"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 14, 2011

Hanya Kerana 1 Aduan, Maruah Islam Di Korbankan

Reactions: 
KENYATAAN MEDIA

DEWAN PEMUDA PAS WILAYAH PERSEKUTUAN

HANYA KERANA SATU ADUAN, MARUAH ISLAM DIKORBANKAN

(14 Januari 2011)

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) merasa kesal dan kecewa dengan tindakan Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) yang tunduk kepada permintaan seorang ahli MCA yang mahukan suara azan di Masjid Al Ikhlasiah, Pantai Dalam diperlahankan. Apakah malang bagi sebuah negara Malaysia yang majoritinya beragama Islam apabila Perdana Menterinya tidak mempunyai wibawa dan ketegasan bagi membela syiar dan syariat Islam.

Umat Islam seluruhnya juga merasa terpukul dengan arahan ini yang menganggap ia adalah satu penghinaan terhadap agama Islam yang menjadi agama rasmi negara ini. DPPWP dan umat Islam tidak boleh menerima hakikat arahan ini, kerana azan adalah kaedah dakwah Islam kepada masyarakat bukan Islam bagi mengajak mereka terhadap keindahan Islam. Azan juga adalah sebagai seruan kepada umat Islam agar menjaga ibadah dan seterusnya mengimarahkan masjid.

Sejak zaman Rasulullah SAW lagi, azan telah menjadi suatu syiar kepada umat Islam. Ia perlu dikumandangkan untuk didengari oleh seluruh manusia. Bahkan Nabi SAW mengarahkan azan agar dilaungkan dengan kuat sebagai menandakan masuknya waktu Solat.

Bagi kaum bukan Islam, azan tidak boleh dipertikaikan kerana ia adalah syiar Islam. Sama seperti agama Kristian dan Hindu yang membunyikan loceng tatkala waktunya, kaum Tionghua yang membakar mercun pada masanya, bagi umat Islam azan adalah kaedah bagi menandakan masuk waktu bersembahyang.

DPPWP difahamkan individu yang membantah azan di Masjid Ikhlasiah, Pantai Dalam adalah seorang ahli MCA seumur hidup. Beliau telah menulis surat kepada Perdana Menteri meminta suara azan di masijd tersebut diperlahankan. Dalam hal ini, DPPWP mempersoalkan apakah Perdana Menteri dan JAWI tunduk kepada tekanan ini hanya kerana beliau seorang ahli parti komponen BN? Isu ini membuktikan bahawa UMNO bukanlah parti yang mampu membela dan mempertahankan Islam, kerana mereka sendiri terpaksa akur dengan tuntutan ahli-ahli parti komponennya.

DPPWP difahamkan juga bahawa kawasan sekitar Pantai Dalam adalah kawasan yang dihuni oleh ramai orang Melayu beragama Islam. Saban hari dan tahun penghuni sekitar tidak menghadapi masalah dengan laungan azan di masjid tersebut, tetapi mengapa hanya dengan satu aduan daripada seorang ahli MCA tiba-tiba pihak JAWI dengan serta merta mengarahkan azan diperlahankan?

DPPWP mengingatkan Perdana Menteri bahawa tindakan ini boleh merendahkan maruah Islam dan umatnya. Bagaimanakah nanti selepas ini jika pelbagai aduan diajukan terhadap mana-mana masjid agar laungan azan diperlahankan atau mungkin ditiadakan, adakah Perdana Menteri dan JAWI akan tunduk terhadap aduan mereka? DPPWP bimbang sekiranya berlaku nanti ada masjid terpaksa dibuang pembesar suara kerana dianggap mengganggu penduduk sekitar dan pihak kerajaan melayan tuntutan mereka!

Disediakan oleh;

MOHAMAD SUHAIMI BIN ABDUL AZIZ
Naib Ketua
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

57 comments:

dino.yp@gmail.com said...

apa salahnya diperlahankan, bukan dibuang terus. kita kena jugak hormati kaum yang lain dan jugak kehendak orang lain. islam pun mengajar kita menhormati orang lain. sejak bila hamPAS sibuk nak menjaga maruah Islam dan orang Islam ? jangan asyik nak berpolitik murahan dan bodoh. cuba baca betul-betul fax yang kununnya dihantar oleh orang kuat MCA. penuh berhemah dan bukan mencarut2 seperti yang diajar oleh orang2 tertentu. apakah kehendak kumpulan minoriti tidak dilayan oleh ajaran islam yang sebenar ? hanya ajaran hamPAS saahaja memperkecilkan. Berapa orang yang selalu sembahyang subuh kat masjid tu ? berapa ramai orang hamPAS? saja nak tanya.

kame said...

kalaula puak2 dap yang hantar surat tu, mesti menyalak puak2 umngok. mcm kes kepala lembu dulu..

