"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, January 18, 2011

Kata Isa Samad Di Tenang...

Reactions: 
Kata Isa Samad Di Tenang -

"(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham Islam. Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun?

Hahaha... memang UMNO x kan faham Islam Dulu, Kini & Selamanya"...

Kata orang ramai pulak -

"Isa Samad lagi gila. Dah lebih dari 50 tahun jadi Muslim masih tak faham-faham lagi tentang Islam..."

*Kepala otak kalau dah bodoh & benak, jadi Muslim lebih dari 50 tahun pun tak kan faham Islam... lebih-lebih lagi kalau jenis tak percaya pada Hari Kiamat... Rasuah, Maksiat, Fitnah, Adi-Domba jadi perkara biasa...

Sebab..?

"Kadang-kala tidak berapa faham Islam..."

Kalau nak faham Islam, cuba lah dalami apa itu Islam... Kitab Al-Qur'an tu untuk bacaan, kajian & lain-lain... bukan untuk hiasan di rak Almari...

14 comments:

mie said...

Aku rase DAP lebih memahami islam daripada Isa Samad yang lebih islam dari islam.

mr edz said...

Isa samad kan bodoh.. sebab tu la dia main politik wang.. hahahha (bukan rasuah kata Umno)

Anonymous said...

Jangan bangga sangat dengan kefahamaan Islam Kita. Cuba tanya puak Salafi tentang amalan umat Islam di Malaysia. Jangan berbangga dengan Ilmu yang sedikit di dada, membuatkan kita malas untuk belajar,dan sudah berlagak pandai. Jangan hanya berkupiah putih dan ahli parti Islam kita sudah Islam?. Manusia selalu berbangga dengan ilmu yang sedikit di dada.Kalau umat Islam betul-betul memahami Islam mereka tidak akan berpecah belah.

tuan komrad said...

akhir zaman,umat Islam akan bertaburan seperti buih2 di lautan..

ikut Hadith,kerangka zaman Nabi terbahagi kepada 5 fasa...

pertama,zaman ketika Nabi masih hidup..

kedua,zaman pemerintah mengikut cara Nabi,Khalifah

ketiga,zaman pemerintah kerajaan yang menggigit,iaitu zaman berlandaskan keturunan dan keluarga.monarki

keempat,zaman dikala pemerintah adalah zalim dan sombong,tatkala fitnah berleluasa,ketika ini...

kelima,zaman ketika pemerintahan kembali mengikut cara Nabi,yakni syariat Islam..

jgn risau...umat Islam Nabi Muhammad akan bersatu akhirnya...

ini sudah dijanjikan oleh Allah SWT......

abah tuan komrad said...

hahaha..klaka btul puak2 pencacai taik nuar juburi ni..mmg kita sbg umat akhir zaman xphm islam secara keseluruhannya..so btul la kita xphm islam tu lg..sape kt sini yg ngaku die btul2 phm islam..ko ke wahai poji ganja..ko phm ke al quran tu keseluruhannya..byk lg ilmu dlm islam tu kita xphm secara keseluruhannya..ilmu tasawuf,politik islam,muamalat dan byk lg cabang2 ilmu dlm islam..so sape yg btul2 paham islam..

kalo org tu phm islam die xmendoakn kecelakaan utk saudara seagama yg sama2 mengucap syahadah..kalo btul2 phm islam org tu xakan wt solat hajat utk kecelakaan org lain..dlm bab2 memdoakn kecelakaan utk org lain ni puak2 pas pandai btull..tp Allah dah tunjukkn pon..Allah langsung xmakbulkn permintaan dieorg..kalo org tu phm islam jgk die xakan mencarut2 n mengkeji2 saudara seagama..so sape yg btul2 phm ISLAM??cume skrng ni kita yg jahil ni kene berusaha pahamkn islam..so xpyh la ko mendabik dada wahai pojie gnja yg ko pahm islam.

so topeng berak...ko btul2 phm islam ke???hahaha..lawak btul puak2 pencacai taik nuar juburi ni..hahaha..

mak isa samad said...

isa samad ni kaki rasuah...gile kuasa...dan penah kene tahan sbb kes rasuah...alih2 umno bodoh nie bileh panggil dia berucap pasal rasuah, judi, islam...org munafik camni pon org amno masih nak dengar lagi ke? kate pulak nik aziz gila...laknat Allah s.w.t untuk isa samad kafir harbi nie...

abah tuan komrad said...

hahaha.tuan komrad dah berckp psl bersatu.tp msh menentang penyatuan dan perpaduan 2parti politik terbesar umt islam di malaysia.pelik aku.so sape yg nk bersatu ni..dap dgn pas ke..hahaha..mmg la akhrnya nnti umat islam akn bersatu..tu janji Allah..tu pon bile nk kiamat nnti..tp xkn xnk lngsung berusaha ke arah penyatuan..hairan bin ajaib btul dgn pencacai taik nuar juburi ni.

