"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 16, 2011

BERSIH 2.0: Special Performance From United Kingdom

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/zw8ylW4HvGc

http://youtu.be/5gE_U2mvjV4

http://youtu.be/sT-5H-WBkww

Sedap lagu "Yellow Sub-Marine" tu... Elok kalau di recordkan untuk jualan.

5 comments:

Anonymous said...



Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Jeo Botak said...

Aku tanya atok aku: "Atok...atok boleh caya ke si isteri Najib PM tu boleh simpan duit dari kecik sampai sekarang dan boleh beli 2 jenis permata hiasan diri sampai RM80 juta?"

Atok: "Si Rosmah tu....Atok caya sangat laaaaa....dia memang boleh simpan duit. Masa kecik mungkin sposen...duaposen dari mak bapak dia, tapi, bila dh jadi isteri PM bukan sposen atau duaposen lagi....tapiiiiiii....RM20 juta....RM60 juta sebulan. Cucu atok kira la setakat ni baru 3 thn lebih aja dia jadi isteri PM tu, tapi dh jadi BILLIONARE. Kalau sekali pergi keluar negara boleh belanja sampai RM74 juta utk satu jari manisnya aja, cuba cucu atok bilang, berapa banyaknya duit si Rosmah tu. Itu belum lagi utk perhiasan seluruh tubuh badannya lagi. Bayangkan lahhhhhh.... TAPI, cucu atok mesti ingat....kalau setakat nama isteri PM, memang MUSTAHIL sangatlah dia boleh kumpul duit macam tu. Tambah pulak baru 3 tahun jadi isteri PM. Jadi, atok memang percaya si rosmah tu memang boleh MENABUNG utk simpan duit....TAPI...ITU BUKAN DUIT DIA."

Aku tanya lagi atok aku:"Habis tu itu duit sapa tok?"

Atok:"Kat Malaysia ni, cuma KERAJAAN malaysia aja yang kaya dan banyak duit. Syarikat nak bagi......memang mustahil. Kumpul duit dari kecik? Lagi impossible. Orang nak bagi atau derma? Apa kejadahnya nak derma pada orang yang dah kaya macam tu? Lebih baik derma pada fakir miskin. Dia buat business? Business apa yang dia buat? Boleh ka isteri PM berbusiness sedangkan laki dia PM? Kena no ekor? Tauke no ekorpun tak kaya macam tu.

Aku tanya lagi:"Habis tu duit sapa tok?"

Atok:"Atok confirmed 100% itu memang duit Kerajaan yang disalahgunakan utk diri sendiri. Itu duit rakyat. Itu duit kita semua yg di curi secara tak terhormat.

Aku tanya lagi:"Kenapa atok cakap macam tu?"

Atok:"Kalau setakat isteri PM atok memang tak caya itu duit dia sendiri yang disimpan dari kecik. Kalau setakat gaji PM tu yang baru 3 tahun pegang jawatan, lagi lah atok tak caya. Berapa sangat gaji PM tu. Silap2 gaji atok lagi besaq. Dpd gaji PM tu...berapa sangat lah dia nak faraidkan kat rosmah tu? Orang nak derma mungkin ada cikit2 kot...tapi...atas dasar apa? Jadi, atok sekali lagi sangat yakin ini adalah duit rakyat yang telah SONGLAP senyap2. Kenapa? Hanya Kerajaan Malaysia yang banyak duit.

Aku tanya lagi:"Atok berani kata cam tu?"

Atok:"Memang la atok berani kata...sebab atok dari kecik sampai tua atok main kira2 ilmu hisap aja".

Aku tanya lagi:"Atok belajar ilmu hisap apa tok?"

Atok:"Ilmu hisap rokok DUNHILL...mai sebatang cu!"

Aku: kah..kah..kah... standard jugak atok aku ni noh.

Anonymous said...

bro...kalo had yg diluar badan pun barng kemas, beg tgn..campur dah 100juta...had yg dalam berapa ratus juta pula...had yg dlm nak kena jaga baek punya..sal kawasan PM..cer lu tnya atok lagi!!!!

gua bole bayangkan kalolah org yg disiar dlm "BERSAMA MU" tv3 dpt lelong spendor big mama..pun dah senang hidup depa!!!

Anonymous said...

nasib gua ler hidup mcm ni...bini PM gua punya sehelai spendor pun sama harga dgn rumah gua sekluarga hidup..!!!

Anonymous said...

Akeke keke
dulu masa plihanraya negeri serawak..ada demo spesel gak .. kang bila pm ke sana ada gak demo ala bershit spesel ler tuh. Dua2 kes macam pelakon jalanan tak der misi dan visi he hehe he..
Kekadang pelik juga mereka2 itu dianggap/dijadikan hero diluar sana oleh parasait2 disini.