA ORANG DUDUK BERSELIMUT..

DR HATTA DGN MAHFUZ TERKURUNG BANJIR DAH MELOLONG MINTAK NYAWA.

Anonymous said...

KESIANNYER....

SEBAGAI PEMIMPIN BENAR CARA BERFIKIR PM...
KITA PERLU CARI SUMBER/ANGGOTA KITA YANG PALING DEKAT UNTUK MEMBANTU...

TAK PERLU GOPOH MENGARAHKAN ORANG JAUH UNTUK DATANG MEMBERI BANTUAN....

JIMAT MASA, MINYAK DAN SGALA KOS...
ITU LA GUNA HARTA KERAJAAN...
TAK PERLU NAK MEMBAYAR SEGALA MCM KOS....
KALAU GUNA HAK SWASTA....

Pakteh said...

Pandangan Pakteh:
Malaysia masih terbaik dlam membuat perkiraan.

1. Indon hantaq sebuah pesawat yang bulih angkut sekitar 400 orang. Berapa kali mau terbang baru clear semua 6 ribu lebih pelajar??

2. Malaysia berfikir dan mencari strategi terbaik baru umum plan. Maka digunakan cara seperti yang anda semua dah baca hari ni...11 ribu pelajar akan dapat dikeluarkan lebih cepat dari idea Indon.

3. Ketika PM dan semua rakyat bertungkus lumus membantu, pembangkang bertungkus lumus cari orang ajak buat DEMO.

4. Malaysia menghantar pegawai lebih awal dan ini amat penting bagi menguruskan segala-galanya.

5. Sekadar hantar kapal tanpa perancangan rapi....akan jadi baghal padang pasir...

KITA TUNGGU HASILNYA....

Pakteh said...

Sambung...

Bila guna strategi, nampak lebih tersusun.

"Kerajaan akan membawa pelajar ke Jeddah dan menggunakan KEMUDAHAN milik TABUNG HAJI di sana buat sementara waktu sebelum dibawa ke Malaysia"

wow...brilliant...Kemudahan Tabung Haji di Jeddah boleh tampung lebih dari 11 ribu...so...inilah yang dikatakan bertindak menggunakan akal

Anonymous said...

JOJO

DAH RASA TAK MAU JADI MELAYU, PI PEJABAT PENDAFTARAN TUKAR BANGSA JADI BANGLA,,,DAH TU FRUST JADI RAKYAT MALAYSIA, SUSAH APA PI JADI RAKYAT BANGLADESH...CAKAP BUAT APA, BUATLA

SEBIJI MACAM MURSHEET AJIS, CAKAP BERBELIT BELIT

Mohd said...

Kebanyakan penuntut2 Malaysia di Mesir adalah pro Pembangkang!
Itu pun Najib tak berkira dan sedang mengusahakan pengeluaran mereka dgn cara yg terbaik.
PAS ni bila beri bantuan makanan kpd orang UMNO pun diambil balik! (telah berlaku di Kedah semasa banjir dahulu).
PAS telah mencuri bekalan makanan mangsa2 banjir di Labis baru2 ini!
PAS apa cerita, nak spin macam mana lagi??????
Songlap duit Dana Memali!
Songlap duit Kohilal!
Gondolkan kawasan balak jual kpd Cina Singapura dan duit masuk poket2 lebai2 PAS shj. Rakyat Kelantan melopong .....

Jojo said...

Jadi bangla nak buat apa? Sama taraf je dgn melayu... LOW CLASS

kilas balik said...

Hangpa bckp,hang duduk kt mana?
Dlm keadaan Darurat mcm neh,jgn la ckp mcm bagus..Kita neh kt tempat sendiri dlm bab banjir dgn tanah runtuh pun dh terlolong-lolong ckp kt Tv marah klu bantuan lambat sampai..
Bab keselamatan jgn politikkan la saudara2ku..
Rakyat Malaysia is First prioriti dari retorik politik kt sini..
Kita x rasa mcm mana duk kt tempat org yg bergolak,keadaan tidak dpt dijangka,jd tlg berhemah krn silap ckp kita akan singgung pihak ibu bapa pelajar2 tuh..
Tolonglah ya..Fikirkan anak2 anda pd masa akan dtg sblm kita berckp mcm bagus!!!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

~saya setuju dengan ira.. semua pihak harus bersabar ~sebab kerajaan sedang berusaha sedaya upaya untuk membawa balik pelajar2 m'sia kat mesir tu..

~kerajaan telah mengambil beberapa langkah bijak untuk membawa pelajar2 tu.. dari mesir ke jeddah melalui laut dan udara

~seperti kata ira.. jika hantar pesawat sebijik du bijik jer kat sana yang terbang dulu jer gerenti selamat ~penerbangan akhir tu camna???

