"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 19, 2011

BERSIH 2.0: Keganasan Polis - Rakyat Akan Nilai Siapa "Putar-Belit"

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Rakyat Akan Lihat Rakaman Video Putar Belit Pembangkang - Muhyiddin

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa pihak polis untuk bertindak pantas menyiarkan rakaman video yang bakal menjadi bukti menolak dakwaan pihak pembangkang tentang keganasan polis.

Bercakap kepada pemberita selepas tinjauan di Pasar Raja Bot, beliau berkata pihak polis sudah bersedia dengan bukti rakaman video yang akan menunjukkan kepada rakyat pihak mana bercakap benar.

Sebelum itu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein menegaskan pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) telah mempunyai fakta, bukti kukuh beserta rakaman video bagi menolak isu keganasan yang disensasikan oleh pihak pembangkang.

"Mereka hanya ambil gambar seolah-olah ketika polis bertindak tetapi tidak mengambil gambar sebelum perkara ini berlaku yang sudah ada provokasi, baling batu, menjerit-jerit mahu tunjuk begitu hebat mereka dengan pihak berkuasa polis,".

"Mereka manusia, polis pun manusia juga. Yang penting mereka (polis) telah mengamalkan satu disiplin yang cukup baik dimana mereka bertahan sedangkan mereka boleh bertiundak lebih," ujar beliau.
Kenyataan Bangang macam ni kita tak payah nak jawan dengan hujah. Sebelum KERAjaan melalui Proksinya keluarkan Video, kita bagi dia tengok Video yang kita rakam dulu... Tak payah buang masa nak edit-edit... Tak payah susah-susah nak cari... Dalam YouTube berlambak-lambak kita dah upload.

http://youtu.be/vCetbFLceFI

http://youtu.be/4Fkwu8-DWxI

http://youtu.be/C8RPStdwyko

http://youtu.be/uqegLG8wfxc

http://youtu.be/8YK4pucRY4s

Pihak KERAjaan boleh panggil dan upah "Pakar dari Negara Luar" untuk sahkan rakaman dekat atas ni betul atau palsu. Kalau rasa-rasa rakaman dekat atas ni tak cukup, gua boleh masukkan lagi yang lain-lain.

Gua harap pihak KERAjaan dapat siarkan rakaman peserta-peserta Himpunan BERSIH 2.0 buat "provokasi, baling batu, menjerit-jerit mahu tunjuk begitu hebat mereka dengan pihak berkuasa polis".

Sekarang siapa nak putar-belit siapa...???

19 comments:

Anonymous said...

Aku tak kira... yang pasti polis dah menyebabkan kematian seorang peserta himpunan aman. Polis pembunuh.

Anonymous said...

hahaha...bertindak pantas konon...dah seminggu bersihla...hahaha...lembap...

Anonymous said...

Muka sembab cakap macam ikan nyok nyok, aku tak nampak macam mana dia nak jadi PM. Kalu dia jadi PM nanti abis suku sakat kaum kerabat jadi orang dalam Federal dan koporat..

Abis Malaysia ni dah lah dulu kini selamanya.. Aku rasa nak mintak asylum..

Anonymous said...

weh2..muhyidin kata polis dah ada bukti video kukuh??

ni apahal pulak nih:

Polis minta orang ramai serah rakaman video Bersih

http://www.freemalaysiatoday.com/2011/07/18/polis-minta-orang-ramai-serah-rakaman-video-bersih/

Anonymous said...

kah,,kah,,kah,,

Memang dah nyata....
Memang dah terang....
Memang dah jelas.....
Memang dah clear....

Anjing ni memang anjing UMno....
Anjing DIRAJA patut ditukar ke anbjing UMNO....

Bila Mat Sembab suruh anjing2 ni siarkan video Bersih....anjing2 ni akan terus nak siarkan......

So, SIAPA ANJING SEBENARNYA....??
Patutkah di panggil Anjing DIRAJA.....ATAU....ANJING UMNO saja..???

Anonymous said...

DENGAN INI KITA TAK PERLU LAGI BANTUAN POLIS, BIARPUN KELUARGA KITA DITIMPA BALA, KEMALANGAN, RUMAH KENA ROMPAK SEKALIPUN KITA JGN LAPORKAN KEPADA POLIS , KITA ADA AMBIGA DAN ANUAR YG BOLEH MEMBANTU, MEREKA AKAN SELESAIKAN SEMUANYA SETIAP APA KEJADIAN DARI DARI SEKECIL KECIL PERKARA HINGGA KE SEBESAR BESAR KEJADIAN,

Anonymous said...

video paling utama video 2007. nampak sangat despret.

