"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

Photo Penamaan Calon 7hrs - 8hrs - malaysiakini

Reactions: 
7:08am - Pagar kawat berduri dan jugak papan tanda sempadan disusun sebagai langkah berjaga-jaga supaya para penyokong ke 2-2 parti tidak berGOMO ditengah-tengah padang.

7:12am - Terak "Woter Kenen" mula memasuki kawasan perhimpunan. tak tau air apa yang depa isi sebab hari ni tiada ujian semburan dibuat keatas orang ramai.

7:13am - Terak perisai PDRM menyusul dibelakang Terak "Woter Kenen".

7:34am - Anggota Ef Ar Yu mula berkawal disekeliling padang yang memisahkan penyokong Pakatan Rakyat dan penyokong AMNO/Bi End.

7:44am - Unit Bulan Sabit Merah pun standby jugak kot-kot ada yang pengsan.

18 comments:

Tungaklangit said...

salam

alhamdullillah dgn adanya anggota polis kita bertugas, keamanan tetap terjamin dan setiap rakyat dapat menikmati suasana harmoni antara penyokong BN dan PR..

bravo anggota polis

Anonymous said...

diorg pun sibuk leraikan pergaduhan sesama penyokong BN...

Tungaklangit said...

salam

melaung mana di sah juak pas kelas Pasti yang bengap tahap terlampau yg nak provoke org ni..

memang dasar bengap/bahalol kau nilah

zali said...

Calon PAS, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin diiringi oleh
presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang,
timbalan mursyidul am, Datuk Dr Haron Din,
pesuruh jaya PAS Perak, Ahmad Awang,
Ahli Parlimen Kuala Terengganu Mohd Abdul Wahid Endut,
Mujahid Yusuf,
S Sivakumar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain termasuk
Lim Kit Siang,
Lim Guan Eng,
Teresa Kok,
Ronnie Liu serta pemimpin DAP Perak,
Nga Kor Meng dan
Ngeh Kor Ham.

cilok dari siasah.
cuba kira berapa ramai muslim dan
berapa ramai non muslim.

siapa yang mahu berkuasa
sebenarnya?

siapa yang jadi kuda?

Tungaklangit said...

bengap pas jadi kuda dan menipu org melayu perak

yesssss

noel said...

Hoi zali.. takkan nak tules nama semua 30 ribu org tu?.. Pakcik Mail, pakcik karim, makcik semah, cik rokiah..adik khusairi, uncle maniam..dan lagie..dan lagie..

nantie dlm siasah tu penuh dengan nama penyokong la..

Labu betul hang nie zali..
Singkat akal fikiran..

gavan said...

PASAI ORANG MELAYU SUKA BENDA RASUAH..KALO MELAYU SEMUA PAKAT SOKONG PR..AGAK2 HANG BERAPA RAMAI CINA YANG ADA..LU PK LA SENDIRI..

noel said...

Tungaklangit.. hang kata pas jadi kuda..

Hampa tu jadi LEMBU BN.. lagi daif..
Otak bebal (Korang.. bukan lembu tu..)

al-Balingi said...

Ma kasih bro perisik..mmg best gambaq..tp aku tak derma lg la..nnti aku derma la..bz skit la bro..Innallahha ma'ana..

Tungaklangit said...

salam

kuda padi DAP.. eloklah dulu cakap UMNO kafir sebab kerjasama dgn MCA sekarang PAS kerjasama dgn DAP apa hukumnya.. bangang bengaplah juak pas ni

Anonymous said...

Tetiba sebiji botol air mineral jatuh atas kepala Tungak Langit.. Tungak Langit tengok langit... darimana dtg botol ni.. rupanya Zali yang baling.. Tungak Langit pun maki Zali.. kata Zali kuda.. Zali pulak kata Tungak Langit lembu.. bergaduh la dua ekoq peliharaan UMNO ni.. terpaksa la FRU tlg leraikan..

Anonymous said...

tulaaa...dulu nak ludah kelangit tak ingat hukumnya....pas sekarang bukan macam pas dulu...lebih tamak kuasa pemerintahan...iyelaa...berkawan dengan syaitan dibolehkan....apalagi la yang nak ditegakkan....lebih baik aku undi pemerintahn yang berteraskan satu kiblat dan bukannya kapir dap

Tungaklangit said...

Hidup Islam

Hidup Melayu

Hidup UMNO

Yang Hak mengatasi Batil..
Mari kita tunggu ketentuan Allah

Anonymous said...

tunggaklangit,

ceh, marah PR dgn DAP lak.
yg ammno dgn maca n mici tu ape citer???

kami blh ckp ammno keldai maca n mici....

mrL

Anonymous said...

bro..tu bukan bulan sabit merah la. ni staf hospital taiping.Aku kerja kat hospital. tapi bukan kat taiping. 100% staf hospital tempat aku kerja sokong kerajaan tapi bukan sokong UMNO (harap org UMNO faham, UMNO bukan kerajaan. Yg bayar gaji kami bukan UMNO). Ada doktor dan kakitangan profesional lain siap berkempen kat pesakit. Bukan secara direct.Contoh, kalau bagi ubat: makcik makan ubat warna hijau ni, jgn makan ubat biru. pastu masukla sikit2. makcik tu pun angguk2 la tanda faham. tq

kafe kenyalang said...

cuba renungkan sifir yg ni..

UMNO YG TOLAK ISLAM+MCA YG BKAN ISLAM=KAFIR


PAS YG PERJUANGKAN ISLAM DAN MENERANGKAN ISLAM PADA YG BUKAN ISLAM+DAP YG BUKAN ISLAM=DAKWAH


AMACAM??ADA BEZA TAK??

Tungaklangit said...

saya akan ke bkt selambau nanti kita bertemu lagi


salam

Anonymous said...

kahkahkahkah... tungaklangit ko sorang je pegi tak penuh gak kat situ..
kakakaka.. ape la lembu punye penyu..
kakakakaka...
ramai bangat orang nye yer mase tu..
dah terang lagikan bersuluh
orang um-NO dah dibenci masyarakat..