"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 23, 2011

Datuk Eskay Abdullah: "Konspirator" Atau "Mangsa Konspirator"..?

Reactions: 

Individu dalam video seks berkaler itam & putih yang ditayangkan kepada para wartawan dikatakan sebagai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Anwar pula pada hari yang sama telah menafikan bahawa beliau adalah individu didalam video tersebut dan beliau juga telah membuat laporan polis agar kes tersebut disiasat oleh pihak polis.

Hari ini, salah seorang Ahli Parlimen dari PKR telah tampil membuat Kenyataan Media dan telah mengesahkan beberapa nama Ahli Perniagaan & juga Ahli Politik terlibat dalam menayangkan video seks tersebut kepada beberapa individu di Hotel Flamingo.

Salah seorang yang dikatakan terbabit didalam kejadian tersebut ialah seorang Ahli Perniagaan yang dikenali sebagai Datuk Eskay Abdullah.

Agak memeranjatkan apabila melihat wajah Datuk Eskay kerana wajah beliau dan Anwar Ibrahim agak seiras.

Persoalan yang timbul pada masa ini ialah - siapakah sebenarnya individu yang tertangkap mengadakan hubungan seks dengan pelacur didalam video tersebut..?

Dalam Kenyataan media hari ini juga dijelaskan bahawa antara individu yang terlibat dalam tayangan video seks di Hotel Flamingo ialah Rahim Thamby Chik yang kita sedia maklum pernah mengadakan hubungan sulit dengan gadis bawah umur sehingga gadis tersebut mengandung & melahirkan zuriat hasil hubungan mereka.

Gua terfikir 1 perkara...

Adakah individu didalam video tersebut ialah Datuk Eskay..?

Kemungkinan Datuk Eskay telah dikantoikan oleh Rahim Thamby Chik dengan rakaman tersebut & mungkin juga Rahim Thamby Chik telah mengugut Datuk Eskay supaya bersubahat dengannya untuk menjatuhkan DSAIdengan video tersebut.

Kebetulan pula wajah Datuk Eskay seiras dengan DSAI... mungkin juga video tersebut sengaja diolah dalam bentuk hitam putih agar semua kelemahan-kelemahan yang dapat dikesan akan dikaburi.

Ini semua kemungkinan & anggapan gua buat masa ni.

Datuk Eskay ni 'konspirator" atau "mangsa konspirator" yang terpaksa bersubahat dengan Rahim Thamby Chik untuk menutup rahsia skandalnya sendiri..?

Ada banyak kemungkinan. kemungkinan individu dalam video tu Anwar pun kemungkinan jugak.

35 comments:

mountdweller said...

Pak Din rasa ada serba kemungkinan dan setuju dengan ulasan ini. Kalau Anwar tidak ada alibi, dia sendiri pun tidak mustahil!

Bersatu teguh said...

Byk kemungkinan:
1) Mungkin konspirasi BN jatuhkan DSAI
2) Mungkin konspirasi org dalaman PKR jatuhkan DSAI.
3) Mungkin DSAI sndri yg cipta gimmik nak alih pandangan umum pada kes yg sedang berlangsung.
4) Mungkin DAP dalang sbnr, sama mcm derang set-up CSL.

Yg pasti, dari kes2 yg berlarutan ni, melayu semakin berpecah. Masing2 rasa diri sndri terlalu agong berbanding org lain.

matkambing said...

bersatu teguh, awat tak habih cerite melayu lagi? astro pun dah penuh ngan cerita melayu merepek. hang pelanggan astro kah? melayu bodoh dan baghal saja yang tertipu sanggup percaya cerita karut ni.

Anonymous said...

tak habis2 dgn melayu berpecah...awat? tak sokong umngok melayu pecah belah ka..

Anonymous said...