Anonymous said...

Kita hendaklah menghormati pegangan agama masing2. Persoalan hadir solat subuh ke masjid/surau tidak perlulah dijadikan isu. Kita umat Islam haruslah memahami bahawa kegagalan mengimarahkan rumah Allah, dosanya akan ditanggung oleh seluruh penduduknya termasuklah pemimpinnya. Perkara seperti ini tak perlulah dipolitikkan. Laksanakanlah tanggungjawab kita sebagai umat Islam.

Anonymous said...

dalam hal ini kita kne amek pendekatan berhemah..jgnla trus menyalahkan pihak lain..mmg xslh lngsung kalo kite perlahankn skit azan tu..tp jgn smpai xbunyi lngsung..islam mengajar kita mengambil pendekatan berhemah n berhikmah..jgn smpai org bkn islam benci dgn islam..xpyhla nk politikkn or nk kaitkn ni dgn politik..bosan dgn pr...sume nk kaitkn dgn salh umno..mmg pndai puak2 ni kalo cr slh org..

jojoi said...

Apa PERKOSA NAK KATA HAAAAAAAH??

Anonymous said...

kenapa kita tk suggest dia pindah ke kawasan perumahan lain? jika dia tk mahu hidup begitu sehingga mati, dia patut fikir to moving out. duduk sebelah tokong contohnya. kenapa mesti dikecilkan suara bila laungan azan bermaksud memanggil menyeru umat islam ke arah kejayaan kebaikan? adakah arahan atau ketentuan azan mesti dilakukan secara berbisik? kata negara islam. belum satu wilayah pun dpt dikuatkuasa. lagi ekcik dr wilayah, kawasan perumahan! pun gagal nk laksana negara islam yg dimomokkan. betul2 omongan kosong amno.

Anonymous said...

1.ala!!biaqpi lah!!kita ikut je depa!!kat kita dah lama dok kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi ni!!ala azan kan isu kecik jee!!isu isu besaq seperti isu kalimah Allah!isu murtad pun kita ikut telunjuk depa!!kita jadi barua depa!!
2.janji kita menang kerusi nanti!!kalau depa tak sokong!!susaah pulak kita!!
3.kan kita dah senonim dengan puak yang juai agama untuk kepentingan KERUSI!!nanti tak dapat pulak kita naik merc!rumah besaq!duit berjuta!!langhhatttt ka dok telan ayaq lioq je!!
4.kih!kihkih!

Anonymous said...

malaysia ini negara berbilang kaum dan agama.org yg mengadu itu pun hanya menyarankan dikurangkan sedikit sahaja kerana sebelum ini ok sahaja katanya,kebelakangan ini saja terlalu kuat sehingga mengganggu tidornya.islam juga menyarankan kita umat islam menghormati org yg bukan islam.nabi sendiri pun melarang jika mengganggu tidur bukan islam dizamannya.apa yg saya lihat disini org pukitan dgn tuan punya blog ini macam org bodoh+goblok macam org tak belajar sivik kat sekolah.belajarlah menghormati hak org lain,bukan mementingkan diri sendiri.

kapiaq bn said...

skang sape yg kapiaq harbi....
mca ke dap...
hahahaha...bn bodoh...sokong yahudi dan kapiaq harbi...

adf55650 said...

Mungkin memekik melolong membuat demonstrasi dalam masjid, bebas berkasut dlam masjid, membenarkan kafir yang tak pernah mandi hadas memberi tazkirah dalam masjid dan memegang microfon imam dgn tangan yg munkin baru lepas menyentuh anjing atau khinzir itu lebih mulia dari laungan azan bagi penganut PR.

Awang Dogol said...

Dulu MCA kata akan tentang Hukum Hudud kalau dilaksanakan di Malaysia....Munafik2 UMNO tak kata apa2......


Inikan pula pasal azan......lagi laaaaaaaaaa

Anonymous said...

hormat tu hormat jugak sedare, nape dah beratus tahun azan berkumandang, baru sekarang nak komplen? sebab takut kalah undi ke? harap2 orang islam kat malaysia ni kurang2 kan lah berpolitik, makin lama, makin mengarut jadinye, cukuplah lah... lepas ni apa lagi yang kita nak gadai? sekarang ni boleh la bagi alasan macam2, esok2 dah tergadai semua sama2 la kita jawap ngan Tuhan. kekadang aku tengok pembangkang ngn kerajaan sama je, dua2 tak boleh pakai. kalau betul lah arahan tu dpd tok najib & jawi hanya disebabkan komplen tak berasas daripada kafir harbi tu..... memang..... esok2 tak tau bala apa lagi yg datang kat negara ni.

