"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 17, 2011

BERSIH 2.0: "Ibarat Melepas Anjing Tersepit"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...


Anggota Polis dalam gambar ni pun ikut sama terseksa lepas terkena Tembakan Gas Pemedih Mata yang dilepaskan oleh Anggota Unit FRU. Dia kemudiannya dibantu oleh salah seorang peserta Himpunan BERSIH 2.0.

Peserta Himpunan BERSIH 2.0 yang berbangsa Cina telah memberikan air mineral yang dibawanya kepada Anggota Polis tersebut untuk diminum dan membasuh mukanya bagi menghilangkan kesan akibat terkena Gas Pemedih Mata.

Polis kena Gas Pemedih Mata, Peserta BERSIH 2.0 tolong atas dasar simpati tanpa mengira warna kulit dan agama dan juga atas nama Rakyat Malaysia.

Peserta BERSIH 2.0 kena Gas Pemedih Mata, Anggota Polis pakat-pakat tolong pukul, terajang dan belasah dengan cota. Ada yang pecah kepala, ada yang pecah muka, ada yang patah kaki dan ramai yang cedera.


Betul kata pepatah orang lama - "Ibarat Melepas Anjing Tersepit".

13 comments:

Anonymous said...

ake ake ke
Atas nama jawatatan penguatkuasa itu lah amanahnya untuk melaksanaaan semua peraturan/undang2 dipraktikan samada atas nama Diraja atau Tempatan dsb. Polis DRaja tak terlepas berkhidmat untuk negara. Melayan karenah pelanggar undang2/peraturan bukan sesenang bberkata2 sahaja. Semua mengadu dan ingin melihat kesan ketangkasan dan kecekapan untuk membentras apa juga perkara yang boleh menyusahkan/mencedrakan/merugikan dll mana2 individu. Tahap keberkesanan di ukur pada siapa pelaku dan bagaimana keadaan semasa. ..Utamakan keselamatan..he he he
Di penang, kelantan ke..penguat kuasa tempatan boleh disuruh2 ikut suka hati..roboh gerai ke..rampas apa2 ker..dengan alasan tertentu, begitu juga tanggung jawab pemerintah pada polis diraja tuh..jika bershit tu haram..kuatkuasakan ianya haram.!! Dan jika berlaku juga dan menyalahi undang2 adalah tanggung jawab polis jalankan tugasnya..tidak timbul kenapa menyalahkan jika mereka bertindak. Soalan biar polis bertindak saperti apa yang di kehendaki oleh bershit tidak timbul malah semua akan menyemarakkan lagi masalah yang ditimbulkan. Itu lah yang rakyat faham.

Menimbulkan keganasan bershit yang menyebabkan tindakan polis yang setara itu, lalu di gembar gembur sebagai betapa baiknya bershit adalah bukan adil jika di lihat peranan dan keberkesan polis menjaga ketentaraman dan penghapus penjenayah.

Tidak hairan kalau selangor dulu pun nak tubuh polis sendiri. Mungkin selangor ingin kan polisnya lawan polis diraja lak!!

Sebenarnya semua orang tau benda yang aku kata nih..sajer jer kome buat bodoh dan tegakkan benang basah semata. Tak der langsung isi perjuangan yang nak diperjuangkan dalam bab keselamatan dalam negeri/a kita ni.

K ah.

Melayu Kena Sokmo said...

Dah semacam itu pun korupsi dan kekejaman yang dilakukan terhadap bangsa sendiri, tapi masih ada lagi anak haram Melayu Kafir seperti anon 5:41 tu. Sah lah puki mak dia ni ialah puki pelacur sebelum keluarkan dia ni ke dunia, itu sebablah susah sangat nak dapat hidayah dan petunjuk. Ramai sangat yang mak engkau sedekah (kangkang) untuk mendapatkan zuriat sebanggang engkau aduhai anak haram!

Anonymous said...

