"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

Dato' Seri Ir Nizar Imam, Zambry, Muhyiddin dan Ismail Makmum - malaysiakini

Reactions: 
Aku dapat sms dari Sya Reformis...

Dato' Seri Ir Nizar sembahyang Maghrib di Masjid Simpang. sewaktu tiba, beliau diminta oleh supaya mengimamkan solat Maghrib berjemaah disitu. yang menariknya ialah antara yang menjadi makmum dalam solat Maghrib berjemaah tadi ialah Zambry KUDETA, Muhyiddin Yasin dan juga calon UMNO/BN untuk Pilihanraya kecil P-059.

Tu je lah yang aku nak sampaikan buat masa ni... mekasih... korang komen la ye..?

146 comments:

sani said...

mungkin doa MB Nizar...ya! ALLAH, berikan kemenangan kpd PR...ianya di amin kan oleh 3 umno tu...AMINNNNNNNNNNNN....hehehehe

Anonymous said...

mungkin juga nizar berdoa untuk kemenangan pemerintahan Islam yang terasnya bukan kapir DAP.

maun said...

Tanda-tanda kekalahan UMNO....Hari pertama 2-0

akira8047 said...

AMINNNN....
MOGA2 TERMAKBUL DOA TU.
AKU BERHARAP ALLAH PERKENANKAN PERMINTAAN RIBUAN RAKYAT MARHAEN INI.

PERJUANGAN SUCI BUKAN KERANA WANG ATAU NAMA......

GAMBAR PEJUANG2 ISLAM DISINI
gambar penamaan calon bukit gantang meriah

maun said...

Imam masjid Simpang pun pandai pekena orang....bakal TPM pulak tu..

soklan said...

hehe..aku tolong amin jugak..

Tungaklangit said...

kalau nak menang buat taktik lainlah.. mereka tu nak sembahyang tak kira siapa imamnya.. itu dinamakan ikut islam sebenarnya.. bukan macam org pas tak nak sembahyang dibelakang imam umno.. sebab apa?

insyallah UMNO akan menang bagi menidakkan ketakburan org pas ni..

amin

panglima_perang said...

semoga Allah memberi kemenangan kpd Parti Islam SeMalaysia PAS! Kemenangan Islam itu PASTI! InsyaAllah! sama2 kita bermunajat,solat hajat dan berdoa ke hadrat Allah s.w.t agar kemenangan berpihak kpd PAS! jgn lupa Qunut Nazilah dan tujukan kpd AMENO BE END Parti Munafiqin agar depa hancur di bumi Malaysia ini! TAKBIR! ALLAHUAKBAR!

nightcaller said...

Setahu saya, biasanya apabila orang meminta kita menjadi imam kerana mereka menerima hakikat bahwa didalam jemaah yang ada, imam dipilih dari orang yang diterima sebutan bacaannya selain dari dihormati dari segi pengetahuan agama.

Kalau benarlah lapuran ini, ertinya jemaah yang hadir "mengiktiraf" nizar mempunyai ciri2 imam yang lebih baik.

Jadi, tidakkah Islam meminta kita memilih dari kalangan orang Islam, mereka yang mempunyai pengetahuan agama dan diterima masyarakat Islam? Pendek kata...tak payahlah nak pergi jauh lagi...Nizar pilihan rakyat untuk menjadi ahli parlimen P59 pada 7hb April nanti....InsyaAllah...

akira8047 said...

perjuang suci bakal membuahkan hasil juga kelak....

pakat mai layan video penamaan calon bukit gantang

Tungaklangit said...

Insyallah UMNO akan menang

kalau ditakdirkan UMNO menang.. aku bharap.. kau org masuklah UMNO beramai2 supaya perjuangan membela bangsa Melayu beragama Islam dipertahankan

Anonymous said...

hehe dah keluar kat berita hairan..

Nizar cuba 'rampas' majlis BN: Zambry
oleh Nurhayati Abllah

KUALA LUMPUR: Pada hari pertama berkempen, bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamalaluddin cuba mencetuskan kekecohan apabila 'merampas' majlis bacaan Yassin dan solat hajant anjuran Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, 7.30 malam.

Perkara itu didedahkan Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang mendakwa Nizar bersama beberapa penyokongnya memasuki masjid itu dan terus mengimamkan solat Maghrib.

"Bagaimanapun, dia kemudian bertindak keterlaluan apabila cuba mengambil alih jemaah dengan meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak," katanya kepada pemberita selepas mengadakan program lawatan dan memperkenalkan calon BN, Ismail Saffian di Tokong Nyee Wong Kong, di sini,
Zambry berkata kejadian turut disaksi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Beliau berkata, tindakan Nizar itu seperti dirancang dan jelas calon Pas itu sanggup menggunakan masjid sebagai gelanggang berpolitik untuk berceramah.

"Perbuatan Nizar sanggat menyedihkan dan satu tindakan provokatif.

"Saya percaya beliau, selepas ini tidak teragak-agak menggunakan pelbagai alasan untuk menjadikan masjid sebagai tempat melakukan perbuatan seumpama itu.

Tungaklangit said...

salam

benaran tetap mengatasi kebatilan..

yang benar tetap mengalahkan yang palsu

oh rupa2nya merampas jadi imam.. bukannya dipilih kerana hebat baca al quraan dan faham agama oleh penduduk tenpatan..

rampas microphone ...

inilah seorg yang mengaku Islam dan memperjuangkan Islam.. sanggup melakukan apa sekalipun nak tonjolkan diri..

dalam Islam (bukan Islam ala Pas) apa agaknya hukum org buat macam ni?

Anonymous said...

UMNO/BN akan jatuh macam buah nangka busuk, langsung tak boleh rawat. Nangka busuk bagai kena penyakit cancer merebak dan merosakan BN.NIZAR mampu memang besar dan akan jadi pemimpin untuk rakyat BNGSA MALAYSIA. Selaku akan jadi PM Malaysia masa depan. God bless you all the wishes comes true. Syabas PEOPLE POWER, Hidup NIZAR dan HIDUP ANWAR. HIDUP REFOMASI

Shah said...

tungak langit...yg tu kuar kt berita hairan..ko neh pon 1..nk tuduh org pon tgkla diri sendiri dulu...asyik suka wat pitnah sendiri je...biarla org kg Simpang angkat Nizar jd imam..br diorg tahu Nizar neh btul tak perjuangan dier ngan kehidupan islam dia..nape Zambry ka Muhyiddin ka x jd imam? Nape depa duk jadi jemaah aje..org lain pon ade gak busuk hati..tp jnganla busuk sgt mcm bau sampah...

Tungaklangit said...

shah

tak tahu kalau kau faham ke tidak maksud berita tu... aku ni tak pandai berwayang kulit.. tapi dilaporkan majlis tu majlis UMNO tapi si nizar masuk terus menerjah jadi imam..

tap patut kacau majlis org bro.. ni bukan soal org kampung angkat ke tidak.. ni mengacau majlis org ni.. tapi alhamdullillah org umno bagus tak mau memalukan nizar tu..

kalau kau dah sokong dia sokonglah janganlah nak marah kalau org nak cerita hal sebenarnya

Anonymous said...

kalau BN menang lagi ramai yg keluar dari BN/UMNO sbb main kotor...jijik uweeekkkk khaak phtuiiihhh....

soklan said...

zambry ni mmg barua pemfitnah, kalau dh tak suka nizar jd imam, knp ikut solat berimamkan nizar?

lepas mengadap Allah ko buat fitnah, mmg dajal manusia ni..

Tungaklangit said...

kan dah sah org PR kalau kalah akan katakan UMNO menang main kotor.. kalau dia menang rakyat sokong PR

cubalah btanding secara baik dan jujur... ni tak laungkan kata2 fitnah diselang seli dgn laungan takbir..

Ya Allah selamatkan bumi Malaysia ini.. sekiranya Kau hendakkan UMNO menang alhamdullilah ku ucapkan.. sekiranya kau menangkan pas alhamdullillah.. jua ku ucapkan

kerana kaulah yang Maha mengetahui atas segalanya

Anonymous said...

kalau tu majlis org UMNO anagkatla org UMNOmu tu jadi imam.... ni suruh NIzar jadi imam tu maknanya org UMNO sendiri dah nk jadi pengikut PAS. kau tu bila lagi..hahahahaha.... Bakal TPM BN pun dah jadi makmum YB/MB PR.. x sedar2 lagi ka mangkuk2 pencacai oiiiii.....

soklan said...

apa yg aku tau, tok imam bertugas sendiri yg panggil nizar jd imam..
zambry haram guna isu yg bersifat dajal, smg Allah membalas perbuatan dajal kamu..amin.

Tungaklangit said...

salam

janganlah nak suruh akan maki hamun malam ni..

kau ni faham tak majlis tu dimasuki secara haram oleh nizar dan terus nak jadi imam.. bukannya org lantik dia..

tulah banyak sangat baca harakah akhbar fitnah inilah jadinya

Anonymous said...

