"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 25, 2010

MCA Menentang Hukum Sebat. Mana Suara UMNO dan PERKASA?

Reactions: 
NOTA EDITOR: Di bawah adalah kenyataan rasmi MCA berkenaan dengan hukum sebat kepada pesalah zina yang dilakukan oleh JAWI baru-baru ini. MCA berkata hukuman sebat itu berlawanan dengan Perlembagaan Persekutuan. Pendek kata, pendirian MCA tidak jauh beza dengan apa yang diperkatakan oleh media-media asing.

Ke hulu ke hilir puak2 UMNO dan Pro-UMNO dalam PAS memberitahu DAP anti Islam, PAS mesti bersama UMNO sebab DAP anti Melayu dan Anti Islam. Tengok-tengok dalam kelambu sendiri, anti Islam lagi teruk.

Tapi yang herannya, takda pula demonstrasi? Takda angkat kepala lembu? Takda pula bakar tokong oleh puak2 UMNO ni?

Kenapa? Sebab yang cakap ni MCA dan MCA adalah parti komponen Barisan Nasional. Dengan kata lain, bagi UMNO kalau anda sebahagian dari BN, anda bebas memaki dan mengutuk Islam.

Hahahahaha sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Terdedahlah kemunafikan dan pembohongan UMNO yang selama ini mendakwa memperjuangkan Islam.

Tulang Besi

P/s - Di bawah adalah kenyataan rasmi MCA yang diambil dari Sin Chew Daily.

MCA lashes out at caning of Muslim women
2010-02-20 15:02
LETTER

MCA views with concern the caning that was meted out against the three Muslim women recently and the disturbing trend of syariah law enforcement in our country.

While MCA accepts that syariah laws are personal laws and syariah jurisdiction applies to Muslims only, its application should in no event contravene the Federal Constitution.

It is well known that Section 289 of the Penal Code forbids the caning of women. Corporal punishment towards women is inhumane and degrading in nature.

The apparent dual criminal justice system now is most unsatisfactory. It serves to confuse the rakyat, and the disparity in criminal justice enforcement arising from whether one is a Muslim or a non-Muslim is most undesirable. This may be seen as an alarming development that sends a wrong signal about our criminal justice system.

MCA laments the speedy and stealthy manner of the caning cases by the relevant law enforcement authority has conveyed a distasteful impression of our criminal justice system, especially when the same is conducted at a time the suitability of caning of women has been widely debated following the Kartika case.

MCA maintains its position that supremacy of the Federal Constitution whereupon Article 8 reads that there should be no discrimination on the basis of gender therefore equality for all, including equality towards Muslim women must be upheld.

Further, Malaysia is a member country that ratifies the international Committee on the Elimination of All Forms of Discrimination (CEDAW) covenants. We have a duty to uphold the international covenants to eliminate all forms of inequality against women. The caning of women has also attracted negative international attention and inevitably tarnish our image as a plural multi-racial country.

Gan Ping Sieu
MCA Spokesperson
MCA Political Education Bureau Chairman
Kuala Lumpur
19 Feb 2010
MySinchew 2010.02.20

14 comments:

Anonymous said...

kecoh mcm sial lagi si mca ni....bukan nak sebat kaum kerabat dia pun.... pemimpin pun tunggang langgang.....baik g membantah presiden sendiri tu....

Anonymous said...

benda mcm ni pun nak kecoh..diorang tak mau kot org melayu islam di kawal supaya jgn rosak teruk..

kan dah disebut kalau nak di rosakkan bangsa/agama islam rosakkan wanita2 dia..

Anonymous said...

masalhnya x de org bagi tau undang2 tu bukan utk diaorang...itula kegagalan umno dlm memprjuangkan islam selama ni...anak lenggong ko x g buat report polis ke atau telur dh termasuk dlm pukoq kapir tu....ha...ha...ha....umno baculll....

ghostWRITER said...

