"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

Photo Penamaan Calon 6hrs - 7hrs - malaysiakini

Reactions: 
6:43am - 3 minit lepas aku sampai ke lokasi... dalam perjalanan ke sini, 3 masjid yang aku lalu dah penuh dengan pelancong-pelancong politik. parking sekitar Taiping (pembetulan... tadi aku silap... mekasih pengliporlari sebab kejutkan aku... mamai lagi nih... hehehe...) hampir penuh. terpaksa berjalan lebih kurang 3km ke lokasi tempat perhimpunan.

6:47am - suasana dalam kawasan Taman Tasik Taiping yang jadi lokasi perhimpunan... penuh dengan gerai-gerai jualan makanan, minuman dan lain-lain. ramai yang mendapat untung besar hasil dari Pilihanraya Kecil P-059. rezeki ada dimana-mana.

6:48am - masih dilokasi yang sama. pembekal-pembekal air batu keluar masuk menghantar bekalan ais ke gerai-gerai peniaga. ptugas PDRM mundar-mandir dalam keadaan siap-siaga.

6:50am - lokasi : tempat para penyokong berkumpul. sebuah lori milik penyokong Pakatan Rakyat dengan mesej yang jelas "Katakan TAK KEBULOQ pada UMNO/BN!"...

6:59am - Kami patah balik ke jalan masuk utama ke kawasan perhimpunan. orang ramai mula masuk. ada yang berkumpul di kiri-kana jalan. mungkin menunggu rakan-rakan yang lain sebelum bergerak masuk ke lokasi.

14 comments:

pengliporlari said...

ko ni melalaut la...parking sekitar taiping la bukan ipoh...ko ni ingat nak pi bangunan SUK je

rinkimeki said...

Aku ade perasan bendera kaler hitam merah kat kawasan pembangkang(BN).Ade sape2 tau tu bendera dari mane?

Anonymous said...

Bendera merah hitam tu IPF.. parti Mendiang M. Pandithan.. Sokong sgt Bn.. Tapi nak masuk BN tak dpt2

Sakuragi said...

aku nak bagitau kat tungau_langit,

Bro, ada harapan BN nak menang kut! Polis ramai, PAU dah berakhir dengan suksesnya, UMNO dah "tak" rasuah lagi, harakah dan suara keadilan dah kena ban, calon bebas ramai di bukit selambau, Pak Lah dah tak jadik PM / presiden lagi, TunDrMaha dah masuk UMNO kembali, dan banyak lagi sebab kenapa BN akan menang...

So, amacam? Apa preparation hang nak celebrate kali ni? Menang dengan jaringan hatrick ni bukan senang nak buat....???

Kesian PR, terpaksa terkial-kial.... cuma Allah s.w.t. sahaja yang boleh membantu mereka...

Takbir! Allahuakbar! InsyaAllah - PR menang!

Tungaklangit said...

salam

Insyallah kebenaran tetap akan datang.. kita berkerja dengan ikhlas dan dibantu dengan perkembangan terbaru dalam UMNO kali ini insyallah UMNO akan sapu 2 bukit dan 1 batang.. meloponglah bengap2 pr kah kah kah..

rasanya bukan Allah yg PR harapkan tapi Ngeh dan Nga yang akan betungkus lumus membantu bagi meamastikan kemenangan PR sebab banyak lagi tanah belum di convert kpd 999 tahun betul tak..

salam

kita bekempen secara bhemah dan menang secara bhemah

hidup UMNO/BN

pertahankan Melayu/Islam

Anonymous said...

"rasanya bukan Allah yg PR harapkan tapi Ngeh dan Nga yang akan betungkus lumus membantu bagi meamastikan kemenangan PR sebab banyak lagi tanah belum di convert kpd 999 tahun betul tak.."

kenyataan ni baik2 skit..nnt buleh terkeluar akidah...sekadar ingatan - Neo

Tungaklangit said...

salam

hai neo kau jangan nak mengarutlah tak setuju dgn aku jangan sibuk nak komen

kau ni sah budak yg belajar kat kelas pasti pas tu.. sah

bengap betul kau ni

Anonymous said...

salam semua, pada aku kalau UMNO menang bermakna MELAYU yg menang tp kalau Nizar menang dah confirm DAP senyum lebar. pAHAM2 JE LA. dengan bilangan DUN yg tak seberapa masih lg ingin nak memerintah PERAK, maka Ngeh akan tersengih bangga dgn patung bonekanye......HIDUP MELAYU ISLAM

Tungaklangit said...

bro ada juga yg terbuka pintu hati mengenai perancangan politik dap di perak..

pas ada 6 kerusi dan dap ada 18 kerusi.. siapa kuda siapa...

jangan tertipu sdr melayu islam ku

gavan said...

DAP MENANG SEBAB TEMPAT DEPA BYK CINA..KALO TEMPAT MELAYU PR PUN TAK BUH CALON CINA..BENGAP LA..DULU ORANG CINA TU LA YANG SOKONG BE END..HANG TAU MASA BE END PEGANG DULU CALON APA DEPA LETAK?LANI JA BARU HANG TAU..SEBAB TU SEMUA POLITIK..BARU NAK BELAJAR POLOTIK KA?

Anonymous said...

aku berdoa pas kembali insaf dan kembali kejalan yang benar...berdakwah kerana islam dan bukannya berjuang untuk kemenangan kapir dap..iyelaa...bn tu tulang belakangnya umno...umno tu kiblatnya islam....sudah terang dan nyata ...aku sokong bn

Tungaklangit said...

Allah bersama org yang benar

Hidup Islam

Hidup UMNO

Hidup BN

Anonymous said...

wahai balaci ameno..amenda yg hidup islam kalu hukum allah pon korang persendakan, maksiat korang galakkan, rasuah mcm biasa jer..dah 50 tahun patut simpan dlm muzium jer ameno nih..

Anonymous said...

salam,

aku xpeduli ape nk jd dgn melayu,cina n india.

dalam kubur malaikat x tnya pn melayu,india,cina.

blh org2 ammno bgtau ape soklan dalam kubur???

yg pnting agama ISLAM terbela di tanahairku yg trcinta, negara malaysia...

mrL