Ya Allah.....

Selamatkan bumi Malaysia ini drpd parti perasuah....

Selamatkan bumi Malaysia ini drpd berketuakan dan pemimipin pembunuh...

Amin..

Rakyat Malaysia

Anonymous said...

Kebanyakkan pemimpin Amno hidup mereka penuh dgn fitnah, cah keting, rasuah, bergelumang dgn maksiat zahir dan batin. Akidah mereka sesat, hidup dalam kebatilan. Matlamat hidup orang Islam mencari keredaan Allah, bukan sebab Melayu atau Malaysia. Syirek jadinya menduakan Allah. Kalau perangai sudah menampakkan syirek, siapa pulak yang sanggup berimamkan mereka. Belajar elok-elok pasal bab akidah ini, dalami sikit tuntutan Islam, dok ngaji bab lain boleh, Islam ramai yg tak ambik kesah.

Shah said...

Tungaklangit...dlm masjid xde majlis UMNO @ majlis PR..semer majlis Allah...berita mcm2 leh kuar..xkan org ckp semer nk percaye..pikirla bro..kita neh org islam..jd,knala cr sumber yg betul..nk nikah pon kna ada 4 org saksi br sah...

Anonymous said...

disepanjang pilihanraya PR tetap dgn pendiriannya mengikut landasan undang dan peraturan yg ditetapkan.... tunjuk bukti kalau PR yg main kotor. ada bukti? tarak... apa bukti PR cetus kekecohan? tarak jugak... Apa bukti PR x ikut peraturan/undang2? pun tarak la bro....

yg nampak selalu buat kecoh tu org BN dan jentera2nya jer... masakan xnka ngaku plak... masa PAU sesama sendiri pun sanggup buat kecoh... itu sautu contoh yg terbaru dan terkini.... apa lagi kau nk berdalih wahai mangkuk pencacai... ini bukti sudah terang lagi bersuluh.... tu baru satu ada lagi .... tunggu....

Anonymous said...

Hei tungaklangit
Apa apa pun majlis tersebut bukanlah milik umno ia majlis orang kampung tersebut, hak orang kampung janganlah bn gangu, suka hati merekalah untuk berimamkan Dato seri Nizar. mereka pandai menilai siapa yang layak, yang kamu sibuk sibukni kenapa? jangan jadi barua. cermin diri tu jangan jadi tungaklangit , ingat akan kematian, kita tidak bolih menongkat langit.

Tungaklangit said...

Ya Allah

Selamatlah Malaysia dari pemimpin yang mengkafirkan sesama umat Islam

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari mereka yang terang mengamalkan rasuah dahulu dan sekarang (anwar)

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari pemimpin yang menggunakan Islam sebagai alat mencapai kepentingan keduniaan

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari tangan-tangan kaum-kaum (DAP)yang berkerjasama dengan Pas yang menolak secara terang hukum hudud

Ya Allah

Selamatkanlah kami dari mereka yang selalu mengakui mereka lebih beriman dari umat Islam yang lain

Amiiiin

Anonymous said...

eleh...nk ckp org rampas...depa rampas perak takpa plak? harharhar

Anonymous said...

apa berita tv1 kata nizar merampas mic pulak....awat masa zambry ambik kuasa tu nk kuar berita kata zambry tu rampas ...heran 1000x heran... woi tungaulangit... tv1, tv2, tv3 tu org dh x tengok la woi.... semua berita yg kuar kt ke3 tsenyem tv tu semua fitnah, palsu, provokasi jer.... sbg insan yg celik akal dan berfikiran waras x kan tengok tv tu la... mmg kau ni jenis tungau... oppsss tungau ker tunggul.... apa yg sesuai nk gelar kau ni hah.... nnti aku pikiaq....

Anonymous said...

Tungaklangit,

Baca laporan bawah nie..

Mahathir's son buying stake in Kirin Holdings

San Miguel Brewery?
KIRIN brewery?

Suruh lagi belajar PPSMI.. Dah Melayu tau Bahasa Inggeris.. Pecah lobang anak Madey ada saham dalam syarikat TODI.. Nak jadi imam lagu mana?

Tungaklangit said...

Allah akan perlihatkan siapakah pemimpin yang mempergunakan Islam utk kepentingan dunia.. Insyallah

bagi org PR bacalah harakah dan keadilan

semoga kamu mendapat ilmu darinya

kami hanya melihat melalui mata hati..

yang benar tetap benar satu hari nanti

lelaki suami & abah said...

salam semua,

Teringin pulak aku nak komen cite bab nizar jadi imam dan makmumnya bakal tpm dah zambri. Aku nak komen ni tak menyebelahi mana-mana parti politik.

nizar ni dah mmg dari dulu jadi imam masjid dan beri ceramah. Aku pernah dengar ceramah agama dia kat masjid masa datang tempat aku. Seinggat aku dia langsung tak cite politik dan hentam org guna platform masjid. Dia bagi tazkirah.

Yang kita duk dengar cerita dari berita harian memanglah jadi lain. Macamlah kita tak tau yang berita harian tu kan akhbar UMNO. Perkataan rampas tu rasanya tak sesuai. Takkan lah nizar rampas mic dari tok imam sbb nak jadi imam. Betullah nizar tu orang pas, tapi dia tu orang islam yang mengamalkan islam. Ada beza tuh, orang islam yang mengamal kan islam dari orang islam biasa.

Kesimpulannya, tak payah lah nak besar-besar kan cite nizar jadi imam dan bakal tpm jadik makmum. Tak payahlah nak dipolitik kan isu cam ni. Cerita macam nilah yang boleh menyebabkan orang melayu islam berpecah. Bakal TPM pun rilek je jadi makmum. Tapi yang bisingnya zambri sbb pada dia bila nizar jadi imam, akan menyebabkan political mileage nizar akan naik berbanding dia.

Wallahua'lam...sama-sama lah kita fikir. Letaklah orang yang memahami agama ditempatnya dan agama bukanlah platform utk. dipolitikkan. Al maklumlah pilihanraya kecil dah dekat.

Anonymous said...

korang taknak suruh imam tu sumpah ke?
tunggu kat akhiratlah siapa yg benar ok

Anonymous said...

Ya Allah

Selamatlah Malaysia dari pemimpin yang mengkafirkan sesama umat Islam

* 0rg umno la tu yg buat kerja lagu tu.... tp kalau dh xnak ikut hukum Allah dah sah2 lah kafir.

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari mereka yang terang mengamalkan rasuah dahulu dan sekarang (anwar)

*pengamal rasuah tegar puak2 umno la sapa lagi... bila masa anwar rasuah plak ada bukti?? tunjukkan...

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari pemimpin yang menggunakan Islam sebagai alat mencapai kepentingan keduniaan

*sapa ek yg guna islam sbg alat kepentingan dunia... oooo baru ingat bang dolah lah kan , dia ni sapa ek org umno ka org pas ...islam hadhari... wakakaka...

Ya Allah

Selamatkanlah Malaysia dari tangan-tangan kaum-kaum (DAP)yang berkerjasama dengan Pas yang menolak secara terang hukum hudud

*DAP mmg kafir tapi UMNO yg ngaku islam pun tolak hudud terang2... Semoga Allah hancurkan org yg tolak hudud lebih2 lagi org islam yg faham tentang hukum islam tapi tetap x menerima hukum dari Allah

Ya Allah

Selamatkanlah kami dari mereka yang selalu mengakui mereka lebih beriman dari umat Islam yang lain

*Islam hanya satu x ada islam lain lagi tapi gerombolan mana ntah yg cipta islam hadhari???? betul tu Ya Allah selamatkan kami dr islam ciptaan baru tu(hadhari)

Amiiiin

Tungaklangit said...

salam sdr lelaki &...

kalau begitu hal nya saya turut bersetuju dengan saudara dalam hal ni..

biarlah yang benar akan ditunjukkan oleh Allah .. siapalah kita nak berjuang tanpa mengetahui hal sebenarnya

Anonymous said...

masjid bkn milik UMNO or PAS.. Dh tau buat prog kt msjd, awat zambry or muhyiddin tk twrkn dr jd imam aje?? Kn bgs org tgk, ni tk suma undur ke blkg tkt org tolak jd imam.. Bgsla YB Nizar tampil ke dpn pi jd imam.. Klu nk jd imam pn pyh, ni nk pimpin negara plak..

Tungaklangit said...

Salam

Biarlah yang benar akan memperlihatkan kebenarannya, kalau memang terserlah satu pihak itu benar maka benarlah ia..

saya berdoa semoga Allah akan merahmati kita semua umat Islam.. tak kira UMNO, PAs atau PKR kerana kita satu agama dan bangsa

kita bkiblatkan satu arah,, bertuhankan Allah

amin

CYBERCDO said...

nak tengok perjuangan PAS tu berkat tak berkat...tengok ajelaa perangai mereka. Pakaian selekeh / tuturkata antara takbir dan penghinaan. Semasa percalonan tadi Cdo tengok orang PAS..naif dan daif....selekeh, berserabut...Tak mencerminkan Islam langsung...bukankah Islam cintakan kebersihan..kenapa puak PAS ini tak ikut ajaran Islam ? Takbir dan kata cacian dan penghinaan jadi kebiasaan...Islam kah itu...??? Orang PAS jadi Imam pun dah nak riak dan takbur ? Islam mana you ikut ini ?

