"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, October 28, 2009

Al-Banjari WAJIB Release Rakaman Pertemuan..!

Reactions: 
Beberapa detik kebelakangan ini, isu UG kembali hangat diperkatakan dan ada juga sesetengah pihak mengaitkan isu UG sebagai punca PAS kehilangan sokongan masyarakat bukan melayu dalam PRK Bagan Pinang.

Antaranya juga ada yang mengaitkan kenyataan-kenyataan dan tindakan-tindakan mereka-mereka yang pro kepada UG di Selangor sebagai punca penolakan pengundi bukan melayu di Bagan Pinang... maka isu ini kembali dimainkan dan mereka-mereka yang dilihat sebagai pro UG kembali menjadi "punching bag" didalam kebanyakan blog-blog dan website-website pro Pakatan Rakyat termasuk website aku ni ha...hahaha...

Terkini dan ternow pula, telah didedahkan 1 pertemuan "rahsia" antara pimpinan PAS Selangor yang dikatakan pro UG dengan beberapa orang blogger pro UMNO dan pro UG... antaranya yang dijemput ialah Al-Banjari... ceh...

Tapi atas beberapa sebab, maka Al-Banjari tidak dapat menghadiri pertemuan tersebut tetapi berjaya juga Al-Banjari menghantar seorang "stringer" ke majlis tersebut...

Maka timbul lagi persoalan kenapa geng-geng pro UG ini hanya menjemput beberapa blogger pro UMNO dan tidak pula orang-orang ini membuat jemputan terbuka kepada mana-mana blogger yang berminat... aku naik heran... padahal setahu aku majlis tersebut dibuat sebagai inisiatif geng-geng yang "dituduh' sebagai pro UG bagi mempertahankan serangan-serangan dan fitnah dari media UMNO/Beer eNd dalam isu tersebut.

Gila..!

Selepas berakhirnya pertemuan tersebut, Al-Banjari telah mendedahkan bahawa beliau mempunyai rakaman ucapan atau apa yang layak dipanggil sebagai sembang-sembang santai antara Pimpinan PAS yang hadir dengan blogger-blogger yang hadir... BOM...!!!

BOM...!!!???

Ya... untuk lebih lanjut aku telah menalipon Al-Banjari untuk mendapatkan penjelasan dan maklumat yang lebih jelas berkenaan rakaman dan juga apa yang dikatakan oleh geng-geng pro UG dalam pertemuan tersebut.

Maka berkatalah Al-Banjari (aku ringkaskan perbualan aku dengan Al-Banjari) - rakaman tersebut akan dilepaskan selepas mesyuarat penting malam ini.

Terus aku naik angin...

Pada aku (mengikut apa yang aku faham dalam komunikasi dengan Al-Banjari), rakaman tersebut sekiranya didedahkan akan memberi impak yang besar kepada mereka-mereka yang selama ini "dituduh" sebagai pro UG dan juga akan menjadi satu point yang besar untuk dijadikan rujukan dalam membuat apa-apa keputusan dalam mesyuarat PAS malam ini.

Jadi, semalam melalui perbualan dengan Al-Banjari, aku dah mintak supaya dia melepaskan rakaman tersebut dalam blognya sebelum mesyuarat diadakan malam ini dan ini penting untuk perwakilan yang hadir membuat keputusan.

Aku tak nak disebabkan ada maklumat penting yang tidak sampai kemesyuarat malam ini, perwakilan akhirnnya telah membuat keputusan yang salah dan merugikan PAS dan Pakatan Rakyat.

Last call - Al-Banjari, aku harap rakaman tersebut dapat direleasekan SEGERA (tanpa editing) supaya semua pihak dapat menilai mereka-mereka yang dikatakan sebagai pro UG dan ini juga penting bagi mereka-mereka yang akan membuat keputusan malam ini dan sebarang perbuatan menyembunyikan maklumat penting, adalah SALAH disisi perjuangan (ini undang-undang baru..!).

Aku tak nak ada yang tepuk dahi sebab salah buat keputusan malam ni. bila dah tepuk dahi (alamak...kalau ana tau macam ni, x de la ana ambik keputusan macam tu tadi... masya-Allah...) maknanya "Nasik Dah Jadi Bubur"... "

Kalau nasik dah jadi bubur, Al-Banjari akan dipersalahkan oleh aku sebab dia menyembunyikan maklumat penting (dia cakap penting dan ada impak besar kalau direleasekan). sebarang kerosakan dalam parti PAS dan Pakatan Rakyat juga gua akan letak atas kepala Al-Banjari. hahaha...!!!

Jadi... release it..! (sebelum mesyuarat PAS malam ni)

Bagi pihak aku pula, setiap keputusan Mesyuarat PAS malam ini akan diterima (bukan sebab wala'... aku bukan ahli PAS, sekadar menyokong perjuangan rakyat).

