"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 12, 2009

PAS Hilang Undi India Kerana Sikap PAS Serupa Dengan UMNO Dalam Isu Kuil S23 dan Kepala Lembu

Reactions: 
Satu kejutan berlaku. Majoriti pengundi-pengundi India di Bagan Pinang telah mengundi UMNO/BN walaupun isu “kepala lembu” dan isu “kuil s23” telah berlaku.

Di dalam kedua2 isu, kepala lembu dan kuil S23, kepimpinan tertinggi PAS (Presiden dan Timbalan Presiden) mengambil sikap berdiam diri dan membiarkan UMNO bermaharaja-lela mengutuk serta menzalimi hak penduduk Hindu S23.

Pengempen2 MIC dari rumah ke rumah menggunakan isu bahawa PAS dan UMNO adalah SAMA. Ini kerana dalam isu Kuil S23 dan Kepala Lembu, sikap yang mereka tunjukkan adalah sama, yakni tidak menentang tindakan sekumpulan orang-orang UMNO itu.

Dan pengempen2 MIC/IPF ini memulakan jarum sejurus selepas kematian arwah ADUN Bagan Pinang yang lepas. Itu maklumat yang saya dapat sebelum penamaan calon lagi dari beberapa pengkaji yang berada di lapagan. Saya sendiri tidak percaya tapi keputusan Bagan Pinang ini membuktikannya.

PAS Tidak Dilihat Membantu Kaum India Di Dalam Mempertahan Hak Mereka

Presiden PAS terutamanya (serta Pesuruhjaya PAS Selangor) mengambil sikap berdiam diri dalam isu ini. MP PAS Shah Alam, dibiarkan berseorangan diri di dalam menghadapi isu ini tanpa apa-apa bantuan serta sokongan dari Presiden ataupun Timbalan Presiden PAS.

Oleh kerana kita semua telah tahu bahawa Presiden PAS terikat dengan kehendak “geng Terengganu” maka kita boleh membuat kesimpulan bahawa sikap PAS dalam isu Kuil dan Kepala Lembu ini adalah sikap “geng Terengganu”(yang sekarang ini sudah terkenal dengan sikap “assabiyyah” dan kebangsaan melayu mereka).

Pokoknya, Bagan Pinang adalah peluang keemasan bagi PAS bagi menguatkan lagi tahap sokongan pengundi berbangsa India kepada PAS. Isu “Kepala Lembu” dan “Kuil Seksyen 23” adalah isu keemasan yang disia-siakan oleh PAS hasil kerana kepimpinan PAS Pusat dikuasai oleh mereka2 yang pro kepada kerjasama dengan UMNO.

Presiden PAS sendiri secara pribadi telah turun ke Shah Alam dan memberitahu bahawa Islam tidak mengharamkan rumah ibadat bukan Islam hampir dengan Masjid dan Surau. Ini kerana, Presiden telah mengambil pendapat dari madzhab Maliki yang lebih sesuai dalam waqi’ Malaysia yang berbilang bangsa dan agama.

Namun, Presiden PAS tidak langsung mengeluarkan kenyataan umum kepada media dalam isu ini hatta selepas MP PAS Khalid Samad diberikan ancaman bunuh sekalipun. Perkara ini menjadi isu di Bagan Pinang kerana pengundi India merasakan PAS tidak ikhlas apabila kepimpinan tertinggi mereka mengambil sikap berdiam diri.

Malahan, mereka sudah maklum betapa Dato Hasan Ali sendiri sebenarnya lebih cenderung kepada geng2 UMNO S23 berbanding dengan hak orang-orang India di sana. Maklumat saya dapat, Dato Hasan dalam mesyuarat Exco memberitahu yang beliau memperjuangkan Titah Baginda Sultan Selangor yang tidak mahu rumah ibadat bukan Islam dalam penempatan majoriti orang Islam.

Sokongan senyap Dato Hasan kepada sikap UMNO dalam isu kuil S23 ini sudah menjadi rahsia umum. Dan, pengempen2 MIC lah yang mendedahkannya kepada pengundi2 India di Bagan Pinang. Ia menjadikan PAS dilihat sebagai hipokrit dan tidak dipercayai oleh pengundi2 India di Bagan Pinang. Hasilnya, PAS gagal menuai hasil dari kedua-dua isu sensitif ini.

Kalaupun PAS Selangor mahu mengambil sikap yang serupa dengan UMNO Selangor, kenapa PAS Selangor tidak boleh pergi berunding dengan Hindu Sanggam dan mencadangkan lokasi baru untuk kuil tersebut?

Apabila PAS Mengambil Sikap Ke”Melayuan”, UMNO yang Untung

PAS Selangor dan PAS Pusat dilihat semakin rapat kepada UMNO dari segi isu dan sikap UMNO dalam beberapa isu sejak kebelakangan ini.

Hakikatnya, kumpulan yang bertanggungjawab kepada polisi seperti “PAS for All” (yang digelar sebagai kumpulan Erdogan) telah disisihkan. Presiden PAS sudah tidak lagi mendengar nasihat dan rintihan dari mereka2 yang bertanggungjawab ke atas kemenangan PAS 2008.

Malahan Presiden PAS sekarang dikuasai pemikiran dan pergerakan beliau oleh geng2 Terengganu dan mereka yang pro kepada kerjasama dengan UMNO. Tidak hairanlah dalam isu Kuil Seksyen 23 dan Kepala Lembu Presiden PAS berdiam diri dan tidak membantu Khalid Samad.

Saya amat yakin kalau Khalid Samad menjadi calon PAS di Bagan Pinang, PAS sudah tentu mendapat 70-80% undi kaum India kerana Khalid Samad terbukti tidak bercakap seperti seorang yang munafik dan menipu kaum India.

Calon yang diketengahkan oleh PAS pula menjadi mangsa sikap “assabiyyah” kepimpinan PAS dan kasihan kepada beliau. Beliau seorang yang jelas komited kepada konsep “PAS For All” dan menjadi mangsa. Lagi pula, beliau tidak dikenali oleh pengundi India di situ menjadikan beliau susah untuk disokong pengundi India.

Secara mudah, buat apa pengundi India mengambil risiko mengundi PAS sedangkan sikap PAS dan UMNO adalah serupa?

Slogan “PAS for ALL” PAS Sudah Mula Dicurigai Pengundi Bukan Melayu

Sudah tentu. Maklumat “kumpulan Erdogan” telah disisihkan oleh Presiden sudah sampai ke pengetahuan ramai orang. Pengempen2 MIC terutamanya menggunakan hujjah ini dan ianya berjaya.

Dan yang lebih mengewakan kita, ADUN BANGI, Dr Syafiee telah menaikkan isu ini sejak tahun lepas lagi, yakni mengapa program “PAS for All” sudah tidak ada lagi pengisian yang bersifat berterusan sekarang ini.

Malahan tokoh seperti Hasan Ali, dengan terus terang mengatakan yang PAS akan memperjuangkan hak Melayu sedangkan pada waktu yang sama PAS sudah ada slogan “PAS for All”. Bukankah Islam memperjuangkan nasib semua manusia TIDAK KIRA AGAMA dan BANGSA? Malahan, bukan setakat manusia, Islam juga memperjuangkan keadilan untuk binatang dan tumbuhan dan melindungi mereka dari kezaliman.

Ada riwayat yang muttawateer yang mengatakan bahawa seorang wanita dimasukkan ke neraka kerana menyiksa kucingnya dan seorang pemuda dimasukkan syurga kerana memberi air kepada seekor anjing yang haus.

Puak2 Fraksi UMNO ini jelas menampakkan akidah mereka yang telah rosak dan hancur. Apabila diuji mereka membuang Islam dan mengambil akidah assabiyyah/kebangsaan melayu.

Tulang Besi

129 comments:

Anonymous said...

TP apelah ader dengan komentar basi nei pandanglah ke hadapan UMNO/BN dah menang..terimalah hakikat Pas@Pakatan Pembangkang kalah teruk! sape jua calon yg diletakkan disitu Allah S.W.T penentu segala2nye... kali nie UMNO/BN menang besor!

Anonymous said...

anon 6:25pm
bukanTP lah! TB..

Anonymous said...

bloggers yang berhaluan kiri nie same jer..

joostspring said...

mcm anjing salak bukit je si tulang besi ni..

kl rase puak erdogan yg berkiblatkan ALJUBURI ni dah xsekufu dgn puak ulama, pergi hantar borang msk parti sex bebas la..

pas skrg ni secara total dah berubah dek penangan puak erdogan..tersasar jauh dr landasan islam yang sebenarnya..

Tulang Besi said...

Bloggers yang berhaluan Calrsberg dan Guiness Anchor mcm UMNO pulak mcmna?

Tulang Besi said...

joostspring said...
mcm anjing salak bukit je si tulang besi ni..

kl rase puak erdogan yg berkiblatkan ALJUBURI ni dah xsekufu dgn puak ulama, pergi hantar borang msk parti sex bebas la..
.

Err kalau masuk UMNO kan kita jadi hamba tokeh judi dgn arak?

Dan jadi pembuat dosa2 besar sebab tuduh orang berzina tanpa saksi.

Korang ni agama apa ye? Islam ke?

Senang2 tuduh orang berzina tanpa 4 saksi.

Anonymous said...

komen buduh sombong yg xbleh terima kenyataan,.

pengundi india +-20% je,.atau kira2 2 ribu lebih,.

sedangkan BN/UMNO menang majoriti 5435,.