Satu perkara kena ingat, tidak semua polis suka kjaan. ada jg polis yg sokong peliwat.
kalau betul pun ada kekasaran yg dimulakn polis, itu polis yg sokong peliwat dan pmbela murtad yg sgja nak sabotaj dan kasi jatuh nama polis. Berapa yg korang bayar utk polis tu?

BloggerRakyat said...

kah..kah..kah..@Anonymous 13:25PM, tggjwb polis menjaga keamanan dan kedaulatan undang-undang, bukannya blasah org yg tidak bersenjata, lebih-lebih lagi perhimpunan ini sah dari segi perlembagaan. Yang haram tu kat mata UMNO-BN.

Anonymous said...

boleh ke percaya berita yang dibawa oleh golongan fasik dan munafik? dah la berbelit-belit zalim pulak, Kalau nak kata polis baik aku tak tahu, tapi yang pasti ada manusia lebam mata penangan ketua polis, dan ribuan tahanan lokap yang mati dalam lokap angkara siapa?

Memang ada polis yang baik, tapi berapa kerat sangat, tapi unit anjing kepala merah memang payah nak cari yang baik dan berhati perut.

sebenarnya semua orang boleh jadi baik kaedahnya ikut perentah agama; sembahyang jangan tinggal, rasuah jangan minta dan jangan terima, sematkan iman dalam diri, takut kepada Allah, bukan takut pada pegawai.

Anonymous said...

Kah..kah,,kah,,
TKPN kata polis belasah orang sbb ikut undang2.

kah..kah..kah..
TKPN kata polis terajang orang ikut SOP

kah..kah..kah..
TKPN kata tembak direct ke sasarn tubuh peserta itu ikut undang2

kah..kah..kah...
TKPN LUPA nak kata polis mintak duit nak PADAMkan kes saman sbb pandu kereta lebih had laju 110km/hrs ikut undang2

kah..kah..kah...
TKPN LUPA nak kata, polis bersekongkol membuat fitnah kat DSAI ikut undang2

kah..kah..kah...
TKPN LUPA nak kata, bekas KPN dulu TUMBUK DSAI kat dalam penjara tempoh hari juga ikut undang2


kah..kah..kah...
kah..kah..kah.....

Joe Botak said...

HAHHA..RMAINYE GENG2 NUAR JUBURI DLM NI..SUME NI MSTI KAKI LIWAT NI..SUDAH2 LA TU..BERSHIT NI XDIIKTIRAF PN DLM PERLEMBAGAAN...
OI BODO BANGANG..KORNG SIBUK PKIR HAK2 KORNG JER...KORNG MAJORITI JE PON..STAKAT 10OOO..TU PON NK KECOH..MCM CILAKE JE!!..YG MAJORITI LG 26,990,000 RKYT MLAYSIA NI BKN SUKE PON KT BERSHIT TU..MMG BODO LA KORNG NI..SIBUK PKIR PSL HAK2 KORNG..HAK2 PEMANDU TEKSI???PENIAGA2..PENJAJA KECIL????KORNG ADE PKIR HAK2 DIEORG XDPT REZKI UTK BG MKN ANK BINI..MMG BODO LA KORNG NI..MANUSIA YG PENTINGKN DIRI SNDRI..

OI MANUSIA2 BODOH!!!ORG DH BG PELUANG KORNG JD BERUK DLM STADIUM KORNG XNK...SIBUK NK JD BERUK ATS JLN...LPS TU BSING2 PLAK..ORG MATI PON KO NK SLHKN POLIS...TU AJAL..AJAL DLM TGN ALLAH...KORGN PON LEH MATI BILE2 MS..POK NIK NGOK NGEK XAJAR KE..SUDAH2 LA POJI GANJA..ORG DH LUPE DH PSL BERUK2 BERSHIT NI..HAHHHAA..PR BERUK SELAMANYA!!

Joe Botak said...

