"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 11, 2011

BERSIH 2.0: Sumbangan Ikhlas Untuk Allahyarham Baharuddin Ahmad

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Saya tidak mengenali Allahyarham Baharuddin Ahmad. Rakan-rakan FB saya juga tahu bagaimana pedasnya kritikan saya terhadap perhimpunan Bersih 2.0 yang dianjurkan pada 9 Julai 2011.

Pagi ini di News Feed, berderet capaian artikel-artikel dan berita mengenai kematian Allahyarham sewaktu menghadiri perhimpunan berkenaan.

Atas dasar kemanusiaan, timbul pula rasa simpati terhadap balu dan anak-anak Allahyarham yang ditinggalkan. Apatah lagi bila menyedari bahawa keluarga beliau tinggal berdekatan sangat dengan blok apartmen yang saya pernah diami ketika bujang dahulu.

Malangnya tiada sebarang laman web atau portal berita yang memaparkan info akan metoda untuk menyalurkan derma.

Oleh itu saya mengambil inisiatif sendiri untuk menelefon beberapa pejabat Keadilan Negeri dan akhirnya berjaya bercakap dengan seorang wakil dari Pejabat Cawangan Wilayah Persekutuan.

Beliau memberikan nombor telefon sel balu Allahyarham, Puan Rosni Malan dan saya telah bercakap sendiri dengan beliau. Suara beliau kedengaran sayu dan sebak.

Selepas menyatakan ucapan takziah dan kekesalan atas tragedi yang menimpa Allahyarham, saya meminta nombor akaun bank beliau untuk perhatian mana-mana individu yang ingin menyalurkan derma ikhlas.

Di sini saya sertakan alamat perhubungan, nombor telefon dan nombor akaun Maybank balu Allahyarham, seandainya ada antara kita yang sudi meringankan beban keluarga beliau dengan menderma sekadar termampu.

Kata-kata dorongan dan semangat juga, saya kira, akan banyak membantu.
No 9-0-4, Kelompok Camar A,
Jalan AU3,
Kuala Lumpur
Telefon: (+6013 364 6233 - Puan Rosni binti Malan)
Nombor Akaun Maybank: 164052323091
Nombor Akaun Hong Leong Islamic Bank: 19901000162
Lakukanlah atas dasar kemanusiaan.
Bukan kaum.
Bukan politik.

Sekian, terima kasih.

Nota: Harap jangan meninggalkan sebarang respons, capaian atau komen berbau politik atau kebencian di sini.

Kredit: Asrul Muzaffar Muhammed (http://www.facebook.com/as​rulmm)

26 comments:

Anonymous said...

al fatehah kepada yang sudah pergi
ini lah cara tempat dan masa yang dirakam bagi sebuah kematian dari berbagai kematiaan manusia.kita termangu mangu seperti orang dungu mencari makna erti sebuah kematiaan. Hanya doa bersama sekeping rasa simpati untuk penamat sebuah peristiwa yang diulang ulang kembali tanpa ada keinsafan apa-apa.
Takziah

Anonymous said...

Al-fatehah, semoga roh saudara kita dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 roh2 org yg dirahmati olehNYA.

johor born said...

minta izin copy n paste bro

Anonymous said...

POLIS SIAL.....
JUMPA POLIS MUDA YG TERAJANG PAKCIK YG TNGH DUDUK TU KAT LUAR, MEMANG AKU LABUH PUNYA.
KURANG AJAR PUNYA POLIS

HAMBA ALLAH said...

ANONY 11:54

SABAR

AKU HORMATI HAK KAU NAK TULIS

DAN AKU PUN MARAH MACAM KAU

TAPI ATAS HORMATI ARWAH

SABAR JE LAH

AKU PUN BERSAMA KAU

PERCAYALAH

HARAP TUAN PUNYA BLOG LEH TAPIS KOT..

SEKALI LAGI AKU TETAP BERSAMA KORANGGG

LAWAN TETAP LAWAN

TAKBIRRRRRRRRR

Anonymous said...

MEMANG SIAL PUN...
Kau boleh imagin, kalau itu bapak kau...di SEPAK...di TERAJANG... oleh seorang anggota POLIS MUDA?
Bagi aku bukan sial lagi...tetapi, memang keparat laknat.

Memang layak kalau budak tu kena hentak kat luar nanti. Muka dia dah ada kat dalam internet. Sapa2 boleh cari....sapa2 boleh jumpa.

See U the bustard young cops.