Kesimpulan mudah,.. pakatan pembangkang KALAH BESARRRR

Tulang Besi said...

UMNO memenangkan perasuah. Lepas tu berbangga pulak tu dengan kemenangan perasuah.

Tulang Besi said...

Majoriti 5 ribu, undi pos 3600.

Sudahlah, kalau nak eksyen dgn majoriti undi pos, pegi main jauh2 la

Tulang Besi said...

Aku kalau jadi umno malu nak mengaku menang. Menangkan perasuah politik wang/

joostspring said...

harapkan nama je tulang besi..tp otak mcm agar2..

fitnah terbaru dan tgh panas2 lg skrg ni pasal si mamak bju merah yg kena tetak tp tidak lut,siap curah air sirap lg kat kepala...

ajaran islam ke mengfitnah smpi ke tahap yg boleh menyebabkan berlaku pertumpahan darah sesama org islam ni?

Tulang Besi said...

Kahkahkah, fitnah kepala angguk kau.

Tulang Besi said...

menangkan perasuah pun nak happy

joostspring said...

si ALjuburi yg telah dipenjara krn salah guna kuasa,korup,inventor rasuah dan politik wang,amalkan kronisme dan peliwat tu boleh pulak di angkat sbg pemimpin..siap nak jadikan perdana menteri lg...

mentaliti pembangkang yang sgt2 low class, hanya tahu menbuat hura hara dan kacau bilau je..

Anonymous said...

Teruskan solat hajat dan puasa sunat. Umno akan terus gelisah kerana orang beriman mendoakan kehancuran perasuah. Allahu Akbar

joostspring said...

tulang besi yg otaknya kecik lg dr otak udang...

kenapa mse press conference ckp lain, pergi report polis bawak org lain..dosa fitnah itu lbh besar drpd membunuh!!!!!!

xpayah lagi nak menegakkan benang yg basah..ternyata puak erdogan ni sudah jauh menyeleweng.

Anonymous said...

TB,.

TERIMA KENYATAAN DGN HATI TERBUKA,.

DLM PRK SEBELUM IN PR MENANG TAPI DGN MAJORITI YG LEBIH KECIL DRI PRU12

DI BGN PNG PULA,.SEBALIKNYA BERLAKU,. BN MENANG DGN MAJORITI LEBIH BESAR,..

STUDY THE TREND,.YOU'LL SEE THE TRUTH

joostspring said...

Sebenarnya kau ni tulang besi dan TPU hanya menyentuh dan membuat isu yg ada kepentingan kpd puak erdogan pas(menjadikan nik aziz sbgai lesen besar bg membuat dajal),puak pkr dgn puak DAP saje...puak2 ini lah yg telah menyebabkan ulamak2 pas mendapat nama buruk atas kerja syaitan yang bertopengkan islam yang telah dijalankan...

ape nak buat, si TPU dan TB ni cari rezeki dgn mengfitnah BN dan menghentam pro ulamak..jadi seharusnya anjing2 peliharaan AL PELIWAt ni menjalankan tugas dan amanat yg telah diberikan...

Tulang Besi said...

anwar dipenjara kerana difitnah. Takda satu sen pun yang terlibat dalam segenap pertuduhan.

Korang ni semua dah dapat bayaran ke, atau buat kerja free hari ni>

Ha jootspring?

Tulang Besi said...

joostspring said...
Sebenarnya kau ni tulang besi dan TPU hanya menyentuh dan membuat isu yg ada kepentingan kpd puak erdogan pas(menjadikan nik aziz sbgai lesen besar bg membuat dajal),puak pkr dgn puak DAP saje...puak2 ini lah yg telah menyebabkan ulamak2 pas mendapat nama buruk atas kerja syaitan yang bertopengkan islam yang telah dijalankan...
.

kahkahkah UMNO bengang sebab puak2 erdogan, PAS tak dapat join dgn UMNO.

Tu yang bengang sangat diorang ni


Erdogan pegi maki yahudi, zahid pegi jumpa PM yahudi yang erdogan maki

joostspring said...

tp yang bestnya si maharaja liwat pulak kamcing@teman jilat bontot dgn yahudi...siap dpt anugerah islam liberal lg tu si jijah son and liwat son..

dah si nuar peliwat yg bayar gaji kau, mesti la kau pertahankan habis2an bos kau tu..ada akal xnak guna..

Tulang Besi said...

jootspring kau ni agama apa?

Kalau orng islam tak tuduh org lain berzina tanpa 4 saksi

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Tulang Besi, nko jgn layan berhujah dengan mamat joostspring tu. Spesis pendek akal. Bodo memanjang, akal pendek macam pendeknya si Perasuah, Isa Samad. Macam tu ler kalau dah terbiasa makan duit haram. Pebenda yang dia cakap semua melalut. Aku yakin mak bapak dia pun dah betahun dia suapkan dengan benda-benda haram. Dengan mak bapak dia boleh ler dia bodo-bodokan dengan hujah-hujah biol macam tu. KAH!KAH!KAH!KAH!

joostspring said...

kau ni belajar agama ke tak..kalau org tuduh si nuar tu peliwat dan betul tidak meliwat,buat sumpah tolak tuduhan tu..tok guru pas rmi,nuar boleh tanya mcm mana cara nak buatnye...

kenapa nak diam membisu je....atau takut dilaknat oleh Allah.

kau ni islam ke?
hidup dgn tabur fitnah je kerjanya..fitnah mamat yang kena tetak mcm cerita zorro tu ape cerita bro...

Dewata said...

tulang besi bodoh...
yang tuduh najib dgn altantuya tu ada 4 saksi ke????

sial punya manusia...

Anonymous said...

sebenarnya blogger umno macam tu lah. kat facebook pun sama, kat mana2 pun sama. dia org tau mencarut je. itu je modal dia org. adik aku yg tak sokong mana2 parti pun bila baca blogger umno punya komen terus naik menyampah dgn umno.
lepas ni aku nak print komen2 mencarut umno ni nak bagi org kampung aku baca

joostspring said...

Dan najib siap bersumpah tolak tuduhan itu...

knp nuar xberani?

orng yang buat salah je yang takut untuk berkata benar..

Dewata said...

bagi macam2 alasan pun tak guna...yang pasti parti sial pas ni semakin dipinggirkan oleh orang melayu...cuma harap ehsan cina = india je...

Ahmad Syafiq said...

Bersabar sajalah dengan kerenah mereka Tulang Besi. Saya penyokong PAS telah pun menerima kekalahan PAS di Bagan Pinang dengan hati yang terbuka. Saya juga baru perasan bagaimana puak Erdogan di dalam PAS tidak lagi kedengaran bersuara.

Dan dalam hal Anwar Ibrahim pula, betul ke adil mahkamah manusia? Bukankah mahkamah Allah itu sangat adil dan setiap manusia yang diadilinya mendapat balasan yang amat setimpal dengan perbuatan mereka? Oleh itu, kita tidak boleh kata Anwar Ibrahim confirm bersalah, ataupun kita tidak boleh kata Najib bersalah dalam hal Altantuya sehingga dibuktikan bersalah. Bukankah prinsip Islam itu sendiri untuk menegakkan kebenaran dan melindungi orang yang dizalimi?

Maka, marilah kita bermuhasabah diri dan hentikanlah memanggil Anwar Al-Juburi ke, Najib Altantuya ke, korang ingat kamu semua ni lagi bagus ke imannya daripada Anwar Ibrahim ataupun Najib? Sesungguhnya, setiap manusia di dunia ini mempunyai berpeluang untuk bertaubat daripada kesalahan, kecuali untuk kesalahan syirik. Ayuh! Kita menegakkan kebenaran di bumi Allah ini!

Tulang Besi said...

joostspring said...
kau ni belajar agama ke tak..kalau org tuduh si nuar tu peliwat dan betul tidak meliwat,buat sumpah tolak tuduhan tu..tok guru pas rmi,nuar boleh tanya mcm mana cara nak buatnye...
.

Orang Islam tahu, bersumpah tak boleh jadi bukti.

Kau sedar ke tidak.

sumpah mcm mana pun takda erti

TU yang aku suspect kau agama lain. Bukan Islam

joostspring said...

anom 7.28....

komen org2 PR yg mencarut xnak print sekali ke bg org kampung lu baca..

memang spesis PR kot rasenya jenis buat kerja cr kesalahan org lain dan kesalahan sendri disorok kan..

sikit2 lama2 jadi bukit sedara..nanti dah jadi bukit xboleh nak sorok lg mula la tabur fitnah..

joostspring said...

soheh lagi nyata si tulang besi ni tak belajar pasal agama islam...

2 la,

lain kali jgn suka2 ceduk ayat al-quran sekerat2 tuk tujuan politik mcm idola kalid kau tu buat, lain kali peramaikan lg org kafir berucap di pentas politik dgn membacakan ayat2 al quran secara ceduk2 kepada pemdengar2 yg memakai serban dan bertudung litup..lepas tu tepuk tangan rmi2 konon2nya bangga la org kafir boleh bc al quran dgn sebutan tunggang terbalik...

ni la ajaran pas erdogan skrg ni..mgkn pelik lg kot yg akn berlaku lpas ni..