Anonymous said...

wooooohoohooohooohooo..... baru aku tau tunagulangit ni hanya melihat dari mata hati selama ni.... kau rabun ker buto wak.... jadi selama ni kau temberang jer la lebih ye tak??? kan..kannn..kann.. tapi kesian si tungaulangit nihhh matanya buto hatinya pulak gelap.... isshh...isshhh....iiisshhh.....

Tungaklangit said...

salam

aku sokong kau cybercdo

tengok apa ulasan mereka ini pulak

Anonymous said...

cybercdo,
berat benor tdhn kamu ini.. Takbur jd imam?? Aku tkmau tuduh hang jrg2 pi msjd jemaah.. Tp kamu th tk utk menjadi seorg imam, berat tggjwb di pikul.. Segala ketidaksempurnaan solat makmum di tanggung oleh imam..

bodik said...

tungaklangit bangang, itu rumah Allah, bkn rumah umno...bangang!!!. nizar dtg tempat aku kat silibin jadi imam dan imam umno sendiri beri tempat utk nizar jadi imam. tp bila zamry haram dtg x pulak dia jadi imam...knp jadi makmum hanya pakai kain pelikat aje...takut jadi imam apa, atau x hafal surah....dlm msia ni x pernah aku tgk najib jadi imam, paklah baca khutbah. mana menteri besar umno dan menteri2 kabinet...cubalah sekali sekala jadi imam, kalau x blh jadi imam mcm mana nak jadi pemimpin yg beriman dan soleh. Allah ada berfirman, nak cari org yg layak menjadi pemimpin...carilah org yg mampu menjadi imam, boleh membaca Al Quran dan mampu memberi penjelasan mengenai agama...spt nabi SAW. Nabi Muhammad SAW juga menjadi imam, membaca Al Quran dan sbgnya. aku rasa comfirm og umno x mampu jadi mcm menteri besar kelantan, selangor, perak,kedah dan tuan guru abd. hadi yg sentiasa beri kuliah subuh dan menjadi imam. nizar juga mampu mentalkinkan ibu mertuanya dan siapa sj yg meninggal dunia....aku doakan semoga Allah SWT memberi nizar kemenangan yg mudah...dan aku juga doakan agar parti umno akan hancur lebur pd kali ini...amin.

Tungaklangit said...

kalau nak dikatakan memang banyak org nak jadi imam nak tunjuk dirinya baik dari yg lain.. termasuklah pemimpin pas..

kalau tak percaya tanya nizar mesti dia kata ikhlas... kalau dia benar2 Islam

dia terima ketentuan dari Allah yang menurunkan dia dari jaatan MB..

ni lawan nak kembali jawatan tu... macam tak redha aje,... islam ke tu?

Shah said...

cybercdo..nk komen pon pikirla bnyk2 sblm kuar kate2..Nabi s.a.w pon pakaian dia selekeh...ada tampal2 lg..pakaian xmencerminkan sifat seseorg...kalu pakaian cantik,perangai huduh..sapa nk ikut? mungkin ade yg ikut..tp brape bnyk? takkan cybercdo nk ikut pakaian cantik,perangai huduh kut?...

Anonymous said...

wakakakaka tungau langit ni.... dahla buto gelap hati bangang pulak lagi kata si bodik tu.... memang sah la kau ni xxx....xxx , sian kau yek nanti cukup 40 org cakap kau bangang mmg bangang betul2 kau ni jadinya... baik kau xyah komen la ...hahahahaha

Anonymous said...

Ekekeke, tungaklangit, klu org pi ketuk kpla hang, ade hang ckp 'tkpela, aku redha'.. Aku rs mati2 hang lwn blk.. Mcm kt dlm ni la, mati2 hang lwn.. Tk penah aku npk hang ckp 'aku redha'...

Tungaklangit said...

kalau setakat jadi imam adalah standard seseorg tu bleh memimpin negara hancurlah malaysia ni...

di tangan UMNOlah malaysia maju... dalam UMNO ramai imam yang ada tapi tak sibuk2 macam pas.. riak namanya tu..

setakat baca talkin ramai yg boleh... tapi berkawan dgn ngeh dan nga memang UMNO tak boleh buat... nizar ni calon yg disokong oleh DAP

pas terpaksa ikut DAP utk dapatkan undi cina..

Insyallah Allah akan tunjukkan siapakah yang ikhlas jadi imam kerana Allah atau politik...

kalau penyokong pas nak sokong nizar sokonglah tak ada org nak marah tapi ingatlah kebenaran terbentang didepan mata...

isu kafir mengkafir belum selesai.. guna nama Allah masih belum berjawap.. ni nak jadi hero mengimamkan makmum

Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan dunia... aminnn

Anonymous said...

cybercdo ni mana reti apa.... sama standard dgn tunggaklangit jer....

yg dok makihamun tu org BN/UMNO .... dia mana tau nk bezakan antara yg baik dan yg batil.... kalau dia pandai memilih antara intan dan kaca dh tetulah dia disebelah PR skrg ni... tu pun korang x tau ka?

Tungaklangit said...

Insyallah untuk kebaikan umat islam aku redha... amin

aku akan doakan kebaikan utk anda semua... samada aku jadi bengong atau buta hati.. itu urusan Allah

Setiap yg berlaku adalah dari Allah...

Kita diminta doakan kebaikan untuk sesama Islam bukannya doakan dibuta pintu hatinya

Anonymous said...

Kalau sungguh UMNO nak daulatkan Islam ......

Bila lagi bak bentang undang2 hudud?

Bila lagi isteri bakal PM, ketua Wanita UMNO, nak pakai tudung yang sempurna tutup aurat?

Bila lagi nak kurang premis judi & arak diM'sia & negeri2 pemerintahannya?

Bila lagi nak laksanakan separation of power antara Legislative, Executive & Judiciary?

Bila lagi nak tinggalkan amalan rasuah, salahguna kuasa, semangat asobiyah sempit, sekat subsidi rakyat miskin .... dll.

Anonymous said...

mari kita ulang balik apa kata tunggaklangit

kalau setakat jadi imam adalah standard seseorg tu bleh memimpin negara hancurlah malaysia ni...

kau ni mmg bahaya ni.... kau ni dh murtad ker? ....

Tungaklangit said...

cuma sedut ucapan haji hadi pada bulan mac 2000...

hudud hanyalah 0.0001 peratus dari perkara dalam Islam...

nik aziz pernah berkata kita tak kisah melambatkan pelaksanaan hukum islam utk bagi Dap faham Islam

renungkanlah

Anonymous said...

Hang ckp nk berjuang utk Islam.. Tp klu perkara asas spti menjadi imam dlm solat pun tk blh, adakah layak utk memimpin negara?? Jd imam hylah memimpin sekumpulan makmum, jd peimimpin berjuta2 rkyt.. Tp klu imam pun hang tk blh jd, SO??? Klu nkkan Islam, contohilah Rasulallah S.A.W.. Baginda seorg pemimpin negara, n juga seorg imam.. Amacam tungaklangit??

Tungaklangit said...

salam

janganlah mengikut pemimpin kamu yang suka mengkafir dan memurtadkan org... itu urusan Allah

Anonymous said...

Yup, 0.0001 yg mesti umat Islam penuhi.. Tkde 0.0001, tk ckp 100.. Fikir2 kn.. Jgn biarkn pemikiran tu di belenggu.. Ni asyik nk terjah aje kerja..

Anonymous said...

tunggak lagit kata..

kalau setakat jadi imam adalah standard seseorg tu bleh memimpin negara hancurlah malaysia ni...

abis tu kau nk suruh kaki perasuah, pembunuh, penzina jadi pemimpin negara kau....

baik kau perbetulkan balik syahadat kau tu wahai tunggaklangit... boleh terkeluar aqidah kau cakap mcm tu... kau boleh murtad kau tau....

Tungaklangit said...

janganlah kita membanggakan ilmu yang kita ada...

ilmu yg ada pada kita mungkin lebih rendah dari org lain...

jangan takbur.. islam bukan hak kita utk takbur.. kita hamba Allah

jangan anggap org lain tak tahu apa yg kamu tahu

hanya setitik air yg jatuh dari jari kamu setelah dicelup dari lautan... itulah ilmu yg kita kongsi bersama selebihnya milik Allah

jangan takbur

Anonymous said...

Aku tkkan ikut pemimpin yg bw aku ke arah kemungkaran.. Pk2 kn wahai tungaklangit.. Jika kamu pk, itu urusan kamu dgn Allah, maka benarla fahaman kamu ini telah salah..

