"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 29, 2009

Photo Penamaan Calon 8hrs - 9hrs - malaysiakini

Reactions: 
8:02am - Para Penyokong Pakatan Rakyat mula memasuki padang. sebelum tu dari jauh dah kedengaran sorakan dan Takbir memenuhi ruang angkasa sebelum depa ni muncul.

8:12am - Hampir separuh padang mula dipenuhi oleh para penyokong Pakatan Rakyat yang mula berasak-asak masuk dari lokasi perhimpunan di Taman Tasik Taiping ke Dataran Perbandaran.

8:27am - Padang penuh dengan penyokong Pakatan Rakyat. orang ramai mula memenuhi bahagian pinggir bukit di sebelah Dataran Perbandaran. dekat belakang sana orang ramai masih berasak-asak masuk. suasana makin hangat.

8:27am - Cuba korang teropong elok-elok sorang mamat kental dalam gambar ni. geng PEWARIS. menyusup masuk ke kawasan penyokong Pakatan Rakyat berkumpul sambil mengedar risalah Sedutan Teks Titah Raja Muda Perak... aku tak paham... apa ndaknya tu..?

8:33am - Bahagian pinggir bukit pun dah penuh. pesta penamaan calon sudah bermula. suasana makin hangat. banner-banner mula dinaikkan. bendera-bendera parti mula berkibar tapi disebelah AMNO/Bi End masih tak kelihatan para penyokong depa. mungkin tengah tunggu stok penyokong yang diimport dari luar.

Mat Saman Kati dengan Ummi Anni yang standby dekat sebelah AMNO/Bi End pun dah gerak ke sebelah sini. depa habaq bosan gile dok sana. nak report apa pun tak tau pasai tak dak perkembangan...

10 comments:

Tungaklangit said...

salam

ramainya org pas ni kan.. rasanya habis semua pengundi di bkt gantang keluar sokong pas ni...

kagum aku tengok semangat kebengapan mereka ni

Anonymous said...

hoii tungau... ko tu la bengap... gambaq punya clear pun dah tak reti nak terjemah... takkan nak suruh penyokomg PR jadi cam ko kut... dok depan PC.. garu teloq.. komen org.... piiiirah

Anonymous said...

Assalamualaikum
woiii kawan kawan.....
tungak dah cuak ... gabra soneee..
jeles la tu... tu yg dok membengapkan org... kah kah. kah...

Anonymous said...

ada ka patut suruh bebudak PLKN dtg ke tepen..dibaginya duit rm200..nak bg ramai belah depa..ceh... tak abih2 dgn mainan duit...

Anonymous said...

woi tungak..lu pehal? lu kata lu nk soh geng2 PR sedar ttg kebaikan BN..tpyg lu dari dulu x abis2 dok busuk ati pehal? lu nk ajak ke arah 'kebaikan' lu kena sabaq la. kalau lu seniri yg maki2 & busuk ati, camne geng2 PR nk rapat ngan BN?mende aa lu..pakai otak la

Anonymous said...

alaaaa yang ramai tu bukan yang mengundi....semua yang datang tu ada habuan,,,,,pas pun bukan lagi berjuang kerana agama...lebih banyak dakyahnya dari dakwahnya....yang pasti aku tak kan mengundi pas lagi kerana teras pemerintah pas adalah kapir dap....banyak tipu dan rosak negeri....hubungan sesama penduduk pun banyak yang rosak...tu baru 11 bulan...aku tak yakin lagi nizar tak kan dimainkan ngeh dan nga....

Tungaklangit said...

salam

bukan maki hamun tapi kesal dgn kebengapan mrk yg sokong DAP yg jelas memusuhi Islam.. faham ke?

aku tak kesah kalau kau nak sokong BN atau tak.. kerana kami membela org Melayu Islam... w/pun kalian tuduh UMNO rasuah.. tapi Pas / Pkr pun sama.

masa aku di Kuala terengganu.. lepas peraih undi UMNO keluar rumah org kampung peraih undi pas datang bawa hamper besar nak counter peraih undi UMNO.. ni apa cerita.. tak rasuah ke?

kau org ni tak tau apa yg pemimpin pas buat.. pakai ikut aje.. nak digadainya negara ni kau org pun sokong..

dah sah org DAP tolak Islam tapi pemimpin Pas dok rapat juga.. sebab apa sebab nak dapat undi supaya boleh dapat kuasa.. itukah cara seorg ulama btindak.. menghalalkan cara..

kau org kalau nak bhujah biarlah tahu permasalahan yg mhadapi org melayu tongak Islam di negara ini..

kau org tak hidup masa zaman dulu.. kau org hanya hidup di zaman kesenangan ni.. mana kau org au ramai tentera dan polis hutan terbunuh angkara kawan Dap yg kau sokong tu..

terpulanglah pada kau org.. aku cuma memaklumkan apa yg sebenarnya... ni aku cakap secara baik sebab aku sayang kat bangsa aku ni.. kau org masih muda tak tau muslihat pemimpin politik khasnya Dap ni..

Anonymous said...

Tungaklangit sayang kat bangsa dia yang memimpin UMENO sebab bepa bagi duit untuk serang PR.
Kan UMENO yu banyak duit. Kalau tak bagi mampuh dia taknak tulih lawan PR.

Anonymous said...

tunggaklangit,

mybe tungaklangit org lama...
ana x salahkan tungaklangit.

tp kami org2 muda xblh terima ammno, trlalu byk ammno susahkn kami.

nk cakap pasal cina n india.
same je PR n bee-end. sama2 ada ahli cina n india.so ape masalahnye tungaklangit???
xkan kita nak halau diorg balik cina n india???

pemikiran melayu ammno masih dikekangi oleh fahaman cina nak perintah malaysia. klu cina bt camtu, jgn risau kite org melayu pas/ammno xkan dok diam. org pas lebih faham syahid dari org ammno.

kami akan bela negara hingga titsan darah yg terakhir. sblm ni pon kami dh byk hntar ahli2 syahid ke luar negara....
cuma ammno yg x tahu... buat pe nak kecoh2...

mrL

Anonymous said...

x tau lah apa yg mak ayah si tungaklangik bg mkn kat dia sampai hati jd gelap gulita..