Hehehe Anon 5:41 yg buta hati dan bodoh x ble diikut..
Isunya bkn tanggung jawab la ngok..
Isunya bagaimana lahanat2 neh mengendalikan kuasa yg ada pd mereka..
Amanah kepala taik ko!!!!
Inilah kerenah penguasa yg sangka undang2 bersama mereka..
Isunya bagaimana k'jaan mengendalikan suara rakyat..
X bagi permit,buat sekatan polis,guna kekerasan tuh semua karenah Undang2 utk menyulitkan suara rakyat utk disampaikan..
Diorang ble bg permit klu diorang mahu,bersih tu Program,bukan pertubuhan..
Klu dh smpai ada 62 pertubuhan yg berdaftar nk buat Program Bersih tuh,nk daftar ROS kepala taik apanye lg..
Tp sbb ko bodoh dan cinta pulak utk dibodohkan tahap sejuta tingkat,maka ko pun pecaya la laporan tukang karut dlm Tvdan paper tu!!!!
Whakakaka!!!
Bangang x ble blah,1 Ma'sia tau ko bodoh!!!!
Whakakakaka!!!!
Sapa yg ganas Bhaiii!!!
Ada polis yg pecah kepala,muka berjahit,kena tendang dgn peserta ker???
Ada ker bahaiii??????
Abes perarakan Maulid,Hari kebagsaan yg ramai,tuh tahu plak polis jg lalulintas..
Tgk la kt negeri lain,polis siap jaga peserta lg..
Malangsia ne jer pemikiran mcm negara dunia ke tiga..
Bila x nk bg tuduh mcm2 la..
Tu la rupanya bila dpt ketua negara kaki penipu!!!!!

aku sayang rosmah said...

lahabau 541

kau boleh lah tulis karangan merapu kau tu kat sini

dah 50 tahun pegang kuasa ye tak

walau KERA JAAN KAU CACAK TIANG LAMPU SEBATANG PUN KAT TEPI JALAN RAYA .. ITU DAH AMANAH TAKYAT

TAK SEMESTINYER DIA BOLEH SURUH ANGGOTA KESELAMATAN BALUN ATAU SEPAK TERAJANG KAT SESIAPA PUN

KALAU KAT PENJENAYAH TEGAR KAU BUAT GITU AKU PUN RESPEK

INI SATU BANGSA DAN SATU UGAMA KAU SEPAKTERAJANG SEBAB MENURUT HAWA NAFSU SANG PENGUASA

Anonymous said...

Yang menakjubkan tu si KPN tu sendiri boleh nak menipu dunia. boleh dia tipu kat dunia yang datang tu cuma 6000 orang?

Lepas tu, boleh KENCING dunia dgn berkata anggota dia telah ikut SOP. Tangkap orang...Bantai orang....Terajang orang....pukul orang....tembak dgn pemedih mata kat orang...ITU KEPALA MANGKOK SOP DIA????

Jadi hampa rasa hairan tak? Hampa rasa si KPN ni ada integriti tak? Hampa rasa dia ni layak lagi ka duduk di situ?

Bagi aku, si KPN dan TKPN telah menyalahgunakan kuasanya dan menipu dunia untuk perkara kebenaran. HIDUP2 DIA TIPU DUNIA.

Jadi, tak hairanlah kalau beberapa kes kematian, kekasaran dan bahan bukti mahkamah sebelum ini telah DIKENCING oleh KPN dpd pengetahuan umum dan dpd berkata yang benar.

BAYANGkannnnn APAKAH JeNIS KPN & TKPN yang macam ni..!!!!
MEMBOHONGI RAKYAT TENTANG PERKARA BENAR...
MELINDUNGI PENIPUAN DARI PENYATAAN YANG BENAR

Utk KPN & TKPN kau oarang ingat lah....

"Kau orang MENIPU....MELINDUNGI JENAYAH....kau orang BOLEH TERLEPAS DI DUNIA...tapi....KAU ORANG tak TERLEPAS DI AKHIRAT"

Anonymous said...

Kita harap kalau Pakatan rakyat memerintah pekara2 seperti ini tak kan terjadi lagi.Cukuplah ia menjadi lipan sejarah.Kita bina MALAYSIA BARU yang lebih telus, adil dan aman.Kalau ada demontrasi kita minta polis mengawal laluan untuk pendemo sahaja tanpa sebarang provokasi.Kita bangunkan pasukan polis yang tidak menyalahgunakan kuasa.HANCURKAN PEMERINTAHAN YANG KUROP NI DULU.KALAU INGINKAN MALAYSIA YANG LEBIH ADIL, AMAN DAN TELUS.

Anonymous said...

1.azizan kedah tarik balik larangan pusat hiburan pada bulan puasa!!
2.puak dap kedah ada dua tiga kerusi jee!!
3.SAHlah!!puak pas kedah dok jadi barua dap jee!!
4.pakat-pakat tunggulah noo pru 13 nanti!!

Anonymous said...

