"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 22, 2011

BERSIH 2.0: Bila Polis Nak Tayang Video Ni..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/8YK4pucRY4s

http://youtu.be/3cRykjOuqbE

Peguam Mohamed Hanipa Maidin telah menerima arahan dari Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu agar menghantar surat saman kepada Pengarah Keselamatan Dalam Negeri Polis ekoran dakwaan beliau menipu.

Hanipa berkata, Mohamad telah menghubungi beliau pagi ini dan mengarahkan beliau menghantar notis kepada pihak berkenaan ekoran dakwaan itu.

Semalam Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rashid dalam sidang medianya berkata, tidak ada kebenaran bahawa kenderaan milik polis melanggar motosikal pemimpin PAS itu.

"Malah rakaman CCTV menunjukkan beliau terjatuh dari kenderaannya selepas terlanggar 'fender' Pajero,” katanya.

Video berkenaan menunjuk sebuah kenderaan polis mengejar dua motosikal, satu yang dibonceng oleh Mat Sabu. Namun visual berkenaan tidak jelas menunjukkan apa yang berlaku kerana beberapa sudut pandangan tidak dapat dirakamkan.

"Saya harap akan dapat menghantar notis kepada Bukit Aman minggu depan meminta mereka menarik balik dakwaan Mohamad Sabu menipu," kata Hanipa kepada Harakahdaily.

Menurut Hanipa (gambar) yang merupakan timbalan pengerusi Lajnah Undang-undang PAS, Mohamad Sabu berkata, jika polis tidak teragak-agak menyamannya kerana mendakwa dia menipu, pihak beliau juga tidak teragak-agak untuk menyaman polis atas dakwaan memfitnah Mohamad.

Sebelum ini Mohamad Sabu mendakwa motosikal yang dinaikinya semasa perhimpunan Bersih 2.0 9 Julai lepas telah dirempuh sebuah kenderaan polis dan menyebabkan beliau terjatuh dan lututnya cedera.

Akibatnya, Mohamad terpaksa menjalani pembedahan lutut dan 2 1/2 skru telah dimasukkan ke dalam lututnya untuk mengukuhkan ligamennya yang koyak.

Namun begitu, Umno dan penyokong mereka mendakwa, Mohamad dan juga Datuk Seri Anwar Ibrahim pura-pura cedera untuk meraih simpati.

Dua hari lepas, pengawal peribadi Anwar membuat laporan polis ekoran kecederaan yang dihadapinya selepas ditambak dengan gas pemedih mata secara yang tidak betul sehingga menyebabkan tulang pipinya patah terkena balang berisi gas pemedih mata yang ditembak ke arahnya.

"Saya dirempuh Proton Waja Polis"

Sementara itu, Mohamad Sabu berkata beliau dirempuh kereta Proton Waja polis, dan bukannya kenderaan Pajero seperti yang didakwa pasukan keselamatan itu.

Katanya, perkara itu turut dinyatakan dalam laporan polis yang dibuat beliau pada 14 Julai lalu di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi.

“Saya minta pihak polis tarik balik pembohongan, kalau tidak kita akan saman polis dan Datuk Salleh Mat Rashid (Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman) kerana melakukan fitnah,” katanya.

TPU: Kalau ikut keterangan asal dan jugak laporan Mat Sabu, memang dia sebut "kena rempuh oleh kenderaan polis"... Video yang PDRM tayang tak berapa jelas sebab terlindung dek Pajero... Lepas Mat Sabu buat U-Turn, Pajero halang pandangan.

Memang nampak jelas kereta Waja meluncur kearah Motor yang ditunggang oleh Mat Sabu, lepas tu kita tak tau apa jadi sebab rakaman terhalang dek Pajero.

Mat Sabu ada sebut kena rempuh dek kereta Waja Polis... Kalau tengpk pada perjalanan dalam video tu gua rasa kenyataan Mat Sabu lebih lojik dan ada lojiknya Mat Sabu kena rempuh dek kereta Waja Polis.

Video dekat atas ni memang jelas perbuatan polis yang tak ikut "SOP". Gua tunggu bila Polis nak tayang dekat umum...

22 comments:

Anonymous said...

Vedio x d tayangkan. Peguam hak asasi manusia mahkamah perancis pula d tangkap. Megapa gabla spi mcm nei? Dia d malaysia hanya utk perkembangan siasatan scorpene saja. Satu lagi tindakan bodoh najibtunya. Tindakan ini menguatkan lagi tuduhan kes scorpene dan altantunya terhadapnya. Berapa punya bodoh pemimpin kita nei? Dgn tindakan ini juga maka malaysia akan d pandang paiseh olh masyarakat dunia. Malaysia boleh.

