"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 29, 2011

DAP Anti MeLAYU Atau UMNO Anti Cina..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Tiap-tiap hari kita boleh baca kenyataan-kenyataan Menteri-Menteri PenChaChai dan juga boleh baca dalam blog-blog pro PenChaChai lagu DAP anti MeLAYU, DAP anak beranak PAP, DAP nak ambik alih Malaysia, DAP pinggirkan MeLAYU terutamanya di Pulau Pinang.

Hari ni:
MCA Marah DAP Utamakan Melayu

Pergerakan Wanita MCA Pulau Pinang mempersoalkan kenapa kontraktor-kontraktor Cina di negeri itu tidak mendapat walaupun satu projek dari Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS) negeri dan sebaliknya kesemua projek diberi kepada kontraktor Melayu, Bumiputera dan India Muslim.

Pengerusinya Tan Cheng Liang, dalam blok parti itu hari ini berkata, beliau yakin kontraktor-kontraktor Cina turut menghantar permohonan tender mereka tetapi hairan kenapa tidak seorang pun kontraktor Cina mendapat projek JPS itu.

“Adakah permohonan mereka tidak lengkap,?” soal beliau sebagai respon kepada kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng bertarikh 27 Julai lalu.

Lim dalam kenyataannya berkata, para kontraktor dalam lima daerah untuk projek JPS adalah terdiri daripada Melayu, Bumiputera dan India Muslim manakala kontraktor wanita mewakili 20 peratus.

Tan berkata sejak DAP mengambil alih pentadbiran negeri, tidak ada seorang pun kontraktor Cina dalam lima daerah mendapat projek. JPS.

Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak sepatutnya memberi projek kepada kontraktor-kontraktor Bumiputera supaya dilihat adil tetapi mereka mesti memastikan para kontraktor itu mampu menyiapkan projek-projek yang diberi dan tidak menimbulkan masalah di kemudian hari.

Tan berkata terdapat bukti bahawa walaupun mendapat sokongan daripada masyarakat Cina untuk Lim dan DAP, kepentingan masyarakat Cina kian terhakis sejak DAP berkuasa.

“Mereka (DAP) sedar bahawa mereka tidak boleh bergantung kepada orang-orang Cina selama-lamanya tetapi saya harap tindakan DAP untuk “mengambil hati” bangsa-bangsa lain tidak dilakukan dengan mengenepikan kepentingan masyarakat Cina di negeri itu,” katanya.
Pulak dah...

UMNO cakap DAP pinggirkan MeLAYU dan Kontraktor MeLAYU Pulau Pinang siap buat demo besar-besaran... Bukan sekali, tapi dah banyak kali.

Hari ni sayap Barisan Nasional sendiri buat kenyataan DAP pinggirkan Kontraktor Cina.

Sah UMphorNO/Beer eNd dah gila...

14 comments:

Rock Steady said...

kelakar .. kelakar tuan punya blog ni. Cina main wayang utk kelabu kan mata org Melayu pun lu x boleh nak tangkap & faham. Kontraktor melayu & bangsa lain kt Penang cuma dpt kontrak yg kecik-kecik & ciput-ciput.. yg tinggal sisa-sisa jer. Yg besar berjuta-juta habis Cina dah sapu ..!! Lain kali tengok lah jumlah & jenis kontrak, jgn tgk kuantiti.

Tu la lu bingai .. Org cina suka main wayang, depan nampak bergaduh, belakang depa bersatu. MCA hentam DAP, tapi sebenar nya nak tunjuk DAP tu baguih supaya org bingai mcm ko ni boleh terus percaya wayang & taktik depa..!!

Anonymous said...

1.mamat poji ni dapat ayaq cincau sekotak jee dari cina kapiaq!!meleleh ayaq lioq!!puji dan sanjung puak cina sakan!!
2.sebab puak kelantan pun macam mamat poji ni!!hasil balak kelantan habih disapu puak cina!!negeri yang hampir 100% melayu!!hasil bumi dikebas puak cina!!depa masih seronok kira duit sekupang dua di kedai kopi!!
3.kuan yew pi lawat kelantan dulu!!kembang pungkuq puak pas kelantan!sedangkan kuan yew pi tenguk negeri yang macam singapura 50 tahun dahulu!!
4.sampai sultan sendiri tegur!!tandas kotoq!!macammana nak jaga tandas!!rumah sendiri takdak tandas!!!
5.kih!kih!kih!gitulah kalau dah jadi barua puak cina!!

Anonymous said...

pecacai umno buta perut..akai bangang, toke gula yg umNO bela bangsa apa pulak!!!

ketuanan cina said...

toke gula yg umno bela tu bangsa melayu....skang gula melayu pegang..bukan cina lg dah...kahkahkah..sbb tu asek naik harga...kahkahkah...

wakakakakkaa

Anonymous said...

buang masa cina nak pekuda melayu..
melayu pekuda melayu..beza antara cincin RM74juta dgn zulian RM74 henget....sokong umNO kekal jadi melayu zulian....

pakai pun tak lawa tara mana..buang dm longkang pun tara sapa nak kutip..

Orang KB said...

Pencacai-pencacai PAS ni masih x sedar yg depa ni cuma jadi barua & tukang sorak cina DAP. Kau cakap la apa pun, depa tak kan terima sb fikiran depa dah tertutup sampai ke tahap Assabiyah mcm Tun M cakap. Aku & kawan-kawan aku dah lama angkat kaki sejak PAS senang2 tukar prinsip dari negara Islam ke negara Kebajikan. Sorry la..aku tak nak jadi barua & menjual agama sendiri mcm korang semua..!

Anonymous said...

ake ake...
bab saliran2 nih memang dap kasih kat melayu ake ake...kome tak tau ker simbolik penghargagaan tuh

PR boleh belah ..! said...

Aku lagi lama dah tak sokong PR sejak PAS dok tidoq sebantal & satu selimut dgn DAP .. skrg lg teruk, dah la tidoq sama, pastu jadi barua kat depa pulak, sama-sama dok hina Melayu. Dulu ingat ok tp skg depa dah berlagak lebih-lebih sampai naik menyampah aku. Korang semua ni memang spesis Melayu bangang tak sedar diri ..!!

Anonymous said...

sekarang aku team mahyudin, dah tak selamat duduk team najib..

Jambatan Penang said...

PAS dah jauh tersasar sejak berkawan dg DAPig .. ! Jadi barua & kena kelentong dgn DAPig pun depa sanggup sb gila kuasa punya hal..!! Bangang punya org..!

Anonymous said...

Aku pun sokong Mahyudin, Mahyudin otak bagus dia boleh bagi Pak Lah keluar, Pak Lah lembik asyik menantu dia jer control negara dari tingkat 4, lepas ni kita halau Najib pulak pasal bini dia pun banyak sangat durinya, quin control lak tu, ada sekali tu dia buat malu lakinya depan menteri lain, minum air dlm gelas najib, buat malu amno jer.

kangkung said...

UMNO Perti RACIST terbsar di Malaysia.
Berselindung atas nama PERKASA.

Hancus Malaysia kerana Umno.

Anonymous said...

mahyudin bagi semua MP seorang 100k..wou..wou...suami najib panas gila..ala kecian macha KJ ketua Pemuda x da jawatan, aleh..aleh..ketua MCA menteri penuh..

Anonymous said...

Bodonya penulis artikel ni...kene tipu ngan cina babi jer sepanjang masa. Dah dasar anjing cina babi...