"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 14, 2011

Ahli Seumur Hidup MCA Tak Puas Hati Laungan Azan Di Pantai Dalam

Reactions: 
Seorang Peguam dan Ahli Seumur Hidup MCA dari Pantai Hill Park tidak berpuas hati dengan laungan azan di Masjid Al-Khadijah Pantai Dalam. Peguam yang juga Ahli Seumur Hidup MCA yang merupakan salah 1 Parti Komponen Barisan Nasional tersebut ialah Ng Kian Nam yang tinggal di alamat No. 1-21-4, Phase 2, Pantai Hill Park, Pantai Dalam, 59600 Kuala Lumpur dan boleh dihubungi melalui HP: +6012-6973840 dan email: wu_jiannan79@yahoo.com

Beliau telah menulis surat kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Razak, Hishamuddin, Raja Nong Chik, Jamil Khir, Nazri Aziz dan Koh Tsu Koon pada 20hb. Disember, 2010 yang lalu dan telahpun dihantar melalui fax dan email.

Kalau dulu MP Kepong (DAP), Dr Tan Seng Giaw pernah dihentam teruk oleh penyokong-penyokong UMNO/BN kerana membangkitkan isu azan di Taman Putera, Jinjang Utara dan sekarang ini saya nak tengok adakah penyokong-penyokong UMNO/BN juga akan melakukan perkara yang sama terhadap ahli MCA selaku sekutu rapat UMNO/BN. UMNO jangan hanya berani pada DAP tapi takut pada MCA.

Rujuk photo 1, 2 & 3 (laporan dari peguam tersebut)




16 comments:

tuan komrad said...

habih la apek ni kena ISA selama 25 tahun tanpa henti......

konfem pornstar akan membangkang sampai terlucut seluar dalam......

geng2 umngok,perkosa n pukida diam kaku membisu tanpa melakukan sebarang demo bawak kepala tonyok....

kerih kontot yang diwarkan-warkan berpuaka akan disimpan,hanya bertujuan untuk mengorek lubang idung yang gatal.....

pak berahim katak dok syok kat umah sambil usap perut boroi.....

armand takkan berdemo sebab kehilangan sungkuk tingginya di kelab dangdut semasa wat overtime jadi bouncer....

shah alam said...

kita tunggu tengok pukida yg puki tu nak buat apa.. dan kita tunggu pekasam yg masam tu nak buat apa.

chua sohai lek said...

cina babi nih suruh dia terjun tiruk le kalu x tahan azan... lanchooooooow punye org!

izhar said...

mmg pukimak cina kafir lahanat ni..i wish i have a licence to kill...kpd pemimpin2...xksh org umno ker, org pas ker, pkr ker...klu takat nyalak dlm blog n sembang deras tp xde bt apa2 tindakan..baik korg smua pg mampus lg baik...

hidupku n matiku hanya utk mu Ya Allah..

Anonymous said...

perkara ni perlu perbincangan tertutup.. kalau boleh jgn sampai timbul ketegangan agama.. bila mamat ni dah mulakan komplen macam ni, pasti akan ada komplen terhadap agama lain akan timbul.. - Neo

Kamal Sanusi said...

Mana di mana anak kambing saya, anak kambing saya sedang tidur lena...

Mana di mana geng PERKASA, um-NO dan kepala lembu, depa semua..........

Ada yg kena perkosa.
Ada yg kecut teloq.
Ada yg kehabisan stok kepala lembu


Wakakakakakaa........... Mmg dasar hipokrit um-NO ni terutama yg muda-muda tu.

tuan komrad gay said...