Anonymous said...

1.tak dakka video kesalahan yang dilakukan oleh mamat tersebut!!
2.kemudian baru pakat-pakat boleh nilai!!sebab apa mamat tu kena belasah!!
3.takkan kerana mamat tu pi bagi duit sekupangka!rokok ka!!pada polis tu hingga kena belasah!!
4.mamat tu pakai seluaq askar macam mamat yang dok baling polis dimuka depan berita harian jee!!kalau betuila mamat tu!!sepatutnya dia di TERAJANG!!

New Hope said...

Sadis... sadis..

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/07/bila-polis-nak-tayang-perhimpunan.html

Independent Malay said...

Anon 5:51,tolong la buka mata, telinga & hati. Tengok la semua gambar & video di u-tube,semua anjing2 umnoapco ni berperangai takubah macam israel & palestin.Mereka yg berkuasa,mempunyai senjata menganayai rakyat jelata.Ingatkan anjing muda aje yg kaki balun,tapi yg berpangkat pun ambil pukul CURI.Memalukan.Tidakkah mereka ini malu dgn Allah?

Anonymous said...

penggumuman.
Pihak kami di bukit aman meminta maaf di atas kelewatan penayangan video seperti yang di janjikan. Ini adalah kerana video2 yang dijanjikan masih lagi dalam proses editting. bagi mempercepatkan proses ini pihak kami akan meminta bantuan penyunting2 profesional. dengan kehadiran mereka2 ini kami percaya penayangan video akan terlaksana dalam masa terdekat dan kami juga percaya akan ramai rakyat malaysia dapat kami bodohi.
Terima Kasih.
Berkhidmat Untuk Negara. Bersih cekap dan amanah.

Activist said...

Blog owner,

Where is the police brutality that u guys are talking about in the videos ? I didn't see any blood, bruises or injury .. oops.. are u referring to the small punch to the stomach as brutal ? If yes then you must be joking and foolish.. if thats what u call brutal, then u guys must be a bunch or softies instead of real man to think that as brutal. You should learn, watch real videos of police brutality from other parts of the world and see what brutal really means. Your videos are nothing .. i repeat . nothing compared to them. I didnt expect some of you can go to that extend to become a big liar to tarnish your police image.

You Malaysian should be ashamed of yourselves ..! I also heard that those who were caught were given some lunch buffet treatment at the detention center. Thats something u won't get anywhere in the world .. You guys are nothing but just a bunch of ungrateful loosers & liar..!!

Anonymous said...

hohoi .. haha omputeh tu ... kelas la lu bro .. ada standard. omputeh ka tamil ka rakyat dapat nilai la bro ..

Mat Despatch said...

Gua sokong Activist, kalau setakat kena tumbuk kat perut tu di kata kan brutal, gua rasa depa-depa ni memang x layak jadi lelaki. Lelaki lembik boleh la. Aku dok ingatkan mat tu patah tulang, lebam2 & berdarah ..baru la boleh tuduh polis brutal. Kalau setakat kena tumbuk kat perut pun di katakan brutal .. buat kena gelak jer. Apa nak jadi la korang ni. Strategi ko memakan diri sendiri ..!!Itu x termasuk lagi video Mat yg ada 2 bini tu berlakon pura-pura mati bila kena gari. Siap ada berkalimah syahadah lg .. pastu bila sampai hospital terus boleh bangun & cuba nak lari.. !! Memalukan org Islam jer.

Rock Steady said...

Kelakar giler, mula-mula suspen jgk sb gua ingat mat tu kena belasah gila-gila dgn polis. Rupa-rupa nye kena tumbuk kat perut jer .. Kalau macam tu di katakan kejam, gua x tau la kat mana otak puak2 pembangkang ni terutama tuan punya blog. Mcm mana la puak pendemo ni nak berhadapan dgn musuh2 Islam macam pejuang2 di Palestine, kalau kena tumbuk kat perut pun di katakan kejam..hampeh betul. Kena gelak di Mat Salleh jer mcm komen Activist kt atas tu..

Cuba lu baca komen di blog Kickdefella fasal kelentong & lakonan2 korang. kasi bukak sikit kepala otak lu : http://kickdefella.wordpress.com/2011/07/12/jelak-menjadi-loya-yang-membawa-muntah/

Meriam Air said...

Video tu kasi malu balaci-balaci PR sendiri.. baru kena tumbuk kat perut jer ko dah kata zalim. Aku pun dok tunggu jgk dlm video tu kot mat tu kena belasah sampai berdarah tp rupa2 nya kena kat perut jer. Itu pun sekali jer. Memang hampeh betul le ko ni kalau macam tu kau kata zalim. Sebab apa mat tu kena tangkap x nak pulak kau tunjuk .. nak cover ke ..?