Tulang Besi said...

lain kali jgn suka2 ceduk ayat al-quran sekerat2 tuk tujuan politik mcm idola kalid kau tu buat, lain kali peramaikan lg org kafir berucap di pentas politik dgn membacakan ayat2 al quran secara ceduk2 kepada pemdengar2 yg memakai serban dan bertudung litup..lepas tu tepuk tangan rmi2 konon2nya bangga la org kafir boleh bc al quran dgn sebutan tunggang terbalik....

Woii bahlol, kau tunjuk kat aku bukti la sumpah boleh jadi bukti.

Kau bohong. Kau bukan orang Islam la.

Anonymous said...

Memang layak pun PAS kalah.

Cuba lihat apa Presidennya buat, ada dia bekerja keras untuk memenangkan partinya? Tambah lagi timbalannya si Nasa tu, hilang entah kemana .. agaknya lagi kuat tidorrr, Sedangkan N9 adalah kawasannya, tapi dia tak ada langsung usaha utk berjuang habis-habisan mencapai kemenangan, harap orang luar je yg keje bertungkus lumus.

Kalau inilah perangai pemimpin PAS, jgn dok berangan nak memerintah 1Malaysia. Takat kawasan terdiri pun tercabut ekor.
Jgn anggap dgn takbir saja kuat2, orang semua boleh terpengaruh.

MC_Shaharul said...

kpd penduduk bagan pinang n penyokong2 n pencacai yg kaw2 pnye bela umno krn mendapat wakil rkyat rasuah,nanti penyelewangan2 slps ini..korg duk bela2 dia,dia lg menambahkn kekayaan dia la jgk..

aku stuju ngn ko anon 728,usahkn dlm face book bdk2 umno nie mencarut,dlm ym,fs,sume mencarut,pastue ko buka tagged lak,ko seacrh kt tagged tue cari ade sorg minah puteri umno ngn pkaian cam sial,tunjuk sebahagian buah dada,dah la muke x bleh blahh..pastue bepeluk ngn boy mcm bohsia dah aku tgk..dlm tag tue ade jgk pic dia pkai baju puteri umno ngn mmber2 die di PRK permatang pauh,so mmg sah dia puteri umno,jgn kata aku kencing lak eh pncacai2 umno,tue pasal la x heran klu pg tgk puteri2 umno time kempen aritue menyalak2 cam sial,dah diaorg nie pn sbnrnye dah mcm bohsia/mmg bohsia,leh tunjuk isyarat lucah kt makcik2 n pakcik,tayang bontot,ngn mamat2 rempitnye mcm sial menari2 tepi jln wat aksi lucah,ape nie woiii umno,korg nie nk ajak bdk2 muda jd cam sial ker???

sbnrnye yg merosakkn akhlak remaja pd masa nie adalah umno!!!!!spatutnya polis tngkp bpk2 bangsat umno nie,yg mengajar anak2 remaja nie terlibat dlm gejala sosial,korg nie lah yg akan Allah soal n dipertanggungjwbkn nnti,kat dunia korg happy lah eh..

klu korg nk bukti xpe nnti aku search n copy pic2 puteri umno yg dah mcm bohsia tue orait.

Anonymous said...

Pemuda PAS serah bukti BN rasuah tentera kepada SPRM


Apa boleh buat sila lihat You Tube ini.


http://mt.m2day.org/2008/content/view/27743/84/

Anonymous said...

Aku dah kata dah kalau PAS nak berkawan dengan umno macam Haji Hadi, Nasharuddin, hassan ali dll, keluar saja dari PAS. Mereka merosakkan islam itu sendiri dengan mengamal asabiyyah yang terang2 ditentang oleh islam. haji hadi pun biasa kelaur fatwa UMNO KAFIR lagi2 dia masih nak kawan dengan umno. Baru padan muka mereka. Umno ni nak menghancurkan PAS saja. Tapi mamat bangsa tak sedar diri ni buat tak tau saje. Tengok apa Hasssan ALi buat di Selangor? Malaun2 ni bukan nak tegur si bangsat Ali tu tapi diam seribu bahasa. Mereka bertiga ni memang bawa sial pada parti PAS maka kami dalam parti PR lain naik bangsang dengan perangai pemimpin2 PAS ni sampai menganggu kerajaan PR di Selangor pimpinan PKR. jadi lebih baiklah PAS pecat barua2 umno ni sebelum nasi jadi bubur.
Contohi Nik Aziz dalam menghadapi umno, beliau adalah pemimpin yang sangat berpendirian dalam menghadapi umno. Sekiranya Nik Aziz tiada memimpin PAS lagi, saya pasti parti PAS takkan wujud lagi selepas ini sebab Haji Hadi dan Nasharuddin dah jadi Asabiyyah.

kembara putih said...

Itulah hakikat yang patut direnungi. 'PAS FOR ALL' sudah tidak bernyawa bila kumpulan penggeraknya ('erdogan') disisihkan. Nak harapkan Presiden, Timbalan Presiden dan Hassan Ali perjuangkan? Tunggu kucing bertanduk la.

Setiap isu perlu dirungkai/diselesaikan dengan pemimpin atasan 'buka mulut'. Tapi yang berlaku sekarang Presiden PAS dan Timbalan Presiden PAS BISU. Yang banyak mengeluarkan kenyataan bersifat strategi datangnya dari TG Nik Aziz (harap2 kudratnya masih bersisa). Kenapa orang yang BISU dibiarkan terus memegang kuasa? Kalau Presiden BISU, tapi Timbalannya tidak BISU, ok la juga. Ini...kedua2nya BISU....BISU...&...BISU.

Jika undi kaum bukan Melayu tidak ditangani segera, pada PRU akan datang PR akan kehilangan Selangor, Kedah & P Pinang.

Untuk Hassan Ali...anda patut letak jawatan. Anda kini liabiliti kepada kelangsungan PR.

Anonymous said...

kat mana lak logiknya nih,kalu mic duk kempen cucuk ckp umno ngan pas sama jek dah tu napa india vote 2 BN??yg bertanding mewakili BN tu umno,kot la dr MIC leh la percaya g...mengarut sokmo hang ni....

jalak said...

syorkan lah kat Tuan Guru Nik Aziz utk dpt perkenan pecat Presiden, Timb Presiden, S/U Agung, Ketua Dewan Ulamak, Pesuruhjaya Selangor, Ketua Pemuda dll...

melalut tak tentu hala korang ni...korang ni ngaku ikut parti Islam, padahal kamu lah perosak parti..senang jer kerja musuh ade org spt kamu dlm jemaah ni...

ader kamu solat istikharah dulu ker nak tulis artikel spt ini ?

kembara putih said...

Presiden, Timbalan, S/U Agung dan Ketua Dewan Ulama tak letak jawatan pun takpe. Apa kata mereka2 ni hanya fokus kpd menawan Terengganu saja. Yang negeri2 lain, biarkan pemimpin2 lain uruskan. Lagipun mereka2 di atas ni tidak sesuai dengan kawasan yang pelbagai kaum, semangat perkauman Melayu mereka sangat tinggi.

jalak said...

baik lah diaorg dipecat drp kamu terus menerus mendapat dosa membuat fitnah...

sehingga tergamak menulis, "Puak2 Fraksi UMNO ini jelas menampakkan akidah mereka yang telah rosak dan hancur. Apabila diuji mereka membuang Islam dan mengambil akidah assabiyyah/kebangsaan melayu."

hebat Tulang Besi ni...Tuan Guru Presiden dikatanya aqidah dah rosak & hancur...

ni, ko hanya nampak kes kuil sec23...sebab nak naikkan nama Khalid Samad...biase la org kuat Husam

kes Kg Buah Pala mcm maner...xde kaitan dgn org India ker?...kenapa tak berani nak ulas...nak jaga hati Lim Guan Eng ?

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Korang tengok tu! Mamat Joostpring dengan geng-geng barua haram jadah UMNOBN tu! Spring itek dia dah terkeluar! KAH!KAH!KAH! Marah sebab orang mencarut kat dia KAH!KAH!KAH! Tak tahan sebab kena maki KAH!KAH!KAH! Nak cakap pasal Islam KAH!KAH!KAH! Woit! Kapiaq mana layak bagi komen pasal islam laa KAH!KAH!KAH!

Ceduk ayat qur'an sekerat-sekerat! KAH!KAH!KAH! Ceduk kepala bana nko! Bagi ayat penuh pun nko tak pakai. Woit! Barua!! Yang suka ceduk-ceduk puak-puak nko ler bodo! Suka cedok harta rakyat pastu bagi makbapak, pakcikmakcik dan keturunan makan duit haram tu suku sakat UMNOBN ler bodo!! Tu yang Isa Pendek boleh menang tu!! KAH!KAH!KAH! Apa punya bodo barua UMNOBN cakap tak abih2 macam sial!!! KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

Lupa lak nak tambah ... yg suka sangat cedok pantat bini orang, artis, monggolia di-el-el tu korang punya pemimpin ler.. korang cuma dapat sisa jer, dapat bau pantat!! KAH!KAH!KAH! KAH!KAH!KAH! KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Apa benda ler mamat jalak ni menyalak!! Tak pandai langsung menterjemah bahasa tersirat. Statement tu dituju khas untuk barua-barua UMNOBN yang ada dalam PAS ler bodo. Itu namanya "keterbukaan" la bodo! Bukan macam korang suka benda-benda terbuka sampai nampak tetek. Bodo punya spesis!! Aku ingatkan lepas PRK ni oksijen pelan-pelan kuar dalam otak tu ... rupa2nya makin banyak masuk. Ni mesti semalam telebih yamseng ... aku yakinlah, memang semalam bos nko belanja minum todi. Isk, isk, isk ... hina sungguh puak-puak ni.