Anonymous said...

Tkde sape takbur kt cni.. Kita suma berkongsi ilmu.. Msg2 menegur antara 1 sama lain.. Tk slh rsnya..

Anonymous said...

jd cmnilaa lau org umno brckp ttg agama........trserlah ke********

Tungaklangit said...

haji hadi kata sebelum menang di terengganu ... sebelum ayam jantan berkokok esok hari kita akan laksanakan hudud di terengganu..

tapi lepas tu kata 0.0001 peratus...

renungkanlah

Tungaklangit said...

kau org jangan hina sesama Islam... mungkin yg dihina lebih mulia di sisi Allah

kita selalu rasa kita lebih Islam dari orang lain.. tapi kita lupa yang mengangkat kedudukan seseorg dan menerima ibadat adalah Allah

Anonymous said...

Kn lg bgs klu pemimpin UMNO trt sama menjayakan usaha utk menegakkan hukum Allah di bumi M'sia ini.. Tp jika org Islam sdri yg menentang, ape pndgn org kapir? Dh ttu diorg pun tkt kn??

Anonymous said...

Yup mmg btl yg mengangkat kedudukan seseorg n menerima ibadata adlh Allah, tp kita bertggjwb utk melakukannya dgn sempurna..

Tungaklangit said...

tiada satu hati dalam UMNO yang Islam menolak islam..

ini adalah fitnah semata-mata

kenapa boleh terkeluar tuduhan kamu UMNO menolak Islam?

bukankah nanti kamu akan dipalik oleh Allah menolak Islam sekiranya tuduhan itu salah?

sesama kita doakan kebaikan utk sesama islam

Anonymous said...

org2 UMNO cuba menutup kemaluan pemimpin mereka yg mngamalkn amalan rasuah dgn isu2 kecik mcm ni....
come on laaaa.....
ni k parti yg memerintah NEGARAKU????
nk naikkan isu pasal agama,
klau jadi imam dkatakan riak,tkabbur,
abihtu sape yg akn jd imam lg?....
pmikiran jenis ape laa nh,
koloootttt,
yg duk kata org pas pakai selekeh tu ape plak,
pakai jubah,serban tu dkatakan selekeh???...ni la org UMNO yg sosial trlalu kedepan,
jubah,serban dkatakan selekeh,
yg x selekeh songkok tnggi 1 meter,
baju melayu sepasang yg dpakai utk mnunnjuk2.....
come on laaaaa,
matured sket ahli2 UMNO......

Anonymous said...

Jika kamu mengaku kamu inginkn Islam, lakukannya dgn sempurna.. Jgn ambik separuh2.. Ini tidak, yg kamu rs nk kamu ambil, yg tknk kamu buang ke tepi.. Tkde sprh2 dlm Islam.. Wassalam..

Anonymous said...

To tunggaklangit:

sebenarnya mudah je anda nak balas balik soalan² pro pr ni.saya boleh ajarkan.

1.sebut je puak² PAS ni derhaka pada raja dan menyokong mengkafirkan org ramai.
2.kalau tak leh; jawab je PAS ni ikut kata DAP.
3. tak leh jugak, kata saja Anwar telah mendalangi PAS.
4.tak terdaya jugak, bagi la ayat doa²
5. last, menacarut je....kan senang.

Tungaklangit said...

adakah baju itu melambangkan tinggi rendahnya islam seseorang itu...

baju ni selagi menutup aurat baguslah.. dan jaga kebersihanya..

janggut tu jangalah dibiarkan bersepai tak terurus.. tingkah laku dikhalayak perlu dijaga..

melaungkan nama Allah tak kena tempatnya jangan dibuat tak baik,,

Tungaklangit said...

dia org ni budak muda lagi kena berhalus dgn mereka.. saya ni pakar juga mencarut tapi mlm ni nak baik sikit...

kalau nak dijerkah nanti lari pula mereka..

semoga mrk terbuka pintu hatinya

Anonymous said...

perasuah dalam UMNO x d siasat oleh SPRM....KENAPAAA?????

najib d kaitkan dgn pmbunuhan, oleh akhbar luar negara...senyap je NAJIB????kenapa?????

fikir2kanlah.....

Tungaklangit said...

jangan menuduh org tadi di atas kata perlu ada empat saksi... ni kenapa nak percayakan surat khabar luar..

kan dia dah bersumpah tak buat... itu urusan dia dengan Allah

bukankah Allah Maha Mengetahui

Anonymous said...

Sdh menjadi syariat menutup aurat itu wajib.. Aku bkn nk mengata, tp hang ptt tgk pemimpin2 hang.. Klu perkara basic mcm mentp aurat setel, br blh ckp benda2 yg lebih detail lg.. Tk slh melaugkn nama Allah.. Malah lebih baik agung2kn Allah drpd dok agung2 org lain.. Mane lg bgs, 'Allah Maha Besar' or 'Hidup Najib'??? Hang pk2 la sdri..

Tungaklangit said...

soal tutup aurat ni adalah urusan Allah dengan individu itu...

yang paling utama hatinya... kalau menutup aurat tapi mencaci orang dan tak syukur nikmat.. bagaimana pulak

mungkin yang tak tutup aurat sekarang akan tutup kemudian hari bagaimana yg dok mencaci sekarang ni.. larat ke nak minta maaf

Anonymous said...

Awat hang ckp hang pkr mencarut?? Hang sdri mengaku cmne peribadi hang..

Anonymous said...

kata uMno beramal dgn Islam. Cuba cerita sikit, kitab² mane dengan bersumpah sahaja sudah selesai kes.

Tungaklangit said...

ni yang melalut kat isu lain apahal pulak ni

paloi bin mulau said...

hehehehehe awat zambri tu lembab sangat? berita hairan awat biol pi lapoq berita mcm tu?

kesimpulannya zambri mengaku le amno dok guna masjid buat majlis beend? majlis apa tu? politik ka? hehehehe bukan amno cakap jgn guna masjid utk politik ka?

Anonymous said...

Hang dh slh konsep ni.. Tu la pentingnya hang blaja n mendalami ilmu agama.. Mane ade konsep 'itu hal aku dgn Allah'.. Tk btl ape yg kamu ckp ini.. Hang sdri akn di pertanggungjwbkan di akhirat nti.. Benda berlaku dpn mata hang.. Ape yg ckp ni lebih kpda fahaman Islam yg liberal.. Sori to say.. Tp hang perlu perbtlkan konsep..

Tungaklangit said...

tak payahlah kita nak bawa kitab2 dalam blog ni... cukuplah dia mengaku tak buat.. kalau dia salah biar bala yg menimpa.. tapi sekarang ok aje.. tak nampak apa2 pun

bsumpah dgn nama Allah adalah jalan terbaik utk menegakkan kebenaran.. kita sebagai org Islam sepatutnya menerimanya.. kerana selepas itu antara dia dan Allah

lembutkan hati saudara tu,, terimalah jalan Islam dan kebaikan

Anonymous said...

apabila kita melihat di tempat maksiat dan ada ternampak orang islam.

Adakah islam yang salah atau orang itu yang bersalah?

Tungaklangit said...

bukan satu jalan menuju ke akhirat saudara...

jangan selalu menyalahkan org lain.. kita ni betulkan jalannya?

BuDaK KeCiK said...

jgn layan la dak2 umno ni...depa bkn tau sembahyang pon...depa dengki nizar jd imam..xpe la sapa2 boleh jadi imam tp boleh ke org umno jd imam???itu yg aku nk tau sgt...boleh ke ek???



setahu aku...umno hanya sembahyang hari jumaat je....itu je yg aku tahu psl byk member2 lama2 aku dlu umno yg solat time jumaat jee...xtau ler klu umno skrg ni dah pandai jd imam...


biasa laa org umno bodo lagi...dulu kini dan selama-lama-lama-lamanya bodo...huhuhu

Anonymous said...

mmg la cakap tak payah bawak dalil, undang² orang yang malas ni cuma pakai logik akal je.

Tungaklangit said...

adakah soalan ini ikhlas atau sandiwara politik?

Islam itu suci dan pelakunya yang bersalah kerana tidak mematuhi arahan Allah

Anonymous said...

depa orang mals ni kalau bab solat pun cakap "hal aku dengan Allah" lagi benda lagi

Anonymous said...

Saudara sedar yg Islam di cemari oleh umat yg tidak memtuhi ajaran Allah, tp saudara masih lagi hndk menegakkan yg batil.. Jln menuju ke akhirat tiada lain hylah dgn mengamalkan segala tuntutan Allah S.W.T.. Tiada jln pintas.. Wassalam..

paloi bin mulau said...

tungaklangit,

betul pasal bala tu teman setuju. bala tutn atau tidak itu tak menunjukkan apa2 pun. hanya Allah yg tahu kebenarannya.

mungkin Allah tak turunkan bala utk menguji keimanan kita. kita bukannya wajib utk percaya pada sumpah dan bala...tak gitu?

kalau bala turun pun kita semestinya nampak dgn mata kasar. hanya Allah maha mengetahui.