Teori aku begini:
Geng T aku rakam seseorang yg diupah utk main dgn pelacur...
Lepas tu guna teknologi terkini...
Eskay lakunan semua watak serupa dgn org upahan tu buat..
Lepas tu cantumkan.. jadilah mcm real..
Kalau tidak tak kan secara kebetulan Eskay pulak sama dgn Anwar dan dia pulak yang sebarkan video tu.
Serba serbi mungkin.
Just teori sahaja

Anonymous said...

bersatu teguh...pi mabuk la hang dgn melayu....tambah2 melayu umnongok ko tu...kita kene bersatu dengan islam...kerajaan allah..parti yg nak memartabatkan hukum2 allah....bkn dgn melayu ko tu....pasal datuk T ni...mesti kes kene kencing nie..org atas tak nak cover dah..nak tak nak kene la mengaku...sebab buat filem bodo...pengarah sekali berlakun..huhuhu

Sg2 said...

Cissss...Rahim Tambi Chik pun ada...
Dia ni kan salah sorang konspirator yg cuba jatuhkan DSAI masa kes Liwat 1 bersama2 TDM, Megat Junit dan Sanusi Junid dulu kan?

Patutpun.....rupanya dendam lama konspirator2 ni pada DSAI masih belum habih lagi no...

paloibinmulau said...

paling best datuk tambi tak nafikan kenyataan MP johari. jadi mgkn semua cerita johari adalah benar. kalau benar...statement plg best semasa awal video ada lelaki lain berjalan ketika mamat muka "anwar" baru mahu memulakan aksi. jadi ada 2 lelaki dlm awal video. tentulah tugas laki yg satu tu untuk memulakan rakaman. semunya cuma belakon filem lucah. bukan rakaman cctv tersorok.

kalau "anwar" ni cerdik takkan la dia mau main pun sempoi je biar org rakam hehehe. lain la "anwar" ni mmg pelakon cerita lucah. betoi ka depa cakap eskay tu buat statement...saya la dlm video tu?

Polis Rasuah said...

Datuk Johari dah bagi tahu kita semua iaitu:

1) Ada pihak polis yang terlibat yg meminta beliau datang. Begitu juga nama IGP juga di sebut. SEKARANG KAU ORANG CUBA FIKIR ORG YANG DI HARAP TAPI TAK BOLEH DI HARAP. HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI. NAK HARAPKAN POLIS....TAPI PIHAK POLIS SENDIRI YANG TERLIBAT. MEREKA TAHU MENGENAI TAYANGAN VIDEO LUCAH INI, MEREKA TAHU INI SATU KESALAHAN TAPI KENAPA MEREKA MASIH BENARKAN TAYANGAN INI. SEBAB ITU JUGA BILA SI NAZRI KATA MEMILIKI DAN TENGOK VIDEO LUCAH TAK SALAH MAKA AKU DAH AGAK POLIS MEMANG TERLIBAT DALAM KONSPIRATOR INI. JADI, TAKKAN NAK BUAT REPORT KAT PENYAMUN YG MEMANG MEREKA TU PENYAMUN.

2) Kenapa Rahim Tambi Chik guna nama RISDA semasa membuat booking di CARCOSA. Kita tahu Rahim Tambi Chik adalah Pengerusi Risda. Jadi, ORANG RAMAI BOLEH SUE RAHIM TAMBI CHIK KERANA MENYALAHGUNAKAN JAWATAN DIA UTK KEPENTINGAN DIA DGN MENGGUNAKAN NAMA RISDA. Beliau telah pcah amanah.

Orang2 RISDA...apa lagi....buat lapuran polis sekarang. Rahim Tambi Chik dah salah gunakan jawatan dan kuasa dia utk kepentingan dia.

paloibinmulau said...

hispmudin cakap dn't shot the messenger. hohohoh patut la hisapmudin cakap mcm tu pasai depa awai lagi tau datuk tambi tu yg punya kerja. apahal pun backing rg amno dulu hahaha

piem pulak cakap polis tak terlibat...ngeeee mmg datuk tambi bukan polis. zul kulim je bercakap benar...110% mmg dia la tu ngeee

Anonymous said...

Malam ni..anwar pakai pungkok hindu la pulak.....hahaha

dino.yp@gmail.com said...

