"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 03, 2009

Sejarah Tak Pernah Menipu Kita (Recall Siri 1)

"Manusia sering berjaya apabila ditimpa ujian berbentuk kesusahan, tetapi sering kecundang oleh ujian kemenangan."

Melayu PAS mudah lupa.

Tapi Mursyidul Am PAS tidak. Parut luka PAS ditendang daripada BN masih berbekas di hati TGNA.

"Manusia yang SEDAR adalah manusia yg MEMAHAMI sejarah. Kita sering melupakan sejarah, tetapi sejarah tidak pernah melupakan kita."

Baca lah sejarah ini mengikut turutannya :

1) It’s Stupid for PAS to Join BN/UMNO

2) Pendedahan Dalang2 Yang Hendak Membawa PAS Masuk Barisan Nasional

3) Pak Lah Confirms PAS-UMNO Meeting/Pak Lah Mengesahkan Pertemuan PAS-UMNO

4) Percubaan Usang Khir Toyo Untuk Memecahkan PAS

5) PAS DiAjar Sunnah “Al Amanah” oleh Seorang Sekularis Bernama Karim Raslan

6) Muzakarah: Another Perspective

7) Apabila Timbalan Presiden PAS Bercakap Laksana Seorang Ahli UMNO

8) Laporan Pemeriksaan Saiful – Apa Reaksi “Fraksi UMNO” Dalam PAS?

9) Roslan SMS, Berhentilah Mengarut

10) Menilai Hujjah Menyokong Kemasukan PAS Ke Dalam BN

Sejarah tidak pernah menipu....

Sumber : KEPALA OTAK BERJAMBUL

14 comments:

Anonymous said...

......Jangan lupa juga, Anwar Ibrahim, Kamarudin Jaafar, Azmin Ali, dan ramai lagi yang bersekongkol dengan PAS sekarang ni pernah menjadi ahli UMNOngok yang satu masa dulu pernah mencerca pemimpin2 PAS. Jangan jadi BODOH. Dalam politik...semua boleh berlaku. Ingat..Anwar juga mengadakan pertemuan dengan Pak LAh (ZZZ) di Hulu Langat untuk tujuan berbincang tentang masa depan politik mereka.....

Puyu said...

boh link ni sekali
http://www.malaysiawaves.com/2008/07/apabila-timbalan-presiden-pas-bercakap.html

Anonymous said...

perisik rakyat kaki pit
kutip derma utk beli ganja

Torres Sanz said...

Xabis lagi anon nie.. Aku halalkan duit derma aku utk TP.. Dia nak wat apa, ikut suka dia.. Itu antara dia ngan Allah s.w.t..

Anonymous said...

Jgn lupa TGNA pun pernah bertanding atas tiket PERIKATAN. Ramai lagi ahli PAS veteran join UMNO masa tu.
Tun M pun masa kena buang UMNO, berucap atas pentas PAS.
Pasai apa dok lupa pula. Tu pasal Tun M kata 'Melayu Mudah Lupa'.
Sejarah dah ada pasal apa tak baca?
Dato' Asri, Presiden PAS yang lingkupkan PAS. Tu pasal TGNA ingat sampai sekarang. Kalau DSAI jahat, TGNA tak akan baik dgn dia.
Pasal apa TGNA terima idea dia dan tidak terima idea pemimpin PAS?
Bacalah kenyataan TGNA akhir-akhir ni. Jgn ikut nafsu.

maun said...

Cukup le kena kencing sekali, tempias kencing dah berkali-kali..Cari le idea yang boleh memantapkan Pakatan dari nak bermuqabalah dengan sipelesit UMNgok..Kalau tak sedar juga kali ini kencing UMNgok ni lebih hancing. Ini bukan masa bermuqabalah, ini masa macamana nak blahkan UMNgok ni...Orang buat lain dia buat lain, orang fikir lain dia fikir lain, jangan 2x5 ngok dengan UMNgok. Banyak kerja lagi nak dibat macammana nak benamkan UMNgok yang dah lemas ni..

Anonymous said...

maun.

kalau umno dan pas bergabung aku harap kau jilat balik makihamun ko tu...

Mat Kodiang.

maun said...

Mat Kodiang

Memang ngok le siapa yang nak bergabung dengan parti yang dalam masa 3 tahun akan datang ni di kenang dalam hari ini dalam sejarah..Benamkan UMNgok..parti Melayu yang memperbodohkan orang Melayu.