Makna nya dulu PKR punya pemilihan lagi zalim & brutal le sb siap bertumbuk & baling2 kerusi. Nampak nya senjata dah makan tuan .. tu la kau gopoh sgt nak memburuk kan org. Sekarang sapa yg malu ? Lu & balaci-balaci lu jgk yg malu.

Anti Muka Tebal said...

Meriam Air,

Puak2 balaci PR ni mana ada rasa malu. Kutuk2 polis, pastu kena tangkap & dpt makan nasi buffet free. Siap boleh senyum-senyum pulak masa ambil lauk... Menyampah betul aku dgn org muka tebal x tau malu mcm ni...!!

Anonymous said...

Puak puki babi PR haramjadah ni mahu dilayan yang macam mana?
Yang kau orang pergi menjerit macam babi tu pahal.
Baru kena sikit dah menjerit macam babi.
Memang dasar kalau dah pengikut keturunan babi,menyodol tak tentu pasal.
Dah ditahan dan diberikan makanan istimewapun sang babi tak pernah bersyukur.
Mudah2an Allah hapuskan keturunan babi di Malaysia apatah lagi kalau jelmaan babi atau memang pun babi bangsa melayu PR.

khorasan said...

Puak puki babi PR haramjadah ni mahu dilayan yang macam mana?
Yang kau orang pergi menjerit macam babi tu pahal.
Baru kena sikit dah menjerit macam babi.
Memang dasar kalau dah pengikut keturunan babi,menyodol tak tentu pasal.
Dah ditahan dan diberikan makanan istimewapun sang babi tak pernah bersyukur.
Mudah2an Allah hapuskan keturunan babi di Malaysia apatah lagi kalau jelmaan babi atau memang pun babi bangsa melayu PR.


Komen2 seperti ini dan yg diatas bukan cara orang Islam beriman bercakap, lebih kepada Islam munafik punya style, siap maki hamun, confim kalau Nabi Muhammad saw jumpe kau nanti Dia sendiri laknat kau.
Ntah2 Allah swt yg 'hapuskan' kau dulu kot.

Anonymous said...

perlembagaan malaysia melayu auto islam umno arak ok judi ok nabi haram kaka

Anonymous said...

kihkihkihkih

dah lama gua tak kesini...
pe2 hal gua tengok poji ganja dh kantoi dlm banyak hal..

1. video mohd suhardi yg menipu dan berlakun pura2 mati..
2. melancarkn kutipan derma berdasarkn klip video suhardi..

dua2 kes ni polis sedang siasat. kempen mengutip derma atas kematian suhardi itu adalah satu perbuatan yg berniat utk menipu, dan ia adalah perbuatan jenayah yg boleh didakwa dibawah sek. 420 kanun keseksaan..bersiap sedialh lu poji ganja...kihkihkih..tak pasal2 cari susah atas tiket berjuang utk kebenaran konon..

satu lagi klip video kt atas ni..gua tak mahu komen apa2 sbb komen2 sblum ni dah memadai utk membuktikn betapa cetek dan dangkal pemikiran tuan blog ini..dan sama2 jadi kaki penipu..

kihkihkihkih...

poji, lu sudah kantoi...aljuburi sudah kantoi, mat sabu sudah kantoi, tian chua pun sudah kantoi...

memang sahehlah puak2 PR ini semuanya kaki penipu rakyat utk kepentingan tembolok mereka...

kihkihkihkih...

Kaki Wrestling said...

Kat mana zalim nya polis tu ? .. aku replay banyak kali x nampak pun apa yg zalim. Yg aku nampak cuma kena tumbuk kt perut. Itu pun sekali jer.

Kalau itu kau kata zalim .. kau biar betul, jgn bagi aku & kawan-kawan aku tergelak guling2.. Mungkin masa kecik dulu ko x pernah kena tumbuk kat perut kot. Atau ko x pernah main sukan rugbi & bola. Kalau ko biasa main bola & rugbi, kena tumbuk kat perut tu biasa la. Lebih daripada tu pun ada. X pulak depa kata sukan tu zalim & buat naya kt org. Sah ko ni x pernah main bola atau rugbi ..Sebab tu bila ko tgk org kena tumbuk sikit kat perut je ko kata zalim.

Apa la ko ni .. kalau nak kelentong pun jgn la terlebih-lebih .. kan dah kantoi..!!

Anonymous said...

kalau tengok pencacai pencacai sial umno purno memang kaki lucah, maksiat dan tidak takut ngan Allah...memang orang Umngok anak haram jadah...