Anonymous said...

Salam.

Setuju dengan pandangan Tulang Besi. Aku sbg anak nogori pun malu dgn warih-warih den di B.Pinang yang tak dapat bezakan intan dan kaco.

Anonymous said...

sebelum kau nak mintak ape2 bukti dari org kau dedahkan fitnah bahlul si pengecut bju merah badan kebal tu dulu..

lpas tu bru layak kau nak bersuara..

xpayah nak poyo laa nak berlagak konon2 org india xsokong PR sbb xbuat keje mcm post kau tu..org india dah sedar yg si DAP & PKR ni xakn membantu kaum india..isu kmpg buah pala lu nak campak mana sedara..


kalau rse PR ni hebat dan byk sokongan sgt tu letak suruh la ADUN pas letak jawatan di pengkalan pasir..ibrahim ali dah ready nak tanding ctu.kte tgk sapa yang akan bungkus..Ibrahim ali dah cabar orang PAs tu..kalau berani lu bg r cadangan kat NIK AZIZ tu..

Anonymous said...

Tiada siapa yang boleh dipersalahkan dalam pertandingan politik segala2nya kuasa yang Maha Esa Allah S.W.T siapa yang dimenangkanNya dan siapa yang dikalahkanNya itu adalah kehendakNya tonggang terbalik jer nak Sembahyang Sunat mohon di menangkan tapi pada masa yang sama kempen ke ceruk estate ceruk kampung ceruk desa ceruk pekan ceruk bandar 'asyik berbohong' takkan Allah S.W.T makbulkan solat dan doa.. semua ahli politik nie kaki kalentong tak kira politik bertopengkan agama bertopengkan demokrasi bertopengkan komunis sama jer.. kerja saya mengundi menurut 'idaman kalbu' tak kira lambang dacing lambang keris lambang bulan penuh lambang bulan sabit lambang roket dan sebagainya,tapi kali nie secara jujur bulan terang aku malap kat Teluk Kemang.. apa tak lagi bulan sabit tak kelihatan lambang roket aku lupa isi minyak.. hehehe

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Satu lagi spesis bingai dapat dikesan. Woit Anon 9:32 PM!! Bukti kebenda? India kebenda! Pebenda yang nko nak tunjuk pandai ni? Baru dapat sokongan Makal Sakti dah eksyen giler. KAH!KAH!KAH! Dari suruh adun PAS letak jawatan kat pengkalan pasir tu baik ler nko pi jilat si katak tu ... suh dia letak jawatan. Bodo!! Ataupun nko suruh si legam Zombierie bubarkan DUN Perak! Ada berani? Apa punya bodo ler nko punya komen ni.

Anonymous said...

Anuar komplen PAS yang bertanding tapi dia yang kena hentam di Bagan Pinang. Tuduhan Rasuah yang di bawa oleh PAS makan diri kerana ISA kata Anuar rasuah lagi besar, kena penjara kerana liwat lagi. Kesian Anuar tak berani nak saman ISA , kerana sememangnya betul apa yang di ucapkan oleh ISA. Isu kepala lembu, orang bunuh diri, penjenayah mati dah jadi isu lapuk, orang ramai dah tahu tembelang PR. Untuk peminat, penyokong dan pembela peliwat cepat cepat lah bertaubat. Isteri Nabi lut di timpa azab kerana menyokong peliwat.

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Satu lagi budak baru belajar nak menulis. Woit Anon 9:39 PM! Kapiaq macam nko mana layak cerita pasal Yang Maha Esa. Dah! Pegi baca buku banyak2 pastu baru buleh buat komen kat sini. Tah pekebenda yang ko tulis ni. Syoh! Syoh!

joostspring said...

anon 9.39...

doa2 ahli parti pas dan pkr telah dimakbulkan bila mereka meminta doa dr Allah supaya dijahanamkan dan ditimpa bala kepada org yang melakukan perbuatan khianat terhadap org yang melakukan kejahatan terhadap mamak baju merah yang konon2 ditetak dan pecah kepala...

Doa mereka termakbul bila parti mereka sendri ditimpa bala dek kerana angkara orng pas sendri..

Tahniah Pas kerana dah upgrade sekarang sebagai parti islam yang mengajar umatnya supaya menabur fitnah....

tulang besi,TPU..

sedar x kau orng telah menipu beratus ribu penyokong korang sendri dan yang kurang cerdik terus terpedaya dan terpesona dgn khayalan yang korang cipta..

kau ni kalau islam pun TB mesti jenis yang dah murtad kot..sbb tu kau xkisah benda2 mcm ni..

joostspring said...

ckp byk si kitol nadim ni..

kl dah berlagak dan poyo sgt sahut la cabaran Ibrahim ali tu..buat cadangan bg kat nik aziz tu...PR kan suka cari publisiti melalui prk ni..

ke nik aziz takut?

PAS for ALL said...

erm...xpaham btul aku orng yag sokong parti UMNO/BN ni....xleh ke gi main jauh2 kat blog korang....kitorng ni xtgk lagsung dan xtrigin langsung nk g kat blog korang....so jgn menyebuk2 kat blog TP ni....kalo da xsuke kami jgnla sibuk komen2 kat sini....Kami da terima kekalahan kami...ada hikmah ALLAH nak tunjukkan...terutama jootspring boleh blah dr blog sini jgn menyebuk dan cari pasal kat sini....pastu sedap2 tuduh kami yang buat provokasi....

Anonymous said...

Ramai rakyat dikelirukan oleh MEDIA PRIMA,TV1 - TV KERAJAAN berita yg dikeluarkan cuma separuh jalan.cerita sebenar diputar belitkan abis2 yg tertipu semua org2 kampung yg sememangnya mudah disentap dengan menu-menu palsu yg disiarkan leh tv kerajaan berkenaan isu politik malaysia.sampai bila2 pn selagi MEDIA KERAJAAN ini bermaharajalela di MALAYSIA parti pembangkang akan terus diperburukkan dengan modal-modal menipu mereka.

kerana MEDIA KERAJAAN ini takut hilang pelabur2 dan sumber2 keewangan dan sokongan dari badan2 kerajaan.lari tender mcmana nk dapat untung..

selepas pengundian di bagan pinang sy yakin PAS akn memperbaiki segala kekurangan dan terus berjuang demi kehendak rakyat dan wakil suara rakyat yg ditindas oleh kerajaan.

sokongan terhadap PAS dan lain2 parti pembangkang berterusan dan mengharapkan pihak pimpinan parti dapat mencari kebijaksanaan dan berani bersuara kerana sokongan dari rakyat kepada PAS,DAP,PKR tetap tidak berbelah bg.

kepada TP teruskan usaha anda menyampaikan informasi kepada kami kerana anda adalah media kami.sumbangan anda dihargai...

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Sendiri tulis sendiri komen!! Apa kebenda mamat joostpring ni ... puak-puak kapiaq ni dah mabuk dah KAH!KAH!KAH!KAH!

Woit joostpring! Kalau dah cerdik sangat, cuba ler nko tarik ramai-ramai pengunjung ke blog barua haram jadah UMNOBN tu. Menebeng dan merapu kat blog orang ni namanya bukan saja kurang cerdik tapi kurang upaya dan kurang akal. Syoh! Syoh! Hujah nko tu tak wajib dijawab. LMS! Low Mentality Standard. KAH!KAH!KAH!

HIDUP PAS said...

Btul 2 Hang NAdim....jootspring xde follower kot kat blog die....merintih merayu kat blog kite ni nk dijadikan geng...mungkin die lone ranger suke syok sendiri....mari kite halau die ramai2 jgn menyebok kat sini...

Anonymous said...

BANGANG PUNYA MELAYU UMNO!! INGAT ISLAM HANYA UNTUK MELAYU KO KE??

KapioQ MirinG said...

HangNadim
kau jangan gunapakai nama HangNadim tu.. budak Hang tu.. bijak sehingga kan diikat dengan rantai dibuang ke lautan Temasek

Bukan macam kau tu bahlol! bodoh! tolol! stupid! bladifool! bastard! biadab! kurang ajar! lembu! kedai! dasar pengundi Pas Parti Anak Sundal! Parti Agama Songsang Parti Ajaran Sesat mcam kau sesat murtad 1juta x menyamar islam konon kafir laknat!

Anonymous said...

jootspring tu dah pendek akal. orang macam tu lebih baik tinggal dengan beruk.

Anak Lawin Papulut said...

joostspring dapat upah jadi pengacau kat sini..lepas tu duit upah haram tu bagi kat mak bapak...buat belanja beli budu.....kih...kih.....

memang bengong mu nih......

Anonymous said...

takpe la joostspring, tulang besi, hang nadim dll ... biar la ape orang kate yang penting kite tahu sape betul sape salah... fikir2kan la...Saya cuma sedih nasib orang melayu tak kira la PAS, UMNO, PKR ke... ape yang saya nampak orang melayu telah berpecah belah

Anonymous said...

HangNadim tu.. bila nak berhujah dimulai dengan ketawa terbahak2 ..kan ketawa terbahak2 tu adalah sifat iblis tegar!

umnoharamjadah said...

Tak kira TB ke, jootbesi ke, siapa saja yang jadi pencacai umno kat sini ke, kat sana ke boleh pegi jahanamlah....