Anonymous said...

Puak2 munafik UMNO bukan tau pasai "BALA"

Yg depa tau pasai "PERUT" depa aja

Anonymous said...

kita dalam usaha menunjukkan ajaran islam yang syumul kepada orang bukan islam.kita mahu menunjukkan islam adalah agama yang memberi kebaikan kepada orang islam dan orang bukan islam.
kita mahu berdakwah dan mengajak orang bukan islam supaya memahami islam dan mendekati islam.

dalam hal ini,kita perlu mendengar luahan orang bukan islam yang tinggal bersama dengan kita dan kita akan cuba menyelesaikan isu tersebut secara bijaksana.
kita mahu mereka faham islam itu dengan tepat dan bukan palsu.

kita tidak mahu orang bukan islam menganggap islam adalah agama yang mementingkan diri sendiri.itu adalah gambaran yang sudah jauh terpesong.

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakaka...nak salahkan saper???

salahkan pok jib la..1malaysia sangat....

puak2 geng umngok,perkosa n pukida konfem tak berani nak seligi kpala pok jib..kan??kan??kan???

mca ni memang dah bagsat dari dulu lagi terutama pornstar...wat jahat.kedian bleh selamba bodo dia je..cam anak yatim gak la....


wakakakakkakakakaakkaakkaka....

kita kasi hangatkan isu nih..biar paneh punkoq pok jib....

wakakakakakakakakakakakakaka....

tuan komrad said...

tu baru ahli biasa mca wat report,dah pok jib bertungkus lumus suruh masjid slowkan pembesar suara...

kalo para pemimpin mca?solek terangan2 hina negara Islam...pok jib buat dekk jee...pencacai yuden turut sokong sambil hangguk2 kpala....

pok jib dah pandai jilat buntut solek yek???datang komen dari puak seangkatan,trus senyap cam anak yatim...tak terjawab

wakakakakakakakakakakakakak....

sape2 yang rasa diganggu azan,buat rumah kedap udara...takpon pegi duk kat banjaran titiwangsa.. para macai umngok boleh ikut serta....

er ...tuan komrad ciplak,(nick selalu berubah sebab bacui memanjang,jap jadi hanjing,jap jadi beruk,jap jadi gay)

ko nak wat rumah kalis bunyi tak???...

Anonymous said...

itu loceng hindu dekat flat tu sikit punya bising. sebelah masjid je..masjid azan je..loceng dia pun bunyi la.. tak kecoh pun.. apasal nak kecoh pasal azan kuat ni.. memang sial punya UMNO haram.

PuteraPuteriUmno said...

Ini yang aku geram ni kat komponen BN. Asal aja nak pilihanraya mesti ada komponen BN yang nak ugut Umno. Nak mintak tanah la....nak minta jalan la....nak minta dihapuskan kuota bumiputera la....nak bahasa ibunda mereka la...nak macam2 lagi. Mentang2 la UMNO ni mengharapkan undian mereka....mereka nak ugut aja masa pilihan raya. Nak ambik peluang betoi. Kalau tak tunai permintaan mereka, maka, pakat tak nak bagi undi lah puak2 depa ni kat UMNO. Yang terbaru itu yang berlaku. Hampa tak kesian ka kat kami ka....?? Memang CILAKA betoi komponen kalau cam ni.

KELUARGA SAYA said...
This comment has been removed by the author.
tuan komrad said...

amboi..baca berita hari,dan2 je peguam cina tu nak pindah sebab keselamatan terancam.

lebih menariknya plak bile ada wakil NGO bilang kes dianggap selesai....

wooooooooo..kena tang geng2 umngok bn senang je tutup nak cover..cuba kalo dap,pkr yang bukan Islam buat...mau sebulan dok canang kat tv dan surakkabo...siap kena ISA lagi...

umngok jilat buntut mca dan mic....umngok kena pijak kepala dengan pornstar....ini baru betul kuda tunggangan...

pasal interlok pon serupa...murugiah punya pasal,org lain kena kutuk....barua punya keling

pegi jahanam umngok dan barisan nasional...parasit politik malaysia

Anonymous said...