HaHs said...

Bro,

Aku rasa kesal kutuk TB dgn Penarik Beca dulu gila2 tp rupanya apa yg diorg kata ada betul gak. Aku tuduh diorg pelaga la, blogger upahan Umno la.Psl dulu aku naive sgt. Ingatkan mereka tu btl2 ikhlas dan sekapal dgn penyokong dan non muslim yg sokong gila2 PR. Rupanya hanya Fadhil Noor, TGNA dan Haron Din ikhlas bkawan dgn Anwar. Mereka yg segelintir tu ada matlamat lain rupanya. Sedih gak aku sbb pemimpin boleh tipu jamaah. Lagi plak, M.. tu dalang rupanya memburukkan PAS Kelantan dan dlm diam2 pencacai Umno. Semoga diorg berubah dan bertaubat. Moga perwakilan mula celik dgn keadaan sebenar.

Istiqomah said...

Sepatutnya Presiden yang banyak keluar statement. Tapi yang berlaku sekarang murshidul am pula yang banyak cakap.
Ingat apakah sebarang komen yang keluar tidak ditegur dalam majlis sura. Tapi kalau jenis yang suka bercakap maka beliau akan sentiasa bercakap.

Sepanjang penglibatan aku dalam PAS hampir 20tahun, inilah pertandingan jawatan timbalan presiden yang paling hodoh sekali.
Tetapi tidak pula berlaku kepada calun dalam perebutan jawatan naib presiden. Kenapa?.
Dalam pertandingan timb. presiden ini kempen dilakukan tanpa segan silu dan bergaduh keliling. Nampak sangat kemarukkan jawatan. Paut dengan mushidul am, guna akhbar harakah dan upah bebrapa blogger kerana gila sangat nak jawatan naib presiden.
Inilah masalahnya apabila jawatan dianggap sebagai hak dan bukan dilihat sebagai amanah.

Belum pegang jawatan musuh sudah banyak...bagai mana kalau berjaya nanti. Lagi banyak musuh, lagi banyak masalah. Mampu ker nak mentadbir. Dalam sesuatu pengurusan apabila banyak tentangan maka seorang pentadbir terpaksa mengunakan kaedah kekerasan dan ugutan.
Boleh ker orang PAS dilakukan begitu. Mahu ker mereka patuh.

kembara putih said...

Sdr En, apa salah Tuan Mursyidul buat banyak statement, dan kebanyakan statement yang dibuat beliau amat membantu PAS. Dan kalau Tuan Presiden kurang buat statement pula, takkan nak salahkan orang lain pula.

Biasanya isu2 semasa yang berlaku perlukan reaksi yang pantas dan bernas, dan TGNA setakat ini berjaya melakukannya, contoh isu rokok, ragut, komunis dan banyak lagi. Tuan Presiden seringkali nampak ketinggalan, mungkin kurang alert pada isu semasa atau kurang idea bernas untuk diutarakan. Biasanya jika jenis kurang idea ni orang itu kurang wawasan.

Anonymous said...

En

20 tahun ko dalam PAS, ko xkan kuar statement cam2.. Kenapa masa Mustafa Ali bertanding TP dengan Ustaz Hassan Shukri dulu xde sibuk pasal Ulama vs Professional nie..

20 tahun ko dalam PAS, ko xkan sanggup gabungkan UMNO ngan PAS dalam masa UMNO tengah nazak cam skang.. UMNO menghina PAS masa zaman Allahyarham Ustaz Fadzil Noor amat jijik sekali..

20 tahun ko dalam PAS, ko akan tau sapa yang masuk PAS selepas era Reformasi atau sebelum..

Toksah nak kencing la.. Hanciinnnnnnn..

Anonymous said...