~kerajaan jua sudah meminta mas dan airasia melakukan penerbangan khas ke kaherah membawa keluar pelajar2 tu..

~so sape bijak engkau orang ke? yang asyik mencari dosa kering.. jer! alang ke baiknye puak2 yang menggunakan budi sopan santun orang utan nie ..ajak tok2guru kau solat hajat mohon kebaikan dan kesejahteraan kepada semua rakyat m'sia kat mesir tu.. ni asyik menyembur airliur busuk jer mengutuk sedara seagama

February 2, 2011 9:03 AM
-----------------------------------
ya korang je la yg bijak. xpayah buat ape2 nnti kerajaan tajaan yahudi ni akan turun dgn sendirinya. so utk poji any isu yg berkaitan dgn rakyat xyah nak post kt sini. xyah bagitau org lain nanti kngkawan ira boleh kasi settle. so kengkawan ira bila agak2 harga bahan mentah kt malaysia ni nak turun. dh lama aku sabar nih. mungkin najib dan apco masih menyusun strategi yg ampuh utk mengelakkan kenaikan harga brg skrg. apa daya org2 PAS nak bantu kt sana. yg boleh bg doa je. cuba korang bg sekali PAS rule negara ni. kita tngok sape cekap. 20 tahun kerajaan tajaan yahudi britain & amerika ni sekat bnyk bantuan kt kelantan tp kelantan boleh bangun dr negeri trmiskin jd antara negeri yg terbaik melunaskan hutang2 kt kerajaan pusat dan trkeluar dr senarai negeri trmiskin. tp syg negeri dibawah bayu yg kaya dgn hasil bumi dan diperintah oleh kerjaan yg cekap (kata kengkawan ira) masih ditakuk lama menjadi negeri termiskin dlm malaysia. tp x pe umno masih lg mencari strategi yg ampuh utk meletakkan negeri sabah sebagai negeri trkaya. baru 50 tahun belum 100 tahun lg. org sabah boleh tunggu, xpe. cakap pakai akal jgn pakai skrip apco. betulke sedara seagama. x tau pulak aku kalu ade org islam yg kutuk dan memperkecilkan undang2 islam smbil menyokong pelakon lucah menghina islam masih dianggap sbagai sedara aku. undang2 islam hak Allah SWT bukan hak PAS. aku xnak ade hubungkait dgn org islam yg berterusan menghina agama aku. kalu mereka berubah aku akan sanjung mereka. ini prinsip aku.

Anonymous said...

Kerajaan BN lambat brtindak drpd negara Indonesia sbb puak2 BN tergamam, Kerajaan Tunisia tumbang lepaih ni Mesir plak... kerajaan yg memerintah lama, banyak rasuah... suku sakat, bini, anak pinak hidup mewah... beli aset luar negara, negara huru hara apa kisah, cabut lari la...

Anonymous said...

lama betul kerajaan nk ambik input dr sana. mungkin malaysia masih pakai burung merpati sbagai alat komunikasi ataupun pakai surat. mungkin saja nk provoke org2 pr yg rata2 agresif bab hak kemanusiaan ni. so senang nk fitnah org2 pr ganas dan xde adab sopan. penasihat yahudi beb. berapa lama dah dunia dibodohkan oleh yahudi. setakat nak bodohkan org malaysia yg dah tentunya bodoh lg la kacang. provoke jgn x provoke. makin ko provoke makinla rkyat menyampah dgn ko.

Anonymous said...

pemimpin PAS buat ape hah!

Anonymous said...

SEBENORNYA PUAK NI MEROYAN PAS KALAH DI TENANG. CAKAP BESAO HEHE

PALING BESTNYA JOJO CAKAP MELAYU LOW CLASS....PATUTLA ORANG KATA PAS BANGANG TAHAP GABAN, BOLEH DOK KUTUK DIRI SENDIRI

Anonymous said...

Kalau nak suruh PAS uruskan x yah la BN jadi kerajaan..bodo betul anon di atas

Jojo said...