tak payah la nak tuding jari sana sini, kalau nak salahkan, salahkan diri kita sendiri sebagai orang islam. azan ni satu tuntutan dlm islam, takkan nak suruh ketua2 parti je bertindak, nak suruh najib? nik aziz? hj hadi? larat ke diorang nak buat tu semua? keje lain pun belambak lagi yg belum selesai. masalah ni masalah orang islam, maknanya masalah kita semua sbg orang islam, sekarang ni suruh perlahan, esok2 tak bagi terus. "fansurna alal qaumil kafirin". ada benda yang kita boleh kompromi, ada pula benda yang kita kene pertahankan (hak). pegi la mana2 negara dlm dunia ni, masalah paling besar ialah "orang islam paling payah nak bersatu", tak habis2 begaduh sesama sendiri, ni yang orang kafir suka, senang la diorang nak kencing. harap2 jabatan agama mampu bertindak lebih tegas pasalsoal2 yang berkaitan dgn ugama islam, yang pak2 menteri dgn orang2 politik yang lain tu kalau tak reti bab2 ugama jangan lah nak memandai, kalau dah tak tau tu buat cara tak tau, tanya dgn orang2 yg lebih arif. sudah2 la tu berpolitik, cukuplah, tak cukup lagi ke nak menyusahkan rakyat?

Anonymous said...

sampah! meyampah! aku dengan orang2partai nyamuk.. PAS nie asyik2 dan tak habis2 dengan politik,mempolitikkan semua benda nak dipolitikkan ~suatu hari nanti keluar taik pun nak di politikkan jua, taik cair ke taik keras hahahahahahahah @..#%$%&* kuing1000x

faisal said...

kah-kah- sangat memalukan..Mcm mn surat rasmi DP Pas ini boleh penuh unsur fitnah & kefasiqan?! Bkn kata 'kamulah pejuang satu2 nye kononnya pejuang islam ke?'...
Atau sbenarnya pejuang kuasa & takhta?
Arahan berhenti azan tu dari siapa?? siapa? siapa?... cuba habaq mai....
lain kali jaga peluru tu betul2, jgn tembak babi buta je...

faisal said...

PAS dan OWNER WEB x nak ulas ke pasal Ronnie Liu yg scara terang kali nie msuk campur urusan hal ehwal Islam...

Tajuknya sbg cadangan : "MENGAPA RONNIE BOLEH MENGARAH YDP MPSJ, YG MJALANKAN AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR THADAP UMAT MUSLIM DI DAERAHNYA, AGAR DI BOLEHKAN UMAT MUSLIM BKERJA DI PUSAT HIBURAN & ARAK?"...opss..panjangnya...

klau nk pendek sket tajuk tu :

"APA FUNGSI PAS DI SELANGOR DLM ISU RONNIE & MUSLIM & ARAK?"

PuteraPuteriUmno said...

Ni yang aku marah ni...
Takkan nak kerja kat kilang arak pun tak boleh?

Bukannya kami nak minum....bukannya kami nak tunggang? Kami nak kerja aja...itupun tak boleh ka.

Kamipun ada anak bini....kamipun ada makwe.....kamipun ada bibi. Takkan tak boleh kot kerja kat situ. Sapa nak bayaq giji bibi aku. Hampa nak ka tolong bayaq?

Kerja tang manapun boleh....asal tak tonggang???

Susah betoi la hampa niiiii..

det said...

kalau kena kat bn, bersorak gembira, tapi masa teresa cock suruh perlahankan azan, semua menikus...

tuan komrad said...

wakakakakakakakaka..buduhnya det..ko asal planet zargus ke??

atau ko ni mat bangla or mat vetchong?

nama pok jib dan pemimpin babi nasional terang2 terpampang kat report tu...tu pon masih lagi puak pencacai taknak kaitkan dengan politik??

pok jib tu keje dia tukang sapu sampah ke???

bahkan pengurusan masjid dah bilang,tindakan atas arahan org atasan...orang atasan tu sape???

ni la masalahnya bile hal2 agama dikendalikan oleh org yang jahil murakab...petanda dunia nak kiamat....

hidup secara sekular...yang penting 1malaysia...

1malaysia kepala bapak korang...