Ada kemungkinan Presiden USA, Barak Obama pun terlibat.
atau kemungkinan lain, Presiden Singapura pun terlibat,
atau mungkin Presiden Israel...memang banyak kemungkinan.... kalau kita tidak buka mata dan guna otak untuk berfikir, Sudah terang lagi bersuluh... tak payah was-was... kawan2 rapat pun dah cabut lari... PAS memang akan terus dibodohkan oleh orang itu....

paloibinmulau said...

pencacai2 bodo amno cuba menegakkan benang basah dgn soalan bodo depa...mcm mana anwar tau laki tu boroi? dia dah tengk ke? depa tak tau mp sg petani dah tengok lebih awal dr wartawan. jadi dari johari la anwar tau laki tu boroi hahahha.

kita tau johari tak menipu sbb datuk tambi kelam kabut buat sidang akhbar mengaku depa la datuk t. dan yg best eskay marah punya pasal sampai terkantoi. buat apa saya nak menipu? saya tau la. saya dlm video tu. tengok Allah bayar cash. bila wartawan tanya apa peranan datuk dlm video tu? terus eskay diam tak jwb. mereka juga tidak menafikan sebarang cerita johari.

maksudnya pelakon tu mgkn dia. laki yg berjalan masuk adalah juruteknik yg merakam. ini bukan cctv tersorok. mmg rakaman yg dilakonkan.

Anonymous said...

The way I see, BN is using lots of dirty tricks to divert the attention of the rakyat, I strongly say that the rakyat is really getting fed up with all these tricks, the more BN does, the mopre the rakyat hates them, plaese look at your house and do the cleaning first. The silent majority is sick and tored with BN corruption and malpractice of the law. BN please own up to your mistakes. You are definitely going to be the big loser if you go on doing this with the help those pariahs like Rahim Thamby Chik a rapist himself and the other goons

cayrul.com said...

Dengan bantu Allah swt, kes ini sedikit demi sedikit terungkai. Hari ini kita sudah tahu siapa sebenarnya Datuk T dan lebih mengejutkan Eskay mempunyai wajah yang mirip dengan DSAI. Jika bukan Eskay sendiri dalam video tersebut tapi kemungkinan muka mirip dengan DSAI boleh berlaku.

Anonymous said...

hidup d malaysia ni mudah saja...kalau tak berbohong bukan UMNO namanya..jadi kalau berdepan dengan UMNO jaga-jaga, asal depa buka saja mulut...kira-kira dia nak bohong la tu..bermula dari presiden UMNO sampai la ke pecacai UMNO dalam kampung..semuanya kaki bohong.

Polis Rasuah said...

Kenapakah sampai sekarang Polis tak mahu tangkap2 lagi Datuk T and the gangs.


Kenapa lembab sangat hahhhh...


Atau..... sekarang ni pihak polis sedang bermesyuarat dgn gangs tersebut mencari jalan bagaimana nak lepaskan diri. Nama polis pun ada di sebut oleh Datuk Joharikan????

Anonymous said...

POLIS kan anjing..sapa bagi dia makan dia sondoi la kepala kat kawan tu...kalau jadi pembankang alamat dok kena hambat saja dengan anjing la..

Anonymous said...

UMNO sibuk dok junjung poen pulak..lepas ni depa nanti check pula poen jalang tu ada DNA anuar tak???
Agak2 poen rosmah ada DNA najib saja kut???

Tanjung Keling Mari said...

Kah,,kah,,kah,,,

Tamby Cik kata "kita nak tegakkan kebenaran"

Cuba kita tanya dia pulak "Budak gadis itu hari tu siapa yang rogol???"

Punya la nak tunjuk kunun kebenaran dia...tapi...Allah dah tunjukkan depan pemberita bahawa Tambi Chik ini sebenarnya BERDENDAM dgn DSAI. Tak pasal2 dia sebut pasai kesah lama dia dgn mengatakan DSAI lah yang menyuruh dia letak jawatan sebagai KM Melaka yang lalu.

Ha..ha..ha... Sesungguhnya Allah itu maha Bijaksana. Sebijakmanapun Tamby Cik ni nak berbohon...tapi...Allah lebih kuasa, menyerlahkan PERASAAN DENDAM Tamby Chik pada DSAI.