Anonymous said...

pembalasan Allah adlh hak mutlak Allah S.W.T.. Jika tidak smsa hayat, di akhirat nti jauh lg trk.. Ms tu, nk bertobat n sedar, sdh terlmbt.. Wassalam..

Tungaklangit said...

Masyallah

kalau nak bpolitik cakap politik... jangalah menggunakan Islam utk mengenakan org...

adakah tuntutan Islam mengkafirkan sesama islam..

mengharamkan sembellihan org islam yang lain.?

tidak sembahyang dibelakang imam UMNO?

jawaplah dengan ikhlas

Anonymous said...

tungaklangit saya tabik sebab dia pun sayangkan islam.saya pun orang islam jadi saya katakan islam itu suci. yang haram itu jelas yang halal itu jelas.

Dapat tahu mane/sumber mane tahu islam tu suci?

Tungaklangit said...

itulah saya katakan tadi jangan kita panjangkan fitnah .. sudahlah jika dia bsumpah tak buat biarlah Allah yg menentukan..

kita pun tak tahu hujung pangkal...

bicara pun tak habis..

apa akan jadi.. jikalau di sisi Allah dia tak bersalah.. mampukah kita nak btaubat?

Anonymous said...

kenapa nk pisahkan politik n Islam?? Politik adlh sebahagian drp Islam.. Jgn kita meletakkan dr kita sbgai seorg yg liberal.. Sy tknk guna perkataan sekular coz sy cb hndk mendekati Tungaklangit.. Wassalam..

Anonymous said...

Jadi kalau dah sepakat islam itu bersumber Quran dan sunah, kenapa kita tak sama² belek panduan tersebut untuk menjadi hakim, ada tak politik dipisahkan dengan agama dan kalau boleh dengan panduan tersebut, mana satu parti politik antara UMNO dan PAS yang bertepatan dgn syariatnya?.

Tungaklangit said...

cubalah jawap persoalan saya tadi..

kalau nak bpolitik cakap politik... jangalah menggunakan Islam utk mengenakan org...

adakah tuntutan Islam mengkafirkan sesama islam..

mengharamkan sembellihan org islam yang lain.?

tidak sembahyang dibelakang imam UMNO?

Anonymous said...

kalau begitu orang yang mencuri dia bersumpah dengan nama Allah, selesai kes la. tak perlu la polis siasat kes?

Anonymous said...

mudah la tungak langit nak terima politik wang nnti.

Tungaklangit said...

kalau dah jawap soalan tadi teranglah siapa atau parti mana yang bsyariatkan islam atau tidak?

Anonymous said...

Islam is the way of life.. Hang cb renung2kn skjp.. Klu btl amalan hang, selamatla dunia akhirat..

Anonymous said...

memg la benda tu salah, tapi yang salahnya ialah pembuatnya, bukan Islam yang salah...

itu tadi ada soalan kat ada begini
""apabila kita melihat di tempat maksiat dan ada ternampak orang islam.

Adakah islam yang salah atau orang itu yang bersalah?"""

Tungaklangit said...

sorrylah saya tak nak buangkan masa saya nak melayan cara bpolitik kamu kalau kamu sendiri tak boleh menjawap permasalahan yg saya utarakan tadi... janganlah takut kan tadi masing2 bcakap hebat seperti ulama?

janganlah buang masa kalau takut utk menjawap

Anonymous said...

El Azhar ex student(El Zagazigi 93-98)Assalamualaikum semua...
Kesian teman tengok tungaklangit...sorang-sorang aje jawab ramai orang dah la tu tungaklangit baik le mike masuk tidur esok bangun sembahyang subuh

Anonymous said...

senang je nak tahu, parti mane bersyariat.

tgk la dasar politik masing². PAS dasarnya yang termaktub dalam perlembagaan ialah mene² perkara yang bertentangan dengan quran sunnah, maka terbatal.

cuba tgk perlebagaan malaysia dan cuba tgk perlembagaan UMNO?

Tungaklangit said...

sdr anon 1:40

soalan itu telah dijawap spt di atas. harap rujuk

minta ulama pas jawap psoalan saya.. jangan lagak seperti ulama utk kenakan org tapi bacul menyembunyikan diri utk jawap persoalan saya

Anonymous said...

Islam kah seseorg yg mempersendakan hukum Allah, menghina sunnah nabi, mengambil separuh2 sj ajrn agama.. Adkh kamu tahu yg kita kdg2 tk sdr yg kita murtad scra tidak sdr??

Anonymous said...

Kenapa Ubai bin abdullah di anggap sbgai bapak munafik?? Cb kamu renung n pk kn.. Ni terjadi ms zmn Rasulallah n sahabat baginda ni..

Anonymous said...

mmg la malas nak layan, sebab kita sama² bercakap si atas awanan.tiada dalil dan tiada bukti.cuba kita sama² bawak bukti mane yang lebih bersyariat.tapi kita jagan bawak masalah² cabang, tapi bawak masalh akar dia.

Tungaklangit said...

minta maaf atas kesalahan saya... sebagai rekod utk semua

tiada seorg pun yang berani utk menjawap persoalan saya spt berikut..

adakah tuntutan Islam mengkafirkan sesama islam..

mengharamkan sembellihan org islam yang lain.?

tidak sembahyang dibelakang imam UMNO?


saya elok juga saya sambut candangan sdr El Zagazigi 93-98

pesanan saya... janganlah anggap ilmu kita lebih tinggi dari org lain... sebaik-baik kita ini ada yg lebih baik drp kita

salam

Anonymous said...

ùùg la tak boleh.kan soaln tu dah anysm jawab.cuba cek

siv said...

apa punya tuur la 'dia' tu...hahahaha

Anonymous said...

waaa...rekod baru dlm blog perisik rakyat ni....
komen dlm post ni lebih 100 ni....
TQ tungaklangit..

BUTO LA said...

korang x payah layanla si tungaklangit tu dan "kawan2"nya. buang masa je. pedulikan APA SAJA dia kata(walau zahir berkata baik sekalipun). tolong dengar nasihat aku. dia tu sampah je. sampah berbayar. terima kasih.

Shah said...

Tungaklangit..utk soklan ko tuh asasnye dimane? Nk gak tau..adakah nampak dgn btg hidung sendiri @ cuma dgr2 org bercerita...

meredahbelantara said...

To Tungaklangit.....aku rasa baik kotarik balik fitnak ko tu yg cakap nizar pi redah majlis UMNO kat masjid simpang tu..ko ada kat sana ke....? kalau ko tak de dan nak buat fitnah neraka jahanam la tempat ko tu..sesat lagi menyesatkan...masa DS nizar sampai imam ti terus offer kat DS nizar untuk jadi imam sebab dia hormat dekat DS nizar...so DS nizar pu pi la jadi imam..then lepas tu...selesai je..solat...imam masjid tu nak suruh DS nizar bagi sedikit tazkirah..tapi AJK masjid tak bagi....bukan DS nizar yg nak sangat pegang mic tu..banyak lagi majlis dia yg dia nak kena pi...sebab dah permintaan dia pila..nak bagi imam mamak ZAmry dia tak yakin...jadi imam pun sembahyang zohor ngan asar ja...nak bagi imam muhyiddin yasin..pun tak yakin...lu pikir la sendiri..ni aku yg dok tercongok kat masjid ni..hangpa tok sah nak buat fitnah la....apa la...org UMNO...dah org tak nak terima lagi mau bising ka...dalam masjid pun nak jadi isu..aku cabar la pemimpin umno bagi jadi khatib baca khutbah jumaat ni kat masjid simpang..apa macam..ada berani ka....

Tungaklangit..kalau PAS menang hang masuk PAS, tapi kalau PAS kalah aku masuk UMNO apa macam....ada berani ka Tungaklangit....ka..hang sembang ja lebih....

Anonymous said...

aku memang xnak berimamkan imam ammno kt tempat aku.

nk buat imam cmne, imam tuh ketua penerangan ammno tpt aku bila aktiviti maksiat n laqhor dia join same.

blh dijadikan cntoh ke imam cmtu??? time pertndingan karaoke tpt aku dia jadi hakim. ade patut cmtu???

mane2 org ammno cni blh tlg jwb x???

mrL

kame said...

Aku Nak jwb Tunggak Langit yg tak reti nak cari jwpn sdiri

adakah tuntutan Islam mengkafirkan sesama islam..
Tiada. Tapi apa hukumnya menolak hukum yg Allah Taala turunkan dan memartabatkan undang2 yg diasaskan oleh org kafir mat saleh?

mengharamkan sembellihan org islam yang lain.?
Tiada. Tapi ko nak makan ke sembelihan org yang munafik. Saper ciri2 org munafik? Bukak Quran.

tidak sembahyang dibelakang imam UMNO?
Tiada.Setahu aku seluruh masjid di malaysia ni dilantik oleh org UMNO jgk. Tapi yg meramaikan masjid tu ramai org PAS drpd org UMNO. Apa masalahnya?