Aku dalam proses mengatur 1 pertemuan dengan Pimpinan-pimpinan PAS pro UG dengan blogger-blogger Pakatan Rakyat termasuk Barisan Rakyat Blogger. tujuannya..?

Akan diterangkan kemudian... yang pasti - Demi Masa Depan Pakatan Rakyat.

Tunggu Al-Banjari...

67 comments:

Askar melayu said...

sume blogger pakatan rakyat dah jadi mcm BABI dah..

Mentang-mentang ada blog, guna blog nk sound geng sendiri.

wahai blogger babi pakatan rakyat, korg lah ejen penghancur PAS dan Pakatan Rakyat sebenarnya..

blog ini pun dipunyai oleh babi jugak.
Sume pakat nk jadi babi..

PAKATAN BABI...

Anonymous said...

Askar Melayu menyamar zali,anak lenggong,joostspring,tungak langit,media cyber,shasha 2020,jefry,gomo dah semua puak bangsat umno yang berak kat sini/......

lain kali nak tulis tentang babi,gunakan otak ok,dulu mak bapak ko suka tengok dokumentari pasal babi ke?

pemikiran macam sampah!

otak macam air longkang!

syuhhhhhh!!

pergi main kat blog umno yang bingai dan bangsat tu!

gampang!

albanjari said...

siut lu topeng..ceh..!!

Anonymous said...

Kemukankan saja bukti....Nak jatuh hukum kene ada bukti. Jangan sembunyi bukti. Nanti hukuman SALAH!!

Anonymous said...

Zali tu mmg manusia bangsat. Aku dah lama kenal mamat tu.

jalak said...

oii Topeng..

lu sapaaaaa?

joe Pengkalan said...

weii...bile nak ngopi??

PUTRA MERDEKA said...

albanjari tu temberang jer lebih...ko orang semua dah kena main la, TP pulak pecacai yang membawa cerita...sama la ko berdua tu...

Anonymous said...

bro, mamat ni nama putra merdeka..kekeke...jiwa langsung tak tunjuk merdeka....jiwa dah busuk..busuk lagi membusukkan..kekeke

i'm no king

Anonymous said...

Ya, Al-Banjari WAJAR siarkan segera rakaman tersebut sebagai rujukan dan mungkin juga sebagai bukti.

Jika keputusan malam ini mengundang keburukan dan kerosakan, pasti ia sesuatu yang amat merugikan..!

Al-Banjari..Release it !!

Anak Lenggong said...

WOI..ANUM 11.50 AKU TAK KENAL PUN SAPE ASKAR MELAYU TU...KO YANG PENGECUT SEBAB TAK NAK GUNAKAN NAMA SEBENAR DAN BEGINI LAH PERANGAI PENYOKONG SIJANGGUT SEJEMPUT...BERANI BALING BATU TAPI NYOROK DISEBALIK SEMUNTAL..

TOPENG PERAK@TAGIH BONTOT...PE HAL LAK KO NAK PERTIKAIKAN NGAPE KO TAK DIJEMPUT DIPERJUMPAAN TU...KO SAPE..!!!...SEDAR LAH KO TU CUMA BALACI DAN PACACAI UPAHAN KUSAM MUSANG SAHAJA..DAN KO CUMA LAYAK UNTUK MEMBAWA UNCANG KUTIPAN DERMA DIDALAM CERAMAH PAS...

Topeng Perak® Unmasked said...

Oi Beruk Lenggong..!

Tang mana dalam artikel aku dekat atas tu yang aku pertikai kenapa aku tak dijemput..?

Cuba kau jelaskan..!

Susah kalau ada beruk jadi blogger ni... lebih2 lagi kalau beruk lenggong...

Menatang ni mana la paham bahasa..!

Anonymous said...

TP jales ngn al banjari coz xdijemput dlm perjumpaan tu..

* sedar la tu ko tu sapa?paham2 sudah nape ko x dijemput.......ko hanya la pencacai yg layak membuat,membawa,mengauta cerita je.....
perjuangan ko bukan untuk parti tp untuk kesenangan ko sendiri....

hakkkk...tuihhhhh

Teluk Bakong said...

salam

albanjari mana rakaman nya utuh aku menunggu banget ni

Teluk Bakong said...

salam Topeng Perak

bile nak buat perjumpaan tu, TBO akan hadir, InsyaAllah

Bersatu menentang UG

Anonymous said...

Hati-hati Al-banjari..

Jangan sampai hilang macam Bala Subramaniam !!

Lawan Tetap Lawan

PUTRA MERDEKA said...

pas dah parah! nantikan perpecahan yang lebih jelas, luas dengan kritikan yang pedas dari tok-tok guru sesat PAS malam ini...
kuda belang juga gigit jari!

Anonymous said...