Anonymous said...

eeemmmm... d mana ulamak pulamak nik ajis? khalid samad? mahfoosz? tak bela dan sokong geng2 yu all ..ke? teresa kook dan ronnie lier tu.. hahahaha neraka tu pertahan umat islam yang keje kat kedai2 arak tu samad tak nak masuk ke kat kedai arak tu? dulu kan masuk gereja..

hasan ali kita orang tabik kat you lah..

tuan komrad said...

ha ni lagi sorang ..mat ano 7:01

tu la,asyik baca utusan meloya memanjang...

kerajaan selangor dah benarkan larangan oleh mpsj..zakat selangor akan bantu melayu Islam,akan ada tabung khas bagi tolong mereka yang berenti....

ni semua salah org Islam sendiri.dah tau arak haram,yang pegi keje kat situ wat per??bangang namanya....macam la takde keje lain kat dunia nih...

soal larang atau tidak,tak perlu tunggu Pas atau Umngok wat undang2...hukum haram dah ada sejak zaman nabi lagi...sebab tu org kapir Malaysia tak faham,kerana dari dulu lagi orang Islam bleh wat dono je pasal arak nih,...tak kira la dap,mca,gerakan mahupun mic...sapa yang tolong rasmi kilang carlsberg dulu??

lagi malu ada pemimpin ulung negara.ngaku melayu islam,jadi kaki tonggang...siap jadi owner syarikat arak lagi...

orang2 melayu ni la yang bagi persepsi salah berkaitan cara hidup umat Islam...

umngok ada berani kerjasama dengan pas soal pengharaman arak???

ketepikan soal perkongsian politik,buktikan kemahuan nak perkukuhkan agama...

Islam yang kukuh akan menjamin perpaduan yang berkekalan...

amacam??

PuteraPuteriUmno said...

Woiii,
Hormat la jiran sikit.
Tak kira la dia tu cina ka....india ka...iban ka...dayak ka....dia orang tu manusia jugak. Kalau nak azan tu dlam masjid aja udah la. Ni nak memekak membingitkan telinga aja. Hampa nak sembahyang, sembahyang dalam masjid aja la. Bukan orang hampa tak tau masa nak sembahyang kot. Jadi, toksah memekakn suasana di luar. Ada pahammmmmm.....nak tidoqpun susah.

ayah yeop said...

Dah baca beberapa komen dari Putera Puteri Umno. Memang confirm jahil tentang agama. Hukum laungan Azan tak tau. Hukum berkenaan arak tak tau.

Kalau mak bapak tak ajarpun, sekarang ni hampa dah dewasa, dah besaar panjang, sudah wajib untuk hampa pelajari sendiri ilmu tentang agama.

Hidup di dunia ni sementara je. Di akherat tu yang berkekalan. Pelajarilah ilmu tentang akherat.

Di dunia ni ibarat berladang je, hasil perladangan tu kita kutip di akherat nanti.

Jangan le kata azan tu memekak je sebab hampa nak tidoq. Gegaran neraka lebih dahsyat lagi. Kut tak tertahanlah nanti.... Ingatlah seksa Allah tu amat dahsyat.

Tentang arak, islam melarang kita makan semeja dengan yang meminum arat. Ia antara dosa besar, termasuk zina, bunuh, judi, telek nasib dll...

Kalau malu nak tanya Ulama', cuba pergi kedai buku, cari buku yang simple-simple dulu... Itu langkah pertama.... Mudah-mudahan hang diberikan hidayah...

tuan komrad said...

Malaysia ni ibarat cam orang tak mandi selama 53 tahun....

ingat senang ke nak hilangkan daki dan bau yang diperam sebegitu lama tu....???

kena cuci dan mandi banyak kali..baru la segala kekotoran boleh hilang....mana boleh sekali das je trus nak wangi....

fikir la logik sikit...

PuteraPuteriUmno said...

Weeeiii..
Sapa kata minum arak tu tak boleh? Kat Malaysia ni kilang arak bukan main besaq. Takkan kilang ada minumpun tak boleh? Mana ada undang2 kata minum arak tak boleh? Cuba cakap? Yang tak boleh cuma bila minum ...mabuk...bawak kereta...kena tahan polis ka...JPJ ka...haaaa itu ada.
Sama macam orang hisap rokok la. Kalau kilang rokok ada, tapi, orang tak boleh hisap...apa ke benda?

Weeeiiii..
Rokers2 yang nak menyanyi lagu rock metalpun pandai cari tempat utk nyanyi....inikan pula hampa yg nak sembahyang. Hormat la sikit org sekeliling. Melalak siang malam tiap hari...tak tengok orang keliling. Apa...hampa aja ka yang nak hidup kat kawasan tu???? Rockerspun tau pikiaq cari tempat mana nak melalak?

Anonymous said...