Puak-puak ni jenis makan upah, takdak upah takdah kerja...mentekedarah haram ka halal ka tibai...jani perut buncit...orang lain belakang kira.

Lpeah tu ajak orang lain sesat....

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Nama pun dah macam sial, Kapiaq Mereng!! KAH!KAH!KAH! Apa punya nama. Nak cerita sejarah dengan aku. KAH!KAH!KAH! Pegi baca sejarah betul2 la bodo! barua! Meracau dah puak-puak kapiaq neh! Syoh! Syoh! Maleh nak berhujah dengan nko. Buang masa! Dah pi sana ... join barua-barua yg lain minum todi! KAH!KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Woit! Anon 10:50 PM! Ketawa berdekah-dekah tu memang ditujukan untuk puak-puak kapiaq macam ko laaaa!!! Sifat Iblis Tegar? KAH!KAH!KAH! Tak ler teruk macam pemimpin UMNOBN! Kapiaq dan Iblis Nyata!! Lagi pun bila masa pulak aku berhujah? Aku maki korang ler bodo!! Bingai!! Hujah dengan Maki pun ko tak tau? KAH!KAH!KAH! Stupid!

Anonymous said...

bg pndapat aku la kan.. bkn semua org india faham n tahu tentang apa yg sbenarnya berlaku kat s23 selangor.. bg sbahagian besar mereka.. provakasi ditimbulkan oleh pas.. (ada sorg ajk umno pakai kopiah putih siap mengaku ahli pas pulak tu).. bkn semua org tahu umno yg mnjadi dalam dlm kes sksyn23.. klu org yg rajin membaca.. surfing internet tau la.. sdgkan.. ni isu besar yg ptutnya pr amik ksempatan ms kat bagan pinang.. klu tgk ceramah2 pr pun.. lgsung xsentuh isu sksyn23.. walaupun sesetengah tmpat tu.. majoriti pengundi india yg dtg.. igtla.. india 20percen.. klu ak dgr ceramah pr.. kebanyakkan duk ckp.. pasal.. bg tanah kat cina sayur kat perak.. naik taraf sekolah cina kat selangor.. bahasa cina bahasa terpenting.. cina.. cina.. cina.. abis india dpt apa??? mmgla ak xnafikan yg pertuntukkan utk lima negeri ditakbir pr diagihkan sama banyak untuk semua kaum.. tp isu india xkupas lgsung dlm p/raya bagan pinang.. sdgkan india 20percen.. cina 10 percen ja.. pk2 kan la..
india kat shh alam ni pun.. dlu nya sokong kuat pas.. skarang ni.. tggal bendera keadilan jerr kat umh masing2..

joostspring said...

"Yang paling jelik, ada dikalangan Pak Janggut sanggup memutarbelit ayat Al Quran untuk mempertahankan pembinaan kuil. Malah umat Islam Seksyen 23 dipersalahkan kerana tidak bersikap "adil" dalam membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka. Umat Islam dipaksa menerima perintah untuk kuil dibina dikawasan kediaman mereka, dan perintah itu dikatakan dibenarkan oleh Al Quran. Malahan umat Islam dikatakan berdosa kerana tidak mengikut Al Quran untuk membenarkan pembinaan kuil. Si Pak Janggut lupa awal-awal surah Al Quran ALLAH menceritakan tentang penyembelihan terhadap lembu yang menjadi sembahan manusia kufur"

from zulkifli nordin,rabu 19 ramadhan 1430..

Anonymous said...

Salam HangNadim kurangajar anakbinawi anakgampang anakluarnikah anaksundal anaksumbangmahram umur 12 thn meragam pulak..

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Artikel tu memang bagus sebab ditulis oleh orang yang berilmu. Tapi yang copy dan pastekan kat sini --- org tu ler yang biol sebab tak faham isu dan tak ada ilmu.

Woit!! Geli aku nak ulas sebab tangan yang copy dan paste kat sini tangan kapiaq. Puak-puak kapiaq ni memang suka merendah2kan orang yang berilmu. Motifnya cuma satu, supaya kita masuk dalam golongan haram jadah kapiaq UMNOBN ... yapadey!! Pooodah!! Nak info lebih lanjut, pegi tanya Ustaz Zul. Biar banyak sikit ilmu nko tu.

Anonymous said...

ala najib siap simpan sami khas untyuk buat sembahyang hindu kat rumah dia..sape tak kenal mr Ji?

tp sape berani bukak mulut? kalau tak berkecai macam altantuya la dibuatnya..

akiah najib dah rosak..tp 1 mlaysia punya pasal kira halal je la

HangNadim said...
This comment has been removed by the author.
joostspring said...

xpayah nak main wayang lagi la nadim kitol..

pasal si kalid samad cadangkan nama Allah boleh digunakan di gereja di parlimen dan ahli pas Baling Taib azamudin bangun dan membantah habis2an idea bangang kalid tu aper cerita...

cukup2 la korang mempertahankan puak2 pas erdogan yang ternyata telah menhancurkan pas..

Anonymous said...

bila adun bn nak mati lagi?

untung wwoo..dpat tengok puteri pakai ketat2..sambil merayu undi boleh gesel2..gila punya stim

duit segera pon banyak jatuh

so bila nak mati lagi

mrasyidi said...

Jootspring..

engkau ni makin melalut.. surah dalam al-quran itu mengisah cerita lain.. asalkan lembu je.. engko tafsir serupa mcm s23... baca surah tu dari awal sampai akhir.. jangan baca tang lembu je..
atau otak engko ni mcm lembu jugak.
sebab UMNO selangor sinonim dengan lembu.. asalkan lembu je.. boleh jadi modal politik.

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Woit Anon 11:09 PM! Skil mencarut dan makian nko tu pun macam sial. Hampeh! Tak der art! Pegi belajar lagi kat MB Pahang. Dia tu master of mencarut and tepok pungkoq. KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Haaa ... kan aku dah cakap dah, puak-puak kapiaq ni suka merendah2kan orang yg berilmu. Korang baca apa yng budak hingusan joostpring itek tu tulis. Tah pekebenda. Orang tak der ilmu camtu ler. Jeles dgn orang berilmu macam ustaz zul ... eee!! Apa nak jadik ler puak-puak kapiaq ni.

Anonymous said...

BN dah jual tentera dengan nilai RM300/seorang. Jatuhlah maruah tentera untuk melindungi rakyat dan Agong.

Sila lihat You Tube ini dimana maruah tentera telah di hina oleh Zahid yahudi umno.

http://rights2write.wordpress.com/2009/10/12/bagan-pinang-malaysian-style-democracy-at-its-best/

Anonymous said...

wajah sebenar zahid yahudi, sila lihat di laman web ini.

http://rights2write.wordpress.com/2009/10/12/bagan-pinang-malaysian-style-democracy-at-its-best/

KEMBOJA said...

Kemenangan TERHINA Umno-BN yg telah melantik dan mengiktiraf PERASUAH dan memenanginya dgn cara RASUAH dan UGUTAN.

Betapa jijiknya Melayu-Umno...

KEMBOJA said...

Kemenangan TERHINA Umno-BN yg telah melantik dan mengiktiraf PERASUAH dan memenanginya dgn cara RASUAH dan UGUTAN.

Betapa jijiknya Melayu-Umno...

Anonymous said...

Ada dua situasi saja. Kalah atau Menang. Belum pernah ada Seri.
Biasanya lepas PR buat postmortem. Kajilah.
UMNO/BN menang dalam PRK BP tu atas banyak fator.
Kebarangkaliannya: Majoriti merasa selesa beradunkan dengan yb kerajaan NS sekarang. Tak kisahlah apa keperibadian YB. Senang juga nak mintak apa apa. Kalau pilih pembangkang takut.....kena boikot kerajaan Negeri pulak. Kerajaan negeri ada backup kerajaan pusat plak tu.
Tapi targetlah PR13. Itu pr umum. Boleh Tukar Kerajaan..........

pak din pg.

Anonymous said...

komen+kritik berjelah2lah wahai puak Pakatan Rakus 'UMNO/BN dah menang kali ini dan akan menang lagi dalam PRK atau PR akan datang InsyaAllah'. Menangis darahlah Salehuddin Ayub UMNO/BN mendapat majoriti besor 5+++ beb! Salah enkau ibni Ayubi Sale asyik duk komplain nak salahkan orang tak kerja kuat untuk berkempen.. meloponglah kau ujang apo nak dikato jang 'kalah tetap kalah!'

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! 5+++ Menang besau? KAH!KAH!KAH! InsyaAllah'? KAH!KAH!KAH! Woit Anon 12:52! Kapiaq macam ko mana boleh guna perkataan Allah!!! Nanti MCA marah!! KAH!KAH!KAH! Nanti MIC ngan Makkal Sakti marah! KAH!KAH!KAH! Gerakan Marah! KAH!KAH!KAH! Korang patut gunakan perkataan Isa ... tukar!! Cakap dengan izin Isa Samad. Haaa Camtu baru betul!!

Woit Bingai!! Cuba nko kira undi barua-barua UMNOBN tu dapat dari PRK yg korang menang 2 tu berapa dapat? Menang besau ke kalah besau atau pala butoh korang yg besau?? KAH!KAH!KAH! Bodo mampus!! Matematik pun bingai!! Stupid!!

Anonymous said...