woi bodoh2 pr sume..ptg ni lps slt jmmt akn ade demo bntah cine babi ni la...xpyh la nk kaitkn umno,perkasa sume..bdk2 pro bn pon akn trun join demo ni..ms ni la nk bersatu..tp aku rs msti xde sorng pon beruk pr yg trn nnti..hahahaha..satu lg..mamat cine babi ni cume sorng ahli mca biasa..tp yg kes MP Kepong (DAP), Dr Tan Seng Giaw tu lain...mp kepong ni pemimpin kpd rakyat..die xseharusnya membngkitkn isu2 sensitip...tu la beza ahli biasa n pemimpin...bodo punye poji gnja ni..nk wt perbandingan pon xreti..hahaha..tp biasala..bdk2 pr mmg bodo2..sbb tu skong nuar juburi babi..hahaha.

tuan komrad said...

eh..ahli umngok,pukida ngan perkosa sembahyang jumaat ke??

wakakakakakakakakakakakakakaka....

turun demo je..time sembahyang lepak kedai mapeley bedal roti canai 15 keping.....kimmak sponsor...

tau ke jalan nak pegi masjid tu??karang sesat terlajak plak pegi kedai urut langgan chinadoll...

wakakakakakakakakakaka........

pencacai takyah ngada2 nak join..korang pegi luku kpala pok jib dulu,sebab dia yg approved...takde kebenaran,takkan masjid nak wat,ye tak???

wakakakakakakakakaka......

tuan komrad kaki carut said...

aikk..tuan komrad ats aku ni msti kaki ponteng smyg ni..tgk komen die penuh dgn carut marut..sia2 je dpt dosa dr Allah..korng tgk la moral penyokong nuar berahi ni..bg komen penuh dgn carut marut..

tuan komrad said...

wakakakakakakakakak..nak tunjuk baik la pulak...

kesian aku tgk.dah la guna nick aku tanpa kebenaran,suka bermuka2 la geng2 pencacai nih...hipokrit cam umi hafilda la..eh bukan...cam armand....eh bukan brahim boyot..eh bukan lagi,seropa itu pok jib.....

eh...macam semua yang diatas lah..senang cite...

eh..kepala pok jib dah sekeh ke belum nih???nama dia dok terpampang atas sekali tu...

wakakakakakakakakakakakaak......

geng2 talam 2 muka,kalo nak join bleh,tapi jgn bawak kpala babi plak.......tak pasey2 kena pelangkung ngan pak imam masjid....

wakakakakakakakakakaka.....

tuan komrad said...

ops...terlupa nak pesan...geng2 belah sungkuk tinggi jgn lupa bawak kerih kontot.....

maner la taw..kot2 jumpa apek tu..bleh la tikam 2-3 cucuk kat celah ketiak....

tu pon kalo pejuang agama,bangsa dan negara belah sungkuk tinggi perut boroi yang sejati berani nak bukak silat tgh2 demo tu...

wakakakakakakakakakakakaka......

(amaran,ini bukannya hasutan,tapi cabaran)

setiap tingkahlaku adalah diluar kawalan gua...geng2 sungkuk tinggi yang nak beraksi ganaz,takde kaitan ngan gua langsung ,wokey......

tuan komrad anak ikan nuar juburi said...

tuan komrad dh gile meroyan..msti bang nuar juburi xbelai2 ko mlm td kn tuan komrad..ala..ngaku jela yg ko tu anak ikan nuar juburi..ko x g solt jmmt ke tuan komrad a.k.a ank ikan nuar juburi..cvr la konon2 bg komen pkul 12lbh..padahal mmg xg smyg jmmt..hahaha..aku tau ko g mn..ko singgh hotel dgn nuar juburikn..hahaha

tuan komrad anak ikan nuar juburi said...

woi ank ikan nuar juburi..senyp dah ke..hahahaha..ko g wt projek dgn nuar juburi ke...hahahahaha.

tuan komrad said...

wakakakakakakakakakakakaak..

kesian aku tgk macai ni..melalak sorang2...

wakakakakakakakakakakaak....

paneh hati sebab kena sindir la tu....

wakakakakakakakakakakaakakak...

dah seligi kpala pok jib ke belum???

wakakakakakakakakakakakakaak....

ingat ye...bukan nuar..bukan juga naik ajis,bukan karpal singh....tapi kpla pok jib...jgn kpala lain plak ko pegi sentuh..marah bik moma plak nanti..

wakakakakakakakakakakaak

Anonymous said...

