"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 29, 2009

Saksikan Sendiri Mengapa UMNO Begitu Galak Menuduh PAS Diperalat DAP

Reactions: 
Patutla galak sangat UMNO sekarang ni menuduh PAS dihambakan DAP. Rupanya, ada udang sebalik batu. Dari beberapa siri prosiding SELCAT, rakyat mulai sedar bahawa sewaktu UMNO memerintah Selangor dahulu, duit rakyat di Selangor mereka gunakan macam bapak mereka punya.

Adake patut belanja duit rakyat RM1.6 semata-mata untuk membawa keluarga pergi bercuti di Disneyland, California, USA. Pergi Disneyland atas nama urusan kerajaan tapi pihak Disneyland pun tak tahu diorang datang.

Kalau ini bukan tindakan khianat kepada bangsa Melayu, saya tak tau la nak kata apa. Duit RM 1.6 juta tu boleh membeli 40 rumah kos sederhana kepada 40 keluarga Melayu yang miskin BUKANKAH INI SATU PENGKHIANATAN KEPADA BANGSA MELAYU dan UMAT MELAYU SEDUNIA? Jawab wahai ahli2 UMNO sekelian jawab. Pemimpin kamu pergi bercuti ke Disneyland dgn wang rakyat RM1.6 juta, kamu penyokong bawah ni dapat apa? Nak pegi bercuti kat Morib pun takda duit. Hahahahaha.

Wahai ahli UMNO sekelian, janganlah kamu jadi kerbau. Kerja teruk kat sawah sampai kena sebat last2 nasik yang kamu tolong tanam padinya, dimakan oleh kucing yang di atas rumah.

Lihatlah jasa SELCAT mendedahkan perangai UMNO menjadikan wang rakyat macam wang bapak diorang. Yang herannya, Hasan Ali pegi lawan SELCAT???


Tulang Besi

26 comments:

yusof negeri sembilan said...

AKU DAH KOMEN MEYOKONG HASSAN ALI...TAPI BLOG NI TAK TERIMA PULAK...HAI KALAU BLOG BERAT SEBELAH...TAK PAYAH LAH NAK MENGAKU BLOG MINDA TERBUKA...HAMPA SENGET MACAM DACING BN JUGAK...

yusof negeri sembilan said...

AKU DAH KOMEN MEYOKONG HASSAN ALI...TAPI BLOG NI TAK TERIMA PULAK...HAI KALAU BLOG BERAT SEBELAH...TAK PAYAH LAH NAK MENGAKU BLOG MINDA TERBUKA...HAMPA SENGET MACAM DACING BN JUGAK...

Anonymous said...

Khir Toyo patut malu pada diri sendiri. Dia punya dosa pada rakyat, pegawai kerajaan negeri kena buli. panggil utk datang ke Selcat dia ponteng. Lepas tu guna barua seperti Hassan Ali utk lindungi kesalahannya.

Khir Toyo!kalau betul kau kesian pada pegawai kerajaan kenape giliran kau di panggil Selcat kau dah takut? Ini baru balasan di dunia, tapi di akhirat nanti lebih teruk bila menghadap Allah subhanahuwataala. Lebih baik kau bertobat Toyo, sebelum tahi kau melekat di kepala lagi.

zali said...

tak syak lagi...
tulang besi dan TiPU agen umno!

berapa entah umno bayar tak tau la...

kalau tak tak kan isu selcat ni di
ulang-ulang sampai nak muntah baca?

apa motifnya?

MeriamBuluh said...

Tulang Besi
Perangai kau sama macam Muawiyah yang berperang dengan Ali...
Tapi kali ini Hasan Ali...
Aku terpaksa berpisah sementara dengan Blok yang mengutuk pemimpin sendiri..
Kebenaran pasti akan muncul...
Bila Hasan Ali berjaya di tendang keluar oleh DAP(MELAYU) maka Kilang arak kat Selangor tu pasti akan menambahkan pengeluaran mereka bagi menampung permintaan yang tinggi di Kawasan Shah Alam yang telah diberhentikan sementara sebelum ini.
Selamat berjuang si Tulang Besi Batu Api.
Semoga usaha anda menjatuhkan maruah Hasan Ali berjaya.
Berperang dilain padang...
Jumpa lagi di episod Bagan Pinang.

Anonymous said...

MeriamBuluh said...

steady bro ..
x akanlah silap pemimpun pun x leh tegur ..
berani kerana benar ..
benar itu pahit ...
kalau anda ada fakta bagus hujahlah dgn ilmu bukan mcm ..zali tu ..low minda ..karat biru .semua telan walaupun x betul ,,

Tulang Besi said...


