"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

20000 PR - 7000 BN & Kapal Selam Di Udara

Reactions: 
Penyokong BN masuk ke padang. Jumlah yang hadir kira-kira 7000 orang. Cuaca cerah menyebabkan kawasan penyokong BN agak kurang selesa kerana terdedah terus kepada pancaran matahari. Sebaliknya sebahagian besar daripada 20000 penyokong PR masih terlindung daripada pancaran terus cahaya matahari kerana berada berdekatan dengan kawasan berbukit di sebelah Taman Tasik. Selain daripada memenuhi semua ruang padang, penyokong PR juga turut memenuhi bukit redup berdekatan.

Kejutan terkini ... belon berbentuk kapal selam baru saja dinaikkan di kawasan penyokong PR. Orang ramai kelihatan tersenyum dengan belon simbolik 'Scorpene' Najib-Razak Baginda-Altantunya.

18 comments:

noel said...

TP.. kalau sempat buat quick snap kat KAPAL SELAM UDARA tu and upload bagus jugak..

Kami kat bukit selambau pun nak tengok jugak..

Anonymous said...

bukan bukit selambau jer... ni aku kat AUKLAND new zealand ni pun nak tengok juge...

Anonymous said...

mana lagi yang ikut berita ni..bagi tau...biar puak umno tak kuasa blogers..aku dari southampton uk

Anonymous said...

saya dr TUAS, Singapore.

JoePerantau said...

dari New York City :-)

daLyaanoon said...

PR kalo ada gambar baru syok yob!

Anonymous said...

anon dari southampton tu.. kalau jumpa orang yang cakap nih... tulung cepuk sekali.. ngaji tinggi tapi bodo...
"the Egypt-based Malay students organisation PMRAM as it was dominated by the opposition.
PMRAM must be banned and the scholarships of students who join PMRAM must be revoked"
-Wan Md Hazlin-

maun said...

Kena siksa dengan cahaya matahari pun dah satu kekalahan tu....

Anonymous said...

ko la bodo anon 11.35am

ngaji mesir tp dok sokong natang umno ni..ape ingt rezki tu dtg dr umno ke?khak tuihh..

jd tggungjawab pemerintah la kene bg scholar kt bdk2 nk further stadi..xkire la student tu opposition skalipun..org PR pn byr cukai,byr tol jgk..bodo gilo ko wan Md Hazlin

pengliporlari said...

koir yang memenuhi bukit lagu tema altantuya hang tak rakam ka

Anonymous said...

perisik rakyat ni buat anggaran tak betoi laaa...bukan 20 ribu....aku tgk lebih dari tu....kat area mahkamah,area nasi kandaq ar rahman, kat tmn permain pun ramai org....org tak boleh masuk ke padang tu..sebab fru bagi ruang sempit sgt...berasak asak org....puak2 umno pun tak sampai 7 ribu laaa...mungkin kira sekali polis kot...kah..kah..kah

Tungakbulu said...

UMNO sesat, wat pe nak sokong..

sokong la ISLAM HADHARI tuh..

Al-Quran sunnah abeh tutup rapat..

ni la UMNO..

memeperjuangkan agama hadhari..

haktuihhh

Anonymous said...

nak sokong islam sokong lah umno...klu PR bukan islam...

Anonymous said...

Aku kat nigeria afrika

pengliporlari said...

mula sampai aku ingat depa angkat boom perang dunia ke2..hehehehe

Tungaklangit said...

salam

aku dari Rusila baru habis belajar kelas PASTI dan ikut ceramah Pas.. puuiih penuh dgn kemunafikan... patutlah aku tak masuk pas bengap nii

kau org ni memang bengap.. kerajaan UMNO bagi biasiswa kat kau org memang tggjwb mrk tak pernah halang kau nak masuk parti mana..

tapi dasar manusia tak kenang budi.. juak pas lah katakan..

tapi kes YB Ibrahim Ali pandai pulak nak ungkit pasal tak kenang budi.. lidaj berbelit betul juak pas ni.. bengap

kepada wan moh hazlin.. alhamdullillah kau bfikiran dgn jalan yg benar.. org berbudi kita berbahasa.. macam kita kenang jasa ibubapa kita maka kita balas jasa mereka..

juak pas ni.. kau buat baik macam mana sekalipun.. memang tak kenang budi dan jasa.. siap balas dengan taik.. kutuk dan fitnah tangan yg bagi bantyuan..

kalau tak bantu.. jadi epenoreh getah lah kau kat kampung tu..

nilah dasar org melayu lupa diri.. benagap tahap terlampau

Anonymous said...

ha..bagi salam dah baguih

tup2 belakang penuh dgn cercaan

ko tak setuju pas buat perangai gitu, abih yg ko buat gitu sekali apsal?

IBARAT ko tahu minum arak tu haram, tp sambil ko marah org yg minum arak tu ko seniri tgh minum arak

???

Tungaklangit said...

salam

kan memberi salam tu baik dan diwajibkan..

maki hamun aku tak seteruk maki hamun mereka

ada tapisannya