"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 02, 2010

Kalau Nasib Khalid Samad Persis Anwar, Maka....

Reactions: 
Saya diberitahu oleh seorang kenalan bahawa nasib Khalid Samad persis nasib Anwar Ibrahim yang dizalimi oleh Mahkamah Mahathir. Ia membuat saya berfikir....

Sekiranya:
Maka....
RUJUK: JK Disiplin – Penjelasan Berhubung Pertuduhan

20 comments:

mawar said...

Terima aje le balasan tu.
Lain kali sendiri mau faham, kalau dah jadi ahli tu kena la ikut cakap ketua. Kalau tidak tak payah la jadi ahli....jadi calun bebas macam si Katak Ibrahim Ali tu lagi bagus...menjerit la kiri kanan...orang tak heiran punya.

Kerana tak 'WALA" pada pemimpin lah maka tentera2 islam diserang hendap pada masa perang uhud dulu tu. Banyak yg mati sehingga nabi pun tercedera. Jadi sapa punya pasal kalau bukan kerana ada ahli2 yg tidak wala pada pemimpin.

rhmyee said...

menyamakan tuan ibrahim dgn hakim hacks ni agak keterlaluanlah bro...

w/pun hukuman dilihat tidak adil, tapi menyamakan beliau dgn hakim hacks tersebut agak melampau...

t.i bekas pensyarah islam di itm jengka dahulu.. memang terserlah ketokohan beliau.. tetapi dlm kes yg beliau adili ni mungkin beliau gagal menyinarkan ketokohan & kebijaksanaannya...

kita terima apa yg terjadi pada khalid dgn redha.. tapi jgn sampai menghina beliau begitu sekali..

wallahualam...

ex-umno said...

salam semua...

saudara mawar,

kalau kita wala pada pemimpin yg munafik bagaimana?? pemimpin yg x taat pada Allah, yg perasuah, yg x adil dan banyak lagi la... perlu patuh ke???

Keputusan 2 brat seblah sbbnya YB khlaid samad 'kuli' manakala yb hassan ali 'bos'...

saya pasti ramai yg lebih suka kalau Yb hassan ali kena gantung dan yb khalid samad pula hanya diberi amaran...

FaridShah said...

nak wala' pada pemimpin yg mcm mana?
atau nak main sondol ajer..?!

mawar..oo..mawar
rupa mu cantik tp berduri..
mawar..oo..mawar
nampak cerdik tp tak reti...

Anonymous said...

Salam Mawar,

Wala' walaupun zalim?

Anonymous said...

Salam, ni ada nak tanya sikit.
Sebenarnya Jawatankuasa Disiplin nak membicarakan kes 3 orang, tiba-tiba Khalid Samad yang kena. Tak ke pelik?

mawar said...

Agak dalam keluarga kamu, kalau ada anak kamu tak "wala" pada kamu macamana?

Ali Zaidan said...

Mintak Puji baca teguran ni. Jangan mudah2 sangat menulis tanpa tahu hakikat sebenar

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/02/yb-khalid-samad-buktikan-pro-reform.html

Anonymous said...

Pendakwa: Air mani dikeluarkan dari dubur Saiful - malaysiakini
Feb 2, 10 6:26pm

Peguamcara negara Mohd Yusof Zainal Abiden berkata pihaknya mempunyai bukti yang kukuh dalam bentuk spesimen air mani bagi mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim memang meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


“Pihak pendakwa akan membuktikan kes ini melalui laporan kimia yang menunjukkan air mani diperolehi daripada mangsa,” kata Mohd Yusof yang mengetuai pasukan pendakwa raya dalam perbicaraan yang secara rasmi bermula esok.

“Terdapat spesimen yang dikeluarkan dari dubur mangsa. Ini akan membuktikan tembusan memang berlaku,” katanya.

“Apa yang dimiliki oleh pasukan pembela adalah hanya laporan awal daripada doktor yang merawat Mohd Saiful tetapi ia tidak termasuk laporan kimia berhubung spesimen air mani,” tambahnya.

Mohd Yusof berkata perkara berkenaan akan dibuktikan ketika perbicaraan apabila doktor dan ahli kimia memberi keterangan.