Allah HuAkbar

Anonymous said...

apa lg PERKASA & NGOk-NGOk umno, esok berdemo la minta serah kondom & video lucah tuh....

SATU JARI said...

TINGGI-TINGGI MANA GELARAN DI BERI SEMAKIN TINGGI MELAYU MEROSAKKAN MELAYU SENDIRI. MEMANG UMNO PERJUANGKAN MELAYU TP UMNO JUGA LAH YG MEMECAH BELAHKAN MELAYU ITU. AKAL UMNO SEMAKIN WARAS SEMAKIN BERMUKA. JATUH BANGSA KERANA MELAYU. JATUH NEGARA KERANA MELAYU. BANGKIT RAKYAT KERANA TERTINDAS. BANGKIT ISLAM KERANA ADA NYA PEJUANG YG TELAH LAMA DI TINDAS.

Anonymous said...

Rahim tamby chik lagi...dari budak umur 15tahun sampai jalang pun hang tibai..tak cukup dengan bini-bini yang dok ada.Betui kawag hang ni..
Baguih juga UMNO simpan kawag macam ni...buat barua UMNO yang belum dapat projek tahun ni bole la hallo kat rahim tamby chik..kut2 bole nak pakai jubok hampa untuk skandal anuar balun jubok siri baru pula...
Negotiate harga tinggi sikit dari sayfool.

Anonymous said...

Dengar sini saudara-saudara sekalian strategi BN berjaya lagi bukan pasal video sex tetapi berjaya mengalih pandangan blogger dan masyarakat dari isue sebenar iaitu PILIHANRAYA SARAWAK BULAN APRIL ni... Amat berjaya mengalih tumpuan masyarakat, akhirnya BN menang di SARAWAK

Aboi said...

Saya sendiri telah lama terlibat denagan bidang cctv. Video tersebut memang hitam putih kerana apabila menggunakan cctv di kawasan gelap dan kurang bercahaya, memang gambar adalah hitam putih kerana pencahayaan hanya dari infra red cctv. Oleh itu mustahil untuk mendapatkan imej berwarna jika cahaya tidak mencukupi

saifuddin said...

kenyataan plg bongok dan bahlol bila kata video tu dlm hitam putih...


hahahahahahahha...

der..lupa ker yg johari bgth bhwa kulit org tu lebih cerah dr kulit nuar..

dlm hitam putih bleh cam warna kulit eh...

ahli pukida perkosa dan umngok bakal masuk neraka said...

bodoh punya org umno. sekejap kata anuar kaki jubo sekejap kata kaki pantat.mana org nak percaya kecuali bakal ahli neraka.

Anonymous said...

tender baru dibuka kat putrajaya..melalui Kementerian Kewangan..video sex "ANWAR" sapa-sapa dapat buat video klip skandal sex anuar..boleh buat duit....tender ambik kat kementerian kewangan..

Anonymous said...

pilihan di tangan belia2. undi majoriti di tangan belia2. x salah jika kita cuba tukar kepimpinan yg sudah berabad lamanya dan penuh dengan noda. sekiranya dah bersih, kita boleh pilih semula. cukup la kita berbuat dosa melalui maki hamun. kepimpinan hari ini x akan berubah selagi kita tidak menukar undi/pergi mengundi!!!!!!!!!!!! pilihanraya sarawak...... rakyat sarawak jangan takut untuk menukar haluan perahu......

Anonymous said...

video itu mungkin benar kepunyaan eskay.
dari sudut pandangan lain video itu sebenarnya video asli yang sememangnya video porno tapi diedit de3ngan mencuri mengambil gambar anwar untuk diimbaskan gambarnya kemudian disabitkan dengan perlakuan sex itu sedangkan antara video dan imbasan itu tidak ada kena mengewna langsung... cuba bayangkan semasa Eskhay berkata bahawa Anwar telah menyuruh dia mengambil jam jangan nya yang tertinggal ini bermakna dia telah kembali kehotel itu dan mengambil kamera yang telah dirakamkan gambar anwar yang datang mungkin telah dipanggil atau diajak berbincang sesuatu sedangkan anwar sendiri tidak mengetahui yang ini adalah cubaan untuk mencuri gambarnya.Imbasan hanya sekejap kerana ditakuti anwar akan mengetahuinya jadi secara pantas mereka mencuri gambar dan dieditkan sebagai gambar imbasan konon yang melakukan sex itu anwar sedangkan semasa berlakunya kerjaan itu tak adalangsung menunjukkan sipelakunya muka atau zoom. berkemungkinan

Anonymous said...