Tuan-tuan semua kena bersabar.
Isi tentang rakaman akan dibincang dalam mesyuarat malam ini.
Masing-masing tahu apa senjata dan bekalan untuk kegunaan malam ini. Merka telah membuat persiapan rapi dengan mengunakan disiplin ilmu serang dan tahan.
Kalau isi rakaman dah dilepas pada umum takut dia boleh mengganggu proses mesyuarat malam ni.

PUTRA MERDEKA said...

aha, senjata untuk merosak sesama sendir...huhu kesia PAS! dah menjadi parti rosak dan binasa! ikan rosak dari kepala, PAS sudah jahanam kerana kepala-kepala yang menjadi pemimpin dah rosak dan binasa!
Jahanam PAS!

Anonymous said...

TP...

bukankah dulu engkorang bloggersnetwork komen pasal puak2 pendokong UG ni masa PRK bkt gantang?

puak2 kepala UG ni la yg angkat tangan dulu sblm "medan perang" tamat pukui 5?

Anonymous said...

KAN....KAN...anak lenggong kan dah kena beruk.....lain kali ko tu yang dapat upah dari umno,bawak la bertaubat....duit upah haram,apa nak jadi ko nie?

kalau berani belanja la mak bapak ko mentekedarah duit haram ko tu


duit yang ko dapat,

hasil caci maki

mencarut marut

apa punya bangsat la ko nie,lain kali jangan nak menyamar anak lenggong woiii....


satu lagi pas tak pa dapat duit hasil ceramah berbanding ko yang sanggup menjilat punggung umno semata-mata untuk dapat duit buat makan minum...dasar barua bangsat!

joostspring said...

Topeng PERak @ mat pit ni barua pencacai najis nuar al liwati...sbb tu xdijemput oleh hassan ali..

mampus la kau TP dan tulang babi...kalid gereja kau bakal di dikuburkan mlm ni

Anonymous said...

joostspring menyamar zali seronok dapat makan duit haram

memang haram jadah!

Anonymous said...

puak grombolan dah goyang tu...kekekekek sbb tu pencacai depa dtg sini buat kecoh...

Anonymous said...

depa sanggup jilat %^&*^^ big mama janji duit masyukk...kekekek

Anonymous said...

putera merdeka ko tau tak apa tu merdeka? ko merdeka sangat ke? setau aku ko belum merdeka dari umno/bn parti yg konon memperjuang melayu tapi nama parti pun pakai nama penjajah hehehe..bangsat betul..what the f**k!!!merdekakan diri dulu dari umno, baru bersuara hal parti lain..ada faham...kalau dah bangsat,bangsatlah sendiri,jgn ajak org lain bangsat mcm ko heheheheh

Anonymous said...

al-banjari
kasi release rakaman tu..
puak-2 UG dh mengelupor tu..kekekekek

cita-2 nk jadi menteri dh melepas yob...kekekke

Topeng Perak® Unmasked said...

Teluk Bakong - akan diberitahu kelak... masih dalam perancangan & smua akan dijemput termasuk pihak media.

PUTRA MERDEKA said...

anon 2:35
awat mare sangat bro?
yang bukak kudis pekong tok guru sesat ko orang dan yang membogelkan PAS kan puak kuda belang ko orang,
ko sound ler kengkawan kuda belang ko tu dulu,
tak boleh tahan yer bila aib ko orang semua dah diletak didahi, selama ni boleh la ko letak dalam serban sebesar reban ayam tok guru ko orang tu...but now? huhu
tapi soal telanjang bogel ni kan tok guru nak habis ( TGNA ) kata kan boleh...ikut jer sabda dia tu
kesian la ko ni...

matstimketum said...

tp, saya sokong tuan suruh wak albanjari mendedahkan rakaman itu sekurangnya kepada jk pusat yang akan bermesyuarat malam ini supaya mereka doleh mengambil tindakan yang adil. pasal hasan ali dan nasharudddin memanggil blogger pro bn , mereka berdua ni patut dikenakan tindakan disiplin.

Anonymous said...

Parti PAS sedang bergolak, UMNO amat bergembira kerana PAS akan jadi parti "Bangkai Bernyawa" tak berapa lama lagi.

Mahukah ahli dan penyokong PAS menjadikan parti yang disanjung jadi parti bangkai bernyawa..? Pastinya kita tidak mahu pekara seperti itu berlaku. Semuga mesyuarat jawatankuasa khas itu akan memberi kebaikan kepada ahli dan parti PAS.

Dalam UMNO, PKR, MIC, PAS, MCA, DAP, GERAKAN, PPP bergolak kerana pengkhianat dalam parti.... mereka ini memang manusia celaka yang dilantik oleh perwakilan celaka.