Anti Kelentong said...

Anon 5:40,

Kau ni apa hal sumpah seranah org x tentu fasal .. tu la kalau dah perasan sangat diri tu baguih. Berlagak macam sial x sedar diri. Dah jadi x waras la tu bila terkena batang hidung sendiri. Tapi bila ngutuk org, kau lah jaguh. Hoi sial..kau tu x takut Allah ke dok meriah ngutuk org lain. Jgn kata org la kalau diri ko sendiri pun macam sial.

Kalau kau dah tension, x boleh nak terima pendapat org lain & x tau nak buat ape, aku cadangkan kau buat mcm burung kasawari..kau berdiri, tonggeng & masukkan kepala kau dlm tanah. x payah keluar pun lg bagus .. elok mampus terus kat situ..!

Anonymous said...

kena tumbuk lu kata ok? mati pun lu kata ok? masuk skru dalam tulang pun lu kata ok? patah kaki pun ok? kena tendang dengan but polis pun lu kata ok? aku rasa kalau puak pencacai umco ni kena belasah dengan polis pun dorang kata ok bos, ni semua tak zalim, sakit sikit2 ja. ilmu kebal apa agaknya yang digunakan pencacai umco ni agaknya? mungkin $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$??

Kaki Wrestling said...

Anon 10.36 dah mula melalut lah tu .. emosi habis mamat ni. relax & sabar le brader, jgn emosi sgt. Ustaz PAS korang x ajar ke ko kena bersabar & control marah bila ko kena hentam kiri & kanan..? Org ckp secara logik & common sense fasal 2 video kat atas tu, yg kau dok melalut-lalut tu ape hal..?

Dasar org PAS, kalau otak dah penuh dgn kebencian, depa dah x tahu nak berfikir dgn logik & pakai common sense. Emosi giler depa ni..! Panas baran tu jgn cakap la. Aku pun x tahu apa yg Ustaz PAS depa ajar. Yg depa tau cuma mengutuk, maki hamun & mengejek. Tapi yg hampeh nya depa ni mengaku konon nya depa la paling Islamik kat dunia ni, tp perangai & mulut mcm org gila meroyan..! Memalukan org Islam jer. Ni la jadi nya kalau korang ikut Islam cara PAS bukan cara Nabi. Yg mungkar pun boleh jd halal kalau berpihak kt depa.. Rakyat dah sedar perangai korang. Apa nak jd le korang ni.

Anonymous said...

nampak nya tuan punya blog & fanatik PAS & PR dah kantoi dgn video ciptaan sendiri .. !! Lps ni aku cadang pihak PR buat bantahan & recommend kat ESPN atau Astro utk censor pertandingan tinju sebab zalim, byk tumbukan ke perut.. itu x termasuk lg tumbukan ke muka .. Nanti x larat org2 PR ni nak tgk sb brutal gile..! he he ..

Anonymous said...

The true face of Third Worlders: Burmese women brutally beaten by men. (Warning, this is very disturbing)

--------------------------------------------------------------------------------

I couldn't believe my eyes and was sickened to my stomach and instantly thought about the charges of racism by the Diversity twists who think bringing all cultures together is a great thing! Does this look good???

This is what America is opening it's doors to the world over while we are getting ground to dust!
----

WARNING... It is hard to watch... but necessary and no different then the Black vids we have on here!

LiveLeak.com - Burmese women brutally beaten by men. (Warning, this is very disturbing)

"Okay, here's the brief translation of the story

In the video, the guys were saying "You girls are Burmese, We also are the same. We all came here to get better jobs to have better lives. They take away your virginity and dignity for some hand phones and gadgets which are only worth $200 to $300 and treat you to some fancy dinners. If you want money, why don't you get a proper job like other people?

Continues...

They traffic girls like you. You all are already in foreign country, if you want to do that kind of thing for living, why don't you just do it in your own country?"

Then the men asked the boy who seemed to be working together with the girls to call them up straight away if any of the girls were doing anything bad. They claimed to be beating the girls up for their own sake, while trying not to leave any apparent bruises or any blood at all..The girls themselves looked ashamed and they just kept quiet.

The writer added, the men had no other choice than beat them up like mothers beat their own kids, in such incidents as, they cannot make the girls listen to them only by talking anymore. The writer then said, he is not applauding the men for beating the girls, but on the other hand, they have no other reasons or any bad intentions by beating the girls apart from the fact that, they just wanted them to stop doing whatever they were doing. And apparently, all of the girls weren't getting beaten up, and they even beg to differ when they were asked if they were partaking in such actions as of the other two girls did....

The video clip was taken in Malaysia by the way...." or TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR..MALAYSIA