PuteraPuteriUmno said...
Weeeiii..
Sapa kata minum arak tu tak boleh? Kat Malaysia ni kilang arak bukan main besaq. Takkan kilang ada minumpun tak boleh? Mana ada undang2 kata minum arak tak boleh? Cuba cakap? Yang tak boleh cuma bila minum ...mabuk...bawak kereta...kena tahan polis ka...JPJ ka...haaaa itu ada.
Sama macam orang hisap rokok la. Kalau kilang rokok ada, tapi, orang tak boleh hisap...apa ke benda?

Weeeiiii..
Rokers2 yang nak menyanyi lagu rock metalpun pandai cari tempat utk nyanyi....inikan pula hampa yg nak sembahyang. Hormat la sikit org sekeliling. Melalak siang malam tiap hari...tak tengok orang keliling. Apa...hampa aja ka yang nak hidup kat kawasan tu???? Rockerspun tau pikiaq cari tempat mana nak melalak?

January 16, 2011 1:48 PM

ko ni sah babi penyamar budak2 kopiah hijau seban 7 tgkat 7 kilo..

jgn nk buruk2kan sayap umno la bdoh..

drpa gaya ko tulis, sah ko tunggangan pope nicky najis !!

tuan komrad said...

woi puteraputeriumngok..ko memang dah kurang ajo...

nak je aku tendang punkoq ang masuk lubang kubo...

ko nak tido kat dalam tu selama2 nya pon amat2 digalakkan..

PuteraPuteriUmno said...

Weeeeiiii..
Kalau aku panggil geng metal rock aku main lagu metallica depan umah hampa siang malam, hampa hingak dak?...Hampa marah dak? Bengong punya makhluk.

Kalau orang nak tunggang arak, apa ada salah ka? Ada undang2 larang ka? Pi tengok kat Bkt Bintang tu malam minggu, sepanjang jalan botoi arak kelihatan...apaaaaa... ada salah ka? Bengong punya makhluk...itupun butakan mata lagi ka? Kalau salah.....tak dak la kedai/cafe cam tu.....bengonggggggg!

Buku Panduan Kereta Percuma said...

hidup Islam!

hisham said...

orang pas ni bab kutuk mereka lah paling hebat...
salahkan orang memang kerja mereka..
aku cuma nak tanya..tolong jawab dengan ikhlas...
kenapa minuman keras yang dirampas dikedai 7-11 atas arahan hasan ali di pulangkan semula bila ronnie liew bersuara.
baru sekor cina bersuara,pas dah kecut telor.
tak payahlah cari isu yang besar2.
aku masih ingat dalam kempen pas di jln kebun bunga..
janji mereka..hari ini kita menang diselangor...esok kita tutup kilang calsberg,sambil menunjuk kearah kilang calsberg di batu 3.
bila nak tutup?...
dulu pas sekarang PASBERG...DULU TAKBIR SEKARANG TAKEBEERR..

berani siarkan ke?
ada telor ke nak display komen aku?.
dari jln kebun bunga,bt3 shah alam.
membilang hari bila pas nak tutup kilang arak tu.

Anonymous said...

ayah yeop oiii...
aku pun dah mula belajar pasal hukum islam nih...
guru aku terdiri dari ulamak pas.
dengan nik ajis aku belajar mencarut dan jadi samseng.
dengan mat abu aku belajar cara2 khalwat dengan bini orang dalam hotel...
dari ustad kereta api aku belajar cara macamana nak minta ALLAH ampunkan dosa seperti nik ajis kata.
sekarang ni tengah belajar menari dalam kawasan masjid.
lepas ni nak belajar minum arak, dengan khalid samad(gereja)..
terakhir nak belajar makan babi panggang yang telah dihalalkan olih ulama pas.
ada masa nak belajar bakar novel dari dr pariah..opsss dr mariah.
maklumlah orang jahil ni kena belajar dari ulama2 tersohor...
nak belajar dari ayah yeop pun aku rasa berat.
sebab orang2 macam yah yeop ni hanya ada ilmu baring atas jalan dan layak pasang bendera biaDAP bila ada piihanraya
....maaf ye ayah yeop..kekadang yang bersongkok putih ni bukan olih percaya...
atas kepala putih...dalam hati hitam..

tuan komrad said...

er..hisham..sapa yang berjanji tu???

terdapat 2 perbezaan disini....

orang umngok....buka kilang arak....

orang pas...nak tutup kilang arak...

agak2 korang la..sapa lagi baik???

satu lagi,

kopiah putih---hati hitam...

