"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 23, 2011

Video Seks: Kenyataan Akhbar Dato' Johari Abdul

Reactions: 
KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

12 comments:

Polis Rasuah said...

Tu dia..... muka2 konspirator pemfitnah dah terpampang.

Orang lama (perogol) Rahim Tamby Chik pun ada....

Pegawai polispun ada juga yang terlibat siap menjemput AP PKR tengok.

Nama IGP pun ada...


Masya-Allah....patutpun dalam TV aku tengok muka IGP tu toya ja...macam tak bersungguh2 utk menyiasat. Rupanya memang benar bersekongkol jugak.

Si perogol Rahim Tamby Chik tak payah hampa habaq la...dia ni memang dari dulu lagi cukup anti kat DSAI. Jenis busuk hati.

Cuba hampa check lagi....Datuk Ezryl ni kawan baik dgn Megat Junit.....Megat Junit ni kawan baik dgn si Mamak Kutty...Si Mamak Kutty ni pulak dah berkawan baik dgn si Najib. Woiiii....ada manasabah ni.!!

Akupun dah kata.....sekarang ni buat lapuran kat polis tak ubah macam buat lapuran samun dan buat report balik kat penyamun. Hampa faham kan......

MIBU BULAN. said...

Salam Perisik Rakyat.....
Saya adalah bekas Pegawai Penyiasat Jenayah PDRM.....
Shabas saya ucapkan kepada Sidang Midia Datok Johari Abdul Ahli Parlimen Sungai Petani.....
Saya mempercayai Vidio ini adalah satu fitnah yang sangat tragik dimayapada ini....
Satu kewajipan dan tanggong jawap yang sangat besar kepada POLIS DIRAJA MALAYSIA supaya menyiasat kes ini dengan telus dan berani.....Ingatlah sesuatu Penyiasatan kes ITU matlamatnya mencari "KEADILAN"..... Keadilan yang berteraskan kepada "KEBENARAN".....

megat junid haramjadah said...

apa? datuk ezryl kawan baik megat junid yg bini dia bunuh mustakizah tu kan? yg anak dia sekrg jadi exco pemuda umno tu kan? macamana anak pembunuh boleh jadi exco pemuda nih? megat junid pun mmg sial bini tua tua dah bunuh bini muda dia lepas tu wat tak tau.pukimak punya melayu.ini contoh menteri melayu ugama islam.mudah mudahan megat junid sedang dibelit ular hitam dalam kubur.hoi pukimak anak bini megat junid haramjadah..kau ingat si mustakizah tu takde mak bapak saudara mara ke? senang senang kau tembak dan kapak kepala dia? tunggulah nasib kau semua dlm kubur nanti.sebelum tu atas dunia ni pun nasib kau akan malang sama dgn tun kutty.

bn sudah gigil di sarawak said...

usah serius sgt utk video rahim tamby anak keling ni buat. yg penting sekrg anwar dan semua jentera pkr perlu tumpu tumbangkan bn di sarawak.ex pm britain brown dah serang taib mahmud.ross boyert dah mati disyaki dibunuh taib mahmud.dunia dah kecoh.tumbang bn di sarawak bermakna tumbang bn di putrajaya.lepas tu boleh sumbat datuk t dlm kandang buaya di melaka.

RoPeah said...

Ya Allah ya tuhan ku..
Jauhkan lah kami dari fitnah
Jauhkan lah kami dari pemfitnah
Sesungguhnya siksaan mu amat pedih
Jauhkan lah diri kami daripada menjadi bahan pembakar api neraka
Selamatkan lah kami dan keluarga kami dari api neraka.
Ya Allah Ya Tuhan ku...
Hanya kepada mu saja aku memohon...

Anonymous said...

sikit hari lagi akan keluar video rosmah kena tutuh dengan benggali...TUNGGU!!!!

Anonymous said...

1-Syabas Dato' Johari Abdul...nasib baik hang x masuk perangkap fulus....
2-Mmg 1st class pelakon upahan umngok....mcm di hollywood...
3-Apa lg menteri agama di JPM..dah sah2 bukti cukup tu woiii..halal kut??
4- Bila lg pencacai umngok-PERKASA nak demo?? minta serah kondom tu... hahaha....

Anonymous said...

kes video lucah akan dibawa ke makamah..bicara bersabit anuar menutuh perempuan dari cina...lepas ni kita akan tengok tilam, spendor diusung berlarak kemakamah. Sampel DNA akan diminta dari anuar pula. sabit kesalahan anuar dihukum penjara 5 tahun.Pendakwaraya kes gani petai dan hakim ialah jaka saka..pakat pakat gelak segala najib, mahyuddin, berahim ali, jamil khir, masitah, zul nurdin..dengan barua-barua UMNO semua.Penerangan kut TV3, TV1, TV2..anuar tutuh pompuan cina pula..lepas tu baru UMNO umum PRU13..tup..tup UMNO kalah..kalut UMNO suruh geng perkasa p pukul cina ke hindu kat tepi jalan supaya jadi isu perkauman..dah darurat.Buat undi semula UMNO menang..baru geng UMNO pakat-pakat gelak semula..cerita UMNO ni serupa tengok cerita hindu kat TV...kah..kah..

Anonymous said...

Kite olang2 cina manyak anti ini sama PAKIDA Manyak RACIST

Selupa butuh
selupa pangsai
selupa cibai.

Kasi hampui lagi bagui itu anak Ali

Anonymous said...

Matlamat menghalalkan cara, rakyat Malaysia bukan spt 20 tahun lalu, membuta tuli dan rendah pikiran.

Kalau Tun Razak dan THO masih hidup dia orang pon akan keluar dari UMNO sekarang

berani bersumpah said...

hebat2 belake komen2 umat melayu hari yer...cuma ade sorang yg komen mcm umat islam..tahniah ler..

Anonymous said...

takkan tak boleh nak sanggah dah .. berlembut nampak .. hehe