Aku tau ko amik semua sumber2 ni drpd media massa tv n suratkhabar yg bn buat yg penuh dgn tohmahan. Tapi kenapa ko tk pegi dgr tazkirah dan usrah yg dibuat oleh PAS. kat sana ko boleh tahu huraian yg sebenarnya. Ko bergurukan TV ngan suratkabor. Lepas tu nk menyalak pulak kat sini. Pegila markas PAS dan tanya balik kat depa.
Tapi Allah Taala sentiasa menyuruh manusia supaya berfikir dan menuntut ilmu, terutama ilmu agama.

Kalau ko belajar 100% ilmu agama, ko akan jumpa siasah Islamiyah.Ko akan tahu yg politik tu sebahagian drpd Islam

Shah said...

Kame..bgus jawapan kamu..tepat,padat dan mengkondensasikan Tungaklangit...

Anonymous said...

salam,
saudara tunggak langit,

pasal kafir mengkafir, aku x blh komen sebab ilmu agama xcukup mendalam.bukan calang2 org nak kluar kenyataan camtu.

klu blja agama dengan mendalam dan menghalusi ilmu agama, byk prkara yg kita bt boleh menyebabkan kite kluar dari agama ALLAH ni.

pasal makan smbelihan pun sama kes cam masalah kafir di atas.

pasal solat berimamkan imam ammno, aku dh jwb kat atas. patut ke seorang imam, dah pergi haji tp masih melakukan perkara2 maksiat???

ataupun bagi ammno aktiviti karaoke tu bukan aktiviti maksiat???

mrL

Anonymous said...

banyak subjek dalam agama ISLAM nih bukan setakat figh, rukun iman, rukun islah je.

ade jenayat, muamalat dan macam2 lagi.

tp di masjid2 hanya citer pasal figh shaja.kerajaan halang maysrakat dari belajar hukum2 jenayat. hukum jenayat termasuk la hukum hudud.

membazir je aku terangkan kat cni, org2 ammno memg jahil agama sb tu sush nak terang kat diorg nih.

p/s to org ammno:
"korang kene blaja agama dulu, dekat2kanlah diri dgn majlis ilmu cermah2 agama. bukan setakat pi jom heboh, konsert je. korang xkan faham agama kalu pi tpt2 camtu..."

mrL

Anonymous said...

kalau bercakap pakai akai dan tak berasaskan hukum hakam Allah macam ni le jadinya
takut nak mengaku kebodohan sendiri

aku nak sentuh bab aurat sikit..
bab menutup aurat bagi aku dah termaktub dalam Al-Quran suruhan Allah untuk wanita MUSLIMAH ni menutup aurat
takkan perkara yang mudah macam tu pun isteri2 pemimpin2 negara ni tak leh buat kot???

yang paling utama hatinya... kalau menutup aurat ( tp kurang2 dia buat jugak suruhan Allah) tapi mencaci orang dan tak syukur nikmat( tu dia dengan Allah).. bagaimana pulak

mungkin yang tak tutup aurat sekarang akan tutup kemudian hari ( nak tunggu tua kerepot takpun masa dah mati??)

lagi satu dalam Islam perempuan dengan lelaki bukan muhrim boleh ke dok berpeluk berlaga pipi cam orang putih tu?

LU PIKIR LE SENDIRI Tungak Langit

Anonymous said...

semoga Allah akan memberikan kemenangan kepada mereka yang berjuang berpaksikan hukum Allah dan bukan hukum duniawi
Ya Allah tunjukkan kebenaran kepada hambaMu di Bukit Gantang khasnya dan kepada orang Malaysia amnya siapakah pemimpin benar-benar ikhlas tawaduk dalam memperjuangkan masalah rakyat bukan kerana imbuhan wang ringgit, pangkat dan seumpamanya
berikan petunjuk dan hidayah kepada pengundi-pengundi Islam di Bukit Gantang ini agar memilih pemimpin yang benar-benar menjunjung dan mendaulatkan hukumMu di muka bumi Malaysia ini
AMIN...

Anonymous said...

dalam berita harian, laporan yang dibuat oleh menteri besar haram zambry. tu pasal la berita harian keluarkan berita tersebut.

tujuannya untuk biar berita harian keluar terlebih dahulu dari lain lain berita alternatif.

nko rang ingat kalau rampas mikrofon, boleh jadi imam ke dalam masjid. dah pasti kena belasah ramai ramai dek puak umno.

tunjanglangit tak paham.

di minta menjadi imam dan merampas mikrofon. orang umno ni kalau baca berita tak caya berita lain. tu pasal tunjang meraban tak tentu pasal.

kalau zambry kata betul kenyataannay .. suruh lapor polis la !

sebut saja, nizar rampas masjid. macam dia rampas kerajaan.

hai .. macam sama je.

Anonymous said...

Pada puak UMNO, berita harian dan Utusan meloya, dah jadi macam Quran. Apa yang diorang tulis, semua di percaya. Ntah kan betul atau tidak, semua masuk telinga dan simpan dalam otak.

Kerana itu lah maka UMNO percaya bahawa media mainkan peranan penting dalam menyuburkan semangat UMNO.

Tapi jenerasi sekarang tak macam UMNO lagi. Diorang kena tapis semua berita. Termasuk Harakah, Suara Keadilan. Kita tak caya 100%.

Bila jenerasi ni timbul, UMNO pun dah pening kepala. Media Arus perdana dah banyak sangat keluarkan cerita provokasi dan adu domba ketika pilihanraya. Jadi kita masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

Tujuan Kerajaan halang berita alternatif untuk di baca rakyat adalah kerana halangan mereka untuk usaha kita mencari kebenaran sesuatu cerita itu. Mahu BN adalah untuk kita semua percaya bulat bulat cerita dalam Berita arus Perdana.

Tunjang Langit adalah golongan yang diharapkan oleh BN untuk terus kan perjuangan tipu belit BN. Kalau orang macam Tunjang langit ni tiada, sudah pasti BN dah lama terkubur.

Jangan marah pada Tunjang Langit, kerna kalau tiada mereka yang samdol macam dia, BN terpaksa di bubarkan.

Jangan mareee !
Maju BN untuk kebodohan bangsa Melayu.

Anonymous said...

Asm,
Tungkoklangit, kalau kita dah tau seseorang imam tu tak seperti yang islam harapkan, perluke kita melantik dia jadik imam lagi.


Penongkatlangit

bodik said...

tungaklangit...ko berckp menggunakan kepala ko...ko langsung x pernah merujuk quran dan hadis. siapa kata jadi imam x blh jadi pemimpin utk memimpin sesebuah negara. aku rasa mmg ko x baca bagaimana saidina abu bakar mentadbir sebuah negara islam. dia juga seorg imam yg memimpin jemaah dlm sembahyang. itu sb aku ckp ko ni menolak islam. nizar jadi imam sb org keikhlasan dia. d tempat aku pun dia d suruh jadi imam oleh org2 umno. org umno pun kata dia bagus...ko seorg aje mcm sampah. ko berdoa pd Allah tp dlm diam ko menghina islam, ko x suka org2 yg Allah tlh gerakkan hati mrk utk menjadi imam. dia jadi imam bkn atas kehendak dia tp Allah bukakan hati dia utk dia jadi imam. ttg kerajaan perak d rampas oleh umno gampang....itu dilakukan secara haram...x dpt mandat dr rakyat. knp org2 umno takut berdpn dgn rakyat???. kalau berani dan kalau rasa diri tu bersih hadapilah rakyat bkn dgn cara merampas secara lanun. kita ada undang2 tubuh negeri perak itu yg utama, raja juga kena akur kpd undang2 yg ada....knp dgn menculik adun sampai3 org...siap nak beli lg adun2 yg lain. semua ini menunjukkan umno mmg terlibat dgn rasuah. org umno sendiri pernah bercerita dgn aku bila time mengundi mrk akan menipu dr segi kiraan undi....org umno tu tgh sakit d hospital...sampai dia kata inilah balasan pd dia krn bersubahat dgn umno dan dia adalah salah seorang yg mengira undi tu...ko jwb!!!!

Anonymous said...

Tak payah layan la si Tungaklangit tu. kalau berbahas dengan orang yang jahil ni tak ada siapa yang menang dan tak ada siapa yang kalah sebab dia tak tahu / faham apa yang dia cakap. Kita tengok nanti keputusan pilihanraya. Kalau PAS menang, tak payah semua ahli UMNO masuk PAS, minta ahli UMNO yang ada kualiti sahaja yang masuk PAS. Yang 'cokia' biar aje la dalam UMNO agar sepanjang masa generasi yang akan datang tahu UNMO tu parti tak berkualiti suapaya boleh dikalahkan lagi dan lagi, kini dan selama-lamanya.

lelangit said...

kalau baca komen2 barua ameno cam tungaklangit ni..terserlah kejahilan beliau tp belagak tau suma bende.

byk2 la pi mesjid dgr kuliah agama.