STUDENT@MALAYSIA-STUDENT.com (BERSIH MALAYSIA)
MCA (DATUK YIP KUM FOOK, MCA CHAIRMAN GOMBAK) INSULTED and ANTI BUDDHIST MONKS
Dear Devotees into the Dhamma,
I sincerely shall use the language to make publicly the bitter experience that actually has happened in the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.
I am not satisfied with the Gombak MCA Division chairman (Yip Kum Fook) and the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION chairman (Yip Kum Fook) because he used vicious and arrogant means in bringing in a group of individuals from other places to provoke and trample the sacred ground and without any sound reason called in the police to forcefully detain the monk so as to humiliate worshippers of Buddhism.
I strongly would like to ask here that what great sin and crimes had he committed to the extent of you Yip Kum Fook lawyer by means or by crooks called in the police to detain a monk like him?
I came from Penang, I was a newcomer and I temporarily put up at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION to study and learn to practice Buddhism. While at the temple, I could not bear with the way Yip Kum Fook lawyer behaved, your uncourteous, arrogant and unexcelled attitude in treating the Temple abbot.
Because I said a few words about your behavior to you Yip Kum Fook, you resorted to such dirty means to hurt a monk. It is indeed unacceptable and cast a very bad example.
For a school principal, if his and her student has committed an offence, the police must as a matter of courtesy meet up with the principal, try to understand the actual situation, before the police take any actions. This is the usual practice.
But it is sorry to say, that Yip kum Fook lawyer who himself is a lawyer chose to have done. Otherwise, he did not act in accordance with the teaching of Buddhism and looked down on the spirit of Buddhism for the sole purpose of showing off that he is the powerful chairman of MCA Gombak Division and the chairman of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He demanded the police to detain the monk so as to realize his motive.
It is very fortunate that due to the fact that religion itself is a sensitive matter, even the Malay policemen understood and respected the religion, culture and customs of other communities, so they did not rush into taking any actions. Otherwise, the consequences would be catastrophic.
I understand why Yip Kum Fook lawyer was furious and flared up. The main reason is as follows. The abbot of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He has been the abbot for 20 years. He was the architect and played the pivotal in raising fund the public to build up the Temple.
Continued next………

Anonymous said...

The abbot was alarmed to find out that a new person like him Yip Kum Fook lawyer; the chairman of MCA Gombak Division did not walk the talks. His talks were beautiful decorated with humanity, virtue and morality.
But in practice, he always marginalized and pushed out those who did see eye to eye with him. The Temple committees were instead made up mostly of his relatives. Moreover, the Temple fund was not managed in a transparent manner. Ultimately, his true motive was to turn the pure and sacred ground into a political stepping stone and political ground and from a place of worship into a personal property.
The abbot was well aware of what had taken placed, but in order to look preserve the whole wellness of the temple, he gave him Yip Kum Fook lawyer well-intentioned advices. But such an advice was not well received, it made Yip Kum Fook lawyer unhappy, restless and ran wild. Instead of heeding the advice, he made use of every opportunity to create problem and to persecute the abbot and monks so that they could no longer stay and left the temple.
Yip Kum Fook lawyer and the chairman of MCA Gombak Division whose villain’s design is obvious and whose style is hypocritical is known by everyone… your sweet words can deceive and mislead some people some of the time, but you cannot do it all the time. The karma or preordained fate of Buddhism will definitely befall.
As my last word, I would like to take this opportunity to bless him, may Yip Kum Fook lawyer wake up to reality, repent before it is too late. Do whatever is good, shed the evil.
Your Dhamma,
Ven. Phra Piya Dhamma
Penang, Malaysia.

We translated Chinese to English (why!) because we are want to give all people know and understand about more detail information, also to give people learn of this matter(HISTORY), this not for attacked individual DATUK YIP KUM FOOK, pls click here to see:- http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3