"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 10, 2011

Daftar Pengundi: Pengerusi Gentel Pengarah Gentel Menteri Gentel Artis

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


MyKad bernombor 591023-02-5794 milik Papathy a/p Chandran seperti yang kita lihat diatas telah pun dituntut oleh tuan-punya MyKad tersebut seperti yang disemak di laman Website JPN.

Terima kasih kepada JPN kerana telah berjaya mengeluarkan Kad Pengenalan bermutu tinggi atau "MyKad" kepada pemohon. Ini dapat memudahkan Rakyat Malaysia melakukan pelbagai urusan rasmi termasuk mengundi.

Khabarnya MyKad keluaran JPN ini adalah kad canggih yang mempunyai pelbagai ciri-ciri keselamatan yang rasanya tak perlu kita persoalkan lagi.

Berbeza dengan Kad Pengenalan lama kita yang tidak dapat menyimpan apa-apa Data didalamnya, MyKad dapat menyimpan pelbagai data termasuk Nombor Lesen, No Kad bank dan lain-lain.

Pemunya MyKad diatas juga pada satu ketika dulu pernah menggunakan Kad Pengenalan berkualiti biasa yang bernombor 6840801. Buktinya dapat dilihat dari semakan Daftar pemilih dibawah.


Rupanya Papathy a/p Chandran mempunyai 2 MyKad. MyKad pertama bernombor 591023-02-5784 dan MyKad kedua beliau bernombor 591023-02-5014.

Hasil semakan MyKad kedua beliau di Laman Web JPN:


Rasanya MyKad kedua beliau masih belum dituntut dan beliau diminta untuk membuat rujukan di cawangan JPN yang berdekatan dengan beliau dan ini bermakna MyKad ke-2 beliau masih berada di JPN.

Tak perlu ulas panjang lebar. Individu ini telah disahkan sebagai pengundi berdaftar dan beliau layak untuk mengundi di 2 Parlimen yang berbeza dan beliau layak untuk memilih siapa yang beliau berkenan untuk mengisi 2 kerusi Parlimen dan 2 kerusi DUN.

JPN dan SPR masing-masing sibuk berkhalwat. Pengarah JPN gentel telur Pengerusi SPR, Pengerusi SPR gentel bulu jubor Pengarah JPN. Menteri Dalam Negeri mungkin tengah gentel kemaluan Anuar Zain.

11 comments:

Anonymous said...

Ni la kerja manusia paling bangang.. hang ni perfect sgt ka? sapa la yang nk layan hang punya isu IC ni? kes2 terpencil pun hang nak perbesaq? Lebih baik la hang dgn geng2 hang muhasabah balik, review misi & visi pakatan haram hangpa tu.. kes Melayu kena tangkap kat GMDU kat Selangor pun hangpa boleh main-main.. apa da!! awat hang tak keluar kan isu ni kat blog hang? PENAKUT KA? Teloq Kecut ka? poodah..

Penggali Kubuq said...

Haik... Marah pulak? Apasal marah lak.. Anda ada 2 IC jugak ker? Apsal lak nk konar2 pasal kes2 lain.. Ni ape punya otak pariah dia nih.. Lain yg dibincang lain yg dia pikir. Dasar kepala otak penuh cacing.

Terang lagi bersuluh ada dua IC berbeza bagi nama yg sama. No IC lama sepadan dan lokasi mengundi juga sama. Ni la sebab kerajaan dan SPR bermati-matian taknak guna dakwat ketika mengundi.

Yg dok melalak tu la yg buat kerja haramjadah pukimak celakak nih...

Sue said...

Hoi....hangpa yang bangang kalau dah ada 2 IC untuk satu orang itu namanya JPN tidak amanah...harapkan pagar pagar makan padi.......kalau JPN tidak amanah BN juga kerajaan tidak amanah......bahlol......

Anonymous said...

pendedahan demi pendedahan...tahniah!!

cil said...

Malaysiakini telah pun hightlightkan isu neh....

http://www.malaysiakini.com/news/172540

Kita tunggu apa respon JPN dan SPR...

SPR mesti salahkan JPN....

Anonymous said...

Ake ake..
aku mula boring dengan nt3 cam ni..walaupun aku tertanya2 gak apake bende boleh lok lak jugak link antara spr dan jpn nih. Namun aku masih yakin jugak bila ada suatu persamaan kes2- satu indivdu yang didaftarkan lebih satu ic hanya pegang satu drpd nya sahaja..menggambarkan Kesilapan teknik ?? Tapi kalau berluasa-luasan dan menumpu arah keuntungan politik mana2 parti elok juga bershitt 3 diadakan kat london. aku sokong kalau disitu keh keh

Anonymous said...

Tahniah SPR..JPN!!! Tampil bergaya dgn segala penipuan ttg IC& pilihanraya. UmNo akan lebih disanjungi oleh APCO kerana berjaya menjadi anak didik yg hebat..menipu rakyat sendiri utk kekal berkuasa memerintah.
Pasukan bola malaysia gagal utk meraih tempat dimata dunia...uMno berjaya pulihkan kedudukan malaysiA didunia SEBAGAI PARTI yg mengamalkan sistem menipu rakyat utk kekal memerintah..ake..ake..

Anonymous said...

1.adakah puak-puak yang bekerja dengan JPN tu puak-puak umno!!kesalahan teknikal berlaku dalam semua bidang!!
2.kalau diri sendiri terlibat dengan benda HARAM!MLM terutamanya!!tak payahlah dok cakap tentang islam!!pakat-pakat dok gelak jee!!
3.betui tak SUE!!!!!

Anonymous said...

ake..ake..UmnO akan disenarai sebagai antara BENDA AJAIB didunia..dibawah pemrntahan UMNO...JPN & SPR berjaya KLON manusia.

rakyat malysia kena berbangga..satu lagi hasil kerja umNO utk menjenamakan produk Malaysia..

Anonymous said...

Ake..ake..aku mula minatnt3 cam ni..walaupun aku tertanya2 mcmana SPR & JPN yg bukan saintis tapi boleh KLON manusia. Namun aku masih yakin jugak bila ada suatu persamaan kes2- satu indivdu yang didaftarkan lebih satu ic hanya pegang satu drpd nya sahaja..menggambarkan kehebatan UMNO mencipta benda AJAIB d dunia?? Tapi kalau berluasa-luasan dan menumpu arah keuntungan politik elok diadakan demo @ pengiklanan diadakan bukan saja di london tapi di seluruh dunia juga. aku sokong kalau disitu keh keh

Anonymous said...

SPR & JPN jadi perkakas utk Umno menipu..sama juga pelacur yg bole dipakai oleh semua bangsa!!
Hidup SPR & JPN x ubah mcm pelacur!!