Pas tak rugi apa pun kalah kat bagan pinang.Dah mmg tu kawasan umno yahudi sebelum ni.Dari 8 prk,pas yg untung dapat rampas satu kerusi umno di kuala terengganu dan umngok belum berjaya lagi rampas kerusi dun pr melalui pilihanraya..

Anonymous said...

BN menang di bagan pinang bukan kerana rakyat dah sukakan umno.Tapi kerana calonnya adalah bekas mb,isa samad yg dikenali rakyat disitu..Rasuah tak dipedulikan lagi bg mereka.

Anonymous said...

Teluk kemang utk Isa Samad, Permatang Pauh utk Anwar, Johor Bharu utk Shahrir Samad, jd UMNO jgn le nak bangga sangat

Buat rakan2 PR pulak, kita perlu teliti di mana silap kita, rakyat terutama anak muda tak menolak kita, mereka nak bagi ingatan pada kita, terimalah teguran mereka ini.

Para blogger sama2 dlm tempoh mulai skrg kita cuba sama2 fikir apa yg terbaik perlu kita buat, kemana hala tuju kita, insya allah masih ramai yg mahu bersama kita, biarkan mereka gembira buat seketika.

Berundur dahulu, bila sudah kukuh nnt kita serang balik.

Anonymous said...

HASAN ALI DAN PUAK2 NYA DGN MEMENANGKAN UMNO DALAM PRK BAGAN PINANG....TAHNIAH HASAN ALI YE....BELAKANG HARI KENA JAWAB TU....SENDIRA TAHU LAH....YE TAK SAN oooiiiiii....

Anonymous said...

mentality jootspring byk terpengaruh dengan bloggers UMNO yg xde modal nk buat cerita.dah la bloggers UMNO dtg ke bagan pinang pn x lagi nk buat berita laporan kononnye itu ini yg berlaku dibagan pinang.setakat dengar dari buah mulut org yg sampai secara lisan tanpa tgk sendiri ape yg berlaku baik xpayah nk jadi bloggers wahai bloggers UMNO yg xde sambutan.LOW CLASS!!!

kalau kite tgk bloggers UMNO punya cite pasal bagan pinang bukan best lagi siap letakkan sskandal ziana zain apekejadahnya dgn bagan pinang???xde modal dah ker???patutla org selalu ckp UMNO menipu,sampai perkara yg xmasuk akal pn nk dijadikan cerita.LOW CLASS!!!

Anonymous said...

whai jootspring..kalau aku jadi bapak ko dah lama aku xmengaku anak.sbbnya mentality ko ni sama dgn mentality org xsekolah.ckp xmasuk akal,mcm org baru jumpa internet.mcm org baru nampak dunia chatting.sedih aku tgk kedaiffan terserlah tu.kalau ye pn nk celebrate menang di bagan pinang p la rumah Isa SAmad tokeh rasuah melayu malaysia ckp ang ni peminat setia dia.tgk dia kenai ang ka dak???mintak tlg kat dia ckp ang nk duit buat modal bercucuk tanam..kalau dia nk bagi naisb baik ang la.tu pn kalau dia hargai ang...

kalau nk p jumpa rosmah mansur pn bole jgk.silap2 dia lari tgk ang sbb ingatkan ang nk ludah dia.pasai xdak sapa kenai ang la semua org berduit ni xsuka ang walaupn ang ni penyokong umno.kerana Umno punya style ada duit bole sembang,xdak diut bole blah..boleh blah tu untuk ang la.baik la ang p majukan diri tu buat benda yg pekdah skit.setakat nk menjaja kemenangan org sampai dri sendiri xupdate susah jgk hidup tu.bukan apa kami perihatin pada hamba-hamba UMNO.

Anonymous said...

pandang daripada tulang besi ada betulnya.kita kena buat perbincangan bersama supaya kita tidak jadi seperti parti rasict seperti UMNO.perjuangkan melayu sampai menghina agama lain.that is UMNO/UMRO.

Anonymous said...

nk dikatakan disini setelah melihat komen2 daripada hamba-hamba UMNO boleh dirumuskan bhwa mentality hamba-hamba UMNO terbukti seperti org yg xsekolah.xreti berfikir secara rasional apatah lagi dgn waras.tgk attitude masing2 pn kita dah tahu mcmana life diorg ni.mana la hati xgelap minda xterbuka asyik mencarut memaki.bercakap pn xdak modal..alih2 benda yg sama dok ulang.cara berfikir pn kita dah tahu pemikiran org xsekolah..makin kita suh bukak skit fikiran tu xnk.sampai bila nk hidup dgn mengiakan yg salah.

sekarang mungkin UMNO dilihat punyai sokongan tp 5 tahun akan datang saksikanlah pembangunan perkekembangan parti dari pembangkang memonupolsai malaysia.xlama lagi UMNO hanya diliang lahat.LOW CLASS!!!

Anonymous said...

SELAMAT PAGI TP TERUSKAN PERJUANGAN ANDA.ANDA ADALAH MEDIA UTAMA KAMI.THUMBS UP!!!

Anonymous said...

Nak tergelak dan termuntah....biar kerusi aje tonton berita TV!!!


Nak tergelak pun ada, nak muntah pun ada. Begitulah yang saya rasa menonton siaran berita TV sejak malam tadi hingga malam ini. Saya boleh terima jika berita kemenangan tokoh perasuah bernama Isa itu disiarkan berulang kali semalaman malam tadi dalam semua saluran TV, tidak kira RTM atau Media Prima. Maklumlah sudah 9 kali pilihanraya kecil, semuanya kalah kecuali di Batang Ai menang sekali, maka kemenangan kali ini pasti sangat dinanti-nantikan oleh BN. Oleh itu bila semua siaran berita TV memberi fokus kepada kemenangan itu pada malam tadi, ia boleh diterima. Ia seperti cerita musafir yang dahaga di tengah padang pasir yang sudah menjumpai 9 telaga, hanya telaga kesembilan di Negeri Sembilan baru mereka menjumpai air yang jernih, jadi seronoknya tentu bukan main lagi!

Walaupun kalah 7-2, tapi BN merayakan kemasukan gol kedua ke pintu gawang lawan itu seperti mereka menang besar, walaupun sebenarnya masih tewas dengan agregat 7-2. Yang jadi nak tergelak dan nak termuntah ialah episod cerita menang itu diulang-ulang setiap kali siaran berita. Siaran berita malam ini jam 8 malam pun masih bercerita tentang kemenangan itu. Apabila PR menang 7 kali pilihanraya kecil dulu, sudahlah keputusannya lewat disiarkan, berita mengenainya hanya dimasukkan dalam satu segmen ringkas yang sungguh ringkas. Tapi bila BN menang, ada siaran langsung dari Pusat Penjumlahan Undi pula lagi (TV1) dan sampai 2 hari 2 malam masih diulang berita yang sama!

Jadi macam mana tak tergelak dan tak termuntah bila siaran berita TV dok ulas yang itu-itu juga? Betul-betul TV kita sudah jadi macam kisah beruk dapat bunga, dua hari bunga itu dilambung dan dicium-ciumnya, sungguh mengharukan!

Harap-harap esok siaran berita TV kita bawa cerita lain ler pula. Jangan lagi jadi macam beruk dapat bunga, kerana hari ketiga bunga itu telah menjadi semakin kusam dan masam!

~ pendikar gunung kriang

Anonymous said...

Sumber: http://pendikargunung.blogspot.com Baca Seterusnya...

Anonymous said...

Aku peduli hapa siapa menang di Bagan Pinang. Justifikasinya rakyat Malaysia khususnya orang Melayu masih lagi tidak menganggap rasuah adalah dosa besar yang perlu dihapuskan di muka bumi Malaysia.
Aku sempat ke sana pada hari Jumaat dua hari sebelum pilihanraya. Bersama kartunis Zunar dan tim Gedung Kartun menjayakan program sambil turut jua berkempen.
Aku tak tahu bagaimana jentera PAS tapi pengalaman aku lihat mereka begitu komited (yang bawah2 ni memang berkorban sungguh).

Tabik untuk Badrul Hisham Shaharin atau Che'gubard yang bekerja bersama anak-anak buahnya bergerak ke sana-sini berkempen, mengatur program dan mendedahkan kepincangan dan penyelewengan yang dilakukan oleh calon BN. Aku sungguh terharu!

Aku nak bagitahu, tanpa Che'gubard PKR Negeri Sembilan lumpuh. Dia turun ke padang menemui rakyat, berbagai program dia jayakan. Politik adalah perjuangan dan perjuangan adalah pelaksanaan kata-kata. Politik adalah perkhidmatan, bukan mencari kemasyhuran.
Sebab itu aku tak senang bila sekumpulan anak muda PKR pada bulan puasa dulu pi melawat orang tua yang terlibat dalam video puaka Rosmah dan menyampaikan bantuan. Tak tahu berapa RM tapi media alternatif mengatakan mak cik ni hidup 'daif'.
Ahh! kamonlahhh..
Ni bermotif politik! Ada ramai lagi orang daiflah...
Mak cik ni tak kenal aku dan aku pun tak pernah jumpa dia tapi aku sangaattt rapat dengan salah seorang anak dia..diulang..sangat rapaatttt...dia tak sedaif mana!