kalau sungkuk hitam---hati dah tentu hitam legam cam buntut kuali...

jahil murakab ni kalo boleh semua dia nak pertikai,kecuali benda yang sealiran dengan kehendak diri...

macam aku cakap la,kekotoran sampah sarap selama 53 tahun yang menimbun belum tentu dapat dibersihkan dalam jangkamasa sehari je...tu tak kira bau lagi...nak halau burung gagak lagi...anjing liar lagi....banyak benda kena buat...

tuan komrad anak ikan nuar juburi said...

hahaha..tuan komrad bodo..ade ke die kate org pas nk ttp kilng arak...hahaha..setahu aku..org pas wt lawatan smbil blajar ke kilng arak,nk besarkan kilng arak n siap offer tanah lg kt syarikt arak tu..xcaya ko tanye khalid samad gereja al gonjol kt s.alam nun..bodo btul tuan komrad

Anonymous said...

ha'ah la...orang pas wat lawatan sambil berdakwah...tapiiiiii

orang umngok lagi hebat...siap jadi towkey kilang arak lagi...

mesti wat test drink tiap2 pagi sebelum masuk ofis kan???

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii..
Jom kita pakat2 minum arak....
Kilang arak pun besaq2...
Kalau tak nak tonggang kat kilang tu kita pakat2 tonggang cafe2 kat Jln Bkt Bintang or Jln P.Ramli. Sapa nak larang.....mana ada undang2. Kalau ada undang2pun cuma undang2 bermusim aja, macam musim durian aja.....sekali berputik, sekali berbuah.....sekali kena arah...sekali tu la buat pemeriksaan.

Jom kita......jangan gaduh2. Hidup mesti happy.!!!

dewatawanberapi said...

PuteraPuteriUmno,

apakata ko pas adik pompuan kau kat aku untuk pakai satu malam...satu malam je...takkan tak boleh...sumpah aku bayar kat kau...boleee

Hidup mesti happy.!!!

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii...
Jom kempen tonggang arak kat Jalan P.Ramli & Jln Bkt Bintang.

Bukan apa....happy2 aja.

Kalau inforcement datang we invite them and jamu dia orang sekali la.....mesti dia orang joint punya. Dia orangpun mau happy jugak. I know most of them pressured by their bosses to do their job. satu kali ketok...satu kali bargerak. So, kalau dah banyak kali kena ketok....benjol la jawapnya. Mesti pressure punya. So, no harm to invite them to joint us kan...kan...kan.

Alaaaaaa.....dia orangpun cari makan jugak.....so....geng aku boleh kasi free punya.

Anybody want to joint? We ho..ha..ho..ha only. Release stress beb!!!!

Anonymous said...

layarilah www.freemalaysiakini.com

sebarkan dikalangan pembaca dan rakan anda semua

matkambing said...

sentimen yang yang dimainkan gerombolan telah terkena batang hidung mereka sendiri! bodoh punya olang!

matkambing said...

sentimen yang yang dimainkan gerombolan telah terkena batang hidung mereka sendiri! bodoh punya olang!

PemudaPemudiUmno said...

Weiiiii,
Apa sentimen2. Tak main la feeling2. Geng kita orang mau happy2 aja. Come on.....tonight we meet at Jln P. Ramli. Kita tonggang arak puas2. Malam ni inforcement tak kacau punya. Dia orang ada telor ka mau masuk dalam cafe2 di Jln P. Ramly or Jln Bkt Bintang? Kau orang jangan takut....tak berani punya. Cafe2 kat sini sudah ada tokan2 besar yang jaga. Dont worry la brother.

Lepas pi hu..ha..hu..ha.. di Jln P.Ramly geng kita orang boleh bawa kau orang ke Jln Hj Taib. Fullamak....best beb! Serendah RM30/- pun boleh dapat.

Kepada yg nak joint geng metallica kita orang, I nak inform... kau orang jgn risau. Nobody akan disturb punya. Busines2 kat sini sudah ada tokan2 besar yang jaga. Selamat punya. Kalau dia orang datang, cuma takat pintu kedai aja....lepas tu mesti dia orang cau punya.....macam tak ada apa2.

So, joint geng kita orang...dua2 boleh dapat beb!!!!!

Azmil said...