Aku terpaksa berpisah sementara dengan Blok yang mengutuk pemimpin sendiri..
Kebenaran pasti akan muncul...
Bila Hasan Ali berjaya di tendang keluar oleh DAP(MELAYU) maka Kilang arak kat Selangor tu pasti akan menambahkan pengeluaran mereka bagi menampung permintaan yang tinggi di Kawasan Shah Alam yang telah diberhentikan sementara sebelum ini.
.

Polisi mengharamkan arak dalam kawasan majoriti Melayu adalah hasil usaha Khalid Samad dan PAS kawasan Shah Alam dan takda kena mengena dgn Hasan Ali.

Errr sepanjang UMNO kawal MBSA, berapa banyak arak diharamkan?

Hahahahahaha UMNO nak halang 3 ekor Melayu duduk dalam Lembaga Pengarah Calrsberg pun tak larat.

Anonymous said...

Dengan adanya klip video menunjukkan bahawa pemimpin UMNO-BN Selangor memang menyelewengkan duit rakyat.

Kalau dulu Tan Sri Mohamad Mohamad Taib membawa lari duit keAustralia kini Khir Toyo lakukan pekara yang lebih hebat lagi.

Prosiding Selcat memang patut dipuji dan mesti diteruskan demi mengenal pasti duit rakyat Selangor yang dilesapkan oleh pemimpin UMNO-BN yang lalu. Tanpa Selcat kita tidak tahu bahawa pemimpin UMNO yang kita sanjung selama ini adalah lanun "celaka".

Patutkah kita memberi peluang lagi kepada Khir Toyo membuat kenyataan menyalahkan pihak lain bagi melindungi kesalahan diri dan keluarganya....?

Sebenarnya Khir Toyo tidak layak untuk bercakap tentang ketelusan Selcat tapi perlu menjawab segala tuduhan yang terdakwa keatasnya.

Kalau di Selangor semua pemimpin UMNO-BN adalah lanun, apakah pemimpin UMNO diNegeri Sembilan tidak terlibat dengan penyalahguna kuasa dan rasuah...?

Boleh kah kita percaya Isa Samad yang telah dituduh dan dihukum kerana rasuah tidak akan melakukan perbuatan itu lagi setelah dilantik sebagai ADUN Bagan Pinang....?

Tun Mahathir tidak mahu Isa dijadikan calon kerana orang ini sudah ternoda dengan dosa rasuah. Jika dilantik juga maka UMNO memang mahu mengekalkan pemimpin yang rasuah.

Perlukah kita memberi undi kepada pemimpin yang mengamalkan unsur rasuah...?

Kepada pengundi Bagan Pinang, lihatlah contoh yang berlaku dalam Negeri Selangor. Betapa pemimpin UMNO-BN keseluruhannya memang tidak boleh dipercayai kerana mereka dikenali dalam Selcat adalah pencuri dan merompak hak rakyat. Hasil rompakan itu mereka bagi sesama kroni mereka saja.

Pemimpin UMNO tidak boleh diberi peluang mentadbir negeri lagi. Oleh kerana itu kita perlu mengalahkan mereka dengan memberi undi kepada calon PAS dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang.

Anonymous said...

http://muntazarmahdi.blogspot.com/

"mencari ketenangan"

Anonymous said...

Rupa2nya taksub pada Pemimpin ni ada jugak dalam perangai Penyokong PAS....

Macam UMNO dulu yang taksub pada Mahathir....

Jangan la kutuk Mahathir....boleh putus sedara......

Seolah-olah Mahathir tu Rasul pulak.....

Errr.....Hassan Ali tu Rasul jugak ke....????Suci sangat ke dia.....??
Baru sekarang dengar suara dia....sebelum ni haram tak berbunyik pon....apatah lagi masa kat Bagan Serai....lagi la aman damai....tak pasti hidup lagi ka idak....

Tetiba berbunyik sokong MELAYU pulak dah....yang bestnya sekali dengan pakej sound rakan seperjuangan sendiri.....

Saari Sungip yang low profile dan cool tu pun dipertikaikan....memang hebat lagi bergayalah Hassan Ali nih...

Teruskan berkata Benar Tulang Besi and the Gang!

-Taiping-

Anonymous said...

zali said:
"tak syak lagi...
tulang besi dan TiPU agen umno!"

kalau depa agen umno, 1kapal dengan hang la mangkuk!!
hang tue agen umno,
karat umno..karat biru !!

kah..kah..kah

mtgbertam said...

