"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 08, 2011

BERSIH 2.0: "Friend's Of BERSIH 2.0" - Solidariti Dari Korea

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Dunia sedang memandang Malaysia. Bagaimana Pentadbir Negara melayan Warganegara sendiri. Bagaimana suara Rakyat Malaysia disekat.Bagaimana kebebasan Rakyat Malaysia dinafikan.

Yang menafikan suara Rakyat Malaysia bukan pihak luar, tetapi "KERAjaan" Malaysia sendiri.

Jangan lupa 9hb. Julai, 2011. Rakyat akur pada pemerintah yang mendengar suara Rakyat.

3 comments:

Anonymous said...

PERMAINAN KOTOR UMNO-BN DAN TIDAK PROFESSIONALNYA POLIS DALAM MENJAGA KEAMANAN PERHIMPUNAN BERSIH SEDANG DAN TELAH DIPERHATIKAN DI SELURUH DUNIA.

MALU...MALU...MALU

Anonymous said...

Amnesty International ialah alat perkakas yahudi....baguslah hangpa dapat liputan menyeluruh dari sekutu2 dan funder hangpa..

Tapi berita ni tak pulak beritahu sbb sebenar kenapa mereka ditahan oleh pihak berkuase selain dpd menuduh kerajaan sewenang2nye menangkap dan menyekat gerakan aman BERSIH konon...tiada pula cerita tentang dakyah2 kominis yg dibawa oleh reformis2 berkenaan...apasal takde? ini sudah semestinye sumber maklumat dan berita yg diberi oleh puak2 BERSIH...
Apa langkah seterusnye? nak panggil CNN, ABC, BBC, lepas tu buat lapuran tentang polis bertindak kejam kpd reformis...lepas tu ajak US and it's allies datang tengok...lepas tu bawak ke Majlis Keselamatan Bangsa-Bangsa Bersatu, lepas tu luluskan usul sekatan ekonomi keatas Malaysia, lepas tu hantar tentera udara NATO bom bumi Malaysia, dah hancur semua, lantik anwar ibrahim aljuburi sbg PM, LKS sbg TPM, dll...
mungkin ini kehendak puak2 celaka BERSIH ni...

Anonymous said...

Kredibiliti UMNO dan anggota polis amat tercemar di arena antarabangsa.

Memalukan negara...
Pihak polis telah digambarkan sebagai perkakas penyelamt Umno dan bukan lagi sebagai institusi keamanan yg bebas.

Pelabor2 luar dikatakan curiga dgn situasi ini yg memungkin mereka tidak akan mendapat pembelaan sekirangnya Polis masih tidak bebas.

Malu...malu...malu...
Kredibiliti polis makin terukkkkkkkkkkkk.....