"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

Banner-Banner Menarik Hari Ini - malaysiakini

Reactions: 

26 comments:

Tungaklangit said...

salam

oooi patutlah berbelas ribu... rupanya dari segala pelusok negara org PR datang.. patutla nampak ramai aje..

akira8047 said...

banner yang paling best drp budak2 bukit gantang adalah BENDA YANG HARAM DISISI ISLAM..

IDEA KREATIF

dalam dunia hanya ada dua saja kerajaan haram.
1) Perak
2) Israel laknatullah

pakat mai layan video penamaan calon bukit gantang

Tungaklangit said...

akira

memang ramai penyokong PR dan siap laungkan fitnah beramai2 dan disambut laungan Takbir... apalah nak jadi dgn melayu islam sekarang ni..

kalau nak menang sekalipun tak payahlah fitnah macam tu.. kalau memang ditakdir menang Pas menanglah Pas..

tapi kalau UMNO menang jangan tuduh tipu pulak... BN dah kalah 2 kali PRK tak pernah salahkan pembangkang... mengkaji kelemahan sendiri...

rasanya kalau 2 bukit dimenangi UMNO... gila babi org PR akan melaungkan takbir di atas jln raya... dan terbaring kat jalan raya tu..

Anonymous said...

Dtg dgn sukarela, tk di beri ape2 habuan.. Belanja pkai duit sdri, tkdew org sponsor myk, tmbg bs.. Itu la nmnya perjuangan yg ikhlas.. Ni tk, klu tk hulur, maunya ksg mjls..

Tungaklangit said...

ya lah tu.. kalau dah terberak tak kan nak mengaku kan

org politik ni kan sama aje... lebih2 lagi pembangkang

Hidup ISLAM

Hidup UMNO

Hidup BN

Anonymous said...

Hang toksah nk berdolak dalih tungaklangit.. Hang sdri tahu ape yg berlaku dlm UMNO.. Hang igt org lain tk th ke? Klu tkde habuan, alamak, mintak maafla..

PR Blogger said...

Bro,gambar yang last sekali apa dia kata kat cardboard tu?hihihi..

Anonymous said...

tung a/k langit..kawan baik ko khir toya kata..dia kalah tanding ketua pemuda d sbb kan pembangkang..sejak bila pulak pembangkang bole kasi undi kat pau. Kesian melayu ameno meroyan

Anonymous said...

tungak langit,

kami x tuduh bee-end, tp cam ade keraguan klu bee-end menang nih.

yela bee-end guna spr, sprm, hakim, duit kerajaan(duit rakyat pas+bee-end+pkr+dap etc)

kalau perang sama2 guna keris, dah lama pas menang. tp bee-end guna machine gun, pas guna keris...

mrL

Anonymous said...

tunggak langit,

biasa la org bee-end xde jati diri.
kami pas walau kene tindas, kene ugut dgn krjaan ckit pon kami x takut.

aku dok felda, ade patut diorg ugut kami sekeluarga nak kene buang felda sebab sokong pas. ade ke patut??? hilang akal ke ape??

tp jgn risau kami sekeluarga ckit pon x tkt...

mrL

Tungaklangit said...

pas ke yang buka felda dulu ye?

Anonymous said...

El-Azhar Ex Student (El-Zagazigi)93-98 Assalamualaikum semua khususan ila Tungak Langit...apa yang mike susah hati sangat bila tengok ramai penyokong pakatan rakyat....walaupun mereka tu datang dari seluruh pelosok tanah air tetapi itulah yang dikatakan sokongan padu yang tidak berbelah bagi...Wahai sedara Tungak langit cuba kita renungkan sejenak firman Allah:

إذا جاء نصر الله والفتح ورأيت الناس يدخلون في دين الله أفواجا فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا (النصر 1-3)

Ertinya :

Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan dan kamu (wahai Muhammad)telah melihat manusia berbondong-bondong masuk ke dalam agama Allah.Bertasbihlah kamu memuji Allah dan mohonlah keampunan Sesungguhnya dialah (Allah) tuhan yang maha pengampun.
(surah An Nasr 1-3)

Saudara Tungaklangit...ayat di atas menceritakan tentang kegemilangan kemenangan yang dicapai oleh Rasulullah saw di dalam dakwah baginda..Menurut Fadhilatus As-Syeikh Dr wahbah Az Zuhaili di dalam tafsirnya "Tafsir Al-Munir"bahawa maksud Al-Fath itu pada bahasanya "pembukaan"dan pada tafsirannya ialah kemenangan dan kejayaan yang gemilang di dalam karier nabi sebagai Rasul yang tugasnya berdakwah membawa manusia dari era jahiliyah kepada iman.