Fakta : Negara/negeri mesti ditadbir oleh parti yg memenangi pilihanraya.

Nak cari parti yg sempurna 100% ?? Cuba cari di mana atas bumi ni negara mana yg perfect 100%?

BN/UMNO dah terbukti menggunakan kuasa mengaut kekayaan peribadi. Rakyat jadi hamba abdi dok bayar cukai.

PAS setidak2nya tidak ada masalah rasuah, kepentinggan peribadi menggunakan harta rakyat. Masalah semasa yg timbul hanya sekitar kaedah dan cara.

jadi, kenapa mahu menambah kritikan yg seolah mahu memusnah parti alternatif kepada UMNO/BN ini?

Mewujudkan blog untuk menghentam dah banyak, elok la blog juga ada elemen2 penjelasan.

Anonymous said...

wahai anon-anon umno aka pencacai umno... Arak pernah diharamka ketika BN perintah dulu? Nape UMNO beriah-iah nak APPROVED konsert Beyonce???? Nape NAJIB harpak melulus 10 Special draw??? Bangang bin bahalol....

Zainal Abidin Bin Abu Bakar said...

"yusof negeri sembilan said...
AKU DAH KOMEN MEYOKONG HASSAN ALI...TAPI BLOG NI TAK TERIMA PULAK...HAI KALAU BLOG BERAT SEBELAH...TAK PAYAH LAH NAK MENGAKU BLOG MINDA TERBUKA...HAMPA SENGET MACAM DACING BN JUGAK..."

Salam perjuangan,
saya berpendapat bhw blog ini sama juga dgn mana2 blog pro PR yg lain iaitu mengamalkan prinsip keterbukaan. Ini dapat dilihat bila mana semua ulasan, kenyataan mahupun penulisan samada yg pro atau kontra tetap jua dipapar-siarkan. Suasana sihat sebegini hampir mustahil kita temui dalam mana2 MEDIUM penyiaran pro UBN.
Mutakhir ini, isu arak di Shah Alam, isu kepala lembu & kuil, isu SELCAT hangat diperkatakan. Penulisan pro dan kontra serta klip2 video juga banyak dipapar-siarkan. Terpulanglah kpd para penjenguk (pelawat) blog samada untuk mempercayai, menerima atau menolaknya. Saya amat percaya bhw penjenguk2 blog terdiri drpd mereka yg cukup terdidik dgn ilmu pengetahuan, matang berfikir sebelum mengeluarkan hujah menyanggah ataupun menyokong sesuatu perkara.
Memang tidak dinafikan, dalam apa jua keadaan dan walau apa pun yang cuba hendak disuarakan yang kemudiannya dipapar-siarkan di blog ini atau mana2 blog pro PR, kita tidak dapat lari drpd kenyataan bhw ada di ketikanya kita seperti membekalkan peluru hidup kpd UBN menyerang PR.

Pemimpin harus bersedia menerima kritikan. Begitu juga kita semua samada penyokong pemimpin berkenaan yg menjadi penjenguk blog atau pun blogger itu sendiri. Mengkritik atau menegur terutamanya mereka yg di atas sana (Pemimpin) harus terus disuburkan kerana WAJIB bagi kita sebagai rakyat dan mewakili suara rakyat terbanyak (tidak semua rakyat berupaya menyalurkan pendapat di alam maya ini). Tangan kita yg memangkah kertas undi memilih mereka agar memimpin kita, mengapa pula kita tidak boleh mengkritik dan menegur mereka? Cuma kaedah (masa, keadaan, tempat, saluran) teguran dan kritikan itu hendak disampaikan shj terkadang dilihat songsang dan menyalahi etika.

Sekian, wassala.


Salam 'Aidil Fitri....

p/s: TP, TulangBesi, AlHusseyn, NOTOMUNAFIQEEN, ALBAKISTANI dan lain2 blogger pro PR... terus pergiatkan usaha anda semua.

karat biru said...

to anon 9.09 am 29/09/2009-smalam punya
....
korang ingat duit peruntukan kerajaan pusat/persekutuan tu duit umno ker? duit bapak najib ker? duit nenek muhyiddin kerr?

baghal,badigol,bahlol...

bistu org pr(pas dap pkr)x bayar cukai ker gampang...

ada otak pikir la...
apesal pulak xbleh nak mintak duit kat kerajaan pusat...itu memang dah tanggungjawab pemerintah bahlol....lain le duit kerajaan tu datangnya sume dari poket2 pencacai umno jer.....yang aku tau deme masukkan duit kepoket lagi adalah...