Che'gubard terus bikin program di Rembau. Dia tak macam sesetengah mamat yang cakap lebih habuk pun tarak, bila ada Anwar seboklah tersengih2 mengendeng dan duduk atas pentas konon orang penting atau muka terpampang di banner macam dialah masterji.
Aku taklah rapat sangat dengan Che'gubard, sekadar bersalam, sembang2 lebih kurang tanya khabar dan hadir di majlis anjurannya saja. Tapi aku syahdu dengan kerja kuatnya.

Toghuihkan jang! Ekau anak mudo contoh! Den kagum dongan ekau!

(cumo apo yang kito borak'an pasal Aleyasak tu ekau sampaikan lah ko pehak atasan yo?)

http://kulupsakah.blogspot.com/

Anonymous said...

Demi ketuanan rasuah teknikal, aku merayu semua pengundi Bagan Pinang mengundi Isa Samad kerana "satu undi anda bermakna satu undi untuk menghalalkan rasuah!"..

Tahniah! Selamat menjadi Yang Bangsat semula Isa!

Anonymous said...

Sembahyang tentera dalam masjid yang akan di bina oleh perasuah2 adalah haram. Sesat lagi menyesatkan.

seperti dalam You Tube ini:

http://rights2write.wordpress.com/2009/10/12/bagan-pinang-malaysian-style-democracy-at-its-best/

Anonymous said...

Umno menyesatkan akidah tentera dan memperbodohkan tentera dengan merasuah sebuah masjid. ingat tentera! segala amalan kamu semua dalam masjid yang di bina seorang yahudi bernama Zahid adalah haram, perlu kamu semua menolak pemimpin rasuah seperti itu, jika tidak amalan kamu semua sesat macam ayah pin.

http://rights2write.wordpress.com/2009/10/12/bagan-pinang-malaysian-style-democracy-at-its-best/

Anonymous said...

Kasihan tentera di keldaikan oleh jeneral mereka yang juga keldai;

http://rights2write.wordpress.com/2009/10/12/bagan-pinang-malaysian-style-democracy-at-its-best/

Anonymous said...

Negri Sembilan politics is "Menang Kerbau" politics. Hence the name Minagkabau.

http://azlyrahman-illuminations.blogspot.com/2009/10/winner-in-bagan-pinang-negeri-sembilan.html

Anonymous said...

Aku tak nak salahkan UMNO, meraka dah memang musuh kita, tapi kenapa perangai sesetengah org kita ni yg lebih UMNO dari UMNO.

Kalau ye pun nak tunjuk pengaruh, nak tunjuk suara lantang, tunggulah lps PRU13, persetankan perlawaan dan provokasi UMNO tu.

skrg seronoklah kau orang, kami yg teruk2 berkerja nak bagi Pakatan menang, tapi senang2 je beberapa kerat pemimpin ni merosakkan harapan kita.

Sudah2 lah, jgn diulang lagi, silap2 yg lalu.

Anonymous said...

Pada aku , dalam perlawanan pilihanraya antara BN dan PR kita kira baru menang 1-0 dimana PR menang 1. Kenapa kata begitu kerana saya hanya kira menang apabila kita berjaya merampas kerusi yang disandang seperti di Kuala Terengganu. Itulah kemenangan hakiki. Mempertahankan kerusi dan menang dikira menang kerana bukan senang nak mempertahankan kerusi...

Dari pandangan tukang besi yang penting diambil ialah MENGAPA UNDI INDIA MEROSOT , dengan merosotnya undi India maka meletakkan jurang majoriti yang tinggi. Pasti ada isunya. INGAT !!! Dulu orang undi PAKATAN RAKYAT bukan kerana mereka suka PR tetapi mereka tak dah tak suka dengan sikap BN.

Jadi orang UMNO pun jangan sombong sangat , orang PAS pun jangan juga sombong dan asyik nak menang aje.. PAS dan PAKATAN RAKYAT perlu susun strategi atur program merakyat , mengakar kebumi , mengair dan meresap ke jiwa rakyat ...

Yang lepas biarkan jadikan panduan dan susun perancangan hari ini untuk hari esok ....

Rakyat adalah EMOSI , MINDA dan PERASAAN -

Anak Desa

Anonymous said...

Saya setuju sangat komen dengan komen Ahmad Syafiq komen beliau wajar dan semamangnya menepati cita rasa pembaca komen kita tidak harus menilai seseorang itu semata-mata kerana kebencian tidak adil namanya, kita ada pertimbangan sebagai seorang manusia, saya seorang penyokong kerajaan tetapi saya juga menyukai perkara-perkara yang mungkar, saya yakin dengan perubahan yang di lakukan oleh pemimpin kita, saya rasa kerajaan kita selama ini tidak pernah membunuh rakyatnya samalah dengan manusia kalau kita bersalah kita berubah takkan kita nak bunuh diri kita semata-mata untuk berubahkan tidak kita di beri peluang yang banyak oleh Tuhan untuk berubah

Anonymous said...

Ni mamat Hang Nadim datang kou di sabah aku pancung kepala kau cakap tidak bertapis ikut suka hati sedap mulut ingat kamu tu baik sangat datang kau di sini kepala kau bercerai dari badan aku pastikan badan kou bertaburan di seluruh sabah

Anonymous said...

to anom 7:17, 7:18, 8:40 dan 8:52
thanks for ur good info...memang sedih juga tapi bila baca korang punya post..hati rasa sejuk skit..

Anonymous said...

Tulang Besi 7.07am

Kalau nak tahu puak A'War nie ada harta kat Sabah enkau datang ke Sandakan,Sabah.. di situ letak Ladang A'War Raja Iblis tu yang di namakan Ladang Datuk Ibrahim nama bapak dia Ibrahim kan??? tanah rakyat Sabah yang di rampasnya..

Anonymous said...

Apa jua terjahan bicara dan lontaran kata2 di atas kekalahan Pas di PRK Bagan Pinanag sudah tiada ertinya.. kalah tetap kalah itulah hakikat sebenarnya

Jika Pas bermaruah dan nak sokongan seanteru Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak keluar saja dari Pakatan Pembangkang yang di istilahkan oleh para pemimpin pembangkang sebagai 'Pakatan Rakyat'

Dr. Low Low Ghazali haruslah berani mencadangkan Jawatankuasa Pusat Pas supaya keluar Pakatan,kerana konsep dan prinsip perjuangan Pas tidak sama dan jauh berbeza dengan perjuangan DAP dan PKR

Percayalah.. Pas lebih dipandang tinggi dihargai dan dipandang lebih bermaruah dengan iringan tindakan "Seperti Kata Pepatah Melayu Cakap serupa Bikin" jangan hanya berkokok di dahan yang rapuh

Anonymous said...


Kalau nak tahu puak A'War nie ada harta kat Sabah enkau datang ke Sandakan,Sabah.. di situ letak Ladang A'War Raja Iblis tu yang di namakan Ladang Datuk Ibrahim nama bapak dia Ibrahim kan??? tanah rakyat Sabah yang di rampasnya..
.

Buatlah laporan kat SPRM. Kalau berani la

Anonymous said...

Dr. Low Low Ghazali haruslah berani mencadangkan Jawatankuasa Pusat Pas supaya keluar Pakatan,kerana konsep dan prinsip perjuangan Pas tidak sama dan jauh berbeza dengan perjuangan DAP dan PKR

Percayalah.. Pas lebih dipandang tinggi dihargai dan dipandang lebih bermaruah dengan iringan tindakan "Seperti Kata Pepatah Melayu Cakap serupa Bikin" jangan hanya berkokok di dahan yang rapuh
.

Kahkahkah nak trick la tu.

Ni semua trick murah UMNO.

Sebab UMNO pening. BN pun nak hancur dah. Esok tinggal UMNO lawan Pakatan Rakyat.

Hakikatnya PAS kalah sebab PAS dah jadi semakin UMNO.

zali said...

bukan pasal kepala lembu pas
kalah...

pas kalah kerana pro pas kurang
hajar kat pemimpinnya sendiri dan
bertentangan dengan islam sama
sekali.

isu-isu selcat yang dimainkan
oleh beberapa pro pas yang
bangang buat rakyat meluat dengan
pas.

jangan nak menipu la TiPU...awak
dan tulang besi memang di upah
untuk memainkan isu-isu selcat
supaya rakyat nampak pas kelam
kabut,pas bercakaran...

tapi sebenarnya memang pas nak jahanam dah...

HangNadim said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

si ALjuburi yg telah dipenjara krn salah guna kuasa,korup,inventor rasuah dan politik wang,amalkan kronisme dan peliwat tu boleh pulak di angkat sbg pemimpin..siap nak jadikan perdana menteri lg...

mentaliti pembangkang yang sgt2 low class, hanya tahu menbuat hura hara dan kacau bilau je..

ISU ISA DAN ANWAR ITU BERBEZA. ANWAR DITUDUH OLEH MUSUH DARI BERLAINAN KEFAHAMAN. SEMUA ORG AKUI IANYA BERUPA STRATEGI JAHAT TUN M. TAPI TUDUHAN TERHADAP ISA OLEH PUAKNYA DLM UMNO SETELAH SEMUA TAHU 80% PEMIMPIN UMNO TERLIBAT DENGAN POLITIK WANG (ISTILAH UMNO BUKAN RASUAH. KUMPULAN YG TAK SEHALUAN DGN UMNO CUMA SEKADAR MELIHAT KERANA HANYA UMNO YG BERKUASA MENENTUKAN APA ITU RASUAH, APA ITU HADIAH DAN APA ITU HABUAN. MANUSIA2 LAIN CUMA HANYA DIBENARKAN MELIHAT, TAPI AKHIRNYA PRU12 LEPAS BARU MANUSIA DI MALAYSIA BERI MESEJ, ITUPUN RIUH LA KEJAP, TAPI LEPAS TU JADI BALIK.
MAD BALING

Bagan Rasuah said...

anonymous 12:26, pencacai ni sikit sikit jubur sikit sikit jubur, pehal la ngko ni ingatkan jubur je, ingatkan benda-benda yang elok lar, kasi bersih sket otak dan hati itu.

