"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 08, 2011

(Update) BERSIH 2.0: Lawak Permit

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah diminta untuk datang ke Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur untuk mengambil permit bagi mengadakan perhimpunan mereka di Stadium Merdeka, esok.

Menulis pada laman sosialnya di Facebook dan Tweeter, BERSIH 2.0 berkata mereka diminta berbuat demikian melalui sebuah panggilan telefon.

“BERITA BAIK! Balai Polis Dang Wangi telefon Bersih, minta kami datang ambil permit untuk himpunan aman di Stadium MERDEKA! Kini terserah kepada PM & Pengurusan Stadium Merdeka untuk membuat langkah sepatutnya,” tulis BERSIH.

Sementara itu, ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 Wong Chin Huat ketika dihubungi mengesahkan mereka telah diberikan permit berkenaan.

Katanya, BERSIH 2.0 akan mengadakan sidang akhbar pada jam 5.30 petang ini.
Sumber

TPU:
Terima Kasih PDRM... Esok kita pakat-pakat belanja Anggota-anggota PDRM yang bertugas...

Alhamdulillah.

Kemaskini 2:38 PM:
Timbalan ketua polis Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Datuk Amar Singh Ishar Singh menafikan dakwaan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) bahawa mereka telah diberikan permit bagi mengadakan perhimpunan mereka di Stadium Merdeka, esok.

Ketika dihubungi beliau berkata pihaknya tidak menyedari bahawa permit telah diluluskan.

"Setahu saya, tiada permit dikeluarkan untuk 9 Julai,” katanya.

Apabila didesak, beliau mengakui bahawa orang pertama yang akan mengetahui perkara itu adalah ketua polis daerah Dang Wangi Zulkarnain Abdul Rahman, tetapi kemungkinannya adalah kecil.

"Orang terbaik untuk disoal adalah Zulkarnain. Tetapi saya baru berhubung dengan telefon dengannya.

"Beliau tidak menyatakan apa-apa berhubung meluluskan permit,” kata Amar Singh.

Sebelum ini menulis pada laman sosialnya di Facebook dan Tweeter, BERSIH 2.0 berkata mereka diminta datang ke balai polis Dang Wangi Kuala Lumpur untuk mengambil permit bagi mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka, esok

“BERITA BAIK! Balai Polis Dang Wangi telefon Bersih, minta kami datang ambil permit untuk himpunan aman di Stadium MERDEKA! Kini terserah kepada PM & Pengurusan Stadium Merdeka untuk membuat langkah sepatutnya,” tulis BERSIH.

Bagaimanapun kira-kira setengah jam kemudian, BERSIH menjelaskan terdapat salah faham berhubung perkara itu.

Katanya, ketika diminta ke balai polis, wakil itu telah tiga kali bertanya sama ada ia berkaitan dengan permit dan dijawapnya "ya".

“Sorry all, spoke too soon: Bersih rep asked 3 times "Is this a permit?" Police: "Yes", but now, police say "Actually it is a letter denying permission".

Sementara itu, ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 Wong Chin Huat ketika dihubungi berkata BERSIH 2.0 akan mengadakan sidang akhbar pada jam 5.30 petang ini.
TPU: Ada permit ke, tak de permit ke, Stadium tetap Stadium, 2 petang tetap 2 petang, 9 Julai tetap 9 Julai..! Hahaha

30 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah baru balik dari solat jumaat..
weii poji, lu tak solat jumaat ke..ke sambil dgr khutbah lu buat ini posting... kihkihkih..lu solat ke lu tak solat ke itu lu punya pasal lah..

tahniah! BERSIH 2.0 dapat jugak permit polis utk berhimpun kt stadium merdeka esok..

BERSIH dah dapat permit, Patriot Pemuda UMNO dan PERKASA pun mesti diberi permit juga utk berhimpun...baru adil kan..

selamat berhimpun...selamat berbunuhan sesama agama dan bangsa..

Anonymous said...

anon atas

terimalah saguhati dari aku

kepala butoh kau

Joe Botak said...

yeah..kita bg bersih,perkasa n pemuda umno permit..sesak rmai2 dlm stadium yg blh muat 35k tu..bodo ke x idea bersih ni..mcm lahanat..anon kt ats aku ni lg bodo

Anonymous said...

engkau lahanat

tu je

Anonymous said...

Anon 2.47

hang bagilah kepala but*h hang tu pd ketua hang DSAI sebelum perhimpunan nanti...hangpa dua ekoq boleh stim dlm jamban stadium..lepas tu boleh jerit kuat2...nampak KUNING berSHIT

kihkihkihkih..