UMNO boleh ketawakan PAS kerana Hj. Hadi sebagai presiden parti "slow" menyelesaikan masaalah dalam parti. PAS boleh gelakkan UMNO kerana Najib sebagai presiden parti yang "stupid" asyik meniru idea Pakatan Rakyat.

Pekara yang menjadi menarik perhatian sekarang adalah PAS bertambah popular jika dibandingkan dengan UMNO.

Perubahan ini membuatkan pemimpin UMNO menjadi gentar dan takut akan kehilangan kuasa, jawatan dan ekonomi.

Sebagai rakyat Malaysia, kita seronok melihat ahli PAS bergembira meraikan kemenangan demi kemenangan dalam pilihanraya kecil yang mereka sertai.

Tetapi tahukah anda mengapa rakyat yang bukan ahli PAS menyokong parti itu...? Apakah kerana slogan "PAS for all..?"

Sebenarnya rakyat menyokong parti PAS bukan kerana mereka suka pada parti itu yang sebelum ini dianggap sebagai "Parti Lebai Malang", tetapi sokongan mereka terhadap parti PAS sebagai protes kepada kesemua pemimpin UMNO yang dilihat terlalu angkoh terhadap kuasa yang mereka miliki selama ini. Mereka tidak membela rakyat lagi....

Memang amat sedih bila melihat perangai segelintir pemimpin PAS cepat lupa diri apabila diberi sedikit kuasa untuk mentadbir.

Melalui kekalahan Bagan Pinang, Allah telah membongkar segala pengkhianatan yang cuba disorok oleh pemimpin peringkat atasan melalui orang yang berfikiran waras.

Kecoh satu malaysia orang baik nak perbetulkan orang jahat... "orang jahat buat tuduhan orang baik buat jahat..."

Ahli UMNO sedang bertepok tangan, sambil menyiram minyak Ron97 kedalam api... mereka berharap selepas ini parti PAS akan jadi parti bangkai bernyawa, jika tidak pun akan jadi seperti asal parti lebai malang.

PAS dan PKR tidak boleh digabongkan kerana UMNO pasti terkubur..... sedangkan DAP tiada apa yang ditakutkan. Oleh kerana itu Hassan Ali, Nasharuddin diperlukan sebagai gunting dalam lipatan.

Walau apa pun tekanan yang diberikan terhadap PAS, kita akan sentiasa memberi sokongan kepada perjuangan TG Nik Aziz. Allah Huakbar !!!

Anonymous said...

naik menympah aku ngan anak lenggong, jootspring ke zali ke...korang ni lngsung xde point. yg ko tahu maki hamun pastu statement meraban jer. macam sial... sebijik mcm pak mntri umnongok..

Anonymous said...

TAKBIRR...
KITA GANYANG UG

Anak Lenggong said...

kah kah kah...maki hamun dan mencarut..wei ni ajaran daripada situa nyanyuk tu laa..menghalalkan berbagai cara asalkan korang sanggup mengangguk cam burung belatuk..korang ni pejuang islam laa konon tapi bahasa dan perangai cam setan...so sebenar nya kalian layak dipanggil pejuang taik kucing..pandai menyalak dan cuba menutup kelemahan pemimpin sendiri dengan menyalahkan orang lain...tapi lelama bangkai tu berbau jugak..dah tak boleh nak tutup dah..bontot pun habis terdedah tu yang buat nuar tersengeh ..bila perangkap dia dah mengena..cuma sipemimpin dan penyokong bangang melayu pas je yang tak tau muslihat nuar...nasib laa korang...jaga-jaga sampai pak lebai korang pun dibontot oleh sinuar..KALAU BONTOT POJI@TOPENG PERAK@TAGEH BONTOT TU NUAR TAK BRAHI SEBAB PUNGKUQ DIA PUN CUMA TINGGAL DANGING NGAN TULANG JEE..NAK BUAT SUP PUN CUMA HARAP KUAH JEE..

Anonymous said...

ingat lah Allah TP.Jaga amanah, apa pun smoga Islam tertegak d bumi malaysia

MALING b/S

jepah said...

nk buat mcm mn blog puok2 umno ni mano ado oghe nk g tgok... update pn xdok guno. tu hok mari main di blog PR nih. bia la, nyaknyo ko sek dio.

john said...

korang tok sah pening le pasal rakaman tu. al-banjari dah buat taktik tu. kalu puak ug tak ngaku kesalahan diorang, muncullah rakaman tu. tak pun rakaman tu memang tidak menyokong idea ug ni..selama ning puak2 blogger je yang suka main isu ni. aku istiqomah dengan pas..apa2 pun pas tetap pilihanku.....sabor le yob topeng perok oi...

Anonymous said...

Anak Lenggong said...

hai bro apasal mencarut ni ..x payah jadi blogger le ..kalau minda mcm ni ..menyesakkan traffic je...