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Ni lagi satu barua UMNO haram jadah. Kesian aku dengan puak-puak kapiaq ni. Berspekulasi ikut acuan lama yang dikilatkan semula dengan air liur babi belaan ketua-ketua mereka, Babi Negara. Syok sendiri. Macam biasa, dari dulu sampai sekarang aku baca --- macam tu jugak, takdak isi yang menarik dan macam sial. Sendiri tulis sendiri komen.

Woit! Zali! Baik nko post nko punya komen yang macam gampang ni dekat web Blogger Pembela Negara tajaan blogger2 yang tak ada standard tu. Pi bawak sekali Joostspring Itek tu. Bengong!! Pada nko menyalak kat sini baik ko pikir cara camana nak tarik babi-babi UMNOBN yang berkeliaran kat sini berkandang kat sana.. Syoh! Syoh! Jijik aku dengan puak-puak kapiaq ni.

lurus said...

Hai TB. aku sokong ngan ko pasal sesetengah pemimpin PAS yg x mampu membuktikan PAS for ALL. ini mesti ditangani oleh pemimpin kita dan hrp2 mereka tlah sedar dgn kekalahan di BP. di harap pada muktamar yg akan dtg semua perwakilan kmbali kpd perjuangan Islam yg tulin. jauhkan hati kita dr sikap assabiyah. kembali lah semua kpd prjuangan islam. jgn kita trikut2 cara parti2 sekular yg lain. ini akan menjadikan kita lain dr yg lain dan lbih kredibiliti. ingat zaman kegemilangan Islam dahulu dimana pemimpinnya tidak mengamalkan ape yg diamalkan oleh pemimpin bukan islam masa itu sehingga hmpir 1/3 manusia didunia ini tergerak hati mereka menganuti agama islam yg mereka bawa. dan jgn lupe pula dizaman kejatuhan islam dahulu hingga skrg. masa itu pemimpin islam brkelakuan mirip dan kekadng lebih teruk dr pemimpin bukan islam masa itu dan ianya berlarutan hingga kini. aku sbagai org islam mengharap pemimpin PAS lebih memuhasabahhkan diri selepas ini. masih ramai lagi ahli akar umbi yg brpegang teguh dgn ajaran islam tulin jd jgn disia-siakan pejuang2 islam ini.

Najis Razak said...

cis... baghal2 UMNO/BN ni x abis2 nak menyalak kat tempat orang. Mentang2 la aku sibuk ari ni. Macam ni lah.. kalau anjing2 UMNO/BN kat sini yang panas telinga ngan komen2 kitaorang ni... pintu dah terbukak... bole dengan hormatnya keluar dan meriahkan blog2 saudara ye. Korang kat sini pun mcm x ada je.. komen2 korang buat tu xkan merubah apa2... aku baca komen2 puak UMNO/BN ni takde langsung yang boleh aku ceduk. X nampak apa kelebihan untuk aku nak sokong UMNO/BN. Malah dengan gambar2 kelakuan beruk2 jantan $ betina UMNO/BN ni terus wat aku naik loya tekak. Simpang jauh2 la anak cucu aku dari terjebak dengan perangai2 pelik macam ni.

chot said...

bukan umno yang menang...

yang menang...ISA SAMAD yang menang

hahahahaaaa.....

ko ni geng kuda longkang ke?

Anonymous said...

Dr.Hasan Ali adalah orang yang komited dengan Islam. Teruskan perjuanganmu sehingga perasuah Umno dihancurkan Allah. Allahu Akbar

KEMBOJA said...

APA2PUN RASUAH TETAP HARAM
PERBUATAN UMNO YG MERASUAH PENGUNDI TU HARAM..DAN DOSA
YG MENGUNDI & MENYOKONG PERASUAH JUGA TERPALIT DOSANYA

ITULAH HAKIKATNYA......

Anonymous said...

RASUAH SEBATI BERSAMA PARTI UMNO.BG AKU UMNO PARTI MELAYU YG TIADA MARUAH DAN MENJAHANAMKAN RAKYAT.

Anonymous said...

Perasuah UMNO menang diatas sokongan rakyat Bagan Pinang, Pas Pula dengan dengan masalah dalaman dengan pertelagahan diantara pemimpin Pas pro dan Kontra dan keceluparan Hasan Ali menghentam Pakatan Rakyat dengan membabi buta... dan setidak sepakatan dalam PR dan juga Keyakinan terhadap PKR terdapat beberapa ADUNnya lompat parti demi kepentingan diri sendiri...

Sekiranya Adun PR yang mengejar kekayaan tepok dada tanya selera..

Tinkah laku YB dari BN atau PR sentiasa di perhatikan...

Pemimpin harus bertanggung jawab terhadap tinkah laku, Rasuah, dan sebagainya terhadap YB mereka... pekara tersebut akan menyumbangkan kepada keyakinan Rakyat berbagai kaum kepada parti berkenaan...

MeriamBuluh said...

Artikel ini seperti BATU API untuk menghancurkan PR.
Lama tak masuk blog nie kena peringat jugalah kepada kawan2 dalam PR.
Dulu semasa PAS berdikari tak pernah keluar daripada penyokong sendiri menyalahkan pemimpin..
Segala kesilapan diterima dengan berlapang dada dan semua mengetahui kita berlawan dengan Kerajaan sebuah negara dan bukan berlawan dengan UMNO..
Kini apabila kita berada dalam PR masing2 menunding jari kepada pihak yang kalah.
Penulis2 bloger yang menikam pemimpin sendiri tidak sepatutnya diberikan tempat dalam bloger PR.Inilah sebenarnya musuh dalam selimut.
Cuba anda fikir sejenak apakah penyokong PR akan terima 100% jika berita yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia mengenai adanya perpecahan dalam PR.
Jawapannya mungkin 100% akan menganggap berita ini palsu untuk memecahkan PR.
Cuba bloger pro PR melaporkan berita sedemikian sudah tentu ramai yang akan percaya dan penulis bloger tersebut menyatakan pula individu2 yang menjadi dalang kepada perpecahan.Maka terhamburlah cemuhan2 dan hinaan kepada individu2 tersebut daripada penyokong2 dalam PR.
Inilah kesan negatif yang dipandang sepi oleh bloger kerana secara sedar tidak sedar mereka telah menghancurkan PR dari dalam kem sendiri. Rumahtangga mana yang tak pernah bergaduh cerita sini...
Cuba anda fikir adakah anda bijak menceritakan keburukan rumahtangga anda kepada orang ramai.Hanya orang yang pendek akal sahaja berbuat demikian...
Nasihat saya kepada bloger2 yang di anugerahkan kepandaian menulis kepada anda yang membaca komen ini perbanyakkan tulisan2 yang berupa serangan kepada parti lawan dan jangan kita mengolah kepandaian kita menjatuhkan pemimpin sendiri dalam PR...
Jika pemimpin berbuat silap gunakan saluran yang betul untuk menyelesaikan masalah umpama berjumpa Tok Kadi bagi menyelesaikan masalah rumahtangga dan bukannya memasukkan didalam suratkhabar untuk bacaan umum sebagaiman artis2 tanah air..
Blog adalah tempat untuk penyokong2 mencari hujah berhadapan dengan UMNO dan bukannya untuk mendapat hujah untuk bertempur sesama sendiri..

cucu che mamat said...

pas kalah krn org bgn pinang taknak sokong pas lagi....KENAPA....tanya lah pimpinan pas,ahli2 pas,penyokong2 pas dan tanya lah kat diri sendiri.....kenapa pas kalah....renung2kan lah

Buah Pala said...

Terima kasih yang tidah terhingga kepada Hassan Ali yang telah berusaha menrealisasikan niatnya untuk menjadi MB Selangor.

Tak lama lagi.....

Kami Penyokong Hassan Ali

Anonymous said...

KENAPA PAS KALAH:-
1)pimpinan kawasan yakni pas n9 tak bekerja keras utk memenangkan parti kerana Allah dan lebih mengharapkan kerjasama dan gerak kerja dr penyokong dan pimpinan dr luar
2)masyarakat tempatan yg sokong pas pun tak ditarbiah ttg perjuangan Islam dan maksudnya tg sebenar,byk yg sokong sbb populis sahaja dan bukan kerana Allah
3)tidak dapat dinafikan spt negeri2 lain iaitu pahang,johor,melaka dan n9 pendekatan ttg Islam perlu diterapkan dan direalisasikan kpd masyarakat tempatan

Anonymous said...

Penyokong hassan ali tu barua umno sebenarnya.

dol said...

tb seorang ya sakit jiwa...org yg suka mencari kesalahan org lain utk dimalukan bukan utk kebaikan islam...itulah dia TB

mlayukrala said...

bertekak le sume...tapi utk ktua org melayu terpaksa pilih kaum kami jugak,,,kaum melayu terbaik