CERITA SEBENAR DARI THINK TANK UMNO...video ni sebenarnya dirancang olek geng Mahyuddin untuk jatuhkan Najib n Hisammudin.
Think tank Mahyuddin tau..isu pasal anuar mesti akan dapat simpati dari rakyat...jadi kambing hitamkan anuar supaya rakyat dengan juak-juak umno yang masih simpati dengan anuar akan tuduh Najib n Hisammudin punya kerja.

Persiapan sedang dijalankan oleH think tank Mahyuddin n Zahid secara rapi untuk jatuhkan Najib n Hisammudin waktu pemilihan UMNO yg akan datang.

Buat masa sekarang PR bawa bertenang dulu..kita tengok macamana Najib and Hisammudin nak defence diri mereka. Najib n Hisammudin dah tahu ini kerja think tank Mahyuddin n Zahid. Setakat la ni Najib n Hisammudin dah kena 2 kali dari Mahyuddin n Zahid. INGAT TAK lagi kes enjin jet yang hilang...sapa yg bocor rahsia kat pembankang ttg isu ini selepas dia dilantik jadi Menteri Pertahanan??????
Mahyuddin n Zahid tak akan berputih mata nak tengok selepas Najib jadi PM..Hisammudin pulak naik jadi PM..tambahan pulak Rosmah sekarang dah lebih dari Menteri Pelajaran... jadi sekarang la masa yg sesuai mereka atur strategi, supaya geng UMNO meluat kan 2 orang sepupu ini....kita tengok lepas ini serangan dari Najib n Hisamudin pulak keatas Mahyuddin n Zahid.

Anonymous said...

Vusu untuk negara sudah berundur 1500 tahun kembali ke zaman jahilliah, dengan kejahilan, kegelapan, kesesatan dan kebuasan hidup.

Whwre are we heading now ?

Anonymous said...

bila anuar bercakap semalam..UMNO hantar anjing-anjing mereka untuk menggangu majlis...anjing-anjing mereka hanya akan bergerak secara kurang ajar bila diarah oleh Menteri yg berkuasa. Menteri yg berkuasa ialah sepupu pada PM. 2 orang sepupu ni semangkin kalut n gelabah bila anuar bercakap...MAHYUDDIN n ZAHID TERSENYUM PUAS DIRUMAH MELIHAT 2 ORANG SEPUPU INI MENANGKIS SOALAN DARI RAKYAT..nampak sangat UMNO mangkin bercelaru sementara menunggu untuk hancur.
Inilah akibat dari perbuatan UMNO yg zalim bercanggah dari apa yg ALLAH telah turunkan dalam Al-Quran.
Teruskan perbuatan laknat dan terkutuk wahai UMNO...doa dari org yang beriman & dizalimi tiada hijab dengan ALLAh s.wt.

Anonymous said...

Ayuh tolak umno-BN demi anak2 kita yg masih mentah utk didedahkan dgn bab2 video seks, liwat, mani & yg seangkatan....tp dibincangkan secara terbuka dlm arus politik m'sia.....Ya Allah selamatkan lah M'sia dari bala bencana akibat dr tangan manusia yg jahil ....

Anonymous said...

Allah Maha Adil... sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh juga... bukan kita yg menentukan... tidak bergerak sesuatu zarah tanpa keizinannya... setiap yang berlaku ada hikmahnya... takyah nak risau...kita hanya perlu buat ape yang diamanahkan kepada kita sahaja... bukan dgn. hal2 yang tidak bersangkutan dan tidak dipertanggungjawabkan kepada kita...sekiranya kita bercakap tentang apa yang kita tidak tahu, akan hanya menghasilkan dosa....