Anonymous said...

Pasal ibadat pun nak kecoh. Bila ibadat yang wajib ditunaikan,maka harus diketepikan hal-hal berkaitan duniawi.

Allah s.w.t itu Maha Berkuasa.

Anonymous said...

kesian Tungaklangit.....
MATLAMAT HIDUP : MENCARI KEREDHAAN TUHAN
OBJEKTIF :
1. REDHA DENGAN APA YANG TELAH BERLAKU DISAMPING BERUSAHA MENCAPAI CITA2.
tuhan tidak akan redha selagi ibu tidak redha..
2. INGAT SELALU MATI.
lakukan lah sesuatu yang boleh membantu kita selepas mati...fikirlah dengan kewajaran..carilah guru..
3. SEDAYA UPAYA JAUHKANLAH DARI 4 PENYAKIT HATI
riya', uju', takbur & summah

Pepatung dinihari.

Anonymous said...

YA ALLAH, BUKAKANLAH HATI TUNGAKLANGIT..TUNJUKKANLA DIA YANG MANA KEBENARAN DAN YANG MANA KEBATILAN...

Anonymous said...

Tungak langit...kan aku dh kata hang ni penipu besar..kitab hang surat khabar, hang tak pecaya..Semalam pun aku tgk astro awani kt penyokong be en 5000 org...walhal yg ader x sampai pn bnyak tu, sbb aku ada kat situ lerr...dh banyak x dah aku tgk tv & surat kbr bn tu tipu, beribu2 x dah...hang dok baca surat khabar buat apa...dah berpuluh tahun suratkbr & tv emeno ni tipu melayu..menyesatkan melayu...melalaikan melayu dgn mcm2 hiburan yg melalaikan..menyempitkan melayu dgn dakyah2 politik sempit & tak bertamadun....berfikiran tertutup(termasuk la ko ni)..ronti kan lerr...pi hang nasihat diorg tu...udah2 ler...takut ler kat Tuhan, nt mati jg, bukan boleh tongak langit pn...Klu nak politik gentelmen la skit, jgn sekat media, biar rakyat menilai..bkn semua rakyat sokong PR & BN...ramai yg atas pgr mcm au ni...aku nak dgr dr kedua2 blh pihak, aku nak dgr dasar2 yg nak dibawa oleh kedua blh pihak, nak dgr hujah2 dr kedua blh pihak, nt aku nak nilai dn buat keputusan...Rakyat bkn bodoh,hang tak perlu ajar kami, mana fitnah, mana tak fitnah, kami tahu & kami boleh menilai...ni masalah pemimpin UMNO & pencacai mcm hang...selalu anggap rakyat bodoh...sedar diri skit...skrg zaman dh berubah...dulu boleh la hampa tipu, sb dulu tv susah, surat khbr pun hang pa yg pegang..skrg ni maklumat banyak, kenderaan mudah...org boleh pg ketempat kejadian tgk sendiri sendiri.org blh sbr berita pkai sms siap video lg...internet jgn cerita lerr..JD jgn anggap RAKYAT BODOH!...diorg boleh menilai..zaman DOKTRIN SEMPIT & RETORIK2 MULUK ATAU JANJI2 MANIS PILIHANRAYA DAH dah berlalu....

Anonymous said...

Tungak Langgit...so hang kt PAS tak dpt laksanakan hudud...So bila UMNO nak laksanakan Hudud, dah 50 tahun memerintah..?..tak kan tanggungjwb tu terletak dibahu org PAS je...?

Anonymous said...

""tungaklangit said;
tapi berkawan dgn ngeh dan nga memang UMNO tak boleh buat""

- oooo kawan pon kena pilih2 ehhh...

kafe kenyalang said...

Tungaklangit said...
soal tutup aurat ni adalah urusan Allah dengan individu itu...

yang paling utama hatinya... kalau menutup aurat tapi mencaci orang dan tak syukur nikmat.. bagaimana pulak

mungkin yang tak tutup aurat sekarang akan tutup kemudian hari bagaimana yg dok mencaci sekarang ni.. larat ke nak minta maaf

March 30, 2009 1:16 AM



KO TAU TAK YG MNUTUP AURAT ITU SYARI'AT DAN "WAJIB" BG WANITA..X KIRALAH HATI DIA BUSUK KE DAK..SAMALAH MCM SOLAT,IANYA WAJIB..SEPATUTNYA SOAL HATI TU YG URUSAN ALLAH TAALA SBAB KT HANYA BOLEH MELIHAT SECARA ZAHIR..


KALAU KEMUDIAN HARINYA DIA TUTUP AURAT..ALHAMDULILLAH!!BAB CACI MAKI NI AKU MALAS NAK CAKAP..HANG PI MNGAJI LAH..TAPI,KENA TANYA GURU TU SAMADA DIA PENGANUT ISLAM HADHARI KE BKAN..KALU BKAN PENGANUT ISLAM HADHARI HANG JGN PI BLAJAQ,TAKUT HANG KATA GURU TU SESAT..MCM KAMI NI,MMG KAMI CARI YG BKAN ISLAM HADHARI SBAB KAMI TAKUT KAMI SESAT..NAU'DZUBILLAH..

PANCASUTRA said...

Disini aku lihat macam Mugabe tu la yang punya angkara.. dia la kaki yang mereka cerita untuk Berita Hairan tu.. hmm.. sah lah.. Inikah orang yg ingin kita lantik untuk menjadi IMAM PERAK??? hmm.. sudah.. lupakan ajerr.. jangan bermimpi la..

tuan-komrad said...

aku tgk ter"tengok" dalam brita tv1 pukul 1 thghari tadi,mb mamak haram cuba nak pertikaikan kewibawaan MB NIZAR mengimamakan sembahyang.dia cakap tu semua ada perancangan...perancangan kejadahnya...kalo sapa2 yang jadi imam pon tak kisah..ni la dia apabila politik cuba dimainkan hatta dalam sembahyang pon ...ko nak pi komplen kat tv,patut2 la mamak oiii......cuba try ajak mamak ni jadi imam dan bagi tazkirah...mau ketaq lutut dia ni...

Anonymous said...

Hang ni tungak langit, pandai betul putar belit tu, kata org tak bersyukur la, tuduh org la, caci org lah...yang hang duk tuduh TG Haji Hadi tu pe benda?..TG Hj Hadi tu alim 4 mazhab....hang tu sapa? Ngaji pun kat Berita Harian & Utusan Malaysia...yg hang dok kutuk org janggut serabai tu pe benda?, pakai selekeh tu pe benda?...Entah2 yg serabai2 tu lebih mulia dr hang yg pakai cantik tu...P hang ngaji sirah Nabi & sahabat & amalan2 para2 ahli sufi...sblm hang kutuk org2 mcm tu...Hang ni konfius, kjp hang kata tak boleh kutuk org, lpas tu hang kutuk org, sat lagi hang kata mcm2 plak...jd sbnarnya hang ni nak sesatkan org...nak provokasi org je...Sbb fikir politik suku agama suku tu lah pemimpin2 UMNO ni dok tibai duit rakyat...sb agama tu bg hang kt dalam masjid je...Jadi aku menyeru Wahai Umat Melayu..keluar dr politik sempit UMNO & tungak langit ni..Pg belajar agama...(X ckp dgn ceramah aje)..penuhi surau2 dn masjid dgn majlis ilmu...'kejar' tok2 guru sementara ...mereka inilah yg benar2 mengasihi kita kerana Allah. InsyaAllah,bila kita semua mengajak diri kita, keluaga kita belajar agama, nascaya kita & anak cucu kita tak mampu UMNO & tongak langit nak tipu lg, semua 'dakyah'& tipudaya UMNO & tongak langit ni akan nampak terang lagi bersuluh..Takbir!

Tungaklangit said...

SALAM

BAGI MEREKA YANG MENYANJUNGI PEMIMPIN PAS INI KHASNYA NIZAR BACALAH HADITH QUDSI INI...

Berkata Aisyah r.a bahawasanya Rasullullah telah bersabda: Allah berfirman:

“ Ada setengah hambaKu memakai pakaian bulu kambing di depan orang ramai, akan tetapi hati mereka lebih pahit dari jadam, dan lidah mereka pula lebih manis dari madu, mereka mengelirukan orang ramai dengan agama mereka. Apakah dengan Aku mereka cuba bermegah diri, ataupun terhadap Aku mereka memberanikan diri? Demi diriKu, Aku bersumpah akan Aku turunkan sesuatu bencana ke atas mereka yang akan menyebabkan orang yang bijaksana terpinga-pinga ”.

FAHAMILAH MAKSUD HADITH INI DAN NILAI DIRI KAMU SEMUA.. BAIK PEMIMPIN ISLAM PR ATAU PENGIKUT YANG HANYA TAHU MENYOKONG TANPA SEBARANG PENGETAHUAN...