Anonymous said...

weh2.bro.
rlek2 dlu..kau bt knytaan cmni..
mkin sesak PAS..
haih..cbe kau tggu msyuart PAS dlu..
ak stress gak kdg2 bce blog kau nh..
chill la bro..
albnjari tu da cbe nk baikkan keadaan..kau bt cmni..
ape ni bro..
ak fhm ape kau nk smpaikn..
tp jgn smpai PAS mkin bpcah..

tujuh76satu said...

labanjari sedang mengumpul dosa dengan kenyataan begini, kenyataan yang menimbulkan fitnah.... ada rakam ke tak ade rakam ke , jangan cakap. makan sorang sorang . ni tak lain la nak mendapat populariti jer ni.... bla la ko albangangi!!!!

Jeffry said...

Jeffrey sah letak jawatan Naib Presiden PKR



KOTA KINABALU: Datuk Dr Jeffrey Kitingan sahkan sudah meletak jawatan sebagai naib presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), dan tidak menolak kemungkinan menyertai semula Parti Bersatu Sabah (PBS) yang diketuai abangnya, Datuk Seri Joseph Pairin Kitingan.

"Pada masa ini, saya terbuka kepada beberapa opsyen. Saya akan buat keputusan bila tiba masanya," katanya di sini.

Dr Jeffrey ditanya sama ada beliau akan menyertai semula PBS, sebuah parti komponen Barisan Nasional (BN) yang memerintah.


Beliau berkata beliau akan berunding dengan ketua bahagian PKR yang lain, penyokongnya dan pemimpin akar umbi sebelum membuat keputusan muktamad.

"Saya tidak terburu-buru untuk membuat sebarang keputusan atau tindakan seterusnya yang akan kami ambil," katanya.

Dr Jeffrey juga meletak jawatan sebagai anggota Majlis Tertinggi dan biro politik parti itu.

Ditanya sama ada beliau bersedia untuk mengadakan pakatan dengan bekas timbalan Pengerusi PKR Sabah, Christina Liew yang turut meletakkan jawatannya sebagai anggota majlis tertinggi, bagi meneruskan karier politik mereka, beliau berkata: "Ya, kami akan bekerjasama". - Bernama


WALAUWEYHH..IDOP PAKATAN REPUT!!...IDOP PAKATAN REPUT!! HEHEH

Anonymous said...

Tak payah tanya albanjari, sebagai rakyat yang cerdik, dari body language saja kita dapat mengecam talibarut umno dalam PAS. Mereka itu adalah Hassan Ali , Hadi dan Nasha dan seangkatan dengannya. Saya rakyat malaysia minta ahli Pas berkenaan jangan lagi berbohong kerana rakyat masa kini lebih cerdik dari mereka yang kononnya ada PHD tapi otak letak dekat lutut.

cooloc said...

Our current malay generation is racist now because they desperately want to hang on to privileges which I frankly believe it slowly causing the malay race to rot away and become a pathetic race on crutches dependent.

I think that malays are the most stupid idiots on earth - they might have big sized bodies bud in their heads, but they have puny brains.

Thus coming to the conclusion that they are the most stupid black blocks on earth - they are coloured black and stink like a garbage dump.

Does malays ever think twice about their religious? What if yours believe is not what you think!

You malays will rape anybody just for sexual pleasure. You didn't read about the malay who raped his own sister?

Not only that! They yell 5 times per day and expect to go to heaven! After committing so many sins like steal, rape, killing!

Malays are so stupid that deserve to be robbed by their own government. They in fact deserve to be raped as well. Maybe we were better off as British rule Malaysia after all.

Malays are jealous of Chinese, that is why they hate them. Americans are not jealous of Chinese, because they don't need tongkat. They buy a lot of Chinese goods. If they hate, they would have boycott the products. Bodoh!

Oh! Bodoh! Only blind man needs tongkat.

If Americans don't hate the malays, why is there so much bad press against Mahathir when he scolded the Americans? You malays are brainless and never read the newspaper. Everyday special rights here and there……….still like your tongkat so much!

You go to American embassy and see which country now is blacklisted? Did they blacklist Taiwan, Singapore, Hong Kong?

Even the Japanese look down upon the malays because they are just a bunch of fool, corrupt, lazy person who feed on the Chinese income tax for their existence.

The malays want to produce as many pig babies as they want, but doesn't teach them what is honesty, hardworking, civilisation!

M.H.A Hamzah said...

senjata rahsia tu....sabo yop..sabo...

Anonymous said...

Ya betul. Senjata rahsia... Musti simpan. saya ada cukup bukti. Saya ada itu. saya ada ini. Saya akan bongkarkan bila tiba masanya.... Bileee....?????? Macam sial. Bukti tah ke mana, bongkar tah ke mana. Tak ker macam bangang namenye tuuu......

tok iskandar said...