Selama 23 tahun Nabi saw berdakwah dengan diuji dan ditentang..hidup dalam serba sederhana tiada kemewahan..hidupnya nabi saw dikalangan orang fakir miskin..yang lemah..yang ditindas..Nabi membawa kebenaran..kebajikan..membawa Islam agama yang membela manusia..membimbing manusia ke arah kebaikan dan kebenaran..membezakan yang mana benar dan yang mana salah yang mana zalim dan yang mana adil..tidak mengira bangsa warna kulit...sesama Islam mahupun bukan Islam, Nabi saw adalah manusia yang disanjungi kerana dasar perjuangannya yang diterima oleh fitrah semua manusia maka Nabi saw adalah penyelamat dan pembela bagi orang-orang yang Mustad'afin(tertindas)oleh kerana perjuangan Nabi saw yang benar-benar mengikut perintah dan suruhan Allah taala sebagaimana yang diwahyukan kepada baginda saw
Maka di atas kesabaran dan pengorbanan Nabi saw bersama sahabatnya...yang berjuang dengan tisan airmata dan darah syuhadak..menghadapi..ancaman..serangan..penganiayaan..penangkapan siksaan..pencabulan hak asasi manusia..pembunuhan..semua dihadapi dengan penuh sabar..syukur dan redha kepada takdir Allah..selama 23 tahun Nabi saw diuji Allah ..adakalanya diberikan kemenangan dan adakalanya diberikan kekalahan sebagimana di dalam peperangan uhud..namun semuanya tidak dapat mematahkan semangat Nabi saw..perjuangan diteruskan hingga Allah memberikan kejayaan dan dakwah Nabi saw mendapat sambutan yang cukup luarbiasa...!!!
Menurut Imam Ibnu Kathir di dalam tafsirnya...perkata "AFWAJA "di dalam ayat di atas ialah sokongan dan sambutan manusia kepada perjuanagn Nabi sehingga menyebabkan ramai dikalangan bangsa Arab dan bukan Arab masuk ke dalam agama Islam...yang masih kafir..menghormati dan menyokong kerajaan Islam baru Nabi saw di Mekah.

Wahai saudara Tungaklangit..
Saudara mengatakan bahawa berbelas ribu penyokong PR dari segala pelusuk negara datang patutlah nampak ramai....saudara bukan NAMPAK ramai memang ramai...la..inilah yang dikurniakan Allah kepada Nabi saw pada masa pembukaan KOta Mekah sebagaimana di dalam ayat di atas yang menyaksikan kebanjiran penyokong-penyokong agama Allah dan kebanjiran umat manusia dari seluruh pelusuk tanahair Arab sebagai mana kata Dr Wahbah Az Zuhaili ramai kabilah Arab yang berbilang kaum puak hawazin Aus Khazraj..dari Yaman..Taif..dan seluruh tanah Arab menyokong perjuangan Nabi..dan datang beramai-ramai ke Kota Mekah bagi menyaksikan saat gemilang itu...

Wahai saudara Tungaklangit...
Di akhir ayat di dalam surah An Nasr ini..Allah mengingatkan manusia agar memperbanyakkan zikir dan tasbih sebagai tanda ingat dan syukur di atas nikmat Allah(kemenangan dan sokongan) yang diterima..Menurut pengarang kitab Hadis "Fathul Bari"yang cukup tersohor dikalangan ulamak hadis iaitu As-Syeikh Imam Ibnu Hajar Al Asqalani bahawa maksud zikir itu termasuklah kalimah"Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar"dan inilah yang dilaungkan oleh penyokong -penyokong Parti Islam Semalaysia "Allahuakbar" yang amat digeruni oleh parti lawan UMNO..yang terlalu fobia dengan laungan Takbir ini..sedqangkan ianya adalah perintah Allah.taala..