ni bila kerje ngan kerajaan jer bila sokong pembangkang kata xkenang budi,xpandai bersyukur...

gampang punyer umno...dah nama pun negara demokrasi...bebas nak memilih so suka ati bapak deme le nak sokong atau undi sape...
kita bukan duduk zaman hitler babi oiii...
matang le sikit....

cube gentle ckit....cam kes kat slagor..yg nak dihuru harakan oleh umno durjana....

selama khir toyol memerintah tu macam baik beno jer rupenya...

harap muker jer nampak licin(menurut khir si toyol dia amalkan memakan tempe,,,kuihkikiki)aku ingatkan botok ...kikiki....

ye la si toyol ni selama memerintah selangor tu macam adil dan baik beno jer rupenya macam orang xtau...

so aku bukan marah kome nak sokong umno coz kita hidup dalam negara demokrasi....but be a matured man...

FaridShah said...

setuju dengan Zainal Abidin Bin Abu Bakar. Terima kasih.

Teruskan penulisan yang benar, berfakta dan bernas.
Terima kasih kpd Perisik Rakyat dan teman-teman..

Salam Perjuangan.

Anonymous said...

karat biru said:
"to anon 9.09 am 29/09/2009-smalam punya" - siap tulis 'smalam punya' tu..

ape2pun aku sokong hang. tapi jangan maki-hamun banyak sangat.
tak syok lar..jadi mcm zali pulak!

dulukini said...

jangan jadi macam parti UBN yang tak boleh tegur pemimpin. Kalau nak sokong juga masuk parti rasuah UBN, iaitu parti zali bangsat.

karat biru said...

to anon 1:25 pm
aku bukan sengaja nak mengeluarkan kata2 kesat..

tapi "telik sandi"(barua) umno ni xpaham cakap yang sopan dan lemah lembut..bahkan "ayat2 Allah pun masih berani ditentang"..

jadi itulah jawapannya

Jeffry said...

ERR XDE KONSERT TAYANG MONTOT LG KAT STADIUM KERRR??

GOHED..GOSTAN AND YOU GO AND DIE LIKE DOG WITH PAS...HEHEHEH

Anonymous said...

semoga Allah melaknat mereka yang mengamalkan rasuah dengan membeli undi

karat biru said...

jeffry apesal muka ko macam setan...iras2 babi pun ada...
gamaknya dalam neraka nanti macam tu kot rupe ko

dulukini said...

wei orang UMNO ko ingat duit tu bapak ko punya ke???? sial punya UMNO. Wei zali ko ingat duit bapak ko sorang ke???

mosabit said...

Dari manuscript lama yang tercatat di atas kulit kambing yang dijumpai berkurun masihi di sebuah negara "middle east". Orang yang menulis tidak dapat dikesan. Ini adalah sesuatu yang harus direnung dan di fikirkan bersama bukans etakat baca dan lupakan, harap kita semua dapat mengelakkan diri kita terjatuh dalam golongan seperti dalam manusript dibawah. Amin

Seorang nasrani berkata, "saya amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa nasrani. Ini kerana saya lebih mulia dari bangsa Majusi."

Seorang majusi pula berkata, "saya juga berasa amat bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan dalam bangsa Majusi. Ini kerana saya lebih mulia dari orang kafir."

(cuba kita meneliti dua perbualan diatas, kita dapati, kedua-dua kafir tidak mengaku mereka kafir dan mereka saling bandingkan dengan orang kafir... cuba kita lihat pula apa orang kafir kata... )

Seorang kafir pula berkata, "saya juga rasa bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan kafir. Ini kerana kafir lebih mulia dari dilahirkan sebagai anjing."

Anjing pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai anjing. Ini kerana anjing lebih mulia dari dilahirkan sebagai babi."

Babi pula berkata, "saya juga bersyukur kepada Allah walaupun saya dilahirkan sebagai seekor babi. Ini kerana saya lebih mulia dari menjadi ahli umno..........

LU PK LA SENDIRI......

luna said...

berani kerana benar. as simple as that.

Ali Ros Pak Tam said...

Umno Khir Toyo lah nie takut sampai underwear pun bergegar...lain kali pi ler Disney land bersama orang gaji lagi...pi tak per tapi jangan ler sampai guna duit rakyat ooii !!!

Kesian sikit ler kat Rakyat biasa...nak pi Sunway Lagoon pun banyak yang belum berkemampuan...nie dati Moroko sampai Amerika....hebat toyo nie...