Mereka akan menunjukkan bagaimana tembusan tehadap mangsa dilakukan.

komen:

jubur tak luka, tapi ada air mani anwar kat dalam jubur saifool bontot...

terer betul anwar ya...

macam mana ya? ini mesti kena tanya najib dan rossie copperfield.... heheheheheh

biasiswa di taja oleh Malaysia rosjib foundation for virgin asshole atau singakatannya MURUJUB

Anonymous said...

mawar said...

Agak dalam keluarga kamu, kalau ada anak kamu tak "wala" pada kamu macamana?

kalu pok mu suruh mu makan tahi bagaimano?mu nk makn ko?klu mu mkn jugok mmg mu tu jenis wala mengkhinzir buto la....bodooo mawar..

Anonymous said...

anon 6:49

DSAI mmg terer sbb bukan kali pertama buat,.

sejak zaman di MCKK bro,..

heheheh

mawar said...

Apa agaknya keadaan akan terjadi dan apakah tindakan anda jika kiranya anda mahu bersama isteri anda pada hari itu tetapi isteri anda tidak mahu mengikut kehendak anda?

Anonymous said...

Jangan tuduh orang tanpa 4 saksi adil. mengata orang nanti kena pada anak cucu kita jangan menyesal kerana dunia sekarang akhir zaman, manusia jahat di angkat jadi pemimpin macam mat monggol. Tetapi pemimpin yang belum tentu salahnya di fitnah dengan fitnah yang keji dan kejam.

Anonymous said...

Anon 7:53 PM

Anda jangan panjangkan lagi Fitnah tu....

Sebagai orang Perak saya dah bertanya kepada Guru MCKK malahan OldBoys MCKK sendiri tentang kelakuan Anwar semasa zaman mudanya....

Tak ada yang membenarkan Fitnah anda itu malahan memuji Anwar telah bergiat cergas dalam persatuan agama di MCKK.....

Demi Allah saya juga kurang berminat dengan Anwar tetapi untuk menyebarkan Fitnah seperti ini....

Tak berbaloi masuk Neraka kerana Fitnah seperti ini....

Anonymous said...

aku rasa kalau tuan hakim PAS ni wat keputusan berat sebelah macam ni... mudah2an dia bertaubat dan memperbetulkan kesilapannya......

kalau tak.. dikhuatiri beliau akan terima nasib yang sama dengan hakim x relevan tersebut.... menerima aib ketika mati kerana menganiya orang yang tak bersalah.....

Anonymous said...

Bukan AJK PAS saja jadi tak relevan, tapi semua akan pandang serong pada PAS. Jangan sebab nak sokong sesuatu pemimpin, AJK Pas sanggup membelakangkan rakyat yang menyokong mereka, tak kira melayu ka, cina ka, india ka dan dll.

Jgn biar nila setitik rosak susu sebelanga. Cuba buat satu poll disini samada rakyat sokong keputusan itu atau tidak.

Pas jangan menyesal kemudian hari bila rakyat dah undi mereka lagi. Mesti ingat, suara rakyat suara keramat. Tanpa rakyat PAS habuk apa pun tarak.

Abdullah said...

Pohon Pas Pusat buat debat/hujjah perdana islam secara lansung/terbuka antara khalid samad dgn hasan ali ,untuk dicontohi oleh golongan intelektual muda,berilmu dan beriman.
Bukan macam ni pun tidak boleh nak jadi contoh kut. Pemimpin kalau Cakap dah berjela..tapi banyak yg keluar asap...

al-khattab said...

kelemahan parti pas adalah wala' membuta tuli...

zaidi said...

Kuli pun kena, bos pun kena, salah tetap salah. kedua-dua terhukum. Berat sangatkah hukuman dunia sampai kita berbalah-balah melampaui batas. Jangan sampai jemaah terbelah atas kedegilan kita. Urusan kita untuk pekara nampak, urusan allah adalah segalanya.

Anonymous said...

lu ni apa bro.. lu hentam ustaz tuan ibrahim tu buat ape.. lu ni sape.. berape sen lu bagi kat pas..