Perkhemahan 1 Malaysia telah mengorbankan seorang rakyat Malaysia.2 lagi masih hilang.Memang mudah untuk berkata sudah suratan takdir.Cuba yang menjadi korban itu adalah anak-anak bapak menteri atau pegawai atasan kerajaan.
SPRM wajar menyiasat segala aspek mengapa jambatan yang baru siap 2 minggu digunakan,mengapa cuaca kurang baik tidak menjadi satu alasan untuk membatalkan atau menangguhkan perkhemahan 1 Malaysia.

Menteri Pelajaran,JPN Perak,PPD,Kontraktor,JKR,GB perlu dirangkumi oleh SPRM untuk soalsiasat.Lepas ni ianya akan jadi iktibar kepada mana-mana penjawat awam yang totok umno untuk membodek najib.

Jika berlaku pilihanraya di Perak,nescaya rakyat akan menghukum BN.Kita sama-sama tunggu dan lihat

Anonymous said...

Ye.. Tunggu PRU13. Rakyat akan menghukum Parti PASberg, DAPigs dan Bateri 3A kerana hanya berani berbohong. Terutama ahli parti PASberg, Nik Abduh cakap yerrr.....!!! Bukan aku.

Anonymous said...

Banyak betul pencacai BN dalam blog nie. Terdesak mereka kerana blog mereka sunyi sepi. Mereka ibarat boleh diibaratkan sebagai manusia bangsat dan bebal.

Anonymous said...

Penyokong Pakatan Rakyat panggil UMNO sebagai UMNgok... mamat sorang tu tetiba label PAS sebagai PASberg. Mmg sah bangsat UMNgok.

tok iskandar said...

semua nampakkan licik dan jijiknya umno yang membesarkan krisis dalaman PAS dan mengaitkannya dengan Anwar.Motif nak laga-lagakan TG Nik Aziz,TG Haji Hadi dan DS Anwar Ibrahim.
Penasihat depa ni yahudi kot.korang cuba baca kosmo yang memburuk-burukkan penduduk Memali yang menjadi korban dan mengaitkannya dengan PAS.
Sedarlah korang semua...musuh sebenar kita adalah UMNO dan BN

jalak said...

komen terbaru Roslan SMS
kerja-kerja menangguk di air keruh
http://n32.blogspot.com/

tok iskandar said...

semua nampakkan licik dan jijiknya umno yang membesarkan krisis dalaman PAS dan mengaitkannya dengan Anwar.Motif nak laga-lagakan TG Nik Aziz,TG Haji Hadi dan DS Anwar Ibrahim.
Penasihat depa ni yahudi kot.korang cuba baca kosmo yang memburuk-burukkan penduduk Memali yang menjadi korban dan mengaitkannya dengan PAS.
Sedarlah korang semua...musuh sebenar kita adalah UMNO dan BN.
Orang anwar akan dituduh sebagai pemecah belah PAS.Kerjasama PAS dan PKR berakhir dan jatuhlah kerajaan negeri Kedah bila adun PKR keluar dari Pakatan Rakyat.
Inilah idea jahat penasihat berotak yahudi dalam UMNO menurut seorang penganalisis politik

tok iskandar said...

Info dari chegu Bard ini sangat penting.eloklah negeri ini digelar darul hutang mulai sekarang
LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA
PENYATA KEWANGAN UNTUK NEGERI SEMBILAN TAHUN 2008

Berikut beberapa petikan dari laman web http://www.audit.gov.my/

HUTANG KERAJAAN NEGERI
Pada akhir tahun 2008, baki hutang Kerajaan Negeri telah meningkat sejumlah RM289.79 juta atau 15.7% kepada RM2.14 bilion berbanding RM1.85 bilion pada tahun 2007.

Baki berjumlah RM2.14 bilion tersebut adalah merupakan baki pinjaman pokok yang belum dijelaskan oleh Kerajaan Negeri bagi tujuan Projek Rancangan Bekalan Air, Perumahan Awam Kos Rendah, Projek Perbadanan Kemajuan Negeri, Projek Ladang Hutan dan Projek Pelbagai.

Peningkatan baki pinjaman adalah disebabkan oleh pinjaman yang diterima oleh Kerajaan Negeri berjumlah RM291.98 juta pada tahun 2008.

Kedudukan hutang Kerajaan Negeri pada akhir tahun 2008 berbanding tahun 2007 adalah seperti di Jadual 4.39.

Analisis perbandingan antara jumlah baki hutang awam berbanding baki tunggakan bayaran balik pinjaman pada tahun 2008 adalah tidak memuaskan.

Ini disebabkan baki hutang awam dan tunggakan bayaran balik masing-masing telah meningkat sejumlah RM289.79 juta dan RM96.27 juta pada tahun semasa.