Anonymous said...

Kepada wak Isa Samad kalau nak bodek boss pun biarlah berpada-pada. Janganlah sampai kita burukkan sesama insan Islam.

tuan komrad said...

wei..tuan komrad ciplak...

kita la ni dok dalam zaman fasa ke 4..ko baca betul2..

umngok ni bersatu demi tembolok je..pasal bangsa dan agama tolak tepi..

tahun 2004 time menang besar sama2 ngan mic,mca...langsung soal perpaduan tak takde dalam rancangan puak2 malaun nih...biler dah tersepit baru merayu2 nak bergabung..siap wat pertemuan sulit lagi kat istana...

nasib baik pimpinan Pas bertindak bijak...

sori la nak kena kencing wat kali kedua..

Raden said...

abah... betul tu abah... biar rasuah... janji ISLAM (baca UMNO)... hahahahahahaha

Tembikai said...

Perogol di lantik jadi pemimpin
Pembunuh di lantik jadi pemerintah
Perasuah dilantik jadi ketua
Perompak dilantik jadi ketua
Peraba dilantik jadi duta
Penindas terus diagung2kan.
Pemfitnah terus disokong

Cuba cakap....apa yang tak ada lagi pada pemimpin2 dalam Umno?

Anonymous said...

semua ada .. mcm mcm adaaa ..

saiful said...

Wahai abah tuan komrad dan anonymous yang banggang lagi membanggangkan
Sebab faham islamlah islam berpecah satu nakkan islam satu taknak islam kan berpecah tu.
Orang islam diberi 2 pilihan apabila dizalimi iaitu memilih memaafkan atau mendoakan kecelakaan kepada penzalim pilihlah mana satu dan ianya tak salah.
Belajar islam sampai faham barulah boleh komen. Jadi dalam kes isa samad ni kerana ia mengatakan tuan guru gila maka aku memohon agar Allah melaknat si isa samad ni dan gila ia segila-gilanya. Adakah aku salah

Anonymous said...

khas utk abah komrad

sblm nak bgi komen pun..komen diri sendri dulu la...nmpk sngat la nie bodoh...isu doa nie da bnyk pendpt keluar da...tue la,ceramah agama tak nk dgr...bljr agama mls, tp nk komen nk tunjuk diri tue ada pengetahuan la pasl agama,tp x sedar yg komen tue menunjukkn kejahilan diri yg amat pasal islam...

tolong blik kaji blik la pasal doa nie..tngk blik sejarah2 yg berlaku zaman Nabi n para sahabt...x pyh duk tunjuk bodoh kat sinie la..

satu ag

ilmu ALLAH nie luas..terlalu bnyk...bljr smpai akhirat pun tak habis ilmu ALLAH nie..tp kita kena sentiasa belajar la...tak kan benda yang asas pun xfhm gak, hidup dkt berpuluh tahun x kan xde tau pasal islam..

1-islam suh menentang kezaliman..tak kan tue pn tak tau..

2-seorg pemimpin yang tak bleh nk memimpin kuarga sendri...layak ke nak memimpin negara...tak kan ni tak tau kot...dlm islam lelaki yg d gelr dayus bila tidak dpt menegur perbuatan isteri n anak2....lelaki dayus nak pimpin negara???????...layak ke..dlm islam pemimpin cmnie yg kita kena sokong...asanya,sekolh menengah pun bljr pasl nie....lau ponteng kelas agama tue..logik la tak tau pasl islam..


kita nk fhm keseluruhan pasal islam nie mmng xdpt la, sbb ilmu ALLAH nie terlalu bnyk....tp benda2 fardhu ain, fardhu kifayah..patut kena tau la..n lau ada bnda yg tak kena..kita check la isi kndungn Al-Quran n Hadis n sirah2 nabi...dr c tue la kita bljr..dpt la ilmu tambahan...bukan guna akal sendiri nk tentu org salah...

lau x mlu kat org pun..tolong malu agama yg kita bawak tue la...nmpk jahil sngat..tolong check bekalan nk bawak ke akhirat nnt la..