Aku tak kutuk diri sendiri tapi aku kutuk melayu hutan macam kau yg sama taraf dgn bangla. Aku melayu bandar yg boleh berfikir bukan melayu atau jawa felda hidup dgn subsidi. Tanpa bn perintah pun aku boleh hidup. Beras, susu, milo aku boleh beli sendiri, cari duit sendiri. Bodoh tahap jebon...

justme said...

setuju dgn anon 6:46

Kalau nak suruh PAS uruskan x yah la BN jadi kerajaan..bodo betul anon di atas

nikajis atau lebih sopannye Tg Nik Aziz dan rakyat Malaysia yg x punya kuasa(termasuk yg komen2 ni) utk melayarkan n menerbangkan kapal2 di Malaysia hanya mampu berdoa...(betul? ke kite boleh pegi mesir senang2?)
kuasa di tgn pihak yg bertanggungjawab
tp kuasa yg menggerakkan hati n minda mereka dlm menjlnkan tanggungjawab mereka bg menyelamatkan saudara senegara...hanyalah Allah..

setuju sgt dgn Pakteh
kita lihat hasilnya...
smge semuanye slamat.

isu keselamatan bukan isu politik tp kepekaan kita n kecekapan kita dalam menggalas tanggungjawab...

ambil cth mudah...
ada rumah terbakar...bomba xgalas tnggjwb dgn peka n cekap...rumah pun hangus...

~budi bahasa budaya kita~

Anonymous said...

Krisis Mesir
Pendekatan yg telah diambil oleh kerajaan Malaysia lebih baik berbanding dengan negara jiran. Kita ada kemudahan yg amat baik di Arab Saudi yg boleh menampung jumlah yg ramai. Maka lebih baik pergi ke situ dulu berbanding terus ke tanah air. Urusan ini lebih cepat berbanding pemikiran orang-orang yg berfikir menggunakan emosi berbanding akal

Anonymous said...

Krisis Mesir
Pendekatan yg telah diambil oleh kerajaan Malaysia lebih baik berbanding dengan negara jiran. Kita ada kemudahan yg amat baik di Arab Saudi yg boleh menampung jumlah yg ramai. Maka lebih baik pergi ke situ dulu berbanding terus ke tanah air. Urusan ini lebih cepat berbanding pemikiran orang-orang yg berfikir menggunakan emosi berbanding akal

Anonymous said...

Krisis Mesir
Pendekatan yg telah diambil oleh kerajaan Malaysia lebih baik berbanding dengan negara jiran. Kita ada kemudahan yg amat baik di Arab Saudi yg boleh menampung jumlah yg ramai. Maka lebih baik pergi ke situ dulu berbanding terus ke tanah air. Urusan ini lebih cepat berbanding pemikiran orang-orang yg berfikir menggunakan emosi berbanding akal

Anonymous said...

kalau kita ambil pendekatan sapa tak sokong kerajaan kita tak peduli, dah lama pembangkang tidak wujud di muka bumi ini. Percayalah Kelantan pun kita boleh ambil balik.

Anonymous said...

aku cukup hairanlah kat korang semua.... maksud aku yg bercakap ikut sedap mulut dan dgn otak kosong. aku tak nampak langsung ada kematangan.Kalaulah internet mampu tunjukkan wajah korang semasa bekerja atau beribadat dgn family, tentu org takkan terfikir korang sanggup maki hamun org lain dlm internet mcm ni. aku hrp kita ubah cara kita berfikir dan bertindak. Dlm hal krisis mcm ni sepatutnya kita bantu sekadar yg mampu dgn cara positif.

2 hari lps aku jumpa sorang budak tahun pertama Medic Mesir yg baru tiba dari Qatar, dia kata ada student Malaysia kena rogol... so aku tanya awak nampak ke? dia kata cuma dgr khabar angin. Maka aku cntct WismaPutra, dan dimaklum belum ada laporan. Wisma Putra sdg siasat dan mohon bantuan semuapihak berikan maklumat sahih.

Maknanya jgnlah suka-suka hati tuduh kerajaan lembab sdgkan kita sendiri duduk dpn komputer pagi-pagi buta dok buat gossip.

Kadang-kadang tu, ada yg buat gossip dosa kering lepas subuh dgn kopiah masih lekat di kepala.

Anonymous said...

kenapa songkok halal buat gossip ke ?

Anonymous said...

PATI dan orang asing yang menjadi pujaan UMNO bukan penuntut ISLAM di MESIR (Al-Azhar)

1. PATI pasti mengundi UMNO
2. Pelajar ISLAM pasti mengundi PAS

ahliumnosampaimati said...

hahaha...suruh chua soi lek g main dalam kapal terbang plak...hhaha...kalau dah perasuah, pelacur lelaki, penjahil duduk semeja ngan yahudi apco, mmg banyak benda boleh dispin...ahli umno bodoh jek yg x nampak...

Anonymous said...

ahliumnosampaimati:

kalo chua soi lek main dlm kapal terbang pun takpela.. dia kapir.. yang ketua hang main belakang ape cerita?

jojo:

kalo melayu ngan bangla low class, hang jadila yahudi.. jojo netanyahu..