Anonymous said...

saper yg hina polis tu main sini...nanti mak korang kena rogol jangan la cari polis....

Anonymous said...

Apakah MENERAJANG seorang yang telah berusia yg hanya duduk bersila di atas dijalan raya dikatakan telah mengikut SOP? Adakah bentuk tindakan ini yg dibangga2kan oleh KPN?

Lihatlah bentuk TERAJANG yg telah dilakukan oleh polis muda itu. Tidak kah tempat yang diTERAJANG itu adalah dititik yang bahaya yang boleh mendatangkan kecederaan parah dan maut??? Di tambah lagi dgn menggunakan kasut polis yang keras. Tidakkah SIAL dan LAHANAT namanya bilamana seorang anak muda menggunakan kaki ke badan seseorang yang lebih tua dpd nya??

Aku harap siapa2 yang ada gambar MUKA polis muda ini dapat kiranya di siarkan di laman2 block supaya mudah kita melakukan perkiraan.

Memang SIAL...SIAL...budak ini.

Anonymous said...

Anon 2:19pm
Abis...nak pakai SOP korang? Kalau degil tak nak bersurai nak pujuk sampai ke senja. Kalau yang tua langgar undang-undang tak bole hambil tindakan?

Anonymous said...

Yang SIAL dan LAHANAT tu adalah korang jugak yang join demonstratsi tu. Tu kira PDRM baik la kalau korang tengok di negeri lain yang korang kata demokratik tu, lebih banyak sepak terajang yang korang akan dapat. Kalau tak dengar nasihat elok mampos saja

Anonymous said...

kah..kah..kah..

Kau orang nak tau...beruk2 PETRIOT bila dah PELENGKONG sekok2 dgn FRU, boleh maki polis2 tu dgn kata2 "BABI....BARUA".

KAH..KAH..KAH...
BABI pelengkong BERUK...
Mana beruk2 tak lari lintang pukang..."cabutttttttt.....!!!"

kah..kah..kah..
Memang elok la tu....
Sekok BABI.....sekok lagi...BERUK

kah..kah..kah...
Nak terkentot lagi aku...
pot...pot...potttttttt...

Anonymous said...

Woiiii Anon 4:24 & 4:24

Lu tau... lu orang macam apa...??
macam KEPALA BUTUH ja kau orang..!!

Anonymous said...

SOP= Standard Operation PALAT.
Jumpa itu the fucking young cops dekat luar.... pasti pecah kepala punya.

Anonymous said...

polis sial tu ramai2 dia berani la,cube kalau sorang2...macam anjing la kalau tinggal die sekor,takkan tak paham lg kot?


As-Syahid Baharuddin Ahmad,tenanglah kau disana....

diharap sume blog PR menyebut nama saudara Baharuddin dengan panggilan As-Syahid.

sekian terima kasih.

Anonymous said...

Ya Allah...aku pohon padaMu Yang Maha Kuasa...Tunjukkanlah Keagunganmu memakbulkan doa org2 yang telah di aniaya oleh PDRM... Turunkanlah BALA/BALASAN YG PEDIH pada setiap mereka ( POLIS ) yang telah berlaku zalim terhadap peserta BERSIH yang lemah ini... Aku pohon padaMU Ya Allah....masukkkan rasa kesalan yng tak terhingga sepanjang hayat mereka2 ini...AMIN

Anonymous said...

alfatihah.....untuk yg telah pergi...
dan pada bongok2 yg ade ni..pikir2lh....
anon 11:37...
adakah korg je yg teraniaya?????
ape cite polis2 yg nk bercuti bersama keluarga cutinye dibekukan...
ape cite org2 yg buat ibadat ke yg terkandas pasal korg nk berhimpun haram ni....diorg ni x teraniaya ke????
korg punye otak aku ingat dh rosak le....
korg yg berhimpun tu patut dpt azab....

Asrul Muzaffar Mohammed said...

Saya memang berharap agar entri Notes ini akan diwar-warkan seluas mungkin, sama ada melalui kaedah 'Share' atau 'copy/paste'. Tak perlulah mohon kebenaran saya. Tak meletakkan rujukan atau nama saya pun tak apa.

Cuma janganlah pula disertakan sebarang video atau capaian yang tak sepatutnya pada entri ini.

Lakukanlah atas dasar kemanusiaan. Bukan kaum. Bukan politik. Sekian, terima kasih.

Asrul Muzaffar Mohammed said...

Politik bukanlah tujuan saya menulis entri ini dan sebarang tindakan untuk mempolitikkannya oleh penyokong mana-mana parti atau organisasi sekalipun amatlah saya kesali.