Tuan-tuan,
Agama Islam perlu diletakkan di tempat paling tinggi. Tahniah kerana pihak UMNO berjaya memberi kefahaman kepada peguam tadi dan telahpun meminta maaf secara terbuka dalam Buletin TV3 pada 17 Jan 2011. Tetapi apa yang pihak PAS lakukan hingga kini(tak lakukan apa-apa pun) supaya Ronnie Liu memintak maaf kerja mencabar UNDANG-UNDANG ENAKMEN ISLAM berhubung larangan pekerja ISlam di premis arak. Hingga kini Ronnie Liu masih tak memohan maaf.

PemudaPemudiUmno said...

Weiiiii Azmil,

Jgn emosi kat sini....
Kita kena tunjukkan kat dia orang yg kita ni berfikiran terbuka dan mesra. Baru la dia orang boleh joint kita.

Why not you joint geng metallica kita orang. Always happy beb!!! Kita pekena arak dulu beb malam ni kar Jln P. Ramly.

tuan komrad said...

pr terbukti bangang!!!lps bntah perlantikan suk,teresa kok n roni liu komunis cmpur tgn dlm hal org islam..skrng kerajaan selngor naikkn plak sewa gerai 4kali ganda..pndai komunis2 pr ni..tokei2 geraikn byk org2 melayu..so ni la taktik komunis2 pr utk menyusahkn org2 melayu..ni la hasil negeri berkebajikan selangor kot..hanya pndai nyusahkn org melayu n islam..pas n pkr plak mcm biasa hnya jd tukang angguk..bodo punye PR!!

tuan komrad said...

wakakakakakakaka...

ala,cam tak biasak plak ngan taktik yahudi apco...

mula2 buat jahat...kedian kaitkan dengan org lain....

last2 tonjolkan diri cam tu baik.pakar selesai masalah....

maka rakyat 1apco pon kekal bahagia ke akhir hayat....

wakakakakakakakakakakaka..keMOSSADan nya begitu teserlah....

bik moma bila nak balik??gua rindu lol

wakakakakakakakakakaka

PemudaPemudi Umno said...

Weiiii...
Apa la kau orang ni...mengomel tak habis2.
Pasal Pn Sri Rosmahpun hampa nak hingak. Dia tu kan isteri Dt Sri Najib. Kau orang tak bangga ka wanita pertama Msia kehadapan mempromosikan Msia. Dia dengan cara dia sesuai isteri PM. Jgn jd macam isteri2 PM yang terdahulu. Dok bawah ketiak laki aja. Takdak missi..lembab!!! Dia nak tolong suami dia membangunkan Msia. Hampa jangan lah dengki. Bukan macam pompuan2 hampa berselingkup aja....lepas tu lembab....monyok serupa katak berselingkup bawah tempurung. Come on la beb....sekarang zaman siber...semua mau cepat dan tangkas. Dt Seri Rosmah bantu laki dia sebab mau ringankan beban yg dibuat oleh puak2 hampa.

Wa respect sama DtSeri Pn Rosmah...ada gaya, ceria, ada rupa dan akal panjang. Aku rasa kalau Dt Seri Najib pencenpun, Dt Seri Pn Rosmah boleh jadi macam Halary Clinton. Ada prospect utk pemimpin Msia akan datang. Tak bangga kah??

Anywhere...be happy.

Raden said...

kalau MCA MIC komplen pasal islam... x per... pendekatan berhemah...

kalau DAP komplen... silap2 keta kebal tunggu depan umah DAP... hahahahahahaha...

isunyer double stended... hahahahaha

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiiii..
Apa pulak double standard?
MCA or MIC adalah komponen BN.
Apa apa nak heiran....
Depa nak memekik ka...depa nak menjerit ka....depa bukan boleh buat apa. Takkan hampa tak tau kot. Umno dah bagitau dah yg Islam tu agama resmi Msia. So, apa yang hampa heiran. Depa tak boleh buat apa2. Biaq pi lah depa menjerit. Hampa toksah sibok2. Umno boleh control punya. Dh lebih 50 tahun kami memerintah...hampa tak perlu sibok2 lah.

Anonymous said...

I was surfing for another topic when i come across this thread XD .. It really open my eyes on how 'The real issue' within my own country (Yes i'm from Malaysia, nothing to be ashamed of ^^ ) yet i'm riddled on why there's too much hate and flame as something that is a 'clear fact' such as the Halal and Haram in Islam. As a muslim, i don't drink, engage in un-marital activity with any of my female friends (it's true ^^ ) nor do i belittle others religion... Yes Islam promote harmony but we need to draw the line .. not all are 'open' to questioning especially from non-muslim. Heck, their non-muslim already, why their even care what we Muslim do?!

Just my two-cents s('.^)V