Anonymous said...

kawan kawan masih ingat tak lagi bendera isreal berkibar megah di bangunan umno.. masih ingat tak lagi... dengan ini kita declare i malaysia= 1israel.

HangNadim® said...

Pengarah JKR Perak Datuk Dr Safry Kamal Ahmad memberitahu Malaysiakini hari ini, pihaknya juga tidak mengetahui kontraktor yang terlibat dengan pembinaan jambatan tersebut.

"Anggaran kos juga kita tidak boleh cakap kerana tidak ada penilaian kos yang dibuat," katanya ketika dihubungi petang ini.
- Sumber Malaysiakini.

KAH!KAH!KAH! Aku tau sapa yang tau pasal projek neh!!! KAH!KAH!KAH! Dah tentu laaa MB Ubat Gigi Darlie!! Ini bukan apaaa ... ini projek masyuuuuk!! Dah tentu laaa ni kerja parti pukimak haram jadah barua raskol UMNOBN!! Korang tak caya? Nak bukti!!!

KAH!KAH!KAH! Tak payah bagi bukti laa!! Kalau korang tak prcaya tanya anak haram babi liar Putra Merdeka tu dia akan stuju dgn aku!! KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

Semakin hari semakin hilang kepecayaan pengundi atas pagar keatas hala tuju PAS sebenarnya, dan juga dikaitkan denga puak Pas yang menyokong UMNO RASUAH...
Sekiranya PAS tiada pendirian terhadap parti sendiri.. Kehancuran PAS terserlah dimana perbualan di kedai kedai kopi akan menyebabkan PAS telah hilang pengaruhnya kerana permainan dan Pemainan UMNO RASUAH dan di bantu oleh musang berbulu cap ayam didalam PAS..
Siapa yang RUGI...

Anonymous said...

pilihlah pemimpin2 yg dapat membantu kalian di dunia dan akhirat..sama2 kt renungkan..tolak UMNO..parti yg menyesatkan dan memecahbelahkan rakyat dan umat islam..

paloibinmulau said...

tp,

pada teman bagus rakaman didedahkan selepas meeting. hahahahha sbb apa? teman rasa wak banjar mahu tgk sapa yg benar2 main wayang dan sapa yg benar tak tahu(yg lurus bendul) cerita ug ni.

pasal perwakilan yg pi meeting tak tahu cerita sebenar tak menjadi hal pada teman. yg penting ahli/penyonong pas dan org ramai tahu adakah pemimpin pas yg dituduh pro UG bercakap benar atau berbohong selama ini.

impak ini sudah cukup besar menentukan hala tuju penyokong pas. hala tuju pas akan ditentukan sendiri oleh pimpinan pas.

Anonymous said...

hebat sgguh SENI POLITIK yg TGNA ada, puak2 UMchor tu bkn pn tahu seni ni, seni mencarut tahu la.. tu baru sikit puak2 ni dah melalak.. mcm2 citer kluar, selama ni baru kita tahu siapa kawan siapa lawan.. kesudahannya pemimpin2 PAS akan bersatu teguh, makin gile la puak2 UMchor tu..

arman@liklau.pg said...

salam semua….

moral of d story, don't invite any "munafik" into your forum… walau bagaimanapun mungkin ada hikmahnya juga 2-3 org munafik ni dijemput sama…
sekurang2nya telah terbukti mereka sememangnya si pemutar belit yg tk boleh dipercayai!

utk semua pejuang keadilan untuk semua!
jangan gelabah & cepat melatah, apa yg jelas ramai diantara pemimpin tertinggi PAS telah terkena jerat umno...
dgn mengunakan alasan perpaduan ummah & kedaulatan ISLAM mereka memancing PAS supaya ujud suasana kurang selesa dlm PAS itu sendiri.
sedangkan semua telah maklum yg umno tak pernah berminat kepada semua itu selama mereka memerintah negara sejak 52 tahun yg lalu….
bila mereka dlm kesempitan mereka mula berbuat baik kononnya atas dasar perpaduan (membantu umno ibarat melepaskan anjing yg tersepit…)
tk tau lah macammana pemimpin2 PAS ni boleh terperangkap dgn jerat umno ini (ALLAH saja lah yg MAHA Menggetahui).

walau apapun memang jelas umno/bn gelabah melihat kebangkitan & kesedaran rakyat terhadap kepalsuan & penipuan yg dilakukan oleh mereka
selama diberikan mandat memerintah negara sejak 52 tahun yg lalu. Ini telah dibuktikan dlm PRU12 yg lalu. Teruskan komitmen & jangan hampakan harapan rakyat.