ADALAH LEBIH MENYERAHKAN PERKARA INI KEPADA ALLAH UNTUK MENENTUKAN SIAPAKAH YANG BENAR DAN SIAPAKAH YANG SALAH... PEMIMPIN ISLAM PR DAN PENYOKONGNYA TELAH BANYAK KALI MEMBUAT DOA DAN SEMBAHYANG HAJAT UNTUK KEMUSNAHAN SAUDARA ISLAM MEREKA DALAM UMNO..

ADAKAH INI DITUNTUT DALAM ISLAM? TIDAK INI SEMATA-MATA UNTUK MEMENUHI NAFSU SYAITAN MEREKA BAGI MENCAPAI MATLAMAT POLITIK BUKANNYA MENEGAKKAN HUKUM ALLAH.

KEPADA MEREKA YANG MEMUTUSKAN SILATURAHIM DENGAN ORANG UMNO DAN MENOLAK PERSAHABATAN DENGAN ORANG UMNO BACALAH INI

Berkata Amir bin Rabiaha bahawasanya Rasullullah telah bersabda: Allah berfirman:

“ Rahim itu berasal dari namaKu. Maka barangsiapa menyambung tali rahimnya, Aku akan menyambung taiKu dengannya, dan barangsiapa memutuskan tali rahimnya, nescaya Aku pun akan memutuskan taliKu dengannya ”.

TAKUTILAH AMARAN ALLAH TERHADAP SESIAPA YANG MEMUTUSKAN SILATURAHIM SESAMA ISLAM

BAGI MEREKA YANG MENYANGKAKAN ILMU ISLAM MEREKA LEBIH TINGGI DAN ISLAM MEREKA LEBIH MULIA DARI ORANG ISLAM UMNO MAKA BACALAH INI..

Dari Abu Said dan Abu Hurairah keduanya berkata Rasullullah bersabda bahawa “ Angkuh dan sombong adalah pakaian Allah Ta’ala. Maka siapa yang menyaingi pakaian Nya, Allah Ta’ala akan meyiksanya”

FIKIR-FIKIRKANLAH SAUDARA KU DALAM PR

KEPADA MEREKA YANG MENYUMPAH DAN MENCELAKAKAN SESAMA ISLAM MAKA BACALAH INI..

Dari Abu Hurairah katanya Rasullullah bersabda bahawa “Apabila seseorang berkata Celaka mereka.” Maka orang yang berkata itulah yang paling celaka”.

KEPADA MEREKA YANG TIDAK TAHU HUKUM MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM YANG LAIN BACALAH INI..

Dari Ibnu Umar ra katanya Rasullullah aw bersabda “ Siapa yang berkata kepada saudaranya “Hai Kafir”, maka ucapan itu kembali kepada salah satu di antara keduanya. Jika apa yang diucapkannya itu benar, maka ucapan itu tertuju kepada orang yang dipanggil. Jika tidak, maka ucapan itu tertuju kepada yang mengucapkan”.

SEDARLAH PEMIMPIN PAS.. KALIAN PERNAH MENGELUARKAN UMNO ITU KAFIR (AMANAT HAJI HADI AWANG).. SEKIRANYA MEREKA YANG BERADA DALAM UMNO INI TIDAK BEGITU YANG KAMU SANGKAKAN MAKA APA AKAN TERJADI KEPADA KAMU.. BERTAUBATLAH KAMU SEMUA..



ITU SAHAJA YANG SAYA BERIKAN UNTUK RENUNGAN DAN TATAPAN SEMOGA JANGAN SUKA MENGKAFIRKAN ORANG LAIN, BERBAIK-BAIK SESAMA ISLAM, JANGAN MENGUTUK DAN MEMECAHBELAHKAN PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM..

INGATLAH KITA JANGAN TAKSUB DENGAN PEMIMPIN YANG BERTOPENGKAN KEINDAHAN ISLAM SEDANG DALAM HATI MEREKA PENUH DENGAN TIPU MUSLIHAT POLITIK.

SALAM

Tungaklangit said...

saya mahu kalian tahu kenapa seseorang itu tetap bersama UMNO seperti di tajuk Kenapa Saya Tetap Bersama UMNO dalam tunjanglangit.blogspot.com

semoga mereka yang tidak kenal UMNO sedar bahawa UMNO adalah parti yang tidak menggunakan Islam sebagai alat kepentingan dunia

salam

PANCASUTRA said...

Haa.. disitulah SILAP nyer UMNO kerana sering mengenepikan AGAMA dalam apa jua yang dilakukan. Sebagai muslim walau dimana saja kita berada ISLAM tidak boleh dipisahkan dari kita.

Itulah sebabnya UMNO ditolak oleh RAKYAT kerana sering mengenepikan ISLAM.

Pada pandangan saya Saudara Tungaklangit perlu turun ke padang untuk melihat sendiri dengan mata dan mendengar dengan telinga sendiri jangan hanya duduk dirumah menonton TV3,2,1 dan membaca Akhbar Berita Hairan & Utusan sahaja.

meredahbelantara said...

Wei tungaklangik..aku dah pi dah kat blog ko tu...tak desapa yg nak pi...sunyi sepi..tu pasai la ko menyalak kat blok pakatan rakyat ni..so semua org boleh pi blog hang..ko jadi popular blog hits..betapa busuknya hati hang ni..apa kejadahnya....kesian kat hang tungak langit....geng geng UMNOngok hang pun tau mau pi kat blog hang...hang rajin datang blog sini sebab apa..informasi terkini....berita tepat...ramai yg bagi sokongan....cuba hang pi komen kat blog blog BN tu..kat blog gomo ka..perak kuih bangkit ka..ada depa layan..mhuahaha..kesian...dah la tak de sapa nak bela kau...ko datang sini mintak belas kasihan.....cakap pasai aurat la apa la...hang pi tgk putri UMNO jambu pink hang tu...dengan rambut karat....seluar ketat...baju nampak ..tut..tut..apa kejadahnya....tapi tak pa kami layan je hang..kesian....jangan marah arr....kemenangan PAS hampir tiba....

Anonymous said...

Setuju ke org kampung nak berimamkan mamak tu...aku rasa adalah dua tiga kerat...

bodik said...

tungaklangit bangang, org pas guna ayat Quran dan hadis bila ada kemushkilan. umno guna pemikiran yg bangang. ttg nizar jadi imam yg puak2 umno israel/haram ni nak sibuk buat apa???...kenapa x zamri mamak haram tu jadi imam. itu rumah Allah bkn rumah umno/bn. ayat Allah iaitu AlQuran...bkn d baca utuk suka2 tp di baca utk kesedaran. jangan pulak bila d huraikan ayat atau surah itu kena batang hidung umno....nak marah pula. kalau nak marah...marah lah pd Allah...itu kata2 dr Allah. org jadi imam pun slh...sb itu semua org tahu yg umno hina islam, tolak hukum Allah. runtuhkan masjid dan surau....woi umno israel....ko runtuhkan masjid dan surau seolah2 ko menentang Allah secara terang terangan. ko jwblah. mana dia pemimpin umno yg nak tunjuk berani dgn Allah???. org umno setuju ke buat hukum hudud...potong tgn bg perasuah!!!...ada berani???

Anonymous said...

sedara-sedara sekelian,

tak payah lah kita duk bertekak dan memberi pelbagai hujah untuk sahabt kita tungaklangit. kita doakan aje agar suatu hari pintu hati dia terbuka untuk melihat islam dalam konteks yang lebih luas.

pada dia UMNO lah segalanya. pejuang islam, penegak islam dan lain-lain lagi. apa yang pemimpin UMNO buat pada mata dia semuanya islamik. kita nasihat lah macammana pun, hati dia tetap UMNO.

saya tak kata PAS semua betul tak juga kata UMNO semua betul TAPI yang utamanya, halatuju pas sememangnya diketahui untuk menegakkan negara yang berlandaskan syariat. so?, kalau kita org yang betul mahukan islam, paham-pahamlah sendiri kan ?

UMNO punye islam, more liberal. tu yang timbul islam hadhari. cadangan saya, tak payahlah kita nak nasihat saudara tungaklangit tu, cukup sekadar kita doakan dia aje. untuk saudara tungaklangit, berbaliklah kepada islam yang basic, islam yang simple. contohnya, orang islam wanita WAJIB bertudung. jangan terus baca alquran kalau mukadam atau kitab ikraq baru takat alif ba ta.

sekian terima kasih.

kafe kenyalang said...

TUNGAKLANGIT,

KAMI X PERNAH BENCI ATAU MEMUTUSKAN SILATURRAHIM DGN ORG UMNO..TAPI HAKIKATNYA,KAMI BENCI DGN ORG YG MNGAKU ISLAM TAPI MELALAIKAN,MNGELIRUKAN DAN MNYESATKAN UMAT SEPERTI MANA YG TELAH DILAKUKAN OLEH UMNO..KAMU DAH ROSAKKAN ISLAM DGN AKHLAK2 SEKULAR KAMU..