MCA menentang sebat ker PAS yang tentang sebat? Asal ada logo "BULAN" kat blakang tew? agak2la nak kledek pun... macam muka ahli PAS jer semua... printing MCA..hahaahahah

Anonymous said...

ghostWriter ni bodoh,mungkin diorang pakat dok pi berpacak kat pejabat PAS.fikiran jangan cetek sangat.

Mat Kutuk said...

bodoh betul lah orang kufur dkt Malaysia ini.
yang nak kena sebat bukan org yang kufur.
cuba aku bantah arak,babi,mercun,semua itu.
agak2 kau org rasa apa?
itu tak apa lagi.
ada juga orang Islam yg jadi geng kufur ini.
hudud tuh.
nak tahu tak kenapa binatang tak ada hudud?
sebab kalau binatang ada hukum hudud.
binatang lagi bagus drpada manusia.
manusia hina lagi drpd binatang.
sebab diorang boleh laksanakan hudud.

Anonymous said...

mungkin akan datang kalau pakatan rakyat memerintah aku nak tgk sangat pemimpin2 umno ngan kaum kerabat umno ni kena sebat...ha3 biar jadi tauladan sket untuk rakyat....... kalau dah cukup saksi utk kes potong tangan potong je.....

Anonymous said...

mca ni dia tak tau menyeluruh kebaikan2 Islam sebab ketua dia amno sering mengajak kpd kejahatan.Umnolah punca non muslim di malaysia keliru dan puak2 yg sewaktu dgnnya juga keliru.Islam bangun dgn kekuatan sendiri yg tidak ada pd mana agama palsu yg lain.

Apek Tua said...

Haiiiiiyaaaaaaa Apek,
Apa pasal lu bising2 haaaaaa...
Haiyyyyyaaaaaaa...lu jangan takut la apek.

Ini undang2 UMno la...bukan Umdang2 Islam.
Undang2 Islam talak selupa itu macam. Lu tengok belapa kali itu olang jahat kena pukul. Lu ada kila ka? Itu Umno mau show saja tapi talak ikut butui2 punya.

Islam talak itu macam...Lu jangan takut la

Anak Bugis said...

umno tak bantah sebab sebenarnya dorang pon sokong sama.. hehehe

Anonymous said...

Kasi sebat MCA dan juga kena adil, sebat DAP sama2.

Anonymous said...

Mana Brahim Ali, Raja Katak Malaysia Sial tu. Jangan2 ada sekali dengan pendemo MCA kot. Jadi Katak jelmaan MCA. Brahim Ali ni ahli politik pariah. Dia lah dajjal antara dajjal2 kat malaysia ni. Pasal ape kau tak berdemo depan pejabat Umno Brahim Ali? MCA tukan rakan baik Umno sial tu. Kau Brahim Ali, memang dajjal bagi segala Dajjal yang ada di dunia ni nak menyusahkan orang islam saje keje kau. Kecil2 kau tak nak mampos, bila dah tua menyusahkan orang saje.

Din Kajang said...

SI RAJA KATAK NI KATA MASA PRU-12 TGNA YG MEMPELAWA DIA JADI CALON.....KAH..KAH..KAH...

LEPAS TU DIA KUTUK SURAT KHABAR HARAKAH "MACAM HARAM JADAH"

DIA SEBUT NI MASA PERASMIAN SAYAP PESAKA BARU2 INI.

BOLEH CARI CERAMAH DIA DLAM YOUTUBE KALAU KAU ORANG NAK DENGAR.

MEMANG BETOL....MACAM HARAM JADAH SI RAJA KATAK IBRAHIM ALI NI.

Anonymous said...

takde ke org nak buat laporan polis? tgk apa respond UMNO & pihak KDN- naib presiden UMNO, sbb MCA ni kira dah campur urusan agama islam...kalau kat penang heboh seantero dunia sbb 'batalkan' perarakan maulidur rasul..
mana Raja Katak PERKASA ni??