kerajaan Pakatan Rakyat yg dibentuk di P pinang, Selangor, Kedah & Kelantan perlulah bekerja keras menambat hati rakyat supaya mereka tidak tarleka dgn
habuan2 yg bn taburkan sekarang. Perlu diingat semua peruntukkan yg disalurkan oleh bn & pemimpin nya adalah hasil tabungan & khazanah negara
(dlm erti kata lain adalah hasil keringat rakyat @ duit rakyat). Jgn tertipu dgn perkataan sumbangan kerajaan bn kerana tiada 1 sen pun duit bn digunakan, 100% duit rakyat)
begitu juga dgn kakitangan awm, mereka perlu sedar gaji yg mereka terima utk nafkah keluarga adalah hasil sumbangan titik peluh rakyat
yg bekerja siang malam 24 jam utk memajukan negara, hasil dari cukai pendapatan, bayaran hasil, saman, lesen, cukai jalan & bermacam2 lagi cukai.

antara kerajaan negeri yg boleh dibanggakan adalah kerajaan P Pinang, walaupun dipimpin oleh mejoriti DAP (parti anti ISLAM, menurut tafsiran umno)
tetapi mereka sanggup mengunakan slogan ISLAM (AMAR MAK'RUF NAHI MUNGKAR) dlm pentadbirannya.
Saya nk tanya disini "adakah mana2 negeri umno yg telah memerintah negari & negara selama lebih 52 tahun yg lalu mengunakan slogan seperti ini dlm pentadbirannya?"
jawapannya… sudah tentu tidak! sebab dgn mengunakan slogan begini….
mereka tk boleh rasuah…..
mereka tk boleh curi…..
mereka tk boleh judi…..
mereka tk boleh arak…..
mereka tk boleh zina…..
dan berbagai lagi amalan yg mereka sedang praktikkan selama ini menjadi tk boleh….

ayuh lah pejuang AGAMA, bangsa & negara. Marlah kita bersatu, bulat kan tekat kita pecahkan barisan.

"Ayuh, rakyat Malaysia. Kita bangun dan lawan perosak dan penjahanam negara iaitu pemimpin elit dan bangsawan UMNO dan Barisan Nasional. Marilah kita bina Malaysia Baru yang lebih selamat dan sejahtera untuk rakyat Malaysia - petikan blog Azmin Ali.

pak lah said...

Orang pas cakap x de bukti hanya berani cakap je.hentam je.mana keintelektualan anda.Anda kata orang bukan islam tolak Pas kerana UG tapi kenapa pulak mereka sokong BN .tidak ke gila tu....fikir dengan waras tu...NYESAL AKU TERLIBAT DENGAN PAS KALAU GINI LA PERANGAI ORANG PAS SUKA TUDUH ORANG BUKAN2,SUKA KATA ORANG LAIN SESAT,CAKAP X GUNA AKAL...SUKA FITNAH ORANG,KUTUK SAMA SENDIRI....NYESAL AKU JADI ORANG PAS...KATA IKUT ISLAM TAPI PERANGAI X LEBIH MACAM YAHUDI...BAIK DENGAN KAFIR MUSUH DENGAN ORG ISLAM INILAH PERANGAI KHAWARIJ IAITU GOLONGAN YANG SESAT.NAMPAKNYA AKU KENA FIKIR 2 KALI UNTUK SOKMONG PAS...HARAP PAS KALAH UNTUK JDI PENGAJARAN

Anonymous said...

Orang UMNo lagilah, kene tegor lagi dia buat... hahahaha

jgn rasuah dibantainya rasuah.
jgn amal politik wang dijadikan darah daging.

hehehe

jangan membunuh..

dibunuhnya altantuya..

Anonymous said...

fikirlah beberapa kali pun.pas lebih baik dari bn.xcaye?bacalah al-quran tengok makna2 yang ada dalamnya

HangNadim® said...

KAH!KAH!KAH! Woit Anon 11:18 PM! Teramat setuju laaa aku dengan setiap patah perkataan yang ko hempok kat parti haram jadah kafir harbi UMNOBN!!

Seperkara lagi aku nak tambah:

Jangan salahkan makbapak barua2 UMNOBN bila anak dorang perangai macam babi sebab dorang anak beranak memang babi ... babi liar

KAH!KAH!KAH!

Anonymous said...

Umno sekarang gila talak pada Pas. Eloklah Pas buang bini2 yang curang main kayu tiga dengan umno. Aku seronok kalu madu tiga Pas Hadi,Nasha dan Hassan di cerai talak tiga. He..he. Padan muka umno. Parti sesat lagi kafir macam kata hadi.

Anonymous said...

Umno meliwat undi rakyat di Perak. ayuh kita semua bangun dan kita ajarkan bangsat2 umno supaya faham isyarat rakyat.

b1m said...

rakaman tu halal?

rakaman tu haram?

rakaman tu memang di ketahui hassan?

rakaman tu diketahui nasha?

rakaman tu diketahui rakan bloggers?

rakaman tu "curi rakam"? corect! corect! corect!