Akhir sekali..buat saudara Tungaklangit..marilah kita membuka minda..berdasarkan Al-quran dan Al hadis...saya tidak boleh memaksa saudara untuk menurut hujah saya cuma saya berdoa agar saudara Tungaklangit mendapat hidayah untuk menyahut perjuangan kami dan berada dipihak kami kerana sesungguhnya sebagaimana firman Allah:Engkau wahai Muhammad tidak dapat memberikan hidayah kepada sesiapa yang engkau kasihi tetapi hanya Allah sahajalah yang berkuasa memberikan hidayah kepada sesiapa yang dia kehendaki"Sesungguhnya saya kasihkan saudara Tungaklangit..yang cukup rajin memberikan komen dan pendapat di blog ini dan saya selalu baca komen saudara...tetapi saya amat berharap saudara akan temui kebenarannya di sini... kami sedia melayan saudara hingga saudara menyahut seruan kami berhijrahlah...!!!(Al-Zagazigi)

Anonymous said...

ceh,
memeg dah tnggungjawab krjaan la nak buka pe pun tungaklangit.....

mrL

Anonymous said...

BN bukak Felda dgn duit depa sdri ka?

Tungaklangit said...

nilah suatu bangsa yang tak mengenang budi...

kalau sayangkan pas tak payahlah burukkan umno

umno buka felda utk kebaikan bangsa melayu yg bagama islam supaya mereka senang,, termasuk anak cucu mereka

tak tpikir utk meminta balasan tapi saya ingatkan jangalah kutukan jasa org thadap kita

Anonymous said...

tungaklangit,

ni yg susah, org x fhm ammno dulu dan ammno skrg.

ammno dulu2 memg bgs, tp ammno skrg dh x bgs. byk bg masalah pd rakyat.

xkan kita nk sokong org yg bg masalah n menyusahkan kita??? walaupun dia prnah berjasa dulu???

mrL

Anonymous said...

ko tk jwb pun soklan, adakah itu duit AMNO sdri or duit rkyt??

Tungaklangit said...

maknanya bukan UMNO yg salah pelakunya yg salah.. insyallah kita ubah utk kebaikan dalam UMNO..

bersama kita bjuang dalam UMNO

kame said...

bila nahkoda kapal dah buat kapal tu tenggelam, watpe lagi dok kat situ. Kalau dah ahli UMNO buat UMNO jd busuk, tukar le parti lain. Cina dan India dh lama berubah, melayu mcm tunggak langit je yg lembap nak mampus dlm UMNO

Anonymous said...

ooo yer ke umno yg bukak felda? bukan kerajaan ke? ni lagi satu kenyataan bodoh pencacai2 umno ni. yg aku tau kerajaan la yg bukak felda ni. dan kerajaan gunakan duit rakyat untuk membantu rakyat. ko igt duit bapak ko ke yg kasi kerajaan tu buat felda?

woi babi... bila yg korang pencacai2 umno ni nak berdebat dgn bloggers network? mak bapak ko x sekolahkan ko ke? menyalak sana sini. ajak bersemuka takut. ko ni mmg kimak laaa... bodohhh...!!!! wakakakakaka....

Anonymous said...

sabo warga2 PR,

kene sabo ckit nak menangani org ammno nih!

berkat kesabaran kita selama nih dh ramai org bee-end masuk PR...

istiqomah dalam perjuangan...

takbir!!!

mrL

Anonymous said...

org umno ni kan bodoh tahap tenuk....lg2 tungkehbabi@tungaklangit ni...diorg bkan tau apa....mmg lah org PR dtg pasal dpt duit n ada sponsor.....umno mana ada duit nak bg kat penyokong dia.....PR rakyat kan kaya byk duit.....x heran lah...kalau stakat bg kat penyokong sorng 1000....kali ngan 40,000 org baru brp kan....apalah sgt....bkan mcm umno duit x der....diorg dtg 2000 org pun dah kira ok....yer lah dtg free....ikhlas lah katakan....

