"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 18, 2011

Pusat Hiburan: Tahniah Ali Rustam, Tahniah UMphorNO Melaka..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

rustam ali silat group bersih 4Malaysiakini difahamkan, tindakan itu seiring dengan kepesatan pembangunan sektor pelancongan Melaka di samping mendapat permintaan daripada pengusaha pusat hiburan terbabit.

Bagaimanapun Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketika ditanya berkata, lanjutan masa hanya boleh dilaksanakan pada hari Jumaat sehingga Ahad.

Manakala, bermula Isnin sehingga Khamis, pusat berkenaan hanya dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 atau 2 pagi sahaja.

“Ini adalah atas permintaan pengusaha pusat hiburan dan pelaksanaan ini hanya dibenarkan untuk 15 premis sahaja di Melaka Raya.

“Bagaimanapun, sekiranya mereka ingkar melanjutkan waktu operasi dalam tempoh diberikan, kebenaran itu akan ditarik balik,” katanya.

Ditentang pelbagai pihak

Mohd Ali juga menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklum balas daripada pihak polis bahawa keputusan itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

NONESementara itu, keputusan yang dibuat kerajaan negeri Melaka itu ditentang banyak pihak termasuk dari kalangan ahli Umno sendiri.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tangga Batu, Muhammad Ahyad Abdullah yang merasakan keputusan itu mengambarkan keseronokan sesetengah pihak yang berkepentingan.

"Mereka lupa keadaan ini akan membiarkan lebih banyak perkara tidak senonoh berlaku di negeri Melaka. Sudahlah pusat hiburan muncul bagaikan cendawan tumbuh ditambahkan pula tempohnya dilanjutkan hingga ke jam 3 pagi.

dances @ screwball penang namewee concert"Cukuplah, keruntuhan akhlak yang berlaku kini di kalangan warga muda dan peningkatan kadar jenayah disebabkan pusat hiburan dan keseronokan yang tidak ada batasnya," katanya.

Ketua Pembangkang dari DAP, Goh Leong San berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapat maklum balas dari semua pihak dan bukannya semata-mata meminta pandangan daripada pengusaha pusat hiburan sahaja.

"Tindakan ini menampakkan kerajaan negeri mengenepikan kepentingan rakyat hanya semata-mata mahu mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan daripada tindakan itu," katanya.

6 comments:

Ayahanda Sengal said...

Apa salahnya, Budak melayu dan khususnya budak melayu melaka yang nak jadi jahanam. Belajar dah lah bodoh.. buat perkara bodoh..

Apa yang nak di war war kan. Ini smua peraturan baik. Lagi ramai pemuda dan pemudai melayu jahanam dan bodoh lagi elok.

Saya rasa usaha usaha Rustamaria Aliya patut di contohi dan di teladan oleh semua pemimpin UMNO di negeri lain.. Bodoh kan sahaja keturunan keturunan depa sahaja..

Biar depa seronok dan khayal.. Kalu boleh lanjutkan sampai 24 jam. Arak arak, ganja, dan sebagai nya bagi kedarah kat depa.. Sampai depa smua mampus..

bunbinban said...

tambah lg sekolah ngandung biar seiringan. alaaaa...korang bkn tak kenal rustam ni...rustammm

Hang Tuah said...

DISKO! DISKO! DISKO MAN!
ALI RUSTAM & GANG NAK BERDISKO MAN!
YEAH BAYBEH!!! YEAH!!!!!

(nyanyi ikut rentak lagu Village People Macho Man)

hitch said...

Tahniah ajijan,hadi awang,mahposs bean dan berok2 PASial yg laen2....hang mmg terkenal dgn sikap suka menjilat burit Lim kit sial dan kapal sink....
Lebih baik lu masuk DAPigs la dari dok dlm PASial....lu ajak berok2 lu masuk DAPigs....!jadikan kapal sink sbgai new khalifah...dan sembah ramai2......
kah...kah..kah..halleluyah..PASial...TAKEBEEERRR.....PASBEEEERRRR....

kah...kah..kah..

Anonymous said...

hitch ni baru minum todi. sudah mabuk agaknya,, jangan minum banyak banyak..

lain kali minum gines stout baik punya barang..

dolah said...

kita tukar dari BANDAR RAYA BERSEJARAH kepada MELAKA DARUL MAKSIAT, supaya pelencon , penggemar-penggemar maksiat dari suku sakat umno/bn, dan pelacur boleh bertumpu ke melaka.