Capaian asal entri ini boleh didapati di http://www.facebook.com/notes/asrul-muzaffar-mohammed/sumbangan-ikhlas-untuk-allahyarham-baharuddin-ahmad/10150253476662897

Anonymous said...

mendoakan keburukan kepada org tu mulianya korang ek...

Anonymous said...

Weiiii anon 12:58

Lain kali kau bagitau kat polis2 tu jangan dengaq cakap KPN yang bangang tu.

Rakyat nak buat perhimpunan AMAN.....ada faham....Perhimpunan AMAN

Polis kepoh2 buah halangan....yang polis kepoh2 buat tangkapan....yang polis buat kepoh2 kerah anggota2 polis berjaga siang malam tu sapa suruh.Yang KPN kepoh suruh LRT dan perkhidmatan awam berhenti sapa suruh. Tak ka bangang namanya.

Rakyat nak buat perhimpunan AMAN ada faham..... AMAN....AMAN..

Tu la orang kata KPN yang ada ni memang BANGANG...Jumpa 4-6 bilah parang pun dah kepoh. Lepas tu dgn rakusnya menuduh dilakukan oleh kumpulan BErSIH konon terdapat baju bersih. Investigate dan Tangkapanpun tak dibuat tiba2 terus tujuk kat BERSIH. Tak BANGANG ka namanya tu.

Tak payah la kata dah buat investigate....hari ni jumpak....tup2...dlm masa sepantas kilat boleh tudh BERSIH yang lakukan.

Sekali aku kata....MEMANG BANGANG KPN ni..... termasuklah lembu2 UMNOpurno.

Anonymous said...

hahahaha....anon 11:20AM
AMAN??????????
AMAN??????????
KO NI AKU RASE BRU ABIS DARJAH 6 KOT....
APA YG KO MAKSUDKN AMAN??????
BWK PARANG GI BERHIMPUN AMAN???????
BWK BOM PETROL GI BERHIMPUN AMAN??????
YELH...DH FAHAM SNGT DH DGN BUDAK FU*KATAN NI....MEMANG KAKI SPIN MCM CIP DIE JGKLH....
KORG TGK SNDIRILH....LAST2 POLIS GAK YG KENE PASAL PARANG TU SUME...

Asrul Muzaffar Mohammed said...

Berturut dari entri 'Sumbangan Ikhlas Untuk Allahyarham Baharuddin Ahmad' yang dipos pada 11 Julai 2011, saya menerima SMS berikut dari Puan Rosni Malan, balu Allahyarham sebentar tadi:

"Alhamdulillah. Saya sungguh terharu dengan bantuan derma dan sokongan moral dari seluruh rakyat Malaysia serta luar negara.

Tolong doakan kami agar kuat semangat dan bersama-sama terus berjihad demi menegakkan hukum Allah mengikut Al-Quran dan Sunnah Rasulullah S.A.W.

Sampaikan salam ukhwah saya kepada mereka semua. Sekali lagi jutaan terima kasih kepada semua. Semoga ALLAH membalas syurga kepada setiap kamu. Amin. ALLAHUAKBAR" (Mesej pada 13/7/2011, jam 10:22pm)

Anonymous said...

Kepada yang dah meninggal, kita ucapkan takziah.. tapi boleh tak diletakkan pict yang mengatakan Si Arwah telah dipukul dan dizalimi.. because why dalam masa yang sama.. ada bukti menunjukkan gambar yang merujuk kepada si Arwah telah dizalimi telah dimain2kan oleh pihak anda.. dengan menggunakan prop n pelakon yang berbeza.. kalu nak raih simpati jangan gunakan owang yang tlah pergi mengadap Ilahi

Anonymous said...

Tuhan tu kan ada. Serah pada Allah untuk membalasnya. Kalau dia terajang kerana sikap buruknya itu maka dia akan terima balasannya. Allah maha melihat.......tunggu balasannya....

Anonymous said...

kesian....terpengaruh dengan si Ambiga peguam bela si Lina Joy.. manusia ini yg menyesatkan Umat Islam..POLIS hanya menjalankan tugas..jgn salah kan polis...ambik iktibar sbgai pengajaran...

Anonymous said...

Innalilillah dan al-fatihah. Sekurang-kurangnya arwah dah tahu sendiri samada perjuangan dia tu betul syahid, atau mati yang sia-sia. Harap-harap bukan sesuatu yang disesalkan roh.