Anonymous said...

baru spi dari Mlk. dlm perjalanan td ada juga sekatan jalan raya. tol air keroh 1 perjalanan ke sg besi ada 2. biasa ler polis menahan aku dan bertanya. nak ke mana? aku pun jawap nak ke kl. apa tujuan ke sana tanya polis tu? aku menjawap ada urusan di sana. polis tu pun tanya lagi, kamu ada urusan ke nak bersih? aku menjawap mungkin aku akan melaksanakan keduanya sekali. mampuslah aku kali nei mungkin aku akan di tahan dlm fikiran aku. lantas polis tu membenarkan aku meneruskan perjalanan dan berpesan agar menjaga tinkah laku aku semasa aku d perhimpunan bersih nanti. aku merasa hairan mengapa aku di benarkan meneruskan perjalanan aku. lantas polis tadi yg melihat muka aku yg penuh dgn tanda tanya berkata. Saya dari polis diraja malaysia dan saya berkhidmat hanya kpd RAJA bukannya najib. percayalah kawan2 bukannya semua polis setuju dgn apa yg berlaku skrg. Mari kita jayakan Bersihm mari kita suarakan HAK kita. Bersih hanya menuntut keadilan bukannya keganasan.

Anonymous said...

UMNO kepala perompak
kita hapuskan UMNO... ayuh jom BERSIH 2.0

Joe Botak said...

hahahaha..lawak la bc karangan pendek July 8, 2011 4:11 PM kt ats ni..skema gile..nmpk sgt copy paste..hahaaha..xyah la nk menipu anon oi..rkyt,polis,atm sume menyampah dgn nuar juburi,ambiga n org2 pr..xabis2 nk buat kecoh!!bershit lahanat!!

Jeo Botak said...

kah..kah..kah..

Jeo Botak kat atas ni betoi2 muka tak malu. Masih lagi tak malu guna nama nick orang ye.

Ini lah orang kata, kalau otak tu otak lembu dah memang tak bole3h buat apa lagi. Macam Umnopurno la namanya....

Anonymous said...

LOLOLOL. Joe Labu, awat hang ingat komen hang tu tak lawak ka? komen hang lagi lawak hang tau dak. nampak sangat sifat kebudak budakan hang tu. even budak budak pon lagi matang daripada hang. hahaha.

Apa hang ingat semua rakyat malaysia sokong Najib ka? Kalau semua nak sokong Najib mana pergi demokrasi? Mana hang tau si Anon tu copy paste? hang ada sebelah dia ka waktu dia taip tu?

Gaya bahasa hang pun dah nampak sangat tak berakhlak. Macam tu ka didikan/asuhan gagasan 1Malaysia Pak Najib yang hang dok bela sangat tu? Adoi.. Joe, Joe..

Daripada hang komen tunjuk kebodohan hang tu, baik hang pi tegok astro oasis. lagi berpekdah. :D

Jeo Botak said...

INGAT....
Sekiranya berlaku perkara yang tidak di ingini ie suasana kelang kabut dan tidak tentu arah di studium, INI ADALAH KESALAHAN DPD POLIS DAN UMNO.

Agung membenarkan, tetapi UMNO dan POLIS mempermain dan MEMPERBODOHkan perkenan Agung.

Joe Botak said...

agung benarkn buat di stadium..tp utk keselamatan korng buat la kt stadium s.alam..lg besr..ni nk buat kt stadium merdeka yg sempit tu...mmg bdo la ambabiga dgn nuar juburi ni..hahaha..bodo xhingat org2 pr ni..

Anonymous said...

Tumpang tanya sikit boleh tak?

1. Adakah Ahli UMNO sanggup masuk Jel?
2. Adakah ahli UMNO sanggup makan kat warung atau tempat kodi?
3. Adakah Ahli UMNO sanggup korban bangsanya sendiri untuk pertahankan kekayaan dan kuasa yang dia sedang nikmati?
4. Adakah Ahli UMNO takut jatuh susah dan miskin?

Sila jawab

UTUSAN MERAPU/BERITA MELOYA/BERITA 3 SUKU said...

JAWAPAN NYER

SAMPAI KIAMATLAH

SI HARAM JADAH UMNO BERKATA KATA DENGAN BAHALOLNYER

PERJUANGAN KITA BELUM SELESAI

UNTUK

MENGENYANGKAN TEMBOLOK ANAK CUCU CICIT

CONTOHNYA LEGASI DARI ONN JAAFAR SAMPAI CUCU BAPOKNYER HISHAM LIDAH PENDEK

MENERUSKAN LEGASI DARI RAZAK KE NAJIB AL TANTUYA

MENERUSKAN LEGASI KETURUNAN MAMAK
APANAMA APANAMA

PERJUANAGN UNTUK TEGAKKAN MEAYU KONON


KEPALA BUTOH KORANG

matkambing said...

kah,kah,kah........pencacai ameno dah kehabisan idea! jom ikut berjalan kaki untuk demokrasi petang esok.

Anonymous said...

kihkihkih....
siaplah ko mat kambing..
PDRM nak kepala ko buat soup..

kihkihkih..

Anonymous said...

KAMI DARI ASKAR MELAYU DI RAJA TIDAK AKAN SEKALI2 MERELAKAN SEBARANG PERTUNPAHAN DARAH.

DI BAWAH PANJI2 DYMM AGUNG KAMI TIDAK AKAN TERAGAK2 AKAN MENGGEMPUR GEROMBOLAN YG TELAH MENGINGKARI TITAH PERKENAN AGUNG.

INSIDENT DI SARAWAK TEMPOH HARI AKIBAT KECELUPARAN ANGGOTA POLIS AKAN KAMI INGAT SAMPAI BILA2.