1.puak-puak barua dap masih tak puas hati dengan angka yang turun demo bersih 2!!KPN kata 6,000!!depa kata 50,000!!
2.tau baca ka oii!!tenguk laporan media antarabangs jeea!!media kompas indon kata 8,000 jee!!
3.maknanya lebihkurang 10,000 jee!!berapa kerat jee!!turun tenguk puak the red semalam pun 80,000!!
4.sokongan pada puak pr dah turunla!!semenjak pilihanraya kecil!!semua data menunjukkan majoriti puak melayu dah tak hingin pada puak-puak barua dap nii!!dari gallas hinggalah pilihanraya sarawak!!cuma puak cina je dok berangan nak rampas malayasia dengan pertolongan puak takdak akai pas nii!!
5.ish!ish!ish!nak ganti puak umno yang rasuah kununnn!!kemudian ganti dan beri kuasa pada puak PEMBERI rasuah!!puak dap!puak cina komunis!!akai ada ka oiii!!
6.dap kedah ada berapa kerusi jee!!penakut nak mampuss puak-puak pas kedah!!

Anonymous said...

Anon 9:51 & AM 11:51 AM..
Klu Hang bc laporan media saluran lubang taik memang la dia akan kata sikit Anon oiii..
Dia x bg stadium sbb takut klu stadium penuh org akan tahu angka sebenar ramai nk mampos..
Bodohnya kau Anon!!!!!
Whakakaka!!!!
Klu orgnya sedikit,xder la tangkapannya mencatat tangkapan paling tinggi setakat neh????
Itu la sekolah dulu memonteng subjek Maths,tu pasal bangang smpai skrg..
Nk tau berapa lps neh ko turun sendiri la tgk,kira sendiri!!!!
Adoiyai..
Drpd ko hang sebok hal hiburan kt Kedah bln pose neh,lbh baik hang semak kt negeri2 BN jugak,KL ibukota maksiat tuh..Toksah gebang mcm negeri2 BN suci dan Haram dari Maksiat bln pose neh!!!!
Mase ne la Agama depa guna utk bodohkan hangpa,walhal kt tempat depa,selamba dan dgn Aman jer tempat2 hiburan beroperasi...
Sokong la Dajjal Lg!!!!
Idup2 kena tipu..
Dia yg buat undang2 Hiburan,lps tuh tuduh org x ikut Islam!!!!
Fitnah Dajjal la tu woiii!!!!
Lg 1 psl undi meningkat kt PRK..
Undi meningkat sbb daftar baru dh masuk senarai pengundi sejak 2009 hingga 2010 la woiii!!!
Awat bengong hang neh!!!
Dh tentu Media saluran lubang Taik x dedahkan yg undi utk pembangkang jugak dh meningkat kt kawasan BN woiii!!!
Dh PRK tuh kt kawasan BN,dgn pertambahan daftar pengundi meningkat,tentulah majoriti depa meningkat,tp jgn lupa yg undi utk pembangkang Kt kawasan BN pn dh meningkat!!!!
Whakakkakaka!!!!
Keluaq ayaq Mata aku gelakkan ko!!!!
Xsah la bc retorik2 yg bg hang syok sendiri tuh..
Kita tggu PRU 13 nanti arrr!!!

saiLendra bLoodLine said...

mana hg tau dia bagi air mineral utk polis tue basuh mata sbb kena gas pemedih mata?

""Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Al-Qur'an,al-Hujurat (49):6).

Anonymous said...

Hmmm org dah tak kasik...nak buat jugak...pastu jadi apa apa nak marah lak....sendiri buat sendir tanggung la....mengelak lebih baik dari mengubati kaki patah, pipi berlubang, kepala berlubang dan tengkuk pakai sarung.....

PEJUANG RAKYAT said...

Mati pun boleh dipermainkan dan dijadikan alasan untuk merebut kuasa.Apatah lagi fitnah yang memang menjadi rutin harian.Jadi sama-samalah kita kembali kepada yang ESA,berdoa dan meminta keampunan dan seterusnya memohon agar ditunjukkan jalan yang benar.Jangan jadi seperti sesetengah manusia yang pada zahirnya manpak alim dengan berkopiah dan berjubah tetapi terpekik terlolong menyokong kafir yang memang jelas mahu menghancurkan Islam

Anonymous said...

kita manusia ada tiga pilihan, samada ko duduk tercongok sampai berakar jubo ko kat tanah sambil mengharap keajaiban, kedua ko bangun berusaha dan memohon pertolongan dari Allah