HAHHA..RMAINYE GENG2 NUAR JUBURI DLM NI..SUME NI MSTI KAKI LIWAT NI..SUDAH2 LA TU..BERSHIT NI XDIIKTIRAF PN DLM PERLEMBAGAAN...
OI BODO BANGANG..KORNG SIBUK PKIR HAK2 KORNG JER...KORNG MINORITI JE PON..STAKAT 10OOO..TU PON NK KECOH..MCM CILAKE JE!!..YG MAJORITI LG 26,990,000 RKYT MLAYSIA NI BKN SUKE PON KT BERSHIT TU..MMG BODO LA KORNG NI..SIBUK PKIR PSL HAK2 KORNG..HAK2 PEMANDU TEKSI???PENIAGA2..PENJAJA KECIL????KORNG ADE PKIR HAK2 DIEORG XDPT REZKI UTK BG MKN ANK BINI..MMG BODO LA KORNG NI..MANUSIA YG PENTINGKN DIRI SNDRI..

OI MANUSIA2 BODOH!!!ORG DH BG PELUANG KORNG JD BERUK DLM STADIUM KORNG XNK...SIBUK NK JD BERUK ATS JLN...LPS TU BSING2 PLAK..ORG MATI PON KO NK SLHKN POLIS...TU AJAL..AJAL DLM TGN ALLAH...KORGN PON LEH MATI BILE2 MS..POK NIK NGOK NGEK XAJAR KE..SUDAH2 LA POJI GANJA..ORG DH LUPE DH PSL BERUK2 BERSHIT NI..HAHHHAA..PR BERUK SELAMANYA!!

Anonymous said...

PERHATIAN!!!PERHATIAN!!!PERHATIAN!!! PELUANG MENJADI PELAKON TERKENAL..sila daftarkan diri anda untuk menjadi pelakon terkenal, pengambilan sedang diambil di Bukit yg tak AMAN..pakaian disediakan. Ujibakat sedang dijalankan untuk lakon semula BERSIH!!!!

Anonymous said...

pok nik skrng tgh sakit...skt dlm perut katenye...adakah ni kebetulan or pembalasan sbb pok nik pnh doakan seseorg dgn doa yg buruk iaitu doa pecah perut..sm2la kita renungkn...ape2pon moga pok nik cpt sembuh..lpsni jg prt tu elok2 ye pok nik..jgn smpai pecah..hehehehe...

Anonymous said...

jangan lepas peluang untuk menjadi pelakon terkenal...cepat HADIRI UJIBAKAT DIBUKIT YANG TAK AMAN!!!!PAKAIAN & MAKANAN DISEDIAKAN.
TARIKH TUTUP MINGGU NI..!!!

Anonymous said...

Jom kita pegi ujibakat....

Pengarah: KPN
Penolong Pengarah: TKPN
Produser: Hisham Onn
Lokasi Pengambaran: Hadyai, Thailand
SPONSOR: UMNO

Anonymous said...

video klip yg oleh akan ditayang oleh PDRM..boleh tengok nanti macamana punya ganasnya BERSIH 907 terhadap polis yg bertugas. Polis yg penuh berbudi bahasa, berhemah tinggi, sopan santun dalam melaksanakan tugas demi bangsa dan negara..hanya mengukirkan senyuman manis apabila dimaki, ditendang, disepak, ditembak dgn bom asap dan kena siram dgn air asid peserta BERSIH 907. Banyak lagi kekejaman yg tak akan masuk akal dilakukan oleh BERSIH 907 terhadap anggota POLIS...sampai meleleh ayaQ mata mami gan nana tengok kat penang bila terkenang situasi anak depa yg bertugas pada BERSIH 907. Kalo anak depa ada kat depan masa tu...mami nanti lari peluk anak dia yg bertugas sebagai polis sebab banggan anak dia ialah hero malaya!!!kah!!!kah!!!

Anonymous said...

to joe botak- kalau adik beradik hang kena bunuh pun nak buat tak tau lagi? nak salahkan ajal jugak? kurang2 hang pun nak pembunuh tu dihukum.. ko bagi bukti najib bagi stadium merdeka? bagi apa kalau keliling stadium kena kawal? kalau lu nak tau, penganjur bersih buat semua ni untuk dapatkan hak2 dorang lah, masa depan yang bebas rasuah. tu pun tak paham?jenis makan duit haram umco sampai mati baru nak celik mata sikit tapi buat apa dah nak pejam dah..

Joe Botak said...

oi anon bodo..kn khalid gagap dh offer stadium s.alam..yg korng sibuk nk jd beruk kt kl nape..korng sengaje je plh kl sbb nk kn perhatian dunia...kalo wt kt s.alam xdenye polis nk kaco..mcm perhmpunan 916 dlu..kt stadium kj..polis xusik pon..org2 bershit mmg bodo!!