"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 08, 2011

BERSIH 2.0: Himpunan Belum Bermula, Peniaga Sudah Untung

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dipercayai telah mengeluarkan sejumlah dana yang besar sejak beberapa minggu lalu bagi menempah bilik hotel di ibu kota.

Ia sekali gus menguatkan dakwaan bahawa pertubuhan haram itu mendapat bantuan kewangan daripada beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing dari Eropah yang dikatakan mahu menjadikan Malaysia huru-hara.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ketika mendedahkan perkara itu hairan bagaimana Bersih boleh memiliki sumber kewangan besar sehingga mampu menempah bilik hotel dalam kuantiti yang banyak.
Nombor 1, confirm sampai kesudah Zahid Hamidi tak kan dapat, tak kan cuba dan tak kan buktikan tuduhan bahawa BERSIH 2.0 menerima Dana Asing sebab itu hanya tuduhan dan ianya tak berbukti.

Mungkin lepas ni BERSIH 2.0 akan saman Zahid Hamidi atas tuduhan liarnya.

Nombor 2. Kebanyakan Hotel di Bandaraya Kuala Lumpur dah penuh ditempah oleh orang ramai yang ingin menyertai Perhimpunan BERSIH 2.0. Dalam 2-3 hari ni Hotel-hotel Budget dan Hotel-hotel "mampu bayar" di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur sedang mengaut keuntungan.

Kedai-kedai makan, kedai 24 jam dn lain-lain peniaga masing-masing sedang mengira keuntungan sebab ramai Pelancong Politik sedang membeli-belah sementara menunggu jam 2 petang, 9hb. Julai, 2011.

Siapa yang rugi..? gua nampak yang rugi dalam hal ni ialah KERAjaan. KERAjaan kehilangan banyak undi hanya kerana BERSIH 2.0.

8 comments:

Man SoyaMadu said...

Assalamualaikum semua,

Memang tak percaya,
Soya madu aku boleh habis sampai lima tong
Bukan sahaja orang ramai yg datang ke KL ni utk BERSIH yg membeli, polis2 kitapun datang utk merasa soya madu aku.

Alhamdullillah.
Rahmat dari BERSIH.

Anonymous said...

AISEY AKU BARU NAK JUAL KATAK NGAN PERKASAM...PASTU NASI KANDAQ NAINA..TAK JADI PLAK.... PERKASA TAK JOIN...KAH,,,KAH..KAHH

Joe Botak said...

aku nk jual air kencing ambiga n air kencing nuar juburi..agak2 laku x..hahahaha..tp yg penting sok aku nk jual pisng..msti peserta bershit ni melompat2 mcm beruk..beruk kn suke mkn pisang..alhamdulillah..rahmat bershit..laku pisang aku dibeli oleh monyet2..hahaha.

Jeo Botak said...

Jeo Botak lembu umnopurno kat atas tu meroyan sbb orang tahu dia menyamar guna nick name orang.

keh..keh..keh..

Wa sudah ada kat KL sekarang. Mana lu Jeo Botak penyamar aku hahaaaaaahhhh..

Wa mau jual sup kepala lembu...

Joe Botak said...

cr aku kt damansara..kalo brani..hahaha..aku nk bg pisang kt ko..leh ko buat bekal utk esok..ko kn bakal jd beruk sok..

uk..uk..uk..tu bahasa beruk..ko phm x..hahaha..aku jgk nk bg ko air kencing n air taik si ambabiga tu..ko nk x..

ko pkai la bj kuning..kalo ko xterserempak dgn plis ko slamat la..ko jmpe aku kt area pst bndar dmnsara..leh aku knal ko dr jauh..sng aku nk pelankung ko..pkai bj kuning bro..tu pon kalo brani..selamba dtg tmpt aku..

Joe Botak said...

oi mangkuk..ko nk no tel aku x..sng aku nk pelangkung ko..dasar balci ambabiga btul ko ni..ko asal mn aa..blk la tmpt asal ko..jgn wt menyemak kl ni.

Anonymous said...

Gangster Silat Lancau tak turuk sama ka????


ha..ha..ha...

Apek said...

Raja Katak kata dia tak boleh datang sebab BINI dia tak kasi
kah..kah..kah..
Takut biniiiiiii...
Satu Malaysia ahli PESAKA kena kencing