*WOI TUNGAKLANGIT ANJING UMNO.....KO X NAK JMPA AKU KER LAKNAT.....KO X DER TELOR KER....AKU NAK SGT JMPA KO NI....NAK GAK TGK RUPA KO MCM MANA.....///

Anonymous said...

slm tungaklangit..

xkira la penyokong tu dtg dr mana...dr seluruh mesia pon xpe..jnj dorg mnyokong parti yg dorg pilih..n wif their own budget..

penyokong2 umno pn bkn xleh je nk p bg sokongan kat umno..tp nape eh dorg xdtg ramai2...??? ongkos kurengg kot..:), nk blanja duit sniri sayang takut abes/mbazir..(ooo..kot2 org umno tgg bl dh dekat2 nk PRK br dtg bg sokongan..awal2 dtg bt ape kan..)

nk halau kuar felda sbb sokong PAS? apola...kat situ dh nampak berat sblh...

""tungaklangit ckp;
umno buka felda utk kebaikan bangsa melayu yg bagama islam supaya mereka senang,, termasuk anak cucu mereka
tak tpikir utk meminta balasan tapi saya ingatkan jangalah kutukan jasa org thadap kita""

...dh tu yg nk p halau kuar felda watpe? ooo...umno yg bukak felda...
ala xpe anon 1:14am...kuar je dr felda kalo dorg ugut sgt..rezeki ade dimana2 dbumi Allah s.w.t. ni..(hehe senang je sy ckpkan..sbb xjd pd sy..sori eh)

kafe kenyalang said...

Tungaklangit said...
nilah suatu bangsa yang tak mengenang budi...

kalau sayangkan pas tak payahlah burukkan umno

umno buka felda utk kebaikan bangsa melayu yg bagama islam supaya mereka senang,, termasuk anak cucu mereka

tak tpikir utk meminta balasan tapi saya ingatkan jangalah kutukan jasa org thadap kita



sapa yg x kenang budi??U.M.N.O yg x kenang budi ALLAH sampai ko snggup tolak hudud..ko pijak islam,ko bunuh ulama',ko melalaikan umat,ko bina pusat perjudian,klab mlm dan mcm2 lagi tempat maksiat..!!!bangsat!!..skarang ni ko putar belit fakta.rezki ALLAH itu luas..APA YG AKU TNGOK,DALAM FELDA TU YG MENJADI BUDAK DADAH,AKHLAK HANCUSS!!BKAN PEMBANGUNAN FIZIKAL YG KT DAMBAKAN..


stakat x kenang budi umno aku rasa xdak masalah..yg nyata,UMNO adalah perosak agama..

mazar said...

Tungaklangit ,,, sepatut nya UMNO yg kena ingat jase rakyat semua yg UMNO buat guna duit rakyat bkn duit UMNO dia telah di beri amanah oleh rakyat untuk melaksanakan pertabiran negara dan membahagi2kan kekayaan kepada rakyat bkn membahgi2kan kepada kroni2 nya,,e2 lh ko suruh sekolah ko lari bila dah tua baru nak belajar,,,belajar pulak dengan UMNO jadi songsang udah nya!!!!!!,,,,adeyyyy

Anonymous said...

4 April 2009-Perodua Malaysia Rawang akan mengadakan Majlis Aqiqah sempena pemberhentian tenaga kerja seramai 1000 orang. Dalam majlis ini nanti akan diadakan majlis gotong royong masak memasak dan juga ceramah agama oleh ustaz Dzul yang akan menceritakan pasal kegawatan ekonom. Seramai 3000 jemputan akan menghadiri majlis ini. Kepada para pekerja yg berhenti nanti boleh terus ke Bkt Gantang,Bkt Selambau dan Batang Ai untk kempen untuk kemenangan PR. Inilah bukti kegawatan Ekonomi yg dinafikan oleh BN. Kepada staff yang bermaustautin di selangor jangan lupa untuk mengambil imbuhan dari kerajaan negeri kerana kena buang kerja.Tengok berapa prihatinnya kerajaan PR dahlah le air percuma bagi duit lagi pd sape yg kena buang kerja.