Anonymous said...

Kepala Anjing dah gila babi mana tak celupar, menyalak dah tak tentu arah. Dah jadi balaci umno katakan.

Anonymous said...

Maju terus maju
Kami akan terus mara ke destinasi BERSIH.

Umno dan polis cuba Kongkalikong dgn BERSIH..
Rakyat akan terus MARA.
Kita Kuningkan KL

Anonymous said...

selamat sampai KL..sepanjang laluan, penuh road blok..polis siap angkat tangan sokong BERSIH!!!!

Anonymous said...

tak habis2 puak2 BERSHIT ni..skarang buat propoganda nak laga2 adu domba polis ngan ATM pulak...

jgn haraplah jeneral panglima ATM dan jeneral2 lain nak buang uniform dan pakai baju kuning..jgan mimpilah weii..

pihak ATM pun sudah menerima maklumat dari sumber risikan mereka tentang motif sebenar BERSIH 2.0 dan siapa dalang2 disebalik pergerakan ini. mereka lebih tahu dpd kamu tentang BERSHIT..jgn nak tunjuk pandailah...
dan jangan haraplah pihak ATM akan menyokong dan menyertai kamu semua..

Anonymous said...

ramai lagi geng aku yg masih OTW atas highway..cal bgtau dapat laluan mudah masuk KL...

Anonymous said...

Undang2 UMNO/BN yang LUcu & LUcah:

takbole pakei baju T kuning & BERSIH..... polis Umno tangkap! ... pakei baju KOTOR takpa??.. kakakkah

takbole masuk KL, berjalan diatas jalan, masuk shopping disogo & ke arah stadium/ masjid ..... polis Umno tangkap! ... pecahrumah, masuk karoke, casino Genting, buat/edar/sebar video lucah takpa ??.. kakakkah

Apa jenis kerajaan sekarang taktau la.... Majoriti rakyat dah celik huruf & celik IT... tapi umno nak goreng lagi macam zaman 60han... hehehehehe

Anonymous said...

KAMI TENTERA DIRAJA TIDAK MEMIHAK PADA MANA PARTI ATAU KUMPULAN.
JIKA RAKYAT MEMBERONTAK TERHADAP AGUNG KAMI AKAN GEMPUR. BEGITULAH JUGA, JIKA PIHAK BERKUASA (TERMASUK POLIS) YG DERHAKA PADA TITAH PERKENAN AGUNG, KAMI JUGA AKAN GEMPUR HABIS-HABISAN.

INI SUMPAH PERWIRA KAMI DIBAWAH PANJI2 DYMM AGUNG

Anonymous said...

Ada melayu yang sokong ambiga....sedangkan ambiga tu suka sangat kalau ada melayu nak murtad....jadi sapa yang sokong ambiga bererti.......fikir-fikirlah sendiri saudaraku yang islam

Anonymous said...

Tok sah ler sertai BERSIH......kenapa nak ikut hindu keparat tu...dah lupakah sedara islamku apa yang berlaku di kg medan......

Anonymous said...

kalau ditakdirkn kamu akan melibas tanganmu ke muka musuh politikmu aku mohon pd Allah moga2 kamu diberi petunjuk dan hidayah dan akan terpancar nur cahaya difikiranmu akan perbuatanmu yg akan menyakiti saudara sesama agama kamu, saudara kamu yg sama2 menyembah Allah yg satu, saudara kamu yg sama2 menyebut kalimah la'ila hai'llallah muhammada rasulullah..jika ditakdirkan akan tersembur darah dari tubuh musuh politik kamu maka ingatlah itu adalah darah saudaramu sendiri hasil dari perlakuan saudaranya sendiri..

ya Allah yg tuhan ku, ku mohon perlindungan dari Mu untuk saudara2 ku..ampunilah mereka, selamatkanlah saudara2ku dari kemusnahan....amin ya rabbal alamin.

Jeo Botak said...

Ini bukan pasal murtad.
Ini bukan pasal dia tu hindu ka
Itu bab lain..

Ini adalah suatu tuntutan supaya SPR menjadi bersih. Dia beragama hindu ka, dia memperjuangkan fahaman dia ka, itu soal lain. Soal yg diterajuainya kini adalah soal BERSIH.

Mungkin orang yang berotakkan LEMBU ja yang tak dapat bezakan ini.

Kalau melayu berotakkan otak bangang sapapun tak akan ikut. Contohnya BERSIH mahukan suatu ketelusan dalam SPR, tapi, Lembu2 UMnopurno boleh mengatakan BERSIH hendak menggulingkan kerajaan yg ada.

Takkah BODOH BIN BANGANG namanya melayu tu.????

matkambing said...

hisham lidah kontot tak jadi guna askhar melayu esok! ade ape ape ker? kan tak percaye pada orang melayu kot?

Anonymous said...

KAMI DPD BATALION ASKAR MELAYU DIRAJA SEKALI2 TIDAK AKAN TUNDUK PADA PEMERINTAH YG INGIN MEMPERKUDAKAN KAMI. KAMI HANYA TUNDUK DIBAWAH ARAHAN AGUNG.