"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

UMNO BERKELAHI DENGAN UMNO

Reactions: 
Tak semena-mena keadaan di kawasan penyokong BN jadi kelam kabut seolah-olah ada pergaduhan berlaku. Rupa-rupanya ada pergaduhan antara sesama UMNO. Barangkali antara kem KJ dengan team Mukhriz. FRU terpaksa campur tangan untuk meleraikan pergaduhan itu.

Aku terkenang lagu umno:

bersatu kita bersatu
dengan setia berganding bahu
jiwa teguh berpadu
kita rumpun melayu

pinjam ketawa albanjari, wakakakakakakakakakakakakaka!

18 comments:

Anonymous said...

wah ingat lirik..

bekasan umno ke?

Pengasas said...

Salam PerisikRakyat,
Terima kasih banyak dan tahniah untuk semua kawan di semua StesyenMaya.

al-brangi said...

tahniah. alhamdullillah.
syabas laporan live dari sana

Anonymous said...

Ya Allah.!! Kurniakan lah kekuatan, semangat perpaduan yang kukuh dan kemenangan kepada umat Islam dan para pejuang Islam yang berusaha menegakkan kebenaran dan kebesaran agama Islam...sebaliknya hancurkan lah serta porak purandakanlah semua kumpulan yang menentang kebenaran agama Islam atau yang mendustakan serta menzalimi umat Islam...
Aminnn...!!!

Anonymous said...

Saya cuma ingat lagu UMNO versi baru yang dimainkan oleh kumpulan Gitar Kapok...

bodik said...

baguslah kalau mcm tu, awal2 lg dah bergaduh. biasalah UMNO ni kalau gaduh serah kat dia org.

Anonymous said...

salam,

ape citer penamaan calon??
share la ckit...

mrL

pengliporlari said...

bersatu kita bersatu
dibawah pmimpin penipu....
ni baru betul..bloger@network hangpa bepecah ka?tengok hang dok dengan member lain tadi

Anonymous said...

I need pictures, i need pictures. Berita hangat macam ni kau tak letak gambar

Anonymous said...

tah betul tah tidak...sy ada kat situ tak tengok gaduh pun...org ramai adalah...

Anonymous said...

dalam kumpulan bn bergadoh pun tak pa kalau pr atau bebas dah tentu gari punya kan gitu.

hitachi said...

hang pi pagi tadi hang tido kot!apala punya buta kayu taktau keadaan sekeliling

Xenan said...

Polis ckp kete LGE kne baling botol le.Die salah masuk...

Tungaklangit said...

salam

hoi juak pas kelas Pasti

kau org ni memang dasar busuk hati.. biarlah lagu UMNO mcm mana sekalipun .. bialah yg dengki apa pasal..

kau org ni cakap polis provoke tapi kau org baling kereta org tak apa...

memang dasar juak pas kelas bawahan.. bengap oooii

Anonymous said...

hahaha..tungau dah marah

hahha...

alo bro..dah ilang gaya bahasa sopan kau tu?

berlakon konon2 org yg penuh dgn adab sopan la tu

alahai..tungau..tungau :p

Tungaklangit said...

salam

aku ni kalau kau nak tengok boleh jugak maki hamun macam kau org tapi malam ni malas lah sebab dah terasa Allah akan tunjukkan kebenarannya kepada siapakah pemimpin Islam yg guna Islam utk kepentingan duniawi bukan kerana Allah

bodik said...

tungaklangit bangang. umno balaci taraf tumit kaki....x ada siapa yg nak sokong umno lg. rasuah budak2 sekolah blh lah mcm kat tempat aku. hbs budak2 sekolah cina d rasuahkan. inilah umno...budak sekolah pun jadi...kesian dah x ada yg membantu. nanti cari lah bersamamu tv3 suku.

Anonymous said...

SELAMAT MALAYSIA
Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
“U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
“U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
“U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
Sekian, Terima Kasih.
YANG BENAR,
RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
GOMBAK, SELANGOR

SAVE MALAYSIA
MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
"U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
"U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
"U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

Thank you,
THE TRULY,
People Who Love Malaysia
Gombak