.Depa dok kata Hussam tu bijak ,terserlah mentakbir Kelantan atas jawatan Exco.Telalu gimik nampaknya !!!Begitu cepat ahli Pas buat perhitongan .Kenapa tak tanya diri anda sekiranya Bang Mad di beri peluang macam Hussam bagaiman pula penilaian hangpa >Hangpa belum tahu lagi munkin lebih baik dari Hussam sebab bang Mad jiwa rakyat asal orang susah miskin belum di beri peluang macam Hussam.Ingat Kelantan mula jatuh pada PAS 1990 itu salah satu usha bang Mad Sabu lah masa tu berceramah seluruh negeri kelantan dengan serba kekurangan Bukan kah dia Mad sabu berjaya jadi MP di kelantan.Mad Sabu dan Tok guru ceramah kat Kelantan tu sampai naik lunyai..sampai PAS dapat kemenangan setelah ditumbangkan BN 20 tahun sebelum itu..Ingat masa tu Hussam di mana ?????.Dua penggal mad Sabu jadi MP kat Kelantan tu.Hussam masih berhinggus dari segi politik ketika itu.Kesenangan Hussam dalam pencapaian politiknya di kelantan adalah di atas keselesaan kemenangan PAS.Maksud saya Hussam naik ketika PAS senang bukan dalam keadaan susah.Sepertimana Mad Sabu lalui

Saya masih ingat lagi ketika muktamar selepas kemenangan PAS di kelantan bertempat di balai Islam waktu itu ada Pemuda PAS kelantan datang dan bersalam dengan beliau dan kepak jari (Tujuan mencederakan)beliau kerana dengki.Saya masih ingat lagi yang buat dajal pada mad Sabu ketika itu ialah yang memeggang jawatan tinggi dalam Pemuda PAS negeri Kelantan.Tanya lah Mad sabu betul kah kejadian ini belaku.Saya masih ingat peristiwa ini sebab saya bertugas sebagai juru kemera Vedio dalam muktamar itu.Apa yang saya ingin sampaikan di sini ramai pihak merasa iri hati dan dengki pada bang Mad sejak dahulu lagi.sebab kepakaran pidato dan hujah tiada siapa dapat menandingi beliau.keporpularriti beliau boleh menengelamkan serta menghilangkan pengaruh politik kepada pemimpin PAS yang tertentu.ketika itu hinggkan UMNO terpaksa membuat konspirasi Khalwat bagi menjatuhkan image beliau.Begitu juga nasib beliau di Kedah beliau di tendang untuk bertanding di KT dalam PRU 12 dimana sepatutnya beliau bertanding di Parlimen Sik Kedah.Tetapi oleh sebab porpularirity beliau boleh menengelamkan Ustaz Azizan maka konspirasi di atur oleh beberapa kawasan khususnya yang menjadi penjiat MB sekarang ini dah jadi sanator supaya Mad Sabu Bertanding di KT dalam PRU 12. Issunya disini pimpinan Pas yang tertentu ingin mencantas Mad Sabu termasuk penyokongnya atas dasar prinsip peribadi dan bukan untuk kebaikan Parti.Lihat PRK KT kemudiannya apa yang dilakukan terhadap Mad Sabu gagal jadi calon PRK KT alasan Asobiah yang di tegah islam di gunakan "bukan anak tempatan" begitu juga PRK BG
Kumpulan yang sama lah yang mahu hancurkan Mad sabu sehingga sanggup merugikan Parti.Akhirnya PAS kerugian seorang tokoh yang berkesan Ke PARLIMEN.Pekara ini amat di senangi oleh BN.Tidak kah kamu nampak yang tersurat dan tersirat kejadian yang belaku pada Mad Sabu.Dalam pemilihan tim.Presiden kumpulan yang sama begerak aktif begerak berkempin dengan cara yang tidak bermaruah.Mengupah blogger untuk timbulkan issu syiah dan sebagainya supaya perwakilan jadi ragu dan tidak mengundi beliau sebab mereka tahu melayu cepat lupa.Jangan bimbang pimpinan yang sama lah yang akan jemput mad sabu ceramah di tempat mereka bagi memperolehi political miledge masa itu tidak timbul lagi sebarang issu atau mazhab lagi.Pokoknya mad Sabu di sepanjang hidupnya saya lihat sedang digunakan dan di perkudakan oleh pihak tertentu bagi mencapai ajinda politik peribadi bukan kerana dakwah islamiah yang di amanahkan oleh Nabi kita.Oleh itu mari kita pasti kan Mad sabu Menang bagi mengagalkan cita cita pemimpin yang tertentu yang berniat jahat serta pengkianat dalam parti.

mahatma zambri said...

kah kah kah

pencacai umno pon nyebok gak untuk pemilihan PAS..

weh pemilihan parti UMNgOk apa cite...money money money money

sudah la wei tetibe plak skrg nak nyokong kepimpinan ulama... betul la pencancai umno mudah lupa eh pencacai umno memang pelupa...

'eh bumbung stadium natang aritu aku dah skru ke belom aa'